Ahoj všem, všiml sem si - nevím proč - občas se mi když zapnu klimu zblázní a sama se zapíná a zase vypíná, při zahřátém motoru to už nedělá, buď je to náhoda že se to stalo zrovna ta studena sem ji zapnul a nebo to za studena dělá (stalo se mi to asi 3x co auto mam ((rok a pul)))
a jeste jedna vada, vetracek fouka v pohode .. ale jak ho dam na rychlost 3-4 samovolne fouka vic a min .. prepina se .. nevite nekdo co stim ? dekuji moc
V40-Samovolné zapínání/vypínání Klima.
- Autor
- Zpráva
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 1
- Příspěvky: 66
- Registrován: 15 roků 5 měsíců
- Bydliště: Roudnice nad Labem
#1 V40-Samovolné zapínání/vypínání Klima.
_________________
Volvo V40,1.9 TDI, rv. 2001 (prosinec) ,75 kw
Volvo V40,1.9 TDI, rv. 2001 (prosinec) ,75 kw
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 1
- Příspěvky: 1483
- Registrován: 16 roků 9 měsíců
- Bydliště: Horné Saliby
- Vůz: 850,C70,V40...
- Bydliště: hmmm
#2 V40-Samovolné zapínání/vypínání Klima.
Ked sa ziadny z domacich borcov zatial nevyjadruje, tak si dovolim zopar myslienok...
máš manuál, alebo klimatronik
ale princíp klímy je všade rovnaký...
spínač nízkeho tlaku je na 3bar ak je tlak menší kompresor ani nezopne, keď unikne médium, pravdepodobne unikne aj olej a potom hrozí poškodenie kompresoru, ono na sucho to moc nejde...
potom môže kompresor vypínať aj spínač vysokého tlaku, ale ten je na 15Bar, teoreticky keď máš upchaný filter ( odvlhčovač ) tak médium cez neho neprúdi a tlak rýchlo stúpne preto ho vypne, iné ma nenapadá...
prevádzkový termostat ( vo výparníku ) by to robiť nemal, ten už máš elektronický, pri jeho poruche by sa kompresor asi nerozbehol vôbec...
pozitívne je že zopne, to tam nejaký tlak je, ak by nezopol, tak máš okruch prázdny, ale ak je tam toho málo, médium sa dá do pohybu a niečo ho vypne, ale čo spínač nízkeho tlaku je medzi kompresorom a chladičom, takže ten by ho vypnúť nemal pre pokles tlaku, kompresor vypína aj spínač vysokého tlaku, ale tomu to trocha trvá, ventilátor na chladiči sa ti rozbehne?
Ak ti to vypina okamzite po zopnuti(klepe), bude problem v spojke, to je celkom bezna zavada kompresorov.
máš manuál, alebo klimatronik
ale princíp klímy je všade rovnaký...
spínač nízkeho tlaku je na 3bar ak je tlak menší kompresor ani nezopne, keď unikne médium, pravdepodobne unikne aj olej a potom hrozí poškodenie kompresoru, ono na sucho to moc nejde...
potom môže kompresor vypínať aj spínač vysokého tlaku, ale ten je na 15Bar, teoreticky keď máš upchaný filter ( odvlhčovač ) tak médium cez neho neprúdi a tlak rýchlo stúpne preto ho vypne, iné ma nenapadá...
prevádzkový termostat ( vo výparníku ) by to robiť nemal, ten už máš elektronický, pri jeho poruche by sa kompresor asi nerozbehol vôbec...
pozitívne je že zopne, to tam nejaký tlak je, ak by nezopol, tak máš okruch prázdny, ale ak je tam toho málo, médium sa dá do pohybu a niečo ho vypne, ale čo spínač nízkeho tlaku je medzi kompresorom a chladičom, takže ten by ho vypnúť nemal pre pokles tlaku, kompresor vypína aj spínač vysokého tlaku, ale tomu to trocha trvá, ventilátor na chladiči sa ti rozbehne?
Ak ti to vypina okamzite po zopnuti(klepe), bude problem v spojke, to je celkom bezna zavada kompresorov.
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 1
- Příspěvky: 40
- Registrován: 16 roků 3 měsíce
- Bydliště: Jilemnice
- Vůz: XC90 D5/AT (MY11)
- Bydliště: Jilemnice
#3 V40-Samovolné zapínání/vypínání Klima.
A co treba problem s ovladacem otacek ventilatoru(kulatel knoflik na panelu klimatizace), me obcas zazlobi v poloze AUT - tzn. je tam pravdepodobe spatny kontakt a pokud to neovladac nedotlacim lehce silou do polohy AUT tak se klima vypina a zapina, pak staci jen dopootocit ovladacem (staci menci tlak na krajni polohu) a zase slape bez problemu treba rok, ovladac mam prakticky permanentne v poloze AUT.
_________________
Je: Volvo XC60 D3 AT MY11, Volvo XC90 D5 AT MY11
Bylo: Škoda Octavia II (Scout) MY2012, TDI, manual, Volvo V70 3.2 AT MY10 , specifikace USA, , Volvo V40 2.0T (120kW), r.v.2003, manual M56
Je: Volvo XC60 D3 AT MY11, Volvo XC90 D5 AT MY11
Bylo: Škoda Octavia II (Scout) MY2012, TDI, manual, Volvo V70 3.2 AT MY10 , specifikace USA, , Volvo V40 2.0T (120kW), r.v.2003, manual M56
-
- Podobná témata
- Odpovědi
- Zobrazení
- Poslední příspěvek
-
- 3 Odpovědi
- 1095 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od huntsmann
-
- 9 Odpovědi
- 806 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od pytel
-
- 11 Odpovědi
- 659 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od vcar
-
- 8 Odpovědi
- 1912 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od Teflon_490
-
- 27 Odpovědi
- 1468 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od Dopi