Uprimne receno me spis fascinuje, jak to na ty sane nalozili. V dnesni dobe jerabu cloveku vubec nedojde, jak desivou energii je treba vynalozit na premisteni bremen smerem nahoru.FrantaB píše:Honza píše:Možná. Takže taková ukázková rekordní fůra jak od horníků z ostravy. V praxi nepoužitelný.
Podle počasí, koní a podkov-ubralo se třeba pět řad z prostředka. A denně se takových fůr vypravovalo z jednoho těžebního úseku víc (to jako v desítkách). Fůry 10-20 tun naprosto běžně, u toho se větší starter team ani nezapotil.
Nepoužitelnost v praxi lze dokladovat na v podstatě 100% těžby dřeva na US severovýchodě v období 1865-cca. 1910 a pomalu klesající podíl dalších 30 let, dále PNW (Pacific north-west) cca. 1865-1885, kdy se ještě těžilo dole v plochách údolích. Přesně takhle se dřevo dostávalo na led na řekách, po kterých se pak plavilo
Vtípky a srandičky
- Autor
- Zpráva
-
Offline
- Příspěvky: 495
- Registrován: 10 roků 3 měsíce
- Bydliště: Turnov
- Vůz: 245GL, 1980, B21E
Vtípky a srandičky
_________________
Od Volva: 944 1994 D24TIC ZF4HP22 "Ludvik", 245 GL 1980 B21E M46 "Fanousek", 245 GL 1986 D24 M47 "Hyena", 745 1989 B234F M46 M90 "Sysel", 764 1986 B230ET M46 "Zlatovlaska", 764 1988 B280F AW71 "Tomasssovka", BM L50 "Hracanek"
Dale pak: Tatra 603 model 1967, Land Rover Series III 88 2.25 petrol, Lotus Elite 75 model 503....
Od Volva: 944 1994 D24TIC ZF4HP22 "Ludvik", 245 GL 1980 B21E M46 "Fanousek", 245 GL 1986 D24 M47 "Hyena", 745 1989 B234F M46 M90 "Sysel", 764 1986 B230ET M46 "Zlatovlaska", 764 1988 B280F AW71 "Tomasssovka", BM L50 "Hracanek"
Dale pak: Tatra 603 model 1967, Land Rover Series III 88 2.25 petrol, Lotus Elite 75 model 503....
-
Offline
- Moderátor
- Příspěvky: 3436
- Registrován: 10 roků 8 měsíců
- Bydliště: Štěpánovice
- Vůz: V70 '97 B5254T@192PSI Black | 850 '95
Vtípky a srandičky
Ja nechapu jak to ze jim to nespadne
_________________
V70 '97 B5254T@192PSI Black - Vlk
850 `95 B5252S - Prezident
850 `96 B5252S WAGON A/T Webasto - Myslivec
850 '96 D5252T combi - Daisy
V70 '97 B5254T@192PSI Black - Vlk
850 `95 B5252S - Prezident
850 `96 B5252S WAGON A/T Webasto - Myslivec
850 '96 D5252T combi - Daisy
-
Offline
- Příspěvky: 495
- Registrován: 10 roků 3 měsíce
- Bydliště: Turnov
- Vůz: 245GL, 1980, B21E
Vtípky a srandičky
Osobne bych tomu pomohl lepidlem - za extremne nizkych teplot funguje skvele napr. voda.dumi.cz píše:Ja nechapu jak to ze jim to nespadne
_________________
Od Volva: 944 1994 D24TIC ZF4HP22 "Ludvik", 245 GL 1980 B21E M46 "Fanousek", 245 GL 1986 D24 M47 "Hyena", 745 1989 B234F M46 M90 "Sysel", 764 1986 B230ET M46 "Zlatovlaska", 764 1988 B280F AW71 "Tomasssovka", BM L50 "Hracanek"
Dale pak: Tatra 603 model 1967, Land Rover Series III 88 2.25 petrol, Lotus Elite 75 model 503....
Od Volva: 944 1994 D24TIC ZF4HP22 "Ludvik", 245 GL 1980 B21E M46 "Fanousek", 245 GL 1986 D24 M47 "Hyena", 745 1989 B234F M46 M90 "Sysel", 764 1986 B230ET M46 "Zlatovlaska", 764 1988 B280F AW71 "Tomasssovka", BM L50 "Hracanek"
Dale pak: Tatra 603 model 1967, Land Rover Series III 88 2.25 petrol, Lotus Elite 75 model 503....
-
Offline
- Příspěvky: 898
- Registrován: 8 roků 1 měsíc
- Vůz: t
Vtípky a srandičky
Aneb jak to bylo s kozami na burešově čapím hnízdě ...
https://scontent.fprg2-1.fna.fbcdn.net/v/t31.0-8/27624778_541290509575665_9129804837031315127_o.jpg?oh=75d1159014114961576df318eb24f8eb&oe=5ADAE6BD
https://scontent.fprg2-1.fna.fbcdn.net/v/t31.0-8/27624778_541290509575665_9129804837031315127_o.jpg?oh=75d1159014114961576df318eb24f8eb&oe=5ADAE6BD
-
Offline
- Člen VK
- Příspěvky: 5066
- Registrován: 21 roků
- Bydliště: České Budějovice
- Vůz: V70 D5, 03, man, lah. zelená
Vtípky a srandičky
Podle mne je to ptákovina z fotošopu, je tam moc nelogickejch věcí a i chyb. Fando nedělej si z nás prču.olivin píše:Osobne bych tomu pomohl lepidlem - za extremne nizkych teplot funguje skvele napr. voda.dumi.cz píše:Ja nechapu jak to ze jim to nespadne
_________________
V70II D5, 2003 / V850 2,5TDi, '96, použita na orgány
V70II D5, 2003 / V850 2,5TDi, '96, použita na orgány
-
Offline
- Příspěvky: 694
- Registrován: 9 roků 8 měsíců
- Bydliště: Praha
- Vůz: Volvo 945 D24TIC
Vtípky a srandičky
Fotokrám to opravdu není a (_!_) si z vás nedělám. Tohle období mne zajímá a k lesu mám blízko, tak o tom něco vím.
Ukázaná fotka je s malým pokecem okolo tady:
https://michpics.wordpress.com/2010/07/08/logging-michigans-white-pines/
Když se na fotku podíváš, uvidíš jednak řetězy do několika pater a taky zářezy v kůře od ocelových lan spínacích smyc, které drží některá patra.
K nakládce se původně používaly čistě lanové systémy, natažené u začátku ledové cesty. S kladkostrojem, pohon lidmi či koňmi, později parou-ale severovýchod si vystačil s koňmi. O saně (nebo aktuální horní patro) se opřely okované líhy, výřez k naložení se podvlékl dvěma smycemi zakotvenými na opačné straně nákladu a tahem za horní větev smyce se kláda navalila nahoru. Později se používaly i výložníkové jeřáby, postavené pomocí lan, kladek a trochy kování ze stromů, které byly po ruce-ale to je spíš doména Severozápadu.
Jak to chodilo na Severovýchodě je i s pěkným povídáním třeba na téhle stránce:
http://www.duluth.umn.edu/cla/faculty/troufs/Buffalo/PB39.html
Mějte na paměti, že tohle je severovýchod, kde byly stromy malé
(ne, to není vtip)
Ukázaná fotka je s malým pokecem okolo tady:
https://michpics.wordpress.com/2010/07/08/logging-michigans-white-pines/
Když se na fotku podíváš, uvidíš jednak řetězy do několika pater a taky zářezy v kůře od ocelových lan spínacích smyc, které drží některá patra.
K nakládce se původně používaly čistě lanové systémy, natažené u začátku ledové cesty. S kladkostrojem, pohon lidmi či koňmi, později parou-ale severovýchod si vystačil s koňmi. O saně (nebo aktuální horní patro) se opřely okované líhy, výřez k naložení se podvlékl dvěma smycemi zakotvenými na opačné straně nákladu a tahem za horní větev smyce se kláda navalila nahoru. Později se používaly i výložníkové jeřáby, postavené pomocí lan, kladek a trochy kování ze stromů, které byly po ruce-ale to je spíš doména Severozápadu.
Jak to chodilo na Severovýchodě je i s pěkným povídáním třeba na téhle stránce:
http://www.duluth.umn.edu/cla/faculty/troufs/Buffalo/PB39.html
Mějte na paměti, že tohle je severovýchod, kde byly stromy malé
(ne, to není vtip)
_________________
Volvo 945 D24TIC EGR Kat MY96; Holanďan s 587k na podvozku a 247k na motoru
Volvo 945 D24TIC EGR Kat MY96; Holanďan s 587k na podvozku a 247k na motoru
-
Offline
- Příspěvky: 2203
- Registrován: 12 roků 8 měsíců
- Bydliště: Družec / Kladno
- Vůz: Volvo C70 2.3T5 / Volvo 945 200FT
Vtípky a srandičky
Zajímavý
Naposledy upravil(a) Krystof P. dne 06 úno 2018 08:29, celkem upraveno 1 x.
-
Offline
- Moderátor
- Příspěvky: 3436
- Registrován: 10 roků 8 měsíců
- Bydliště: Štěpánovice
- Vůz: V70 '97 B5254T@192PSI Black | 850 '95
Vtípky a srandičky
me by spis zajimalo jak se to brzdi z kopce
_________________
V70 '97 B5254T@192PSI Black - Vlk
850 `95 B5252S - Prezident
850 `96 B5252S WAGON A/T Webasto - Myslivec
850 '96 D5252T combi - Daisy
V70 '97 B5254T@192PSI Black - Vlk
850 `95 B5252S - Prezident
850 `96 B5252S WAGON A/T Webasto - Myslivec
850 '96 D5252T combi - Daisy
-
Offline
- Moderátor
- Příspěvky: 13534
- Registrován: 14 roků 10 měsíců
- Bydliště: Semily
- Vůz: Volvo V70 II 2.4T 147 kw AWD LPG
- x 1
Vtípky a srandičky
Vyjede se do protisvahu?
_________________
Volvo V70 II 2.4T AWD 147 kw LPG '00
Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Diagnostika k dispozici. 607827920
Volvo V70 II 2.4T AWD 147 kw LPG '00
Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Diagnostika k dispozici. 607827920
-
Offline
- Moderátor
- Příspěvky: 3436
- Registrován: 10 roků 8 měsíců
- Bydliště: Štěpánovice
- Vůz: V70 '97 B5254T@192PSI Black | 850 '95
Vtípky a srandičky
tak to nechci videt, co se stane az to z toho protisvahu zacne couvat...
_________________
V70 '97 B5254T@192PSI Black - Vlk
850 `95 B5252S - Prezident
850 `96 B5252S WAGON A/T Webasto - Myslivec
850 '96 D5252T combi - Daisy
V70 '97 B5254T@192PSI Black - Vlk
850 `95 B5252S - Prezident
850 `96 B5252S WAGON A/T Webasto - Myslivec
850 '96 D5252T combi - Daisy
-
Offline
- Příspěvky: 594
- Registrován: 7 roků 11 měsíců
- Bydliště: Brno - Hodonín
- Vůz: XC70 D5 AWD 2003
Vtípky a srandičky
Nemůžu si pomoct. Mně to připadne jako docela sofostikovaný vtip. Proč by to někdo dělal tímto nebezpečným a zbytečně pracným způsobem. Kdyby to ta "armáda" tahounů a skládačů tahala po rozumných dávkách, tak to musí jít mnohem líp.
Ti dva koně by s třicetitunovým nákladem byli jenom ozdoba v momentě kdy by přišla sebemenší nerovnost.
Půjčte si od dětí přehršel pastelek a zkuste je poskládat do podobného tvaru a klidně si do nich nadělejte zářezy a svazujte je a já nevím co ještě. Ve výsledku se nakonec rozjedou a bude z toho otep. A pak si to zkuste představit se 30 tunami kuláčů...
Ti dva koně by s třicetitunovým nákladem byli jenom ozdoba v momentě kdy by přišla sebemenší nerovnost.
Půjčte si od dětí přehršel pastelek a zkuste je poskládat do podobného tvaru a klidně si do nich nadělejte zářezy a svazujte je a já nevím co ještě. Ve výsledku se nakonec rozjedou a bude z toho otep. A pak si to zkuste představit se 30 tunami kuláčů...
_________________
XC70 D5 120kW AWD Automat 2003
XC70 D5 120kW AWD Automat 2003
-
Offline
- Moderátor
- Příspěvky: 3436
- Registrován: 10 roků 8 měsíců
- Bydliště: Štěpánovice
- Vůz: V70 '97 B5254T@192PSI Black | 850 '95
Vtípky a srandičky
presne, proto tem se ptel ze jim to nespadne, a tky mi prislo ze by bylo lepsi to tahat po mensich kusech casteji, ale treba to byl komunistak kterej potrebboval ukazak prohnilejm zapadnim imperialistum jak jsou dobri
_________________
V70 '97 B5254T@192PSI Black - Vlk
850 `95 B5252S - Prezident
850 `96 B5252S WAGON A/T Webasto - Myslivec
850 '96 D5252T combi - Daisy
V70 '97 B5254T@192PSI Black - Vlk
850 `95 B5252S - Prezident
850 `96 B5252S WAGON A/T Webasto - Myslivec
850 '96 D5252T combi - Daisy
-
Offline
- Příspěvky: 2203
- Registrován: 12 roků 8 měsíců
- Bydliště: Družec / Kladno
- Vůz: Volvo C70 2.3T5 / Volvo 945 200FT
Vtípky a srandičky
Proč si nepřečtete ten link, co posílal Franta ?
Píšou tam, že běžně nakládali do výšky 12-16 stop a až do cca 20 tun. Na trase byly nerovnosti, ale byla upravená pluhem a zledovatělá vodou. Jen sáně měly 5 tun.
K tomuhle obrázku říkal, že to je jeden z top 5, tak proč ne. Dědové se taky třeba chtěli blejsknout
Píšou tam, že běžně nakládali do výšky 12-16 stop a až do cca 20 tun. Na trase byly nerovnosti, ale byla upravená pluhem a zledovatělá vodou. Jen sáně měly 5 tun.
K tomuhle obrázku říkal, že to je jeden z top 5, tak proč ne. Dědové se taky třeba chtěli blejsknout
-
Offline
- Příspěvky: 898
- Registrován: 8 roků 1 měsíc
- Vůz: t
-
Offline
- Příspěvky: 694
- Registrován: 9 roků 8 měsíců
- Bydliště: Praha
- Vůz: Volvo 945 D24TIC
Vtípky a srandičky
Jarda.JM píše:Nemůžu si pomoct. Mně to připadne jako docela sofostikovaný vtip. Proč by to někdo dělal tímto nebezpečným a zbytečně pracným způsobem. Kdyby to ta "armáda" tahounů a skládačů tahala po rozumných dávkách, tak to musí jít mnohem líp.
Ti dva koně by s třicetitunovým nákladem byli jenom ozdoba v momentě kdy by přišla sebemenší nerovnost.
Půjčte si od dětí přehršel pastelek a zkuste je poskládat do podobného tvaru a klidně si do nich nadělejte zářezy a svazujte je a já nevím co ještě. Ve výsledku se nakonec rozjedou a bude z toho otep. A pak si to zkuste představit se 30 tunami kuláčů...
O hlavní dopravu na pilu se starala voda v řece při jarním tání. Bylo nutno tedy potom, co led dostatečně zesílil, půda promrzla do pevna aby ji koně nerozdupali a náklad se nepropadl, dostat na řeku všechno dřevo které se vytěžilo od jara do podzimu. Bylo na to obvykle 6-9 týdnů od konce ledna do půlky března. Tenké dřevo se přibližovalo i v průběhu roku na skládky na břehu a pak se "jen" přesouvalo na led. Ale to cenné, takhle velké výřezy-to na měkkém podkladu nejde. Cest, resp. míst kudy se dalo jet byl omezený počet a tahat klády po jedné, koně by to rozdupali k nepotřebě i v zimě, navíc by se to ani nedalo stihnout.
Takže se hledal nejefektivnější způsob dopravy a takové saně jsou odpověď. Z kopce se nebrzdilo, Michigan, Wisconsin, Maine a podobně kopců tolik nemají a hlavně, cesty na takovéhle náklady byly vybírány a klidně upravovány před zimou tak, aby saně za pomoci koní akorát jely a brzdit nebylo třeba. Úkolem koní bylo hlavně řídit do směru.
Armáda tahounů a skladačů byla-jenže se museli uživit celoročně, navíc práce s takhle tlustým dřevem není sranda ani dnes, s dieselem poháněnou a hydraulikou ovládanou technikou. Na takovou nemůžete posbírat kohokoliv, kdo má zrovna volné ruce-jednak kvůli fyzičce (platilo i tehdy) a hlavně kvůli zkušenostem a grifu. To samé platí pro koně-dodnes.
Jinak k té efektivitě-za ráno ve skvělých podmínkách vypravíš 20 saní po 25 tunách )pokud je máš), potřebuješ k tomu 40 koní do tahu a dalších třeba 48 na "starter pack". V osm ráno máš v cíli 500 tun dřeva a 22 čtyřspřeží, která pak mají přes den co dělat připravit další ranní odvoz. Při tahání z paseky bez upraveného terénu, s pařezy, nerovnostmi, klestem a vůbec můžeš počítat 150-350 kg břemene na koně, pokud má být v měsíční krajině tehdejší těžby efektivní a schopný práce i další den (srovnej s 10-15 tunami na koně na saních na upravené ledové cestě).
Pokud nebylo třeba, mohlo každé čtyřspřeží během dne kdy led na cestě nataje každé otočit ještě jednu rundu po míň připravených cestách, z horšího terénu apod. (někdy dvě, když bylo pod mrakem a dost chladno) po 5-10 tunách, celkem 110-440 tun. Za den tedy 610-940 tun. Vidíš tu neefektivitu malých várek?
Tahat to po kládách, musel by jít každý kůň z těch modelových 88 desetkrát s následujícím výsledkem:
Zaprvé, cesta rozdupaná na mraky, další den se po ní nedá nic.
Zadruhé, strhaní koně. 15-50 km denně v tahu s průměrně 1,2-1,5 násobkem vlastní hmotnosti jako nákladem mimochodem nevydrží za žádných podmínek žádný kůň. A pokud, tak jednou a naposledy. Plus dalších 15-50 km při cestách pro další. I bez nákladu to je kilometráž těžkého až extrémně těžkého military závodu, ne něco co se dá praktikovat denně.
Zatřetí, nezbyde čas na údržbu cesty, saní, koní, podkov, vercajku... Další den nepracuješ, nemáš s kým a s čím.
Starci nejenže nebyli žádní blbci, byli naprosto neuvěřitelně efektivní...
A k té otepi znovu malý hint-smyce vodorovně obepínající každou řadu tak, že to jsou vlastně vory naskládané na sebe. To už jde, co?
_________________
Volvo 945 D24TIC EGR Kat MY96; Holanďan s 587k na podvozku a 247k na motoru
Volvo 945 D24TIC EGR Kat MY96; Holanďan s 587k na podvozku a 247k na motoru
-
Offline
- Příspěvky: 594
- Registrován: 7 roků 11 měsíců
- Bydliště: Brno - Hodonín
- Vůz: XC70 D5 AWD 2003
Vtípky a srandičky
Jedna věc je jasná.
Ovšem to co je na té fotografii nenese příliš mnoho znaků důkladného upevnění, které popisuješ. Ty tři lana, která jsou vidět by toho moc nepodržela. Ani cesta nevypadá zrovna jako kluziště před mistrákem.
Bližší rozbor efektivity takové činnosti by asi byl pro nějakého studovaného experta. Popsal jsem jenom svůj pocit, který to ve mně vyvolává. Možná jsem vedle jak ta jedle, možná jsem jenom nenaletěl na nějaký hoax.
O tom nepochybuji.FrantaB píše:Starci nejenže nebyli žádní blbci, byli naprosto neuvěřitelně efektivní...
Ovšem to co je na té fotografii nenese příliš mnoho znaků důkladného upevnění, které popisuješ. Ty tři lana, která jsou vidět by toho moc nepodržela. Ani cesta nevypadá zrovna jako kluziště před mistrákem.
Bližší rozbor efektivity takové činnosti by asi byl pro nějakého studovaného experta. Popsal jsem jenom svůj pocit, který to ve mně vyvolává. Možná jsem vedle jak ta jedle, možná jsem jenom nenaletěl na nějaký hoax.
_________________
XC70 D5 120kW AWD Automat 2003
XC70 D5 120kW AWD Automat 2003
-
Offline
- Příspěvky: 694
- Registrován: 9 roků 8 měsíců
- Bydliště: Praha
- Vůz: Volvo 945 D24TIC
Vtípky a srandičky
Když si obrázek v originálním odkazu otevřeš jako .tiff (stačí ten 19,8M), dostaneš slušné rozlišení. A v něm už jsou vidět pruhy zborcené kůry, kde jsou lana zaříznutá. Lana, ne řetězy které jdou navrch. Navíc, když to umíš, poskládáš to i bez nich-zvlášť když je 30 pod nulou, po ruce máš brutar horké vody a konev, což je na kládě s hrubou borkou plnou sněhu lepší než lepidlo.
Co se cesty týče, tahle fotka by měla být z cíle-u řeky, z místa kde se to skládalo. Tam rozryto bylo, co nezvládla setrvačnost, zvládla přípřež-těch pár metrů se zvládlo, zvlášť v takové zimě. Kláda dole je na ochranu saní, koně odpřáhnou a chlap s obracákem nahoře to začne rozvalovat. Proto je tam tak rozryto, kláda z téhle výšky se se sněhem moc nemazlí.
Zkusím to najít i jako odkaz do archivu Michiganské univerzity
Co se cesty týče, tahle fotka by měla být z cíle-u řeky, z místa kde se to skládalo. Tam rozryto bylo, co nezvládla setrvačnost, zvládla přípřež-těch pár metrů se zvládlo, zvlášť v takové zimě. Kláda dole je na ochranu saní, koně odpřáhnou a chlap s obracákem nahoře to začne rozvalovat. Proto je tam tak rozryto, kláda z téhle výšky se se sněhem moc nemazlí.
Zkusím to najít i jako odkaz do archivu Michiganské univerzity
_________________
Volvo 945 D24TIC EGR Kat MY96; Holanďan s 587k na podvozku a 247k na motoru
Volvo 945 D24TIC EGR Kat MY96; Holanďan s 587k na podvozku a 247k na motoru
-
Offline
- Příspěvky: 898
- Registrován: 8 roků 1 měsíc
- Vůz: t
Vtípky a srandičky
Nechcete si založit téma specializované na těžbu dřeva ?
-
Offline
- Příspěvky: 1362
- Registrován: 6 roků 10 měsíců
- Bydliště: Prysk
- Vůz: V70 II D5 MY 03, stage II, EGR off
Vtípky a srandičky
Jó, byly to krásný časy. Třeba ty servisy, obytňáky, první jízdy puberťákůivo109 píše:Nechcete si založit téma specializované na těžbu dřeva ?
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
-
Offline
- Sponzor fóra
- Příspěvky: 895
- Registrován: 10 roků 1 měsíc
- Bydliště: Znojmo
- Vůz: Peugeot
Vtípky a srandičky
_________________
postapo.cz
postapo.cz
-
Offline
- Člen VK
- Příspěvky: 5066
- Registrován: 21 roků
- Bydliště: České Budějovice
- Vůz: V70 D5, 03, man, lah. zelená
Vtípky a srandičky
dobrý večer pane Schaman
_________________
V70II D5, 2003 / V850 2,5TDi, '96, použita na orgány
V70II D5, 2003 / V850 2,5TDi, '96, použita na orgány
-
Offline
- Sponzor fóra
- Příspěvky: 895
- Registrován: 10 roků 1 měsíc
- Bydliště: Znojmo
- Vůz: Peugeot
-
Offline
- Příspěvky: 2889
- Registrován: 11 roků 5 měsíců
- Bydliště: Český Brod
- Vůz: 240 GL 1987
Vtípky a srandičky
I went shopping Tuesday afternoon on my bike.
A top Irish Whisky was on special.
Spoiling myself for just this once, I bought a bottle, and put it in the bicycle basket.
As I was about to leave, I thought to myself thought I.
"If I was to fall off the bike, the bottle would break."
So I drank it before I cycled home.
It turned out to be a very good decision because I fell off my bicycle seven times on the way home.
A top Irish Whisky was on special.
Spoiling myself for just this once, I bought a bottle, and put it in the bicycle basket.
As I was about to leave, I thought to myself thought I.
"If I was to fall off the bike, the bottle would break."
So I drank it before I cycled home.
It turned out to be a very good decision because I fell off my bicycle seven times on the way home.
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
_________________
volvo 240 GL 1987 B230F CIHLA
citroën berlingo 2003 1.6 16V CITRUS
kia ceed sw 2020 1.6crdi REJŽE
Keine Panik auf der Titanic!!!
volvo 240 GL 1987 B230F CIHLA
citroën berlingo 2003 1.6 16V CITRUS
kia ceed sw 2020 1.6crdi REJŽE
Keine Panik auf der Titanic!!!
Kdo je online
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé