
1) hlavně se nebojte, zvládne to opravdu každý....
2) vyndat přístrojový štít z auta - toto se rozebíralo v jiném vlákně, odloupnout dvě plastové krytky v rozích kapličky pod kterým jsou schovány dva šrouby, které drží celý štít, následně opatrně odcvaknout veškerou kabeláž zezadu štítu....v levé části je to jeden svazek, uprostřed dole jeden svazek, dva velké svazky v pravé části a ještě jeden malý v horní části napravo - toť vše a nyní máte štít volně v rukou
3) nyní je potřeba povolit všechny šrouby a oddělit zadní bílou část s přístroji od černého plastového těla
4) (obr. 001) následně ze zadní části štítu odšroubujte 4 šroubky v prostřední části, které drží samotný tachometr
5) vysuňte tachometr ze štítu...pozor je potřeba trochu síly neboť tišťák tachometru drží celkem fest, dobré je opatrně si tachometr přizvednout šroubovákem, nebo druhá varianta, na zadní části celého štítu rozloupnout takovou bílou plastovou krabičku, vyndat sponu která drží tišťák tachometru na tišťáku celého štítu a pak jde celý tachometr pohodlně vysunout
6) CELO DOBU SI DÁVEJTE POZOR NA RUČIČKY VŠECH PŘÍSTROJU, AŤ JE NEOHNETE !!!!
7) (obr. 002) nyní opatrně vezměte kleštičky a kus látky, (TADY SI ZAPAMATUJTE PŘIBLIŽNOU POLOHU RUČIČKY mělo by to být lehce pod 20km/h) látku omotejte kolem ručičky tachometru, tu opatrně za kulatou základnu vezměte a kleštěmi opatrně vysuňte...opět je potřeba použít trochu síly..je to na fest

9) (obr. 005) povolte 3 šroubky, které drží samotný tachometr v plastovém těle, až šroubky povolíte vyjměte tachometr ven
10) (obr. 006) nyní již uvidíte samotná počítadla v elektroniku uvnitř tachometru
11) (obr. 007) a (obr. 008) povolte dvě šroubky držící vnitřní tišťák na plastovém vnitřním kusu tachometru, tišťák pak vysuňte a odkyryjí se vám plastová ozubená kolečka od krokového motorku
12) (obr. 009) a (obr. 010) a (obr. 011)tyto plastová ozubená kolečka prohlédněte..u mě to byl právě problém v jejich poškození, konkrétně zlomené dva zuby na malém kolečku
13) (obr. 012) pomocí šroubováku vycvaknětě samotný kovový vnitřek, který obsahuje pružinku a komplet střeva tachometru...tady opět opatrně, ať nepoškodíte pružinku
14) (obr. 013) a (obr. 014) teď už vidíte všechna počítadla, která můžete vyčistit...pravděpodobně vám bude stačit suchý kadřík, víc jsem již počítala nevyndaval, ani nebylo vidět jak (možná vysunout osičky), přístupná jsou celkem dobře
15) (obr. 015) takto vypadá vnitřek s pružinkou
15) opačným postupem zase vše zkompletujeme...vše je stejné, žádné záludnosti
16) podklad tachometru se stupnicí zapadne na své místo díky dvoum packám ve kterých drží
17) největší pozor dávejte při zpětném nasazování ručičky tachometru, kdy doporučuji zapřít vnitřní kovovou část tachometru (prsty nebo o stůl), protože až jemně zatlačíte na ručičku s osičkou, tak by vám vnitřek tachometru zase vypadl zadem, tady pozor je opravdu potřeba s citem, ať osičku držící ručičku tachometru neohnete......
18) ručička by měla být v dolní poloze lehce pod 20 km/h, s pružinkou nijak nemanipulujeme, takže by neměl být žádný problém a posunutím rychlosti auta
18) pokud vám nefunguje počítadlo kilometrů, nepočítejte že problém najdete aniž by jste musely rozebírat tachometr.....sám jsem do něj koukal jak se dalo a nic jsem nenašel, až při tomto rozebrání jsem objevil ty vylomené zuby...je tedy potřeba provést komplet rozebrání
20) nebojte se

mějte se