povoleni svicek

...i nemožném! ALE JEN POKUD TO SOUVISÍ S VOLVEM!!! (potažmo evt. s jinými automobily)

VYKECAT SE MŮŽETE V LAMPÁRNĚ!!!
  • Autor
  • Zpráva
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 5
Příspěvky: 147
Registrován: 14 roků 7 měsíců
Bydliště: Praha
Vůz: V70II T5

#1 povoleni svicek

Příspěvek od dukemb »

Tak jsem se rozhodl u V40 vymenit svicky, ale bohuzel se mi je nedari povolit a to jak pri studenem tak i zahratem motoru, uz jsem na tom strhnul dva specialni klice na svicky, gola sadu nehodlam objetovat. Nemate nekdo nápad jak je povolit?
_________________
bylo:S40 T4 r97, S60T5 184kw r02, V70II 2.0T 132Kw r02, S80II T6 i V8
Je: V70 II T5

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 2163
Registrován: 16 roků
Bydliště: Sydney - AUS
Vůz: Mitsubishi Challenger

#2 povoleni svicek

Příspěvek od tomasss »

dukemb píše:Tak jsem se rozhodl u V40 vymenit svicky, ale bohuzel se mi je nedari povolit a to jak pri studenem tak i zahratem motoru, uz jsem na tom strhnul dva specialni klice na svicky, gola sadu nehodlam objetovat. Nemate nekdo nápad jak je povolit?
Mne se osvedcilo pred povolovanim nasazeny imbus potukat kladivkem. Jinak nevim jake klice pouzivas, ale kdyz jsi je strhnul tak to bude asi kvalitka :crazy:
Ja pouzivam naradi z poradny oceli a diky tomu pri vymenach svicek resim jen to kdyz mi zustane pulka svicky v bloku :D (nastesti se mi to stalo jen jednou).
_________________
Je: Mitsubishi Challenger 2002 3.0 V6 aut
Bylo: V40 D2 6q 88kW MY2017, 760GLE B280F AW71 108kW, 960II B6304S3 AW30-43 150kW, 2x 740TURBO B204GT M90 147kW, S70R B5234T3 AW50-42 176kW

GDPR_user

#3 povoleni svicek

Příspěvek od GDPR_user »

dukemb píše:Tak jsem se rozhodl u V40 vymenit svicky, ale bohuzel se mi je nedari povolit a to jak pri studenem tak i zahratem motoru, uz jsem na tom strhnul dva specialni klice na svicky, gola sadu nehodlam objetovat. Nemate nekdo nápad jak je povolit?
No co koupit pořádný vercajk,nebo navštívit odborníka? Mnoho lidí si myslí,jak moc drazí jsou mechanici.Tady je na názorném příkladu vidět,jak si mechoši mastí kapsu:
Rozhodnu se vyměnit svíčky koupím klíč v Tesco za 150kč a mám to zadarmo?
Svíčky nejdou povolit,klíč praskne,takže koupím další klíč za 300Kč a on opět praskne.Takže se naseru a jdu do servisu.
Mechanik investuje do svého klíče na svíčky cca 1000Kč za výměnu účtuje kolik???

raolsa
Ověřený
Online
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 13061
Registrován: 14 roků 5 měsíců
Bydliště: Semily
Vůz: Volvo V70 II 2.4T 147 kw AWD LPG
Participant x 1

#4 povoleni svicek

Příspěvek od raolsa »

martinopel píše:No co koupit pořádný vercajk,nebo navštívit odborníka? Mnoho lidí si myslí,jak moc drazí jsou mechanici.Tady je na názorném příkladu vidět,jak si mechoši mastí kapsu:
Rozhodnu se vyměnit svíčky koupím klíč v Tesco za 150kč a mám to zadarmo?
Svíčky nejdou povolit,klíč praskne,takže koupím další klíč za 300Kč a on opět praskne.Takže se naseru a jdu do servisu.
Mechanik investuje do svého klíče na svíčky cca 1000Kč za výměnu účtuje kolik???
Asi tak nějak. :)
Jinak jestli máš pořádnou golu (alespoň Tona) tak se o ni neboj. Ještě se mi nestalo, aby mi ořech prasknul - to ta svíčka jo. :crazy:
_________________
Volvo V70 II 2.4T AWD 147 kw LPG '00
Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Diagnostika k dispozici. 607827920

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 3094
Registrován: 18 roků 4 měsíce
Bydliště: Teplicko
Vůz: TeslaS85D,Volvo S60 2.4T,V70 2.4,850T-5R
Bydliště: Bílina

#5 povoleni svicek

Příspěvek od eLzyx »

všechno Tesco nářadí bych neurážel. Já tam koupil sadu "hvězdiček" za 25Kč v akci, rozebral a složil s tím půl C70 a furt jsou jak nový, neožvejkaný.
Ale je fakt, že na "raubířskou" práci používám jen nářadí Tona z dob komunismu a nedám na něj dopustit :good:

K těm svíčkám - používám vratidlo s gumovejma rukojeťma (ty obyč mě studí do rukou) + prodlužovací nástavec + ořech na svíčky Proteco (55Kč). Zatím jsem s tím povolil vše, i zapečený svíčky v Opelu. K tomu vratidlu - používám ho raději než ráčnu - myslím si, že se tím dá víc zabrat bez toho abych ořech vůči šroubu/matici vyosil.
Při montáži používám momentový klíč, což ani většina automechaniků nepoužívá(bo je to drahý, křehký, musí se to přezkušovat a celkově je to k prdu) a jedou na cit a pak ku*vujou, že to nejde povolit.
_________________
je: Millennium Falcon Tesla model S 85D 2015, Solid White; andělíček můj strážníček S60 2.4T 147kW 2001, Maya Yellow; Strup 850 T5R 7 místné kombi 177kW 1994, Cream Yellow (schovaná pod Stone Black); Weisser Riese - bílý obr V70 2.4i 103kW 2001, Polar White; lehárošwágen VW T2b 1.6 37,5kW 1973, Kansas Beige/Pastel White
bylo: S80 se zadřenou 2.5T avtomat AWD 2004; Volvo C70 T5 (B5234T3) 1999

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 5
Příspěvky: 147
Registrován: 14 roků 7 měsíců
Bydliště: Praha
Vůz: V70II T5

#6 povoleni svicek

Příspěvek od dukemb »

stim kličem už jsem povolil hodně svíček ale tyhle proste nejdou...asi mi nezbyva nez jet na nakej servis aby mi je povolili...
_________________
bylo:S40 T4 r97, S60T5 184kw r02, V70II 2.0T 132Kw r02, S80II T6 i V8
Je: V70 II T5

jojo
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 2128
Registrován: 19 roků 6 měsíců
Bydliště: Nižbor

#7 povoleni svicek

Příspěvek od jojo »

Na golu se dělaj spešl vořechy na svíčky. Pokud je gola dobrá, není problém povolit (nebo urvat) cokoliv.
_________________
Bylo: 240 Classic, r.v. 92, B230F, 5q Scharnhorst
264GLE, r.v. 80, B27E, aut.3q Bismarck
Je: 264TE, r.v. 79, B27E, aut.3q Tirpitz
244GL, r.v .80, B21A, 4q+OD Gneisenau
244GL, r.v. 80, B21E, 4q+OD Lützow

Lukaso
Ověřený
Offline
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 1667
Registrován: 16 roků 2 měsíce
Bydliště: Praha
Vůz: S60
Bydliště: Praha

#8 povoleni svicek

Příspěvek od Lukaso »

martinopel píše:Mechanik investuje do svého klíče na svíčky cca 1000Kč za výměnu účtuje kolik???
kolik?
_________________
S60 Polestar Engineered T8 Recharge MY2024

GDPR_user

#9 povoleni svicek

Příspěvek od GDPR_user »

Lukaso píše:
martinopel píše:Mechanik investuje do svého klíče na svíčky cca 1000Kč za výměnu účtuje kolik???
kolik?
no jak kdo 100Kč??

Lukaso
Ověřený
Offline
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 1667
Registrován: 16 roků 2 měsíce
Bydliště: Praha
Vůz: S60
Bydliště: Praha

#10 povoleni svicek

Příspěvek od Lukaso »

já nemám páru kolik to je :) znám svoje marže...tak si tak říkám kolik se dá vydělat na jednom svíčáku za litr :D
_________________
S60 Polestar Engineered T8 Recharge MY2024

GDPR_user

#11 povoleni svicek

Příspěvek od GDPR_user »

Lukaso píše:já nemám páru kolik to je :) znám svoje marže...tak si tak říkám kolik se dá vydělat na jednom svíčáku za litr :D
No je otázka kolik si účtuješ za čas.

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 3094
Registrován: 18 roků 4 měsíce
Bydliště: Teplicko
Vůz: TeslaS85D,Volvo S60 2.4T,V70 2.4,850T-5R
Bydliště: Bílina

#12 povoleni svicek

Příspěvek od eLzyx »

z čeho ten klíč na svíčky je, že za něj chtějí 1000Kč? Kvalitní Gola sadu by každý automechanik měl mít, ať chce měnit svíčky nebo ne, takže jediná investice je do 4-5 ořechů na nejrozšírenější typy svíček. Jeden ořech je v MO za 140Kč včetně DPH (Tona)
_________________
je: Millennium Falcon Tesla model S 85D 2015, Solid White; andělíček můj strážníček S60 2.4T 147kW 2001, Maya Yellow; Strup 850 T5R 7 místné kombi 177kW 1994, Cream Yellow (schovaná pod Stone Black); Weisser Riese - bílý obr V70 2.4i 103kW 2001, Polar White; lehárošwágen VW T2b 1.6 37,5kW 1973, Kansas Beige/Pastel White
bylo: S80 se zadřenou 2.5T avtomat AWD 2004; Volvo C70 T5 (B5234T3) 1999

GDPR_user

#13 povoleni svicek

Příspěvek od GDPR_user »

eLzyx píše:z čeho ten klíč na svíčky je, že za něj chtějí 1000Kč? Kvalitní Gola sadu by každý automechanik měl mít, ať chce měnit svíčky nebo ne, takže jediná investice je do 4-5 ořechů na nejrozšírenější typy svíček. Jeden ořech je v MO za 140Kč včetně DPH (Tona)
Počítal jsem cenu orientačně,kvalitní ořech stojí okolo 360Kč.
Pokud se bavíme o profi nářadí,určitě bych nezmiňoval značku Tona :bad:
Koukni na ceny Bahco,Facom,Hazet.Nicméně nikdo nikoho nenutí jezdit do servisu.Koneckonců i takový zvedák,nebo diagnostiku si může každý koupit sám.

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 3094
Registrován: 18 roků 4 měsíce
Bydliště: Teplicko
Vůz: TeslaS85D,Volvo S60 2.4T,V70 2.4,850T-5R
Bydliště: Bílina

#14 povoleni svicek

Příspěvek od eLzyx »

já proti servisům nic nemám, jen mě překvapila cena za blbej klíč na svíčky, když jsem jej koupil za dvacetinu ceny a zatím zvládnul (vím, že naprosto směšných) 10sad svíček bez jakýchkoliv problémů, vyžvejkání, popraskání atp ... nedokážu si představit, co by muselo zvládnout profi nářadí x-násobně dražší, aby vyvážilo užitnou hodnotu.

Ad Tona, nemám s ní problém, kluci z místního autoservisu taky ne. Samozřejmě je otázka jak je to s "novým" nářadím, všichni lidi co vím, že mají Tonu, mají 10-20let staré nářadí.
Hazet je určitě kvalitka, jen si za to nechají nekřesťansky zaplatit (mám od nich malou golu, dláta a nějaký drobnosti), neshledal jsem důvod proč si připlácet, ale maj to hezky udělaný.
Facom vůbec neznám
a od Bahco (předpokládám, že je to exSandvik) mám taky pár věcí (elektrikářský šroubováky a pár blbin) a kvalita :good: .

Stejně si myslím, že víc než na kvalitě nářadí záleží na tom, co mechanikovi trčí z horní poloviny těla (tj. hlava a ruce). Zkurvit se dá jakékoliv nářadí - bohužel (proto jej nepůjčuju, ani když "já si to tady sám")
Naposledy upravil(a) eLzyx dne 18 říj 2010 14:45, celkem upraveno 1 x.
_________________
je: Millennium Falcon Tesla model S 85D 2015, Solid White; andělíček můj strážníček S60 2.4T 147kW 2001, Maya Yellow; Strup 850 T5R 7 místné kombi 177kW 1994, Cream Yellow (schovaná pod Stone Black); Weisser Riese - bílý obr V70 2.4i 103kW 2001, Polar White; lehárošwágen VW T2b 1.6 37,5kW 1973, Kansas Beige/Pastel White
bylo: S80 se zadřenou 2.5T avtomat AWD 2004; Volvo C70 T5 (B5234T3) 1999

tymon
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 601
Registrován: 15 roků 2 měsíce
Bydliště: Liberecko / Praha
Vůz: V90CC D5 MY19 / V60 D6 / V70R MY98
Bydliště: Liberecko
Kontaktovat uživatele:

#15 povoleni svicek

Příspěvek od tymon »

http://www.tona.cz/ se mi nezda jako zase tak predrazene naradi... a je fakt, ze si na nej nemuzu stezovat... v zivote se mi nepodarilo znicit naradi od Tony ... zato Tesco, OBI apod naradi... tech uz jsem znicil mnoho :ROFL:

ale k tomu povoleni svice... doporucuji to nechat udelat servis s podminkou, ze kdyz to zkurvi (zavit v hlave, zalomi svicku,...), ze si zaplati opravu :)
_________________
Opravy / repase / klonování / párování elektroniky VOLVO - DIM / ICM / ECM / CEM / DEM / REM / SRS / UEM / CCM / DDM / PDM /
D5T5.com pro: Praha, Česká Lípa, Mladá Boleslav, Liberec, Děčín, Mělník - info@d5t5.com / https://d5t5.com/helpdesk/

Vzdálený start nezávislého topení z telefonu, vzdálená diagnostika, atd... - VDD - https://d5t5.com/article/vdash-vdd-dongle
VOLVO hra D5T5 RACER https://d5t5.com/article/d5t5-racer-volvo-game

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 295
Registrován: 15 roků 6 měsíců
Vůz: S70 2,5T
Bydliště: Banska Bystrica, Slovensko

#16 povoleni svicek

Příspěvek od Tomas BB, SK »

Nedokazem si predstavit, ako silno to musel niekto zatiahnut ked to nejde povolit bez toho aby si strhol hrany na orechu. Sviecka sa musi dat povolit aj s uplnym smejdom. Zacal by som sa bat, ako bude zavit v hlave vyzerat, ked to nakoniec povolis. Ak tam este nejaky zavit vobec bude.

Vseobecne u mna plati, ze pokial nieco nejde povolit, skusim po tom poklepat, utiahnut a potom zasa povolit. Nove sviecky si pred tym ako ich budes nasadzovat namaz na zavite grafitovou vazelinou a dotiahni rucne "s citom", nikoli "na krev". Pri povolovani si za to budes ruky bozkavat.
_________________
Volvo S70 2,5T, B5254T, '98 najeto cca 160 tis km

selap
Ověřený
Offline
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 1322
Registrován: 17 roků 6 měsíců
Bydliště: Brno
Vůz: V70 III D3 AT '12

#17 povoleni svicek

Příspěvek od selap »

1- co nejde silou jde ještě větší silou (pro všechno nářadí je stejně nakonec jednotný název-kladivo)
2- na Tonu nám nešahej,je to dobrý nářadí(když na to přijde zk...m cokoli)
3- zkus nalít něco na povolovíní kolem těch svíček,petrolej nebo něco speciálního pokud máš a nech přes noc.
_________________
V70III D3 aut. 2012
bylo 760 GLE 2.4 TD 1986,V70I 2.4 Tdi 1999, V70II 2.5TDI 01 man.

GDPR_user

#18 povoleni svicek

Příspěvek od GDPR_user »

selap píše:1- co nejde silou jde ještě větší silou (pro všechno nářadí je stejně nakonec jednotný název-kladivo)
2- na Tonu nám nešahej,je to dobrý nářadí(když na to přijde zk...m cokoli)
3- zkus nalít něco na povolovíní kolem těch svíček,petrolej nebo něco speciálního pokud máš a nech přes noc.
Bohužel mé zkušenosti s Tonou jsou veskrze negativní.Možná budu za prase,ale ráčna musí udržet to co udrží ruka.Pokud to ráčna nevydrží je to šmejd.
Prozatím prošlo:Proxxon,Fakom,Hazet,Bahco,TengTools,KingTony
Pokud ořech na 1/2 " 13mm od Tony praskne a 1/4 od Proxonu utrhne šroub ,co je kvalitnější??

Peťo
Ověřený
Offline
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 363
Registrován: 15 roků 6 měsíců
Vůz: V40 B4164S LPG, 1998
Zabanován: Trvale

#19 povoleni svicek

Příspěvek od Peťo »

martinopel píše:
selap píše:1- co nejde silou jde ještě větší silou (pro všechno nářadí je stejně nakonec jednotný název-kladivo)
2- na Tonu nám nešahej,je to dobrý nářadí(když na to přijde zk...m cokoli)
3- zkus nalít něco na povolovíní kolem těch svíček,petrolej nebo něco speciálního pokud máš a nech přes noc.
Bohužel mé zkušenosti s Tonou jsou veskrze negativní.Možná budu za prase,ale ráčna musí udržet to co udrží ruka.Pokud to ráčna nevydrží je to šmejd.
Prozatím prošlo:Proxxon,Fakom,Hazet,Bahco,TengTools,KingTony
Pokud ořech na 1/2 " 13mm od Tony praskne a 1/4 od Proxonu utrhne šroub ,co je kvalitnější??
a co hovoris na Fortum? Ja mam s Fortumom take skusenosti ze je tak pevne ze kvalitne volvo sroby sa skor strhnu ale zlomia :D
Fortum je moja znacka sice stoji 2-3x tolko ako Tona ale vydrzi
_________________
est Volvo "I roll" Japan Volvo 600 japan horse best Volvo engine

Peťo
Ověřený
Offline
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 363
Registrován: 15 roků 6 měsíců
Vůz: V40 B4164S LPG, 1998
Zabanován: Trvale

#20 povoleni svicek

Příspěvek od Peťo »

tie sviecky som inak nedavno cca v maji nevedel povolit aj ja. Tak som si spravil taku paku ze som sa bal ze tu sviecku zlomim :crazy: ale povolila a v pohode.
_________________
est Volvo "I roll" Japan Volvo 600 japan horse best Volvo engine

tymon
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 601
Registrován: 15 roků 2 měsíce
Bydliště: Liberecko / Praha
Vůz: V90CC D5 MY19 / V60 D6 / V70R MY98
Bydliště: Liberecko
Kontaktovat uživatele:

#21 povoleni svicek

Příspěvek od tymon »

martinopel píše:Pokud ořech na 1/2 " 13mm od Tony praskne a 1/4 od Proxonu utrhne šroub ,co je kvalitnější??
to je jasne.... Tonou jsi povoloval sroub na Volvu a tim Proxonem sroub na Fiatu :D
_________________
Opravy / repase / klonování / párování elektroniky VOLVO - DIM / ICM / ECM / CEM / DEM / REM / SRS / UEM / CCM / DDM / PDM /
D5T5.com pro: Praha, Česká Lípa, Mladá Boleslav, Liberec, Děčín, Mělník - info@d5t5.com / https://d5t5.com/helpdesk/

Vzdálený start nezávislého topení z telefonu, vzdálená diagnostika, atd... - VDD - https://d5t5.com/article/vdash-vdd-dongle
VOLVO hra D5T5 RACER https://d5t5.com/article/d5t5-racer-volvo-game

GDPR_user

#22 povoleni svicek

Příspěvek od GDPR_user »

Peťo píše: a co hovoris na Fortum? Ja mam s Fortumom take skusenosti ze je tak pevne ze kvalitne volvo sroby sa skor strhnu ale zlomia :D
Fortum je moja znacka sice stoji 2-3x tolko ako Tona ale vydrzi
Sorry Fortum jsem zapoměl mezi ty kvalitní. :wink:

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 5
Příspěvky: 147
Registrován: 14 roků 7 měsíců
Bydliště: Praha
Vůz: V70II T5

#23 povoleni svicek

Příspěvek od dukemb »

tak povoleno...hodně velkou pákou

svičky totalně zapečený, když jsem viděl ty hroty...teda to co znich zbylo...tak jsem nevěřil, že to ještě startovalo:)
_________________
bylo:S40 T4 r97, S60T5 184kw r02, V70II 2.0T 132Kw r02, S80II T6 i V8
Je: V70 II T5

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 2597
Registrován: 17 roků 1 měsíc
Vůz: V960, B6304F, 1992
Bydliště: Piešťany/Praha
Kontaktovat uživatele:

#24 povoleni svicek

Příspěvek od Sergej »

Tomas BB, SK píše:Nedokazem si predstavit, ako silno to musel niekto zatiahnut ked to nejde povolit bez toho aby si strhol hrany na orechu..
Uplne staci naolejovat zavit sviecky, olej sa zapecie a o zabavu je postarane. Na sviecky bud teploodolna grafitova pasta alebo praskovy grafit ci Cu pasta.
_________________
Je:V960TURBOB204FT1991V960GLEB6304F1992
Bolo:V940SEB200FT1992V760GLED24T1985
Oprava pristrojoviek 2xx/7xx/9xx

ttoommaasseekk
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 1676
Registrován: 15 roků 10 měsíců
Bydliště: Kousek za Prahou, na východ.
Vůz: Karkulka
Kontaktovat uživatele:

#25 povoleni svicek

Příspěvek od ttoommaasseekk »

Uplne staci naolejovat zavit sviecky, olej sa zapecie a o zabavu je postarane. Na sviecky bud teploodolna grafitova pasta alebo praskovy grafit ci Cu pasta.


No jo, to me nenapadlo, ze by se mohl olej zapeci, vzdycky si zavit lehce olejem pokapnu, aby svicka nevrzala pri zasroubovani. Asi to prestanu delat, ikdyz do ted zadny problem.
_________________
Karkulka V60 CC T5 AWD MY 2018, POLESTAR
Již jsem se rozloučil s V40 2.0T E85, Padík - V50 T5 AWD + BSR + IPD HD TCV
Odpovědět
  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek

Zpět na „o všem možném :-)“