Uprava impedance vstriku
- Autor
- Zpráva
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 7
- Příspěvky: 2163
- Registrován: 16 roků
- Bydliště: Sydney - AUS
- Vůz: Mitsubishi Challenger
#1 Uprava impedance vstriku
Podarilo se mi sehnat temer novy vstriky z totoznyho motoru co mam ja (PRV v Renault Espace). Vstriky maji stejnou davku, ale jinou impedanci. Moje maji 15,9 ohmu, ty nove 2.3 ohmu. Muj dotaz smeruje na to, zda mam radsi ke kazdemu vstriku dat predradny odpor (zelena varianta), nebo zda staci dat jeden na jejich spolecnou vetev (cervena varianta). Aneb jestli se muze stat ze se okamziky otevreni vstriku prekryvaji, nebo zda v jednom casovym okamziku vzdy prasi jen jeden.
- Přílohy
-
- vstriky.GIF (25.25 KiB) Zobrazeno 1134 x
Naposledy upravil(a) tomasss dne 22 dub 2010 23:35, celkem upraveno 1 x.
_________________
Je: Mitsubishi Challenger 2002 3.0 V6 aut
Bylo: V40 D2 6q 88kW MY2017, 760GLE B280F AW71 108kW, 960II B6304S3 AW30-43 150kW, 2x 740TURBO B204GT M90 147kW, S70R B5234T3 AW50-42 176kW
Je: Mitsubishi Challenger 2002 3.0 V6 aut
Bylo: V40 D2 6q 88kW MY2017, 760GLE B280F AW71 108kW, 960II B6304S3 AW30-43 150kW, 2x 740TURBO B204GT M90 147kW, S70R B5234T3 AW50-42 176kW
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 1
- Příspěvky: 7
- Registrován: 14 roků 1 měsíc
- Vůz: S80II summum 3.2 MY07
- Bydliště: Augsburg, Germany
- Kontaktovat uživatele:
#2 Uprava impedance vstriku
Ty nové budoumít díky vetšímu odporu i větší odběr s tím by mohl být problem pojistky atd. jinak každý vstřik by měl fungovat samostatně nebo u 4 valce souběžně s druhým tj. 1-3 , 2-4 víc neporadím
_________________
je Volvo S80II 3.2 Summum 175Kw My07 černa safirova met.
bylo Volvo 850 2.3 t5 automat 2319cc, 166kW, 226hp, mot. D5234T Kombi stribrna met.
Volvo 850 2.0 +LPG 93Kw 1995 bežová kůže modra met.
Volvo 850 2.3 t5 automat 2319cc, 166kW, 226hp, mot. D5234FT Kombi vinova met.
Volvo V70 D5 2002 120Kw man. xenon 2005, blow of, SOUND BY KICKER, PS2, jinak zaklad zluta taxi
je Volvo S80II 3.2 Summum 175Kw My07 černa safirova met.
bylo Volvo 850 2.3 t5 automat 2319cc, 166kW, 226hp, mot. D5234T Kombi stribrna met.
Volvo 850 2.0 +LPG 93Kw 1995 bežová kůže modra met.
Volvo 850 2.3 t5 automat 2319cc, 166kW, 226hp, mot. D5234FT Kombi vinova met.
Volvo V70 D5 2002 120Kw man. xenon 2005, blow of, SOUND BY KICKER, PS2, jinak zaklad zluta taxi
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 2
- Příspěvky: 1064
- Registrován: 17 roků 5 měsíců
- Bydliště: Bangkok
- Vůz: XC70 B5244T3 '02
#3 Uprava impedance vstriku
u 6valce se doby paleni mirne prekryvaji, proto se muzeme smat 4valcum ze se klepou jak sulc. Takze bych predpokladal, ze se budou prekryvat i doby vstriku
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 6
- Příspěvky: 2597
- Registrován: 17 roků 1 měsíc
- Vůz: V960, B6304F, 1992
- Bydliště: Piešťany/Praha
- Kontaktovat uživatele:
#4 Uprava impedance vstriku
No podla schemy palia vsetky vstreky naraz... U B6304 palia vzdy 3 a 3 naraz. Koser by bolo dat ku kazdemu vstreku samostatny odpor, resp zistit na ake napatie su robene. V motoroch serie B200 je pouzity tzv balance resistor, ktory prave upravuje napatie na vstrekoch, avsak pri starte byva skratovany.
_________________
Je:V960TURBOB204FT1991V960GLEB6304F1992
Bolo:V940SEB200FT1992V760GLED24T1985
Oprava pristrojoviek 2xx/7xx/9xx
Je:V960TURBOB204FT1991V960GLEB6304F1992
Bolo:V940SEB200FT1992V760GLED24T1985
Oprava pristrojoviek 2xx/7xx/9xx
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 7
- Příspěvky: 2163
- Registrován: 16 roků
- Bydliště: Sydney - AUS
- Vůz: Mitsubishi Challenger
#5 Uprava impedance vstriku
Stahnul jsem datasheety primo od Bosche, cisel velka spousta ale o napeti vubec nic. Otazka je pokud tam vrazim odpory jestli se pak otevrou, a tak me napada - ty vstriky maji stejny telo, tak ze bych prehodil jen streva a civku nechal puvodni?Sergej píše:No podla schemy palia vsetky vstreky naraz... U B6304 palia vzdy 3 a 3 naraz. Koser by bolo dat ku kazdemu vstreku samostatny odpor, resp zistit na ake napatie su robene. V motoroch serie B200 je pouzity tzv balance resistor, ktory prave upravuje napatie na vstrekoch, avsak pri starte byva skratovany.
_________________
Je: Mitsubishi Challenger 2002 3.0 V6 aut
Bylo: V40 D2 6q 88kW MY2017, 760GLE B280F AW71 108kW, 960II B6304S3 AW30-43 150kW, 2x 740TURBO B204GT M90 147kW, S70R B5234T3 AW50-42 176kW
Je: Mitsubishi Challenger 2002 3.0 V6 aut
Bylo: V40 D2 6q 88kW MY2017, 760GLE B280F AW71 108kW, 960II B6304S3 AW30-43 150kW, 2x 740TURBO B204GT M90 147kW, S70R B5234T3 AW50-42 176kW
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 6
- Příspěvky: 2597
- Registrován: 17 roků 1 měsíc
- Vůz: V960, B6304F, 1992
- Bydliště: Piešťany/Praha
- Kontaktovat uživatele:
#6 Uprava impedance vstriku
Myslim ze vyrobca moc neratal s moznostou rozoberania, ale skusit mozes. Mozes poslat nejaky odkas na DS ? Viac hlav, viac kapusty . Vstrek bude pravdepodobne budeny prudovo, chcelo by to zistit ako boli zapojene v Renaulte.tomasss píše:Stahnul jsem datasheety primo od Bosche, cisel velka spousta ale o napeti vubec nic. Otazka je pokud tam vrazim odpory jestli se pak otevrou, a tak me napada - ty vstriky maji stejny telo, tak ze bych prehodil jen streva a civku nechal puvodni?Sergej píše:No podla schemy palia vsetky vstreky naraz... U B6304 palia vzdy 3 a 3 naraz. Koser by bolo dat ku kazdemu vstreku samostatny odpor, resp zistit na ake napatie su robene. V motoroch serie B200 je pouzity tzv balance resistor, ktory prave upravuje napatie na vstrekoch, avsak pri starte byva skratovany.
_________________
Je:V960TURBOB204FT1991V960GLEB6304F1992
Bolo:V940SEB200FT1992V760GLED24T1985
Oprava pristrojoviek 2xx/7xx/9xx
Je:V960TURBOB204FT1991V960GLEB6304F1992
Bolo:V940SEB200FT1992V760GLED24T1985
Oprava pristrojoviek 2xx/7xx/9xx
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 7
- Příspěvky: 2163
- Registrován: 16 roků
- Bydliště: Sydney - AUS
- Vůz: Mitsubishi Challenger
#7 Uprava impedance vstriku
DS viz >odkaz<Sergej píše:Myslim ze vyrobca moc neratal s moznostou rozoberania, ale skusit mozes. Mozes poslat nejaky odkas na DS ? Viac hlav, viac kapusty . Vstrek bude pravdepodobne budeny prudovo, chcelo by to zistit ako boli zapojene v Renaulte.
Jinak minimalne trochu rozebrat jdou, viz http://www.fordfuelinjection.com/?p=82 , ale vic kdo vi...
_________________
Je: Mitsubishi Challenger 2002 3.0 V6 aut
Bylo: V40 D2 6q 88kW MY2017, 760GLE B280F AW71 108kW, 960II B6304S3 AW30-43 150kW, 2x 740TURBO B204GT M90 147kW, S70R B5234T3 AW50-42 176kW
Je: Mitsubishi Challenger 2002 3.0 V6 aut
Bylo: V40 D2 6q 88kW MY2017, 760GLE B280F AW71 108kW, 960II B6304S3 AW30-43 150kW, 2x 740TURBO B204GT M90 147kW, S70R B5234T3 AW50-42 176kW
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 6
- Příspěvky: 2597
- Registrován: 17 roků 1 měsíc
- Vůz: V960, B6304F, 1992
- Bydliště: Piešťany/Praha
- Kontaktovat uživatele:
#8 Uprava impedance vstriku
No vybranie sitka nazvat rozobranim...tomasss píše:DS viz >odkaz<Sergej píše:Myslim ze vyrobca moc neratal s moznostou rozoberania, ale skusit mozes. Mozes poslat nejaky odkas na DS ? Viac hlav, viac kapusty . Vstrek bude pravdepodobne budeny prudovo, chcelo by to zistit ako boli zapojene v Renaulte.
Jinak minimalne trochu rozebrat jdou, viz http://www.fordfuelinjection.com/?p=82 , ale vic kdo vi...
Ako som povedal, zistit ako boli budene v renckovi a podla toho jednat. Najlepsie bude asi dat kazdemu vstreku samostatny drotovy odpor vhodny pre pulznu prevadzku.
_________________
Je:V960TURBOB204FT1991V960GLEB6304F1992
Bolo:V940SEB200FT1992V760GLED24T1985
Oprava pristrojoviek 2xx/7xx/9xx
Je:V960TURBOB204FT1991V960GLEB6304F1992
Bolo:V940SEB200FT1992V760GLED24T1985
Oprava pristrojoviek 2xx/7xx/9xx
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 7
- Příspěvky: 2163
- Registrován: 16 roků
- Bydliště: Sydney - AUS
- Vůz: Mitsubishi Challenger
#9 Uprava impedance vstriku
Tak vzhledem k tomu ze jsou paralelne a strikaj vsechny najednou, tak odpor starych (dohromady) je 2.65ohmu. Odpor novych 0.383ohmu. Takze spolecny odpor cca 2.3ohmu by mel byt OK...akorat ho dostatecne dimenzovat
_________________
Je: Mitsubishi Challenger 2002 3.0 V6 aut
Bylo: V40 D2 6q 88kW MY2017, 760GLE B280F AW71 108kW, 960II B6304S3 AW30-43 150kW, 2x 740TURBO B204GT M90 147kW, S70R B5234T3 AW50-42 176kW
Je: Mitsubishi Challenger 2002 3.0 V6 aut
Bylo: V40 D2 6q 88kW MY2017, 760GLE B280F AW71 108kW, 960II B6304S3 AW30-43 150kW, 2x 740TURBO B204GT M90 147kW, S70R B5234T3 AW50-42 176kW
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 2
- Příspěvky: 1064
- Registrován: 17 roků 5 měsíců
- Bydliště: Bangkok
- Vůz: XC70 B5244T3 '02
#10 Uprava impedance vstriku
Vsechny najednou??? Teda me se to porad nejak nezda, od toho jsou sekvencni, aby vstrikovaly smes jen kdyz ten ktery valec nasava ne?
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 7
- Příspěvky: 2163
- Registrován: 16 roků
- Bydliště: Sydney - AUS
- Vůz: Mitsubishi Challenger
#11 Uprava impedance vstriku
Je to videt na tom schematu, jsou vsechny paralelneDrtic píše:Vsechny najednou??? Teda me se to porad nejak nezda, od toho jsou sekvencni, aby vstrikovaly smes jen kdyz ten ktery valec nasava ne?
Je to tak, ze strikaj prerusovane (na rozdil od B28 K-Jetronic kde jsou otevreny STALE), a teprve jiskra to zapaluje sekvencne - tj ve valci se ta smes benzinu se vzduchem chvilku nudi...
_________________
Je: Mitsubishi Challenger 2002 3.0 V6 aut
Bylo: V40 D2 6q 88kW MY2017, 760GLE B280F AW71 108kW, 960II B6304S3 AW30-43 150kW, 2x 740TURBO B204GT M90 147kW, S70R B5234T3 AW50-42 176kW
Je: Mitsubishi Challenger 2002 3.0 V6 aut
Bylo: V40 D2 6q 88kW MY2017, 760GLE B280F AW71 108kW, 960II B6304S3 AW30-43 150kW, 2x 740TURBO B204GT M90 147kW, S70R B5234T3 AW50-42 176kW
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 6
- Příspěvky: 2597
- Registrován: 17 roků 1 měsíc
- Vůz: V960, B6304F, 1992
- Bydliště: Piešťany/Praha
- Kontaktovat uživatele:
#12 Uprava impedance vstriku
Ak ich mas ale moc pripchate, tak jeden sa otvori hned a tie viac pripchate az o chvilu, takze mozno mas aj pravduDrtic píše:Vsechny najednou??? Teda me se to porad nejak nezda, od toho jsou sekvencni, aby vstrikovaly smes jen kdyz ten ktery valec nasava ne?
_________________
Je:V960TURBOB204FT1991V960GLEB6304F1992
Bolo:V940SEB200FT1992V760GLED24T1985
Oprava pristrojoviek 2xx/7xx/9xx
Je:V960TURBOB204FT1991V960GLEB6304F1992
Bolo:V940SEB200FT1992V760GLED24T1985
Oprava pristrojoviek 2xx/7xx/9xx
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 2
- Příspěvky: 1740
- Registrován: 19 roků 11 měsíců
- Bydliště: Brno
- Vůz: Amazon, 1800ES, 240, 480, 740,760, T603
- x 1
#13 Uprava impedance vstriku
problém je značně komplexní (v elektrotechnickém významu slova "komplexní") a proto bych já ctil zapojení výrobce - pokud i ten přes svoji vrozenou škudlivost použil ke každýmu vstřiku sólo odpor, tak k tomu asi měl důvody...tomasss píše:Tak vzhledem k tomu ze jsou paralelne a strikaj vsechny najednou, tak odpor starych (dohromady) je 2.65ohmu. Odpor novych 0.383ohmu. Takze spolecny odpor cca 2.3ohmu by mel byt OK...akorat ho dostatecne dimenzovat
_________________
121 Amazon, B20A, 1970
244 GL, 1980, B21A, Tuzex
3x 240 kombi, 1991-3, B200F, B230F, Super Polar, Eaton Diff Locker, Standheizung
Tatra 603, 1970, V8
121 Amazon, B20A, 1970
244 GL, 1980, B21A, Tuzex
3x 240 kombi, 1991-3, B200F, B230F, Super Polar, Eaton Diff Locker, Standheizung
Tatra 603, 1970, V8
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 7
- Příspěvky: 2163
- Registrován: 16 roků
- Bydliště: Sydney - AUS
- Vůz: Mitsubishi Challenger
#14 Uprava impedance vstriku
To ja prave nevim - ty odpory co jsou ve schematu jsem tam domaloval ja, abych ilustroval mozna reseni. Ale jestli nejakej vyrobce daval odpory primo k vstrikum uz pri vyrobe a byly samostatny pro kazdej vstrik, udelam to taky tak...standa píše:problém je značně komplexní (v elektrotechnickém významu slova "komplexní") a proto bych já ctil zapojení výrobce - pokud i ten přes svoji vrozenou škudlivost použil ke každýmu vstřiku sólo odpor, tak k tomu asi měl důvody...
EDIT: Tak fakt ze jo...delaji se bud high nebo low impedance vstriky, a pri konverzi se musi davat resistor pack, ktery obsahuje tolik rezistoru kolik je vstriku...
_________________
Je: Mitsubishi Challenger 2002 3.0 V6 aut
Bylo: V40 D2 6q 88kW MY2017, 760GLE B280F AW71 108kW, 960II B6304S3 AW30-43 150kW, 2x 740TURBO B204GT M90 147kW, S70R B5234T3 AW50-42 176kW
Je: Mitsubishi Challenger 2002 3.0 V6 aut
Bylo: V40 D2 6q 88kW MY2017, 760GLE B280F AW71 108kW, 960II B6304S3 AW30-43 150kW, 2x 740TURBO B204GT M90 147kW, S70R B5234T3 AW50-42 176kW
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 6
- Příspěvky: 2597
- Registrován: 17 roků 1 měsíc
- Vůz: V960, B6304F, 1992
- Bydliště: Piešťany/Praha
- Kontaktovat uživatele:
#15 Uprava impedance vstriku
Ale po el. stranke je uplne jedno ci das predradny odpor pred alebo za vstrek. Pre vyrobcu je vyhodne dat odpor za vstrek preto, lebo druhy koniec odporov moze spojit a uzemnit, cim usetri spustu kabelaze.
Samozrejme sa priklanam k variante pre kazdy vstrek jeden odpor. Pri spolocnom odpore nikdy nezabezpecis spravny prevadzkovy rezim kazdeho vstreku pocas otvarania. Nehovoriac o pripade ak jeden vstrek prehori, tak ostatne budu pretazene.
Samozrejme sa priklanam k variante pre kazdy vstrek jeden odpor. Pri spolocnom odpore nikdy nezabezpecis spravny prevadzkovy rezim kazdeho vstreku pocas otvarania. Nehovoriac o pripade ak jeden vstrek prehori, tak ostatne budu pretazene.
_________________
Je:V960TURBOB204FT1991V960GLEB6304F1992
Bolo:V940SEB200FT1992V760GLED24T1985
Oprava pristrojoviek 2xx/7xx/9xx
Je:V960TURBOB204FT1991V960GLEB6304F1992
Bolo:V940SEB200FT1992V760GLED24T1985
Oprava pristrojoviek 2xx/7xx/9xx
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 7
- Příspěvky: 2163
- Registrován: 16 roků
- Bydliště: Sydney - AUS
- Vůz: Mitsubishi Challenger
#16 Uprava impedance vstriku
Ok, je to fakt. Dam jich sest.Sergej píše:Ale po el. stranke je uplne jedno ci das predradny odpor pred alebo za vstrek. Pre vyrobcu je vyhodne dat odpor za vstrek preto, lebo druhy koniec odporov moze spojit a uzemnit, cim usetri spustu kabelaze.
Samozrejme sa priklanam k variante pre kazdy vstrek jeden odpor. Pri spolocnom odpore nikdy nezabezpecis spravny prevadzkovy rezim kazdeho vstreku pocas otvarania. Nehovoriac o pripade ak jeden vstrek prehori, tak ostatne budu pretazene.
Co me jeste trochu mate - na foru Hondy to taky resili, puvodni vstriky 12ohmu, novy 2ohmy. Redukcni odpor by vychazel na 10ohmu, ale vyrobce primo dela ofiko resistor pack, ktery ma 6.8ohmu/vstrik. Je to tedy nejaka forma kompromisu mezi "neodpalenim koncoveho stupne ECU" a "dostatecny proud pro otevreni nizkoodporovych vstriku"?
_________________
Je: Mitsubishi Challenger 2002 3.0 V6 aut
Bylo: V40 D2 6q 88kW MY2017, 760GLE B280F AW71 108kW, 960II B6304S3 AW30-43 150kW, 2x 740TURBO B204GT M90 147kW, S70R B5234T3 AW50-42 176kW
Je: Mitsubishi Challenger 2002 3.0 V6 aut
Bylo: V40 D2 6q 88kW MY2017, 760GLE B280F AW71 108kW, 960II B6304S3 AW30-43 150kW, 2x 740TURBO B204GT M90 147kW, S70R B5234T3 AW50-42 176kW
-
Offline
- Servisman
- Příspěvků ve vlákně: 1
- Příspěvky: 2427
- Registrován: 17 roků 10 měsíců
- Vůz: S80, 2,4
- Bydliště: Zlín
#17 Uprava impedance vstriku
Pokud by se to někomu chtělo spočítat, tak odpor se ještě mění v závislosti na teplotě. takže pokud budou někde na motoru, tak tam může být nějaký nepatrný rozdíl.
Odpor ke každému vstřiku samostatně je rozhodně bezpečnější. Stačí, aby jedna, nebo dvě cívky měly trochu jiný odpor ( časem ) a budou některé válce chudší a některé bohatší, protože proud jde ceslou nejmenšího odporu a při společném odporu se takový rozdíl násobí.
Odpor ke každému vstřiku samostatně je rozhodně bezpečnější. Stačí, aby jedna, nebo dvě cívky měly trochu jiný odpor ( časem ) a budou některé válce chudší a některé bohatší, protože proud jde ceslou nejmenšího odporu a při společném odporu se takový rozdíl násobí.
_________________
V 740 GL r.v.88 B230F, ZF224HP , bylo V 960 B6304, 150kW s vlaječkou
V S80 , B5244S V 850 B5204
V 740 GL r.v.88 B230F, ZF224HP , bylo V 960 B6304, 150kW s vlaječkou
V S80 , B5244S V 850 B5204
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 6
- Příspěvky: 2597
- Registrován: 17 roků 1 měsíc
- Vůz: V960, B6304F, 1992
- Bydliště: Piešťany/Praha
- Kontaktovat uživatele:
#18 Uprava impedance vstriku
Spravna poznamka, odpor vstreku je definovany pri urcitej teplote
_________________
Je:V960TURBOB204FT1991V960GLEB6304F1992
Bolo:V940SEB200FT1992V760GLED24T1985
Oprava pristrojoviek 2xx/7xx/9xx
Je:V960TURBOB204FT1991V960GLEB6304F1992
Bolo:V940SEB200FT1992V760GLED24T1985
Oprava pristrojoviek 2xx/7xx/9xx
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 2
- Příspěvky: 1740
- Registrován: 19 roků 11 měsíců
- Bydliště: Brno
- Vůz: Amazon, 1800ES, 240, 480, 740,760, T603
- x 1
#19 Uprava impedance vstriku
To není kompromis, ale důsledek "komplexnosti" problému - jak jsem psal výše. Kdyby se ventil otevíral napořád (třeba jako elmag.ventil volnoběhu na některých karburátorech), tak se musí dodržet ss proud, který bude ventilem procházet po odeznění přechodových dějů po sepnutí obvodu, čili použiješ Ohmův zákon v ss podobě.tomasss píše: Ok, je to fakt. Dam jich sest.
Co me jeste trochu mate - na foru Hondy to taky resili, puvodni vstriky 12ohmu, novy 2ohmy. Redukcni odpor by vychazel na 10ohmu, ale vyrobce primo dela ofiko resistor pack, ktery ma 6.8ohmu/vstrik. Je to tedy nejaka forma kompromisu mezi "neodpalenim koncoveho stupne ECU" a "dostatecny proud pro otevreni nizkoodporovych vstriku"?
Vstřikovače se ALE otvírají mžikově, cívka v něm má nejen ss odpor, ale i impedanci ( http://cs.wikipedia.org/wiki/Impedance ), takže se při výpočtu velikosti předřadného odporu dostáváme na úplně jiný level.
Prostě tam dej odpory, které předepisuje výrobce a dál to nevyšetřuj .
_________________
121 Amazon, B20A, 1970
244 GL, 1980, B21A, Tuzex
3x 240 kombi, 1991-3, B200F, B230F, Super Polar, Eaton Diff Locker, Standheizung
Tatra 603, 1970, V8
121 Amazon, B20A, 1970
244 GL, 1980, B21A, Tuzex
3x 240 kombi, 1991-3, B200F, B230F, Super Polar, Eaton Diff Locker, Standheizung
Tatra 603, 1970, V8
-
- Podobná témata
- Odpovědi
- Zobrazení
- Poslední příspěvek