Náhrada nivomatu
- Autor
- Zpráva
#1 Náhrada nivomatu
V pár příspěvcích zde někteří z vás napsali,že ma první verzi multilinku je možné nivy naradit normálními tlumiči/s předělaným spodním uchycením/ a použitím silnějších pružin.
Zajímá me jaká jsou to ta silnější pera,případně z čeho pasují a kde je koupit.
Díky.
Zajímá me jaká jsou to ta silnější pera,případně z čeho pasují a kde je koupit.
Díky.
_________________
Tatra 613-3
Volvo V40 T5 180kW,AT
Tatra 613-3
Volvo V40 T5 180kW,AT
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 2
- Příspěvky: 449
- Registrován: 15 roků 5 měsíců
- Bydliště: Plzeň-jih
- Vůz: 764GLE D24TIC M46 88´
- Kontaktovat uživatele:
#2 Náhrada nivomatu
http://www.volvoclub.org.uk/faq/NivomatConversion1.html
Jde o to, že nivomatové pružiny jsou válcové, kdežto klasické mají konický zakončení. V článku doporučují zátěžové pružiny z dvojkového kombíka, ale i přesto to bude o něco nižší.
Jde o to, že nivomatové pružiny jsou válcové, kdežto klasické mají konický zakončení. V článku doporučují zátěžové pružiny z dvojkového kombíka, ale i přesto to bude o něco nižší.
_________________
KUBA Redblocks are fun and easy but Greenblocks take skill
764 GLE, D24TIC, M46, 1988; 945 TURBO, B230FT+, M90, 1998; 855 T-5R, B5234T5, M56, 1995; bylo: V70 2,4i, B5254S, M56, 1997; 764 TURBO 16V, B204FT, M46, 1990; Volvo diagnostika v Plzni a okolí
KUBA Redblocks are fun and easy but Greenblocks take skill
764 GLE, D24TIC, M46, 1988; 945 TURBO, B230FT+, M90, 1998; 855 T-5R, B5234T5, M56, 1995; bylo: V70 2,4i, B5254S, M56, 1997; 764 TURBO 16V, B204FT, M46, 1990; Volvo diagnostika v Plzni a okolí
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 4
- Příspěvky: 288
- Registrován: 14 roků 10 měsíců
- Vůz: Volvo V960 II 3.0
- Bydliště: Zlín
#3 Náhrada nivomatu
Fungovalo by to taky na V960? Celkem mne to zajímá, protože ji právě mám a nivomaty mají před sebou tak 10tisíc. Další můžu koupit v USA (monroe - drivewire.com) za 12tisíc oba dva, jenže i tak je 12tisíc moc... Pokud by to šlo vyřešit pérem (laciněji), tak by to bylo super
_________________
Vozy: V960 3.0 24V rv1995, automat
Krédo: Nad lidskou blbostí se nedá zvítězit, ale nikdy se nesmí přestat proti ní bojovat. J.Werich, Kratší už to nejde... Luckybeef
Vozy: V960 3.0 24V rv1995, automat
Krédo: Nad lidskou blbostí se nedá zvítězit, ale nikdy se nesmí přestat proti ní bojovat. J.Werich, Kratší už to nejde... Luckybeef
#4 Náhrada nivomatu
Na 960II existuje pero pro verzi bez nivomatu.Cena cca 6000Kčluckybeef píše:Fungovalo by to taky na V960? Celkem mne to zajímá, protože ji právě mám a nivomaty mají před sebou tak 10tisíc. Další můžu koupit v USA (monroe - drivewire.com) za 12tisíc oba dva, jenže i tak je 12tisíc moc... Pokud by to šlo vyřešit pérem (laciněji), tak by to bylo super
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 3
- Příspěvky: 2166
- Registrován: 15 roků 11 měsíců
- Bydliště: Sydney - AUS
- Vůz: Mitsubishi Challenger
#5 Náhrada nivomatu
nivo od monroe nebrat, nejsou tak levny pro nic za nic.
_________________
Je: Mitsubishi Challenger 2002 3.0 V6 aut
Bylo: V40 D2 6q 88kW MY2017, 760GLE B280F AW71 108kW, 960II B6304S3 AW30-43 150kW, 2x 740TURBO B204GT M90 147kW, S70R B5234T3 AW50-42 176kW
Je: Mitsubishi Challenger 2002 3.0 V6 aut
Bylo: V40 D2 6q 88kW MY2017, 760GLE B280F AW71 108kW, 960II B6304S3 AW30-43 150kW, 2x 740TURBO B204GT M90 147kW, S70R B5234T3 AW50-42 176kW
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 1
- Příspěvky: 2594
- Registrován: 17 roků
- Vůz: V960, B6304F, 1992
- Bydliště: Piešťany/Praha
- Kontaktovat uživatele:
#6 Náhrada nivomatu
Obavam sa ze na tvojom to uz nepojde, nakolko nemas pruziny ale centralne listove pero. Teda podla roku vyroby sudim ze mas 960II.luckybeef píše:Fungovalo by to taky na V960? Celkem mne to zajímá, protože ji právě mám a nivomaty mají před sebou tak 10tisíc. Další můžu koupit v USA (monroe - drivewire.com) za 12tisíc oba dva, jenže i tak je 12tisíc moc... Pokud by to šlo vyřešit pérem (laciněji), tak by to bylo super
_________________
Je:V960TURBOB204FT1991V960GLEB6304F1992
Bolo:V940SEB200FT1992V760GLED24T1985
Oprava pristrojoviek 2xx/7xx/9xx
Je:V960TURBOB204FT1991V960GLEB6304F1992
Bolo:V940SEB200FT1992V760GLED24T1985
Oprava pristrojoviek 2xx/7xx/9xx
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 1
- Příspěvky: 134
- Registrován: 16 roků
- Vůz: 760
- Bydliště: Petřvald u Karviné
#7 Náhrada nivomatu
Píšeš o pružinách z dvojkového kombíku,já myslel,že to jde nahradit pružinama z jakékoli jiné sedmy.kV8ba píše:http://www.volvoclub.org.uk/faq/NivomatConversion1.html
Jde o to, že nivomatové pružiny jsou válcové, kdežto klasické mají konický zakončení. V článku doporučují zátěžové pružiny z dvojkového kombíka, ale i přesto to bude o něco nižší.
Není tady někdo,kdo už to dělal,aby poradil,popř.hodil i nějaké foto?
_________________
Je:V70 2,0T r.2000 132kw
760 D24Tic r.88 85kw
Bylo V40 2,0 r.98 103kw
S40 1,8 r.97 85kw
960 2,5 r.95 125kw
Je:V70 2,0T r.2000 132kw
760 D24Tic r.88 85kw
Bylo V40 2,0 r.98 103kw
S40 1,8 r.97 85kw
960 2,5 r.95 125kw
#8 Náhrada nivomatu
Právě že listové pero je i pro verzi bez nivomatů.Sergej píše:Obavam sa ze na tvojom to uz nepojde, nakolko nemas pruziny ale centralne listove pero. Teda podla roku vyroby sudim ze mas 960II.luckybeef píše:Fungovalo by to taky na V960? Celkem mne to zajímá, protože ji právě mám a nivomaty mají před sebou tak 10tisíc. Další můžu koupit v USA (monroe - drivewire.com) za 12tisíc oba dva, jenže i tak je 12tisíc moc... Pokud by to šlo vyřešit pérem (laciněji), tak by to bylo super
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 4
- Příspěvky: 288
- Registrován: 14 roků 10 měsíců
- Vůz: Volvo V960 II 3.0
- Bydliště: Zlín
#9 Náhrada nivomatu
Tak jak? Jde? Mám asi fakt V960 II (rv 1995)
A co je špatného na nivomatech Monroe? Jaké se dají koupit u nás v ČR?
(můj zdroj: http://www.drivewire.com/search/?Ntt=nivomat&N=0&uts=true&t_event=true)
Jinak koukám, že podražili, nedávno to tam stálo ještě 360 USD...
A co je špatného na nivomatech Monroe? Jaké se dají koupit u nás v ČR?
(můj zdroj: http://www.drivewire.com/search/?Ntt=nivomat&N=0&uts=true&t_event=true)
Jinak koukám, že podražili, nedávno to tam stálo ještě 360 USD...
_________________
Vozy: V960 3.0 24V rv1995, automat
Krédo: Nad lidskou blbostí se nedá zvítězit, ale nikdy se nesmí přestat proti ní bojovat. J.Werich, Kratší už to nejde... Luckybeef
Vozy: V960 3.0 24V rv1995, automat
Krédo: Nad lidskou blbostí se nedá zvítězit, ale nikdy se nesmí přestat proti ní bojovat. J.Werich, Kratší už to nejde... Luckybeef
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 2
- Příspěvky: 449
- Registrován: 15 roků 5 měsíců
- Bydliště: Plzeň-jih
- Vůz: 764GLE D24TIC M46 88´
- Kontaktovat uživatele:
#10 Náhrada nivomatu
Renoš píše:Píšeš o pružinách z dvojkového kombíku,já myslel,že to jde nahradit pružinama z jakékoli jiné sedmy.
Není tady někdo,kdo už to dělal,aby poradil,popř.hodil i nějaké foto?
Pro informaci, kdysi jsem si srovnával délky pružin od Lesjöfors :
245 Normal______ 407 mm
245 Heavy Duty__ 410 mm
744 Normal______ 402 mm
744 Heavy Duty__ 380 mm
765 Normal______ 397 mm
765 Heavy Duty__ 375 mm
764 nivomat_____ 392 mm
Předpokládam, že na 964 I jsou nivomatový pružiny stejný.
Samozřejmě každá pružina má jinou tuhost, takže nějaká volná délka je celkem nepodstatná, směrodatný údaj by byla délka v zatíženém stavu na autě.
Dále je třeba počítat s tím, že se musí na klasických pružinách odříznout poslední závit, který je kónický.
_________________
KUBA Redblocks are fun and easy but Greenblocks take skill
764 GLE, D24TIC, M46, 1988; 945 TURBO, B230FT+, M90, 1998; 855 T-5R, B5234T5, M56, 1995; bylo: V70 2,4i, B5254S, M56, 1997; 764 TURBO 16V, B204FT, M46, 1990; Volvo diagnostika v Plzni a okolí
KUBA Redblocks are fun and easy but Greenblocks take skill
764 GLE, D24TIC, M46, 1988; 945 TURBO, B230FT+, M90, 1998; 855 T-5R, B5234T5, M56, 1995; bylo: V70 2,4i, B5254S, M56, 1997; 764 TURBO 16V, B204FT, M46, 1990; Volvo diagnostika v Plzni a okolí
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 3
- Příspěvky: 2166
- Registrován: 15 roků 11 měsíců
- Bydliště: Sydney - AUS
- Vůz: Mitsubishi Challenger
#11 Náhrada nivomatu
Origo Sachs stoji to samy, zavolej si do autorizaku. 6450 s DPH/ks.
_________________
Je: Mitsubishi Challenger 2002 3.0 V6 aut
Bylo: V40 D2 6q 88kW MY2017, 760GLE B280F AW71 108kW, 960II B6304S3 AW30-43 150kW, 2x 740TURBO B204GT M90 147kW, S70R B5234T3 AW50-42 176kW
Je: Mitsubishi Challenger 2002 3.0 V6 aut
Bylo: V40 D2 6q 88kW MY2017, 760GLE B280F AW71 108kW, 960II B6304S3 AW30-43 150kW, 2x 740TURBO B204GT M90 147kW, S70R B5234T3 AW50-42 176kW
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 4
- Příspěvky: 288
- Registrován: 14 roků 10 měsíců
- Vůz: Volvo V960 II 3.0
- Bydliště: Zlín
#12 Náhrada nivomatu
Bavíme se o V960 II 1995?tomasss píše:Origo Sachs stoji to samy, zavolej si do autorizaku. 6450 s DPH/ks.
_________________
Vozy: V960 3.0 24V rv1995, automat
Krédo: Nad lidskou blbostí se nedá zvítězit, ale nikdy se nesmí přestat proti ní bojovat. J.Werich, Kratší už to nejde... Luckybeef
Vozy: V960 3.0 24V rv1995, automat
Krédo: Nad lidskou blbostí se nedá zvítězit, ale nikdy se nesmí přestat proti ní bojovat. J.Werich, Kratší už to nejde... Luckybeef
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 3
- Příspěvky: 2166
- Registrován: 15 roků 11 měsíců
- Bydliště: Sydney - AUS
- Vůz: Mitsubishi Challenger
#13 Náhrada nivomatu
Na fcpgroton stoji nivomat na moje auto to samy co na tvoje, takze cca stejna cenova hladina. Napis forcesovi a mas jasno.luckybeef píše:Bavíme se o V960 II 1995?
_________________
Je: Mitsubishi Challenger 2002 3.0 V6 aut
Bylo: V40 D2 6q 88kW MY2017, 760GLE B280F AW71 108kW, 960II B6304S3 AW30-43 150kW, 2x 740TURBO B204GT M90 147kW, S70R B5234T3 AW50-42 176kW
Je: Mitsubishi Challenger 2002 3.0 V6 aut
Bylo: V40 D2 6q 88kW MY2017, 760GLE B280F AW71 108kW, 960II B6304S3 AW30-43 150kW, 2x 740TURBO B204GT M90 147kW, S70R B5234T3 AW50-42 176kW
#14 Náhrada nivomatu
Zírám,jak se to tu rozjelo a jediné co mi z toho vyšlo,že nějaká origo náhrada pružin neexisuje.Pouze tam něco přizpůsobit.
Zatím mne to až tak netlačí-pokud je vůz obsazen 2-3 os. bez nákladu,tak se ještě pěkně napumpujou.
Pokud v autorizáku stojí 6450/ks je zbytečné shánět někde jinde.Skandix-260E+pošt.,USA to samé v doláčích+vysoké poštovné+clo.
Tak uvidím jak dlouho to ještě vydrží a díky za snahu.
Zatím mne to až tak netlačí-pokud je vůz obsazen 2-3 os. bez nákladu,tak se ještě pěkně napumpujou.
Pokud v autorizáku stojí 6450/ks je zbytečné shánět někde jinde.Skandix-260E+pošt.,USA to samé v doláčích+vysoké poštovné+clo.
Tak uvidím jak dlouho to ještě vydrží a díky za snahu.
_________________
Tatra 613-3
Volvo V40 T5 180kW,AT
Tatra 613-3
Volvo V40 T5 180kW,AT
#15 Náhrada nivomatu
Jo a ještě jsem zapomněl:p,Kučera mi napal,že by to mohlo jít nahradit tlumiči STD,které jsou i s pružinou.
Když jsem to vygůglil,tak na obrázku to má nějakej seřizovací čudlík.
Cenu toho zázraku nevím.
Když jsem to vygůglil,tak na obrázku to má nějakej seřizovací čudlík.
Cenu toho zázraku nevím.
_________________
Tatra 613-3
Volvo V40 T5 180kW,AT
Tatra 613-3
Volvo V40 T5 180kW,AT
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 4
- Příspěvky: 288
- Registrován: 14 roků 10 měsíců
- Vůz: Volvo V960 II 3.0
- Bydliště: Zlín
#16 Náhrada nivomatu
No já to jsem schopen v USA koupit za cca 380 USD a dovoz a clo neřeším, nicméně i tak ta sleva není kdovíjaká, a pokud se dají koupit se zárukou s DPH za 6,4 tkč kus, tak se vyplatí koupit je v ČR.
_________________
Vozy: V960 3.0 24V rv1995, automat
Krédo: Nad lidskou blbostí se nedá zvítězit, ale nikdy se nesmí přestat proti ní bojovat. J.Werich, Kratší už to nejde... Luckybeef
Vozy: V960 3.0 24V rv1995, automat
Krédo: Nad lidskou blbostí se nedá zvítězit, ale nikdy se nesmí přestat proti ní bojovat. J.Werich, Kratší už to nejde... Luckybeef
-
- Podobná témata
- Odpovědi
- Zobrazení
- Poslední příspěvek
-
- 11 Odpovědi
- 1015 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od travex
-
- 32 Odpovědi
- 4836 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od e.w.i.n.g.1
-
- 10 Odpovědi
- 2139 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od standa
-
- 13 Odpovědi
- 1602 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od Urvanej
-
- 17 Odpovědi
- 2819 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od ok2ucx