L4W píše:Testy EuroNCAP pro me nemaji skoro zadnou vahu. Vyrobit auto, ktere vydrzi tyto narazy v rychlosti 64 km/h uz zvladne kazda automobilka. Jeste ze Volvo to vi a zameruje se na to, aby jejich auta zvladala nehodam predchazet, misto aby jen co nejvice mirnila jejich nasledky.
Je to přesně jak říkáš:
v prvé řadě jde o to se do krizových situací nedostat. To je sice hlavně na řidiči ale je dost věcí, který můžou pomoc a Volvo zde udělalo spoustu práce.
Teprvé v druhé řadě jde o o to se případných krizových situací vyhrabat (to jsou ty různé ABS ESP ASR apod.).
A až úplně na konci jsou pak pásy, airbagy, různí pohlcovače nárazové energie atd.
Jsem toho názoru, že kromě nich o výsledku rozhoduje hlavně štěstí. Navíc funkčnost a účinnost těchto prvků s rostoucí rychlostí nezadržitelně klesá. Při čelním nárazu ve 120 km rychlosti je airbag víceméně na h...o.
Doktor by mohl vyprávět, bohužel.....