Mam tady takovou lahudku. Nemuzu prijit na to, proc mi ridici jednotka zapalovani vyblikava porad chybu, ze nevidi indukcni snimac na prvnim valci.. kabely mereny, nikde zadnej prechodak. Zapalovaci kabely meneny i s indukcnim snimacem. Sel jsem ted krok po kroku s greenbookem od volva a provadel diagnostiku. Jeden z bodu je, ze mam odpojit konektor od vykonoveho stupne zapalovani a mezi piny 1 a 4 na konektoru namerit primar civky, tj 0,6 - 1,5 ohm. Ja tam namerim 300 ohmu. Primo na civce uz ten spravny 1 ohm.
Cerveno-bily drat od civky ke konektoru zesilovace ma 0 ohm.
Mezi modrym dratem co vede na druhy konektor civky a pinu 4 na konektoru zapalovani namerim onech 300 ohm.
Vse pri vypnutem zapalovani.
Prikladam schema meho zapalovaciho okruhu.
A ted mi vysvetlete, jak je to mozne, kde hledat chybu ted jsem stravil dobre 2 hodiny s multimetrem v aute a nic..
Tajne jsem doufal ve tve schopnosti Stando 2/12 je skutecne odrusovaci relatko - ale promerene a zkontrolovane. Presto zkusim napajeni z baterky. Dneska udelame s tomassem par mereni tak treba budu chytrejsi.. Stale cekam na osciloskop z USA, ktery by mi pomohl lepe nahlednout, co se deje na zapalovacich kabelech v okamziku vyhlaseni poruchy cidla
Tak se zda, ze porucha je odstranena spravnymi svickami - S odrusovacim odporem a novym palcem rozdelovace (mozna zbytecne, uvidi se).
Bacha na to - objednaval jsem podle motoru a katalogu NGK a maj to tam blbe.
Pro B280 E/F ma podle Volvo GreenBook, byt svicka Bosch HR6, pripadne HR5.
Katalog NGK uvadi na B280E bez odporu a na B280F tusim s odporem. Takze nespolehat se na katalogy vyrobcu svicek a kdyz nahradu, tak ekvivalent originalu..
Zaroven jsme namontovali nove snimace klepani z Nissana SX a fakt to funguje i u mne, motor ani neklepne a tahne jako das. Zvlast po tom, co ma s novymi svickami i spravny predstih a zadne nouzove rezimy
A kam zmizelo těch 300 ohmů v primáru cívky??? Primárem obvykle teče proud řádu jednotek ampér, takže 300 ohmů je likvidačních, podle mě by to nemělo zapalovat...
Jsou tam nekde porad, at o tom premyslim, jak o tom premyslim - neni mi jasne, co vlastne merim, resp. kudy tece merici proud. Ma se to merit pri vypnutem zapalovani a taky to tak delam. Za predpokladu, ze rele 2/12 je pri vypnutem zapalovani sepnute se neco namerit da zpusoby co jsem vykrelil na nasledujicich obrazcich.
Ono by ale melo byt nesepnute, cili mi neni jasne, kudy mi vlastne ten proud tece a co presne merim???
V prvni rade je dle mne meho nesmysl merit pri vypnutem zapalovani. Pin 4 v konektoru zesilovace je propojen s plusovym polem akumulatoru pres spinaci skrinku, a to pouze pokud je klic v poloze 2 nebo 3 (start). Stejne tak rele 2/12, jenz zajistuje trvaly plus pro civku, je sepnute pouze pri otocenem klicku, a na pinu 1 v konektoru zesilovace je odpor vuci kladnemu polu akumulatoru pozorovatelny take jen tehdy.
V druhe rade, dnes jsem neodolal a take jsem se dal do mereni. Meril jsem podle navodu, tj. baterie pripojena, klic neotocen. Mezi piny 1 a 4 v konektoru zesilovace jsem nameril 460ohmu. Zdroj odporu je rele 2/12, respektive neco co ho ovlada - od pinu 1 v konektoru zesilovace k pinu 3 rele 2/12 je to 1ohm, ale k pinu 4 rele 2/12 uz to je 458ohmu. Tenhle odpor je stejny bez ohledu na to jestli je rele v konektoru zasunuto, nebo jestli je konektor prazdny, cemuz nerozumim - podle schematu bych predpokladal ze pri odstraneni rele 2/12 a zesilovace 4/15 namerim mezi piny 4 a 3 relatka nekonecno.
A za treti, nebot si myslim ze uvedena merici metoda pri vypnutem zapalovani je spatna (a nebo je urcena pro jinou verzi nez co mame my), provedl jsem jeste jedno mereni, a to pri odpojene baterii, klicku v 2 poloze a propojenych kontaktech 3-4 rele 2/12. V tomto pripade jsem mezi piny 1 a 4 zesilovace nameril cca 5ohmu. Primar civky ma cca 1ohm, rele prechodak cca 1ohm, tj 3 ohmy pripadaji na kabelaz pin 1 - kladny pol - spinaci skrinka - pin 4. Tyhle hodnoty uz jsou mnohem realnejsi.
Otazka je jakto ze se servisni greenbook takhle rozchazi s realitou, primar civky totiz na kontaktech 1-4 zesilovace pri vypnutem klicku nikdy meritelny nebude...
Tomasssuv rozbor je precizni. Když jsem juknul na schema před mým prvním postem, tak jsem o nesmyslnosti měření mezi piny 1 a 4 power stage nepřemýšlel - viděl jsem jen problémové odrušovací relé
Ovšem 4 ohmy ve vedení a spojích je taky špatně - to by byly zbytečný všechny pojistky nad 3 ampery Na amerických kárách jsou někdy mezi spínačkou a cívkou použity kabely s odporovým drátem - nemáte tuhletoto taky?
(Na odporovým kabelu je potisk DO NOT CUT! )
Pravdu mame vsichni 3
Otazka totiz je, co je vlastne za schema k zapalovani v tom nekompletnim scanu greenbooku TP31397-1. Na nekter z prvnich stranek je videt zapati "Volvo cars North America" - je mozne, ze neco s US verzema nemusi souhlasit a muzou mit vedeni zapalovani reseno jinak - napr. bez odrusovaciho rele...
Schema, jenz jsem prikladal je od tomasse a muze pochazet uplne odjinud..
Diky za spolecny rozbor
standa píše:Ovšem 4 ohmy ve vedení a spojích je taky špatně - to by byly zbytečný všechny pojistky nad 3 ampery Na amerických kárách jsou někdy mezi spínačkou a cívkou použity kabely s odporovým drátem - nemáte tuhletoto taky?
(Na odporovým kabelu je potisk DO NOT CUT! )
Odporovy s jistotou neni. Odpor vznika na normalnim medenem dratu. Coz koneckoncu neni pro me nic noveho - neni to ani mesic co jsem prochazel uzemneni RJ zapalovani, a od pinu jednotky k oku prisroubovanemu na sani to bylo 7(!) ohmu. Pritom v ceste nebylo nic, jen dva konektory. Kabely jsem prohlizel po sundani buzirky a nic podezreleho na nich nebylo. Jen mely odpor
Silovy okruh natahnu novy a uvidim na kolik to spadne.