Uprava impedance vstriku

jak si doma vyladit motor apod.
  • Autor
  • Zpráva
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 7
Příspěvky: 2163
Registrován: 16 roků
Bydliště: Sydney - AUS
Vůz: Mitsubishi Challenger

#1 Uprava impedance vstriku

Příspěvek od tomasss »

Podarilo se mi sehnat temer novy vstriky z totoznyho motoru co mam ja (PRV v Renault Espace). Vstriky maji stejnou davku, ale jinou impedanci. Moje maji 15,9 ohmu, ty nove 2.3 ohmu. Muj dotaz smeruje na to, zda mam radsi ke kazdemu vstriku dat predradny odpor (zelena varianta), nebo zda staci dat jeden na jejich spolecnou vetev (cervena varianta). Aneb jestli se muze stat ze se okamziky otevreni vstriku prekryvaji, nebo zda v jednom casovym okamziku vzdy prasi jen jeden.
Přílohy
vstriky.GIF
vstriky.GIF (25.25 KiB) Zobrazeno 1134 x
Naposledy upravil(a) tomasss dne 22 dub 2010 23:35, celkem upraveno 1 x.
_________________
Je: Mitsubishi Challenger 2002 3.0 V6 aut
Bylo: V40 D2 6q 88kW MY2017, 760GLE B280F AW71 108kW, 960II B6304S3 AW30-43 150kW, 2x 740TURBO B204GT M90 147kW, S70R B5234T3 AW50-42 176kW

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 7
Registrován: 14 roků 1 měsíc
Vůz: S80II summum 3.2 MY07
Bydliště: Augsburg, Germany
Kontaktovat uživatele:

#2 Uprava impedance vstriku

Příspěvek od Witto »

Ty nové budoumít díky vetšímu odporu i větší odběr s tím by mohl být problem pojistky atd. jinak každý vstřik by měl fungovat samostatně nebo u 4 valce souběžně s druhým tj. 1-3 , 2-4 víc neporadím
_________________
je Volvo S80II 3.2 Summum 175Kw My07 černa safirova met.
bylo Volvo 850 2.3 t5 automat 2319cc, 166kW, 226hp, mot. D5234T Kombi stribrna met.
Volvo 850 2.0 +LPG 93Kw 1995 bežová kůže modra met.
Volvo 850 2.3 t5 automat 2319cc, 166kW, 226hp, mot. D5234FT Kombi vinova met.
Volvo V70 D5 2002 120Kw man. xenon 2005, blow of, SOUND BY KICKER, PS2, jinak zaklad zluta taxi

Drtic
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 1064
Registrován: 17 roků 5 měsíců
Bydliště: Bangkok
Vůz: XC70 B5244T3 '02

#3 Uprava impedance vstriku

Příspěvek od Drtic »

u 6valce se doby paleni mirne prekryvaji, proto se muzeme smat 4valcum ze se klepou jak sulc. Takze bych predpokladal, ze se budou prekryvat i doby vstriku :pardon:
_________________
Volvo XC70, B5244T3, AW50/51, 170kW(ard), 2002 Obrázek
Volvo 964, B280E, AW71, 125kW, 1991, diplomat, jeste vetsi plna palba Obrázek
Volvo 744, B200E, M47, 85kW, 1991, diplomat - Bushovka, plna palba
Volvo 244, B19A, 1983 - v renovaci

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 6
Příspěvky: 2597
Registrován: 17 roků 1 měsíc
Vůz: V960, B6304F, 1992
Bydliště: Piešťany/Praha
Kontaktovat uživatele:

#4 Uprava impedance vstriku

Příspěvek od Sergej »

No podla schemy palia vsetky vstreky naraz... U B6304 palia vzdy 3 a 3 naraz. Koser by bolo dat ku kazdemu vstreku samostatny odpor, resp zistit na ake napatie su robene. V motoroch serie B200 je pouzity tzv balance resistor, ktory prave upravuje napatie na vstrekoch, avsak pri starte byva skratovany.
_________________
Je:V960TURBOB204FT1991V960GLEB6304F1992
Bolo:V940SEB200FT1992V760GLED24T1985
Oprava pristrojoviek 2xx/7xx/9xx

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 7
Příspěvky: 2163
Registrován: 16 roků
Bydliště: Sydney - AUS
Vůz: Mitsubishi Challenger

#5 Uprava impedance vstriku

Příspěvek od tomasss »

Sergej píše:No podla schemy palia vsetky vstreky naraz... U B6304 palia vzdy 3 a 3 naraz. Koser by bolo dat ku kazdemu vstreku samostatny odpor, resp zistit na ake napatie su robene. V motoroch serie B200 je pouzity tzv balance resistor, ktory prave upravuje napatie na vstrekoch, avsak pri starte byva skratovany.
Stahnul jsem datasheety primo od Bosche, cisel velka spousta ale o napeti vubec nic. Otazka je pokud tam vrazim odpory jestli se pak otevrou, a tak me napada - ty vstriky maji stejny telo, tak ze bych prehodil jen streva a civku nechal puvodni?
_________________
Je: Mitsubishi Challenger 2002 3.0 V6 aut
Bylo: V40 D2 6q 88kW MY2017, 760GLE B280F AW71 108kW, 960II B6304S3 AW30-43 150kW, 2x 740TURBO B204GT M90 147kW, S70R B5234T3 AW50-42 176kW

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 6
Příspěvky: 2597
Registrován: 17 roků 1 měsíc
Vůz: V960, B6304F, 1992
Bydliště: Piešťany/Praha
Kontaktovat uživatele:

#6 Uprava impedance vstriku

Příspěvek od Sergej »

tomasss píše:
Sergej píše:No podla schemy palia vsetky vstreky naraz... U B6304 palia vzdy 3 a 3 naraz. Koser by bolo dat ku kazdemu vstreku samostatny odpor, resp zistit na ake napatie su robene. V motoroch serie B200 je pouzity tzv balance resistor, ktory prave upravuje napatie na vstrekoch, avsak pri starte byva skratovany.
Stahnul jsem datasheety primo od Bosche, cisel velka spousta ale o napeti vubec nic. Otazka je pokud tam vrazim odpory jestli se pak otevrou, a tak me napada - ty vstriky maji stejny telo, tak ze bych prehodil jen streva a civku nechal puvodni?
Myslim ze vyrobca moc neratal s moznostou rozoberania, ale skusit mozes. Mozes poslat nejaky odkas na DS ? Viac hlav, viac kapusty :) . Vstrek bude pravdepodobne budeny prudovo, chcelo by to zistit ako boli zapojene v Renaulte.
_________________
Je:V960TURBOB204FT1991V960GLEB6304F1992
Bolo:V940SEB200FT1992V760GLED24T1985
Oprava pristrojoviek 2xx/7xx/9xx

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 7
Příspěvky: 2163
Registrován: 16 roků
Bydliště: Sydney - AUS
Vůz: Mitsubishi Challenger

#7 Uprava impedance vstriku

Příspěvek od tomasss »

Sergej píše:Myslim ze vyrobca moc neratal s moznostou rozoberania, ale skusit mozes. Mozes poslat nejaky odkas na DS ? Viac hlav, viac kapusty :) . Vstrek bude pravdepodobne budeny prudovo, chcelo by to zistit ako boli zapojene v Renaulte.
DS viz >odkaz<

Jinak minimalne trochu rozebrat jdou, viz http://www.fordfuelinjection.com/?p=82 , ale vic kdo vi...
_________________
Je: Mitsubishi Challenger 2002 3.0 V6 aut
Bylo: V40 D2 6q 88kW MY2017, 760GLE B280F AW71 108kW, 960II B6304S3 AW30-43 150kW, 2x 740TURBO B204GT M90 147kW, S70R B5234T3 AW50-42 176kW

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 6
Příspěvky: 2597
Registrován: 17 roků 1 měsíc
Vůz: V960, B6304F, 1992
Bydliště: Piešťany/Praha
Kontaktovat uživatele:

#8 Uprava impedance vstriku

Příspěvek od Sergej »

tomasss píše:
Sergej píše:Myslim ze vyrobca moc neratal s moznostou rozoberania, ale skusit mozes. Mozes poslat nejaky odkas na DS ? Viac hlav, viac kapusty :) . Vstrek bude pravdepodobne budeny prudovo, chcelo by to zistit ako boli zapojene v Renaulte.
DS viz >odkaz<

Jinak minimalne trochu rozebrat jdou, viz http://www.fordfuelinjection.com/?p=82 , ale vic kdo vi...
No vybranie sitka nazvat rozobranim...
Ako som povedal, zistit ako boli budene v renckovi a podla toho jednat. Najlepsie bude asi dat kazdemu vstreku samostatny drotovy odpor vhodny pre pulznu prevadzku.
_________________
Je:V960TURBOB204FT1991V960GLEB6304F1992
Bolo:V940SEB200FT1992V760GLED24T1985
Oprava pristrojoviek 2xx/7xx/9xx

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 7
Příspěvky: 2163
Registrován: 16 roků
Bydliště: Sydney - AUS
Vůz: Mitsubishi Challenger

#9 Uprava impedance vstriku

Příspěvek od tomasss »

Tak vzhledem k tomu ze jsou paralelne a strikaj vsechny najednou, tak odpor starych (dohromady) je 2.65ohmu. Odpor novych 0.383ohmu. Takze spolecny odpor cca 2.3ohmu by mel byt OK...akorat ho dostatecne dimenzovat :good:
_________________
Je: Mitsubishi Challenger 2002 3.0 V6 aut
Bylo: V40 D2 6q 88kW MY2017, 760GLE B280F AW71 108kW, 960II B6304S3 AW30-43 150kW, 2x 740TURBO B204GT M90 147kW, S70R B5234T3 AW50-42 176kW

Drtic
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 1064
Registrován: 17 roků 5 měsíců
Bydliště: Bangkok
Vůz: XC70 B5244T3 '02

#10 Uprava impedance vstriku

Příspěvek od Drtic »

Vsechny najednou??? Teda me se to porad nejak nezda, od toho jsou sekvencni, aby vstrikovaly smes jen kdyz ten ktery valec nasava ne?
_________________
Volvo XC70, B5244T3, AW50/51, 170kW(ard), 2002 Obrázek
Volvo 964, B280E, AW71, 125kW, 1991, diplomat, jeste vetsi plna palba Obrázek
Volvo 744, B200E, M47, 85kW, 1991, diplomat - Bushovka, plna palba
Volvo 244, B19A, 1983 - v renovaci

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 7
Příspěvky: 2163
Registrován: 16 roků
Bydliště: Sydney - AUS
Vůz: Mitsubishi Challenger

#11 Uprava impedance vstriku

Příspěvek od tomasss »

Drtic píše:Vsechny najednou??? Teda me se to porad nejak nezda, od toho jsou sekvencni, aby vstrikovaly smes jen kdyz ten ktery valec nasava ne?
Je to videt na tom schematu, jsou vsechny paralelne :wink:
Je to tak, ze strikaj prerusovane (na rozdil od B28 K-Jetronic kde jsou otevreny STALE), a teprve jiskra to zapaluje sekvencne - tj ve valci se ta smes benzinu se vzduchem chvilku nudi...
_________________
Je: Mitsubishi Challenger 2002 3.0 V6 aut
Bylo: V40 D2 6q 88kW MY2017, 760GLE B280F AW71 108kW, 960II B6304S3 AW30-43 150kW, 2x 740TURBO B204GT M90 147kW, S70R B5234T3 AW50-42 176kW

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 6
Příspěvky: 2597
Registrován: 17 roků 1 měsíc
Vůz: V960, B6304F, 1992
Bydliště: Piešťany/Praha
Kontaktovat uživatele:

#12 Uprava impedance vstriku

Příspěvek od Sergej »

Drtic píše:Vsechny najednou??? Teda me se to porad nejak nezda, od toho jsou sekvencni, aby vstrikovaly smes jen kdyz ten ktery valec nasava ne?
Ak ich mas ale moc pripchate, tak jeden sa otvori hned a tie viac pripchate az o chvilu, takze mozno mas aj pravdu :D
_________________
Je:V960TURBOB204FT1991V960GLEB6304F1992
Bolo:V940SEB200FT1992V760GLED24T1985
Oprava pristrojoviek 2xx/7xx/9xx

standa
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 1740
Registrován: 19 roků 11 měsíců
Bydliště: Brno
Vůz: Amazon, 1800ES, 240, 480, 740,760, T603
Participant x 1

#13 Uprava impedance vstriku

Příspěvek od standa »

tomasss píše:Tak vzhledem k tomu ze jsou paralelne a strikaj vsechny najednou, tak odpor starych (dohromady) je 2.65ohmu. Odpor novych 0.383ohmu. Takze spolecny odpor cca 2.3ohmu by mel byt OK...akorat ho dostatecne dimenzovat :good:
problém je značně komplexní (v elektrotechnickém významu slova "komplexní") a proto bych já ctil zapojení výrobce - pokud i ten přes svoji vrozenou škudlivost použil ke každýmu vstřiku sólo odpor, tak k tomu asi měl důvody...
_________________
121 Amazon, B20A, 1970
244 GL, 1980, B21A, Tuzex
3x 240 kombi, 1991-3, B200F, B230F, Super Polar, Eaton Diff Locker, Standheizung
Tatra 603, 1970, V8

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 7
Příspěvky: 2163
Registrován: 16 roků
Bydliště: Sydney - AUS
Vůz: Mitsubishi Challenger

#14 Uprava impedance vstriku

Příspěvek od tomasss »

standa píše:problém je značně komplexní (v elektrotechnickém významu slova "komplexní") a proto bych já ctil zapojení výrobce - pokud i ten přes svoji vrozenou škudlivost použil ke každýmu vstřiku sólo odpor, tak k tomu asi měl důvody...
To ja prave nevim - ty odpory co jsou ve schematu jsem tam domaloval ja, abych ilustroval mozna reseni. Ale jestli nejakej vyrobce daval odpory primo k vstrikum uz pri vyrobe a byly samostatny pro kazdej vstrik, udelam to taky tak...
EDIT: Tak fakt ze jo...delaji se bud high nebo low impedance vstriky, a pri konverzi se musi davat resistor pack, ktery obsahuje tolik rezistoru kolik je vstriku...
Obrázek
_________________
Je: Mitsubishi Challenger 2002 3.0 V6 aut
Bylo: V40 D2 6q 88kW MY2017, 760GLE B280F AW71 108kW, 960II B6304S3 AW30-43 150kW, 2x 740TURBO B204GT M90 147kW, S70R B5234T3 AW50-42 176kW

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 6
Příspěvky: 2597
Registrován: 17 roků 1 měsíc
Vůz: V960, B6304F, 1992
Bydliště: Piešťany/Praha
Kontaktovat uživatele:

#15 Uprava impedance vstriku

Příspěvek od Sergej »

Ale po el. stranke je uplne jedno ci das predradny odpor pred alebo za vstrek. Pre vyrobcu je vyhodne dat odpor za vstrek preto, lebo druhy koniec odporov moze spojit a uzemnit, cim usetri spustu kabelaze.
Samozrejme sa priklanam k variante pre kazdy vstrek jeden odpor. Pri spolocnom odpore nikdy nezabezpecis spravny prevadzkovy rezim kazdeho vstreku pocas otvarania. Nehovoriac o pripade ak jeden vstrek prehori, tak ostatne budu pretazene.
_________________
Je:V960TURBOB204FT1991V960GLEB6304F1992
Bolo:V940SEB200FT1992V760GLED24T1985
Oprava pristrojoviek 2xx/7xx/9xx

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 7
Příspěvky: 2163
Registrován: 16 roků
Bydliště: Sydney - AUS
Vůz: Mitsubishi Challenger

#16 Uprava impedance vstriku

Příspěvek od tomasss »

Sergej píše:Ale po el. stranke je uplne jedno ci das predradny odpor pred alebo za vstrek. Pre vyrobcu je vyhodne dat odpor za vstrek preto, lebo druhy koniec odporov moze spojit a uzemnit, cim usetri spustu kabelaze.
Samozrejme sa priklanam k variante pre kazdy vstrek jeden odpor. Pri spolocnom odpore nikdy nezabezpecis spravny prevadzkovy rezim kazdeho vstreku pocas otvarania. Nehovoriac o pripade ak jeden vstrek prehori, tak ostatne budu pretazene.
Ok, je to fakt. Dam jich sest.
Co me jeste trochu mate - na foru Hondy to taky resili, puvodni vstriky 12ohmu, novy 2ohmy. Redukcni odpor by vychazel na 10ohmu, ale vyrobce primo dela ofiko resistor pack, ktery ma 6.8ohmu/vstrik. Je to tedy nejaka forma kompromisu mezi "neodpalenim koncoveho stupne ECU" a "dostatecny proud pro otevreni nizkoodporovych vstriku"?
_________________
Je: Mitsubishi Challenger 2002 3.0 V6 aut
Bylo: V40 D2 6q 88kW MY2017, 760GLE B280F AW71 108kW, 960II B6304S3 AW30-43 150kW, 2x 740TURBO B204GT M90 147kW, S70R B5234T3 AW50-42 176kW

jarek.krizan
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Servisman
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 2427
Registrován: 17 roků 10 měsíců
Vůz: S80, 2,4
Bydliště: Zlín

#17 Uprava impedance vstriku

Příspěvek od jarek.krizan »

Pokud by se to někomu chtělo spočítat, tak odpor se ještě mění v závislosti na teplotě. takže pokud budou někde na motoru, tak tam může být nějaký nepatrný rozdíl.
Odpor ke každému vstřiku samostatně je rozhodně bezpečnější. Stačí, aby jedna, nebo dvě cívky měly trochu jiný odpor ( časem ) a budou některé válce chudší a některé bohatší, protože proud jde ceslou nejmenšího odporu a při společném odporu se takový rozdíl násobí.
_________________
V 740 GL r.v.88 B230F, ZF224HP , bylo V 960 B6304, 150kW s vlaječkou
V S80 , B5244S V 850 B5204

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 6
Příspěvky: 2597
Registrován: 17 roků 1 měsíc
Vůz: V960, B6304F, 1992
Bydliště: Piešťany/Praha
Kontaktovat uživatele:

#18 Uprava impedance vstriku

Příspěvek od Sergej »

Spravna poznamka, odpor vstreku je definovany pri urcitej teplote
_________________
Je:V960TURBOB204FT1991V960GLEB6304F1992
Bolo:V940SEB200FT1992V760GLED24T1985
Oprava pristrojoviek 2xx/7xx/9xx

standa
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 1740
Registrován: 19 roků 11 měsíců
Bydliště: Brno
Vůz: Amazon, 1800ES, 240, 480, 740,760, T603
Participant x 1

#19 Uprava impedance vstriku

Příspěvek od standa »

tomasss píše: Ok, je to fakt. Dam jich sest.
Co me jeste trochu mate - na foru Hondy to taky resili, puvodni vstriky 12ohmu, novy 2ohmy. Redukcni odpor by vychazel na 10ohmu, ale vyrobce primo dela ofiko resistor pack, ktery ma 6.8ohmu/vstrik. Je to tedy nejaka forma kompromisu mezi "neodpalenim koncoveho stupne ECU" a "dostatecny proud pro otevreni nizkoodporovych vstriku"?
To není kompromis, ale důsledek "komplexnosti" problému - jak jsem psal výše. Kdyby se ventil otevíral napořád (třeba jako elmag.ventil volnoběhu na některých karburátorech), tak se musí dodržet ss proud, který bude ventilem procházet po odeznění přechodových dějů po sepnutí obvodu, čili použiješ Ohmův zákon v ss podobě.
Vstřikovače se ALE otvírají mžikově, cívka v něm má nejen ss odpor, ale i impedanci ( http://cs.wikipedia.org/wiki/Impedance ), takže se při výpočtu velikosti předřadného odporu dostáváme na úplně jiný level.

Prostě tam dej odpory, které předepisuje výrobce a dál to nevyšetřuj :) .
_________________
121 Amazon, B20A, 1970
244 GL, 1980, B21A, Tuzex
3x 240 kombi, 1991-3, B200F, B230F, Super Polar, Eaton Diff Locker, Standheizung
Tatra 603, 1970, V8
Odpovědět
  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek

Zpět na „Jak co vyladit???“