vysokooktanový benzín v Turbomotorech.

...i nemožném! ALE JEN POKUD TO SOUVISÍ S VOLVEM!!! (potažmo evt. s jinými automobily)

VYKECAT SE MŮŽETE V LAMPÁRNĚ!!!
  • Autor
  • Zpráva
doktor
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 3225
Registrován: 15 roků 10 měsíců
Bydliště: Slaný, okr. Kladno
Vůz: SAAB 9-5 AERO 04, V70II R 04, C70 T5 98

#1 vysokooktanový benzín v Turbomotorech.

Příspěvek od doktor »

má někdo nějaké skušenosti s vysokooktanovýmí benzíny v naších turbovolvech?

Zajímá mě:

1. Je znát markantní nárůst výkonu?
2. Je s vysokooktanem nižší spotřeba a tím celkově nižší náklady na benzín?
3. Je nějak ovlivněno opotřebení motoru?
4. Srovnání konkrétních produktů.

+ co vás k tomu napadne.
_________________
V70R II 2,5T AWD, manual, 220 KW,´04, SAAB 9-5 AERO 2.3T, B235R, manual, 184 kW, ´03, Volvo C70 2,0 T5, B5204T3, 166kW ´98, manual, ARD tuning stage 2, 195kW,
bylo Volvo 460 2.0, B20F manual, 80kW,´95, bylo Volvo V70 2.5 10V, B5252S automat, 106kW,´99, bylo Volvo 850 R, 2.3, B5234T5 automat, 176kW,´96, Volvo V70 T5 2.3, B5234T3, manual, 176kW, ´99,
Vstup do galerie ZDE

karlos
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 301
Registrován: 16 roků 10 měsíců
Bydliště: Praha
Vůz: S80 3.2
Bydliště: Praha 4

#2 vysokooktanový benzín v Turbomotorech.

Příspěvek od karlos »

doktor píše:má někdo nějaké skušenosti s vysokooktanovýmí benzíny v naších turbovolvech?

Zajímá mě:

1. Je znát markantní nárůst výkonu?
2. Je s vysokooktanem nižší spotřeba a tím celkově nižší náklady na benzín?
3. Je nějak ovlivněno opotřebení motoru?
4. Srovnání konkrétních produktů.

+ co vás k tomu napadne.
1) Rko má (aspoň to moje) předepsaných min. 98okt, takže já tankuju OMV nebo Shell 100okt, případně jinde nebo 98okt. Na 95okt jsem zkusil a subjektivně mi to přišlo horší. Při normální jízdě to moc znát není, ale stačí trochu zablbnout a - a zdálo se mi to prostě línější.
2) teoreticky může mít 100okt vliv na nižší spotřebu, ale...ale to asi nikdy nezjistim, protože na šetření bych si koupil jiný auto :D
3) ?? ...v případě, že tankuješ dle specifikací, tak si troufám tvrdit, že nikoliv
4) Shell V-Power Racing a OMV Carrera 100 subjektivně stejné...jinde moc netankuju

Všeobecně se snažim tankovat tam, kde je pravděpodobná vyšší výtoč benzinu...jinak mě zatim nenapadá nic :)
_________________
JE: S80 3,2
BYLO: S80 V8, S60 2,5T AWD, 850R, 850T5, 760TIC, 740TIC a 3x 244GL

ttoommaasseekk
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 1676
Registrován: 15 roků 10 měsíců
Bydliště: Kousek za Prahou, na východ.
Vůz: Karkulka
Kontaktovat uživatele:

#3 vysokooktanový benzín v Turbomotorech.

Příspěvek od ttoommaasseekk »

Ja mam psanou 95ku.
Kdyz natankuji 98, rozdil nepoznam. Ani vykon, ani spotreba.
100ku jsem tankoval asi dvakrat a ta znat je, ale jen na vykonu, ne na spotrebe.

Tak tankuji 95ku.
_________________
Karkulka V60 CC T5 AWD MY 2018, POLESTAR
Již jsem se rozloučil s V40 2.0T E85, Padík - V50 T5 AWD + BSR + IPD HD TCV

Lukaso
Ověřený
Offline
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 1665
Registrován: 16 roků 2 měsíce
Bydliště: Praha
Vůz: S60
Bydliště: Praha

#4 vysokooktanový benzín v Turbomotorech.

Příspěvek od Lukaso »

Pokud má motor předepsáno 98, tak bych 95 netankoval, ale já mam předpsáno 95 a když dám víc oktanů jediný kdo to pocítí je moje peněženka :-/
_________________
S60 Polestar Engineered T8 Recharge MY2024

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 413
Registrován: 18 roků 2 měsíce
Bydliště: sk- trnava

#5 vysokooktanový benzín v Turbomotorech.

Příspěvek od berzerker »

Skusam teraz jazdit na v-power racing, motor sa zda tichsi, pri normalnej jazde zmenu necitit, pri vyuzivani vykonu jazdi na pocit ovela lepsie.
Ked tam niekedy nabuduce nalejem zase nejaku 95 okt sracku, tak napisem, ci sa nieco zmenilo.
Inak skuste si na pumpe (komu to nevadi) ovonat ako vonia V power racing oproti normalnej 95-tke :)
_________________
850 T5R 2.0 1995 green-ex momentalne bezvolvovec

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 1619
Registrován: 16 roků 5 měsíců
Vůz: S60, 2.4T
Bydliště: Praha 5

#6 vysokooktanový benzín v Turbomotorech.

Příspěvek od lucki »

Videl som uz davnejsie porovnavanie oktanov v motoroch roznych typov vozidiel. Pouzivali 3 typy.
1. bezne auto> nejaky ford fiesta a este nieco z nizsej strednej triedy...
vysledok: vykonovo ziadny (ci uz 95, 98, 100). Spotreba taktiez nic. odporucili 95, je lacna.
2. vykonnejsie auto> misivbusi evo, a nejaka sportova limo.
vysledok: narast vykonu spozorovany len medzi 95 a 100 oktanom, ale nie viac ako 2hp.
3. zavodne: subaru impreza WRC, a tusim nieco zo serialu GT>
vysledok pri 98 narast vykonu o cca 2hp, pri stovke tusim az 10 hp.

Zaver> vyssie oktany len do vykonnejsich vozidiel a sportovych motorov. nevyhoda vysokooktanu je, ze horsie maze (sposobene aditivami), ale to u pretekarskych nevadi, tam je motor max. na sezonu :D
_________________
teraz: S60, 2,4T '01, 147kw, svetlo modra, 210K km, spotreba 8,8 l/100 km
bolo: S70, 2,4l '98, 125kw, modra metla, 219K km, spotreba 9,89 l/100 km
480_S, 2.0i '94, cerna metaliza, 224K km, spotreba 8.2 l/100 km
440 turbo, 1.7 '89, modra

hroch32
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 782
Registrován: 16 roků 6 měsíců
Bydliště: Budkov, Vimperk

#7 vysokooktanový benzín v Turbomotorech.

Příspěvek od hroch32 »

Nemaje turbo, neodpovím přesně na dané otázky. Nicméně hlavní rozdíl, který pociťuji při tankování vysokooktanového benzínu je klidnější chod a vyšší zátah při nízkých otáčkách. S N95 musím v obci při +- dodržování předpisů řadit dvojku, jakmile se vyskytne menší kopeček. S N98 je to o něco lepší a s N100 je to o poznání lepší. Výsledkem je subjektivně lepší pocit, o nějaké to deci nižší spotřeba a hlavně vítr v peněžence :D

Co se týče různých značek, tak mám dojem, že je mnohdy větší rozdíl mezi pumpami než mezi značkami. Vím třeba o některých Robinkách, kde stojí za prd N95 i N98, z jiných naopak jede N98 jak Carrera 100 z některých OMV. A z některých OMV mi C100 přišla výrazně lepší. Shell moc netankuju, je už zpravidla mimo moje finanční ochoty ;) Ale co jsem jej párkrát bral, zdál se mi OK. Ono je to samozřejmě i o spoustě dalších faktorů, takže nevylučuju značnou subjektivitu v hodnocení. Abych nezapomněl, mluvím o situacích, kdy jsem čerpal do skoro prázdné nádrže.
_________________
Volvo 850 kombi, B5254, 1996
Volvo 740 kombi, B230F, 1990 - bylo => pojízdný kombajn na Mazdy; třeba ji od Adama koupím časem zpátky

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 276
Registrován: 16 roků 3 měsíce
Bydliště: Kostelec

#8 vysokooktanový benzín v Turbomotorech.

Příspěvek od deanoli »

doktor píše:má někdo nějaké skušenosti s vysokooktanovýmí benzíny v naších turbovolvech?

Zajímá mě:

1. Je znát markantní nárůst výkonu?
2. Je s vysokooktanem nižší spotřeba a tím celkově nižší náklady na benzín?
3. Je nějak ovlivněno opotřebení motoru?
4. Srovnání konkrétních produktů.

+ co vás k tomu napadne.
1. u mé devítky 2.0T nic moc znatelného v zátahu, trochu lepší efekt rozpoznávám v točivém momentu (jízda do kopce - testováno na "Mirošováku")
2. s vysokooktanovým benzínem se dostanu i pod 10 L, tzn. efekt asi tak do 1/2 litru max.
3. u moderních motorů žádný ryze technický důvod pro větší opotřebení nevidím, u starších motorů jsem slyšel cosi o podpálených ventilech piokud se správně neseřídil předstih. Každopádně jsou tyhle benzíny navíc i hodně aditivovaný.
4. mezi značkovými jsem žádný rozdíl nezaznamenal (OMV, Shell, Benzina....)

prop sebe jsem si udělal následující závěr - naložené auto a/nebo cesta do kopců - určitě si natankuju vyšší oktany. "Normální" ježdění - stačí obyčejný Natural 95 ale raději dávámm o padika víc za značku.
_________________
měl jsem: 740 2,4D
nyní: 940 2,0T bílá, V40 1.6 violet

Kein
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 1610
Registrován: 15 roků 8 měsíců
Bydliště: Ostrava
Vůz: Volvo S80 3.2
Bydliště: Ostrava

#9 vysokooktanový benzín v Turbomotorech.

Příspěvek od Kein »

Normálně liju 95ku zkusil jsem V-power racing a absolutně žádná změna...liju nadále 95
_________________
Je: Volvo S80 3.2 AWD, 179kw, 2012
Bylo: Volvo S80, D5, 120kw, 2002, D5244T
Bylo: Volvo V70 2.0, T5, 166kw, 1998, B5204FT
Bylo: Volvo 850 2.0, T5, 155kw, 1995, B5204T

Sarkasmic
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 1619
Registrován: 17 roků 6 měsíců
Bydliště: Žďár nad Sázavou
Vůz: Volvo 1980-97

#10 vysokooktanový benzín v Turbomotorech.

Příspěvek od Sarkasmic »

ja tankuju furt 95ku. Vervu 100 jsem natankoval jen jednou do saaba a nerozdejchal to... :( Neubrzdil sem srnu... Tak radsi 100ku netankuju abych se zas s necim nesrazil... :D
_________________
343 GL r.v. 1981 B14 2E,V70 r.v. 1997 B5234 T3

wickey
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 3741
Registrován: 19 roků 8 měsíců
Bydliště: Bratislava
Vůz: V70 D5 AWD, S60 D5, C70 T5 Cab, XC90 V8
Bydliště: Bratislava - Staré Mesto

#11 vysokooktanový benzín v Turbomotorech.

Příspěvek od wickey »

ja jsem zkousel 98ku jen jednou a nepoznal jsem rozdil..
_________________
'01 C70 T5 cabrio - B5234T3, M56LK 176 kW #601 - signal red /// '06 V70 D5 AWD - D5244T4, M66 AWD 136 kW #459 - dawn blue pearl /// '06 S60 D5 - D5244T4, M66 136 kW #459 - dawn blue pearl
'08 XC90 V8 AWD Sport - B8444S, AWTF-80 SC 232 kW #612 - passion red /// '03 S60 T5 - B5234T3, AW55-50SN 184 kW #449 - mistral green metallic

ex: '84 760 GLE TD; '90 940 GLE; '96 850 2.5 20V; '91 440 1.8 K; '98 V70 R AWD; '97 850 R; '00 V70 R AWD, '87 740 GL, '97 850 GLE, '04 S60 R AWD, '98 V70 XC AWD Cross Country, '99 V70 XC AWD Cross Country, '99 S70 2.5 20V, '00 V70 XC AWD Cross Country, '04 XC90 2,5T AWD

drewid
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 549
Registrován: 18 roků 6 měsíců
Bydliště: Hlučín / Widlakoffhauptstadt

#12 vysokooktanový benzín v Turbomotorech.

Příspěvek od drewid »

Mě by to taky zajímalo. Ale co jsem slyšel od známýho že se do každé nádrže na benzinkách vždycky přidá jako aditivum 400l vody, tak možná že jsou všechny ty vysokokoktany a želvípoury bez toho aditiva a proto to lepčejc jede 8)
_________________
Je : V70 2.0T5 166kW, 1997 "Bílej Jezdec"
Bylo: Volvo 850 T5 1995, 166kW "Rust Dragon"
Bylo : Lehce ťuklý Volvo S40 r.v.97 1.9TD "Stříbrný Sršeň" :D

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 1619
Registrován: 16 roků 5 měsíců
Vůz: S60, 2.4T
Bydliště: Praha 5

#13 vysokooktanový benzín v Turbomotorech.

Příspěvek od lucki »

mne najviac klesla spotreba ked som v rakusku na omv natankoval N95. skoro o cely liter sla dole. asi tie spomynane aditiva :)
_________________
teraz: S60, 2,4T '01, 147kw, svetlo modra, 210K km, spotreba 8,8 l/100 km
bolo: S70, 2,4l '98, 125kw, modra metla, 219K km, spotreba 9,89 l/100 km
480_S, 2.0i '94, cerna metaliza, 224K km, spotreba 8.2 l/100 km
440 turbo, 1.7 '89, modra

jarek.krizan
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Servisman
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 2430
Registrován: 17 roků 10 měsíců
Vůz: S80, 2,4
Bydliště: Zlín

#14 vysokooktanový benzín v Turbomotorech.

Příspěvek od jarek.krizan »

Je celkem běžná praxe, že v Rakousku a Německu mají kvalitnější paliva. Už jen proto, že se nebojí zveřejnit jakoukoli pumpu, na které se objeví nějaký problém s palivem. Pak to logicky u nich lépe jede a méně žere.
Ideální by bylo, když z našich daní placený ústav nemůže zveřejnit vyníky, kteří nám bezostyšně ničí motory v našich plechových mazlech, aby sme sami založili sekci kde budeme psát, kterým benzínkám se rozhodně vyhýbat a proč. Pokud si nezjednáme pořádek sami, nikdo za nás to neudělá.
_________________
V 740 GL r.v.88 B230F, ZF224HP , bylo V 960 B6304, 150kW s vlaječkou
V S80 , B5244S V 850 B5204

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 276
Registrován: 16 roků 3 měsíce
Bydliště: Kostelec

#15 vysokooktanový benzín v Turbomotorech.

Příspěvek od deanoli »

jarek.krizan píše:Je celkem běžná praxe, že v Rakousku a Německu mají kvalitnější paliva. Už jen proto, že se nebojí zveřejnit jakoukoli pumpu, na které se objeví nějaký problém s palivem. Pak to logicky u nich lépe jede a méně žere.
Ideální by bylo, když z našich daní placený ústav nemůže zveřejnit vyníky, kteří nám bezostyšně ničí motory v našich plechových mazlech, aby sme sami založili sekci kde budeme psát, kterým benzínkám se rozhodně vyhýbat a proč. Pokud si nezjednáme pořádek sami, nikdo za nás to neudělá.
jaký ústav máš na mysli? ústav paliv a maziv? Pozor to je normální komerční instituce, která je placena svými zákazníky.
Jiné je to u ČOI - tam souhlas, měli by mít možnost zveřejnit kde odebrali nevyhovující vzorky. Zákon jim to však nedovoluje i když zájem by byl (!).
_________________
měl jsem: 740 2,4D
nyní: 940 2,0T bílá, V40 1.6 violet

jarek.krizan
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Servisman
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 2430
Registrován: 17 roků 10 měsíců
Vůz: S80, 2,4
Bydliště: Zlín

#16 vysokooktanový benzín v Turbomotorech.

Příspěvek od jarek.krizan »

Myslel jsem ČOI, zákon nahrává lobistům, zlodějům a jiným členům vlády a jejich rodinám. Protože jinak by takový nesmyslný zákon museli dávno zrušit.
_________________
V 740 GL r.v.88 B230F, ZF224HP , bylo V 960 B6304, 150kW s vlaječkou
V S80 , B5244S V 850 B5204

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 117
Registrován: 16 roků 10 měsíců
Bydliště: Velké Přílepy
Kontaktovat uživatele:

#17 vysokooktanový benzín v Turbomotorech.

Příspěvek od Exot »

ahoj tankuju shell power diesel a můj chrochta si s ním libuje- o poznání lepší akcelerace, klidnější chod a při ceně o 150 kč více cca 70 km dál...
Jezdil jsem na to rok v kuse a nemůžu dát nic jiného než za 1 :good:
myslím že to bude znát i u benzinu.
Můj kamarád jezdil pro shell a pro základní palivo, stál ve frontě v Kralupech Nad Vltavou společne s dalšími prodejci phm a aditivoval shell.
Pro power diesel a w power pekně uháněl do Rakouska asi na to mněco bude.
A tomu kdo pustil ten zákon bych uříznul kulky a jsem pro zavedení topiku kde by jsme psali kam nejezdit tankovat :good:
_________________
XC 90 momentem aut. D5 2005 ST 1 D5T5 | S80 Fl summum D5 aut. 2004 ST 2 D5T5
Bylo: V 0 2,4 D 2006 Slimák | V70 2.0T | S80 D5 automat 120 kW modrá | V70 2,5 TDI (D5252T)1997 103 kW white nomade - přítel k nezaplacení

karlos
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 301
Registrován: 16 roků 10 měsíců
Bydliště: Praha
Vůz: S80 3.2
Bydliště: Praha 4

#18 vysokooktanový benzín v Turbomotorech.

Příspěvek od karlos »

já jsem teď po delší době musel v Curychu vzít za vděk 95kou, takže hned za Rozvadovem šel do skoro prázdné nádrže Shell :D aneb V-Power Racing, takže mám možnost okamžitého srovnání při jízdě po dálnici a rozdíl to rozhodně byl. Mnohem příjemnější, plynulejší chování při vytáčení do otáček a při předjíždění!

2Exot: stejně bys už měl koupit na srazový ježdění nějaký eRko - pak by to akcelerovalo ještě líp a ten audinář by si prohlídnul kromě mýho i Tvůj výfuk :D
_________________
JE: S80 3,2
BYLO: S80 V8, S60 2,5T AWD, 850R, 850T5, 760TIC, 740TIC a 3x 244GL

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 4151
Registrován: 18 roků 4 měsíce
Bydliště: R.I.P.
Vůz: ---
Bydliště: Jindřichův Hradec

#19 vysokooktanový benzín v Turbomotorech.

Příspěvek od dali »

karlos píše:2Exot: stejně bys už měl koupit na srazový ježdění nějaký eRko - pak by to akcelerovalo ještě líp a ten audinář by si prohlídnul kromě mýho i Tvůj výfuk :D
Copak? Proběh nějakej deathmatch?

karlos
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 301
Registrován: 16 roků 10 měsíců
Bydliště: Praha
Vůz: S80 3.2
Bydliště: Praha 4

#20 vysokooktanový benzín v Turbomotorech.

Příspěvek od karlos »

dali píše:Copak? Proběh nějakej deathmatch?
ani ne, teda z mý strany určitě ne, protože já to považoval za normální předjetí - jeli jsme spolu, já předjel kolonu, Marek za mnou, ale chvilku mu to trvalo, takže nestihnul všechny a když pak za obcí chtěl za mnou, tak mu ten pitschus schválně přidával...
_________________
JE: S80 3,2
BYLO: S80 V8, S60 2,5T AWD, 850R, 850T5, 760TIC, 740TIC a 3x 244GL
Odpovědět
  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek

Zpět na „o všem možném :-)“