Co tam daval majitel neviem, ale ja som tam dal Champion 10W30. Teraz tam dam LiquiMoly 10W40 MoS. Podotykam ze motor sa rovnako triasol a dymil aj so starym olejom, trasenie som pripisoval starym vstrekom, nakolko pri otackach 1500 zmizlo.
Sergej píše:Co tam daval majitel neviem, ale ja som tam dal Champion 10W30. Teraz tam dam LiquiMoly 10W40 MoS. Podotykam ze motor sa rovnako triasol a dymil aj so starym olejom, trasenie som pripisoval starym vstrekom, nakolko pri otackach 1500 zmizlo.
zkus vymontovat svíčky a do válců nalít petrolej nechej dva dny pak protoč naprázdno namontuj svíčky a zkus to. Pokud se to zlepší tak to můžeš zopakovat,poté doporučuji vyměnit olej.
Sergej píše:Co tam daval majitel neviem, ale ja som tam dal Champion 10W30. Teraz tam dam LiquiMoly 10W40 MoS. Podotykam ze motor sa rovnako triasol a dymil aj so starym olejom, trasenie som pripisoval starym vstrekom, nakolko pri otackach 1500 zmizlo.
zkus vymontovat svíčky a do válců nalít petrolej nechej dva dny pak protoč naprázdno namontuj svíčky a zkus to. Pokud se to zlepší tak to můžeš zopakovat,poté doporučuji vyměnit olej.
To by bolo na zozname ak by mali vsetky valce normalnu kompresiu a motor sa na volnobehu netriasol. Povodne som dufal v to. V kazdom pripade som flametrap vycistil bez nejakeho efektu. K odlucovacu oleja je pristup az po demontazi sacich zvodov. Chystam sa kupit nove vstreky tak potom asi dam dolu aj tie zvody.
dnes som si pri vymene hadice k termostatu (z jedneho auta do druheho) vsimol ze v prijemcovi je nejak divne riesene odvetranie skrine motora - jedna hadica naviac. +- profesionalne namontovana, tak som jej predtym nevenoval pozornost. Po rozmontovani som zistil ze bola stahovacimi pasikmi tak stiahnuta ze bola prakticky nepriechodna. Z odlucovaca oleja je odtrhnuty vrchny natrubok a miesto toho je tam horna hadica nasunuta a prichytena silikonom. Vyzera to, ze dam aj novy odlucovac oleja, len sa mi nechce davat dolu sanie, ale asi a tomu nevyhnem. Povodne som len chcel vymenit cidlo polohy vacky a zas to dopadne rozobratim polky motora. Kutilom domacim zdar
P.S. Aky maju vyznam nestandardne sroby M7 pouzite na upevnenie veka termostatu, cidla polohy a vacky a vlastne asi vsetkeho co ma zavit vrtany do hlavy ? Nehovoriac o hlavicke srobu torx
Odvetranie skrine motora uspesne vymenene, z mierky oleja ide znatelne menej dymu, ale nejaky predsa. Dobra sprava je, ze na vymenu/reviziu odlucovaca oleja netreba davat dolu sanie, ale staci dat dolu vsetko hnane prislusenstvo tj. servocerpadlo, alternator a povolit kompresor.
Este mam jednu otazku, ako je riesene odvetranie ventiloveho veka ? Pretoze mi to pri vyokych otackach stale tlaci olej cez viecko nalievania oleja.
Takze to za mna uzavrem: Po nejakom case sa zapchali tenke hadicky vedenia podtlaku a dymilo to zasa. Po ich vymene to je celkom OK, ale trocha to dymi stale. Este doporucujem vymenit O kruzok vo flame trap-e, casom stvrdne a prestane tesnit.
Z dovodu stale sa zvacsujucich unikov oleja cez gufera som nakoniec osadil druhy motor.
Sergejovi velmi děkuji za návod a tipy, teď jsem řešil to samý a úspěšně vyřešil. Fučelo mi to zhruba stejně jako na jeho videu.
B6304 má odvětrání takhle
Můj problém byla chybějící malá hadička č.16 a chybějící hadicová svorka č.14 držící flametrap pevně v hadici sání, díky čemuž si to ještě přisávalo falešnej vzduch.
Po opravě bez jakýhokoliv náznaku přetlaku