B5254T, r.v. 99, kolísání otáček

850 a novější modely řad C/S/V/XC
  • Autor
  • Zpráva
Fíla
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 1067
Registrován: 14 roků 7 měsíců
Bydliště: Praha
Vůz: V70R AWD, B5234T4, '98

#1 B5254T, r.v. 99, kolísání otáček

Příspěvek od Fíla »

Zdravím a prosím o radu...
při dobržďování do křižovatky a vyřazení na neutrál kolísají otáčky v rozmezí 1100 - 700. Problém je, že ne vždy, ale jen někdy a pokaždé jinak. Respektive otáčky nekolísají, ale pokaždé tam jsou jiné. Jednou 700, pak 800, na další křižovatce 1000 atd. Při pomalém rozjezdu (např. v koloně) otáčky nejdřív spadnou na 600, a pak teprv jdou nahoru. Když jedu třeba po okruhu konstantní rychlostí cca 80km/hod a pak za jízdy vyřadím, otáčky zůstanou viset na 1500 i když pak úplně zastavím. Asi před týdnem se rozvítil symbol lambdy, po ujetí cca 50km a asi pěti nastartování sám zhasnul.
Co jsem dělal:
číštění škrtící klapky - byla špinavá hodně
vyměněný volnoběžný ventil - za sice ne nový, ale z auta, který nemá problém, tudíž předpokládám, že funkční
nové svíčky - origo volvo
nový vzduchový filtr
žádná z těchto věcí nepomohla
Když za běhu motoru odpojím váhu vzduchu, motor po pár vteřinách zdechne. Jinak se auto chová jak má, startuje ve zlomku vteřiny, plynule zrychluje až k omezovači, atd...
Máte nějaké nápady na co se ještě zaměřit?
Připomínám, že nemám elektronický plyn, ale lanko.
Předem díky
F.
_________________
V70R AWD, B5234T4, M58, 1998, Saffron metallic, Coil On Plug conversion, tuned by VastTuning
XC70 D5 AWD POLESTAR, D5244T10, TF-80SC, 2011, Oyster Grey Pearl; V60 CrossCountry AWD POLESTAR, D5244T21, TF-80SD, 2017, Rich Java

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 1619
Registrován: 16 roků 5 měsíců
Vůz: S60, 2.4T
Bydliště: Praha 5

#2 B5254T, r.v. 99, kolísání otáček

Příspěvek od lucki »

Fíla píše:Zdravím a prosím o radu...
při dobržďování do křižovatky a vyřazení na neutrál kolísají otáčky v rozmezí 1100 - 700. Problém je, že ne vždy, ale jen někdy a pokaždé jinak. Respektive otáčky nekolísají, ale pokaždé tam jsou jiné. Jednou 700, pak 800, na další křižovatce 1000 atd. Při pomalém rozjezdu (např. v koloně) otáčky nejdřív spadnou na 600, a pak teprv jdou nahoru. Když jedu třeba po okruhu konstantní rychlostí cca 80km/hod a pak za jízdy vyřadím, otáčky zůstanou viset na 1500 i když pak úplně zastavím. Asi před týdnem se rozvítil symbol lambdy, po ujetí cca 50km a asi pěti nastartování sám zhasnul.
Co jsem dělal:
číštění škrtící klapky - byla špinavá hodně
vyměněný volnoběžný ventil - za sice ne nový, ale z auta, který nemá problém, tudíž předpokládám, že funkční
nové svíčky - origo volvo
nový vzduchový filtr
žádná z těchto věcí nepomohla
Když za běhu motoru odpojím váhu vzduchu, motor po pár vteřinách zdechne. Jinak se auto chová jak má, startuje ve zlomku vteřiny, plynule zrychluje až k omezovači, atd...
Máte nějaké nápady na co se ještě zaměřit?
Připomínám, že nemám elektronický plyn, ale lanko.
Předem díky
F.
snimac na klapke.
_________________
teraz: S60, 2,4T '01, 147kw, svetlo modra, 210K km, spotreba 8,8 l/100 km
bolo: S70, 2,4l '98, 125kw, modra metla, 219K km, spotreba 9,89 l/100 km
480_S, 2.0i '94, cerna metaliza, 224K km, spotreba 8.2 l/100 km
440 turbo, 1.7 '89, modra

doktor
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 3225
Registrován: 15 roků 10 měsíců
Bydliště: Slaný, okr. Kladno
Vůz: SAAB 9-5 AERO 04, V70II R 04, C70 T5 98

#3 B5254T, r.v. 99, kolísání otáček

Příspěvek od doktor »

Startuje na první otočení klíčem, nebo chvíli točí ?
Lze zkusit pročistit palivový systém, zkus nalít do nádrže přípravek na čištění benzínových vstřiků - buĎ VIF anebo STP (ten mají i v kauflandu nebo Tescu)
A pak cca po 1000 km vyměnit palivový filtr.
Zkus poodpojovat a pročistit konektory vstřekovačů.

Lambda se mohla rozsvítit, když v nějakém válci proběhlo špatné spalování ať už z důvodu jiskry anebo směsi.

Otáčky motoru může ovlivňovat i běh klimakompresoru ( sepnutí/vypnutí)
_________________
V70R II 2,5T AWD, manual, 220 KW,´04, SAAB 9-5 AERO 2.3T, B235R, manual, 184 kW, ´03, Volvo C70 2,0 T5, B5204T3, 166kW ´98, manual, ARD tuning stage 2, 195kW,
bylo Volvo 460 2.0, B20F manual, 80kW,´95, bylo Volvo V70 2.5 10V, B5252S automat, 106kW,´99, bylo Volvo 850 R, 2.3, B5234T5 automat, 176kW,´96, Volvo V70 T5 2.3, B5234T3, manual, 176kW, ´99,
Vstup do galerie ZDE

Fíla
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 1067
Registrován: 14 roků 7 měsíců
Bydliště: Praha
Vůz: V70R AWD, B5234T4, '98

#4 B5254T, r.v. 99, kolísání otáček

Příspěvek od Fíla »

Díky za tipy, jdu laborovat, dám po víkendu vědět.

P.S. jezdil jsem schválně s vypnutou klimatizací, startuje ve zlomku vteřiny
_________________
V70R AWD, B5234T4, M58, 1998, Saffron metallic, Coil On Plug conversion, tuned by VastTuning
XC70 D5 AWD POLESTAR, D5244T10, TF-80SC, 2011, Oyster Grey Pearl; V60 CrossCountry AWD POLESTAR, D5244T21, TF-80SD, 2017, Rich Java

Fíla
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 1067
Registrován: 14 roků 7 měsíců
Bydliště: Praha
Vůz: V70R AWD, B5234T4, '98

#5 B5254T, r.v. 99, kolísání otáček

Příspěvek od Fíla »

Díky lucki, po výměně snímače klapky se zdá být vše v pořádku :Yahoo!:
_________________
V70R AWD, B5234T4, M58, 1998, Saffron metallic, Coil On Plug conversion, tuned by VastTuning
XC70 D5 AWD POLESTAR, D5244T10, TF-80SC, 2011, Oyster Grey Pearl; V60 CrossCountry AWD POLESTAR, D5244T21, TF-80SD, 2017, Rich Java
Odpovědět
  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek

Zpět na „850 / 60 / 70 / 80 / 90 / XC - opravy“