nastavení škrtící klapky
- Autor
- Zpráva
#1 nastavení škrtící klapky
Páni volvisti,mám problém.U 740ky nemůžu seřídit správně volnoběh,aby motor běžel trošku kulturně.Jedná se o motor B 200 E.Je to dvoulitr s mechanickou stříkačkou K-jetronic.Buď se klepe jako drahej pes,nebo má moc otáček,nebo neběží studenej.Myslím si,že je potřeba nastavit základní nastavení škrtící klapky,protože jej kdysi přenastavil jeden kutil,co do auta montoval LPG.Od tý doby to nemůžu seřídit i když už je LPG vymontovaný
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 4
- Příspěvky: 303
- Registrován: 15 roků 6 měsíců
- Bydliště: Plzeň
- Vůz: Není
#2 nastavení škrtící klapky
Na Ečku seřídíš na klapce prd, ta musí bejt na volnoběh zavřená. Nejvíc ti chod ovlivní volnoběžnej ventil (přimontovanej na víku ventilů), čistý vstřiky a regulátor protitlaku. Samozřejmě obrovskej vliv může mít jakákoliv vzduchová netěsnost v sání.
#3 nastavení škrtící klapky
Já si nemyslím,že je klapka na volnoběh úplně zavřená.Volnoběžnej ventil se po olhřátí zavře a kde by bral motor potom vzduch??Já si myslím,že by měla mít klapka nějaký základní nastavení,jako u karbeců,kde se nastavovala na léru.??Tom85 píše:Na Ečku seřídíš na klapce prd, ta musí bejt na volnoběh zavřená. Nejvíc ti chod ovlivní volnoběžnej ventil (přimontovanej na víku ventilů), čistý vstřiky a regulátor protitlaku. Samozřejmě obrovskej vliv může mít jakákoliv vzduchová netěsnost v sání.
#4 nastavení škrtící klapky
Jo a co je regulátor protitlaku??Tom85 píše:Na Ečku seřídíš na klapce prd, ta musí bejt na volnoběh zavřená. Nejvíc ti chod ovlivní volnoběžnej ventil (přimontovanej na víku ventilů), čistý vstřiky a regulátor protitlaku. Samozřejmě obrovskej vliv může mít jakákoliv vzduchová netěsnost v sání.
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 4
- Příspěvky: 303
- Registrován: 15 roků 6 měsíců
- Bydliště: Plzeň
- Vůz: Není
#5 nastavení škrtící klapky
Sorry, ráno jsem neměl čas se vymáčknout (ranní netování v práci)
Nevím, mám B200E a jsem si sichr jistej, že klapku zavřenou mám (nedávno jsem jí čistil), teď si nejsem jistej jestli tam kromě volnoběžnýho ventilu není ještě nejákej bypass do sání, ale z hlavy to teď nedam a nikde jsem nenašel informaci, jak to má skutečně bejt. Nicméně fakt, že si motor neslyšně přede při 900RPM mi říká, že to zas tak špatný bejt nemůže.
Sleduj tok mých myšlenek:
V moment kdy je vše zahřátý, tady máš nějákej průtok zváženýho (doufejme) vzduchu, k tomu zváženýmu vzduchu se ti přes váhu k-jetronicu a rozdělovač valí (doufejme) odpovídající množství paliva do vstřiků a dostává se to do spalovacího prostoru. Pak tu máme nějáký jiskry a buch, motor valí.
V moment kdy máš zahřáto, už by veškerý "cold start"systémy neměly hrát roli. Takže tu mám buď:
1) nerovnoměrné rozložení směsi mezi válci
2) špatnou směs jako celek
3) někde nám to holt hůř hoří (jiskra)
A jelikož hovoříme o K-jetronicu s mechanickým kontinuálním vstřikem, hlasuju pro jedničku, čas, levnej benzín, neměněný palivový filtry, etc.
Začal bych kontrolou vstřiků, je mnoho způsobů jak na to vlítnout, nejjednoduší je vstříčky vyndat z hlavy a dát je do nádob, rozběhnout pumpu a číhat jak že to teda stříka, i malej rozdíl dokáže při vonoběhu udělat pěknou paseku a motor dostává třes. Pokud si na to troufneš, dodám více infa.
Hezké video je tady:
Sice ne Volvo, ale princip je stejnej.
K-jet je na toto poměrně háklivej, u mě jen vyčištění vstřiků udělalo dost velkej rozdíl.
Tak tím bych asi já začal, ale jsem laik a někdo ti určitě řekne něco lepšího.
Nevím, mám B200E a jsem si sichr jistej, že klapku zavřenou mám (nedávno jsem jí čistil), teď si nejsem jistej jestli tam kromě volnoběžnýho ventilu není ještě nejákej bypass do sání, ale z hlavy to teď nedam a nikde jsem nenašel informaci, jak to má skutečně bejt. Nicméně fakt, že si motor neslyšně přede při 900RPM mi říká, že to zas tak špatný bejt nemůže.
Sleduj tok mých myšlenek:
V moment kdy je vše zahřátý, tady máš nějákej průtok zváženýho (doufejme) vzduchu, k tomu zváženýmu vzduchu se ti přes váhu k-jetronicu a rozdělovač valí (doufejme) odpovídající množství paliva do vstřiků a dostává se to do spalovacího prostoru. Pak tu máme nějáký jiskry a buch, motor valí.
V moment kdy máš zahřáto, už by veškerý "cold start"systémy neměly hrát roli. Takže tu mám buď:
1) nerovnoměrné rozložení směsi mezi válci
2) špatnou směs jako celek
3) někde nám to holt hůř hoří (jiskra)
A jelikož hovoříme o K-jetronicu s mechanickým kontinuálním vstřikem, hlasuju pro jedničku, čas, levnej benzín, neměněný palivový filtry, etc.
Začal bych kontrolou vstřiků, je mnoho způsobů jak na to vlítnout, nejjednoduší je vstříčky vyndat z hlavy a dát je do nádob, rozběhnout pumpu a číhat jak že to teda stříka, i malej rozdíl dokáže při vonoběhu udělat pěknou paseku a motor dostává třes. Pokud si na to troufneš, dodám více infa.
Hezké video je tady:
Sice ne Volvo, ale princip je stejnej.
K-jet je na toto poměrně háklivej, u mě jen vyčištění vstřiků udělalo dost velkej rozdíl.
Tak tím bych asi já začal, ale jsem laik a někdo ti určitě řekne něco lepšího.
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 4
- Příspěvky: 303
- Registrován: 15 roků 6 měsíců
- Bydliště: Plzeň
- Vůz: Není
#6 nastavení škrtící klapky
A u oběda jsem jako bonus přišel (vzpomenul) na to jak že se tam dostává ten volnoběžnej vzduch - přece tělem plynu, když ho vyndáš zjistíž je pod klapkou díra, která vede přes ten černej regulační šroub a vyústění má kde? Přece nad klapkou
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 3
- Příspěvky: 1064
- Registrován: 17 roků 5 měsíců
- Bydliště: Bangkok
- Vůz: XC70 B5244T3 '02
#7 nastavení škrtící klapky
Vstriky jsou fungl novy, cca 2 roky...takze bych rekl ze bud netesni ta klapka a nebo je tam fakt nejakej nekvalitni benzin
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 4
- Příspěvky: 303
- Registrován: 15 roků 6 měsíců
- Bydliště: Plzeň
- Vůz: Není
#8 nastavení škrtící klapky
Tím pádem bych primárně zkontroloval zda to někde nebere falešnej vzduch.
Pak už je to jen o směsi a jiskře.
Pak už je to jen o směsi a jiskře.
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 3
- Příspěvky: 1064
- Registrován: 17 roků 5 měsíců
- Bydliště: Bangkok
- Vůz: XC70 B5244T3 '02
#9 nastavení škrtící klapky
Abych dodatecne napsal pricinu problemu - ulomene a zkratovane draty na konektoru K-Jet automatickeho sytice (tzv. ventil pridavnyho vzduchu v K-jet terminologii) . To zrejme (z nepochopitelnych duvodu) zpusobovalo i poskakovani rucicky tachometru. Konektor rozebran (naprosta chirurgie, ale nakonec zabrala hruba sila), sletovan, serizena bohatost a zas to jezdi jako zamlada...
Miluju zavady na Volvu
Miluju zavady na Volvu
Naposledy upravil(a) Drtic dne 29 lis 2009 19:17, celkem upraveno 1 x.
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 3
- Příspěvky: 1064
- Registrován: 17 roků 5 měsíců
- Bydliště: Bangkok
- Vůz: XC70 B5244T3 '02
#10 nastavení škrtící klapky
Jeste kdyz by byl nekdo z moderatoru tak hodny a soupnul to do oprav.. diky
-
- Podobná témata
- Odpovědi
- Zobrazení
- Poslední příspěvek
-
- 5 Odpovědi
- 2761 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od Urvanej
-
- 13 Odpovědi
- 469 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od Sergej
-
- 3 Odpovědi
- 529 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od Borys
-
- 4 Odpovědi
- 203 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od majty
-
- 0 Odpovědi
- 517 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od Petr.Chrpa