Čaute, vidím že sa tu vcelku rieši svietenie. Ak si môžem dovoliť sa trošku vyjadriť k téme.
Projektor pre halogén a pre HID je rozdielny. Väčšina problémov, čo tu čítam, je spôsobená starými výbojkami, poškodeným reflexnou vrstvou paraboly projektora a prípadne elektronikou.
Často čítam, že užívateľ skúsi použiť aj HID alebo LED sadu a nepomôže to. Nie, pretože keď sa poškodí parabola, je s ňou amen. Niektorí ľudia žiaľ aj naletia podovníkom, ktorý za peniaze akože obnovia parabolické pokovenie . Naoko, to vyzerá ako nové. Skutočnosť je však absolútne iná, pretože nikto z tých "pokovovačov" vám neukáže ako svieti nový projektor a ako tak "spackaný". A neraz pokovenie stojí to, čo nový projektor.
1. Výbojky.
Na grafe možno vidieť približný svetelný výkon výbojky v priebehu na času. Docela to klesá, že? Takže áno, životnosť výbojky je až 2000 h (Originálne), ale ako možno vidieť, jej výkon je už po 250 hodinách klesne o 10%, v 1000 h o 20% atď.
2. Projektor.
ŽIvotnosť projektora sa pohybuje v stovkách až v tisíckach hodín. Každý projektor je iný, niektoré znesú viac niektoré menej. Plastové projektory ktoré sa dlhodobo používali v Škoda Octavia zniesli toho naozaj málo. A samostatne ich samozrejme v Škode nekúpite - takže nové svetlá .Simply clever.
V každom prípade, projektor po 2000 h už má svoje najlepšie časy za sebou. Používanie xenónov pre denné svietenie rapídne urýchľuje jeho smrť.
Chrómovači. Platíte za klamstvo obalené v novej chrómovej vrstve.
Ako som už spomenul, "pokovovači" garantujú nové pokovanie a super výkon. Naozaj? Pozrime sa na realitu.
BMW 5er. Hore pochrómovaný projektor, dole nový projektor. Obrázok nepotrebuje komentár
1.jpg
Mercedes
Hore pochrómovaný projektor, dole nový projektor
1.jpg
Iba nový projektor poskytne to, čo potrebujete. Väčšina nových aftermarketových projektorov sú bixenónové takže získate naviac i značne silný diaľkový mód.
3. Farba svetla. Modrá je dobrá? Áno, na tuzing akciu
Výber farby svetla je veľmi dôležitý. Originálne výbojky sa vyrábajú iba v rozpätí 4300K až 6000K. 4300 možno nepôsobí tak efektívne a nemá také presne obkreslovanie hrán, niekomu sa to zdá "žlté", ničmenej pri 5 hodinových nočných cestách je to pre oko príjemnejšie ako 6000K. Farba 5500K je čisto biela farba, ktorá veľmi dobre vykresľuje hrany, produkuje ostré svetlo. Teplota 6000K je už studená biela, chladné xenónové svetlo, ktoré pôsobí naozaj efektne, veľmi presne obkresľuje hrany objektov, ničmenej pri dlhodobých jazdách je cítiť neprirodzenosť svetla.
Všetko nad 6000K sú vyhodené peniaze. 8000K je modrá, stačí aby začalo pršať a človek vidí 5 m pred auto. Dobré tak na zraz, ale nie do prevádzky.
Xenón efekt sa dosahuje inak, ako použitím 8000K výbojok. Lomová hrana projektora môže za určitých podmienok produkovať modrofialkový kraj, ktorý vyzerá efektne, neovplyvňuje svietivosť. Použitím 5500K výbojok sa efekt lomovej hrany dostaví v takej miere, ktorá je naozaj dostatočná.
Nie každý OEM projektor má takto farebnú lomovú hranu, je však niekedy možné úpravou projektora tento efekt získať.
IMG_0146.JPG
4.jpg
IMG_0879.JPG
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.