Jaký motor do XC90? prosím o radu
- Autor
- Zpráva
-
Offline
- Příspěvky: 4
- Registrován: 15 roků 9 měsíců
- Bydliště: kladno
- Vůz: toyota
Jaký motor do XC90? prosím o radu
Zdravím všechny, uvažuji o koupi XC90 a chtěl bych se zeptat vás zkušených majitelů na vaše zkušenosti. Ročně najezdím málo, okolo 20000km a chtěl bych doporučení na nějaký spolehlivý motor ve spojení s automatem v poměru spotřeba/náhradní díly/náročnost na servis/atd.... prostě co se mi vyplatí víc. Buď dieslový D5 a nebo benzín V8 možná i ve spojení s LPG. Slyšel jsem že D5 je klasický motor který funguje spolehlivě a v podstatě se montuje dodnes, ale nevím jestli si dost dobře poradí s tak těžkým autem. U benzínového V8 jsem zase slyšel, že tam je problém s automatem, protože tam je převodovka od jiného výrobce než u ostatních motorů. Napište i průměrnou spotřebu a všechny vaše poznatky. Předem všem mnohokrát děkuji.
-
Offline
- Příspěvky: 1723
- Registrován: 17 roků 5 měsíců
- Bydliště: Praha
- Vůz: S60
- Bydliště: Praha
Jaký motor do XC90? prosím o radu
Slyšel jsem nějaké škarohlídy, kteří tvrdili že D5 v automatu v XC90 je neuvěřitelnej lenoch...což jestli uvažuješ o 120kw tak tomu docela věřím....
_________________
S60 Polestar Engineered T8 Recharge MY2024
S60 Polestar Engineered T8 Recharge MY2024
-
Offline
- Sponzor fóra
- Příspěvky: 9966
- Registrován: 16 roků 10 měsíců
- Bydliště: Dubí
- Vůz: XC70 D5 151kw 2011
Jaký motor do XC90? prosím o radu
život je otázkou priorit..osobně jsem xc90 neřídil
D5 na pohodlnou a úspornou přepravu by měla stačit
chceš li víc. jdi do benzinu, jakého to nevím, forum napoví
D5 na pohodlnou a úspornou přepravu by měla stačit
chceš li víc. jdi do benzinu, jakého to nevím, forum napoví
_________________
XC70 D5 151kw AWD, 2011, TF-80SC, +350tis km
ex. V70 D5 120kw, S60 2.4i LPG, V70 D5 136kW AWD, S80 D5 151kw
XC70 D5 151kw AWD, 2011, TF-80SC, +350tis km
ex. V70 D5 120kw, S60 2.4i LPG, V70 D5 136kW AWD, S80 D5 151kw
-
Offline
- Příspěvky: 559
- Registrován: 17 roků 11 měsíců
- Bydliště: Slovensko, Sliač
Jaký motor do XC90? prosím o radu
D5 sa dá načipovať, myslím v Drážďanoch, u certifikovanej firmy v cene cca 500€, až na cca 154kW so zárukou a tak, ako to má byť. A potom to už určite leňoch nebude
120kW v XC90 je na pohodové jazdenie a na SUV sa naháňajú iba blázni. Potom by som volil XC70, ak sa chceš naháňať s koncernovými kúskami ( ako to sem-tam robím ja
).
V testoch má dobré výsledky aj čo sa týka spotreby oproti ostatným SUV v tej váhe.
A krútiaci moment do terénu postačuje.
Ak máš finančné rezervy, kúp a daj si to chip-núť.

120kW v XC90 je na pohodové jazdenie a na SUV sa naháňajú iba blázni. Potom by som volil XC70, ak sa chceš naháňať s koncernovými kúskami ( ako to sem-tam robím ja

V testoch má dobré výsledky aj čo sa týka spotreby oproti ostatným SUV v tej váhe.
A krútiaci moment do terénu postačuje.
Ak máš finančné rezervy, kúp a daj si to chip-núť.
_________________
XC90 D5 (D5244T) '05, geartronic, čierna
bolo: V70 II D5 (D5244T) '03, 120kW, čierna *** V70 II 2,5D (D5252T) '00, čierna *** V70 I 2.5 TDI (D5252T) 12/98, čierna
XC90 D5 (D5244T) '05, geartronic, čierna
bolo: V70 II D5 (D5244T) '03, 120kW, čierna *** V70 II 2,5D (D5252T) '00, čierna *** V70 I 2.5 TDI (D5252T) 12/98, čierna
-
Offline
- Příspěvky: 4
- Registrován: 15 roků 9 měsíců
- Bydliště: kladno
- Vůz: toyota
Jaký motor do XC90? prosím o radu
O nějaké závodění mi ani nejde, chci hlavně spolehlivé a relativně úsporné auto, které bude fungovat a nebude jen v servisu. Proto bych byl rád, kdyby mi majitelé těchto modelů sdělili svoje názory a zkušenosti s provozem, případně poruchy, které měli či neměli.
-
Offline
- Příspěvky: 1723
- Registrován: 17 roků 5 měsíců
- Bydliště: Praha
- Vůz: S60
- Bydliště: Praha
Jaký motor do XC90? prosím o radu
co se týká oprav D5 tak pokud to nebude mít 300tkm tak bych byl docela v klidu...ale pořád kupuješ zajíce v pytli....nikdy nevíš
_________________
S60 Polestar Engineered T8 Recharge MY2024
S60 Polestar Engineered T8 Recharge MY2024
-
Offline
- Sponzor fóra
- Příspěvky: 9966
- Registrován: 16 roků 10 měsíců
- Bydliště: Dubí
- Vůz: XC70 D5 151kw 2011
Jaký motor do XC90? prosím o radu
moc majitelů co maj xc90 tu není. musíš vydržet. někdo se snad ozve
_________________
XC70 D5 151kw AWD, 2011, TF-80SC, +350tis km
ex. V70 D5 120kw, S60 2.4i LPG, V70 D5 136kW AWD, S80 D5 151kw
XC70 D5 151kw AWD, 2011, TF-80SC, +350tis km
ex. V70 D5 120kw, S60 2.4i LPG, V70 D5 136kW AWD, S80 D5 151kw
-
Offline
- Příspěvky: 162
- Registrován: 19 roků 2 měsíce
- Vůz: byla v70 a 740gle
- Bydliště: Budejice
Jaký motor do XC90? prosím o radu
Ono to ma i druhou stranku, manik ma XC70 III D5 nacipovanou an 154kW a v 80 000km odesel automat, nastesti to slo na zaruku.
_________________
V70 1997 B5254S 2,4i 20V 125kW
740GLE 1986 84kW limuzina ex.
V70 1997 B5254S 2,4i 20V 125kW
740GLE 1986 84kW limuzina ex.
-
Offline
- Příspěvky: 2165
- Registrován: 16 roků
- Bydliště: Vrchoslavice
- Vůz: Volvo 340 1.6D Volvo 460 1.9TD
Jaký motor do XC90? prosím o radu
Kamoš má XC90 D5 120kw v automatu jel jsem s ním a myslím že to jde spotřeba tak od 8,5 až 10 l. Má ho z bazaru pochází z itálie mělo na tacho 160tkm pak v servise zjistil že má asi 285tkm. Ale jezdí v pohodě akorát nemá nezávislé topení ale na pohled krásné s taková kia, hiundai vedle toho nemůžou ani parkovat!!!
_________________
V70 D5 2002 stříbrná 429tkm 460 1.9TD 1994 stříbrná 773tkm momentálně depozit V40 1.9D 85kw 2004 stříbrná 247tkm 340 1.6D 1986 oceanbluemetalic 187tkm S60 D5 2002 stříbrná 277tkm S60 D5 2002 stříbrná Volfinka od Albertuse 462 tkm
V70 D5 2002 stříbrná 429tkm 460 1.9TD 1994 stříbrná 773tkm momentálně depozit V40 1.9D 85kw 2004 stříbrná 247tkm 340 1.6D 1986 oceanbluemetalic 187tkm S60 D5 2002 stříbrná 277tkm S60 D5 2002 stříbrná Volfinka od Albertuse 462 tkm
-
Offline
- Příspěvky: 62
- Registrován: 15 roků 9 měsíců
- Bydliště: Čadca
- Vůz: xc90, 2004, d5
Jaký motor do XC90? prosím o radu
Uz som kdesi v inom oddeleni pisal, ze mne osobne 120kw s automatom postacuje, comu sa sam divim, pretoze ked som ho kupoval a konfrontoval sa s podobnymi varovaniami na temu "D5 je na toto auto slaby" - - no, veru, uvazoval som radsej o benzine! Ale po vyskusani ma to preslo a som spokojny. Inak spotreba (realna, nie displejova) je 8,1 az 8,5 litra a to teda tomu pedalu standardne nakladam
Chorvatsko v lete mi vyslo na 8,1 v osadeni 6 osob a stresnym boxom nabalenym na maximum a netajim, ze po namakanych madarskych a chorvatskych dialniciach sa to teda riadne tahaloooooooo, ziaden tempomat na 140 ako na SK a CZ

Chorvatsko v lete mi vyslo na 8,1 v osadeni 6 osob a stresnym boxom nabalenym na maximum a netajim, ze po namakanych madarskych a chorvatskych dialniciach sa to teda riadne tahaloooooooo, ziaden tempomat na 140 ako na SK a CZ

_________________
xc90, D5-120kw, 2004, automat
xc90, D5-120kw, 2004, automat
-
Offline
- Sponzor fóra
- Příspěvky: 9966
- Registrován: 16 roků 10 měsíců
- Bydliště: Dubí
- Vůz: XC70 D5 151kw 2011
Jaký motor do XC90? prosím o radu
tak to je moc pěkná spotřeba na tak veliké auto. a už jsi ho vyzkoušel v terénu?
_________________
XC70 D5 151kw AWD, 2011, TF-80SC, +350tis km
ex. V70 D5 120kw, S60 2.4i LPG, V70 D5 136kW AWD, S80 D5 151kw
XC70 D5 151kw AWD, 2011, TF-80SC, +350tis km
ex. V70 D5 120kw, S60 2.4i LPG, V70 D5 136kW AWD, S80 D5 151kw
-
Offline
- Příspěvky: 62
- Registrován: 15 roků 9 měsíců
- Bydliště: Čadca
- Vůz: xc90, 2004, d5
Jaký motor do XC90? prosím o radu
______________________________________________hayney píše:tak to je moc pěkná spotřeba na tak veliké auto. a už jsi ho vyzkoušel v terénu?
Teren? Jasne. Uz ma raz z lyziarskeho vleku z Valašska musela deportovat odtahovka! Vazne. Zablokovane abs! Vraj to spustil system proti prevrateniu... A odvtedy mam problem s haldexom.
Spotreba vsak logicky nezahrnuje teren

Ta spotreba je de fakto vysoka, ja som bol zvyknuty na uspornejsie auto, ale do xc90 som siel som s vedomim 10-tich litrov ako uvadza manual a testy a preto som s mojou realitou uplne spokojny.
_________________
xc90, D5-120kw, 2004, automat
xc90, D5-120kw, 2004, automat
-
Offline
- Příspěvky: 32
- Registrován: 16 roků 11 měsíců
- Bydliště: Žilina
Jaký motor do XC90? prosím o radu
Mohol by si, prosim, viac priblizit problem kamosa o zisteni v servise, ze auto ma viac nez 160t km.karelvolvo píše:Kamoš má XC90 D5 120kw v automatu jel jsem s ním a myslím že to jde spotřeba tak od 8,5 až 10 l. Má ho z bazaru pochází z itálie mělo na tacho 160tkm pak v servise zjistil že má asi 285tkm. Ale jezdí v pohodě akorát nemá nezávislé topení ale na pohled krásné s taková kia, hiundai vedle toho nemůžou ani parkovat!!!
_________________
XC90, T5, 2004
XC90, T5, 2004
-
Offline
- Příspěvky: 1723
- Registrován: 17 roků 5 měsíců
- Bydliště: Praha
- Vůz: S60
- Bydliště: Praha
Jaký motor do XC90? prosím o radu
to bude mít asi jen dvě řešení:
1) bazar má v kupní smlouvě napsáno, že ujeté kilometry není možné ověřit a že za ně neodpovídá = v tom případě nenaděláš nic, pouze v případě že by si měl jasný důkaz že s kilometry manipulovali oni.//////// pravděpodobnost tak 99%
2) bazar toto nemá ve smlouvě a v kupní smlouvě je napsán počet ujetých km...v tom případě můžeš nárokovat vrácení peněz, slevu.../////////pravěpodobnost tak 1%
+ ) pokud by si byl schopný dokázat že kilometry stáhli oni, asi by nebyl problém je žalovat za podvod, případně mimosoudní vyrovnání...
1) bazar má v kupní smlouvě napsáno, že ujeté kilometry není možné ověřit a že za ně neodpovídá = v tom případě nenaděláš nic, pouze v případě že by si měl jasný důkaz že s kilometry manipulovali oni.//////// pravděpodobnost tak 99%
2) bazar toto nemá ve smlouvě a v kupní smlouvě je napsán počet ujetých km...v tom případě můžeš nárokovat vrácení peněz, slevu.../////////pravěpodobnost tak 1%
+ ) pokud by si byl schopný dokázat že kilometry stáhli oni, asi by nebyl problém je žalovat za podvod, případně mimosoudní vyrovnání...
_________________
S60 Polestar Engineered T8 Recharge MY2024
S60 Polestar Engineered T8 Recharge MY2024
-
Offline
- Příspěvky: 32
- Registrován: 16 roků 11 měsíců
- Bydliště: Žilina
Jaký motor do XC90? prosím o radu
XC 90 je super auto.
Priestranne, bezpecne, pohodlne, dobra vybava uz v zaklade... Idealne na dlhe cesty, po ktorych budes menej unaveny nez z inych aut.
Pozitiva su mnohe, ale to nepochopis, kym to auto nemas dlhsie.
Negativa su vysoka spotreba pre:
- velky aerodynamicky odpor
- velku hmotnost auta (pohot cca 2,5t)
- permanentne AWD
- automaticku prevodovku (najma v meste)
- klimu co musi schladit velky priestor
Dalsim negativom je potreba velkeho priestoru na parkovanie a otacanie auta, koli rozmerom a AWD.
a argument k tomu:
Spotreba podla mna stoji za to - lepsi vyhlad = lepsia predvidatelnost, vyssia bezpecnost auta, pouzitelnost priestoru, lepsie cestovanie, moznost jazdy po nespevnenych povrchoch... atd atd.
Parkovanie dalej od dveri hypermarketu, prechadzka neuskodi.
Motor si vyber podla toho, kolko km rocne jazdis. Ak planujes jazdit viac ako 40 000 km rocne, vyber si diesel. Este pripadne ak aj menej ale len dlhe strasy (s min. pouzitim v meste).
Pokial chces jazdit casto v meste alebo nenajazdis 30 000 km, urcite benzin. Rozdiel, ktory usetris na palive sa ti vrati v nizsej udrzbe alebo lepsej spolahlivosti.
Priestranne, bezpecne, pohodlne, dobra vybava uz v zaklade... Idealne na dlhe cesty, po ktorych budes menej unaveny nez z inych aut.
Pozitiva su mnohe, ale to nepochopis, kym to auto nemas dlhsie.
Negativa su vysoka spotreba pre:
- velky aerodynamicky odpor
- velku hmotnost auta (pohot cca 2,5t)
- permanentne AWD
- automaticku prevodovku (najma v meste)
- klimu co musi schladit velky priestor
Dalsim negativom je potreba velkeho priestoru na parkovanie a otacanie auta, koli rozmerom a AWD.
a argument k tomu:
Spotreba podla mna stoji za to - lepsi vyhlad = lepsia predvidatelnost, vyssia bezpecnost auta, pouzitelnost priestoru, lepsie cestovanie, moznost jazdy po nespevnenych povrchoch... atd atd.
Parkovanie dalej od dveri hypermarketu, prechadzka neuskodi.
Motor si vyber podla toho, kolko km rocne jazdis. Ak planujes jazdit viac ako 40 000 km rocne, vyber si diesel. Este pripadne ak aj menej ale len dlhe strasy (s min. pouzitim v meste).
Pokial chces jazdit casto v meste alebo nenajazdis 30 000 km, urcite benzin. Rozdiel, ktory usetris na palive sa ti vrati v nizsej udrzbe alebo lepsej spolahlivosti.
_________________
XC90, T5, 2004
XC90, T5, 2004
-
Offline
- Příspěvky: 32
- Registrován: 16 roků 11 měsíců
- Bydliště: Žilina
Jaký motor do XC90? prosím o radu
Lukaso píše:to bude mít asi jen dvě řešení:
1) bazar má v kupní smlouvě napsáno, že ujeté kilometry není možné ověřit a že za ně neodpovídá = v tom případě nenaděláš nic, pouze v případě že by si měl jasný důkaz že s kilometry manipulovali oni.//////// pravděpodobnost tak 99%
2) bazar toto nemá ve smlouvě a v kupní smlouvě je napsán počet ujetých km...v tom případě můžeš nárokovat vrácení peněz, slevu.../////////pravěpodobnost tak 1%
+ ) pokud by si byl schopný dokázat že kilometry stáhli oni, asi by nebyl problém je žalovat za podvod, případně mimosoudní vyrovnání...
je mozne, zeby mu pretocili kilometre? Ako na to v servise prisli?
thanx
_________________
XC90, T5, 2004
XC90, T5, 2004
-
Offline
- Příspěvky: 1723
- Registrován: 17 roků 5 měsíců
- Bydliště: Praha
- Vůz: S60
- Bydliště: Praha
Jaký motor do XC90? prosím o radu
no prodejce to nechá stočit na budíkách...a když auto píchneš na diagnostiku tak ti řídící jenotka ukáže o 200tkm víc tak je jasný že to není košer...případně se to dá prý vytáhnout z jiných částí auta...další věcí je, že volvo po celým světě ( autorizáky ) ukládají info o servisních prohlídkách do centrální databáze...takže když jim dáš VIN a oni ti řeknou že auto bylo naposledy u Volva v roce 2007 a mělo najeto 200tk a teď ti na budíkách svítí 160tkm tak je to taky jasný, ale tím si ještě pořád nikomu konrétnímu nedokázal, že to konkrétně stáhnul on...v tom je zakopanej pes...
_________________
S60 Polestar Engineered T8 Recharge MY2024
S60 Polestar Engineered T8 Recharge MY2024
-
Offline
- Příspěvky: 514
- Registrován: 17 roků 9 měsíců
- Vůz: V50 D5, 2008, 132KW, 360Nm
- Bydliště: Hradec Králové
Jaký motor do XC90? prosím o radu
Coece, ja sem chtel zjistit jak bylo servisovano moje volvo a bylo me receno, ze dle VIN se da zjistit jenom servis napr u dek system. Nikde jinde, tak nevim no.
Jinak do XC90 by jsem sahal po silnejsich motorech, je to preci jenom tezky auto.
Jinak do XC90 by jsem sahal po silnejsich motorech, je to preci jenom tezky auto.
_________________
Byla V50 D5, 2008, Momentum 132KW (D5244T8), nádherný auto.
Byla S60 2.3 T5 , R5 20V ,(B5234T3) 184Kw, vyborna vybava a luxus.
Byla V40 2.0T rk.v. 1999 (B4204T) , kuze, vyhrev, aut.klima
GALERIE
Byla V50 D5, 2008, Momentum 132KW (D5244T8), nádherný auto.
Byla S60 2.3 T5 , R5 20V ,(B5234T3) 184Kw, vyborna vybava a luxus.
Byla V40 2.0T rk.v. 1999 (B4204T) , kuze, vyhrev, aut.klima
GALERIE
-
Offline
- Příspěvky: 2165
- Registrován: 16 roků
- Bydliště: Vrchoslavice
- Vůz: Volvo 340 1.6D Volvo 460 1.9TD
Jaký motor do XC90? prosím o radu
No on jel do servisu jen si nechat skouknout zadní náhon protože loni s prvním sněhem mu zadek nehrabal. Byl ve Zlíně něco zkoušeli měnit nepomohlo to tak to vrátili spátky pak na to přišli prý nějaký zanedbatelný kontakt v elektrice ani to nechtěli zaplatit a jen tak mu řekli že když tam měli počítač tak že ty kilometry nesedí. On to neřeší aspoň ví že to něco vydrží. Z Itálie je to asi standart stáčet kiláky. Jinak jel jsem s tím je to automat a výkon 120kw si myslím bohatě dostačuje a nedovedu si to představit v benzínu to bych se bál přidat plyn že mi to kousne do podrážky. Ale teď z druhé strany nedávno ho nabořil a shání nějaké díli třeba přístrojovku vyletěl mu pytel a ještě něco tak kdyby někdo věděl o nějaké rozborce?
_________________
V70 D5 2002 stříbrná 429tkm 460 1.9TD 1994 stříbrná 773tkm momentálně depozit V40 1.9D 85kw 2004 stříbrná 247tkm 340 1.6D 1986 oceanbluemetalic 187tkm S60 D5 2002 stříbrná 277tkm S60 D5 2002 stříbrná Volfinka od Albertuse 462 tkm
V70 D5 2002 stříbrná 429tkm 460 1.9TD 1994 stříbrná 773tkm momentálně depozit V40 1.9D 85kw 2004 stříbrná 247tkm 340 1.6D 1986 oceanbluemetalic 187tkm S60 D5 2002 stříbrná 277tkm S60 D5 2002 stříbrná Volfinka od Albertuse 462 tkm
-
Offline
- Příspěvky: 62
- Registrován: 15 roků 9 měsíců
- Bydliště: Čadca
- Vůz: xc90, 2004, d5
Jaký motor do XC90? prosím o radu
[quote="MartinXC90"]XC 90 je super auto.
__________________________________________-
Suhlasim. Ked som jazdil do Chorvatska na Sharane (a to uz je priestranne a velmi pohodlne rodinne auto), striedali sme sa za volantom s partnerkou a beztak bol clovek po tych 17-tich hodinach v aute tak trochu dolamany... Ked to teraz robim s xc90, nemam ziadnu potrebu sa vystriedat a ked som bol vyspaty, zvladnol som sam i 19 hodin iba s dvoma 1/2 hod. prestavkami a clovek vystupi z auta v stave, v akom donho nasadol! to clovek proste musi vyskusat.
A k negativam: xc90 ma strasne velky polomer zatacania, takze v uzkych mestskych ulickach s 90 stupnovymi zakrutami a mnozstvom zaparkovanych aut da toto auto zabrat. A pri marketoch to naozaj treba riesit parkovanim v co najvzdialenejsom mieste. Nic ine sa mi neosvedcilo. Jednak vjazd a vyjazd z radu zaparkovanych miniauticok je problematicky a hlavne vas kazdy otrieska dverami, niekto aj naschval...!
A k tomu xc90 ma neskutocne hrube dvere a vystupit z neho a pritom otvorit ich len do uhla ako standardne auta, to sa da iba pri anorektickej postave.
A uplny zazitok su podzemne parkoviska, kde projektanti akosi dimenzovali vjazdy a parkovacie miesta asi podla rozmerov aut pred storocim a nie v terajsom trende.. ved uz aj octavia je naozaj rozmerne auto, vzdy si tukam na celo-asi nas takto chcu prinutit zmenit trend a zacat kupovat fabie
__________________________________________-
Suhlasim. Ked som jazdil do Chorvatska na Sharane (a to uz je priestranne a velmi pohodlne rodinne auto), striedali sme sa za volantom s partnerkou a beztak bol clovek po tych 17-tich hodinach v aute tak trochu dolamany... Ked to teraz robim s xc90, nemam ziadnu potrebu sa vystriedat a ked som bol vyspaty, zvladnol som sam i 19 hodin iba s dvoma 1/2 hod. prestavkami a clovek vystupi z auta v stave, v akom donho nasadol! to clovek proste musi vyskusat.
A k negativam: xc90 ma strasne velky polomer zatacania, takze v uzkych mestskych ulickach s 90 stupnovymi zakrutami a mnozstvom zaparkovanych aut da toto auto zabrat. A pri marketoch to naozaj treba riesit parkovanim v co najvzdialenejsom mieste. Nic ine sa mi neosvedcilo. Jednak vjazd a vyjazd z radu zaparkovanych miniauticok je problematicky a hlavne vas kazdy otrieska dverami, niekto aj naschval...!
A k tomu xc90 ma neskutocne hrube dvere a vystupit z neho a pritom otvorit ich len do uhla ako standardne auta, to sa da iba pri anorektickej postave.
A uplny zazitok su podzemne parkoviska, kde projektanti akosi dimenzovali vjazdy a parkovacie miesta asi podla rozmerov aut pred storocim a nie v terajsom trende.. ved uz aj octavia je naozaj rozmerne auto, vzdy si tukam na celo-asi nas takto chcu prinutit zmenit trend a zacat kupovat fabie

_________________
xc90, D5-120kw, 2004, automat
xc90, D5-120kw, 2004, automat
-
Offline
- Příspěvky: 4
- Registrován: 15 roků 9 měsíců
- Bydliště: kladno
- Vůz: toyota
Jaký motor do XC90? prosím o radu
Ta spotřeba je v pohodě, doteď jsem jezdil v Audi A6 2,5 a taky jsem měl spotřebu okolo 10. Ale byla to neskutečná past, pořád se něco sralo, za rok jsem dal do servisu 100.000 kč, což už nechci opakovat. Jak jsem psal chci realativně úsporné auto s dobrým poměrem servisu, najezdím málo okolo 25.000 ročně, relativně často kratší vzdálenosti cca 40 km. Vyhovovala by mi D5, ale nevím jak časté jsou servisní intervaly, jestli by se mi nevyplatila benzínová varianta, když najezdím tak málo.
MartinXC90 píše:XC 90 je super auto.
Priestranne, bezpecne, pohodlne, dobra vybava uz v zaklade... Idealne na dlhe cesty, po ktorych budes menej unaveny nez z inych aut.
Pozitiva su mnohe, ale to nepochopis, kym to auto nemas dlhsie.
Negativa su vysoka spotreba pre:
- velky aerodynamicky odpor
- velku hmotnost auta (pohot cca 2,5t)
- permanentne AWD
- automaticku prevodovku (najma v meste)
- klimu co musi schladit velky priestor
Dalsim negativom je potreba velkeho priestoru na parkovanie a otacanie auta, koli rozmerom a AWD.
a argument k tomu:
Spotreba podla mna stoji za to - lepsi vyhlad = lepsia predvidatelnost, vyssia bezpecnost auta, pouzitelnost priestoru, lepsie cestovanie, moznost jazdy po nespevnenych povrchoch... atd atd.
Parkovanie dalej od dveri hypermarketu, prechadzka neuskodi.
Motor si vyber podla toho, kolko km rocne jazdis. Ak planujes jazdit viac ako 40 000 km rocne, vyber si diesel. Este pripadne ak aj menej ale len dlhe strasy (s min. pouzitim v meste).
Pokial chces jazdit casto v meste alebo nenajazdis 30 000 km, urcite benzin. Rozdiel, ktory usetris na palive sa ti vrati v nizsej udrzbe alebo lepsej spolahlivosti.
-
Offline
- Příspěvky: 1259
- Registrován: 18 roků 9 měsíců
- Bydliště: Litvínov
- Vůz: Saab 9-3Aero,9-5Troll,9-5Aero,9000Aero
- Bydliště: Litvínov
Jaký motor do XC90? prosím o radu
tak při koupi zajet do Volva a píchnout na diagnostiku a mělo by být jasno jakej je stav km.
_________________
Saab 9-3 Aero OG, Saab 9-3 Aero SS, Saab 9-3 Aero NG, Saab 9-5 Troll, Saab 9-3 Aero Cabrio V6, Saab 9000 Business edition, Saab 9-3 Aero OG
Saab 9-3 Aero OG, Saab 9-3 Aero SS, Saab 9-3 Aero NG, Saab 9-5 Troll, Saab 9-3 Aero Cabrio V6, Saab 9000 Business edition, Saab 9-3 Aero OG
-
Offline
- Příspěvky: 32
- Registrován: 16 roků 11 měsíců
- Bydliště: Žilina
Jaký motor do XC90? prosím o radu
Pri 25 000 km rocne a jazde suvislych 20 km tam a 20 km spat, je na zvazenie aj Diesel.
Osobne ale odporucam T5 (benzin). Spotreba podobna dieselu, vykon vyssi a hlavne tichsi chod motora.
Udrzba je lacnejsia a jednoduchsia oproti Dieselu. Benzin mas v zime zohriaty za 1,5 minuty.
Spotreba nie je zla ani pri T5. Mame tu rozpisanu temu "Vase spotreba":
https://forum.volvoklub.cz/viewtopic.php?f=4&t=6116&p=234859&hilit=london#p234859
Servisny interval je pre XC90 do 2006 - kazdych 20 000 km alebo jeden rok (koli chem. vlastnosiam oleja), a kedze jazdis 25 000 km rocne, mas to idealne.
Pre XC90 od 2006 je servisny interval 30 000 km, ale kedze su tam tie iste motory, tie iste oleje... mozes to aplikovat na vsetky XC90. Prax ukazala, ze auta zvladnu aj 30 000 interval...
Ides kupovat jazdenu XC90 alebo novu?
Osobne ale odporucam T5 (benzin). Spotreba podobna dieselu, vykon vyssi a hlavne tichsi chod motora.
Udrzba je lacnejsia a jednoduchsia oproti Dieselu. Benzin mas v zime zohriaty za 1,5 minuty.
Spotreba nie je zla ani pri T5. Mame tu rozpisanu temu "Vase spotreba":
https://forum.volvoklub.cz/viewtopic.php?f=4&t=6116&p=234859&hilit=london#p234859
Servisny interval je pre XC90 do 2006 - kazdych 20 000 km alebo jeden rok (koli chem. vlastnosiam oleja), a kedze jazdis 25 000 km rocne, mas to idealne.
Pre XC90 od 2006 je servisny interval 30 000 km, ale kedze su tam tie iste motory, tie iste oleje... mozes to aplikovat na vsetky XC90. Prax ukazala, ze auta zvladnu aj 30 000 interval...
Ides kupovat jazdenu XC90 alebo novu?
_________________
XC90, T5, 2004
XC90, T5, 2004
-
Offline
- Příspěvky: 4
- Registrován: 15 roků 9 měsíců
- Bydliště: kladno
- Vůz: toyota
Jaký motor do XC90? prosím o radu
No právě že na novou nemám, tak ojetou a asi jednu z těch prvních ročníků. Pořád váhám. Není tam nějaká novorozenecká vada u prvních ročníků??
-
Offline
- Příspěvky: 62
- Registrován: 15 roků 9 měsíců
- Bydliště: Čadca
- Vůz: xc90, 2004, d5
Jaký motor do XC90? prosím o radu
___________________________________________________________________________george GT4 píše:No právě že na novou nemám, tak ojetou a asi jednu z těch prvních ročníků. Pořád váhám. Není tam nějaká novorozenecká vada u prvních ročníků??
Nieco som pocul, ze je prvy rocnik nejak poruchovejsi, ale to je tak u vsetkych automobilov. Ja osobne som nesiel do prvych rocnikov (2002,2003) ale myslim, ze taku 2004 si predsa uz dovolit mozes, nie? Ale i tak, myslim, ze sa ani tych prvych rocnikov netreba bat, ale tam by& som sa skor bal skutocnych najazdenych kilometrov a starostlivosti o auto...
Nech ti to vyjde.
_________________
xc90, D5-120kw, 2004, automat
xc90, D5-120kw, 2004, automat
Kdo je online
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé