Za neXenon Xenon. :)
- Autor
- Zpráva
#1 Za neXenon Xenon. :)
Hojte,
mam maly dotazek.. do auta kde byly jen halogenky jsem dal origo xenon s cockama.. ale coz nikdo nechtel se na palubaku objevila hlaska ze jsou praskly zarovky coz je zpusobeno malym odberem proudu. ma nekdo nejaky dobry a rychly tip na nejakej odpor? diky
mam maly dotazek.. do auta kde byly jen halogenky jsem dal origo xenon s cockama.. ale coz nikdo nechtel se na palubaku objevila hlaska ze jsou praskly zarovky coz je zpusobeno malym odberem proudu. ma nekdo nejaky dobry a rychly tip na nejakej odpor? diky
_________________
Bylo "XC90 D5 120KW/163PS"
Bylo "S60 2.5 T 154KW/209PS"
Nyní "V70 2.4D 120KW/163PS 'CORONER'"
"240 2.3i 85KW/115PS 'PAN OLSEN'"
Bylo "XC90 D5 120KW/163PS"
Bylo "S60 2.5 T 154KW/209PS"
Nyní "V70 2.4D 120KW/163PS 'CORONER'"
"240 2.3i 85KW/115PS 'PAN OLSEN'"
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 8
- Příspěvky: 3094
- Registrován: 18 roků 3 měsíce
- Bydliště: Teplicko
- Vůz: TeslaS85D,Volvo S60 2.4T,V70 2.4,850T-5R
- Bydliště: Bílina
#2 Za neXenon Xenon. :)
nezkoušel jsem, ale ... http://www.xenonvalot.com/xenonfixvolvo.html
jen ze zeptám, jak máš vyřešený automatický naklápění světel? Případně - ví někdo jak to zprovoznit? Bez toho se mi do xenonů nechce jít. Hlášky nejde, nelze nechci vidět.
jen ze zeptám, jak máš vyřešený automatický naklápění světel? Případně - ví někdo jak to zprovoznit? Bez toho se mi do xenonů nechce jít. Hlášky nejde, nelze nechci vidět.
_________________
je: Millennium Falcon Tesla model S 85D 2015, Solid White; andělíček můj strážníček S60 2.4T 147kW 2001, Maya Yellow; Strup 850 T5R 7 místné kombi 177kW 1994, Cream Yellow (schovaná pod Stone Black); Weisser Riese - bílý obr V70 2.4i 103kW 2001, Polar White; lehárošwágen VW T2b 1.6 37,5kW 1973, Kansas Beige/Pastel White
bylo: S80 se zadřenou 2.5T avtomat AWD 2004; Volvo C70 T5 (B5234T3) 1999
je: Millennium Falcon Tesla model S 85D 2015, Solid White; andělíček můj strážníček S60 2.4T 147kW 2001, Maya Yellow; Strup 850 T5R 7 místné kombi 177kW 1994, Cream Yellow (schovaná pod Stone Black); Weisser Riese - bílý obr V70 2.4i 103kW 2001, Polar White; lehárošwágen VW T2b 1.6 37,5kW 1973, Kansas Beige/Pastel White
bylo: S80 se zadřenou 2.5T avtomat AWD 2004; Volvo C70 T5 (B5234T3) 1999
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 4
- Příspěvky: 3741
- Registrován: 19 roků 8 měsíců
- Bydliště: Bratislava
- Vůz: V70 D5 AWD, S60 D5, C70 T5 Cab, XC90 V8
- Bydliště: Bratislava - Staré Mesto
#3 Za neXenon Xenon. :)
ja si myslim, ze to nejde a zaroven to nelze udelat tak aby to slo..
_________________
'01 C70 T5 cabrio - B5234T3, M56LK 176 kW #601 - signal red /// '06 V70 D5 AWD - D5244T4, M66 AWD 136 kW #459 - dawn blue pearl /// '06 S60 D5 - D5244T4, M66 136 kW #459 - dawn blue pearl
'08 XC90 V8 AWD Sport - B8444S, AWTF-80 SC 232 kW #612 - passion red /// '03 S60 T5 - B5234T3, AW55-50SN 184 kW #449 - mistral green metallic
ex: '84 760 GLE TD; '90 940 GLE; '96 850 2.5 20V; '91 440 1.8 K; '98 V70 R AWD; '97 850 R; '00 V70 R AWD, '87 740 GL, '97 850 GLE, '04 S60 R AWD, '98 V70 XC AWD Cross Country, '99 V70 XC AWD Cross Country, '99 S70 2.5 20V, '00 V70 XC AWD Cross Country, '04 XC90 2,5T AWD
'01 C70 T5 cabrio - B5234T3, M56LK 176 kW #601 - signal red /// '06 V70 D5 AWD - D5244T4, M66 AWD 136 kW #459 - dawn blue pearl /// '06 S60 D5 - D5244T4, M66 136 kW #459 - dawn blue pearl
'08 XC90 V8 AWD Sport - B8444S, AWTF-80 SC 232 kW #612 - passion red /// '03 S60 T5 - B5234T3, AW55-50SN 184 kW #449 - mistral green metallic
ex: '84 760 GLE TD; '90 940 GLE; '96 850 2.5 20V; '91 440 1.8 K; '98 V70 R AWD; '97 850 R; '00 V70 R AWD, '87 740 GL, '97 850 GLE, '04 S60 R AWD, '98 V70 XC AWD Cross Country, '99 V70 XC AWD Cross Country, '99 S70 2.5 20V, '00 V70 XC AWD Cross Country, '04 XC90 2,5T AWD
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 8
- Příspěvky: 3094
- Registrován: 18 roků 3 měsíce
- Bydliště: Teplicko
- Vůz: TeslaS85D,Volvo S60 2.4T,V70 2.4,850T-5R
- Bydliště: Bílina
#4 Za neXenon Xenon. :)
vždyť to musí být tak easy, jedno ramínko se senzorem na zadní nápravu, cvak do konektoru, aktivace v ŘJ ... no a pokud to nepůjde origo cestou, tak to snad i zbastlím sám. Nechci se handrkovat s techniky na STK
_________________
je: Millennium Falcon Tesla model S 85D 2015, Solid White; andělíček můj strážníček S60 2.4T 147kW 2001, Maya Yellow; Strup 850 T5R 7 místné kombi 177kW 1994, Cream Yellow (schovaná pod Stone Black); Weisser Riese - bílý obr V70 2.4i 103kW 2001, Polar White; lehárošwágen VW T2b 1.6 37,5kW 1973, Kansas Beige/Pastel White
bylo: S80 se zadřenou 2.5T avtomat AWD 2004; Volvo C70 T5 (B5234T3) 1999
je: Millennium Falcon Tesla model S 85D 2015, Solid White; andělíček můj strážníček S60 2.4T 147kW 2001, Maya Yellow; Strup 850 T5R 7 místné kombi 177kW 1994, Cream Yellow (schovaná pod Stone Black); Weisser Riese - bílý obr V70 2.4i 103kW 2001, Polar White; lehárošwágen VW T2b 1.6 37,5kW 1973, Kansas Beige/Pastel White
bylo: S80 se zadřenou 2.5T avtomat AWD 2004; Volvo C70 T5 (B5234T3) 1999
#5 Za neXenon Xenon. :)
taky myslím, že to musí jít. jen trpělivost a dotáhnout to do konce.
_________________
XC90 II 2018 D5 173KW AWD Inscription +
V60 r.v. 2015 D4 120KW Business + , V40 r.v. 2013 D2 84KW Momentum +
bylo: do 6/2023 XC60 r.v. 2014 D5 158KW (s BSR 181KW) AWD Summum+
do 11/2019 S40 II r.v. 2007 1,6D 80KW Kinetic+, do 02/2017 V70 r.v. 2005 D5 120KW Momentum , do 10/2009 V40 r.v. 2001, 1,9D 75KW
XC90 II 2018 D5 173KW AWD Inscription +
V60 r.v. 2015 D4 120KW Business + , V40 r.v. 2013 D2 84KW Momentum +
bylo: do 6/2023 XC60 r.v. 2014 D5 158KW (s BSR 181KW) AWD Summum+
do 11/2019 S40 II r.v. 2007 1,6D 80KW Kinetic+, do 02/2017 V70 r.v. 2005 D5 120KW Momentum , do 10/2009 V40 r.v. 2001, 1,9D 75KW
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 4
- Příspěvky: 4151
- Registrován: 18 roků 4 měsíce
- Bydliště: R.I.P.
- Vůz: ---
- Bydliště: Jindřichův Hradec
#6 Za neXenon Xenon. :)
http://www.cybertronic-labs.cz/product/detail?id=19 tohle je pro krokový motoreLzyx píše:
jen ze zeptám, jak máš vyřešený automatický naklápění světel? Případně - ví někdo jak to zprovoznit? Bez toho se mi do xenonů nechce jít. Hlášky nejde, nelze nechci vidět.
http://www.cybertronic-labs.cz/product/detail?id=18 tohle pro servo, nevím jak to je v S60.
Asi existuje víc výrobců.
#7 Za neXenon Xenon. :)
Už 2x jsem prošel STK a nikoho mé HID za vroubkovanými skly nevzrušovaly... To samé PČR / MP a to včetně policií všech okolních států (na západ až do Holandska). Já bych to nedramatizoval. Btw nová verze HID od e-xenony je daleko lepší než ta předchozí... Svítí přesněji, o něco méně a nežádoucí rozptyly jsou oproti předchozí verzi minimální. Maximální spokojenost. P.S. Až na naprosté výjimky mi HID nevadí ani u aut, která potkávám...eLzyx píše:vždyť to musí být tak easy, jedno ramínko se senzorem na zadní nápravu, cvak do konektoru, aktivace v ŘJ ... no a pokud to nepůjde origo cestou, tak to snad i zbastlím sám. Nechci se handrkovat s techniky na STK
_________________
Je: Honda CBR1000RR Fireblade, 1000 ccm, 180 k, manuál, MY 2005, for fun | Opel Astra Sports Tourer, 1,4T, 140 k, kombi, automat, MY 2012, služebák
Bylo: Triumph Baby Speed, 600 ccm, 100 k, manuál, MY 2003, R.I.P. | Volvo 850 TDI, 140 k, kombi, automat, MY 1997, Prodáno... good luck v novém životě... | Volvo 940 D24TIC, kombi, automat, Prodáno na díly...
Je: Honda CBR1000RR Fireblade, 1000 ccm, 180 k, manuál, MY 2005, for fun | Opel Astra Sports Tourer, 1,4T, 140 k, kombi, automat, MY 2012, služebák
Bylo: Triumph Baby Speed, 600 ccm, 100 k, manuál, MY 2003, R.I.P. | Volvo 850 TDI, 140 k, kombi, automat, MY 1997, Prodáno... good luck v novém životě... | Volvo 940 D24TIC, kombi, automat, Prodáno na díly...
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 8
- Příspěvky: 3094
- Registrován: 18 roků 3 měsíce
- Bydliště: Teplicko
- Vůz: TeslaS85D,Volvo S60 2.4T,V70 2.4,850T-5R
- Bydliště: Bílina
#8 Za neXenon Xenon. :)
tak já mám doma už jeden kousek origo xenonovýho světlometu, ještě seženu druhý a můžu se pustit do bastlení
Do HID přestavby bych asi nešel, cca před 14 dny jsem potkal hlídku, která se zaměřovala na oslňující auta. Mě chytli s firemní Fábií s rozhozenejma heligonama (ukázal jsem jim práznej kufr, štelovací kolečko ve vrchní pozici, funkční sklápění a dali pokoj), ale předemnou si vychutnávali týpka se starým Passatem + HID. Přišel o papíry za nevyhovující technický stav - to si nemůžu dovolit.
Do HID přestavby bych asi nešel, cca před 14 dny jsem potkal hlídku, která se zaměřovala na oslňující auta. Mě chytli s firemní Fábií s rozhozenejma heligonama (ukázal jsem jim práznej kufr, štelovací kolečko ve vrchní pozici, funkční sklápění a dali pokoj), ale předemnou si vychutnávali týpka se starým Passatem + HID. Přišel o papíry za nevyhovující technický stav - to si nemůžu dovolit.
_________________
je: Millennium Falcon Tesla model S 85D 2015, Solid White; andělíček můj strážníček S60 2.4T 147kW 2001, Maya Yellow; Strup 850 T5R 7 místné kombi 177kW 1994, Cream Yellow (schovaná pod Stone Black); Weisser Riese - bílý obr V70 2.4i 103kW 2001, Polar White; lehárošwágen VW T2b 1.6 37,5kW 1973, Kansas Beige/Pastel White
bylo: S80 se zadřenou 2.5T avtomat AWD 2004; Volvo C70 T5 (B5234T3) 1999
je: Millennium Falcon Tesla model S 85D 2015, Solid White; andělíček můj strážníček S60 2.4T 147kW 2001, Maya Yellow; Strup 850 T5R 7 místné kombi 177kW 1994, Cream Yellow (schovaná pod Stone Black); Weisser Riese - bílý obr V70 2.4i 103kW 2001, Polar White; lehárošwágen VW T2b 1.6 37,5kW 1973, Kansas Beige/Pastel White
bylo: S80 se zadřenou 2.5T avtomat AWD 2004; Volvo C70 T5 (B5234T3) 1999
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 1
- Příspěvky: 120
- Registrován: 16 roků 7 měsíců
- Vůz: V70 D5 04´ černá
- Bydliště: Náchodsko
#9 Za neXenon Xenon. :)
Někde jsem četl, že na STK se na taková auta (s HID domamont) budou zaměřovat. Navíc ale podle autora článku, musí mít xenony buď stěrače s ostřikem nebo tlakový ostřik. To je další komplikace. Nedávno jsem byl na STK a technik o tom již dost věděl. Říkal mi také, že u něj by neprošlo xenonové auto se dvěma kolečkama vlevo od volantu.
_________________
Valič V 70 D5 2004, černá, momentum, automat, xenony,
byla V 40 1,9 TD 66 kW, 1997
předtím Mazda 626 2,0 i
Valič V 70 D5 2004, černá, momentum, automat, xenony,
byla V 40 1,9 TD 66 kW, 1997
předtím Mazda 626 2,0 i
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 8
- Příspěvky: 3094
- Registrován: 18 roků 3 měsíce
- Bydliště: Teplicko
- Vůz: TeslaS85D,Volvo S60 2.4T,V70 2.4,850T-5R
- Bydliště: Bílina
#10 Za neXenon Xenon. :)
stěrače s ostřikem mám , kolečko na štelování přijde pryč - to je první věc, na co se u nás na STK dívají.
Technické požadavky pro montáž xenonových světel do vozidla upravuje odst. 6.2.9 Předpisu EHK č. 48:
„Potkávací světlomety se zdrojem světla se skutečným světelným tokem přesahujícím 2000 lm jsou přípustné pouze ve spojení s montáží pro čištění světlometu podle předpisu č. 45. Dále platí, že z hlediska svislého sklonu se nepoužijí ustanovení odstavce 6.2.6.2.2.“ (poznámka - ruční ovládání korektoru sklonu světlometů)
Přestavba halogenových světlometů na xenonové je proto povolena pouze za dodržení předepsaných podmínek předpisu EHK č. 48:
1) Zajištění čištění světlometů
Požadavek čistého světlometu je velice důležitý obzvláště u xenonových světlometů. Xenonový světlomet vyzařuje velice intenzivní světlo, které se na znečistěném světlometu láme a způsobuje nepříjemné oslňování protijedoucích řidičů.
2) Zajištění automatické regulace sklonu světlometů
Velká intenzita vyzařovaného světla musí být za jízdy výškově automaticky korigována v hodnotách stanovených výrobcem pro seřízení světlometů. „Ruční“ seřizování světlometů je u xenonových světlometů nedostatečné protože řidič nedovede korigovat světlomety v závislosti na nerovnosti vozovky a způsob jízdy (akcelerace, brzdění..) Z tohoto důvodu opět dochází k nepříjemnému oslňování protijedoucích řidičů.
Montážní sady pro přestavbu xenonových světel, které se na našem trhu objevují, tyto podmínky vůbec neřeší. Výrobci světelných zařízení, včetně renomovaných firem, nabízejí komplety, které pouhou výměnou světelného zdroje – tedy záměnu žárovky za xenonovou výbojku, přestaví světlomety na xenony. Tím přenášejí zodpovědnost za dodržování předepsaných podmínek na konečného uživatele, který si tyto xenony na vozidlo namontuje.
Nutno však dodat, že zpravidla ve všech návodech pro montáž, bývají předepsané technické podmínky (čištění a korekce) předpisu EHK 48 uvedeny.
------------------------------------------------------------------------------------
Policejní prezidium ČR
Ředitelství služby dopravní policie
Č.j. PPR-8426-2/ČJ-2009-99UD
Praha 15. dubna 2009
Pokyn k usměrnění činnosti - kontrola provozu vozidel s xenonovými světlomety - zaslání
Ředitelství služby dopravní policie PP ČR obdrželo opakované upozornění ze strany veřejnosti na vozidla, která jsou vybavena tzv. xenonovými světlomety a vzhledem k neodborné montáži zejména do světlometů, které nejsou určeny pro plynové výbojkové žárovky, tímto dochází k oslňování ostatních účastníků silničního provozu.
Z tohoto důvodu je nutné se v rámci běžného výkonu služby při dohledu nad bezpečností silničního provozu zaměřit na tato vozidla. Pro názornost sdělujeme, že technické požadavky pro montáž xenonových světel do vozidla upravují předpisy EHK č. 48 a EHK č. 98.
Předpis EHK č. 48 v oddíle 6.2.9 stanoví, že „Potkávací světlomety se zdrojem světla se skutečným světelným tokem přesahujícím 2000 lm jsou přípustné pouze ve spojení s montáží pro čištění světlometu podle předpisu č. 45. Dále platí, že z hlediska svislého sklonu se nepoužijí ustanovení odstavce 6.2.6.2.2.“ (poznámka - ruční ovládání korektoru sklonu světlometů, tzn. automatická regulace nastavení skonu světlometů).
Přestavba halogenových světlometů na xenonové je proto povolena pouze za dodržení předepsaných podmínek předpisu EHK č. 48 a předpisu EHK 98, kdy
Předpis EHK č. 48
(Jednotná ustanovení pro schvalování typu vozidel z hlediska montáže zařízení pro osvětlení a světelnou signalizaci)
Zajištění čištění světlometů
Požadavek čistého světlometu je důležitý obzvláště u xenonových světlometů. Xenonový světlomet vyzařuje velice intenzivní světlo, které se na znečistěném světlometu láme a způsobuje nepříjemné oslňování protijedoucích řidičů.
Zajištění automatické regulace sklonu světlometů
Velká intenzita vyzařovaného světla musí být za jízdy výškově automaticky korigována v hodnotách stanovených výrobcem pro seřízení světlometů. „Ruční“ seřizování světlometů je u xenonových světlometů nedostatečné protože řidič nedovede korigovat světlomety v závislosti na nerovnosti vozovky a způsob jízdy (akcelerace, brzdění). Z tohoto důvodu opět dochází k nepříjemnému oslňování protijedoucích řidičů.
Předpis EHK č. 98
(Jednotné ustanovení pro homologaci světlometů motorových vozidel vybavenými světelnými zdroji s plynovými výbojkami)
Světlomet musí být pro použití xenonových světel homologován. V tomto případě je označen písmenem „D“. Paprsek je u tohoto světlometu zpravidla usměrněn do úzkého pruhu, zatímco při montáži výbojky do světlometu, který není pro tento zdroj světla konstruován, dochází k rozptylu světelného paprsku do širší plochy a tím dochází k nepříjemnému oslňování. Z tohoto důvodu je zakázáno montovat xenonové žárovky do světlometů, které nejsou pro jejich použití homologovány (konstruovány)! Světlomety, které jsou schváleny pro oboje použití (pro halogenové nebo xenonové žárovky) musí mít na rozptylovém skle označení, (popř. zezadu na těle světlometu na lehce přístupném místě), HCR DCR.
Závěrem uvádíme, že montážní sady pro přestavbu xenonových světel, které se objevují na trhu, tyto podmínky vůbec neřeší. Výrobci světelných zařízení, včetně renomovaných firem, nabízejí komplety, které pouhou výměnou světelného zdroje – tedy záměnu žárovky za xenonovou výbojku, přestaví světlomety na xenony.
V případě, že při kontrole vozidla je zjištěno, že vozidlo je vybaveno v rozporu s výše uvedenými technickými předpisy xenonovými světly, lze za podmínek uvedených v ustanovení § 84 odst. 1 zákona č. 200/1990 Sb., o přestupcích, ve znění pozdějších předpisů (dále jen „zákona o přestupcích“) projednat v blokovém řízení s řidičem přestupek proti bezpečnosti a plynulosti silničního provozu na pozemních komunikacích podle ustanovení § 22 odst. 1 písm. l) zákona o přestupcích a uložit mu sankci a to pokutu do výše 2.000,- Kč za porušení ustanovení § 5 odst. 1 písm. a) zákona č. 361/2000 Sb., o provozu na pozemních komunikacích a o změnách některých zákonů (zákon o silničním provozu), ve znění pozdějších předpisů. V případech, kdy bude vozidlo způsobovat oslnění takové intenzity, že bude bezprostředně ohrožena bezpečnost silničního provozu není vyloučeno věc oznámit příslušnému správnímu orgánu obce s rozšířenou působností pro podezření ze spáchání přestupku proti bezpečnosti a plynulosti silničního provozu na pozemních komunikacích podle ustanovení § 22 odst. 1 písm. a) bod 3 zákona o přestupcích. V oznámení o přestupku je nutné řádně popsat a zadokumentovat závažný způsob nezpůsobilosti provozu vozidla na pozemních komunikacích, které bezprostředně ohrožuje ostatní účastníky provozu na pozemních komunikacích.
dle rozdělovníku
cestou náměstka policejního prezidenta
pro vnější službu plk. Mgr. Ing. Ivana BÍLKA
Pokyn k usměrnění činnosti - kontrola provozu vozidel s xenonovými světlomety - zaslání
S těmito informace seznamte policisty vykonávající dohled nad bezpečností silničního provozu
Technické požadavky pro montáž xenonových světel do vozidla upravuje odst. 6.2.9 Předpisu EHK č. 48:
„Potkávací světlomety se zdrojem světla se skutečným světelným tokem přesahujícím 2000 lm jsou přípustné pouze ve spojení s montáží pro čištění světlometu podle předpisu č. 45. Dále platí, že z hlediska svislého sklonu se nepoužijí ustanovení odstavce 6.2.6.2.2.“ (poznámka - ruční ovládání korektoru sklonu světlometů)
Přestavba halogenových světlometů na xenonové je proto povolena pouze za dodržení předepsaných podmínek předpisu EHK č. 48:
1) Zajištění čištění světlometů
Požadavek čistého světlometu je velice důležitý obzvláště u xenonových světlometů. Xenonový světlomet vyzařuje velice intenzivní světlo, které se na znečistěném světlometu láme a způsobuje nepříjemné oslňování protijedoucích řidičů.
2) Zajištění automatické regulace sklonu světlometů
Velká intenzita vyzařovaného světla musí být za jízdy výškově automaticky korigována v hodnotách stanovených výrobcem pro seřízení světlometů. „Ruční“ seřizování světlometů je u xenonových světlometů nedostatečné protože řidič nedovede korigovat světlomety v závislosti na nerovnosti vozovky a způsob jízdy (akcelerace, brzdění..) Z tohoto důvodu opět dochází k nepříjemnému oslňování protijedoucích řidičů.
Montážní sady pro přestavbu xenonových světel, které se na našem trhu objevují, tyto podmínky vůbec neřeší. Výrobci světelných zařízení, včetně renomovaných firem, nabízejí komplety, které pouhou výměnou světelného zdroje – tedy záměnu žárovky za xenonovou výbojku, přestaví světlomety na xenony. Tím přenášejí zodpovědnost za dodržování předepsaných podmínek na konečného uživatele, který si tyto xenony na vozidlo namontuje.
Nutno však dodat, že zpravidla ve všech návodech pro montáž, bývají předepsané technické podmínky (čištění a korekce) předpisu EHK 48 uvedeny.
------------------------------------------------------------------------------------
Policejní prezidium ČR
Ředitelství služby dopravní policie
Č.j. PPR-8426-2/ČJ-2009-99UD
Praha 15. dubna 2009
Pokyn k usměrnění činnosti - kontrola provozu vozidel s xenonovými světlomety - zaslání
Ředitelství služby dopravní policie PP ČR obdrželo opakované upozornění ze strany veřejnosti na vozidla, která jsou vybavena tzv. xenonovými světlomety a vzhledem k neodborné montáži zejména do světlometů, které nejsou určeny pro plynové výbojkové žárovky, tímto dochází k oslňování ostatních účastníků silničního provozu.
Z tohoto důvodu je nutné se v rámci běžného výkonu služby při dohledu nad bezpečností silničního provozu zaměřit na tato vozidla. Pro názornost sdělujeme, že technické požadavky pro montáž xenonových světel do vozidla upravují předpisy EHK č. 48 a EHK č. 98.
Předpis EHK č. 48 v oddíle 6.2.9 stanoví, že „Potkávací světlomety se zdrojem světla se skutečným světelným tokem přesahujícím 2000 lm jsou přípustné pouze ve spojení s montáží pro čištění světlometu podle předpisu č. 45. Dále platí, že z hlediska svislého sklonu se nepoužijí ustanovení odstavce 6.2.6.2.2.“ (poznámka - ruční ovládání korektoru sklonu světlometů, tzn. automatická regulace nastavení skonu světlometů).
Přestavba halogenových světlometů na xenonové je proto povolena pouze za dodržení předepsaných podmínek předpisu EHK č. 48 a předpisu EHK 98, kdy
Předpis EHK č. 48
(Jednotná ustanovení pro schvalování typu vozidel z hlediska montáže zařízení pro osvětlení a světelnou signalizaci)
Zajištění čištění světlometů
Požadavek čistého světlometu je důležitý obzvláště u xenonových světlometů. Xenonový světlomet vyzařuje velice intenzivní světlo, které se na znečistěném světlometu láme a způsobuje nepříjemné oslňování protijedoucích řidičů.
Zajištění automatické regulace sklonu světlometů
Velká intenzita vyzařovaného světla musí být za jízdy výškově automaticky korigována v hodnotách stanovených výrobcem pro seřízení světlometů. „Ruční“ seřizování světlometů je u xenonových světlometů nedostatečné protože řidič nedovede korigovat světlomety v závislosti na nerovnosti vozovky a způsob jízdy (akcelerace, brzdění). Z tohoto důvodu opět dochází k nepříjemnému oslňování protijedoucích řidičů.
Předpis EHK č. 98
(Jednotné ustanovení pro homologaci světlometů motorových vozidel vybavenými světelnými zdroji s plynovými výbojkami)
Světlomet musí být pro použití xenonových světel homologován. V tomto případě je označen písmenem „D“. Paprsek je u tohoto světlometu zpravidla usměrněn do úzkého pruhu, zatímco při montáži výbojky do světlometu, který není pro tento zdroj světla konstruován, dochází k rozptylu světelného paprsku do širší plochy a tím dochází k nepříjemnému oslňování. Z tohoto důvodu je zakázáno montovat xenonové žárovky do světlometů, které nejsou pro jejich použití homologovány (konstruovány)! Světlomety, které jsou schváleny pro oboje použití (pro halogenové nebo xenonové žárovky) musí mít na rozptylovém skle označení, (popř. zezadu na těle světlometu na lehce přístupném místě), HCR DCR.
Závěrem uvádíme, že montážní sady pro přestavbu xenonových světel, které se objevují na trhu, tyto podmínky vůbec neřeší. Výrobci světelných zařízení, včetně renomovaných firem, nabízejí komplety, které pouhou výměnou světelného zdroje – tedy záměnu žárovky za xenonovou výbojku, přestaví světlomety na xenony.
V případě, že při kontrole vozidla je zjištěno, že vozidlo je vybaveno v rozporu s výše uvedenými technickými předpisy xenonovými světly, lze za podmínek uvedených v ustanovení § 84 odst. 1 zákona č. 200/1990 Sb., o přestupcích, ve znění pozdějších předpisů (dále jen „zákona o přestupcích“) projednat v blokovém řízení s řidičem přestupek proti bezpečnosti a plynulosti silničního provozu na pozemních komunikacích podle ustanovení § 22 odst. 1 písm. l) zákona o přestupcích a uložit mu sankci a to pokutu do výše 2.000,- Kč za porušení ustanovení § 5 odst. 1 písm. a) zákona č. 361/2000 Sb., o provozu na pozemních komunikacích a o změnách některých zákonů (zákon o silničním provozu), ve znění pozdějších předpisů. V případech, kdy bude vozidlo způsobovat oslnění takové intenzity, že bude bezprostředně ohrožena bezpečnost silničního provozu není vyloučeno věc oznámit příslušnému správnímu orgánu obce s rozšířenou působností pro podezření ze spáchání přestupku proti bezpečnosti a plynulosti silničního provozu na pozemních komunikacích podle ustanovení § 22 odst. 1 písm. a) bod 3 zákona o přestupcích. V oznámení o přestupku je nutné řádně popsat a zadokumentovat závažný způsob nezpůsobilosti provozu vozidla na pozemních komunikacích, které bezprostředně ohrožuje ostatní účastníky provozu na pozemních komunikacích.
dle rozdělovníku
cestou náměstka policejního prezidenta
pro vnější službu plk. Mgr. Ing. Ivana BÍLKA
Pokyn k usměrnění činnosti - kontrola provozu vozidel s xenonovými světlomety - zaslání
S těmito informace seznamte policisty vykonávající dohled nad bezpečností silničního provozu
_________________
je: Millennium Falcon Tesla model S 85D 2015, Solid White; andělíček můj strážníček S60 2.4T 147kW 2001, Maya Yellow; Strup 850 T5R 7 místné kombi 177kW 1994, Cream Yellow (schovaná pod Stone Black); Weisser Riese - bílý obr V70 2.4i 103kW 2001, Polar White; lehárošwágen VW T2b 1.6 37,5kW 1973, Kansas Beige/Pastel White
bylo: S80 se zadřenou 2.5T avtomat AWD 2004; Volvo C70 T5 (B5234T3) 1999
je: Millennium Falcon Tesla model S 85D 2015, Solid White; andělíček můj strážníček S60 2.4T 147kW 2001, Maya Yellow; Strup 850 T5R 7 místné kombi 177kW 1994, Cream Yellow (schovaná pod Stone Black); Weisser Riese - bílý obr V70 2.4i 103kW 2001, Polar White; lehárošwágen VW T2b 1.6 37,5kW 1973, Kansas Beige/Pastel White
bylo: S80 se zadřenou 2.5T avtomat AWD 2004; Volvo C70 T5 (B5234T3) 1999
#11 Za neXenon Xenon. :)
Kde to bylo? O tomhle slyším poprvé...eLzyx píše:tak já mám doma už jeden kousek origo xenonovýho světlometu, ještě seženu druhý a můžu se pustit do bastlení
Do HID přestavby bych asi nešel, cca před 14 dny jsem potkal hlídku, která se zaměřovala na oslňující auta. Mě chytli s firemní Fábií s rozhozenejma heligonama (ukázal jsem jim práznej kufr, štelovací kolečko ve vrchní pozici, funkční sklápění a dali pokoj), ale předemnou si vychutnávali týpka se starým Passatem + HID. Přišel o papíry za nevyhovující technický stav - to si nemůžu dovolit.
_________________
Je: Honda CBR1000RR Fireblade, 1000 ccm, 180 k, manuál, MY 2005, for fun | Opel Astra Sports Tourer, 1,4T, 140 k, kombi, automat, MY 2012, služebák
Bylo: Triumph Baby Speed, 600 ccm, 100 k, manuál, MY 2003, R.I.P. | Volvo 850 TDI, 140 k, kombi, automat, MY 1997, Prodáno... good luck v novém životě... | Volvo 940 D24TIC, kombi, automat, Prodáno na díly...
Je: Honda CBR1000RR Fireblade, 1000 ccm, 180 k, manuál, MY 2005, for fun | Opel Astra Sports Tourer, 1,4T, 140 k, kombi, automat, MY 2012, služebák
Bylo: Triumph Baby Speed, 600 ccm, 100 k, manuál, MY 2003, R.I.P. | Volvo 850 TDI, 140 k, kombi, automat, MY 1997, Prodáno... good luck v novém životě... | Volvo 940 D24TIC, kombi, automat, Prodáno na díly...
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 8
- Příspěvky: 3094
- Registrován: 18 roků 3 měsíce
- Bydliště: Teplicko
- Vůz: TeslaS85D,Volvo S60 2.4T,V70 2.4,850T-5R
- Bydliště: Bílina
#12 Za neXenon Xenon. :)
okolo Sezimovo Ústí
_________________
je: Millennium Falcon Tesla model S 85D 2015, Solid White; andělíček můj strážníček S60 2.4T 147kW 2001, Maya Yellow; Strup 850 T5R 7 místné kombi 177kW 1994, Cream Yellow (schovaná pod Stone Black); Weisser Riese - bílý obr V70 2.4i 103kW 2001, Polar White; lehárošwágen VW T2b 1.6 37,5kW 1973, Kansas Beige/Pastel White
bylo: S80 se zadřenou 2.5T avtomat AWD 2004; Volvo C70 T5 (B5234T3) 1999
je: Millennium Falcon Tesla model S 85D 2015, Solid White; andělíček můj strážníček S60 2.4T 147kW 2001, Maya Yellow; Strup 850 T5R 7 místné kombi 177kW 1994, Cream Yellow (schovaná pod Stone Black); Weisser Riese - bílý obr V70 2.4i 103kW 2001, Polar White; lehárošwágen VW T2b 1.6 37,5kW 1973, Kansas Beige/Pastel White
bylo: S80 se zadřenou 2.5T avtomat AWD 2004; Volvo C70 T5 (B5234T3) 1999
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 3
- Příspěvky: 2167
- Registrován: 14 roků 9 měsíců
- Bydliště: Vrchoslavice
- Vůz: Volvo 340 1.6D Volvo 460 1.9TD
#13 Za neXenon Xenon. :)
Nechápu proč sis nekoupil auto s Xenonama, s lepším radiem... a máš klideLzyx píše:okolo Sezimovo Ústí
_________________
V70 D5 2002 stříbrná 410tkm 460 1.9TD 1994 stříbrná 773tkm momentálně depozit V40 1.9D 85kw 2004 stříbrná 237tkm 340 1.6D 1986 oceanbluemetalic 187tkm S60 D5 2002 stříbrná 265tkm S60 D5 2002 stříbrná Volfinka od Albertuse 440 tkm
V70 D5 2002 stříbrná 410tkm 460 1.9TD 1994 stříbrná 773tkm momentálně depozit V40 1.9D 85kw 2004 stříbrná 237tkm 340 1.6D 1986 oceanbluemetalic 187tkm S60 D5 2002 stříbrná 265tkm S60 D5 2002 stříbrná Volfinka od Albertuse 440 tkm
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 5
- Příspěvky: 100
- Registrován: 15 roků 10 měsíců
- Vůz: V70 R
- Bydliště: Brno/Velká Bíteš
#14 Za neXenon Xenon. :)
a to ja v budoucnu planuju nejakou uzasnou prestavbu na xenony ale bude to to posledni co hodlam resit nicmene chci to udelat tak aby bylo vse jak ma byt vcetne te nivelace kterou planuju pouzit tu co sem postoval dali
_________________
V70 R AWD 2,3 20V turbo '98(Rozarka) Saffron
S70 2,5 D '99
Bylo: 850 2,5 20V '94
V70 R AWD 2,3 20V turbo '98(Rozarka) Saffron
S70 2,5 D '99
Bylo: 850 2,5 20V '94
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 8
- Příspěvky: 3094
- Registrován: 18 roků 3 měsíce
- Bydliště: Teplicko
- Vůz: TeslaS85D,Volvo S60 2.4T,V70 2.4,850T-5R
- Bydliště: Bílina
#15 Za neXenon Xenon. :)
stav konkrétního kusu, cena a ostatní výbava rozhodla (DSTC, výhřev seslí, el. sklopný zrcátka, tempomat, ovládání rádia na volantu atp.)karelvolvo píše:Nechápu proč sis nekoupil auto s Xenonama, s lepším radiem... a máš klideLzyx píše:okolo Sezimovo Ústí
navíc xenony, lepší rádio atp. doděláš (repasovanou HU-803 jsem koupil za 89USD, 300W zesilovač za 100USD), ale sháněj nepopraskaný a nesešoupaný sedačky, nebo dodělávej DSTC, případně sháněj turbomotor, kterej nežere víc jak litr oleje na 10t km. Ostatní nabídky aut v podobný relaci (90-120t Kč) byly s dvoj či trojnásobným nájezdem a kolikrát s horší výbavou. A byť je to Volvo, tak ten nájezd tomu neodpářeš.
Kdybych měl třeba 1/4M k dispozici, tak by se vybíralo jinak, ale k dispozici bylo jen cca to, co jsem dostal za Céčko tj. cca 130t Kč (S60 byla za podstatně míň). Jiný auto jsem v tu dobu prostě neplánoval, po nehodě to dopadlo jinak ... ale s tím co mám jsem spokojen, jen to musím trošičku doladit
_________________
je: Millennium Falcon Tesla model S 85D 2015, Solid White; andělíček můj strážníček S60 2.4T 147kW 2001, Maya Yellow; Strup 850 T5R 7 místné kombi 177kW 1994, Cream Yellow (schovaná pod Stone Black); Weisser Riese - bílý obr V70 2.4i 103kW 2001, Polar White; lehárošwágen VW T2b 1.6 37,5kW 1973, Kansas Beige/Pastel White
bylo: S80 se zadřenou 2.5T avtomat AWD 2004; Volvo C70 T5 (B5234T3) 1999
je: Millennium Falcon Tesla model S 85D 2015, Solid White; andělíček můj strážníček S60 2.4T 147kW 2001, Maya Yellow; Strup 850 T5R 7 místné kombi 177kW 1994, Cream Yellow (schovaná pod Stone Black); Weisser Riese - bílý obr V70 2.4i 103kW 2001, Polar White; lehárošwágen VW T2b 1.6 37,5kW 1973, Kansas Beige/Pastel White
bylo: S80 se zadřenou 2.5T avtomat AWD 2004; Volvo C70 T5 (B5234T3) 1999
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 4
- Příspěvky: 3741
- Registrován: 19 roků 8 měsíců
- Bydliště: Bratislava
- Vůz: V70 D5 AWD, S60 D5, C70 T5 Cab, XC90 V8
- Bydliště: Bratislava - Staré Mesto
#16 Za neXenon Xenon. :)
vem to z gruntu s origo cirouBukvik píše:a to ja v budoucnu planuju nejakou uzasnou prestavbu na xenony ale bude to to posledni co hodlam resit nicmene chci to udelat tak aby bylo vse jak ma byt vcetne te nivelace kterou planuju pouzit tu co sem postoval dali
_________________
'01 C70 T5 cabrio - B5234T3, M56LK 176 kW #601 - signal red /// '06 V70 D5 AWD - D5244T4, M66 AWD 136 kW #459 - dawn blue pearl /// '06 S60 D5 - D5244T4, M66 136 kW #459 - dawn blue pearl
'08 XC90 V8 AWD Sport - B8444S, AWTF-80 SC 232 kW #612 - passion red /// '03 S60 T5 - B5234T3, AW55-50SN 184 kW #449 - mistral green metallic
ex: '84 760 GLE TD; '90 940 GLE; '96 850 2.5 20V; '91 440 1.8 K; '98 V70 R AWD; '97 850 R; '00 V70 R AWD, '87 740 GL, '97 850 GLE, '04 S60 R AWD, '98 V70 XC AWD Cross Country, '99 V70 XC AWD Cross Country, '99 S70 2.5 20V, '00 V70 XC AWD Cross Country, '04 XC90 2,5T AWD
'01 C70 T5 cabrio - B5234T3, M56LK 176 kW #601 - signal red /// '06 V70 D5 AWD - D5244T4, M66 AWD 136 kW #459 - dawn blue pearl /// '06 S60 D5 - D5244T4, M66 136 kW #459 - dawn blue pearl
'08 XC90 V8 AWD Sport - B8444S, AWTF-80 SC 232 kW #612 - passion red /// '03 S60 T5 - B5234T3, AW55-50SN 184 kW #449 - mistral green metallic
ex: '84 760 GLE TD; '90 940 GLE; '96 850 2.5 20V; '91 440 1.8 K; '98 V70 R AWD; '97 850 R; '00 V70 R AWD, '87 740 GL, '97 850 GLE, '04 S60 R AWD, '98 V70 XC AWD Cross Country, '99 V70 XC AWD Cross Country, '99 S70 2.5 20V, '00 V70 XC AWD Cross Country, '04 XC90 2,5T AWD
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 1
- Příspěvky: 1667
- Registrován: 16 roků 2 měsíce
- Bydliště: Praha
- Vůz: S60
- Bydliště: Praha
#17 Za neXenon Xenon. :)
vzhledem k elzyxovu rozpočtu a tomu že xenony se do S60 dávaly až od r.v. 2003 tak to docela lze pochopitkarelvolvo píše:Nechápu proč sis nekoupil auto s Xenonama, s lepším radiem... a máš klideLzyx píše:okolo Sezimovo Ústí
_________________
S60 Polestar Engineered T8 Recharge MY2024
S60 Polestar Engineered T8 Recharge MY2024
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 5
- Příspěvky: 100
- Registrován: 15 roků 10 měsíců
- Vůz: V70 R
- Bydliště: Brno/Velká Bíteš
#18 Za neXenon Xenon. :)
jo nad tou taky uvazuju ale bud ji nejdriv zlevni a nebo zacnu vic vydelavat ikdyz kdyz ji milujes neni co resitwickey píše:vem to z gruntu s origo cirouBukvik píše:a to ja v budoucnu planuju nejakou uzasnou prestavbu na xenony ale bude to to posledni co hodlam resit nicmene chci to udelat tak aby bylo vse jak ma byt vcetne te nivelace kterou planuju pouzit tu co sem postoval dali
_________________
V70 R AWD 2,3 20V turbo '98(Rozarka) Saffron
S70 2,5 D '99
Bylo: 850 2,5 20V '94
V70 R AWD 2,3 20V turbo '98(Rozarka) Saffron
S70 2,5 D '99
Bylo: 850 2,5 20V '94
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 2
- Příspěvky: 269
- Registrován: 15 roků 2 měsíce
- Bydliště: Česká Lípa
- Vůz: XC70 ex740-760-780
- Bydliště: Česká Lípa
#19 Za neXenon Xenon. :)
Mám přídavné dálkové světla s xenonem, klasický origo světla jsou neupravovaná s legální žárovkou. Porušuji něco? Domnívám se že ne... Je nějaký strop v počtu či síle přídavných světel?
_________________
740/B230F-760/B230FT-780/B28E
740/B230F-760/B230FT-780/B28E
#20 Za neXenon Xenon. :)
No právě... když on HID stojí i s poštovným 1610 Kč, tomu se těžko odolává...Bukvik píše:
jo nad tou taky uvazuju ale bud ji nejdriv zlevni a nebo zacnu vic vydelavat ikdyz kdyz ji milujes neni co resit
_________________
Je: Honda CBR1000RR Fireblade, 1000 ccm, 180 k, manuál, MY 2005, for fun | Opel Astra Sports Tourer, 1,4T, 140 k, kombi, automat, MY 2012, služebák
Bylo: Triumph Baby Speed, 600 ccm, 100 k, manuál, MY 2003, R.I.P. | Volvo 850 TDI, 140 k, kombi, automat, MY 1997, Prodáno... good luck v novém životě... | Volvo 940 D24TIC, kombi, automat, Prodáno na díly...
Je: Honda CBR1000RR Fireblade, 1000 ccm, 180 k, manuál, MY 2005, for fun | Opel Astra Sports Tourer, 1,4T, 140 k, kombi, automat, MY 2012, služebák
Bylo: Triumph Baby Speed, 600 ccm, 100 k, manuál, MY 2003, R.I.P. | Volvo 850 TDI, 140 k, kombi, automat, MY 1997, Prodáno... good luck v novém životě... | Volvo 940 D24TIC, kombi, automat, Prodáno na díly...
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 4
- Příspěvky: 4151
- Registrován: 18 roků 4 měsíce
- Bydliště: R.I.P.
- Vůz: ---
- Bydliště: Jindřichův Hradec
#21 Za neXenon Xenon. :)
Filson poklice jsou za 400Kč a taky si je kvůli tomu hned neběžím koupittnemec píše:No právě... když on HID stojí i s poštovným 1610 Kč, tomu se těžko odolává...
#22 Za neXenon Xenon. :)
No ale Filson poklice odvádějí vcelku mizernou službu vzhledově i funkčně. Toto nabízí perfektní funkci i vzhled, jen to halt není tak úplně v souladu s právními předpisy...dali píše:Filson poklice jsou za 400Kč a taky si je kvůli tomu hned neběžím koupittnemec píše:No právě... když on HID stojí i s poštovným 1610 Kč, tomu se těžko odolává...
Btw cena a kvalita jsou jen velmi vágně propojeny... teď jsem koupil na ebay kamerku za 25 Kč a funguje báječně Budu mít teďka další dodávku, budou k mání za 500 Kč, kdyby měl někdo zájem... typ si najděte na guglu - MiniDV MD80...
_________________
Je: Honda CBR1000RR Fireblade, 1000 ccm, 180 k, manuál, MY 2005, for fun | Opel Astra Sports Tourer, 1,4T, 140 k, kombi, automat, MY 2012, služebák
Bylo: Triumph Baby Speed, 600 ccm, 100 k, manuál, MY 2003, R.I.P. | Volvo 850 TDI, 140 k, kombi, automat, MY 1997, Prodáno... good luck v novém životě... | Volvo 940 D24TIC, kombi, automat, Prodáno na díly...
Je: Honda CBR1000RR Fireblade, 1000 ccm, 180 k, manuál, MY 2005, for fun | Opel Astra Sports Tourer, 1,4T, 140 k, kombi, automat, MY 2012, služebák
Bylo: Triumph Baby Speed, 600 ccm, 100 k, manuál, MY 2003, R.I.P. | Volvo 850 TDI, 140 k, kombi, automat, MY 1997, Prodáno... good luck v novém životě... | Volvo 940 D24TIC, kombi, automat, Prodáno na díly...
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 4
- Příspěvky: 4151
- Registrován: 18 roků 4 měsíce
- Bydliště: R.I.P.
- Vůz: ---
- Bydliště: Jindřichův Hradec
#23 Za neXenon Xenon. :)
Počkej, místní propagátoři charity tě za tu marži sežerou . 1900%, to už si skoro jako vrahtnemec píše:Btw cena a kvalita jsou jen velmi vágně propojeny... teď jsem koupil na ebay kamerku za 25 Kč a funguje báječně Budu mít teďka další dodávku, budou k mání za 500 Kč, kdyby měl někdo zájem... typ si najděte na guglu - MiniDV MD80...
#24 Za neXenon Xenon. :)
Místní propagátoři charity a) nemusí nic kupovat b) mohou si koupit na ebay svoji jak umí c) 25 Kč je cena kamery, ale nikoli celková cena s poštovným Koupil jsem jich pár a všechny už mají své čekatele, kteří velice ochotně vymění drobný příspěvek nad rámec celkové ceny za přenesení rizika a čekací doby na mě...dali píše:Počkej, místní propagátoři charity tě za tu marži sežerou . 1900%, to už si skoro jako vrahtnemec píše:Btw cena a kvalita jsou jen velmi vágně propojeny... teď jsem koupil na ebay kamerku za 25 Kč a funguje báječně Budu mít teďka další dodávku, budou k mání za 500 Kč, kdyby měl někdo zájem... typ si najděte na guglu - MiniDV MD80...
Btw v českých ešopech ta kamerka stojí 1000-2000 Kč, takže je to furt velká charita
_________________
Je: Honda CBR1000RR Fireblade, 1000 ccm, 180 k, manuál, MY 2005, for fun | Opel Astra Sports Tourer, 1,4T, 140 k, kombi, automat, MY 2012, služebák
Bylo: Triumph Baby Speed, 600 ccm, 100 k, manuál, MY 2003, R.I.P. | Volvo 850 TDI, 140 k, kombi, automat, MY 1997, Prodáno... good luck v novém životě... | Volvo 940 D24TIC, kombi, automat, Prodáno na díly...
Je: Honda CBR1000RR Fireblade, 1000 ccm, 180 k, manuál, MY 2005, for fun | Opel Astra Sports Tourer, 1,4T, 140 k, kombi, automat, MY 2012, služebák
Bylo: Triumph Baby Speed, 600 ccm, 100 k, manuál, MY 2003, R.I.P. | Volvo 850 TDI, 140 k, kombi, automat, MY 1997, Prodáno... good luck v novém životě... | Volvo 940 D24TIC, kombi, automat, Prodáno na díly...
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 3
- Příspěvky: 2167
- Registrován: 14 roků 9 měsíců
- Bydliště: Vrchoslavice
- Vůz: Volvo 340 1.6D Volvo 460 1.9TD
#25 Za neXenon Xenon. :)
To si piš že to má strop. Myslím že můžeš mít jen jeden pár přídavných dálkových světel a svítivost všech čtyř nesmí překročit 100 kandelů( jednotka svítivosti) Poslední dobou mívají kamiony vždy dvě ze čtyř dálkových na střeše zadeklované prý už je nebaví platit pokutyzoid píše:Mám přídavné dálkové světla s xenonem, klasický origo světla jsou neupravovaná s legální žárovkou. Porušuji něco? Domnívám se že ne... Je nějaký strop v počtu či síle přídavných světel?
_________________
V70 D5 2002 stříbrná 410tkm 460 1.9TD 1994 stříbrná 773tkm momentálně depozit V40 1.9D 85kw 2004 stříbrná 237tkm 340 1.6D 1986 oceanbluemetalic 187tkm S60 D5 2002 stříbrná 265tkm S60 D5 2002 stříbrná Volfinka od Albertuse 440 tkm
V70 D5 2002 stříbrná 410tkm 460 1.9TD 1994 stříbrná 773tkm momentálně depozit V40 1.9D 85kw 2004 stříbrná 237tkm 340 1.6D 1986 oceanbluemetalic 187tkm S60 D5 2002 stříbrná 265tkm S60 D5 2002 stříbrná Volfinka od Albertuse 440 tkm
-
- Podobná témata
- Odpovědi
- Zobrazení
- Poslední příspěvek
-
- 14 Odpovědi
- 1418 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od trantik
-
- 25 Odpovědi
- 3620 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od Ekky
-
- 2 Odpovědi
- 694 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od miroslav90xc
-
- 8 Odpovědi
- 909 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od majkls70
-
- 11 Odpovědi
- 1286 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od yanchi