850R výměna ojnic, co je dobré měnit současně s nima?

jak si doma vyladit motor apod.
  • Autor
  • Zpráva
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 4156
Registrován: 18 roků 3 měsíce
Bydliště: R.I.P.
Vůz: ---
Bydliště: Jindřichův Hradec

#1 850R výměna ojnic, co je dobré měnit současně s nima?

Příspěvek od dali »

Zase bych měl jeden zapeklitej dotaz.
Na mojí 850 budu měnit ojnice za H-profil. Ne z důvodu ohnutí, ale jako prevence.
Co všechno bych si měl připravit novýho? Motor má najeto cca 315 tkm. Co dalšího by bylo dobrý udělat, vyměnit, když už budu takhle hluboko v motoru?

Je mi jasný že musí dolu vana a hlava, to znamená:
- nový těsnění pod hlavu...originál? Dělá se případně nějaká druhovýroba, která vydrží víc? (ojnice neměním kvůli 20ti koním 0,1 baru tlaku navíc, takže to asi bude víc namáhaný)
- nový šrouby/svorníky co drží hlavu

Před rozebráním bych rád udělal test tlaků ve válcích,
takže potenciálně pístní kroužky:
origo? něco jinýho?

Moudrý by asi bylo vyměnit taky ojniční šály:
origo?

Ojniční čepy? Nový? Nechat starý?

Nevím jestli se mi chce vrtat v hlavě, nějakej základní test těsnosti ventilů bych možná udělal.

Drtic
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 1067
Registrován: 17 roků 4 měsíce
Bydliště: Bangkok
Vůz: XC70 B5244T3 '02

#2 850R výměna ojnic, co je dobré měnit současně s nima?

Příspěvek od Drtic »

Good luck, kolik dni pocitas ze to budes delat? Ja to delal asi 3 :lol:
_________________
Volvo XC70, B5244T3, AW50/51, 170kW(ard), 2002 Obrázek
Volvo 964, B280E, AW71, 125kW, 1991, diplomat, jeste vetsi plna palba Obrázek
Volvo 744, B200E, M47, 85kW, 1991, diplomat - Bushovka, plna palba
Volvo 244, B19A, 1983 - v renovaci

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 4156
Registrován: 18 roků 3 měsíce
Bydliště: R.I.P.
Vůz: ---
Bydliště: Jindřichův Hradec

#3 850R výměna ojnic, co je dobré měnit současně s nima?

Příspěvek od dali »

Thx mate! :wink: 850 mám jako víkendový auto, takže mě úplně nepálí jak dlouho to bude rozebraný. To spíš mýho mechoše, že mu bude zabírat místo v dílně. Jasněže bych to měl nejradši hotový zejtra :)

Drtic
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 1067
Registrován: 17 roků 4 měsíce
Bydliště: Bangkok
Vůz: XC70 B5244T3 '02

#4 850R výměna ojnic, co je dobré měnit současně s nima?

Příspěvek od Drtic »

Jinak nevim, jak jsou na tom original vnitrnosti se sehnatelnosti nebo cenou, kazdopadne za kvalitni bych povazoval Goetze a Elring (krouzky, saly...) a VIctor Reinz (tesneni).
Varovali me pred vyrobky Ajusa.
_________________
Volvo XC70, B5244T3, AW50/51, 170kW(ard), 2002 Obrázek
Volvo 964, B280E, AW71, 125kW, 1991, diplomat, jeste vetsi plna palba Obrázek
Volvo 744, B200E, M47, 85kW, 1991, diplomat - Bushovka, plna palba
Volvo 244, B19A, 1983 - v renovaci

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 80
Registrován: 14 roků 6 měsíců
Vůz: 850 T5 kombi 96' red
Bydliště: Praha

#5 850R výměna ojnic, co je dobré měnit současně s nima?

Příspěvek od jony »

Nevím co je na tom pravdy, ale pokud jde hlava dolu, tak se má vždy přebrousit i když s ní nebyl žádný problém... proč dělat věci polovičatě, že? :wink: :)

šály(Glyco?) a šrouby jsou jasný, pístní kroužky bych dal taky a ojniční čepy jsou za pár korun... to by na 400 koní mělo stačit... 500+ mají snad i vačky a kované písty ale to už ten motor je na ceně zánovní fábie :pardon: :)

Jaké máš plány, pořád 350 koní? 8)
_________________
je a bude: Volvo 850 "pure" T5 estate '96 red

GDPR_user

#6 850R výměna ojnic, co je dobré měnit současně s nima?

Příspěvek od GDPR_user »

dali píše:Zase bych měl jeden zapeklitej dotaz.
Na mojí 850 budu měnit ojnice za H-profil. Ne z důvodu ohnutí, ale jako prevence.
Co všechno bych si měl připravit novýho? Motor má najeto cca 315 tkm. Co dalšího by bylo dobrý udělat, vyměnit, když už budu takhle hluboko v motoru?

Je mi jasný že musí dolu vana a hlava, to znamená:
- nový těsnění pod hlavu...originál? Dělá se případně nějaká druhovýroba, která vydrží víc? (ojnice neměním kvůli 20ti koním 0,1 baru tlaku navíc, takže to asi bude víc namáhaný)
- nový šrouby/svorníky co drží hlavu

Před rozebráním bych rád udělal test tlaků ve válcích,
takže potenciálně pístní kroužky:
origo? něco jinýho?

Moudrý by asi bylo vyměnit taky ojniční šály:
origo?

Ojniční čepy? Nový? Nechat starý?

Nevím jestli se mi chce vrtat v hlavě, nějakej základní test těsnosti ventilů bych možná udělal.
GO motoru!!!

Sarkasmic
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 1620
Registrován: 17 roků 5 měsíců
Bydliště: Žďár nad Sázavou
Vůz: Volvo 1980-97

#7 850R výměna ojnic, co je dobré měnit současně s nima?

Příspěvek od Sarkasmic »

no,,kroužky určitě,čepy též... Přebrousit kliku a hlavu udělat komplet,von lehce podčmoudlej ventil pak vodejde děsně rychle...
_________________
343 GL r.v. 1981 B14 2E,V70 r.v. 1997 B5234 T3

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 4156
Registrován: 18 roků 3 měsíce
Bydliště: R.I.P.
Vůz: ---
Bydliště: Jindřichův Hradec

#8 850R výměna ojnic, co je dobré měnit současně s nima?

Příspěvek od dali »

jony píše:Jaké máš plány, pořád 350 koní? 8)
Plány nemám, prostě co se z danýho hardwaru vyždíme, to tam bude :wink: Bez toho aby se kvůli sériovým ojnicím musel redukovat tlak do 3500 otáček....stejně bych si pak auto neužil protože bych musel furt myslet na to kdy to přefoukne a ojnice povolí.....
martinopel píše:GO motoru!!!
To bych nerad...
nejde ani tak o prachy jako o to že bych s tím rád v týhle sezóně pojezdil....
A myslím že takhle od stolu těžko můžeš posoudit, jestli můj motor na GO zralej je nebo neni..
Hlavně, jestli se ukáže, že na ní zralej je, tak bych radši něco nechal postavit na nějakým míň jetým motoru jako základu.

GDPR_user

#9 850R výměna ojnic, co je dobré měnit současně s nima?

Příspěvek od GDPR_user »

dali píše:
jony píše:Jaké máš plány, pořád 350 koní? 8)
Plány nemám, prostě co se z danýho hardwaru vyždíme, to tam bude :wink: Bez toho aby se kvůli sériovým ojnicím musel redukovat tlak do 3500 otáček....stejně bych si pak auto neužil protože bych musel furt myslet na to kdy to přefoukne a ojnice povolí.....
martinopel píše:GO motoru!!!
To bych nerad...
nejde ani tak o prachy jako o to že bych s tím rád v týhle sezóně pojezdil....
A myslím že takhle od stolu těžko můžeš posoudit, jestli můj motor na GO zralej je nebo neni..
Hlavně, jestli se ukáže, že na ní zralej je, tak bych radši něco nechal postavit na nějakým míň jetým motoru jako základu.
Jestli chceš udělat práci pořádně tak udělej nový motor,jinak je to všechno zbytečné.Dávat tuningové ojnice a zbytek motoru nechat vylítaný je blbost
Odpovědět
  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek

Zpět na „Jak co vyladit???“