Kamarádi, nedá mi to abych se nepodělil o malé srovnání tohodle VW kočáru.
Včera jsem měl možnost jet s naprosto novým superbem kombi 2.0 common rail 125kW (170koní) s automatickou převodovkou (6st.) typu DSG (s pádly pod volantem). Trasu z jihu německa domů, tedy asi 650km.
Porovnání bych si dovolil provést na našem sedanu S60 D5, 136kW s automatickou převodovkou (6st.) Geartronic.
Motory porovnávat by nebylo příliš objektivní, volvo má navíc 400 kubíků, 1 válec, 11kW a 50Nm, navíc superb měl když jsem vyjížděl na tachu cca 3500 km, tedy motor ještě nejel úplně optimálně. Spíš bych se chtěl pověnovat té převodovce. DSG bylo prostřednictvím medií vychváleno do nebes, proto jsem se celkem těšil co to ti koumáci od VW vymysleli tak převratného že jsou z toho všichni nadšení.
Po usednutí za volant, do kůže obléknutého interiéru, skýtajícího spoustu fičur jsem měl dojem že Škodovka se superbem II gen. přeci jen udělala pořádný krok vpřed, oproti předchozímu modelu (měl jsem I. gen). Převodovka mě však na plné čáře zklamala. Řazení sice probíhalo velice plynule, přechod jednotlivých stupňů je téměř neslyšný a otáčky motoru takřka nepoklesnou - mechanismus je velmi rychlý (v tom by Geartronic nemohl konkurovat), co mě ale zarazilo nejvíc je to jak motor řadí. Vzestupné řazení sice probíhá sametově hladce ale nerozumím tomu proč ta skříň řadí tak zběsile nahoru když se vůz pohybuje tak pomalu. V praxi pro ní není problém nasázet 6tý stupeň po městě v rychlosti cca 55km, což je pro mě navyklého z volva naprosto podivné, geartronic si drží 4tý stupeň a otáčky motoru jsou "akorátní". Škodovka si tam nakvrdlá 6tku a motor se hrbí a chrochtá až běda. Řešením se sáhnout po levém pádlu a podřadit si sám, třeba na 4ku. Ovšem zde je potřeba si uvědomit že jakmile se sundá noha z plynu, počítač si vyhodnotí impulz a opět tam nakvrdlá nesmyslně 6tku.
Další věc je podřazování, samotné pádlování je príma, ale to člověka baví tak 100km, pak si chce odpočinout a nechat to na automatice. Zde mám další výtku, při plynulé jízdě, řekněme 140km/h na 6tku a přidání plynu (ne prudce Kick-down), ale postupně, je plynový pedál snad do poloviny zmáčknutý, než auto pochopí že chci přeřadit. U volva stačí mírné sešlápnutí a už podřazuje. Tento jev se vyskytuje pořád (rovina, kopec, nekopec) a je, alespoň pro mě, velmi nepříjemný. Možná že kdo není navyklý na volví automat (měli jsme i starší Geartronic 5q.)
Suma summárum je pro mě DSG automat velké zklamání a nemůže to vynahradit ani celkem dobré pádlování pod volantem.
Malé srovnání - převodovka DSG superb
- Autor
- Zpráva
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 1
- Příspěvky: 229
- Registrován: 15 roků
- Bydliště: Šluknov
- Vůz: Volvo 940 Turbo 1996
- Bydliště: Šluknov
#1 Malé srovnání - převodovka DSG superb
_________________
Volvo V70 XC 1998
Volvo V70 10V 1997
Volvo C70 T5 2002
Volvo 940 Turbo 1996 B200FT/M90
Volvo 240 GL 1988 (B230F+AW70)
Toyota 4Runner 1991 V6
Volvo V70 XC 1998
Volvo V70 10V 1997
Volvo C70 T5 2002
Volvo 940 Turbo 1996 B200FT/M90
Volvo 240 GL 1988 (B230F+AW70)
Toyota 4Runner 1991 V6
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 1
- Příspěvky: 1284
- Registrován: 17 roků 6 měsíců
- Bydliště: Litvínov
- Vůz: Saab 9-3Aero,9-5Troll,9-5Aero,9000Aero
- Bydliště: Litvínov
#2 Malé srovnání - převodovka DSG superb
trošku OT ale já když jsem pořídil Saaba, tak jsem si s převodovkou taky moc nerozumněl ale jak kilometry ubíhaly,tak jsem si jí vysloveně zamiloval a v mých očích řadí líp než Geartronic od Volva. (to jen můj osobní dojem a poznatek)
Jestli to není stejný případ.
Jestli to není stejný případ.
_________________
Saab 9-3 Aero OG, Saab 9-3 Aero SS, Saab 9-3 Aero NG, Saab 9-5 Troll, Saab 9-3 Aero Cabrio V6, Saab 9000 Business edition, Saab 9-3 Aero OG
Saab 9-3 Aero OG, Saab 9-3 Aero SS, Saab 9-3 Aero NG, Saab 9-5 Troll, Saab 9-3 Aero Cabrio V6, Saab 9000 Business edition, Saab 9-3 Aero OG
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 1
- Příspěvky: 3094
- Registrován: 18 roků 4 měsíce
- Bydliště: Teplicko
- Vůz: TeslaS85D,Volvo S60 2.4T,V70 2.4,850T-5R
- Bydliště: Bílina
#3 Malé srovnání - převodovka DSG superb
tyhle převodovky jsou adaptivní, takže teoreticky pokud přeskočíte z Volvo do Volvo se stejným automatem, tak vám taky bude připadat, že ta vaše převodovka je lepší
_________________
je: Millennium Falcon Tesla model S 85D 2015, Solid White; andělíček můj strážníček S60 2.4T 147kW 2001, Maya Yellow; Strup 850 T5R 7 místné kombi 177kW 1994, Cream Yellow (schovaná pod Stone Black); Weisser Riese - bílý obr V70 2.4i 103kW 2001, Polar White; lehárošwágen VW T2b 1.6 37,5kW 1973, Kansas Beige/Pastel White
bylo: S80 se zadřenou 2.5T avtomat AWD 2004; Volvo C70 T5 (B5234T3) 1999
je: Millennium Falcon Tesla model S 85D 2015, Solid White; andělíček můj strážníček S60 2.4T 147kW 2001, Maya Yellow; Strup 850 T5R 7 místné kombi 177kW 1994, Cream Yellow (schovaná pod Stone Black); Weisser Riese - bílý obr V70 2.4i 103kW 2001, Polar White; lehárošwágen VW T2b 1.6 37,5kW 1973, Kansas Beige/Pastel White
bylo: S80 se zadřenou 2.5T avtomat AWD 2004; Volvo C70 T5 (B5234T3) 1999
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 1
- Příspěvky: 733
- Registrován: 15 roků
- Vůz: modrá V70R II 300koní
- Bydliště: Kostelec n. Orlicí, Praha
- Kontaktovat uživatele:
#4 Malé srovnání - převodovka DSG superb
Přesně tak, můj otec má automat v A6 a když jsem v ní jel v jako nový tak ten automat řadil úplně jinak, než řadí teď. Dřív přeřazoval při vyšších otáčkách, ale vzhledem k tomu, že je otec celkem klidnej řidič, tak svým stylem jízdy z toho atomatu udělal uplnou mrtvolueLzyx píše:tyhle převodovky jsou adaptivní, takže teoreticky pokud přeskočíte z Volvo do Volvo se stejným automatem, tak vám taky bude připadat, že ta vaše převodovka je lepší
_________________
Octavia SCOUT TDI, MY2011, Fabia II HB 1,4TDI (51kW - chip na 67kW) MY2007 a Aprilia ETV 1000 Caponord MY 2003
Bylo: modrá V70R II, 300 koní, AWD, 6ti st. manuál, r.v. 2003, LPG Prins VSI
Octavia SCOUT TDI, MY2011, Fabia II HB 1,4TDI (51kW - chip na 67kW) MY2007 a Aprilia ETV 1000 Caponord MY 2003
Bylo: modrá V70R II, 300 koní, AWD, 6ti st. manuál, r.v. 2003, LPG Prins VSI
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 1
- Příspěvky: 1837
- Registrován: 18 roků 5 měsíců
- Bydliště: Holubice
- Vůz: V70T6 AWD '08 AT / V70R AWD '98 MT
- Bydliště: Brno/Kyjov
#5 Malé srovnání - převodovka DSG superb
holt i ridici jednotka prevodovky se uci, co zac je za volantem...
_________________
V70T6 AWD 08 AT Gold SUMMUM ARD St.2,290kKm/ V70R AWD 97',184kW,B5234T4,manualM58,Šedák Silvermetal:385kKm,AWDrepas
Ex:
S60 2.4T 01' 147kW,Man, SUMMUM Metal Modrák
V740 GLT 16valve89',111kW,B234Fman.5QoverdriveWagonBlackDemon - má brácha
V40 T4 98' man.147kW, 15.3.08 R.I.P. BitPower@chip-Václav. PRODEJ dílů
V70T6 AWD 08 AT Gold SUMMUM ARD St.2,290kKm/ V70R AWD 97',184kW,B5234T4,manualM58,Šedák Silvermetal:385kKm,AWDrepas
Ex:
S60 2.4T 01' 147kW,Man, SUMMUM Metal Modrák
V740 GLT 16valve89',111kW,B234Fman.5QoverdriveWagonBlackDemon - má brácha
V40 T4 98' man.147kW, 15.3.08 R.I.P. BitPower@chip-Václav. PRODEJ dílů
-
Offline
- Moderátor
- Příspěvků ve vlákně: 1
- Příspěvky: 12090
- Registrován: 13 roků 5 měsíců
- Bydliště: Plzeň
- Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8
#6 Malé srovnání - převodovka DSG superb
Dalším faktorem k zařazení co newjnižšího kvaltu jsou emise. Politika je co nejnižší a to bohužel za každou cenu, proto to tam ty kvalty skládá a nerad podřazuje.
K tomu jen jediné, bude hůř.
K tomu jen jediné, bude hůř.
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 1
- Příspěvky: 1676
- Registrován: 15 roků 10 měsíců
- Bydliště: Kousek za Prahou, na východ.
- Vůz: Karkulka
- Kontaktovat uživatele:
#7 Malé srovnání - převodovka DSG superb
U DSGecka v Superbu mi prijde super, ze kdyz se pripravujes na predjizdeni, drzis plynovy pedal v nejake poloze, tudiz jedes konstantni rychlosti a podradis padly, tak se jen zvysi otacky motoru, ale prerazeni je bez cukani a auto poslusne ceka na seslapnuti plynu. To treba u A6ky tedy neni.
Ale do Superbu existuji minimalne dva SW k DSG.
Ten prvni je zrejme seriovy, na spotrebu. S tim nemam velkou zkusenost, jen z polygonu.
Ten druhy je zrejme na prani, radi malinko vys a pri dobrzdovani svizne podrazuje, ocekavaje opetovne vystreleni. Takze dojizdeni na semefor bez cukani je trosku o zvyku.
Jak se lisi spotrebou netusim.
Ale do Superbu existuji minimalne dva SW k DSG.
Ten prvni je zrejme seriovy, na spotrebu. S tim nemam velkou zkusenost, jen z polygonu.
Ten druhy je zrejme na prani, radi malinko vys a pri dobrzdovani svizne podrazuje, ocekavaje opetovne vystreleni. Takze dojizdeni na semefor bez cukani je trosku o zvyku.
Jak se lisi spotrebou netusim.
_________________
Karkulka V60 CC T5 AWD MY 2018, POLESTAR
Již jsem se rozloučil s V40 2.0T E85, Padík - V50 T5 AWD + BSR + IPD HD TCV
Karkulka V60 CC T5 AWD MY 2018, POLESTAR
Již jsem se rozloučil s V40 2.0T E85, Padík - V50 T5 AWD + BSR + IPD HD TCV
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 1
- Příspěvky: 2167
- Registrován: 14 roků 9 měsíců
- Bydliště: Vrchoslavice
- Vůz: Volvo 340 1.6D Volvo 460 1.9TD
#8 Malé srovnání - převodovka DSG superb
Každopádně až se to DSG podělá což bývá těsně po záruce, tak to bude ranecttoommaasseekk píše:U DSGecka v Superbu mi prijde super, ze kdyz se pripravujes na predjizdeni, drzis plynovy pedal v nejake poloze, tudiz jedes konstantni rychlosti a podradis padly, tak se jen zvysi otacky motoru, ale prerazeni je bez cukani a auto poslusne ceka na seslapnuti plynu. To treba u A6ky tedy neni.
Ale do Superbu existuji minimalne dva SW k DSG.
Ten prvni je zrejme seriovy, na spotrebu. S tim nemam velkou zkusenost, jen z polygonu.
Ten druhy je zrejme na prani, radi malinko vys a pri dobrzdovani svizne podrazuje, ocekavaje opetovne vystreleni. Takze dojizdeni na semefor bez cukani je trosku o zvyku.
Jak se lisi spotrebou netusim.
_________________
V70 D5 2002 stříbrná 410tkm 460 1.9TD 1994 stříbrná 773tkm momentálně depozit V40 1.9D 85kw 2004 stříbrná 237tkm 340 1.6D 1986 oceanbluemetalic 187tkm S60 D5 2002 stříbrná 265tkm S60 D5 2002 stříbrná Volfinka od Albertuse 440 tkm
V70 D5 2002 stříbrná 410tkm 460 1.9TD 1994 stříbrná 773tkm momentálně depozit V40 1.9D 85kw 2004 stříbrná 237tkm 340 1.6D 1986 oceanbluemetalic 187tkm S60 D5 2002 stříbrná 265tkm S60 D5 2002 stříbrná Volfinka od Albertuse 440 tkm
-
- Podobná témata
- Odpovědi
- Zobrazení
- Poslední příspěvek
-
- 687 Odpovědi
- 54318 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od Tom0
-
- 103 Odpovědi
- 4740 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od boo-beek
-
- 21 Odpovědi
- 1019 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od frantuvdedek
-
- 22 Odpovědi
- 2846 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od Haben