SHRNUTÍ SMAZANÝCH TÉMAT

...i nemožném! ALE JEN POKUD TO SOUVISÍ S VOLVEM!!! (potažmo evt. s jinými automobily)

VYKECAT SE MŮŽETE V LAMPÁRNĚ!!!
  • Autor
  • Zpráva
Ondra.
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 5095
Registrován: 26 zář 2004 15:10
Bydliště: VRZČ
Vůz: 240/940/V70II

SHRNUTÍ SMAZANÝCH TÉMAT

Příspěvek od Ondra. »

Zde bude výtah podstatných informací ze smazaných témat
_________________
240 GLT B230F ´89 AT Tourist/diplomatic sales //// V70 MY2001 D5252T - Erdogan
Okřídlená slepice stříbrná fkumbálu, 1999, 66 kw, spotřeba 4,789523456248971 l/100 km :D
bylo: 240 D24 ´85, 740 D24 ´85 , 3x 940 B230, B230FK, D24TIC, V70/1 fturbu, 4x 850 různých výbav a motorizací, V70II 2,4i AT, 945GL ´92

Ondra.
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 5095
Registrován: 26 zář 2004 15:10
Bydliště: VRZČ
Vůz: 240/940/V70II

FRITOVACÍ OLEJ A JÍZDA NA NĚJ

Příspěvek od Ondra. »

FRITOVACÍ OLEJ A JÍZDA NA NĚJ

<b>TRAVEX:</b>
jezdeni na lukanu mne docela nadchlo.... nasel jsem nekolik nemeckych firem, ktere s radosti dodaji vse co je potreba... (ventily, rpedehrev, ridici elektroniku), ale neni to tak promakane reseni jako jezdit na plyn. V nejluxusnejsi verzi (a je i schvalena) to znamena:
- dve nadrze v aute (startuje a chcipa se zasadne na cistou naftu)
- elektricky + vodni predehrev na lukanu (reseni problemu viskozity ohratim oleje na 70 C a nasledne teprve lze prepnout na olej)
- v zime jezdit na naftu nebo na smes nafty s olejem, olej pri teplote pod bodem mrazu znacne houstne a bez pridavneho cirkulacniho cerpadla ho nedostanete z nadrze k motoru, nehlede na problem s vykonem predehrevu, ktery v tuto chvili nedostatecny...... takze se doporucuje v zime jezdit na 30% oleje a 70% nafty, s tim ze minimalni pomer 50% nafty pri teplotach -10 C a pri teplotach -20C vyhradne 100% nafta.....
Cena za celou sadu vychazi bez montaze na cca 500 - 800 EUR dle konfigurace a vyrobce....v kazdem pripade staci dva trojcestne ventily, predehrev, relatko, nekolik spinacu a hadic a trubek.....v zasade by se dalo celou vec vyrobit na kole za cenu pod 120 EUR, ale neni jisty vysledek a otazka je spolehlivost domo-robo reseni... vidim riziko znacneho zklamani z toho jak to funguje a nasledne demontaze.....
V kazdem pripade zustava problem, kde tankovat, preci jen zajet si tejdne do globusu pro 100 lůahvi lukany a pak to na parkovisti prelejvat je rekneme znacne nekomfortni.
Na druhou stranu je to zajimava cesta,ja uz jsem se po stopach jedlych oleju pomalu vydal a pokud mi dodavatel zarizeni dokaze odpovedet na nektere me vsetecne otazky a vse podpori zajimavou zarukou - pak nemuzu vyloucit, ze to namontuju a prejmenuju auto na fritezu


<b> YOSSARIAN: </B>
no hoši nevím nevím s tím friťákem. Mě stačí jedna zkušenost s bio naftou a VW passat 1.6TD.
1) sice byla o 4kč levněší ale výkon klesl cca o 10% takže jsem ho musel víc točit abych dosáh stejný rychlosti tudíž se zvýšila spotřeba takže výsledný efekt = 0
2) protože docházelo k parafínování tak to sežralo 3 palivový filtry (kdo měl kdy VW ví, že se blbě měněj). Výsledný efekt = -600kč
už bych to tam nenalil leda by byla za 10kč
další zkušenost mám s LTO + cca 0,5l oleje do nádrže. Takhle provozovaný vůz jsem bohužel koupil od předchozího majitele. Výkon se navýšil ale protože LTO nemá žádné cetanové číslo (ekvivalent oktanovýho u benzínu, takže jakoby technický benzín) tak se po cca 50tisících zadřelo čerpadlo. Naštěstí dva dny před tím co jsem ho koupil takže opravu hradil předchozí majitel.....

<b>JARDA_S40:</B>
řidiči nesmyslně závodí na semaforech aby u dalších stály, na poslední chvíli brzdí před křižovatkou, aniž by využívali setrvačnosti vozu a jindy zastaví a kecají či jdou do obchodu, aniž by vypnuli motor. A přitom jenom takovýmto návyky se dá omezit spotřeba vozu alespoň o 10%. Další body se dají získat správným huštěním či mírným přefouknutím pneu, ale i tím, že zkontrolujeme kufr vozu. Každých zbytečně vožených 10kg zvyšuje spotřebu, nemluvě o namontované a nepoužité "zahrádce". I správná geometrie má na spotřebu svůj vliv, o "nezamrzlých" brzdách nemluvě. Také občas zkontrolujte ložiska kol po jízdě, zda jsou zahřátá rovnoměrně. přidírající se ložisko též zvyšuje spotřebu. I různé tuningové úpravy často zvedají spotřebu, hlavné laděné výfuky. V zimě často pomůže kus papundeklu před chladič, aby motor rychleji pracoval v optimální teplotě. Věřte, že dodržováním všech zmíněných pravidel ( i jiných) můžete dosáhnout úspor, aniž byste potom museli měnit třeba motor či čerpadlo nebo i jen palivové hadice.

<B>ODKAZY:</B>
http://web.quick.cz/goldwafer/domek/Poh ... diesel.htm
http://www.rapidoil.cz/
http://www.autorevue.cz/Magazin/AR.asp?ARI=6536
http://www.blisty.cz/2005/9/6/art24840.html
Naposledy upravil(a) Ondra. dne 19 lis 2005 23:24, celkem upraveno 1 x.
_________________
240 GLT B230F ´89 AT Tourist/diplomatic sales //// V70 MY2001 D5252T - Erdogan
Okřídlená slepice stříbrná fkumbálu, 1999, 66 kw, spotřeba 4,789523456248971 l/100 km :D
bylo: 240 D24 ´85, 740 D24 ´85 , 3x 940 B230, B230FK, D24TIC, V70/1 fturbu, 4x 850 různých výbav a motorizací, V70II 2,4i AT, 945GL ´92

Ondra.
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 5095
Registrován: 26 zář 2004 15:10
Bydliště: VRZČ
Vůz: 240/940/V70II

POZINK KAROSÉRIE

Příspěvek od Ondra. »

POZINK KAROSÉRIE

<b>GHIRGI:</b>
Čtyřky nemají, už jsem měnil oba zadní lemy a nedávno ni stříkaly zadní 5té dveře a spodky zadních bočních dveří, bylo to jako liška. Prostě neštěstí........

<b>STANDA:</b>
Žárově zinkované části karoserie jsou už na vozech řady 1xx, čili minimálně rok 1966. Dvoustovky pochopitelně taky.
Naposledy upravil(a) Ondra. dne 19 lis 2005 23:21, celkem upraveno 1 x.
_________________
240 GLT B230F ´89 AT Tourist/diplomatic sales //// V70 MY2001 D5252T - Erdogan
Okřídlená slepice stříbrná fkumbálu, 1999, 66 kw, spotřeba 4,789523456248971 l/100 km :D
bylo: 240 D24 ´85, 740 D24 ´85 , 3x 940 B230, B230FK, D24TIC, V70/1 fturbu, 4x 850 různých výbav a motorizací, V70II 2,4i AT, 945GL ´92

Ondra.
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 5095
Registrován: 26 zář 2004 15:10
Bydliště: VRZČ
Vůz: 240/940/V70II

VELIKOST VOZŮ

Příspěvek od Ondra. »

VELIKOST VOZŮ

<b>JARDA S40:</b>
První míra je šíře sedací části sedačky, nepočítal jsem třeba vykrojení na bezpečnostní pás. Čili v podstatě největší šíře. Druhý rozměr je ode dveří ke dveřím ve výši loktů sedícího řidiče. Je trochu zkreslen vykrojením dveří v těchto místech u modernějších vozů. měl jsem možnost jezdit oběma Tatrama a T603, i když neberu v potaz rozměr sedadla, vyvolávala větší pocit místa. Je to dáno tvarem přední sedačky. Do anatomicky tvarované u 613 zapadneš a v podstatě nemáš možnost pohybu. U T603 si chvíli poposedneš vlevo, pak vpravo a stále máš všude plno místa. Pak tam taky chybí střední panel.

<b>STANDA:</B>
Já mám v moderních autech většinou stísněný pocit - přisuzuji to více skloněným předním a bočním oknům. Změřte šířku auta v polovině výšky bočních skel, možná by byly rozdíly větší. Když se doma dívám z 11. patra na parkoviště, tak naše 240 mají jasně největší střechu. Moderní auta mají většinou taky mohutnější palubní desku, takže se pod ni hůř skládají nohy. Dále bych upozornil na velmi důležitou kótu - vzdálenost pedálů od pořádných nárazníků! V tomhle parametru je 245 nedostižná.

vůz----------- šíře sedáku cm---------šířka v loktech cm
245-------------- 53----------------------- 140
S 40------------- 50----------------------- 143
460-------------- 50------------------------144
Felicie------------50------------------------142
745---------------50------------------------150
Tatra 603-------137-----------------------157
T613S------------59------------------------153
Naposledy upravil(a) Ondra. dne 19 lis 2005 23:22, celkem upraveno 1 x.
_________________
240 GLT B230F ´89 AT Tourist/diplomatic sales //// V70 MY2001 D5252T - Erdogan
Okřídlená slepice stříbrná fkumbálu, 1999, 66 kw, spotřeba 4,789523456248971 l/100 km :D
bylo: 240 D24 ´85, 740 D24 ´85 , 3x 940 B230, B230FK, D24TIC, V70/1 fturbu, 4x 850 různých výbav a motorizací, V70II 2,4i AT, 945GL ´92

Ondra.
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 5095
Registrován: 26 zář 2004 15:10
Bydliště: VRZČ
Vůz: 240/940/V70II

PŮVOD OKEN

Příspěvek od Ondra. »

PŮVOD OKEN

<b>JIRRKA:</b>
Tak jsem si vsiml, ze mam na prednim okenku dveri napsano Belgium. Je snad moje auto s Belgie? Myslel jsem, ze 340 se delali v Holandsku.

<b>BLACK HAWK:</b>
to co je na sklech je úplně jedno.300/400 se dělali jen v holandsku

<b>TOMÁŠ:</b>
Pokud tam máš napsáno Belgium, tak to znamená, že to sklo bylo vyrobený v Belgii. Pravděpodobně tam bude i nápis SPLINTEX a ty maj výrobní závody v Belgii, Francii, Itálii a v ČR. Takže to neznamená nic víc a ani nic míň.
Naposledy upravil(a) Ondra. dne 19 lis 2005 23:22, celkem upraveno 1 x.
_________________
240 GLT B230F ´89 AT Tourist/diplomatic sales //// V70 MY2001 D5252T - Erdogan
Okřídlená slepice stříbrná fkumbálu, 1999, 66 kw, spotřeba 4,789523456248971 l/100 km :D
bylo: 240 D24 ´85, 740 D24 ´85 , 3x 940 B230, B230FK, D24TIC, V70/1 fturbu, 4x 850 různých výbav a motorizací, V70II 2,4i AT, 945GL ´92

Ondra.
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 5095
Registrován: 26 zář 2004 15:10
Bydliště: VRZČ
Vůz: 240/940/V70II

KDE SE MONTOVALY

Příspěvek od Ondra. »

KDE SE MONTOVALY

<b>JARDA S40:</b>
Netušil jsem že se v Belgii vyrábějí modely S60 a V70 a S40/V50

<b>KARLOS:</b>
240ky se vyrabely:
Švédsko
Švédsko
Belgie
Kanada
Thajsko
Malajsie
Austrálie
Indonésie
Singapur
Itálie

740ky:
Kalmar (S)
Torslanda (S)
Gent (B)
Kanada
Thajsko
Malaisie
Australie
Indonesie
Singapur
Itálie

<b>DEJFE:</b>
Tento stitek je z 240 sedan.
Stando je to z auta tveho souseda ktere se lakovalo.(cervene)
[img]http://www.kaklstejn.cz/DejFe/volvo/img/arabiasc.jpg[/img]
_________________
240 GLT B230F ´89 AT Tourist/diplomatic sales //// V70 MY2001 D5252T - Erdogan
Okřídlená slepice stříbrná fkumbálu, 1999, 66 kw, spotřeba 4,789523456248971 l/100 km :D
bylo: 240 D24 ´85, 740 D24 ´85 , 3x 940 B230, B230FK, D24TIC, V70/1 fturbu, 4x 850 různých výbav a motorizací, V70II 2,4i AT, 945GL ´92

Ondra.
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 5095
Registrován: 26 zář 2004 15:10
Bydliště: VRZČ
Vůz: 240/940/V70II

GL, GLE, GLS, GLT Značení Volv

Příspěvek od Ondra. »

GL, GLE, GLS, GLT- Značení Volv

<b>WICKEY:</b>
Co ale sakra znamenaju tieto kombinacie GL + nieco??? Viem ze 2xx byvaju len GL - co to je?? Ja mam GLE, otec mal kedysi 360 GLS a 850 byvaju GLT aj ked nemaju turbo...

<b>STANDA:</b>
Sales Model
2 = DL = De Luxe
3 = GL = Grand Luxe
4 = GLE = Grand Luxe Executive
5 = GT = Grand Touring
7 = C = Coupe

<b>KARLOS:</b>
tak tady: http://www.vlvworld.com/indexframe.html?production.html je presne popsano, co je co Wink (aneb v cem se jednotliva oznaceni lisi)

<b>TOMÁŠ:</B>
Tady hoši pozor na různa značení ve Skandinávii a na ostrovech a ve zbytku Evropy.

Např: T-5 = Turbo
GLT = SE
GL = S

S - standard
SE - standard extended

Ondra_V40
první číslice: řada
druhá: počet válců (s vyjímkami)
třetí: počet dveří- 0 (nespecifikováno) 2, 4, 5 (kombi)

242,244,245 do roku 1986, pak jen 240
740, 760 od začátku do konce výroby (744,745 jen takové lidové pro upřesnění) (u 760 velkej otazník Question)
440- hatchback
460- sedan
340- motory 1,4 1,7 1,6D
360- motor 2,0

Možná je to u 76x-tek jako u dvojek, protože dřív se začaly vyrábět 760-tky, 740-tky až později (jenom spekulace)

Luboš
Ale nemusí to být striktní pravidlo. Je i 764 benzín, čtyřválec, turbo.
Naposledy upravil(a) Ondra. dne 25 bře 2006 12:26, celkem upraveno 1 x.
_________________
240 GLT B230F ´89 AT Tourist/diplomatic sales //// V70 MY2001 D5252T - Erdogan
Okřídlená slepice stříbrná fkumbálu, 1999, 66 kw, spotřeba 4,789523456248971 l/100 km :D
bylo: 240 D24 ´85, 740 D24 ´85 , 3x 940 B230, B230FK, D24TIC, V70/1 fturbu, 4x 850 různých výbav a motorizací, V70II 2,4i AT, 945GL ´92

Ondra.
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 5095
Registrován: 26 zář 2004 15:10
Bydliště: VRZČ
Vůz: 240/940/V70II

Původ názvu Volvo

Příspěvek od Ondra. »

PŮVOD NÁZVU VOLVO

JOJO:
Volvo - je z latiny a znamena: valim se, tedy prvni osoba singularu.

ONDRA_V40:
zde je patrná vazba na výrobu kuličkových ložisek SKF
_________________
240 GLT B230F ´89 AT Tourist/diplomatic sales //// V70 MY2001 D5252T - Erdogan
Okřídlená slepice stříbrná fkumbálu, 1999, 66 kw, spotřeba 4,789523456248971 l/100 km :D
bylo: 240 D24 ´85, 740 D24 ´85 , 3x 940 B230, B230FK, D24TIC, V70/1 fturbu, 4x 850 různých výbav a motorizací, V70II 2,4i AT, 945GL ´92

Ondra.
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 5095
Registrován: 26 zář 2004 15:10
Bydliště: VRZČ
Vůz: 240/940/V70II

Příspěvek od Ondra. »

PAPÍROVÁ DVOJKA:

DEJFE:
[img]http://www.kaklstejn.cz/DejFe/volvo/v240t.jpg[/img]
_________________
240 GLT B230F ´89 AT Tourist/diplomatic sales //// V70 MY2001 D5252T - Erdogan
Okřídlená slepice stříbrná fkumbálu, 1999, 66 kw, spotřeba 4,789523456248971 l/100 km :D
bylo: 240 D24 ´85, 740 D24 ´85 , 3x 940 B230, B230FK, D24TIC, V70/1 fturbu, 4x 850 různých výbav a motorizací, V70II 2,4i AT, 945GL ´92

Ondra.
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 5095
Registrován: 26 zář 2004 15:10
Bydliště: VRZČ
Vůz: 240/940/V70II

Příspěvek od Ondra. »

ČASOPIS V-STYLE

Ondra_V40:
http://www.v-style.cz

Tam si to můžete objednat až domů
_________________
240 GLT B230F ´89 AT Tourist/diplomatic sales //// V70 MY2001 D5252T - Erdogan
Okřídlená slepice stříbrná fkumbálu, 1999, 66 kw, spotřeba 4,789523456248971 l/100 km :D
bylo: 240 D24 ´85, 740 D24 ´85 , 3x 940 B230, B230FK, D24TIC, V70/1 fturbu, 4x 850 různých výbav a motorizací, V70II 2,4i AT, 945GL ´92

Ondra.
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 5095
Registrován: 26 zář 2004 15:10
Bydliště: VRZČ
Vůz: 240/940/V70II

Příspěvek od Ondra. »

ZIMNÍ PROHLÍDKA V AUTO HASE

Harry
Zdravím!!!
Na prohlídce u Haseho jsem byl právě 21.11. a myslím, že to za ty tři stovky stojí.
Jel jsem hlavně kvůli diagnostice, protože mi svítil airbag a chtěl jsem to tak nějak prohlídnout.
Takže mi kontrolku vymazali, dokonce zadarmo a jinak mě upozornili na slabou nemrzku a taky baterii.
Takže pak už jsem jen sám odstranil tyto nedostatky a mám to doufám vše ok.

Loskut
No nevím jak v Autohase. Mě přišla pozvánka z komunikačního centra do Pardubic. Protože mám auto z dovozu řekl jsem si, že si to nechám prohlídnout od odborníků a objednal se. No když to zhodnotím zpětně udělal bych líp kdybych tam vůbec nejel. Prohlídka byla značně povrchní a za dvacet minut bylo auto zase venku. Ta prohlídka má sedmnáct bodů a za tu dobu docela určitě nestihli ani půlku. Na můj dotaz zda diagnostika ukázala nějaký chybový kód mi bylo řečeno že neé, přičemž jsem o minimálně jednom věděl. No, sehráli komedii, že to teda "ještě jednou napojí" a ejhle něco našli..
_________________
240 GLT B230F ´89 AT Tourist/diplomatic sales //// V70 MY2001 D5252T - Erdogan
Okřídlená slepice stříbrná fkumbálu, 1999, 66 kw, spotřeba 4,789523456248971 l/100 km :D
bylo: 240 D24 ´85, 740 D24 ´85 , 3x 940 B230, B230FK, D24TIC, V70/1 fturbu, 4x 850 různých výbav a motorizací, V70II 2,4i AT, 945GL ´92

Ondra.
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 5095
Registrován: 26 zář 2004 15:10
Bydliště: VRZČ
Vůz: 240/940/V70II

Příspěvek od Ondra. »

VOLVO 164???

Ocs
[img]http://www.volvoklub.cz/images/tvs_muzeum_53.jpg[/img]
Takhle pěkně umí vypadat obyčejná 164, když je správně nalakovaná a fotografuje se z vhodného úhlu, nebo je to něco jiného?

Tomáš
Pro ty co chtějí lekci z historie.
O výrobě dvoudvéřového kupé se začalo uvažovat v době, kdy se standartně vyráběla jedničková řada. Proto pro uvažované kupé vznikl prototyp 162, který je zde na obrázku. Těsně před dokončení projektu už ale bylo jasné, že do výroby půjdou nástupci jedničkové řady. Protože se jednalo o toto přechodové období má prototyp "tělo" z dvojky a "čumák" ze 164. Proto již druhý prototyp byla 262. Ta měla stejně jako i produkční modely černou koženou střechu a byla k mání pouze ve stříbrné barvě a to až do roku 1980. Od tohoto roku byly k dostání i varianty celobarevné (viz moje zlatíčko).
_________________
240 GLT B230F ´89 AT Tourist/diplomatic sales //// V70 MY2001 D5252T - Erdogan
Okřídlená slepice stříbrná fkumbálu, 1999, 66 kw, spotřeba 4,789523456248971 l/100 km :D
bylo: 240 D24 ´85, 740 D24 ´85 , 3x 940 B230, B230FK, D24TIC, V70/1 fturbu, 4x 850 různých výbav a motorizací, V70II 2,4i AT, 945GL ´92

Ondra.
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 5095
Registrován: 26 zář 2004 15:10
Bydliště: VRZČ
Vůz: 240/940/V70II

Essen 2005 z pohledu volvisty

Příspěvek od Ondra. »

ESSEN 2005 Z POHLEDU VOLVISTY:

Tnemec:

[img]http://www.tuning.cz/tn/foto/essen2005_volvo.jpg[/img]

Protože jeden obrázek napoví více, než tisíc slov.

Pro doplnění uvádím:

1x Volvo 240 DL v huhlabarvě, plast, 25 cm; 20 Eur
5x originální prospekty 240, 740, 960 (včetně executive!!); 40 Eur
1x přírodní voda Volvic (navrhuji zasadit se o její dovážení do ČR a pro členy monopolně povinný odběr Smile ); 1,95 Eur
_________________
240 GLT B230F ´89 AT Tourist/diplomatic sales //// V70 MY2001 D5252T - Erdogan
Okřídlená slepice stříbrná fkumbálu, 1999, 66 kw, spotřeba 4,789523456248971 l/100 km :D
bylo: 240 D24 ´85, 740 D24 ´85 , 3x 940 B230, B230FK, D24TIC, V70/1 fturbu, 4x 850 různých výbav a motorizací, V70II 2,4i AT, 945GL ´92

Ondra.
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 5095
Registrován: 26 zář 2004 15:10
Bydliště: VRZČ
Vůz: 240/940/V70II

Novy rekord - dalkove couvani

Příspěvek od Ondra. »

NOVÝ REKORD- DÁLKOVÉ COUVÁNÍ

Travex:
vcera a dnes - v dobe mezi 21:00 a 03:10 byl ustanoven novy rekord, zatim nevime zda je to rekord jenom narodni, nebo mezinarodni, ale podarilo se tymu ve slozeni Travex + Tnemec odcouvat na jeden zaprah s dvema prestavkami celkem 253 km. Pouzito bylo vozidlo V745 s aut. prevodovkou.

Honza:
Gratuluji!!!!!!!!!!!!!
Ale máte co dohánět WGB z roku 1995 uvádí:
V roce 1930:N.Y.- L.A. -N.Y. 11555 km za 42 dní, dva lidi
V roce1984:15 států USA a Kanady 14533 km za 37 dní, dva lidi
v roce 1976:806,2 km za 17:38 hod., průměrnou rychlostí 45,72 km/h
_________________
240 GLT B230F ´89 AT Tourist/diplomatic sales //// V70 MY2001 D5252T - Erdogan
Okřídlená slepice stříbrná fkumbálu, 1999, 66 kw, spotřeba 4,789523456248971 l/100 km :D
bylo: 240 D24 ´85, 740 D24 ´85 , 3x 940 B230, B230FK, D24TIC, V70/1 fturbu, 4x 850 různých výbav a motorizací, V70II 2,4i AT, 945GL ´92

Ondra.
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 5095
Registrován: 26 zář 2004 15:10
Bydliště: VRZČ
Vůz: 240/940/V70II

Filtry

Příspěvek od Ondra. »

FILTRY

Jarda S40
Dal jsem se na předzimní údržbu svých aut, k tomu mi přijel kamarád s Jeepem Cherokee a jak tak blbnu kolem těch olejů, filtrů a podobně, tak mě napadl dotaz. Když jdu koupit filtr třeba na olej, tak se podívají do katalogu na tip vozu a podle toho mi dají značku, kterou zrovna vedou. Nejčastěji UFI. Pak při výměně se mi sice shodne závit a průměr tesnící gumičky, ale již ne třeba průměr venkovní a délka. To se mi stalo třeba u toho Jeepa, kde byl původní filter nějakýamerický a prodali k tomu Mann, který byl asi jen 10cm dlouhý proti původním cca 15 cm. V průměrech je ten rozdíl také někdy značný. Podle mě ale do menší nádobky nenaskládají stejné množství filtrační látky (papíru či čeho). takže je ve výsledku i menší povrch filtrační látky a filtr se dříve zanese. Setkali jste se někdy s tímto problémem a co vy na to? U palivových filtrů je situace někdy obdobná, ale tam se maximálně auto zastaví.

Jirrka
Taky se mi to uz stalo. Vlastne posledni dobou kupuji, jen malej olejovej filtr. Poprvé mě to zarazilo, ale v prodejne rekli, ze je to jedno. Vzhledem k stari meho auto to neresim.
_________________
240 GLT B230F ´89 AT Tourist/diplomatic sales //// V70 MY2001 D5252T - Erdogan
Okřídlená slepice stříbrná fkumbálu, 1999, 66 kw, spotřeba 4,789523456248971 l/100 km :D
bylo: 240 D24 ´85, 740 D24 ´85 , 3x 940 B230, B230FK, D24TIC, V70/1 fturbu, 4x 850 různých výbav a motorizací, V70II 2,4i AT, 945GL ´92

Ondra.
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 5095
Registrován: 26 zář 2004 15:10
Bydliště: VRZČ
Vůz: 240/940/V70II

CHIPTUNING

Příspěvek od Ondra. »

CHIPTUNING


Karlos
ento druh ladeni motoru se provadi ve dvou hlavnich urovnich. Ta prvni je sportovni. Ta o ktere se bavite vy, je chiptuning pro "bezne jezdeni". Vtip spociva v tom, ze prevazna vetsina automobilovych vyrobcu dodava sve vyrobky do mnoha zemi na prevazne vetsine kontinentu, nicmene vsichni jsou nuceni dodavat vozy v takovem nastaveni, aby pri mistnich podminkach nevykazovaly horsi vlastnosti nez jinde. Jedna se napriklad o zohledneni kvality paliva, podnebi a mnoha dalsich faktoru. Z toho vyplyva, ze jeden a ten samy motor je nutno dodat v takovem stavu, aby bez vyhrad jezdil jak na aljasce, tak i v poustnich podminkach a kazdy motor ma tedy jiz z vyroby urcitou rezervu. Tuto rezervu muzeme vyuzit tim, ze optimalizujeme ridici jednotku systemu. A v tom tkvi podstata chiptuningu a toho, proc motory nemaji vyssi vykon jiz z tovarny.

jeste podotek: chiptuning ma na teto "bezne" urovni vyznam spise u motoru s turbodmychadly nebo kompresory, potazmo u velkoobjemovych motoru, ale u 2.l ctyrvalce je mozny narust vykonu zhruba 10% (samozrejme se to da i prehanet, ale pak ten motor pujde rychle do kopru).

...je to psano ve zkratce. V dohledne dobe na toto tema najdete na strankach klubu samostatny clanek.

PS: 2 Honza: v italii je to podle objemu - proto tam treba T5 je dvoulitrova a proto je nejvic dvoulitrovejch 960 taky odtamtud - v Belgii je to taky podle objemu, jestli i podle vykonu nevim...
_________________
240 GLT B230F ´89 AT Tourist/diplomatic sales //// V70 MY2001 D5252T - Erdogan
Okřídlená slepice stříbrná fkumbálu, 1999, 66 kw, spotřeba 4,789523456248971 l/100 km :D
bylo: 240 D24 ´85, 740 D24 ´85 , 3x 940 B230, B230FK, D24TIC, V70/1 fturbu, 4x 850 různých výbav a motorizací, V70II 2,4i AT, 945GL ´92

Ondra.
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 5095
Registrován: 26 zář 2004 15:10
Bydliště: VRZČ
Vůz: 240/940/V70II

Vyhořelá 850

Příspěvek od Ondra. »

VYHOŘELÁ 850

Honza
V roce 2002 dne 17.1 vyhořelo na Jižní spojce V850T5R. Našel jsem o tom článek , ale chybí tomu konec. Příčina. Víte někdo o tom něco? Hlavně závěr. Proč?

Karlos
jeden cas fungovala domena volvohori.cz, kde bylo vse popsano...slo o zkrat na vytapeni sedacky ridice...nez stacil kdovkoliv cokoliv, tak auto bylo jako taborak...majitel zkousel kdeco, i protokol od hasicu, ale pokud vim, tak VolvoAutoCzech ho odpalkovalo...vic si nepamatuju

Black Hawk
oficiální verze hasičského sboru:nedopalek cigarety.molitan sedadla testován v na fakultě čvut:telota vznícení není.škvaří se ale nechytne.

Honza
V tom článku je že hasiči určili za původ vyhřívání sedačky u řidiče
_________________
240 GLT B230F ´89 AT Tourist/diplomatic sales //// V70 MY2001 D5252T - Erdogan
Okřídlená slepice stříbrná fkumbálu, 1999, 66 kw, spotřeba 4,789523456248971 l/100 km :D
bylo: 240 D24 ´85, 740 D24 ´85 , 3x 940 B230, B230FK, D24TIC, V70/1 fturbu, 4x 850 různých výbav a motorizací, V70II 2,4i AT, 945GL ´92

Ondra.
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 5095
Registrován: 26 zář 2004 15:10
Bydliště: VRZČ
Vůz: 240/940/V70II

Příspěvek od Ondra. »

VETERÁNSKÁ TESTACE

Haicci
Zdravím! Vysvětlil by zde někdo rozdíl mezi registrační značkou pro historická vozidla a tzv.klubovou značkou? Vím, že k historickým značkám jsou dost tvrdé podmínky a slyšel jsem právě o klubových registracích, které by byly cestou i pro normální smrtelníky, kteří mají auto sem tam narezlé, opotřebované, prostě ne v top stavu, ale přesto původní a hlavně by chtěli jezdit za 1/12 pov.ručení!!! :p Díky!

Honza
Je to spíš klubová testace kterou mám na Bertona: stáří do 1981, dobrej stav - nemusí bejt až tak původní,každej rok přetestování. Potřebuješ k tomu :pozvat komisaře domu nebo dorazit na místo klubové testace - já to mám u Simka klubu Praha, Dvě fotky který si udělá sám kamisař aněco peněz. Mě přijel z Prahy do Budějc a stálo mě to asi 1500. Zůstanou ti normální bílí značky a platíš 1/12 pojistky (já 730 Kč) a můžeš jezdit kdy chceš , třeba denně do práce. Na or.veteránskejch je omezení. Více na http://www.vccpraha.cz nebo http://www.veteran.cz .
_________________
240 GLT B230F ´89 AT Tourist/diplomatic sales //// V70 MY2001 D5252T - Erdogan
Okřídlená slepice stříbrná fkumbálu, 1999, 66 kw, spotřeba 4,789523456248971 l/100 km :D
bylo: 240 D24 ´85, 740 D24 ´85 , 3x 940 B230, B230FK, D24TIC, V70/1 fturbu, 4x 850 různých výbav a motorizací, V70II 2,4i AT, 945GL ´92

Ondra.
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 5095
Registrován: 26 zář 2004 15:10
Bydliště: VRZČ
Vůz: 240/940/V70II

Příspěvek od Ondra. »

_________________
240 GLT B230F ´89 AT Tourist/diplomatic sales //// V70 MY2001 D5252T - Erdogan
Okřídlená slepice stříbrná fkumbálu, 1999, 66 kw, spotřeba 4,789523456248971 l/100 km :D
bylo: 240 D24 ´85, 740 D24 ´85 , 3x 940 B230, B230FK, D24TIC, V70/1 fturbu, 4x 850 různých výbav a motorizací, V70II 2,4i AT, 945GL ´92

Ondra.
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 5095
Registrován: 26 zář 2004 15:10
Bydliště: VRZČ
Vůz: 240/940/V70II

Příspěvek od Ondra. »

ON-LINE PLÁNOVAČE TRAS

Karlos a rpet
http://www.de.map24.com/
http://www.viamichelin.com/viamichelin/ ... mePage.htm
_________________
240 GLT B230F ´89 AT Tourist/diplomatic sales //// V70 MY2001 D5252T - Erdogan
Okřídlená slepice stříbrná fkumbálu, 1999, 66 kw, spotřeba 4,789523456248971 l/100 km :D
bylo: 240 D24 ´85, 740 D24 ´85 , 3x 940 B230, B230FK, D24TIC, V70/1 fturbu, 4x 850 různých výbav a motorizací, V70II 2,4i AT, 945GL ´92

Ondra.
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 5095
Registrován: 26 zář 2004 15:10
Bydliště: VRZČ
Vůz: 240/940/V70II

Volvo ve hrách

Příspěvek od Ondra. »

VOLVO VE HRÁCH

Drewid
GTA- San Andreas (Addon)
Obrázek
Obrázek


Ondra.
Amatérsky vytvořená Volva se dají přidávat do her Need for speed 3,4 GTA3, Vice City, San Andreas a tak dál. Ale o originálním Volvu vím jenom v TOCE. A co se týče náklaďáků, FH16 bylo v Hard truck 2 a v reedici HT2 v King of the road.


smarkus
jo v TOCE bylo volvo jezdival jsem snim pokud se pamatuju byla to asi 850


marra
Gran turismo 4

Obrázek
Obrázek
_________________
240 GLT B230F ´89 AT Tourist/diplomatic sales //// V70 MY2001 D5252T - Erdogan
Okřídlená slepice stříbrná fkumbálu, 1999, 66 kw, spotřeba 4,789523456248971 l/100 km :D
bylo: 240 D24 ´85, 740 D24 ´85 , 3x 940 B230, B230FK, D24TIC, V70/1 fturbu, 4x 850 různých výbav a motorizací, V70II 2,4i AT, 945GL ´92

Ondra.
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 5095
Registrován: 26 zář 2004 15:10
Bydliště: VRZČ
Vůz: 240/940/V70II

Příspěvek od Ondra. »

CO MĚLO BÝT A NENÍ

wickey
Tak jsem nasel pri prochazeni starsich auto katalogu veci o volvu - zajimave je porovnavat z dnesniho hlediska co a jak nakonec dopadlo. (jedna se o slovenske preklady nemeckych auto katalogu Auto Motor und Sport)

Modelovy rok:
1995 - V poslednom roku stroskotala na odpore akcionarov dlho pripravovana svadba medzi Volvom a francuzskou automobilkou Renault. Svedsky vyrobca, ktory sa uz roky pohybuje v strate, sa teraz pokusa sam najst vychodisko z tejto nepriaznivej situacie.

1996 - Volvo prekonalo odbytovu krizu. Medzicasom sa svedsky vyrobca moze tesit z prirastkov predaja, ale aj z noveho modelu, ktory zapada medzi rady 400 a 850. Vznikol v spolupraci s Mitsubishi a vyraba sa v holandskom Borna.

1997 - Plny program u Volva: este na jesen 1996 bude predstavene kupe na baze typoveho radu 850, v januari 1997 bude nasledovat kabriolet. Nastupca typu 960 necha na seba cakat do roku 1998 a na prelome tisicrocia je v plane kompaktne auto vo velkosti VW Golfa.

1998 - Svedsky vyrobca Volvo rozsiruje svoj modelovy program krok za krokom. Po predstaveni kupe a kabrioletu na baze typu S70 zaciatkom roka 1998 nasleduje model Cross Country, ktorym chce Volv, rovnako ako v buducnosti aj Audi a BMW, konkurovat v segmente terennych kombi.

1999 - Volvo patri k jednym z mala zostavajucich automobilovych vyrobcov, ktorych este neprevzal nejaky vacsi partner. No sef koncernu VW Ferdinand Piech uz upriamil pohlad na svedsku znacku, v neposlednom rade aj kvoli atraktivnemu oddeleniu nakladnych automobilov. Zatial vsak Volvo rozsiruje svoj program samostatne. V oktobri 1998 startuje nova limuzina vyssej strednej triedy S80 ako nastupca typu S90. Od jari 1999 ponuku znacky Volvo v Europe rozsiri kabriolet C70.

2000 - Ked sa v roku 1993 neuskutocnila fuzia s Renaultom, automobilka Volvo si nasla noveho partnera: od roku 1999 je svedsky vyrobca pod strechou velkeho koncernu Ford a popri znackach Jaguar, Aston Martin a Lincoln tam patri k uslachtilym znackam. Nadalej vsak trva aj kooperacia s Mitsubishi. Rad strednej triedy S40/V40 ma spolocnu platformu s Mitsubishi Carisma. Od japonskeho partnera Volvo prebera aj benzinovy motor s priamym vstrekovanim paliva, ktory sa teraz montuje do radu 40. Onedlho pride nastupca radu 70. Premieru bude mat na Detroit Motor Show 2000

2001 - Svedska znacka Volvo medzicasom patri do koncernu Ford a popri renomovanych znackach Aston Martin, Land Rover, Lincoln a Jaguar, patri do takzvanej Premier Automotive Group, ktoru vedie byvaly clen predstavenstva BMW Wolfgang Reitzle. Rozsiahlou modelovou ofenzivou chce Volvo vyrazne zvysit vyrobu a predaj, pricom okrem novych generacii existujucih typov su na najblizsie roky v plane aj modely vyplnajuce medzery na trhu, v ktorych znacka doteraz nebola zastupena.
_________________
240 GLT B230F ´89 AT Tourist/diplomatic sales //// V70 MY2001 D5252T - Erdogan
Okřídlená slepice stříbrná fkumbálu, 1999, 66 kw, spotřeba 4,789523456248971 l/100 km :D
bylo: 240 D24 ´85, 740 D24 ´85 , 3x 940 B230, B230FK, D24TIC, V70/1 fturbu, 4x 850 různých výbav a motorizací, V70II 2,4i AT, 945GL ´92

Ondra.
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 5095
Registrován: 26 zář 2004 15:10
Bydliště: VRZČ
Vůz: 240/940/V70II

Re: SHRNUTÍ SMAZANÝCH TÉMAT

Příspěvek od Ondra. »

LPG A CNG V NĚMECKU
wickey
http://www.gas-tankstellen.de/menu.php
_________________
240 GLT B230F ´89 AT Tourist/diplomatic sales //// V70 MY2001 D5252T - Erdogan
Okřídlená slepice stříbrná fkumbálu, 1999, 66 kw, spotřeba 4,789523456248971 l/100 km :D
bylo: 240 D24 ´85, 740 D24 ´85 , 3x 940 B230, B230FK, D24TIC, V70/1 fturbu, 4x 850 různých výbav a motorizací, V70II 2,4i AT, 945GL ´92

Ondra.
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 5095
Registrován: 26 zář 2004 15:10
Bydliště: VRZČ
Vůz: 240/940/V70II

Re: SHRNUTÍ SMAZANÝCH TÉMAT

Příspěvek od Ondra. »

TESTY AUTOŠKOL

Háša

http://farcar.euweb.cz/farcar.html
_________________
240 GLT B230F ´89 AT Tourist/diplomatic sales //// V70 MY2001 D5252T - Erdogan
Okřídlená slepice stříbrná fkumbálu, 1999, 66 kw, spotřeba 4,789523456248971 l/100 km :D
bylo: 240 D24 ´85, 740 D24 ´85 , 3x 940 B230, B230FK, D24TIC, V70/1 fturbu, 4x 850 různých výbav a motorizací, V70II 2,4i AT, 945GL ´92

Ondra.
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 5095
Registrován: 26 zář 2004 15:10
Bydliště: VRZČ
Vůz: 240/940/V70II

Re: SHRNUTÍ SMAZANÝCH TÉMAT

Příspěvek od Ondra. »

VÝFUKY STARLINE

Jirrka
Máte nekdo zkusenosti s temito italskymi vyfuky? Jsou nejlevnejsi, tak predpokladam, ze kvalita bidna, ale walker a Bosal je asi to same a cena o 1000,-Kc vyssi. Takze, kdyz nekvalitni tak nejlevnejsi.

eLzyx
Já mám koncový díl výfuku od tohoto výrobce. Stál mě i s montáží 1000Kč. Technik mi říkal po zaplacení, tak se tu za rok stav pro novej :shock: .
Mám ho 3/4 roku a je poměrně dost rezavý, ale neprorezlý. Auto mám v provozu každý den. Dle mého názoru ještě další rok vydrží.

LukášM
Dost často kupuji díly na opravy aut a dílům Starline (v nabídce Autokelly) se vyhýbám. Kvalita v tomto případě odpovídá nízké ceně.
Myslím že Bosal je přeci jen o něco kvalitnější, mám ho na autě 2 roky a stále je jako nový.
_________________
240 GLT B230F ´89 AT Tourist/diplomatic sales //// V70 MY2001 D5252T - Erdogan
Okřídlená slepice stříbrná fkumbálu, 1999, 66 kw, spotřeba 4,789523456248971 l/100 km :D
bylo: 240 D24 ´85, 740 D24 ´85 , 3x 940 B230, B230FK, D24TIC, V70/1 fturbu, 4x 850 různých výbav a motorizací, V70II 2,4i AT, 945GL ´92

Zpět na „o všem možném:-)“