Čau všichni!
Putřeboval bych radu jak rozebrat křížky na kardanu, abych něco nezvoral. Po dlouhém boji jsem přemluvil ségrovky aby opustili svou vytrvale bránící pozici. A tím jsem taky zhasl. Víčka pod němi nejdou ven, nevím jak na ně,,, Potřebuju zkombinovat 2 různé kardany, abych měl dlouhej akorát Dík za rady
Kardan - rozebrání křížků
Pravidla fóra
Vážení uživatelé tato sekce je určena pouze pro dotazy všeobecné, které nejdou zařadit k příslušnému typu auta.
Například: Jak nalakovat plecháče a podobně. Ostatní pište podle typových řad tam kam patří.
Vážení uživatelé tato sekce je určena pouze pro dotazy všeobecné, které nejdou zařadit k příslušnému typu auta.
Například: Jak nalakovat plecháče a podobně. Ostatní pište podle typových řad tam kam patří.
- Autor
- Zpráva
-
Offline
- Příspěvky: 106
- Registrován: 21 roků 2 měsíce
- Bydliště: Nedvědice
- Vůz: 964(94, B200ET OD) 760(83, B23ET OD)
- Bydliště: Nedvědice
Kardan - rozebrání křížků
_________________
964(94, B200ET OD)
760(83, B23ET OD)
964(94, B200ET OD)
760(83, B23ET OD)
-
Offline
- Příspěvky: 1766
- Registrován: 20 roků 7 měsíců
- Bydliště: Brno
- Vůz: Amazon, 1800ES, 240, 480, 740,760, T603
- x 1
Zdar crtcu, znáš Foglarovku o ježkovi v kleci? "Když natočíme dlouhý osten proti největšímu otvoru klece..."
Tak nějak se rozebírají křížky. Nejdřív se vyndají seegerovky, pak si najdeš trubku, tyčku nebo ořech z gola sady, která má o něco menší průměr než "víčka" a pochopitelně KLADIVO. Hřídel položíš na svěrák (čelisti rozevřeny na 2/3 průměru hřídele) tak, aby příruba byla opřena o boky čelistí svěráku. Kladivem boucháš do příruby, až se vysune jedna miska asi 4 mm ven - ne víc (jinak se vysypou a "zašprajcují" jehly v protilehlé misce!). Hřídel otočíš o 180 st. a vytlučeš druhou misku. Teď by měla jít příruba vysunout z kříže. To stejné uděláš z druhou dvojicí misek.
Při sborce přijde na řadu trubka nebo ořech, kterou se zatloukají misky do svých pozic a vazelína, kterou se lepí jehly do misek. Dále je potřeba mnoho trpělivosti.
Dělal jsem to dvakrát v životě, tak ten návod ber s rezervou. Musím se ovšem pochlubit, na červeném sedanu je najeto s mnou měněnými křížky asi 60.000 km a nikde nic nevibruje.
Tisícihran se zasouvá do protikusu tak, aby osy procházející "rozvidlením" byly rovnoběžné.
Ještě jsou potřeba ramena a kosti?
Tak nějak se rozebírají křížky. Nejdřív se vyndají seegerovky, pak si najdeš trubku, tyčku nebo ořech z gola sady, která má o něco menší průměr než "víčka" a pochopitelně KLADIVO. Hřídel položíš na svěrák (čelisti rozevřeny na 2/3 průměru hřídele) tak, aby příruba byla opřena o boky čelistí svěráku. Kladivem boucháš do příruby, až se vysune jedna miska asi 4 mm ven - ne víc (jinak se vysypou a "zašprajcují" jehly v protilehlé misce!). Hřídel otočíš o 180 st. a vytlučeš druhou misku. Teď by měla jít příruba vysunout z kříže. To stejné uděláš z druhou dvojicí misek.
Při sborce přijde na řadu trubka nebo ořech, kterou se zatloukají misky do svých pozic a vazelína, kterou se lepí jehly do misek. Dále je potřeba mnoho trpělivosti.
Dělal jsem to dvakrát v životě, tak ten návod ber s rezervou. Musím se ovšem pochlubit, na červeném sedanu je najeto s mnou měněnými křížky asi 60.000 km a nikde nic nevibruje.
Tisícihran se zasouvá do protikusu tak, aby osy procházející "rozvidlením" byly rovnoběžné.
Ještě jsou potřeba ramena a kosti?
_________________
121 Amazon, B20A, 1970
244 GL, 1980, B21A, Tuzex
3x 240 kombi, 1991-3, B200F, B230F, Super Polar, Eaton Diff Locker, Standheizung
Tatra 603, 1970, V8
121 Amazon, B20A, 1970
244 GL, 1980, B21A, Tuzex
3x 240 kombi, 1991-3, B200F, B230F, Super Polar, Eaton Diff Locker, Standheizung
Tatra 603, 1970, V8
Kdo je online
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé