Four-C active chassis system

Kulaté velké předokolky/AWD
  • Autor
  • Zpráva
Tibor77
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 33
Registrován: 15 roků 8 měsíců
Bydliště: Uničov
Vůz: Saab 9-5 Combi Aero

Four-C active chassis system

Příspěvek od Tibor77 »

Ahoj,

mohl by mi někdo prosím úplně polopatě vysvětlit, jak přesně funguje tento systém. Já jsem to pochopil tak, že po stisknutí tlačítka se podvozek automaticky nastavuje podle toho jaký je styl jízdy. Zajímalo by mě, jak se aktivují režimy comfort a sport a jestli se to nějak znázorní na spínacím tlačítku.

Předem díky všem :good:
_________________
Saab 9-5 Combi Aero B235R,02
Volvo 264 GLE B27E,78

Lukaso
Offline
Příspěvky: 1723
Registrován: 17 roků 5 měsíců
Bydliště: Praha
Vůz: S60
Bydliště: Praha

Four-C active chassis system

Příspěvek od Lukaso »

Ahoj,

tak to si pochopil špatně :D

Na panelu mezi DSTC, park asistentem a tak je na první pozici tlačítko C/S. ( C je bílé, S je oranžové ) . Pokud jedeš na C - komfort tak nesvítí nic. Pokud jedeš na S tak svítí oranžová dioda na spodku tlačítka ( stejně jako jsou zelené diody na jiných tlačítkách - park asist, DSTC atd..) to k signalizaci

Jízdní režim si musíš vybrat pouze ty sám, auto to nepozná. Jedině pokud to někde utrhneš tak stabilizační systém spolupracuje s těmito tlumiči. nejde jen o tlumiče, ale i třeba o funkci posilovače řízení nebo reakci na plyn - jak mi bylo sděleno.

V praxi to funguje tak, že auto na sportovní režim je na nerovnostech skoro stejné, ale je daleko méně houpavější, je tužší. Nenaklání se tolik do zatáček...prostě sportovnější...pokud ale vlítneš do díry tak rozdíl mezi jednotlivými režimy nepoznáš.

Technicky to funguje tak, že u každého tlumiče je malý pístek, který nejspíš více stlačí náplň tlumiče a proto ten tlumič stojí o 15.000,- víc než normální :Yahoo!:

Klidně se ptej
_________________
S60 Polestar Engineered T8 Recharge MY2024

Jozo
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 100
Registrován: 15 roků 6 měsíců
Bydliště: Košice, Slovakia
Vůz: S60R AWD / 2006 / AT-6

Four-C active chassis system

Příspěvek od Jozo »

_________________
VOLVO S60R AWD | 2006 | B5254T4 | TF-80SC | Magic Blue Metalic
Chcete výrazne znížiť spotrebu paliva? Máme riešenie pre diesel i benzín.

Jozo
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 100
Registrován: 15 roků 6 měsíců
Bydliště: Košice, Slovakia
Vůz: S60R AWD / 2006 / AT-6

Four-C active chassis system

Příspěvek od Jozo »

... a trochu viac info v pdf subore http://www.wrc.sk/S60R.pdf
_________________
VOLVO S60R AWD | 2006 | B5254T4 | TF-80SC | Magic Blue Metalic
Chcete výrazne znížiť spotrebu paliva? Máme riešenie pre diesel i benzín.

Tibor77
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 33
Registrován: 15 roků 8 měsíců
Bydliště: Uničov
Vůz: Saab 9-5 Combi Aero

Four-C active chassis system

Příspěvek od Tibor77 »

Díky kluci. :good:

To Lukaso: Takže v podstatě jezdíš po celou dobu na comfort, kdy pouze v extrémní situaci, pokud to někde utrhneš se tlumiče mohou zpevnit samy. Toto funguje pouze s Four-C nebo to funguje i u normálu? Jinak tlačítkem přepínáš tedy vozidlo pouze do režimu sport a zpátky? Ještě by mě zajímalo jakou životnost tlumiče Four-C mají? Hraje u toho roli i nájezd vozidla? Myslím tím pokud byly tlumiče řádně měněny a vozidlo má třeba kolem 200 tis., nebo již po větším nájezdu tyto tlumiče blbnou ikdyž jsou vyměněné?
_________________
Saab 9-5 Combi Aero B235R,02
Volvo 264 GLE B27E,78

Lukaso
Offline
Příspěvky: 1723
Registrován: 17 roků 5 měsíců
Bydliště: Praha
Vůz: S60
Bydliště: Praha

Four-C active chassis system

Příspěvek od Lukaso »

Né tak docela. Většinou jezdím na comfort, když ale jedu po dálnici nebo si chci užít trochu rychejší jízdy jezdím na sport. Na dálnici v rychlostech nad 160 km/h si dovolím tvrdit že je skoro riskantní jezdit na comfort. A ano jak jsem psal stabilizační systém je propojen s four-c takže pokud se auto dostane do problému tak kromě přibržďování kol řeší i tuhost tlumičů dokonce snad i každého nezávisle na ostatních. Což u normálu fungovat nemůže, protože nemá tlumiče které umí ztuhnout... Opotřebení tlumičů je asi bez rozdílu na typu tlumiče, asi spíš záleží kde a jak jezdíš. Ikdyž trochu mám pocit že možná F-C tlumiče vydží míň, což je také možná způsobeno tím, že mám dojem, že pokud něco stojí 6x víc mohlo by to i více vydržet. Já je měnil ve 100 tkm zadní a asi v 110tkm přední, jenže auto jsem koupil s 96 tkm a mám pocit že předtím jezdilo jen po praze...momentálně mam najeto 130tkm a jelikož po praze jezdím téměř jen s V40 nemám pocit že by se cokoliv změnilo...myslím že pokud by auto jezdilo po normálních silnicích ( rozuměj takové které nejsou v ČR ) tak vydrží klidně 250 tkm...

nepochopil jsem co by mělo blbnout pokud jsou měněné....??
_________________
S60 Polestar Engineered T8 Recharge MY2024

Tibor77
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 33
Registrován: 15 roků 8 měsíců
Bydliště: Uničov
Vůz: Saab 9-5 Combi Aero

Four-C active chassis system

Příspěvek od Tibor77 »

Perfektní, díky moc.

,,nepochopil jsem co by mělo blbnout pokud jsou měněné....??,, Špatně jsem to vyjádřil :oops:

Ještě jednou díky :)
_________________
Saab 9-5 Combi Aero B235R,02
Volvo 264 GLE B27E,78

Ing.Magor
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 714
Registrován: 16 roků 3 měsíce
Vůz: modrá V70R II 300koní
Bydliště: Kostelec n. Orlicí, Praha

Four-C active chassis system

Příspěvek od Ing.Magor »

Já mám na eRku najeto 145tis. km a zatím mi tlumiče drží, ale určitě už nejsou v takové kondici jako když byly nové. Co jsem tak vypozoroval tak tyhle tlumiče jsou bohužel opravdu co se životnosti na tom oproti klasickým hůř, v průměru to tak bývá okolo těch 150tis. km, ale samozřejmě se to dovíjí od toho po jak kvalitních silnicích jezdíš. Vzhledem k tomu, že moje auto bylo prvních 90tis. km ježdený po dálnicích a celkově lepších okreskách a po praze nejezdilo vůbec, tak tajně doufám že mně vydrží o trošku déle :oops:
Jinak co se týče ceny tlumičů, tak teď mi někdo řikal, že se mu podařilo sehnat klasický dvoustupňový FourC pod 8tis. Kč. Takže to snad vypadá, že se ceny těchto tlumičů začínají trochu hýbat směrem dolů :Yahoo!:
_________________
Octavia SCOUT TDI, MY2011, Fabia II HB 1,4TDI (51kW - chip na 67kW) MY2007 a Aprilia ETV 1000 Caponord MY 2003
Bylo: modrá V70R II, 300 koní, AWD, 6ti st. manuál, r.v. 2003, LPG Prins VSI

Lukaso
Offline
Příspěvky: 1723
Registrován: 17 roků 5 měsíců
Bydliště: Praha
Vůz: S60
Bydliště: Praha

Four-C active chassis system

Příspěvek od Lukaso »

Hele a už si se podíval kdo vyrábí origo tlumiče pro Rko?
_________________
S60 Polestar Engineered T8 Recharge MY2024

Ing.Magor
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 714
Registrován: 16 roků 3 měsíce
Vůz: modrá V70R II 300koní
Bydliště: Kostelec n. Orlicí, Praha

Four-C active chassis system

Příspěvek od Ing.Magor »

Lukaso píše:Hele a už si se podíval kdo vyrábí origo tlumiče pro Rko?
Dělá je monroe a ty tlumiče co tam máš ty, tak údajně fungují i na eRku, takže je možný že monroe se tváří že dělá zvlášt na eRko a na ostatní auta a ve skutečnosti jsou to jedny a ty samý :unknown:
_________________
Octavia SCOUT TDI, MY2011, Fabia II HB 1,4TDI (51kW - chip na 67kW) MY2007 a Aprilia ETV 1000 Caponord MY 2003
Bylo: modrá V70R II, 300 koní, AWD, 6ti st. manuál, r.v. 2003, LPG Prins VSI

Lukaso
Offline
Příspěvky: 1723
Registrován: 17 roků 5 měsíců
Bydliště: Praha
Vůz: S60
Bydliště: Praha

Four-C active chassis system

Příspěvek od Lukaso »

Ing.Magor píše:
Lukaso píše:Hele a už si se podíval kdo vyrábí origo tlumiče pro Rko?
Dělá je monroe a ty tlumiče co tam máš ty, tak údajně fungují i na eRku, takže je možný že monroe se tváří že dělá zvlášt na eRko a na ostatní auta a ve skutečnosti jsou to jedny a ty samý :unknown:
a koukal si se přímo na tlumič na autě????

tak super, teď už jen musím sehnat tlačítko navíc :D
_________________
S60 Polestar Engineered T8 Recharge MY2024

Ing.Magor
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 714
Registrován: 16 roků 3 měsíce
Vůz: modrá V70R II 300koní
Bydliště: Kostelec n. Orlicí, Praha

Four-C active chassis system

Příspěvek od Ing.Magor »

Lukaso píše:
a koukal si se přímo na tlumič na autě????

tak super, teď už jen musím sehnat tlačítko navíc :D
Já ne, ale spousta jiných lidí ano :wink:

Jj, tlačítko a řídící jednotku...to řikám pořád, stejně všichni jednou skončíte u eRka :D :D :D
_________________
Octavia SCOUT TDI, MY2011, Fabia II HB 1,4TDI (51kW - chip na 67kW) MY2007 a Aprilia ETV 1000 Caponord MY 2003
Bylo: modrá V70R II, 300 koní, AWD, 6ti st. manuál, r.v. 2003, LPG Prins VSI

Lukaso
Offline
Příspěvky: 1723
Registrován: 17 roků 5 měsíců
Bydliště: Praha
Vůz: S60
Bydliště: Praha

Four-C active chassis system

Příspěvek od Lukaso »

takže když si koupím řídící jednotku tlumičů, řídící jednotku motoru a modrou lihovku tak můžu mít 300 koňový Rko s třístupňovým f-C za hubičku???

Jdu do toho!!!!! :evil: :D :ROFL:
_________________
S60 Polestar Engineered T8 Recharge MY2024

MarekV
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 858
Registrován: 14 roků 11 měsíců
Bydliště: Nitra
Vůz: S60 D5, S60 R, S80 D5

Four-C active chassis system

Příspěvek od MarekV »

Lukaso píše:takže když si koupím řídící jednotku tlumičů, řídící jednotku motoru a modrou lihovku tak můžu mít 300 koňový Rko s třístupňovým f-C za hubičku???

Jdu do toho!!!!! :evil: :D :ROFL:
modry sprej v oblasti motora -> +50 koni :)

Ing.Magor
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 714
Registrován: 16 roků 3 měsíce
Vůz: modrá V70R II 300koní
Bydliště: Kostelec n. Orlicí, Praha

Four-C active chassis system

Příspěvek od Ing.Magor »

Lukaso píše:takže když si koupím řídící jednotku tlumičů, řídící jednotku motoru a modrou lihovku tak můžu mít 300 koňový Rko s třístupňovým f-C za hubičku???

Jdu do toho!!!!! :evil: :D :ROFL:
Ještě potřebuješ AWD, brzdy Brembo, eRkový liťáky, modrý budíky.... :D :D :D
_________________
Octavia SCOUT TDI, MY2011, Fabia II HB 1,4TDI (51kW - chip na 67kW) MY2007 a Aprilia ETV 1000 Caponord MY 2003
Bylo: modrá V70R II, 300 koní, AWD, 6ti st. manuál, r.v. 2003, LPG Prins VSI

Lukaso
Offline
Příspěvky: 1723
Registrován: 17 roků 5 měsíců
Bydliště: Praha
Vůz: S60
Bydliště: Praha

Four-C active chassis system

Příspěvek od Lukaso »

Ing.Magor píše:... modrý budíky.... :D :D :D
a na co si jako myslíš že mam tu modrou lihovku?????? :D
_________________
S60 Polestar Engineered T8 Recharge MY2024

Ing.Magor
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 714
Registrován: 16 roků 3 měsíce
Vůz: modrá V70R II 300koní
Bydliště: Kostelec n. Orlicí, Praha

Four-C active chassis system

Příspěvek od Ing.Magor »

Lukaso píše:
Ing.Magor píše:... modrý budíky.... :D :D :D
a na co si jako myslíš že mam tu modrou lihovku?????? :D
Tim jsem myslel že si namodříš plasty v motoru :lol:
_________________
Octavia SCOUT TDI, MY2011, Fabia II HB 1,4TDI (51kW - chip na 67kW) MY2007 a Aprilia ETV 1000 Caponord MY 2003
Bylo: modrá V70R II, 300 koní, AWD, 6ti st. manuál, r.v. 2003, LPG Prins VSI

Jozo
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 100
Registrován: 15 roků 6 měsíců
Bydliště: Košice, Slovakia
Vůz: S60R AWD / 2006 / AT-6

Four-C active chassis system

Příspěvek od Jozo »

... a ja som myslel ze ta modra farba bude na renovaciu plynovej bomby :D
_________________
VOLVO S60R AWD | 2006 | B5254T4 | TF-80SC | Magic Blue Metalic
Chcete výrazne znížiť spotrebu paliva? Máme riešenie pre diesel i benzín.

Tibor77
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 33
Registrován: 15 roků 8 měsíců
Bydliště: Uničov
Vůz: Saab 9-5 Combi Aero

Four-C active chassis system

Příspěvek od Tibor77 »

Origo tlumiče pro Volvo s F-C vyrábí konsorcium Monroe-Ohlins.
_________________
Saab 9-5 Combi Aero B235R,02
Volvo 264 GLE B27E,78

MarekV
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 858
Registrován: 14 roků 11 měsíců
Bydliště: Nitra
Vůz: S60 D5, S60 R, S80 D5

Four-C active chassis system

Příspěvek od MarekV »

Jozo píše:... a ja som myslel ze ta modra farba bude na renovaciu plynovej bomby :D
toto bolo dobreee :ROFL:

Ing.Magor
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 714
Registrován: 16 roků 3 měsíce
Vůz: modrá V70R II 300koní
Bydliště: Kostelec n. Orlicí, Praha

Four-C active chassis system

Příspěvek od Ing.Magor »

MarekV píše:
Jozo píše:... a ja som myslel ze ta modra farba bude na renovaciu plynovej bomby :D
toto bolo dobreee :ROFL:
No mně to zase tak moc dorbý teda nepřišlo :no: :D :D
_________________
Octavia SCOUT TDI, MY2011, Fabia II HB 1,4TDI (51kW - chip na 67kW) MY2007 a Aprilia ETV 1000 Caponord MY 2003
Bylo: modrá V70R II, 300 koní, AWD, 6ti st. manuál, r.v. 2003, LPG Prins VSI

Lukaso
Offline
Příspěvky: 1723
Registrován: 17 roků 5 měsíců
Bydliště: Praha
Vůz: S60
Bydliště: Praha

Four-C active chassis system

Příspěvek od Lukaso »

jako kdyby šlo JEN o to AWD , nějakou tu řídící jednotku, budíky a pár plastů navíc tak do toho jdu...ale sporáku se teda doma nevzdám :no:

:D :lol: :lol:
_________________
S60 Polestar Engineered T8 Recharge MY2024

Ing.Magor
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 714
Registrován: 16 roků 3 měsíce
Vůz: modrá V70R II 300koní
Bydliště: Kostelec n. Orlicí, Praha

Four-C active chassis system

Příspěvek od Ing.Magor »

Lukaso píše:jako kdyby šlo JEN o to AWD , nějakou tu řídící jednotku, budíky a pár plastů navíc tak do toho jdu...ale sporáku se teda doma nevzdám :no:

:D :lol: :lol:
Možná by to šlo i s mikrovlnkou :unknown: :D :D
_________________
Octavia SCOUT TDI, MY2011, Fabia II HB 1,4TDI (51kW - chip na 67kW) MY2007 a Aprilia ETV 1000 Caponord MY 2003
Bylo: modrá V70R II, 300 koní, AWD, 6ti st. manuál, r.v. 2003, LPG Prins VSI

Zpět na „S60, V / XC70 II (-07), S80 (-06), XC90“

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé