Jak na cisteni klimatizačního / chladiciho okruhu S/C/V70?

všeobecné dotazy na domácí opravy...
Pravidla fóra
Vážení uživatelé tato sekce je určena pouze pro dotazy všeobecné, které nejdou zařadit k příslušnému typu auta.
Například: Jak nalakovat plecháče a podobně. Ostatní pište podle typových řad tam kam patří.
  • Autor
  • Zpráva
st_Andy
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 4
Příspěvky: 1929
Registrován: 15 roků 5 měsíců
Bydliště: Košice - Staré mesto
Vůz: V90 D5 AWD Inscription

#1 Jak na cisteni klimatizačního / chladiciho okruhu S/C/V70?

Příspěvek od st_Andy »

Cau Kluci, mam mensi dotázek, na zrazu jsem se zminoval, ze kdyz je motor zahraty a trocha tomu clovek naklada, je na par sekund z venku z motoroveho prostoru citit mirny zavan "puchu - jako mokry hadry" :twisted: Fakt ale netusim jestli to je od vedeni vody, nebo mozna od turba, nebo cim to muze bejt.. Pricem zadne kapaliny ani olej neubyvaji.

Prijde mi to, ze se to objevuje kdyz naplno slape turbo a voda s otackama cirkuluje rychlej, pri normalni jizde vubec nic. Dostal jsem radu, ze to neni neobvykle (nevim, zatim jsem to jinde nepotkal) a ze to muze vyresit vycisteni klimatizace, nebo vodniho okruhu.. Nejak jsem to neresil ale stromecek dovonel :D a tak nez koupim novy... Rad bych vedel cim to muze bejt a jestli je mozny to vyresit. (kdyz zapnu nebo vypnu klimu neni citit vubec nic, jde to spis zvenci od motora, jakoby prolinali trubky nebo hadice kdyz jsou poradne zahrate) Mozna jse se s tim uz setkali, ja zatim ne, tak babo raď.. :pardon: (Bohuzel "vonavej" obrazek vam k tomu asi neprilozim :green:)

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 3094
Registrován: 18 roků 3 měsíce
Bydliště: Teplicko
Vůz: TeslaS85D,Volvo S60 2.4T,V70 2.4,850T-5R
Bydliště: Bílina

#2 Jak na cisteni klimatizačního / chladiciho okruhu S/C/V7

Příspěvek od eLzyx »

mno ... tak to jsem zvědavej. Řeším úúúplně to samé. Akorát, že u mě to smrdí sakra dost. Asi tomu dávám sakra čouda :twisted:
_________________
je: Millennium Falcon Tesla model S 85D 2015, Solid White; andělíček můj strážníček S60 2.4T 147kW 2001, Maya Yellow; Strup 850 T5R 7 místné kombi 177kW 1994, Cream Yellow (schovaná pod Stone Black); Weisser Riese - bílý obr V70 2.4i 103kW 2001, Polar White; lehárošwágen VW T2b 1.6 37,5kW 1973, Kansas Beige/Pastel White
bylo: S80 se zadřenou 2.5T avtomat AWD 2004; Volvo C70 T5 (B5234T3) 1999

Sarkasmic
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 1619
Registrován: 17 roků 6 měsíců
Bydliště: Žďár nad Sázavou
Vůz: Volvo 1980-97

#3 Jak na cisteni klimatizačního / chladiciho okruhu S/C/V7

Příspěvek od Sarkasmic »

Opravdu vetsinou staci nechat vicistit klimu. Schvalne si zkuste cuchnout do nejake stare lednicky-smrdi to uplne stejne-a dela to skazenej kondenzat co se chyta na topeni a vsude tam okolo....
_________________
343 GL r.v. 1981 B14 2E,V70 r.v. 1997 B5234 T3

st_Andy
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 4
Příspěvky: 1929
Registrován: 15 roků 5 měsíců
Bydliště: Košice - Staré mesto
Vůz: V90 D5 AWD Inscription

#4 Jak na cisteni klimatizačního / chladiciho okruhu S/C/V7

Příspěvek od st_Andy »

tak to jsem "rad" ze v tom sci-fi nejsem uplne sam.. :pardon:
dokud mam okenka zavrena tak pohoda jazz, jakmile ale po sviznejsi jizde otevru stresni okno, nebo pustim za jizdy prime proudeni vzduchu do kabiny (z ponad kapoty) tak to leze dovnitr.. Cize muze ten vyparnik byt cejtit od motorovyho prostoru? A je to teda ten vyparnik?

doktor
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 3225
Registrován: 15 roků 10 měsíců
Bydliště: Slaný, okr. Kladno
Vůz: SAAB 9-5 AERO 04, V70II R 04, C70 T5 98

#5 Jak na cisteni klimatizačního / chladiciho okruhu S/C/V7

Příspěvek od doktor »

já to mám taky a fusakle to nejsou, to už mám vyzkoušené :D
Mě zajímá, jestli se to dá spravit pouze tím sprejem s hadičkou?
_________________
V70R II 2,5T AWD, manual, 220 KW,´04, SAAB 9-5 AERO 2.3T, B235R, manual, 184 kW, ´03, Volvo C70 2,0 T5, B5204T3, 166kW ´98, manual, ARD tuning stage 2, 195kW,
bylo Volvo 460 2.0, B20F manual, 80kW,´95, bylo Volvo V70 2.5 10V, B5252S automat, 106kW,´99, bylo Volvo 850 R, 2.3, B5234T5 automat, 176kW,´96, Volvo V70 T5 2.3, B5234T3, manual, 176kW, ´99,
Vstup do galerie ZDE

raadjek
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 379
Registrován: 17 roků 4 měsíce
Bydliště: Úvaly
Vůz: V70 III 2.0 Bi-fuel (CNG) aut. MY2013
Bydliště: Úvaly

#6 Jak na cisteni klimatizačního / chladiciho okruhu S/C/V7

Příspěvek od raadjek »

Sprej s hadičkou je dobrá věc, ale poradili mě i jinou "pohodlnější" metodu čištění klimatizace. Sprej bez hadičky - zavřou se okna, spustí se klima, recirkulace, větrák na plno, a pustí sprej (jenom se zmáčkne a on všechno vypustí). Použil jsem toto http://www.olejshop.cz/maziva/p/crc-airco-kleen-200ml, ale dá se to sehnat asi všude (?).

Určitě to je pohodlnější, ale možná méně účinné co se týče "velkého smradu", mikrobů atd. Na to bude nejlepší nechat klimu profesionálně vyčistit.
_________________
V70 III, 2.0T Bi-Fuel, aut., 2012, hnědá...............Obrázek
Renault Zoe Z.E. 40, 2018, bílá
S60, 2.0T (B5204T5), aut., 2004, zlatá..................Obrázek
Bylo: V70 I, 2.5 TDI (D5252T), man., 1997, bílá...............6,66 l/100km
Bylo: V40 I, 2.0 (B4204S), man., 1997, stříbrná...............9,28 l/100km

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 528
Registrován: 16 roků 6 měsíců
Vůz: V50 D5, 2008, 132KW, 360Nm
Bydliště: Hradec Králové

#7 Jak na cisteni klimatizačního / chladiciho okruhu S/C/V7

Příspěvek od jogin3 »

Kazdopadne, jsem dnes zjistil ze kazdych 5let a nebo o zjisteni popripade vymeny jakyho koli dilu by jse mel vymenit susic klimatizace. Prave z toho duvodu, aby fungoval jak ma a neudrzovala se vlhost v klima okruhu, pak to smrdi apod. Samozrejme je dobry vycistit vyparnik, desinfekce tipu, spray pomuze tak na par dni. Ten prach voda, humus to proste z toho vyparniku neodstrani.
_________________
Byla V50 D5, 2008, Momentum 132KW (D5244T8), nádherný auto.
Byla S60 2.3 T5 , R5 20V ,(B5234T3) 184Kw, vyborna vybava a luxus.
Byla V40 2.0T rk.v. 1999 (B4204T) , kuze, vyhrev, aut.klima
GALERIE

st_Andy
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 4
Příspěvky: 1929
Registrován: 15 roků 5 měsíců
Bydliště: Košice - Staré mesto
Vůz: V90 D5 AWD Inscription

#8 Jak na cisteni klimatizačního / chladiciho okruhu S/C/V7

Příspěvek od st_Andy »

Sprej s hadickou vydrzi vonet i rok, (to mam odskouseno v druhem vozu) ale bojim se ze se s nim nadela paseka pac ta pena z hadicky tenkrat hoodne napenila a lezla nejen na vyparnik ale vsude do dutin, k elektrice a vsude tam kam nema.. a to za tu vuni nestoji aby se neco po to.. Hlavne nevime jestli to je to reseni..

Chtel bych tedy jeste jednou podotknout, ze v nasem pripade je to cejtit z venku, kdyz se pod kapotou kumuluje horko pri svizni jizde, a opakuji ne z vydechu v kokpitu. Je tedy mozny ze to horko ohriva vyparnik nebo susic a ten to ma na svedomi? Proto jsem se ptal jestli to uz nekdo konkretne vyresil, pac klima i topenii jenom voni :wink: ale "hadrovy smradecek" leze do kabiny zvenci :twisted:

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 295
Registrován: 15 roků 6 měsíců
Vůz: S70 2,5T
Bydliště: Banska Bystrica, Slovensko

#9 Jak na cisteni klimatizačního / chladiciho okruhu S/C/V7

Příspěvek od Tomas BB, SK »

A nemas niekde v motore zabudnutu handru? :green:

Mna skor napada nejaka spina alebo bordel niekde v motorovom priestore (hadice, hlukove/tepelne izolacie ...) alebo torpede. Skus po zastaveni otvorit kapotu a jednoducho ňuchať po motore, mozno zistis aspon priblizne skadial to ide.
_________________
Volvo S70 2,5T, B5254T, '98 najeto cca 160 tis km

st_Andy
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 4
Příspěvky: 1929
Registrován: 15 roků 5 měsíců
Bydliště: Košice - Staré mesto
Vůz: V90 D5 AWD Inscription

#10 Jak na cisteni klimatizačního / chladiciho okruhu S/C/V7

Příspěvek od st_Andy »

Tomas BB, SK píše:A nemas niekde v motore zabudnutu handru? :green:

Mna skor napada nejaka spina alebo bordel niekde v motorovom priestore (hadice, hlukove/tepelne izolacie ...) alebo torpede. Skus po zastaveni otvorit kapotu a jednoducho ňuchať po motore, mozno zistis aspon priblizne skadial to ide.
No je to citit za jazdy, ked to napor vetru tlaci do kabiny (pri otvorenom okne)..
Skusal som uz par krat pri 6000 otackach vystupit a "ňuchať" ale moc to neslo bo sa stale prisla zakruta.. :green:

Offline
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 62
Registrován: 19 roků
Bydliště: Kroměříž
Vůz: S80 II D5
Bydliště: Kroměříž

#11 Jak na cisteni klimatizačního / chladiciho okruhu S/C/V7

Příspěvek od honza.850 »

Zdravím chlapi, též si dovoluji přidat svůj poznatek s klimatizací. Letos v létě jsem na své 850 měnil výparník, byl děravý, protože se v tom nejspodnějším místě zadržoval prach a vlhkost, tak musel jít ven. Zkoušel jsem to všemožnýma sprejíkama čistit a vždy to vydrželo chvilku, ten puch tam byl pořád.(to když to ještě chladilo). Když jsem měnil výparník tak jsem se nestačil divit. Do 1/2 byl neprůchozí!!!!!! A tak když jsem to měl venku, tak jsem celé topení a rozvod vzduchu vyčistil, namontoval nový výparník a je klid! Doporučuji všem zakoupit kabinový filtr!!! Vešker vzduch který do auta jde, jde přes výparník klimy, takže si dovedete představit v jakém je stavu, když tam není filtr. Pro kontrolu můžete využít "okénka" které je těsně před výparníkem, když vyndáte regulátor otáček ventilátoru. Tudy jde vidět krásně na ten svinčík na výparníku. Od té doby mám pokoj, nic nesmrdí, je znát i funkce Airmix (to dříve nefungovalo), a auto krásně větrá, nemusím pouštět ani ventilátor, když chci čerstvý vzduch.
_________________
VOLVO S80 II D5

doktor
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 3225
Registrován: 15 roků 10 měsíců
Bydliště: Slaný, okr. Kladno
Vůz: SAAB 9-5 AERO 04, V70II R 04, C70 T5 98

#12 Jak na cisteni klimatizačního / chladiciho okruhu S/C/V7

Příspěvek od doktor »

má někdo foto toho výparníku? na 850? A co to koštuje?
_________________
V70R II 2,5T AWD, manual, 220 KW,´04, SAAB 9-5 AERO 2.3T, B235R, manual, 184 kW, ´03, Volvo C70 2,0 T5, B5204T3, 166kW ´98, manual, ARD tuning stage 2, 195kW,
bylo Volvo 460 2.0, B20F manual, 80kW,´95, bylo Volvo V70 2.5 10V, B5252S automat, 106kW,´99, bylo Volvo 850 R, 2.3, B5234T5 automat, 176kW,´96, Volvo V70 T5 2.3, B5234T3, manual, 176kW, ´99,
Vstup do galerie ZDE

neuman zdenek
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 5785
Registrován: 17 roků 7 měsíců
Bydliště: R.I.P.
Vůz: Volvo 760 GLE 1989 D 24 TIC

#13 Jak na cisteni klimatizačního / chladiciho okruhu S/C/V7

Příspěvek od neuman zdenek »

tuším že nejlépe poradí autodoktor,odsmradění dělám pravidelně každý rok a je to v poho za předpokladu s výměnou kabinového filtru
_________________
Volvo 760 GLE 1989 - D24 TIC - Sojkovka
Volvo V 70 II. 2000 - TDI ÁLA
Volvo V 70 R AWD 1998 Blondýny
Odpovědět
  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek

Zpět na „Jak co opravit???“