S70 diesel, ano/nie

...i nemožném! ALE JEN POKUD TO SOUVISÍ S VOLVEM!!! (potažmo evt. s jinými automobily)

VYKECAT SE MŮŽETE V LAMPÁRNĚ!!!

<t><t>Diesel pri najazde 18000 km rocne</t></t>

Ano
11
50%
Nie
11
50%
 
Celkem hlasů: 22
  • Autor
  • Zpráva
lucki
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 1582
Registrován: 17 roků 7 měsíců
Vůz: S60, 2.4T
Bydliště: Praha 5

S70 diesel, ano/nie

Příspěvek od lucki »

Rozmyslam nad S70 a nesiel som par dobrych kuskov ale v nafte. rozmyslam teda ci sa diesel oplati alebo nie. najazdim cca 18000 rocne. Vyhody/nevyhody?...

poprosim zaritych benzinakov a naftakov aby skusili rozmyslat s otvorenou hlavou a pokial maju nazor benzin/nafta nikdy, nech su radsej ticho.
_________________
teraz: S60, 2,4T '01, 147kw, svetlo modra, 210K km, spotreba 8,8 l/100 km
bolo: S70, 2,4l '98, 125kw, modra metla, 219K km, spotreba 9,89 l/100 km
480_S, 2.0i '94, cerna metaliza, 224K km, spotreba 8.2 l/100 km
440 turbo, 1.7 '89, modra

Kein
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 1642
Registrován: 16 roků 10 měsíců
Bydliště: Ostrava
Vůz: Volvo S80 3.2
Bydliště: Ostrava

S70 diesel, ano/nie

Příspěvek od Kein »

Jsem zastánce benzínu, ale jestli ti jde opravdu o spotřebu tak dízla proč ne, koneckonců pětivál co se dával do Volv zase tak špatně nejede. Ve spotřebě dízl vede, a poku je to u tebe opravdu hlavní argument, tak nevidím problém.;)
_________________
Je: Volvo S80 3.2 AWD, 179kw, 2012
Bylo: Volvo S80, D5, 120kw, 2002, D5244T
Bylo: Volvo V70 2.0, T5, 166kw, 1998, B5204FT
Bylo: Volvo 850 2.0, T5, 155kw, 1995, B5204T

lucki
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 1582
Registrován: 17 roků 7 měsíců
Vůz: S60, 2.4T
Bydliště: Praha 5

S70 diesel, ano/nie

Příspěvek od lucki »

Kein píše:Jsem zastánce benzínu, ale jestli ti jde opravdu o spotřebu tak dízla proč ne, koneckonců pětivál co se dával do Volv zase tak špatně nejede. Ve spotřebě dízl vede, a poku je to u tebe opravdu hlavní argument, tak nevidím problém.;)
spotreba je tiez dolezita... ale co potom celkove naklady na udrzbu nie su vacsie? do prvych s70 sa daval 5valec od Audi, ci?
_________________
teraz: S60, 2,4T '01, 147kw, svetlo modra, 210K km, spotreba 8,8 l/100 km
bolo: S70, 2,4l '98, 125kw, modra metla, 219K km, spotreba 9,89 l/100 km
480_S, 2.0i '94, cerna metaliza, 224K km, spotreba 8.2 l/100 km
440 turbo, 1.7 '89, modra

Peťo
Offline
Příspěvky: 360
Registrován: 16 roků 8 měsíců
Vůz: V40 B4164S LPG, 1998
Zabanován: Trvale

S70 diesel, ano/nie

Příspěvek od Peťo »

motor Audi je spolahlivy, a v podstate som za naftu, ale nafta ma jednu obrovsku nevyhodu nieco sa poserie a zostanes stat alebo zaplatis 30tis starych Sk za nejake cerpadlo, vstreky alebo RJ.
Co pocuvam okolie tak bez rozdielu znacky to diesle robia. Benzin ma vacsiu spotrebu ale ak sa o neho staras nehrozia taketo poruchy. Predsa len su dieslove motory narocnejsie aj na servis aj technologicky su zlozitejsie.

Braskovi odisla RJ motora na diesli na uplne novom firemnom Opli. Oprava v Opli najskor repasacia-nic nakoniec cela vymena odhad cca 60tis Sk. Nakoniec som mu pomohol najst predajcu v nemecku a aj s postovnym cca 20tis+ praca Opel servisu.
Za seba naftu nie, pre fy ano pre Teba je myslim vhodnejsi benzin
_________________
est Volvo "I roll" Japan Volvo 600 japan horse best Volvo engine

karelvolvo
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 2161
Registrován: 15 roků 11 měsíců
Bydliště: Vrchoslavice
Vůz: Volvo 340 1.6D Volvo 460 1.9TD

S70 diesel, ano/nie

Příspěvek od karelvolvo »

Já zase nedám dopustit na naftu nevím měl jsem vždy jen naftu a žádné problémy jsem nikdy neměl sem tam ale na motorech od renaultu nějaký žhavič trysky ale už jsem je nedělal ani nepamatuju a jede to pořád dobře. a že je to složitější? nevím na benzínu klapky svíčky zapalování lamda sondy a nevím co ještě něco se po... a hned to jezdí o tři i víc litrů na sto víc a než na to přijdeš tak tam jen benzín teče. Jsem pro diesel.
_________________
V70 D5 2002 stříbrná 428tkm 460 1.9TD 1994 stříbrná 773tkm momentálně depozit V40 1.9D 85kw 2004 stříbrná 246tkm 340 1.6D 1986 oceanbluemetalic 187tkm S60 D5 2002 stříbrná 274tkm S60 D5 2002 stříbrná Volfinka od Albertuse 457 tkm

karelvolvo
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 2161
Registrován: 15 roků 11 měsíců
Bydliště: Vrchoslavice
Vůz: Volvo 340 1.6D Volvo 460 1.9TD

S70 diesel, ano/nie

Příspěvek od karelvolvo »

říká se oplem tam a vlakem spátky.... Když to bylo nové tak to snad bylo v záruce ne?
_________________
V70 D5 2002 stříbrná 428tkm 460 1.9TD 1994 stříbrná 773tkm momentálně depozit V40 1.9D 85kw 2004 stříbrná 246tkm 340 1.6D 1986 oceanbluemetalic 187tkm S60 D5 2002 stříbrná 274tkm S60 D5 2002 stříbrná Volfinka od Albertuse 457 tkm

Peťo
Offline
Příspěvky: 360
Registrován: 16 roků 8 měsíců
Vůz: V40 B4164S LPG, 1998
Zabanován: Trvale

S70 diesel, ano/nie

Příspěvek od Peťo »

karelvolvo píše:říká se oplem tam a vlakem spátky.... Když to bylo nové tak to snad bylo v záruce ne?
Ano ale to su veci co nestoja 40tis exSk a si stale pojazdny. Je to ako 10rocna zaruka na nove Kie. Ak sa ti nieco dolezite poserie platis si to sam :lol:
_________________
est Volvo "I roll" Japan Volvo 600 japan horse best Volvo engine

Boss
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 559
Registrován: 17 roků 10 měsíců
Bydliště: Slovensko, Sliač

S70 diesel, ano/nie

Příspěvek od Boss »

No, 18tis km ročne nie je až tak veľa... ťažko ti radiť či naftu alebo benzín.
Ja som dízlový celý život ( mal som aj benzíny ) a nemôžem sa sťažovať. Čo sa týka údržby 2.5 TDI, tak to nie je nič tragické. Samotný motor nemá veľké náklady, ak sa nič väčšie neposerinká. Akurát rozvody sú drahšia vec, ale motor je "držiak" a vydrží veľa. V zime dobrá baterka a bežná údržba stačí.
Podstatné výhody - spotreba, nemáš tam lambda sondy, lepší krútiaci moment, dobrý ťah motora, "držiak".
Podstatné nevýhody - drahšie rozvody ( nerobíš každý deň ), dymivosť, veľký odber z baterky v zime pri štarte ( oproti benzínu ), častejšie výmeny filtrov.
Veľmi stručne.
Prerátaj si ročné náklady a ak ti vyjde lepšie nafta, tak by som do toho išiel. Spotrebu rátaj priemer 7l ( samozrejme, podľa toho, kde jazdíš ).
Platí pravidlo ako všade - lepšie si trochu priplatiť za dobrý servisovaný kus, ako lievať potom peniaze do lacnej S70-ky.
_________________
XC90 D5 (D5244T) '05, geartronic, čierna
bolo: V70 II D5 (D5244T) '03, 120kW, čierna *** V70 II 2,5D (D5252T) '00, čierna *** V70 I 2.5 TDI (D5252T) 12/98, čierna

LukášM
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 1839
Registrován: 19 roků 3 měsíce
Bydliště: Tábor
Vůz: V240
Bydliště: Tábor

S70 diesel, ano/nie

Příspěvek od LukášM »

Sám řeším podobnou problematiku :wink: Tak nějak po několika rozhovorech s majiteli dieselových V70 jsem usoudil, že to bude nejlepší volba. Nikdo neměl žádné velké problémy a spotřeba i 5.5l/100km o které se pár majitelů zmiňovalo (nevím za jakého režimu je dosažitelná) je argumentem pro koupi.
Nevýhodu jsem našel hlavně v tom, že málokterá V70 Tdi má takovou výbavu jako benzínové verze, opravdu je to tak. No a zhledem k tomu, že pošilhávám a stále by se mi hodilo AWD, tak mám problém obrovský, ta se s diesel tak dlouho nedělá a tím pádem je za zcela jiné peníze. A poslední Volvo, které se mi vážně designově moc líbí je právě V70I :wink:
Takže jsem na tom hůř, buď V 70 Tdi nebo V70AWD a V70CC, spotřeba dieselu je v tomto případě poloviční, servis vychází u dieselu také levněji, o AWD jsem nic dobrého neslyšel co se týká oprav :( Jedna jediná výhoda AWD je v tom, že můžu jezdit celou zimu a nemusel bych chodit pěšky, protože tam kde bydlím je FWD úplně vyřízené.
Pokud bych chěl jen V70, koupil bych benzín 125 kw bez turba a snad auto bez velkých starostí :wink: No a pak je tu ještě 850 T6R.....ale to je na jiné povídání.
_________________
Volvo 240 D24 r.v. 1992

Boss
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 559
Registrován: 17 roků 10 měsíců
Bydliště: Slovensko, Sliač

S70 diesel, ano/nie

Příspěvek od Boss »

Čo sa týka spotreby, tak sa dá reálne jazdiť na 5,6 l /100km, ale iba na dlhé trate. Ja som mal reálnu spotrebu 6,0 - 6.5l a to som jazdil celkom svižne, niekedy agresívne, ale aspoň 1x do mesiaca som urobil DE, cca 1300km x 2 a tam to klesalo. Pokiaľ som robil DE viackrát do mesiaca, tak bolo aj tých 5,6l.
Spotreba je fajn, aj zvuk toho vydareného 5-valcového nafťáka. :good:
Keď máš peniažky a dilemu, čo kúpiť, tak to je v globále celkom príjemná dilema. Horšie je, keď niečo chceš, ale nemáš peniažky :green: ...
_________________
XC90 D5 (D5244T) '05, geartronic, čierna
bolo: V70 II D5 (D5244T) '03, 120kW, čierna *** V70 II 2,5D (D5252T) '00, čierna *** V70 I 2.5 TDI (D5252T) 12/98, čierna

lucki
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 1582
Registrován: 17 roků 7 měsíců
Vůz: S60, 2.4T
Bydliště: Praha 5

S70 diesel, ano/nie

Příspěvek od lucki »

Boss píše: Keď máš peniažky a dilemu, čo kúpiť, tak to je v globále celkom príjemná dilema. Horšie je, keď niečo chceš, ale nemáš peniažky :green: ...
skor by som povedal obmedzeny vyber a nejako sa mi nechce z cudziny tahat.

Ake su servisne int. na diesel? a priblizna cena?
_________________
teraz: S60, 2,4T '01, 147kw, svetlo modra, 210K km, spotreba 8,8 l/100 km
bolo: S70, 2,4l '98, 125kw, modra metla, 219K km, spotreba 9,89 l/100 km
480_S, 2.0i '94, cerna metaliza, 224K km, spotreba 8.2 l/100 km
440 turbo, 1.7 '89, modra

selap
Offline
Příspěvky: 1302
Registrován: 18 roků 8 měsíců
Bydliště: Brno
Vůz: V70 III D3 AT '12

S70 diesel, ano/nie

Příspěvek od selap »

Benzíny můžeš mít ve větším výkonu,dřív topí,ale tím + pro mě končí,základni servis +- stejný:olej s filtrem po 15 t.km.Rozvody se nedělají každý den a i na ropana se dají udělat za 10-12 t Kč(i s vodním čerpadlem)benzín 6-8 t Kč.Asi tak 1x za 2roky naft. filtr za 300.-,vzduchové jsou u obou po stejných km,takže neřešit.Po koupi patrně nějaký žhavič kus 300-400.- 2.5Tdi jsou ale držáky a po projití fóra sám uvidíš,že nic fatálního se jim neděje a že se jich tu na fóru pohybuje.U benzínu se zase řeší svíčky,lambdy,nějaká ta cívka,turba občas.Takže už je na každým jestli 6.5x25Kč nebo 9.5x26Kč.
Samozřejmě můžeš mít smůlu a koupit mršinu,ale zatím si odsud pamatuju víc benzínových pastí(třeba Derek...)
_________________
V70III D3 aut. 2012
bylo 760 GLE 2.4 TD 1986,V70I 2.4 Tdi 1999, V70II 2.5TDI 01 man.

Kein
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 1642
Registrován: 16 roků 10 měsíců
Bydliště: Ostrava
Vůz: Volvo S80 3.2
Bydliště: Ostrava

S70 diesel, ano/nie

Příspěvek od Kein »

Zvláštní, jeden nafťák povídá, že jsou provozní nákaldy u dízlů větší než u benzínu, jeden že stejné, jeden, že menší...chlapci...zkuste být trochu objektivní, nebo si aspoň zjistěte ceny... :wink:
_________________
Je: Volvo S80 3.2 AWD, 179kw, 2012
Bylo: Volvo S80, D5, 120kw, 2002, D5244T
Bylo: Volvo V70 2.0, T5, 166kw, 1998, B5204FT
Bylo: Volvo 850 2.0, T5, 155kw, 1995, B5204T

selap
Offline
Příspěvky: 1302
Registrován: 18 roků 8 měsíců
Bydliště: Brno
Vůz: V70 III D3 AT '12

S70 diesel, ano/nie

Příspěvek od selap »

Kein píše:Zvláštní, jeden nafťák povídá, že jsou provozní nákaldy u dízlů větší než u benzínu, jeden že stejné, jeden, že menší...chlapci...zkuste být trochu objektivní, nebo si aspoň zjistěte ceny... :wink:
Já píšu jen svý zkušenosti,ale fakt,co o tom můžu vědět,vždyť jezdím Volvo s ropanem teprv od r.1996.....
_________________
V70III D3 aut. 2012
bylo 760 GLE 2.4 TD 1986,V70I 2.4 Tdi 1999, V70II 2.5TDI 01 man.

Boss
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 559
Registrován: 17 roků 10 měsíců
Bydliště: Slovensko, Sliač

S70 diesel, ano/nie

Příspěvek od Boss »

Kein píše:Zvláštní, jeden nafťák povídá, že jsou provozní nákaldy u dízlů větší než u benzínu, jeden že stejné, jeden, že menší...chlapci...zkuste být trochu objektivní, nebo si aspoň zjistěte ceny... :wink:
No, ja si myslím, že sa to nejako nelíši - bežná údržba a prevádzkové náklady. Filtre sú tak ako u benzínu a ak chceš kvalitu, tak si priplatíš, akurát ich treba častejšie meniť. Olej je to isté a akurát tie rozvody sú drahšie, ale mňa vyšli do cca 7000,-Sk bez práce ( kladky, remeň, vodná pumpa ) a to som kupoval kvalitu ( dobrí kamaráti v autodieloch :beer: ). Menil som ešte napinák remeňa alternátora ( 3500,-Sk ), sušič klímy ( 1200,-Sk ), obloženie a kotúče vpredu ( drážkové ) a vzadu ( dohromady cca 12tis Sk ), nejaké tyčky stabilizátora, riadenia ( cca 1500,-Sk/ks ), prítlak magnetickej spojky kompresora klímy som si vyriešil sám, aj vákuovku.
Nevidím nejaké väčšie rozdiely v údržbe. A čo sa týka kúrenia, tak som bol veľmi príjemne prekvapený, na to, že tam je 12l vody v okruhu, tak sa to zohreje veľmi rýchlo. V dávnej minulosti, keď som mal žabožrútov, tak tam to trvalo kua dlho.
Podľa mňa je to najvydarenejší motor tej doby - naftový. Keby audiňáci nešpekulovali s tým nepodareným 6-valcom, tak ho tam dávajú ešte pekných pár rokov ( okrem 1.9TDI ).
Zhrnutie - pokiaľ netrváš na servisovaní iba vo Volve, tak sú náklady podobné.
_________________
XC90 D5 (D5244T) '05, geartronic, čierna
bolo: V70 II D5 (D5244T) '03, 120kW, čierna *** V70 II 2,5D (D5252T) '00, čierna *** V70 I 2.5 TDI (D5252T) 12/98, čierna

lucki
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 1582
Registrován: 17 roků 7 měsíců
Vůz: S60, 2.4T
Bydliště: Praha 5

S70 diesel, ano/nie

Příspěvek od lucki »

no kedze ste ma nepresvedcili na benzin, tak sa teda idem pozriet na jedenu dieselovu (snad krasavicu). vybava je skoro plna... som zvedavy ci sa jedna o sikovneho fotografa, alebo auto je fakt v dobrom stave.
_________________
teraz: S60, 2,4T '01, 147kw, svetlo modra, 210K km, spotreba 8,8 l/100 km
bolo: S70, 2,4l '98, 125kw, modra metla, 219K km, spotreba 9,89 l/100 km
480_S, 2.0i '94, cerna metaliza, 224K km, spotreba 8.2 l/100 km
440 turbo, 1.7 '89, modra

dab
Offline
Příspěvky: 75
Registrován: 17 roků 1 měsíc
Bydliště: Praha

S70 diesel, ano/nie

Příspěvek od dab »

Hlaně ho porádně projeď a koukej za sebe, když na to šlápneš, bo čudí, čudí ...
_________________
V70 TDi 1999 - Modřinka po JardoviV Jeden dehet vládne všem, jeden jim všem káže, jeden všechny zahalí, do oblaku sváže!
Kafe kupuju výhradně tady: http://www.primacafe.cz bo je kvalitní a čerstvě pražené. A máme tam dobrý fórum :D

Zpět na „o všem možném :-)“

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Google [Bot]