Momenty + postup uťahovanie hlavy D24T

Pro sedmy a devítky

Moderátor: wickey

This topic is 11 years a 5 months old and the forum Administrator has chosen not to allow any further replies. Instead, please begin a new topic or search for another related topic that may be more suitable.
  • Autor
  • Zpráva
wickey
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 5610
Registrován: 09 srp 2004 00:09
Bydliště: Bratislava
Vůz: C70 T5 cabrio + V70 XC Cross Country
Bydliště: Bratislava - Staré Mesto

Momenty + postup uťahovanie hlavy D24T

Příspěvek od wickey »

Potrebujem dotiahnut hlavu - aké sú momenty + poradie??? Kazde info okolo potesi. diq
_________________
'01 C70 T5 cabrio - B5234T3, M56LK 176 kW #601 - signal red /// '00 V70 XC AWD Cross Country - B5244T, M58 142 kW #421/460 - dark olive pearl/grey
'08 XC90 V8 AWD Sport - B8444S, AWTF-80 SC 232 kW #612 - passion red /// '99 S70 - B5254S DENSO, AW50-42 125 kW #427 - graphite grey metallic

ex: '84 760 GLE TD; '90 940 GLE; '96 850 2.5 20V; '91 440 1.8 K; '98 V70 R AWD; '97 850 R; '00 V70 R AWD, '87 740 GL, '97 850 GLE, '04 S60 R AWD, '98 V70 XC AWD Cross Country, '99 V70 XC AWD Cross Country

travex
Offline
Příspěvky: 1794
Registrován: 12 lis 2003 17:26
Bydliště: Praha

Re: Momenty + postup uťahovanie hlavy D24T

Příspěvek od travex »

takze je to nasledovne:

jsou dva typy sroubu: s imbusovou hlavou M11 a s hvezdickou M12 /torx/ - torx srouby je predepsano pri kazde montazi vymenit za nove

srouby M11 se utahuji ve trech krocich ( 3 + 1 )
1 - 50 Nm
2 - 70 Nm
3 - 90 Nm
nasledne se motor zahreje na teplotu oleje vyssi nez 50 C a jste jednou se srouby utahnou na 90 Nm
4 - po ujeti cca 1000 km srouby povolit o cca 30 stupnu a opetnovne utahnout na moment 90 Nm - nerozhoduje zda je motor teply nebo studeny

- srouby M12 se utahuji:
1 - 40 Nm
2 - 60 Nm
3 - 1/2 (180 st.) otacky resp 2x 1,/4 (90 st) otacky
nasledne zahrat motor na teplotu oleje vyssi nez 50 c a srouby utahnout o 1x 1/4 otakcy (90 st)
4 - po ujeti cca 1000 km srouby bez predchoziho povoloeni utahnout o 1x 1/4 otacky (90st) - nerozhoduje zda je motor teply nebo studeny

:!: pro motory od 12/82 musi byt pri dotahovani hlavy demontovana vakuova pumpa
:!: pro motory ACL / ACT (turbo) neni povoleno znovu pouzit srouby, vzdy musi byt nahrazeny za nove


poradi utahovani sroubu hlavy (radek urcuje radu sroubu leva / prava, cislo urcuje poradi):

12 - 10 - 4 - 2 - 6 - 8 - 14
13 - 7 - 5 - 1 - 3 - 9 - 11


Zdroj: VW Reparaturleitfaden LT, 6-Zyl. Dieselmotor, Mechanik - 01/1993
_________________

XC70 II Ocean Race/R B5244T3 ARD AUT 2002
MB W169 266.920 AUT 2005
BMW F800ST 2008
Romet Pony M301 1988

black hawk
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 332
Registrován: 08 dub 2005 17:59
Bydliště: prag

Příspěvek od black hawk »

pokud už koupíš celoplechové těsnění tak se pak hlava už nemusí přetahovat.

Sergej
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 3072
Registrován: 16 bře 2007 08:48
Vůz: V960, B6304F, 1992
Bydliště: Piešťany/Praha

Re: Momenty + postup uťahovanie hlavy D24T

Příspěvek od Sergej »

Da sa pri nezdemontovanej hlave poznat ako hrube tesnenie je pouzite ? Teda su niekde vidiet zarezy ? (Ak som dobre pochopil tak poctom zarezov sa urcuje hrubka tesnenia a musi sa dodrzat)...
_________________
Je:V960TURBOB204FT1991V960GLEB6304F1992
Bolo:V940SEB200FT1992V760GLED24T1985
Oprava pristrojoviek 2xx/7xx/9xx

Sergej
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 3072
Registrován: 16 bře 2007 08:48
Vůz: V960, B6304F, 1992
Bydliště: Piešťany/Praha

Re: Momenty + postup uťahovanie hlavy D24T

Příspěvek od Sergej »

tak mi prosim aspon objasnite co sa stane ak pouzijem tensie/alebo hrubsie tesnenie ako je povodne. Znamenaju tie zubky naozaj hrubku tesnenia ?
_________________
Je:V960TURBOB204FT1991V960GLEB6304F1992
Bolo:V940SEB200FT1992V760GLED24T1985
Oprava pristrojoviek 2xx/7xx/9xx

jarek.krizan
Offline
Uživatelský avatar
Servisman
Příspěvky: 4290
Registrován: 07 čer 2006 19:50
Vůz: S80, 2,4
Bydliště: Zlín

Re: Momenty + postup uťahovanie hlavy D24T

Příspěvek od jarek.krizan »

Zářezy značí opravdu sílu těsnění. Síla těsnění se mění jen v případě že se musí zbrousit hlava.
_________________
V 740 GL r.v.88 B230F, ZF224HP , bylo V 960 B6304, 150kW s vlaječkou
V S80 , B5244S
Až vyhraju, bude S 90 Royal III

SobaThor
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 39
Registrován: 02 úno 2006 19:46
Bydliště: Praha - Řepy

Re: Momenty + postup uťahovanie hlavy D24T

Příspěvek od SobaThor »

A kde najdu ty zářezy? Těsnění asi budu měnit.
_________________
Saab 9000 Aero 199kW, 401Nm, Volvo 740 D24 (patří přítulce)
Volvo ergo sum
This topic is 11 years a 5 months old and the forum Administrator has chosen not to allow any further replies. Instead, please begin a new topic or search for another related topic that may be more suitable.

Rychlá odpověď

   

Zpět na „700 / 900 - opravy“