Momenty + postup uťahovanie hlavy D24T
- Autor
- Zpráva
-
Offline
- Příspěvky: 3681
- Registrován: 20 roků 2 měsíce
- Bydliště: Bratislava
- Vůz: V70 D5 AWD, S60 D5, C70 T5 Cab, XC90 V8
- Bydliště: Bratislava - Staré Mesto
Momenty + postup uťahovanie hlavy D24T
Potrebujem dotiahnut hlavu - aké sú momenty + poradie??? Kazde info okolo potesi. diq
_________________
'01 C70 T5 cabrio - B5234T3, M56LK 176 kW #601 - signal red /// '06 V70 D5 AWD - D5244T4, M66 AWD 136 kW #459 - dawn blue pearl /// '06 S60 D5 - D5244T4, M66 136 kW #459 - dawn blue pearl
'08 XC90 V8 AWD Sport - B8444S, AWTF-80 SC 232 kW #612 - passion red /// '03 S60 T5 - B5234T3, AW55-50SN 184 kW #449 - mistral green metallic
ex: '84 760 GLE TD; '90 940 GLE; '96 850 2.5 20V; '91 440 1.8 K; '98 V70 R AWD; '97 850 R; '00 V70 R AWD, '87 740 GL, '97 850 GLE, '04 S60 R AWD, '98 V70 XC AWD Cross Country, '99 V70 XC AWD Cross Country, '99 S70 2.5 20V, '00 V70 XC AWD Cross Country, '04 XC90 2,5T AWD
'01 C70 T5 cabrio - B5234T3, M56LK 176 kW #601 - signal red /// '06 V70 D5 AWD - D5244T4, M66 AWD 136 kW #459 - dawn blue pearl /// '06 S60 D5 - D5244T4, M66 136 kW #459 - dawn blue pearl
'08 XC90 V8 AWD Sport - B8444S, AWTF-80 SC 232 kW #612 - passion red /// '03 S60 T5 - B5234T3, AW55-50SN 184 kW #449 - mistral green metallic
ex: '84 760 GLE TD; '90 940 GLE; '96 850 2.5 20V; '91 440 1.8 K; '98 V70 R AWD; '97 850 R; '00 V70 R AWD, '87 740 GL, '97 850 GLE, '04 S60 R AWD, '98 V70 XC AWD Cross Country, '99 V70 XC AWD Cross Country, '99 S70 2.5 20V, '00 V70 XC AWD Cross Country, '04 XC90 2,5T AWD
-
Offline
- Příspěvky: 1044
- Registrován: 20 roků 11 měsíců
- Bydliště: Praha
Momenty + postup uťahovanie hlavy D24T
takze je to nasledovne:
jsou dva typy sroubu: s imbusovou hlavou M11 a s hvezdickou M12 /torx/ - torx srouby je predepsano pri kazde montazi vymenit za nove
srouby M11 se utahuji ve trech krocich ( 3 + 1 )
1 - 50 Nm
2 - 70 Nm
3 - 90 Nm
nasledne se motor zahreje na teplotu oleje vyssi nez 50 C a jste jednou se srouby utahnou na 90 Nm
4 - po ujeti cca 1000 km srouby povolit o cca 30 stupnu a opetnovne utahnout na moment 90 Nm - nerozhoduje zda je motor teply nebo studeny
- srouby M12 se utahuji:
1 - 40 Nm
2 - 60 Nm
3 - 1/2 (180 st.) otacky resp 2x 1,/4 (90 st) otacky
nasledne zahrat motor na teplotu oleje vyssi nez 50 c a srouby utahnout o 1x 1/4 otakcy (90 st)
4 - po ujeti cca 1000 km srouby bez predchoziho povoloeni utahnout o 1x 1/4 otacky (90st) - nerozhoduje zda je motor teply nebo studeny
:!: pro motory od 12/82 musi byt pri dotahovani hlavy demontovana vakuova pumpa
:!: pro motory ACL / ACT (turbo) neni povoleno znovu pouzit srouby, vzdy musi byt nahrazeny za nove
poradi utahovani sroubu hlavy (radek urcuje radu sroubu leva / prava, cislo urcuje poradi):
12 - 10 - 4 - 2 - 6 - 8 - 14
13 - 7 - 5 - 1 - 3 - 9 - 11
Zdroj: VW Reparaturleitfaden LT, 6-Zyl. Dieselmotor, Mechanik - 01/1993
jsou dva typy sroubu: s imbusovou hlavou M11 a s hvezdickou M12 /torx/ - torx srouby je predepsano pri kazde montazi vymenit za nove
srouby M11 se utahuji ve trech krocich ( 3 + 1 )
1 - 50 Nm
2 - 70 Nm
3 - 90 Nm
nasledne se motor zahreje na teplotu oleje vyssi nez 50 C a jste jednou se srouby utahnou na 90 Nm
4 - po ujeti cca 1000 km srouby povolit o cca 30 stupnu a opetnovne utahnout na moment 90 Nm - nerozhoduje zda je motor teply nebo studeny
- srouby M12 se utahuji:
1 - 40 Nm
2 - 60 Nm
3 - 1/2 (180 st.) otacky resp 2x 1,/4 (90 st) otacky
nasledne zahrat motor na teplotu oleje vyssi nez 50 c a srouby utahnout o 1x 1/4 otakcy (90 st)
4 - po ujeti cca 1000 km srouby bez predchoziho povoloeni utahnout o 1x 1/4 otacky (90st) - nerozhoduje zda je motor teply nebo studeny
:!: pro motory od 12/82 musi byt pri dotahovani hlavy demontovana vakuova pumpa
:!: pro motory ACL / ACT (turbo) neni povoleno znovu pouzit srouby, vzdy musi byt nahrazeny za nove
poradi utahovani sroubu hlavy (radek urcuje radu sroubu leva / prava, cislo urcuje poradi):
12 - 10 - 4 - 2 - 6 - 8 - 14
13 - 7 - 5 - 1 - 3 - 9 - 11
Zdroj: VW Reparaturleitfaden LT, 6-Zyl. Dieselmotor, Mechanik - 01/1993
_________________
XC70 II Ocean Race/R B5244T3 ARD AUT 2002
MB W169 266.920 AUT 2005
BMW F800ST 2008
Romet Pony M301 1988
XC70 II Ocean Race/R B5244T3 ARD AUT 2002
MB W169 266.920 AUT 2005
BMW F800ST 2008
Romet Pony M301 1988
-
Offline
- Příspěvky: 122
- Registrován: 19 roků 6 měsíců
- Bydliště: prag
- Zabanován: Trvale
-
Offline
- Příspěvky: 2630
- Registrován: 17 roků 6 měsíců
- Vůz: V960, B6304F, 1992
- Bydliště: Piešťany/Praha
Momenty + postup uťahovanie hlavy D24T
Da sa pri nezdemontovanej hlave poznat ako hrube tesnenie je pouzite ? Teda su niekde vidiet zarezy ? (Ak som dobre pochopil tak poctom zarezov sa urcuje hrubka tesnenia a musi sa dodrzat)...
_________________
Je:V960TURBOB204FT1991V960GLEB6304F1992
Bolo:V940SEB200FT1992V760GLED24T1985
Oprava pristrojoviek 2xx/7xx/9xx
Je:V960TURBOB204FT1991V960GLEB6304F1992
Bolo:V940SEB200FT1992V760GLED24T1985
Oprava pristrojoviek 2xx/7xx/9xx
-
Offline
- Příspěvky: 2630
- Registrován: 17 roků 6 měsíců
- Vůz: V960, B6304F, 1992
- Bydliště: Piešťany/Praha
Momenty + postup uťahovanie hlavy D24T
tak mi prosim aspon objasnite co sa stane ak pouzijem tensie/alebo hrubsie tesnenie ako je povodne. Znamenaju tie zubky naozaj hrubku tesnenia ?
_________________
Je:V960TURBOB204FT1991V960GLEB6304F1992
Bolo:V940SEB200FT1992V760GLED24T1985
Oprava pristrojoviek 2xx/7xx/9xx
Je:V960TURBOB204FT1991V960GLEB6304F1992
Bolo:V940SEB200FT1992V760GLED24T1985
Oprava pristrojoviek 2xx/7xx/9xx
-
Offline
- Servisman
- Příspěvky: 2404
- Registrován: 18 roků 4 měsíce
- Vůz: S80, 2,4
- Bydliště: Zlín
Momenty + postup uťahovanie hlavy D24T
Zářezy značí opravdu sílu těsnění. Síla těsnění se mění jen v případě že se musí zbrousit hlava.
_________________
V 740 GL r.v.88 B230F, ZF224HP , bylo V 960 B6304, 150kW s vlaječkou
V S80 , B5244S V 850 B5204
V 740 GL r.v.88 B230F, ZF224HP , bylo V 960 B6304, 150kW s vlaječkou
V S80 , B5244S V 850 B5204
-
Offline
- Příspěvky: 21
- Registrován: 18 roků 8 měsíců
- Bydliště: Praha - Řepy
Momenty + postup uťahovanie hlavy D24T
A kde najdu ty zářezy? Těsnění asi budu měnit.
Kdo je online
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé