tak jsem tu zase s dalsim fotonavodem.
Tentokrat se budeme zabyvat vycistenim vetracku, ktery nasava vzduch z kabiny, aby klimatizace mohla spravne regulovat teplotu a reagovat na Vase pozadavky.
Pro Ty, kteri nevi, jak toto funguje: Jedna se o vyhrivany odporovy dratek podobny treba tomu ve vaze vzduchu. A princip je tedy nasledujici: po nastoupeni do auta (otevreni ridicovych dveri) nebo klicek poloha I. se vetracek rozbehne a zacne nasavat vzduch z kabiny.
(za tou mrizkoum (dole Obr.18) nad pravym volicem teploty je schovany dratek - teplotni cidlo, ktere se ochlazuje vzduchem ktery proudi kolem nej.)
Vetsinu z nas toto zarazilo a rikali jsme si, jakypak roj to mame schovany za palubkou..

I me toto prudilo a tak predchazejice poruse tohoto velice sofistikovaneho vetracku (jak sami uvidite - protoze uz jsem zde cetl i varianty jakoze nadradit tento vetrackem z PC a pod..) rozhodl jsem se pro preventivni ocistu.
Navod jak se k nemu dostat je zde:
Odpojit baterku
Obr.1- plochym sroubovakem vyloupnout listu-drzak na propisku
Obr.2- dve klikacky zamacknout a zatahnout nahoru
Obr.3- vycvaknout ramecek od radici paky
Obr.4- odsroubovat 2 srouby torx 25 Obr.5- povytahnout si panel klimy smerem k sobe a zaroven se snazit pusobit silou dolu, aby vznikla mezera mezi panelem k.a radiem.
Obr.6- v hormim rohu lehce zapacit plochym sroubovakem a radio smerem k sobe lehce vycvaknout
Obr.7- jsou tam takove kovove packo-hacky ktere zapadaji do jamek viz
Obr.8- jamky panelu klimy (ale neni se ceho bat, neni tam co ulomit) Obr.9- odsroubovat 2 krizove sroubky uhlopricne drzici vetracek a vysunout ho z panelu klimy
Obr.10- prestipnout stahovaci pasku a vycvaknout opatrne dva zobacky smerem do tela vetracku (tez videt oba na Obr.11)
Obr.11- opatrne vytahnout tisteny spoj. neleknout se - samotna vrtulka jakozto rotor zustane v platovem tele.
Obr.12- zde je videt jaky Svedi pouzili vychytany mechanismus - zadna vrtulka nasazena atd na osicce, ci rotoru. Rotor je samotna vrtulka Obr.13- cely mechanismus doporucuji ocistit ISOPRPPYLALKOHOLEM zkracene IPA - nejjemejsi technicke cistitdlo (zkusenost, ze i mobil utopeny v pivu kdyz jsem znovy vypral v tomto opet fungoval)
Obr.14- zaprasenou vrtulku a vnitrek sasi tez vycistit IPA-ou a z vnitrku rotoru (Obr.12) dukladne odstranit prach a tez mozne jemne kovove sponky, ktere se tam za dobu nachytaji.
Obr.15- osobne jsem nepouzil zadne mazadlo, protoze mechanika je natolik jednoducha a jemna, ze jakekoli i teflonove mazadlo by stejne za cas akorat nalapalo prach a zpusobilo zadreni, nebo problemy vetsi, nez nechat nenamazane. (ale je na kazdem z Vas..)
Rotor tedy nasadit na civku a tistak drzet v ruce a tentokrat nasadit sani na tistak s rotorem.
Zacvaknout deklik a zaaretovat novou stahovaci paskou. (fazetka tusim take..)
Obr.16- v detailu mizerneho fota je patrny jiz zminovany dratek - tepl.senzor. I ten jsem oplachl a ocistil IPA-ou. Nebude mit takovy odpor, jako pod nanosem prachu.. A bude merit presneji. (tady pozor s "uchostourem" neni to drat do betonu, ale jemny medeny dratek...)
Vlozit zpet vetracek a prisroubovat 2x krizovy sroubek Obr.17- zapojit konektory a nasadit panel klimy na dva packo-hacky pod radiem
Obr.18- zaklesnout packo-hacky do kolejnicek panelu k. a jednoduse zatlacit dovnit cely panel
Obr.19- prisroubovat cely panel 2x torx 25
Obr.20- zacvaknout zpet ramecek radicky a drzak na propisku. THATS IT!

V pripade nejasnosti jsem k dispozici.
Snad bude foto navod nekomu k uzitku ;o)
Jan