Divne piskanie S80 + dobijanie baterky

Kulaté velké předokolky/AWD
  • Autor
  • Zpráva
ot0
Offline
Příspěvky: 72
Registrován: 16 roků 6 měsíců
Bydliště: Bratislava
Vůz: XC60 D5 '09 Geartronic AWD
Bydliště: Bratislava

Divne piskanie S80 + dobijanie baterky

Příspěvek od ot0 »

Ahojte,

pred par dnami som si vsimol, ze od nejakych 1.200 otacok pocujem z motora nieco take ako "meluzina", ako to tu na fore ktosi oznacil. Take hlbsie "uuuiiiiiii", ktore pocut mozno do 2.500 otacok a potom to prehlusi bezny zvuk motora.

Este predtym mi trochu vrzgal volant pri toceni (sem-tam), ale odkedy mi motor zacal piskat, je to vrzganie pri toceni ovela vyraznejsie. Zaujimave je, ze ked tocim volantom, tak to "uiiiii" je urcite hlasnejsie - aj ked sa hybem, aj ked stojim. Napriklad ked stojim, pridavam postupne plyn a tocim volantom, je to o dost hlasnejsie, ako ked len naprazdno pridavam plyn.

Myslim, ze za studena to az tak nepocut, ale mozno je to tym, ze vtedy je motor celkovo hlucnejsi a tak tu "meluzinu" nie je az tak dobre pocut.

A este jedna vec - v pondelok vecer som nemohol nastartovat - vybita baterka. Mozno to s tym nic nema spolocne, mozno mam slabu baterku a mal by som kupit novu. Autom jazdim denne kratke trasy (3-4 x 15 minut) a raz za tyzden-dva spravim 2x 500km a viac. V pondelok to bol akurat tyzden po takej ceste, kedy sa baterka urcite musela dobit. Cize cely tyzden som jazdil len tie kratke trasy, kedy sa motor nestihol poriadne zahriat, navyse som ho parkrat zatazil aj vyhrievanim sedaciek a rozmrazovanim skla. Mozno je to len tym. Ale mohol by tak divne piskat aj alternator? Mozno je na odchode a preto mi ani poriadne nedobija baterku...

Bohuzial neviem dost dobre identifikovat, odkial ten zvuk prichadza. O tyzden idem riesit rozvody a par dalsich drobnosti k Marrovi, lenze dovtedy by som este mal spravit este cca 1.400km a neviem, ci sa mam velmi bat, alebo len trochu :)

Co myslite, cim by to mohlo byt? Riskli by ste este taku cestu, alebo uz len do prveho servisu?

A taka drobnost - po kolkych km stihne alternator dobit to, co sa spotrebovalo pri jednom starte (hlavne teraz v zime)? Mate nejaky odhad, pripadne ste o tom niekde nieco videli?

Vdaka!
_________________
XC60 D5, D5244T10, 9/2009, MY 2010, Summum, Geartronic, AWD, Profituning.sk (151kW -> odmeranych 169kW, 472Nm)
S80 2.5 TDI, D5252T, 10/1999, 103kW, manual

raadjek
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 371
Registrován: 18 roků 7 měsíců
Bydliště: Úvaly
Vůz: V70 III 2.0 Bi-fuel (CNG) aut. MY2013
Bydliště: Úvaly

Divne piskanie S80 + dobijanie baterky

Příspěvek od raadjek »

Možná jsem úplně mimo, ale pokud je to pískání nějak závislé na točení volantem, jak píšeš, tak mě napadl jako první posilovač řízení. Ne že bych věděl jak zjistit jestli je to on, nebo snad i spravit, ale asi bych se podíval na hladinu kapaliny posilovače řízení.
Na V70I TDI, Je u motoru vlevo zhruba uprostřed (bude tam napsáno něco jako "steering fluid"). Hladina musí být logicky mezi MIN a MAX.
_________________
V70 III, 2.0T Bi-Fuel, aut., 2012, hnědá...............Obrázek
Renault Zoe Z.E. 40, 2018, bílá
Bylo: S60, 2.0T (B5204T5), aut., 2004, zlatá..................10.7 l/100km
Bylo: V70 I, 2.5 TDI (D5252T), man., 1997, bílá...............6,66 l/100km
Bylo: V40 I, 2.0 (B4204S), man., 1997, stříbrná...............9,28 l/100km

ot0
Offline
Příspěvky: 72
Registrován: 16 roků 6 měsíců
Bydliště: Bratislava
Vůz: XC60 D5 '09 Geartronic AWD
Bydliště: Bratislava

Divne piskanie S80 + dobijanie baterky

Příspěvek od ot0 »

Mne sa najprv nezdalo, ze to moze byt tym, kedze to piskalo aj pri stlacani plynu bez tocenia volantom. Neviem, preco som to neskontroloval; zrejme pocit, ze by nieco mohlo byt s alternatorom (kvoli tej vybitej baterke) + moja lenivost. Az vcera pred cestou mi napadlo pozriet hladinu tej kvapaliny, a bola pod minimom. Dolial som, a piskanie prestalo :) Takze si mal pravdu. Vdaka za radu, aj ked sa mi na to podarilo prist trochu skor. Nabuduce budem menej lenivy ;)

Neviem ale, preco zmizla, lebo pred par tyzdnami som ju len tak zo zvedavosti skontroloval, a bola niekde v strede medzi min a max, ak si dobre spominam.

Vie niekto poradit, v com zvykne byt problem, ak mizne kvapalina v posilnovaci? Od tej poslednej kontroly som mohol najazdit max. 4-5 tisic km. Neviem o tom, ze by som niekde autom klepol, ani neviem o nicom inom, co by mohlo ten posilnovac poskodit.
_________________
XC60 D5, D5244T10, 9/2009, MY 2010, Summum, Geartronic, AWD, Profituning.sk (151kW -> odmeranych 169kW, 472Nm)
S80 2.5 TDI, D5252T, 10/1999, 103kW, manual

Zpět na „S60, V / XC70 II (-07), S80 (-06), XC90“

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé