Momenty + postup uťahovanie hlavy D24T

Pro sedmy a devítky
  • Autor
  • Zpráva
wickey
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 3741
Registrován: 19 roků 8 měsíců
Bydliště: Bratislava
Vůz: V70 D5 AWD, S60 D5, C70 T5 Cab, XC90 V8
Bydliště: Bratislava - Staré Mesto

#1 Momenty + postup uťahovanie hlavy D24T

Příspěvek od wickey »

Potrebujem dotiahnut hlavu - aké sú momenty + poradie??? Kazde info okolo potesi. diq
_________________
'01 C70 T5 cabrio - B5234T3, M56LK 176 kW #601 - signal red /// '06 V70 D5 AWD - D5244T4, M66 AWD 136 kW #459 - dawn blue pearl /// '06 S60 D5 - D5244T4, M66 136 kW #459 - dawn blue pearl
'08 XC90 V8 AWD Sport - B8444S, AWTF-80 SC 232 kW #612 - passion red /// '03 S60 T5 - B5234T3, AW55-50SN 184 kW #449 - mistral green metallic

ex: '84 760 GLE TD; '90 940 GLE; '96 850 2.5 20V; '91 440 1.8 K; '98 V70 R AWD; '97 850 R; '00 V70 R AWD, '87 740 GL, '97 850 GLE, '04 S60 R AWD, '98 V70 XC AWD Cross Country, '99 V70 XC AWD Cross Country, '99 S70 2.5 20V, '00 V70 XC AWD Cross Country, '04 XC90 2,5T AWD

travex
Ověřený
Offline
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 1052
Registrován: 20 roků 5 měsíců
Bydliště: Praha

#2 Momenty + postup uťahovanie hlavy D24T

Příspěvek od travex »

takze je to nasledovne:

jsou dva typy sroubu: s imbusovou hlavou M11 a s hvezdickou M12 /torx/ - torx srouby je predepsano pri kazde montazi vymenit za nove

srouby M11 se utahuji ve trech krocich ( 3 + 1 )
1 - 50 Nm
2 - 70 Nm
3 - 90 Nm
nasledne se motor zahreje na teplotu oleje vyssi nez 50 C a jste jednou se srouby utahnou na 90 Nm
4 - po ujeti cca 1000 km srouby povolit o cca 30 stupnu a opetnovne utahnout na moment 90 Nm - nerozhoduje zda je motor teply nebo studeny

- srouby M12 se utahuji:
1 - 40 Nm
2 - 60 Nm
3 - 1/2 (180 st.) otacky resp 2x 1,/4 (90 st) otacky
nasledne zahrat motor na teplotu oleje vyssi nez 50 c a srouby utahnout o 1x 1/4 otakcy (90 st)
4 - po ujeti cca 1000 km srouby bez predchoziho povoloeni utahnout o 1x 1/4 otacky (90st) - nerozhoduje zda je motor teply nebo studeny

:!: pro motory od 12/82 musi byt pri dotahovani hlavy demontovana vakuova pumpa
:!: pro motory ACL / ACT (turbo) neni povoleno znovu pouzit srouby, vzdy musi byt nahrazeny za nove


poradi utahovani sroubu hlavy (radek urcuje radu sroubu leva / prava, cislo urcuje poradi):

12 - 10 - 4 - 2 - 6 - 8 - 14
13 - 7 - 5 - 1 - 3 - 9 - 11


Zdroj: VW Reparaturleitfaden LT, 6-Zyl. Dieselmotor, Mechanik - 01/1993
_________________

XC70 II Ocean Race/R B5244T3 ARD AUT 2002
MB W169 266.920 AUT 2005
BMW F800ST 2008
Romet Pony M301 1988

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 122
Registrován: 19 roků
Bydliště: prag
Zabanován: Trvale

#3

Příspěvek od black hawk »

pokud už koupíš celoplechové těsnění tak se pak hlava už nemusí přetahovat.

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 2598
Registrován: 17 roků 1 měsíc
Vůz: V960, B6304F, 1992
Bydliště: Piešťany/Praha
Kontaktovat uživatele:

#4 Momenty + postup uťahovanie hlavy D24T

Příspěvek od Sergej »

Da sa pri nezdemontovanej hlave poznat ako hrube tesnenie je pouzite ? Teda su niekde vidiet zarezy ? (Ak som dobre pochopil tak poctom zarezov sa urcuje hrubka tesnenia a musi sa dodrzat)...
_________________
Je:V960TURBOB204FT1991V960GLEB6304F1992
Bolo:V940SEB200FT1992V760GLED24T1985
Oprava pristrojoviek 2xx/7xx/9xx

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 2598
Registrován: 17 roků 1 měsíc
Vůz: V960, B6304F, 1992
Bydliště: Piešťany/Praha
Kontaktovat uživatele:

#5 Momenty + postup uťahovanie hlavy D24T

Příspěvek od Sergej »

tak mi prosim aspon objasnite co sa stane ak pouzijem tensie/alebo hrubsie tesnenie ako je povodne. Znamenaju tie zubky naozaj hrubku tesnenia ?
_________________
Je:V960TURBOB204FT1991V960GLEB6304F1992
Bolo:V940SEB200FT1992V760GLED24T1985
Oprava pristrojoviek 2xx/7xx/9xx

jarek.krizan
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Servisman
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 2430
Registrován: 17 roků 10 měsíců
Vůz: S80, 2,4
Bydliště: Zlín

#6 Momenty + postup uťahovanie hlavy D24T

Příspěvek od jarek.krizan »

Zářezy značí opravdu sílu těsnění. Síla těsnění se mění jen v případě že se musí zbrousit hlava.
_________________
V 740 GL r.v.88 B230F, ZF224HP , bylo V 960 B6304, 150kW s vlaječkou
V S80 , B5244S V 850 B5204

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 21
Registrován: 18 roků 2 měsíce
Bydliště: Praha - Řepy

#7 Momenty + postup uťahovanie hlavy D24T

Příspěvek od SobaThor »

A kde najdu ty zářezy? Těsnění asi budu měnit.
_________________
Saab 9000 Aero 199kW, 401Nm, Volvo 740 D24 (patří přítulce)
Volvo ergo sum
Odpovědět
  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek

Zpět na „700 / 900 - opravy“