Oživím tohle téma.
Přemýšlíme (s předstihem) o dětských autosedačkách typu 1 (9-18kg) pro naše dvojčata. Zatím mají "vajíčka" (Maxi Cosi Cabrio do 13kg) a to jim ještě na nějakou dobu vystačí. Ale asi tak v létě budeme muset přesednout.
Máme vyhlídnutou Maxi Cosi Priori XP. Narazil jsem ale např. na Britax Evolva 123 (http://www.britax.cz/katalog.php?idg=39), která je až do 36kg. Takže bych pak nemusel kupovat další sedačky typu 2/3. Nemá s tím někdo zkušenosti? Není to např. na úkor bezpečnosti? Kdybych pak už nemusel kupovat další (typ 2/3) tak je to podstatná úspora - u dvojčat ještě násobená 2x
My taky máme Romer King Plus. Sedačka se velmi dobře upíná a dle hodnocení je jedna z těch top, co se dají sehnat. Myslím bezpečnostně. Dokonce se dá i polohovat na spaní. Není to nic extra, že by dítě leželo, ale alespoň něco.
Jinak u sedačky 9-36 kg sice ušetříš, ale než dítě doroste do váhy alespoň řekněme 20 kg, tak mu sedačka bude velká - a to je jak na úkor pohodlí tak hlavně bezpečnosti.
Ale chápu, že u dvojčat člověk uvažuje nad dlohodobější variantou.
Jinak pokud se vrátím k vajíčkům. Měli jsme sedačku v setu s kočárkem X-LANDER. Pásy byly tak, tak, takže jsme to řešili tak, že na delší cesty jsme to zapnuli jedním pásem, na pojížďky po městě jsme to zapnuli přes středový pás. Sedačka držela téměř stejně jako s uchycením jedním pásem. Samozřejmě bezpečnost to určitě srazilo, ale neměli jsme nervy se sr....t se zapínáním na krátké cesty, když to člověk zapíná 10x denně.
_________________ Chuanita944, B230FB , MY92, M47"GALERIE" Toyota Yaris Hybrid MY23"GALERIE" bylo: Andreas C30 2,4i 125 kw MY08 Summum MT|V70 II D5 AWD MY05 MT, chip 149 kw, EGR OFF|V70 II 2,4 D 120 kw, MY04 AT|V70 I 2,5 D 103 kw, MY00 MT, KAT OFF, EGR OFF
nepodařilo se někomu zjistit kdo vyrábí sedačky pro volvo???Nebo samotná automobilka vyrábí autosedačky do svých aut??? Jen mě to tak napadlo, že by mohla být levnější přímo od výrobce než ta se znakem volvo.
Btw. ceny těch sedaček znáte??
Jeste jedna vec me napadla pri porovnavani sedacky 9-18kg a 9-36kg. At uz se divam na Maxi Cosi Tobi / Priori nebo Romer King (plus), tak jsou posazene o dost vyse - tak aby male dite hezky videlo z okna (obzvlaste u novejsich aut je okno v zadnich dverich dost vysoko). To bude asi taky hrat roli s ohledem na cas kdy se zacne dite nudit (jelikoz nevidi ven). Kdezto v Britax Evolva 123 (9-36kg) sedi dite nize. Nevim jestli V70 1gen. ma okna tak vysoko aby to vadilo - budu muset zajet do obchodu a vyzkouset.
Dale jsem videl na nejakem videu - myslim ze to byla sedacka Maxi Cosi Tobi - ze se pripoutana/nainstalovana sedacka dala na te "noze" otocit o 90 stupnu smerem ven, takze se dite pohodlne dalo usadit, pripasat a pak jenom otocit zpatky. Mate nekdo Maxi Cosi Tobi a muzete to potvrdit - popripade nejakou jinou sedacku ktera tuto funkci ma (Romer King?).
_________________ V70 III, 2.0T Bi-Fuel, aut., 2012, hnědá...............
Renault Zoe Z.E. 40, 2018, bílá
S60, 2.0T (B5204T5), aut., 2004, zlatá.................. Bylo: V70 I, 2.5 TDI (D5252T), man., 1997, bílá...............6,66 l/100km Bylo: V40 I, 2.0 (B4204S), man., 1997, stříbrná...............9,28 l/100km
raadjek píše:Dale jsem videl na nejakem videu - myslim ze to byla sedacka Maxi Cosi Tobi - ze se pripoutana/nainstalovana sedacka dala na te "noze" otocit o 90 stupnu smerem ven, takze se dite pohodlne dalo usadit, pripasat a pak jenom otocit zpatky. Mate nekdo Maxi Cosi Tobi a muzete to potvrdit - popripade nejakou jinou sedacku ktera tuto funkci ma (Romer King?).
Tobi máme (asi 3 roky starou) a tam to nejde. Ale má jinou příjemnou věc, a to uchycení bočních pásů tak, že drží zvednuté při nasedání a dítě je nepřisedne
tnemec píše:
Nedělám Jen mám za to, že se 850 s méně jak 2 pytlema snad ani neprodávala, tak se ptám
Mnojo, já si také myslel, že kupuju auto se 4 Mno aspoň že to má 4 kola a o válec víc
Ještě uvidíme, po dnešku jsem nechal ženu ať to zkusí, ale asi je moc "slabá", blbých 5cm...jetšě to musíme potrénovat bez mimča a pak zkusit s lepším grigem nebo vyřešit jinak, ale rozhodně to nebude bez zapnutých pásů.
slaba urcite neni, ta moje s tim ma obrovsky problem a me se to jeste napoprve zapnout nepovedlo...
pasy jsou opravdu kratke.....
_________________ XC 90 momentem aut. D5 2005 ST 1 D5T5 | S80 Fl summum D5 aut. 2004 ST 2 D5T5
Bylo: V 0 2,4 D 2006 Slimák | V70 2.0T | S80 D5 automat 120 kW modrá | V70 2,5 TDI (D5252T)1997 103 kW white nomade - přítel k nezaplacení
Kdyz se tu tak bavime o sedackach a bezpecnosti nasich pokladu, vubec by nebylo od veci udelat detsky koutek pro ,smelinu, ohledne kocarku, sedacek a podobne.
co nevidet budeme shanet sedacku pro maleho, nevejde se nam do vajicka a to je do 13 kg. maxi cosi
Fakt nachapu jak to soudruh autor myslel, ale pinda ma cca 7,5kg a je mu to pomalu male..
_________________ XC 90 momentem aut. D5 2005 ST 1 D5T5 | S80 Fl summum D5 aut. 2004 ST 2 D5T5
Bylo: V 0 2,4 D 2006 Slimák | V70 2.0T | S80 D5 automat 120 kW modrá | V70 2,5 TDI (D5252T)1997 103 kW white nomade - přítel k nezaplacení
nepodařilo se někomu zjistit kdo vyrábí sedačky pro volvo???Nebo samotná automobilka vyrábí autosedačky do svých aut??? Jen mě to tak napadlo, že by mohla být levnější přímo od výrobce než ta se znakem volvo.
Btw. ceny těch sedaček znáte??
Volvu zdar ;o)
Mám dojem , že sedačky pro Volvo vyrábí právě Britax.
PeS píše:
Mnojo, já si také myslel, že kupuju auto se 4 Mno aspoň že to má 4 kola a o válec víc
Ještě uvidíme, po dnešku jsem nechal ženu ať to zkusí, ale asi je moc "slabá", blbých 5cm...jetšě to musíme potrénovat bez mimča a pak zkusit s lepším grigem nebo vyřešit jinak, ale rozhodně to nebude bez zapnutých pásů.
slaba urcite neni, ta moje s tim ma obrovsky problem a me se to jeste napoprve zapnout nepovedlo...
pasy jsou opravdu kratke.....
Mnojo, nakonec jsme jezdili se sedačkou neustále zapnutou a jen jsme Ondru podstrčili pod pás v sedačce. Jakmile povyrostl, jezdí v sedačce po směru jízdy, a tam není žádný problém (až na pletoucí se rezervu, neb LPG a přijde mi bezpečnější mít zafixovanou rezervu za sedačkou než volně položenou v kufru, mříž nemáme).
A už měsíc máme opět natrvalo připnuté zase to vajíčko, Markétka chce také jezdit A potom, potam nás čeká nákup nové sedačky, opět to bude posměrná, a uvidíme co bude na trhu/bazarech...
jen trochu OT.
Dítě, pokud to jde, vozte ve vajíčku. Je to nejbezpečnější pro něj.
Máme Maxi Cosi Tobi a i když máme 11 měsíců, tak vozíme pořád ve vajíčku - ale brzy to skončí.
Navíc vajíčko dáš na podvozek kočáru a jedeš..
Na jiném fóru jsem se dočetl od prodejce autosedaček (doktorka nám to potvrdila), že do větší sedačky by dítě mělo být dáno když má MINIMÁLNĚ: 9 měsíců, 9 kilo a samo si sedne.
A ta váha je fakt důležitá.
Přesně tak, nejbezpečnější sedačka pro dítě je vajíčko. Nejlepší je dítě vozit ve vajíčku tak dlouho, co to jde. Výměna vajíčka za další kategorii sedačky přichází, když dítě začíná mít hlavu v úrovni horní hrany vajíčka nebo je mu už malá. My by jsme našeho 14 měsíčního syna mohli ještě pořád ve vajíčku vozit, ale bohužel již nevozíme.
Již před Vánoci se mu nelíbilo, že na nás nevidí, strašně křičel a byl pořád úplně vytočený . Takže jsme to vzdali a koupili mu Romer King Plus
_________________ Chuanita944, B230FB , MY92, M47"GALERIE" Toyota Yaris Hybrid MY23"GALERIE" bylo: Andreas C30 2,4i 125 kw MY08 Summum MT|V70 II D5 AWD MY05 MT, chip 149 kw, EGR OFF|V70 II 2,4 D 120 kw, MY04 AT|V70 I 2,5 D 103 kw, MY00 MT, KAT OFF, EGR OFF
měl jsem doma starý pás z 460 (měnil jsem kvůli navijáku) a jeden zámek z V70. takže jsem ustřihl kus pásu, spona, zámek, šicí stroj, za 10 minut hotovka.
P2160022.jpg (101.95 KiB) Zobrazeno 3338 x
_________________ V70R II 2,5T AWD, manual, 220 KW,´04, SAAB 9-5 AERO 2.3T, B235R, manual, 184 kW, ´03, Volvo C70 2,0 T5, B5204T3, 166kW ´98, manual, ARD tuning stage 2, 195kW,
bylo Volvo 460 2.0, B20F manual, 80kW,´95, bylo Volvo V70 2.5 10V, B5252S automat, 106kW,´99, bylo Volvo 850 R, 2.3, B5234T5 automat, 176kW,´96, Volvo V70 T5 2.3, B5234T3, manual, 176kW, ´99,
Vstup do galerie ZDE
což soráč,ale pokud si vezmeš pevnost klasickejch niti,tak to tu sedačku při nárazu jaksi neudrží! A v Reichu by ti to mohli pekne vosolit... Pokud klasickejma nitema prosijes na 3 krat kurt k sobe a hodis na nem pytel cemnetu tak se stopro škubne. Tyhle nítě drží jen v tahu... Takže rada je to dosti nebezpečná. Obzvlášt když origo prodloužení stojí pár šušní!