Pár otázek.

Všechno o sedmách a devítkách!
  • Autor
  • Zpráva
Offline
Příspěvků ve vlákně: 7
Příspěvky: 20
Registrován: 13 roků 10 měsíců
Bydliště: FRANTIŠKOVY LÁZNĚ

#1 Pár otázek.

Příspěvek od ŠLACHA »

Ahoj lidičky. Dneska jsem se k vám zaregistroval a procházím si vaše skvělé fórum. Měl bych na vás pár otázek. Co znamená označení Polar? Nikde jsem to tu nenašel, ale pochopil jsem, že je to jen jeden tip. A druhá otázka: Jak hodně složité je předělání z automatu na manual? Děkuju za vaše znalosti.
_________________
Miroslav Novák FrantiškovyLázně
Volvo 945 Polar 2,4 TD automat r.v.:1994 červená barva (bejvávalo)
Volvo V70 2.5Tdi r.v.:1998 a zase ta červená

jarek.krizan
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Servisman
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 2427
Registrován: 17 roků 10 měsíců
Vůz: S80, 2,4
Bydliště: Zlín

#2 Pár otázek.

Příspěvek od jarek.krizan »

O označení Polar se tu vedly dlouhé diskuse s výsledkem, že to je jen obchodní označení, nezávislé na čemkoli.
O přestavbě se tu taky diskutovalo, navíc není jasné, jakou tam máš převodovku.
_________________
V 740 GL r.v.88 B230F, ZF224HP , bylo V 960 B6304, 150kW s vlaječkou
V S80 , B5244S V 850 B5204

raolsa
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 13061
Registrován: 14 roků 5 měsíců
Bydliště: Semily
Vůz: Volvo V70 II 2.4T 147 kw AWD LPG
Participant x 1

#3 Pár otázek.

Příspěvek od raolsa »

Podle podpisu má automat, otázka spíš zní proč to přestavovat? Nefunguje? Zvyk řadit manuálně? Spotřeba? Možnost manuálu v záloze? Nedůvěra v automat? :unknown:
_________________
Volvo V70 II 2.4T AWD 147 kw LPG '00
Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Diagnostika k dispozici. 607827920

Offline
Příspěvků ve vlákně: 7
Příspěvky: 20
Registrován: 13 roků 10 měsíců
Bydliště: FRANTIŠKOVY LÁZNĚ

#4 Pár otázek.

Příspěvek od ŠLACHA »

Přesně tak, mám automat a nevyhovuje mi. Ano, zvyk řadit si podle svého, ano spotřeba a ano nedůvěra.
Vadí mi, jak vysoký otáčky motoru ten automat využívá. Na můj zvyk se motor ohřeje moc rychle a mám strach o hlavu. U řadovejch šestihrnců jsou přecitlivělý. Ten motor má obrovskej krouťák, přes město mu hravě stačí nízký otáčky. Nemusím ho točit přes dva tisíce za studena. Nemyslím si, že to vyřeší výměna filtru a oleje v převodovce.
_________________
Miroslav Novák FrantiškovyLázně
Volvo 945 Polar 2,4 TD automat r.v.:1994 červená barva (bejvávalo)
Volvo V70 2.5Tdi r.v.:1998 a zase ta červená

jarek.krizan
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Servisman
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 2427
Registrován: 17 roků 10 měsíců
Vůz: S80, 2,4
Bydliště: Zlín

#5 Pár otázek.

Příspěvek od jarek.krizan »

Ještě si pořád nenapsal co máš za automatku. To dokáže hodně vypovědět. Já mám v sedmičce ZF a ta běžně jezdí na 1200 ot po městě a s benzínem. Spotřeba je po městě nižší jak s manuálem, spolehlivost jedinečná. Tento typ skříní se montoval i do výrazně výkonějších aut. Ale tento automat asi nemáš co ?
_________________
V 740 GL r.v.88 B230F, ZF224HP , bylo V 960 B6304, 150kW s vlaječkou
V S80 , B5244S V 850 B5204

raolsa
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 13061
Registrován: 14 roků 5 měsíců
Bydliště: Semily
Vůz: Volvo V70 II 2.4T 147 kw AWD LPG
Participant x 1

#6 Pár otázek.

Příspěvek od raolsa »

Nevím jak v devítce, ale já jsem se byl svézt s automatem ve V 70 II a ten řadil okolo 15-1700 otáček. Až jsem se divil, že to řadí tak brzo. No motor na to měl, tak jsem s tím neměl problém. Teď mám sice manuál (to auto ho prostě mělo) , ale až si jednou za strašně dlouhou dobu budu kupovat další Volvo tak chci automat. :good:
Takže by to asi chtělo názor někoho, kdo má stejný stroj, aby řekl jestli je to normální nebo jestli je tam nějaký problém. :pardon:
_________________
Volvo V70 II 2.4T AWD 147 kw LPG '00
Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Diagnostika k dispozici. 607827920

Drtic
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 1064
Registrován: 17 roků 5 měsíců
Bydliště: Bangkok
Vůz: XC70 B5244T3 '02

#7 Pár otázek.

Příspěvek od Drtic »

Ani prevodovky AW neradi tak vysoko. Zalezi na nastaveni kickdown kabelu. Taky asi na opotrebeni lamel.. spotreba je diskutabilni vzhledem k prinosu pohodli a plynulosti jizdy 8)
_________________
Volvo XC70, B5244T3, AW50/51, 170kW(ard), 2002 Obrázek
Volvo 964, B280E, AW71, 125kW, 1991, diplomat, jeste vetsi plna palba Obrázek
Volvo 744, B200E, M47, 85kW, 1991, diplomat - Bushovka, plna palba
Volvo 244, B19A, 1983 - v renovaci

VanThomas
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 1193
Registrován: 18 roků 3 měsíce
Vůz: 745 D24T M46+OD 90'
Bydliště: Praha 3

#8 Pár otázek.

Příspěvek od VanThomas »

starší travexovo příspěvek:
travex píše:Automat typu ZF4HP22 samozrejme postelovat jde, neni to ale prilis trivialni (lze poladit jak otacky pro razeni jednotlivych stupnu tak i plizovy chod a rychlost ve ktere se aktivuje zaverka menice, vse se steluje vyhradne mechanickou cestou vymenou pruzinek a kulicek v labyrintu pripadne serizovacimi srouby).

Normalni chovani je, ze automat radi nekde kolem 2500-2800 otacek pri nevytazenem lanu kickdownu (do pul plynu), s plnym plynem by mel jit asi do 4900 ot. Uzaverka menice se spoji nekdy kolem 90-110 kmh podle serizeni. Olej ma byt pruhledny, cerveny bez zakalu a nesmi byt citit spaleninou.
párkrát jsem jel s Medvědovo devítkou s touhle almarou (jiná se snad k chrochtum ani nedávala) a tohle chování můžu potvrdit. S manuálem hlavně po městě určitě řadim dřív, ale ani tohle mi nepřišlo jako trápení motoru.
Výměnu bych viděl reálně jedině z vraku coby dárce orgánů... Vyměnit musíš všechno od motoru dozadu plus jako bonus interiér a pedály, pokud by dárce měl M46+OD tak navíc trocha elektriky... Asi bych do toho nešel...
_________________
V70 B5254T AW50 98'
bylo 745 D24T M46+OD 90'

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 210
Registrován: 18 roků 6 měsíců
Bydliště: VRZČ enkláva Strakonice

#9 Pár otázek.

Příspěvek od LukyKolin »

to auto bylo na prodej i tady na foru. Dle VIN je v nem automatka ZF. Osobne bych to pokud automatka chodi nepredelaval. Na automatku si casem zvyknes a uz nebudes chtit auto s kvedlackou...
_________________
Je: Outlander PHEV
bylo: SAAB 9-5 Aero ,dvojka, sedmy a vosumpade...

pekelnik
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 1488
Registrován: 18 roků 3 měsíce
Bydliště: Brno
Vůz: Volvo 264 a S80
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

#10 Pár otázek.

Příspěvek od pekelnik »

automat je super. zase bych se k němu vrátil. výška otáček při přeřazování se dost řasto řídí hloubkou sešláplého pedálu. nebo-li méně sportovní jízda - nižší otáčky při přeřazování. čím víc mu šlápneš, tím později řadí a motor vytáčíš do vyšších otáček. zkus toto. Prostě ono obvyklé, že chyba bývá mezi pedály a volantem v tom co sedí na sedadle. naučíš se s tím jezdit. Rozhodně bych to mepředělával.
_________________
264TE - 1977, B27E / S80 - 2007, D5
bylo: 244-1983, 760-1990, S90-1997, 960-1991, 244-1979, 945-1996, 264-1978, C70-2000, 262C-1980, 264-1975, S80-2006, 262C-1979, 264-1980, S80-1999, 265-1979, 240-1988

Offline
Příspěvků ve vlákně: 7
Příspěvky: 20
Registrován: 13 roků 10 měsíců
Bydliště: FRANTIŠKOVY LÁZNĚ

#11 Pár otázek.

Příspěvek od ŠLACHA »

Takovej ohlas jsem ani neočekával, je to milé překvapení. :oops: Mezikus mezi volantem a sedačkou je opravdu špatnej, nijak velký skušenosti s automatem nemám, ale když jedu asi kilometr na 1500 otáček a on tu dvojku nezařadí a nezařadí, tak hledám chybu jinde. Todle auto bylo naprodej tady na fóru, to můžu potvrdit. Převodovka je tam americká, ale na označení jsem zatím ještě neměl čas mrknout. Určitě nemám v plánu si vozit zadek v komfortu a jezdit za 10-12 litrů. To ho radši pošlu zase do světa. Napřed ale hledám řešení, jak si ho nechat a bejt spokojenej. Buď vysoká spotřeba a svezení, nebo spotřeba menší a plýživým pohybem vpřed? To nee
_________________
Miroslav Novák FrantiškovyLázně
Volvo 945 Polar 2,4 TD automat r.v.:1994 červená barva (bejvávalo)
Volvo V70 2.5Tdi r.v.:1998 a zase ta červená

Drtic
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 1064
Registrován: 17 roků 5 měsíců
Bydliště: Bangkok
Vůz: XC70 B5244T3 '02

#12 Pár otázek.

Příspěvek od Drtic »

d24t s automatem urcite umi jezdit za min - potvrdi mistni naftari
_________________
Volvo XC70, B5244T3, AW50/51, 170kW(ard), 2002 Obrázek
Volvo 964, B280E, AW71, 125kW, 1991, diplomat, jeste vetsi plna palba Obrázek
Volvo 744, B200E, M47, 85kW, 1991, diplomat - Bushovka, plna palba
Volvo 244, B19A, 1983 - v renovaci

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 2163
Registrován: 16 roků
Bydliště: Sydney - AUS
Vůz: Mitsubishi Challenger

#13 Pár otázek.

Příspěvek od tomasss »

_________________
Je: Mitsubishi Challenger 2002 3.0 V6 aut
Bylo: V40 D2 6q 88kW MY2017, 760GLE B280F AW71 108kW, 960II B6304S3 AW30-43 150kW, 2x 740TURBO B204GT M90 147kW, S70R B5234T3 AW50-42 176kW

neuman zdenek
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 5784
Registrován: 17 roků 8 měsíců
Bydliště: R.I.P.
Vůz: Volvo 760 GLE 1989 D 24 TIC

#14 Pár otázek.

Příspěvek od neuman zdenek »

Drtic píše:d24t s automatem urcite umi jezdit za min - potvrdi mistni naftari
jj ze sojkou jezdím do 8 l. hlavně bych neměnil :good:
_________________
Volvo 760 GLE 1989 - D24 TIC - Sojkovka
Volvo V 70 II. 2000 - TDI ÁLA
Volvo V 70 R AWD 1998 Blondýny

Michalka

#15 Pár otázek.

Příspěvek od Michalka »

ŠLACHA píše:když jedu asi kilometr na 1500 otáček a on tu dvojku nezařadí a nezařadí, tak hledám chybu jinde
možná lama dotaz ale "Proč by měl automat při plynulé jízdě řadit nižší stupeň? (předpokládám že chceš z 3 na 2... na jedničku asi kilometr nepojedeš že...)

Offline
Příspěvků ve vlákně: 7
Příspěvky: 20
Registrován: 13 roků 10 měsíců
Bydliště: FRANTIŠKOVY LÁZNĚ

#16 Pár otázek.

Příspěvek od ŠLACHA »

Nepotřeboval jsem podřadit z trojky na dvojku, ale zařadit z jedničky na dvojku a opravdu jsem ten kilometr ujel. Byl to test. Chtěl jsem vědět, jestli to zařadí i při nižších otáčkách, nebo ne. Nezařadilo. :cry: Auto bylo studený a 1500 otáček je pro dýzla větší volnoběh. Nijak mu to neublíží. Sami mi potvrzujete, že mám zbytečně velkou spotřebu a dydle auta jezdí za míň. To je jedna z věcí, který jsem chtěl vědět. Děkuji. Věc druhá: Máte někdo praktický zkušenosti s přestavbou automata na manuál? V případě, že budu potřebovat teoretické znalosti, s důvěrou se na vás obrátím, ale praktyckým zkušnostem dám přednost. Dostal jsem nabídku převodovky včetně veškerých potřebných dílů jako jsou pedály, řazení i s oplastováním, spojku atd za 5000kč. Jaký je váš názor na cenu? Podle mýho je rozumná, ikdyž se v cenách dílů na Volva neorientuji. Zatím vám všem moc děkuju za váš čas a zájem.
_________________
Miroslav Novák FrantiškovyLázně
Volvo 945 Polar 2,4 TD automat r.v.:1994 červená barva (bejvávalo)
Volvo V70 2.5Tdi r.v.:1998 a zase ta červená

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 210
Registrován: 18 roků 6 měsíců
Bydliště: VRZČ enkláva Strakonice

#17 Pár otázek.

Příspěvek od LukyKolin »

ŠLACHA píše:Nepotřeboval jsem podřadit z trojky na dvojku, ale zařadit z jedničky na dvojku a opravdu jsem ten kilometr ujel. Byl to test. Chtěl jsem vědět, jestli to zařadí i při nižších otáčkách, nebo ne. Nezařadilo. :cry:
zkus lehce uvolnit plynový pedál a automatka by měla zařadit další stupeň... pak zase lehce plyn sešlápni.
Takto se řadí u automatu pokud nezrychluješ a chceš aby si dala vyšší kvalt.... ale počítám, že to pro tebe novinka nebude a zkoušel si to.....
_________________
Je: Outlander PHEV
bylo: SAAB 9-5 Aero ,dvojka, sedmy a vosumpade...

Offline
Příspěvků ve vlákně: 7
Příspěvky: 20
Registrován: 13 roků 10 měsíců
Bydliště: FRANTIŠKOVY LÁZNĚ

#18 Pár otázek.

Příspěvek od ŠLACHA »

Počítáš dobře, zkoušel. Docela jsem z toho auta rozladěnej. Uvidíme, třeba se mi zvedne nálada až to dám dokupy. Vždycky jsem si Volvo přál a nenechám se odradit prvním nezdarem.
_________________
Miroslav Novák FrantiškovyLázně
Volvo 945 Polar 2,4 TD automat r.v.:1994 červená barva (bejvávalo)
Volvo V70 2.5Tdi r.v.:1998 a zase ta červená

VanThomas
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 1193
Registrován: 18 roků 3 měsíce
Vůz: 745 D24T M46+OD 90'
Bydliště: Praha 3

#19 Pár otázek.

Příspěvek od VanThomas »

několik postřehů :)
typ převodovky netřeba hledat - u chrochtu byla opravdu pouze ZF22
nepřeřadí při 1500 ot - nepřeřadí, jak už jsem psal jednou výš, řadí nejdřív kolem 2500, IMHO to není zas tak špatně, protože pod tyhle otáčky je ten motor stejně mrtvej. Spotřeba oproti manuálu může být větší maximálně o litr (do 9l spíš kolem osmi)
ad přestavba - věc má ještě papírovou stránku, typ převodovky je uveden v malým i velkým techničáku, takže to pravděpodobně bude nutný řešit jako přestavbu a vůbec bych si nebyl jistej jestli něco takovýho VAC povolí...
a jeden osobní - když jsem onehdá skákal ucpanou Ječnou nahoru, tak jsem po automatu docela brečel... aneb klasicky: "lidé se dělí na dvě skupiny, jedna proti automatu nic nemá a ta druhá s ním nikdy nejela... :evil:
_________________
V70 B5254T AW50 98'
bylo 745 D24T M46+OD 90'

Sarkasmic
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 1617
Registrován: 17 roků 6 měsíců
Bydliště: Žďár nad Sázavou
Vůz: Volvo 1980-97

#20 Pár otázek.

Příspěvek od Sarkasmic »

Osobně si myslím-dej to někomu,kdo už na takovýhle auto šahal a ví co s tím. Sám za sebe bych radši sháněl jinej automat,než měnil za manual. Pokud budeš menit aut za manu,tak toho musíš vyměnit až moc-pedály,spojkovej válec,celou spojku, setrvák na motoru, uložení převodovky, řazení, kardan,možná i diferák, nehledě na to,že v papírech budeš mít stále automatickou převodvku,která bude chybět na stk, na evidečnce atd... :oops:
_________________
343 GL r.v. 1981 B14 2E,V70 r.v. 1997 B5234 T3

Drtic
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 1064
Registrován: 17 roků 5 měsíců
Bydliště: Bangkok
Vůz: XC70 B5244T3 '02

#21 Pár otázek.

Příspěvek od Drtic »

A hlavne, pokud budes menit automat za manual, zamlouvam si ten automat na odkoupeni :D
_________________
Volvo XC70, B5244T3, AW50/51, 170kW(ard), 2002 Obrázek
Volvo 964, B280E, AW71, 125kW, 1991, diplomat, jeste vetsi plna palba Obrázek
Volvo 744, B200E, M47, 85kW, 1991, diplomat - Bushovka, plna palba
Volvo 244, B19A, 1983 - v renovaci

pepino cz
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 162
Registrován: 14 roků
Bydliště: Brno
Vůz: V70 '02 D5 AT

#22 Pár otázek.

Příspěvek od pepino cz »

A nebo pokud chceš něco uspornějšího :D https://sauto.cz/detail-inzeratu/osobni/citroen/zx/8005608
Za 25000,- ti ho nechám :wink:
_________________
VOLVO V70 rv2002,automat,motor D5

Offline
Příspěvků ve vlákně: 7
Příspěvky: 20
Registrován: 13 roků 10 měsíců
Bydliště: FRANTIŠKOVY LÁZNĚ

#23 Pár otázek.

Příspěvek od ŠLACHA »

Jedna věc je jistá. Žádnej manuál nikdy nevyjede to, co automat. To uznávám.
_________________
Miroslav Novák FrantiškovyLázně
Volvo 945 Polar 2,4 TD automat r.v.:1994 červená barva (bejvávalo)
Volvo V70 2.5Tdi r.v.:1998 a zase ta červená

Mišutka
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 72
Registrován: 15 roků 10 měsíců
Bydliště: Slepotice
Vůz: Plymouth Woyager
Bydliště: Slepotice okr. Pardubice
Kontaktovat uživatele:

#24 Pár otázek.

Příspěvek od Mišutka »

Přes dvacet let jsem jezdil jako řidič profesionál a zastával názor že jedině já musím rozhodovat na který kvalt pojedu. Můj první automat (Voyager r.v. 1984) v roce 1996 i když to nerad přiznávám, rázně změnil můj názor na věc. Dnes mám 2x automat a 2x manuál takže mohu posuzovat. Zmiňovanou přestavbu bych nedělal ani kdyby vyšla uplně zadarmo.
Jediný co Volvo s automatem nechce, je tahat za sebou třítunový vlek. Jinak je automat bomba. Jezdi a rychle si zvykneš.
_________________
Volvo 760 TD GLE /1987
Suzuki Vagon R+/ 2000
Plymouth Grand Voyager / 1984
VW Multivan T4 / 1992
Nissan Patrol / 2001
Kia Sorento 2008
a ještě Honda CBX 1000 / 1980

Offline
Příspěvků ve vlákně: 7
Příspěvky: 20
Registrován: 13 roků 10 měsíců
Bydliště: FRANTIŠKOVY LÁZNĚ

#25 Pár otázek.

Příspěvek od ŠLACHA »

Včera jsem psal na zastoupení Volva pro ČR. Přestavba z automa tu na manual se papírově nedá. Neprošel bych technickou a nějaký švýky s tím dělat nebudu. Nevím, co bude a jestli to třeba nebudu chtět někdy prodat. Děkuju vám všem, co jste se zajíma li o můj problém. Už je vyřešen.
_________________
Miroslav Novák FrantiškovyLázně
Volvo 945 Polar 2,4 TD automat r.v.:1994 červená barva (bejvávalo)
Volvo V70 2.5Tdi r.v.:1998 a zase ta červená
Odpovědět
  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek

Zpět na „700 / 900“