Druhy automatů u V70

Kulaté velké předokolky/AWD
  • Autor
  • Zpráva
ryba
Offline
Příspěvky: 70
Registrován: 14 roků 9 měsíců
Bydliště: Ostrava

Druhy automatů u V70

Příspěvek od ryba »

Ahoj všeci,
mám otázku. U V70 r.v. 2003 se jak jsem zatím viděl montují 2 druhy automatických převodovek. Jedna s řazením stupňů a druhá spozicemi + a -. A já bych chtěl vědět kolika stupňové jsou a která je lepší.
Díky moc.
Jo a na fóru jsem nic kloudného nenašel.
_________________
Volvo V70 D5 120kW Automat r.v.:02

Ortový
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 234
Registrován: 16 roků 5 měsíců
Vůz: S 60 D5244T 2,4l 05" black automat
Bydliště: Handlová, Slovensko

Druhy automatů u V70

Příspěvek od Ortový »

5-rýchlostné a tá + a - (Geartronic) je lepšia
_________________
S 60 D5 Move,D5244T,AW55-50/51SN, r.v 2005 Čierny
S60 2,4i Kinetic,B5244S,AW55-50/51SN, r.v.2005 Zlatý
galéria

jarek.krizan
Offline
Uživatelský avatar
Servisman
Příspěvky: 2355
Registrován: 19 roků
Vůz: S80, 2,4
Bydliště: Zlín

Druhy automatů u V70

Příspěvek od jarek.krizan »

Ortový píše:5-rýchlostné a tá + a - (Geartronic) je lepšia
Netvrdil bych, že Geartronic je lepší.
_________________
V 740 GL r.v.88 B230F, ZF224HP , bylo V 960 B6304, 150kW s vlaječkou
V S80 , B5244S V 850 B5204

Ortový
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 234
Registrován: 16 roků 5 měsíců
Vůz: S 60 D5244T 2,4l 05" black automat
Bydliště: Handlová, Slovensko

Druhy automatů u V70

Příspěvek od Ortový »

Prečo ?
Veď možnosť manuálneho radenia rýchlostných stupňov dáva výhodu Geartronicu.
_________________
S 60 D5 Move,D5244T,AW55-50/51SN, r.v 2005 Čierny
S60 2,4i Kinetic,B5244S,AW55-50/51SN, r.v.2005 Zlatý
galéria

st_Andy
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 1901
Registrován: 16 roků 7 měsíců
Bydliště: Košice - Staré mesto
Vůz: V90 D5 AWD Inscription

Druhy automatů u V70

Příspěvek od st_Andy »

Ortový píše:Prečo ?
Veď možnosť manuálneho radenia rýchlostných stupňov dáva výhodu Geartronicu.
kym to funguje tak urcite je to vyhoda, ale len kym to funguje :pardon:
je to nadradena funkcia, no zrejme ta to vramci nejakej ochrany nepusti mimo povolene hodnoty, na S80 T6 som sa snazil v kopci podradit manualne o dva kvalty ale zafungovalo to az o nejake 2-3sekundy ked to jednotka uznala za vhodne

Za riziko a hriech by to ale stalo este viac keby bol ten selespeed pod volantooom jak sa patri :twisted:

jarek.krizan
Offline
Uživatelský avatar
Servisman
Příspěvky: 2355
Registrován: 19 roků
Vůz: S80, 2,4
Bydliště: Zlín

Druhy automatů u V70

Příspěvek od jarek.krizan »

Ortový píše:Prečo ?
Veď možnosť manuálneho radenia rýchlostných stupňov dáva výhodu Geartronicu.
Vysoká poruchovost, nákladné opravy a že by to řadilo nějak ideálně, to zrovna neřadí. Tzn. dlouhá prodleva a v městském provozu nic moc. Vyzkoušej a uvidíš. Teorie a skutečnost se někdy dost rozchází.
_________________
V 740 GL r.v.88 B230F, ZF224HP , bylo V 960 B6304, 150kW s vlaječkou
V S80 , B5244S V 850 B5204

Jean
Offline
Příspěvky: 310
Registrován: 20 roků 10 měsíců
Bydliště: Podolí u Brna
Vůz: Volvo 850 T5

Druhy automatů u V70

Příspěvek od Jean »

Tedy nechci vám do toho mluvit, ale ve V70 2003 je to stále jedna převodovka. Rozdíl je jen v kabeláži, jednotce a řadící páce. Průběh řazení není ideální, ale mnohdy se hodí, pokud si člověk může sám určit, kterou rychlost zařadí. Na druhou stranu to ani není nezbytné. Dle vkusu každého soudruha...
_________________
Volvo 960 93,95,96,97 B6304FS, S80 00 T6, 850 2,3 T5

1. eshop s volvodíly

Ortový
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 234
Registrován: 16 roků 5 měsíců
Vůz: S 60 D5244T 2,4l 05" black automat
Bydliště: Handlová, Slovensko

Druhy automatů u V70

Příspěvek od Ortový »

jarek.krizan píše:
Ortový píše:Prečo ?
Veď možnosť manuálneho radenia rýchlostných stupňov dáva výhodu Geartronicu.
Vysoká poruchovost, nákladné opravy a že by to řadilo nějak ideálně, to zrovna neřadí. Tzn. dlouhá prodleva a v městském provozu nic moc. Vyzkoušej a uvidíš. Teorie a skutečnost se někdy dost rozchází.

no, v spojitosti s D5 v meste som zásadnejší problém nebadal,je pravda,že sa niekedy nevie rozhodnúť medzi 3 a 4,ale dá sa
_________________
S 60 D5 Move,D5244T,AW55-50/51SN, r.v 2005 Čierny
S60 2,4i Kinetic,B5244S,AW55-50/51SN, r.v.2005 Zlatý
galéria

dali
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 4072
Registrován: 19 roků 6 měsíců
Bydliště: R.I.P.
Vůz: ---
Bydliště: Jindřichův Hradec

Druhy automatů u V70

Příspěvek od dali »

Taky už jsem slyšel, že klasickej automat funguje líp než geartonic. Sekvenční řazení jsem si vyzkoušel jen u skútra a tam je to jen taková hračička k ničemu, kterou vyzkoušíte a pak to zas přepnete na automat a už napořád....Jiný kafe je údajně dvouspojková sekvenční převodovka, ta se ale u Volva vyskytuje jen v derivátech Focuse. Nevím ale jak si stojí z pohledu servisáků.

lucki
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 1582
Registrován: 17 roků 7 měsíců
Vůz: S60, 2.4T
Bydliště: Praha 5

Druhy automatů u V70

Příspěvek od lucki »

inak naco je dobry automat s moznostou radenia? ked chcem automat, tak asi preto aby som mackal len plyn a brzdu a krutil tym koleckom. ak by som chcel miesat varechou tak si kupim manual.
_________________
teraz: S60, 2,4T '01, 147kw, svetlo modra, 210K km, spotreba 8,8 l/100 km
bolo: S70, 2,4l '98, 125kw, modra metla, 219K km, spotreba 9,89 l/100 km
480_S, 2.0i '94, cerna metaliza, 224K km, spotreba 8.2 l/100 km
440 turbo, 1.7 '89, modra

wickey
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 3642
Registrován: 20 roků 10 měsíců
Bydliště: Bratislava
Vůz: V70 D5 AWD, S60 D5, C70 T5 Cab, XC90 V8
Bydliště: Bratislava - Staré Mesto

Druhy automatů u V70

Příspěvek od wickey »

lucki, to sa mylis, automat je velmi pohodlny do mestskej prevadzky a zacp. zaroven by potesila ale aj moznost si volit stupne podla potreby.
_________________
'01 C70 T5 cabrio - B5234T3, M56LK 176 kW #601 - signal red /// '06 V70 D5 AWD - D5244T4, M66 AWD 136 kW #459 - dawn blue pearl /// '06 S60 D5 - D5244T4, M66 136 kW #459 - dawn blue pearl
'08 XC90 V8 AWD Sport - B8444S, AWTF-80 SC 232 kW #612 - passion red /// '03 S60 T5 - B5234T3, AW55-50SN 184 kW #449 - mistral green metallic

ex: '84 760 GLE TD; '90 940 GLE; '96 850 2.5 20V; '91 440 1.8 K; '98 V70 R AWD; '97 850 R; '00 V70 R AWD, '87 740 GL, '97 850 GLE, '04 S60 R AWD, '98 V70 XC AWD Cross Country, '99 V70 XC AWD Cross Country, '99 S70 2.5 20V, '00 V70 XC AWD Cross Country, '04 XC90 2,5T AWD

Ortový
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 234
Registrován: 16 roků 5 měsíců
Vůz: S 60 D5244T 2,4l 05" black automat
Bydliště: Handlová, Slovensko

Druhy automatů u V70

Příspěvek od Ortový »

zober si takú jazdu z kopca - navolíš manuálny režim a brzdíš krásne motorom,brzdy si oddýchnu,RJ dáva pozor,aby si nepretočil motor,proste paráda... :wink:
_________________
S 60 D5 Move,D5244T,AW55-50/51SN, r.v 2005 Čierny
S60 2,4i Kinetic,B5244S,AW55-50/51SN, r.v.2005 Zlatý
galéria

ryba
Offline
Příspěvky: 70
Registrován: 14 roků 9 měsíců
Bydliště: Ostrava

Druhy automatů u V70

Příspěvek od ryba »

No kamarád má Oktávku v automatu a to +/- využívá on automat vždycky neředí ideálně pro danou situaci.
Jo a ještě jedna otázka: geartronic není dvouspojkový ?
_________________
Volvo V70 D5 120kW Automat r.v.:02

Lukaso
Offline
Příspěvky: 1719
Registrován: 17 roků 4 měsíce
Bydliště: Praha
Vůz: S60
Bydliště: Praha

Druhy automatů u V70

Příspěvek od Lukaso »

Brždění z kopce mě zajímá...volvo automat jsem měl půjčený max na den takže o něm skoro nic nevím. Svého času jsem občas jezdil Audi A6 3.0i kde automat po chvilce jízdy s nohou na brzde sám podřadil a začal brzdit motorem...tohle volvo neumí?

L
_________________
S60 Polestar Engineered T8 Recharge MY2024

eLzyx
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 3069
Registrován: 19 roků 5 měsíců
Bydliště: Teplicko
Vůz: TeslaS85D,Volvo S60 2.4T,V70 2.4,850T-5R
Bydliště: Bílina

Druhy automatů u V70

Příspěvek od eLzyx »

Jean píše:Tedy nechci vám do toho mluvit, ale ve V70 2003 je to stále jedna převodovka. Rozdíl je jen v kabeláži, jednotce a řadící páce. Průběh řazení není ideální, ale mnohdy se hodí, pokud si člověk může sám určit, kterou rychlost zařadí. Na druhou stranu to ani není nezbytné. Dle vkusu každého soudruha...
:good: taky jsem si říkal, kde by Volvo vzalo jinou almaru. Všechno to jsou Aisin-Warner AW50-55, rozdíl je opravdu jen v ovládací elektronice. Tak nechápu jak může být ta bez možnosti manuálního řazení lepší a dokonce servisně míň náročná. Jarku nepleteš si to s 4q automatkou u T6 v S80?
Naposledy upravil(a) eLzyx dne 29 říj 2010 12:57, celkem upraveno 3 x.
_________________
je: Millennium Falcon Tesla model S 85D 2015, Solid White; andělíček můj strážníček S60 2.4T 147kW 2001, Maya Yellow; Strup 850 T5R 7 místné kombi 177kW 1994, Cream Yellow (schovaná pod Stone Black); Weisser Riese - bílý obr V70 2.4i 103kW 2001, Polar White; lehárošwágen VW T2b 1.6 37,5kW 1973, Kansas Beige/Pastel White
bylo: S80 se zadřenou 2.5T avtomat AWD 2004; Volvo C70 T5 (B5234T3) 1999

eLzyx
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 3069
Registrován: 19 roků 5 měsíců
Bydliště: Teplicko
Vůz: TeslaS85D,Volvo S60 2.4T,V70 2.4,850T-5R
Bydliště: Bílina

Druhy automatů u V70

Příspěvek od eLzyx »

Lukaso píše:Brždění z kopce mě zajímá...volvo automat jsem měl půjčený max na den takže o něm skoro nic nevím. Svého času jsem občas jezdil Audi A6 3.0i kde automat po chvilce jízdy s nohou na brzde sám podřadil a začal brzdit motorem...tohle volvo neumí?
umí, ale že by to bylo po chvilce ... to se říct nedá. Samozřejmě je otázka jak má každej nastavenou tu chvilku. Pro mě je 5 vteřin rozmýšlení automatu dloooooouhá doba
_________________
je: Millennium Falcon Tesla model S 85D 2015, Solid White; andělíček můj strážníček S60 2.4T 147kW 2001, Maya Yellow; Strup 850 T5R 7 místné kombi 177kW 1994, Cream Yellow (schovaná pod Stone Black); Weisser Riese - bílý obr V70 2.4i 103kW 2001, Polar White; lehárošwágen VW T2b 1.6 37,5kW 1973, Kansas Beige/Pastel White
bylo: S80 se zadřenou 2.5T avtomat AWD 2004; Volvo C70 T5 (B5234T3) 1999

ok2ucx
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 2609
Registrován: 17 roků
Bydliště: Poodří
Vůz: V90CC-T6/P*/740/940

Druhy automatů u V70

Příspěvek od ok2ucx »

Ahoj,

shodou okolností mám dva automaty, oba r.v. 2002, oba Aisin Warner AW50-55 - jeden je s +/-, druhý má páku PRND43L. Oba mají mít jen a výhradně olej ATF3309. Jen to někteří tzv. "specialisté" neví (jako např. KAPS v Kojetíně). Také mnozí neví, jakým způsobem se olej mění, ale to je jiné téma.

U obou modelů jsem si musel přečíst manuál, k čemuže ty další stupně jsou a jejich význam jsem rázem zapomněl. Používám P, R a D (maximálně v zimě režim W) a víc neřeším (a užívám si pohodu). Žádné táhlé alpské stoupání a klesání v okolí nemám, tak co. Z logiky věci mi příjde nesekveční řazení (PRND43L) logičtější - vlastně jen omezuje nejvyšší zařaditelný rychlostní stupeň. Když chci míchat fofrklacem, nebudu si kupovat automat, ale manuál. Proto mám oba automaty :-)

Pavel
_________________
.::. V90CC T6 2018 .::. P*2 2021 .::. 940 Polar 1994 .::. 740 Turbo 1988 .::.
Repase/klonování/párování elektroniky VOLVO - DIM / ICM / ECM / CEM / DEM / SAS & Optimalizace motoru
Start nezávislého topení z telefonu, vzdálená diagnostika: VDD - https://d5t5.com/article/vdash-vdd-dongle
https://D5T5.com https://d5t5.com/helpdesk
Specializovaný Volvo servis - CarDiag.info

Ortový
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 234
Registrován: 16 roků 5 měsíců
Vůz: S 60 D5244T 2,4l 05" black automat
Bydliště: Handlová, Slovensko

Druhy automatů u V70

Příspěvek od Ortový »

ja sa s "fofrklackem" nehrám, jazdím stále s D,len keď viem,že je dlhšie klesanie,používam manuálny režim,ktorý mi šetrí peniaze a prečo nie ? keď túto možnosť moje auto poskytuje
zober si Donovaly,smerom od Ružomberka kopec vybehneš na D,hore kamión,ktorý schádza do B.Bystrice pekne pomaličky,lebo je naložený jak sviňa,čo spravíš ?,budeš 10 km schádzať na brzdách ?,práskneš tam manuálny režim a pekne brzdím motorom....a takých horských prechodov je u nás niekolko,bývam v Handlovej,smerom na ZH je tiež podobný prechod,len v menšom vydaní,takže pre mňa je manuálny režim super vec

ďakujem za pozornosť a Volvu zdar!
Vlasto
_________________
S 60 D5 Move,D5244T,AW55-50/51SN, r.v 2005 Čierny
S60 2,4i Kinetic,B5244S,AW55-50/51SN, r.v.2005 Zlatý
galéria

ok2ucx
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 2609
Registrován: 17 roků
Bydliště: Poodří
Vůz: V90CC-T6/P*/740/940

Druhy automatů u V70

Příspěvek od ok2ucx »

Ortový píše:ja sa s "fofrklackem" nehrám, jazdím stále s D,len keď viem,že je dlhšie klesanie,používam manuálny režim,ktorý mi šetrí peniaze a prečo nie ? keď túto možnosť moje auto poskytuje
zober si Donovaly,smerom od Ružomberka kopec vybehneš na D,hore kamión,ktorý schádza do B.Bystrice pekne pomaličky,lebo je naložený jak sviňa,čo spravíš ?,budeš 10 km schádzať na brzdách ?,práskneš tam manuálny režim a pekne brzdím motorom....a takých horských prechodov je u nás niekolko,bývam v Handlovej,smerom na ZH je tiež podobný prechod,len v menšom vydaní,takže pre mňa je manuálny režim super vec

ďakujem za pozornosť a Volvu zdar!
Vlasto
No ano, to je přesně to, co jsem se dočetl v návodu. Resp. auto motorem brzdí i na D, ale na nejvyšším vhodném převodovém stupni (co jezdím z kopečka, tak na 5-ce a ta zase moc nebrzdí). Proto ty stupně 43L se v případě většího dolů-kopce dobře hodí. Sekvencí +/- lze pak v zásadě docílit téhož.

"Hraním" si s fofrklackem jsem přesně myslel to, že bych stupně přehazoval +/- za normální jízdy -> tedy sekvenčním řazením. Tomu nějak nemohu zatím najít logiku.

Pavel
_________________
.::. V90CC T6 2018 .::. P*2 2021 .::. 940 Polar 1994 .::. 740 Turbo 1988 .::.
Repase/klonování/párování elektroniky VOLVO - DIM / ICM / ECM / CEM / DEM / SAS & Optimalizace motoru
Start nezávislého topení z telefonu, vzdálená diagnostika: VDD - https://d5t5.com/article/vdash-vdd-dongle
https://D5T5.com https://d5t5.com/helpdesk
Specializovaný Volvo servis - CarDiag.info

jarek.krizan
Offline
Uživatelský avatar
Servisman
Příspěvky: 2355
Registrován: 19 roků
Vůz: S80, 2,4
Bydliště: Zlín

Druhy automatů u V70

Příspěvek od jarek.krizan »

eLzyx píše:
Jean píše:Tedy nechci vám do toho mluvit, ale ve V70 2003 je to stále jedna převodovka. Rozdíl je jen v kabeláži, jednotce a řadící páce. Průběh řazení není ideální, ale mnohdy se hodí, pokud si člověk může sám určit, kterou rychlost zařadí. Na druhou stranu to ani není nezbytné. Dle vkusu každého soudruha...
:good: taky jsem si říkal, kde by Volvo vzalo jinou almaru. Všechno to jsou Aisin-Warner AW50-55, rozdíl je opravdu jen v ovládací elektronice. Tak nechápu jak může být ta bez možnosti manuálního řazení lepší a dokonce servisně míň náročná. Jarku nepleteš si to s 4q automatkou u T6 v S80?
Jenže právě ta elektronika umožňuje lidem i zařazení rychlostí, které by v danou chvíli sama jednotka nevyužila. Jinak řečeno, převodovka za to nemůže ( i když čím je složitější, tím náchylnější na závady ), můžou za to lidi co si s tím hrajou. Proč by jinak právě převodovky s možností manuální volby byly daleko dříve zralé na GO, než ty jednodušší. Proč je tam teda větší opotřebení měniče a lamel ?
_________________
V 740 GL r.v.88 B230F, ZF224HP , bylo V 960 B6304, 150kW s vlaječkou
V S80 , B5244S V 850 B5204

ondra1976
Offline
Příspěvky: 54
Registrován: 14 roků 9 měsíců
Bydliště: melnik

Druhy automatů u V70

Příspěvek od ondra1976 »

Geartronic je adaptabilní, takže se přispůsobuje řidičově stylu jízdy.
_________________
Volvo V70II D5 2004 96Kw automat Geartronic - 6,4L/100Km
Volvo Penta AQ 110HP 1966, Loď - 30L/1Mth

raolsa
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvky: 14261
Registrován: 15 roků 6 měsíců
Bydliště: Semily
Vůz: Volvo V70 II 2.4i 135 kw
Participant x 1

Druhy automatů u V70

Příspěvek od raolsa »

ondra1976 píše:Geartronic je adaptabilní, takže se přispůsobuje řidičově stylu jízdy.
To by, podle manuálu, měla být ta druhá taky.
_________________
Volvo V70 II 2.4i 135 kw '06, Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Bylo: Volvo V70II 2.4T AWD LPG '00
Diagnostika k dispozici. 607827920

Jean
Offline
Příspěvky: 310
Registrován: 20 roků 10 měsíců
Bydliště: Podolí u Brna
Vůz: Volvo 850 T5

Druhy automatů u V70

Příspěvek od Jean »

Já si tedy dřívějšího opotřebení geartroniců nevšimnul. To záleží spíš na řidiči než na převodovce. Brzdit motorem jde s oběma typy. V tom rozdíl není. Stylu jízdy řidiče se přizpůsobují všechny 5-ti stupňové převodovky ve Volvech. Ale pro toho, kdo rád se občas sveze svižně je možnost zařadit včas před zatáčkou ten správný rychlostní stupeň a podržet ho tam nedocenitelná. I když uznávám, že to je věc pro většinu majitelů Volv úplně zbytečná. Navíc možnost mít nachystaný ten správný rychlostní stupeň se často hodí i při předjíždění. A já to třeba na okreskách mám prostě rád, když si to zařadím, tak jak chci já. Když to stejného auta sedne brácha, tak to nepoužije...
_________________
Volvo 960 93,95,96,97 B6304FS, S80 00 T6, 850 2,3 T5

1. eshop s volvodíly

MarekV
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 858
Registrován: 14 roků 11 měsíců
Bydliště: Nitra
Vůz: S60 D5, S60 R, S80 D5

Druhy automatů u V70

Příspěvek od MarekV »

Geartonic v S80 T6 je 4 stupnovy a pravidelne ho treba repasovat, to je celkom zname. Ako je to ale s inym druhom geartonic automatou, od akeho roku maju 5 stupnou, poruchovost atd. Podla toho co tak citam neni to az take vychytane, takysto rychlost toho radenia v manualnom rezime +/-. Ide mi cisto o info automatov, ktore maju rezim +/-.

Boss
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 559
Registrován: 17 roků 10 měsíců
Bydliště: Slovensko, Sliač

Druhy automatů u V70

Příspěvek od Boss »

Kua a ja som chcel kúpiť ďalšiu V70-ku s automatom. Aj v autorizáku mi tvrdili, že sú poruchové, aj keď záleží hlavne na tom, kto s autom jazdil.
Tak mám teraz dilemu, či kúpiť V70 s cca 230tis km z D, čo má tento automat so sekvenčným radením alebo hľadať iba s manuálom :unknown:

Je pravdepodobné, že už bude prevodovka po servise pri tých km ?
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
_________________
XC90 D5 (D5244T) '05, geartronic, čierna
bolo: V70 II D5 (D5244T) '03, 120kW, čierna *** V70 II 2,5D (D5252T) '00, čierna *** V70 I 2.5 TDI (D5252T) 12/98, čierna

Zpět na „S60, V / XC70 II (-07), S80 (-06), XC90“

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé