
1. Protože se během práce budou odpojovat napájená zařízení, doporučuji před začátkem odpojit baterii. Po vyjmutí klíčku ze zapalování počkejte obvyklých 10 min a pak můžete odpojit baterii - negativní pól !
2. Začneme vyndáním koberečku a odděláním dvou plastových krytů u spolujezdce. Jeden je na boku středové konzoli (1) a druhý pod přihrádkou - drží na dvou šroubech. (2).
[img]http://img14.imageshack.us/img14/7670/obr1a.jpg[/img]
3. Nyní je třeba oddělat kryt prahů. Ten drží v podlaze na třech nýtech, jejichž poloha je přibližně naznačena na obrázku. Tahem k sobě je postupně uvolňujte a poté kryt vyjměte. Chce to trochu opatrnosti aby se nic nezlomilo.
[img]http://img509.imageshack.us/img509/6233/obr2.jpg[/img]
4. Teď můžeme začít s demontáží přihrádky před spolujezdcem. Nejprve je z ní samozřejmě třeba vyndat všechny věci. Na obvodu ji drží asi 8 šroubů, které je třeba vyšroubovat - jde o Torx T20. Aby jste se ale šroubovákem dostali ke všem, je potřeba vycvaknout vzpěru (1) držící otevřenou přihrádku. Ta se ve standartně otevřené poloze zastavuje o dva plastové výstupky (2) a aby jste mohli přihrádku otevřít úplně je třeba za oba přitáhnout směrem k sobě, pak se víko uvolní úplně a cesta ke šroubům je volná.
[img]http://img62.imageshack.us/img62/5674/obr3.jpg[/img]
5. Odpojte dva kabely u příhrádky (1 a 2) a vyndejte přihrádku. Poté vyhrňte část koberce na podlaze stranou. Cesta k venilátoru je nyní volná.
[img]http://img14.imageshack.us/img14/5001/obr4.jpg[/img]
6. Nejprve je třeba vytáhnout černou hadičku (1) na spodku ventilátoru sloužící k odvodu kondenzátu. Její konec je spojen s ventilátorem a zajištěn malou sponkou (2) - na obrázku je jiež hadička odpojená. Sponku jsem rozdělal pomocí malého plochého šroubováku. Staší šroubovák vložit do poslední dírky na sponce a páčivým pohybem ji vycvaknout. Poté ještě odpojte od ventilátoru kabel - na obrázku je rovněž už odpojený.
[img]http://img402.imageshack.us/img402/1520/obr5.jpg[/img]
7. Nyní přijde to nejhorší. Ventilátor drží zespodu na pěti šroubech (torx T20) které je třeba odšroubit. První čtyři jdou celkem snadno, ale poslední je za trest. Jde o šroub v pravém zadním rohu kde se dost blbě dostává. Je na to třeba zahnutý torx klíč a i s tím je to dřina. Nejlepší by byl asi nějaký klíč s kloubem, ten já ale neměl takže jsem se musel pustit do piplavé a nepohodlné práce s výbavou, kterou jsem měl k dispozici. Vem sem ho šrouboval snad 15 minut, vždy jsem s ním trochu otočil o pár mm a pak znova a znova. Není tam zrovna moc místa, takže se obrňte trpělivostí. Pokud někdo zná jednodušší způsob tak sem s ním. Jakmile budou všechny šrouby venku, jde ventilátor vyjmout vcelku snadno. K tomuto kroku obrázek nemám, věřím že těch 5 šroubů každej objeví sám

8. Předpokládám, že vám v ruce zůstala ta černá kulatá věc na obrázku. V dalším kroku je třeba otočit ventilátor vzhůru nohama (lopatkama dolů) a sundat černý plastový kryt (1). Jde to snadno, stačí zatáhnout za jeho delší konec (1a).
[img]http://img18.imageshack.us/img18/9195/obr6.jpg[/img]
9. Pod krytem uvidíte dva šrouby (1), držící elektromotor v pouzdře. Vyšrubte je, odpojte napájecí kabel (2) a motorek vytáhněte. Jde to trochu ztuha kvůli gumovému vedení uvnitř pouzdra. Můžete si pomoct šroubovákem který zastrčíte do bočního otvoru pouzdra začnete páčit.
[img]http://img695.imageshack.us/img695/9702/obr7.jpg[/img]
10. nyní máte venku samotný motorek s turbínou. K dalšímu rozebírání už jsem se nepouštěl protože si myslím, že není třeba a navíc si nejsem jistej jestli to vůbec dál jde. Dole u motorku je obdélníkový otvor (1) kam jsem nastříkal mazivo. Použil jsem obyčejnou WD-40 ale lepší by bylo sehnat si nějaké kvalitnější mazání (uvidím jak dlouho vydrží bez pískání). Nastříkal sem toho dovnitř opravdu hodně, vlastně jsem to v tom v podstatě vykoupal aby se motorek co nejvíc promazal. Dejte si pozor ať mazivem, nebo něčím jíným nezašpiníte lopatky ventilátoru. Koneckonců ony budou dozvádět vzduch v autě a nebylo by příjemné kdyby se z výdechu linul smrad maziva.
[img]http://img695.imageshack.us/img695/4373/obr9.jpg[/img]
Teď už jen stačí opačným postupem vše složit dohromady a je hotovo. Jen připomínám že před připojením baterie by měl být klíč v zapalování na poloze II. Nastartuje a vyzkoušejte ventilaci. V mém případě vše klaplo a otravný pískot naprosto vymizel. Pokud se tak nestalo, tak vás musím nasrat, ale ve ventilátoru problém není
