(krátké) dojmy z C30 1.6l
- Autor
- Zpráva
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 3
- Příspěvky: 148
- Registrován: 14 roků 10 měsíců
- Vůz: S80 D5 MY2010
- Bydliště: Praha
#1 (krátké) dojmy z C30 1.6l
Při opravě auta jsem si půjčil od dealera C30 1.6 (benzín), rv 2008, a to jsem neměl dělat Něco takového jako je 1.6l benzín by se nemělo do Volva vůbec montovat, je to snad srovnatelné s Fabia HTP (tipuji, neřídil jsem). Ve 130km/h na dálnici auto točí cca 4000 rpm a nepříjemně hučí motor, na 160km/h potřebuje 5000 rpm, víc to nejede. Předjíždění je vyloženě nebezpečné, protože krouťák není, zrychlení hodné šneka. Pravé zrcátko je utopené pod dveřmi, kus z něj není vidět, zpětné vnitřní je zase malé.
Jinak jízdní vlastnosti na "prcka" až překvapivě slušné, rád bych to ale otestoval s T5 Asi je to pak zajímavé (a poctivě vyrobené) auto, ale s 1.6l je utrpení jezdit jinde než po městě. Design zvenku je dle mého názoru mnohem výraznější než uvnitř, vnitřek je klasické "usedlé" Volvo, což hodně sluší S60/S80, ale do C30 bych asi rád viděl něco odvážnějšího.
Nicméně, pokud člověk jezdí více než 10 let s 200 HP a více, hezky si uvědomí, jak nebezpečné je mít v autě jen 100 HP. Takový "výkon" neumožňuje vůbec adekvátně reagovat na dopravní situaci, zvláště když kolem jezdí spousta aut s 2x vyšší krouťákem a výkonem. Současná "eko" móda s miniaturními motůrky je cesta do záhuby.
Jinak jízdní vlastnosti na "prcka" až překvapivě slušné, rád bych to ale otestoval s T5 Asi je to pak zajímavé (a poctivě vyrobené) auto, ale s 1.6l je utrpení jezdit jinde než po městě. Design zvenku je dle mého názoru mnohem výraznější než uvnitř, vnitřek je klasické "usedlé" Volvo, což hodně sluší S60/S80, ale do C30 bych asi rád viděl něco odvážnějšího.
Nicméně, pokud člověk jezdí více než 10 let s 200 HP a více, hezky si uvědomí, jak nebezpečné je mít v autě jen 100 HP. Takový "výkon" neumožňuje vůbec adekvátně reagovat na dopravní situaci, zvláště když kolem jezdí spousta aut s 2x vyšší krouťákem a výkonem. Současná "eko" móda s miniaturními motůrky je cesta do záhuby.
-
Offline
- Moderátor
- Příspěvků ve vlákně: 2
- Příspěvky: 5099
- Registrován: 18 roků 7 měsíců
- Bydliště: PRG
- Kontaktovat uživatele:
#2 (krátké) dojmy z C30 1.6l
Vidíš a to jsem si říkal, že 1.6 by na tohohle cvrčka mohlo být dostatečný
_________________
Bestie V70XC-2.5T 20V___ (B5254T) (193hp/5100rpm, 270Nm/1800-5000rpm)__ (r.v. 1998, mod.99)
Modrej V70-2.5 20V _____ (B5254S) (170hp/6100rpm, 220Nm/4700rpm) ______ (r.v. 1997, mod.98)
Zenair CH-701D ___________ (zatím bez motoru, ve stádiu rekonstrukce)_______ (r.v. 2004)
Oliver CPI Oliver City____ (50ccm 2T) (3,2hp/7250rpm, 4,0Nm/5400rpm)_______ (r.v. 2005)
Bestie V70XC-2.5T 20V___ (B5254T) (193hp/5100rpm, 270Nm/1800-5000rpm)__ (r.v. 1998, mod.99)
Modrej V70-2.5 20V _____ (B5254S) (170hp/6100rpm, 220Nm/4700rpm) ______ (r.v. 1997, mod.98)
Zenair CH-701D ___________ (zatím bez motoru, ve stádiu rekonstrukce)_______ (r.v. 2004)
Oliver CPI Oliver City____ (50ccm 2T) (3,2hp/7250rpm, 4,0Nm/5400rpm)_______ (r.v. 2005)
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 1
- Příspěvky: 2167
- Registrován: 14 roků 9 měsíců
- Bydliště: Vrchoslavice
- Vůz: Volvo 340 1.6D Volvo 460 1.9TD
#3 (krátké) dojmy z C30 1.6l
Jo myslím že bych vyzkoušel 1.6 ale diesel
_________________
V70 D5 2002 stříbrná 410tkm 460 1.9TD 1994 stříbrná 773tkm momentálně depozit V40 1.9D 85kw 2004 stříbrná 237tkm 340 1.6D 1986 oceanbluemetalic 187tkm S60 D5 2002 stříbrná 265tkm S60 D5 2002 stříbrná Volfinka od Albertuse 440 tkm
V70 D5 2002 stříbrná 410tkm 460 1.9TD 1994 stříbrná 773tkm momentálně depozit V40 1.9D 85kw 2004 stříbrná 237tkm 340 1.6D 1986 oceanbluemetalic 187tkm S60 D5 2002 stříbrná 265tkm S60 D5 2002 stříbrná Volfinka od Albertuse 440 tkm
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 2
- Příspěvky: 494
- Registrován: 15 roků 8 měsíců
- Bydliště: Náměšť na Hané
- Vůz: S60 2.4 LPG / V70 D4
#4 (krátké) dojmy z C30 1.6l
Je to malo a to proto, ze to auto neni az tak male. Kdyz si to vezmete je to jako VW Golf a ne jak treba Fabia. Je to sice nejmensi Volvo, ale ma rozvor 2640mm a delku pres 4200mm. Ono hodne klame telem Ac se to totiz nezda S40II je jen o chloupecek mensi nez S60. A hovori o tom i prakticky shodna pohotovostni hmotnost obou vozu. A jak vime, C30 je zkracena S40II, takze je jasne, ze to az takovy prcek byt nemuze. Obliny a tri dvere z toho vsak podvedomne malinkate auto delaji.
_________________
Volvo S60 2.4 (B5244S2), LPG, MY01
Volvo V70 D4 (D4204T5), MY15
Volvo S60 2.4 (B5244S2), LPG, MY01
Volvo V70 D4 (D4204T5), MY15
-
Offline
- Moderátor
- Příspěvků ve vlákně: 2
- Příspěvky: 5099
- Registrován: 18 roků 7 měsíců
- Bydliště: PRG
- Kontaktovat uživatele:
#5 (krátké) dojmy z C30 1.6l
holt jsem se nechal zmást vizáží
_________________
Bestie V70XC-2.5T 20V___ (B5254T) (193hp/5100rpm, 270Nm/1800-5000rpm)__ (r.v. 1998, mod.99)
Modrej V70-2.5 20V _____ (B5254S) (170hp/6100rpm, 220Nm/4700rpm) ______ (r.v. 1997, mod.98)
Zenair CH-701D ___________ (zatím bez motoru, ve stádiu rekonstrukce)_______ (r.v. 2004)
Oliver CPI Oliver City____ (50ccm 2T) (3,2hp/7250rpm, 4,0Nm/5400rpm)_______ (r.v. 2005)
Bestie V70XC-2.5T 20V___ (B5254T) (193hp/5100rpm, 270Nm/1800-5000rpm)__ (r.v. 1998, mod.99)
Modrej V70-2.5 20V _____ (B5254S) (170hp/6100rpm, 220Nm/4700rpm) ______ (r.v. 1997, mod.98)
Zenair CH-701D ___________ (zatím bez motoru, ve stádiu rekonstrukce)_______ (r.v. 2004)
Oliver CPI Oliver City____ (50ccm 2T) (3,2hp/7250rpm, 4,0Nm/5400rpm)_______ (r.v. 2005)
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 3
- Příspěvky: 148
- Registrován: 14 roků 10 měsíců
- Vůz: S80 D5 MY2010
- Bydliště: Praha
#6 (krátké) dojmy z C30 1.6l
To bude určitě lepší volba. Anebo 2.0D, cenově stále rozumné, ale už to jede.karelvolvo píše:Jo myslím že bych vyzkoušel 1.6 ale diesel
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 1
- Příspěvky: 22
- Registrován: 15 roků
- Bydliště: Třemošná
- Vůz: V70 2,4 D5 120kW D5244T 2002
- Bydliště: Plzeň
- Kontaktovat uživatele:
#7 (krátké) dojmy z C30 1.6l
Já mam S40ku, 1.6 a jede 210! Sice to za plynem moc nejde,ale jezdí celkem slušně. Nemůžu si stěžovat!(až na tu mojí spotřebu)Vulva píše:Při opravě auta jsem si půjčil od dealera C30 1.6 (benzín), rv 2008, a to jsem neměl dělat Něco takového jako je 1.6l benzín by se nemělo do Volva vůbec montovat, je to snad srovnatelné s Fabia HTP (tipuji, neřídil jsem). Ve 130km/h na dálnici auto točí cca 4000 rpm a nepříjemně hučí motor, na 160km/h potřebuje 5000 rpm, víc to nejede. Předjíždění je vyloženě nebezpečné, protože krouťák není, zrychlení hodné šneka.
_________________
aktuálně: Volvo V70 II. 2,4 D5244T 120kW, 2002, červená tmavá metalíza
bylo: Volvo V70XC 2,4i B5244T3 147kW, 2001, zlatá metalíza
bylo: Volvo V70 2.5TDi D5252T 103kW, 1997, červená limited
bylo: Volvo S40 1.6i 16V 77kw, 1998, zelená základní
bylo: Škoda Felicia 1.3LXI 50kw, 1998, vínová metalíza
bylo: Škoda 130L 55kw, 1986, červená základní, max. 190km/h-letadlo!
aktuálně: Volvo V70 II. 2,4 D5244T 120kW, 2002, červená tmavá metalíza
bylo: Volvo V70XC 2,4i B5244T3 147kW, 2001, zlatá metalíza
bylo: Volvo V70 2.5TDi D5252T 103kW, 1997, červená limited
bylo: Volvo S40 1.6i 16V 77kw, 1998, zelená základní
bylo: Škoda Felicia 1.3LXI 50kw, 1998, vínová metalíza
bylo: Škoda 130L 55kw, 1986, červená základní, max. 190km/h-letadlo!
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 3
- Příspěvky: 148
- Registrován: 14 roků 10 měsíců
- Vůz: S80 D5 MY2010
- Bydliště: Praha
#8 (krátké) dojmy z C30 1.6l
Doporučuji:adoks1 píše:Já mam S40ku, 1.6 a jede 210!
1) nevěřit rychloměru, který je vždy "optimistický"
2) zkusit měřit rychlost pomocí GPS (výrazně přesnější)
3) neměřit rychlost po dlouhé jízdě z kopce
3) zkusit se projet s T5 a pak přesednout do 1.6
Ale o maximálku se ani tak nejedná, třeba 185 km/h (to je uvedeno v TP pro 1.6l) by i stačilo, jenže pokud člověk na dosažení této rychlosti potřebuje minutu, pak je to špatně. Podle mého názoru je pro bezpečnost potřeba nejen prudká decelerace (tedy dobré brzdy), ale i akcelerace, a tu 1.6l prostě nenabízí. Aktivní bezpečnost je o možnosti rychle reagovat na dopravní situaci, a sem patří i to zrychlení (plus únava brzd, kvalita podvozku, obutí, atd.). A z tohoto pohledu je C30 1.6l nebezpečné auto.
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 2
- Příspěvky: 494
- Registrován: 15 roků 8 měsíců
- Bydliště: Náměšť na Hané
- Vůz: S60 2.4 LPG / V70 D4
#9 (krátké) dojmy z C30 1.6l
Vsechna auta jsou nebezpecna, nektera vic, nektera min. Ano, s C30 1.6i se spatne predjizdi a vystavujes se tak riziku, ale jinak to jde. Vis ono stejne kdyz te nekdo naburi z boku, kdyz ti neda prednost, tak muzes mit V8 a je ti to ho*no platny Ale to bychom odbihali od tematu. Souhlasim s tebou, ze ten motor na tu vahu je uz proste malo.
K te motorizaci. Hosi, sak je to neco jako kupe (teda je to hatchback, ale budiz) a to chce benzin. Takova mala zihadylkovita mrska a z pod kapoty by se ozyvalo klap klap klap klap chrocht klap klap klap? Podle me todle auti si zaslouzi 2.4i nebo T5. Myslim, ze to k nemu proste sedne. Mozna i ten 2.0i by se nechal snest, ale to uz je dost na hrane
K te motorizaci. Hosi, sak je to neco jako kupe (teda je to hatchback, ale budiz) a to chce benzin. Takova mala zihadylkovita mrska a z pod kapoty by se ozyvalo klap klap klap klap chrocht klap klap klap? Podle me todle auti si zaslouzi 2.4i nebo T5. Myslim, ze to k nemu proste sedne. Mozna i ten 2.0i by se nechal snest, ale to uz je dost na hrane
_________________
Volvo S60 2.4 (B5244S2), LPG, MY01
Volvo V70 D4 (D4204T5), MY15
Volvo S60 2.4 (B5244S2), LPG, MY01
Volvo V70 D4 (D4204T5), MY15
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 1
- Příspěvky: 1929
- Registrován: 15 roků 5 měsíců
- Bydliště: Košice - Staré mesto
- Vůz: V90 D5 AWD Inscription
#10 (krátké) dojmy z C30 1.6l
U nas to je pri 130km/h za 2300 rpm a motor nehuci pac ho ani neni slyset..Vulva píše:Ve 130km/h na dálnici auto točí cca 4000 rpm a nepříjemně hučí motor
Do mestske raketky jakou by C30 mela byt, a chtit tak konkurovat Mini nebo Fiatu 500, by se mela montovat jenom T5ka!
U Volva bohuzel a nebo bohudik male vykonne motory delat neumej
-
- Podobná témata
- Odpovědi
- Zobrazení
- Poslední příspěvek