cistenie vahy a skrtiacej klapky

850 a novější modely řad C/S/V/XC
  • Autor
  • Zpráva
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 296
Registrován: 15 roků 5 měsíců
Vůz: S70 2,5T
Bydliště: Banska Bystrica, Slovensko

#1 cistenie vahy a skrtiacej klapky

Příspěvek od Tomas BB, SK »

Sorry za blbe otazky, ale cez vikend snat budem mat trocha casu tak som si povedal ze vycistim skrtiacu klapku pripadne aj vahu vzduchu. Po vybrati baterky mi totiz otacky klesaju dost nizko (cca 500 ot - motorom vtedy poriadne trepe a asi to nebude mat dobry vplyv na zivotnost dvojhmotaku a pod....), v poslednej dobe sa dokonca motor ani neudrzi na volnobeh (otacky klesnu pod 500). Udajne by to mohlo sposobovat zanesenie tychto dvoch elementov...

Otazka1 - kde presne sa nachadza vaha vzduchu?

O2 - kde sa nachadza skrtiaca klapka (mam mechanicku, nie elektronicky plynovy pedal)? (predpokladam ze je to kovove s plastovou kladkou na ktorej je namotane lanko od pedala)

O3 - budu potrebne po demontazi nejake nove tesnenia?

O4 - co presne sa ma cistit na vahe (nikdy som to rozobrate nevidel, takze sa pytam ako blby) - je tam nejaka mechanicka cast, alebo je len nejaky snimac????

O5 - co cistit na skrtiacej klapke?

O6 - je klapke aj nejaky el. snimac polohy (alebo co) ktory by bolo treba vycisti, ci staci iba mechanicku cast

Cistit budem propanolom. Demontaz bude pri odpojenej baterke, takze hadam sa nic nerozsteluje ...

Motor 2,5T 142 kW (B5254T, r.v. 1998)

Dik za konkretne rady.
_________________
Volvo S70 2,5T, B5254T, '98 najeto cca 160 tis km

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 4
Příspěvky: 1623
Registrován: 16 roků 4 měsíce
Vůz: S60, 2.4T
Bydliště: Praha 5

#2 cistenie vahy a skrtiacej klapky

Příspěvek od lucki »

Otazka1 - kde presne sa nachadza vaha vzduchu?

- vaha vzduchu je cierny valec a zvrchu je konektor. najdes ju tak, ze pojdes po velkej hadici smerom od airboxu (je cca 5-10 cm od airoboxu.

O2 - kde sa nachadza skrtiaca klapka (mam mechanicku, nie elektronicky plynovy pedal)? (predpokladam ze je to kovove s plastovou kladkou na ktorej je namotane lanko od pedala)

- klapka sa nachadza pod tou vecou s namotanym lankom. v podstate nemusis nic rozoberat, len odpojis hadicu sania. ta ista hadica kde je MAF (vaha vzduchu)

O3 - budu potrebne po demontazi nejake nove tesnenia?

- nie.

O4 - co presne sa ma cistit na vahe (nikdy som to rozobrate nevidel, takze sa pytam ako blby) - je tam nejaka mechanicka cast, alebo je len nejaky snimac????

- na vahu su specialne spreje, nic ine!

O5 - co cistit na skrtiacej klapke?

- vnutro. odpojis hadicu sania a vycistis nejakou prchavou latkou. dobre je otocit klapkou (potiahnut kablik) a vycistit to aj tam.

O6 - je klapke aj nejaky el. snimac polohy (alebo co) ktory by bolo treba vycisti, ci staci iba mechanicku cast

- je tam snimac otvorenia. neviem ako to chces cistit. je to vec na klapke ide do nej konektor.

Cistit budem propanolom (tu vahu by som stym asi necistil). Demontaz bude pri odpojenej baterke, takze hadam sa nic nerozsteluje ... (myslim ze nemusis odpajat baterku, staci nemat kluc v zapalovani, ja som neodpajal)
_________________
teraz: S60, 2,4T '01, 147kw, svetlo modra, 210K km, spotreba 8,8 l/100 km
bolo: S70, 2,4l '98, 125kw, modra metla, 219K km, spotreba 9,89 l/100 km
480_S, 2.0i '94, cerna metaliza, 224K km, spotreba 8.2 l/100 km
440 turbo, 1.7 '89, modra

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 80
Registrován: 15 roků 2 měsíce
Vůz: Volvo V50 a V70
Bydliště: Bratislava

#3 cistenie vahy a skrtiacej klapky

Příspěvek od SlavomirSK »

na prvych dvoch foto je vaha vzduchu a pohlad zvnutra:
najlepsie sa k tomu dostanes tak ze das dole kryt filtra a odsrobujes hadicu co ide do turba,
potom sa lahko da vytiahnut aj to strieborne vnutro

otazka ci to cistit alebo nie - pokial poriadne sedi filterbox a nie je roztrhany filter tak by sa to nemalo cim zaspinit
ja som to cistil lekarskym benzinom pouziva sa v medicine, kupis za 1,8E v lekarni

potom som mal od jedneho dobreho cloveka odtialto pozicanu vahu vzduchu a robilo to to iste,
autorizak mi povedal ze vakuove hadice alebo vaha za 427 eur, tak som hladal vakuove hadice

a naozaj jedneho pekneho dna ked bolo naokolo ticho, som mal nastartovany motor a zapocul som sycanie,
a pod tym krytom na sacej klapke bola kaput hadica to je na tej druhej foto

alebo ti potom ostava rozdelovac, palec, ...

odpoved na otazku c2 je nespravne - Tomas ma turbomotor, hadica sania s vahou vzduchu ide dole do turbiny, ibaze by som sa mylil
Přílohy
vahavzduchu01.jpg
vahavzduchu01.jpg (58.43 KiB) Zobrazeno 2565 x
vahavzduchu02.jpg
vahavzduchu02.jpg (26.69 KiB) Zobrazeno 2565 x
vakuovehadice.jpg
vakuovehadice.jpg (42.71 KiB) Zobrazeno 2562 x
_________________
Volvo V50 2.0D MY2008

ex: Volvo V70 2.5T B5254T M58 AWD '97 "Volwerin"

ex: Tatra 613 3.5l V8 '87, Tatra 613-2 na šrot, Šáde 120 "Zrzavá bestie"

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 80
Registrován: 15 roků 2 měsíce
Vůz: Volvo V50 a V70
Bydliště: Bratislava

#4 cistenie vahy a skrtiacej klapky

Příspěvek od SlavomirSK »

a keby si nepochodil tak tuna tie hadicky vakuove,
dakde som aj nasiel presny popis nejako to neviem najst,
vela komponentov na tomto motore je ovladanych podtlakom

a do vikendu este pockaj na fundovane rady velkych odbornikov, co som ti pisal su iba popisky mojej diagnozy 8)
Přílohy
vacuum_routing.jpg
vacuum_routing.jpg (55.45 KiB) Zobrazeno 2562 x
_________________
Volvo V50 2.0D MY2008

ex: Volvo V70 2.5T B5254T M58 AWD '97 "Volwerin"

ex: Tatra 613 3.5l V8 '87, Tatra 613-2 na šrot, Šáde 120 "Zrzavá bestie"

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 4
Příspěvky: 1623
Registrován: 16 roků 4 měsíce
Vůz: S60, 2.4T
Bydliště: Praha 5

#5 cistenie vahy a skrtiacej klapky

Příspěvek od lucki »

SlavomirSK píše: odpoved na otazku c2 je nespravne - Tomas ma turbomotor, hadica sania s vahou vzduchu ide dole do turbiny, ibaze by som sa mylil
jo sorry. no nie je nespravne, ale nepresne, v podstate to ta hadica je. enem, je tam kde je "namotane" lanko plynu.
_________________
teraz: S60, 2,4T '01, 147kw, svetlo modra, 210K km, spotreba 8,8 l/100 km
bolo: S70, 2,4l '98, 125kw, modra metla, 219K km, spotreba 9,89 l/100 km
480_S, 2.0i '94, cerna metaliza, 224K km, spotreba 8.2 l/100 km
440 turbo, 1.7 '89, modra

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 296
Registrován: 15 roků 5 měsíců
Vůz: S70 2,5T
Bydliště: Banska Bystrica, Slovensko

#6 cistenie vahy a skrtiacej klapky

Příspěvek od Tomas BB, SK »

chlapi dik, celkom mi to uz je jasne. Este doplnim dotaz na volnobezny ventil - kde to je a ako to cistit?
_________________
Volvo S70 2,5T, B5254T, '98 najeto cca 160 tis km

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 4
Příspěvky: 1623
Registrován: 16 roků 4 měsíce
Vůz: S60, 2.4T
Bydliště: Praha 5

#7 cistenie vahy a skrtiacej klapky

Příspěvek od lucki »

Tomas BB, SK píše:chlapi dik, celkom mi to uz je jasne. Este doplnim dotaz na volnobezny ventil - kde to je a ako to cistit?
mal by byt pred tou klapkou (ako spredu), taky medeny valcek asi 3cm v priemere a 10 cm na vysku. odpojit hadice, konektor a vycistit prchavou latkou (niektori to aj prestreknu WDckom ale neviem).
_________________
teraz: S60, 2,4T '01, 147kw, svetlo modra, 210K km, spotreba 8,8 l/100 km
bolo: S70, 2,4l '98, 125kw, modra metla, 219K km, spotreba 9,89 l/100 km
480_S, 2.0i '94, cerna metaliza, 224K km, spotreba 8.2 l/100 km
440 turbo, 1.7 '89, modra

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 412
Registrován: 18 roků 2 měsíce
Bydliště: sk- trnava

#8 cistenie vahy a skrtiacej klapky

Příspěvek od berzerker »

WD-cko radsej nie, ja som pouzil sprej na karburatory - taktiez aj na klapku. Na vahu vzduchu je podla mna lepsie pouzit specializovany sprej - napr. Liqui Moly taky ponuka.
_________________
850 T5R 2.0 1995 green-ex momentalne bezvolvovec

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 4
Příspěvky: 1623
Registrován: 16 roků 4 měsíce
Vůz: S60, 2.4T
Bydliště: Praha 5

#9 cistenie vahy a skrtiacej klapky

Příspěvek od lucki »

berzerker píše:WD-cko radsej nie, ja som pouzil sprej na karburatory - taktiez aj na klapku. Na vahu vzduchu je podla mna lepsie pouzit specializovany sprej - napr. Liqui Moly taky ponuka.
ja som klapku na 440/480 cistil handrickou a technickym liehom a v pohode.
_________________
teraz: S60, 2,4T '01, 147kw, svetlo modra, 210K km, spotreba 8,8 l/100 km
bolo: S70, 2,4l '98, 125kw, modra metla, 219K km, spotreba 9,89 l/100 km
480_S, 2.0i '94, cerna metaliza, 224K km, spotreba 8.2 l/100 km
440 turbo, 1.7 '89, modra

lumiere.c
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 519
Registrován: 14 roků 8 měsíců
Bydliště: Praha 9, Krásná Lípa
Vůz: S80 3.2 '07

#10 cistenie vahy a skrtiacej klapky

Příspěvek od lumiere.c »

_________________
VW Golf VIII 2017 Pfau Green
VW Golf VII 2015 Pacific Blue
bylo S80 II 3,2, 175 KW, 2007, Willow Green Pearl, Summum
bylo V70 T5, 191KW, 2005, Titanium Grey, Summum
bylo úžasná S60 T5,184 KW, 2002,R.I.P. 11.1.2011
Galerie
Bude GT-R

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 296
Registrován: 15 roků 5 měsíců
Vůz: S70 2,5T
Bydliště: Banska Bystrica, Slovensko

#11 cistenie vahy a skrtiacej klapky

Příspěvek od Tomas BB, SK »

Som sa v tom vcera sprtal ...

Vaha vzduchu vyzeral cista, vaticka na tycinke ostala prakticky cista...

Skrtiaca klapka - na hranach bolo trochu makkeho karbonu, aj v mieste kde je klapka zavreta bolo v sani troch karbonu, slo to dole pekne

Najhorsi bol volnobezny ventil - cely bol od makkeho karbonoveho filmu a ciastoce som na hranach pevnej casti v mieste kde beha ten polmesiac aj krystaliky tvrdeho karbonu. Cele som to poriadne prelial 2-propanolom, vycistil pevnu cast aj pohyblivy polmesiac na celom povrchu...

vysledok nad ocakavanie - "cvicenie" s otackami po vybrati baterky sice ostalo, akorem prvych troch razov uz iba nebadatelne, ale hlavne otacky kolisu uz v rozmedzi 800 - 1000. Pod 800 to nepadlo ani raz, takze huraaaa :Bravo: :Bravo: :Bravo:

Dik vsetkym za rady, fotky ... :beer:

PS: jeden "problem" vyrieseny, dva sa objavili :crazy:
1- zabudol som kde som odlozil kod od radia :fool:
2- po otvoreni nalievacieho otvoru na olej sa jemne rozhodili otacky na volnobeh. Sice si to RJ doladila, ale predtym so si tento jav nevsimol :unknown:
_________________
Volvo S70 2,5T, B5254T, '98 najeto cca 160 tis km
Odpovědět
  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek

Zpět na „850 / 60 / 70 / 80 / 90 / XC - opravy“