M46 OVERDRIVE problem

Pro sedmy a devítky
  • Autor
  • Zpráva
volvo740
Offline
Příspěvky: 81
Registrován: 15 roků 5 měsíců
Bydliště: Považská Bystrica
Vůz: 765.854.V70IID5
Bydliště: Považská Bystrica

M46 OVERDRIVE problem

Příspěvek od volvo740 »

zdravim

tak dnes sa mi pokazil overdrive. mam prevodovku m46, ked stlacim tlacitko na radiacej pake pocut iba ten zvuk co cvakne (asi rele), zasvieti kontrolka na palubke, ale preradenie na vyssi stupen sa nekona. kde by som mohol hladat problem? doteraz vsetko fungovalo a zrazu nejde.

vsimol som si ze OD ide islo radit pri vsetkych prevodovych stupnoch, vyzera to tak ze je to vsetko napriamo zapojene, nejde to ani cez poistku ani cez rele ale priamo z vypinaca na prevodovku.

za pomoc vopred velke diiik
_________________
VOLVO 765 GLE, D24TIC
VOLVO 854 GLE, B5252S

Sergej
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 2594
Registrován: 16 roků 8 měsíců
Vůz: V960, B6304F, 1992
Bydliště: Piešťany/Praha

M46 OVERDRIVE problem

Příspěvek od Sergej »

No asi ti nejde stava do selenoidu na OD, pripadne uzemnenie, pripadne cokolvek ine...
Vlez pod auto, a meraj.
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
_________________
Je:V960TURBOB204FT1991V960GLEB6304F1992
Bolo:V940SEB200FT1992V760GLED24T1985
Oprava pristrojoviek 2xx/7xx/9xx

volvo740
Offline
Příspěvky: 81
Registrován: 15 roků 5 měsíců
Bydliště: Považská Bystrica
Vůz: 765.854.V70IID5
Bydliště: Považská Bystrica

M46 OVERDRIVE problem

Příspěvek od volvo740 »

dik za radu a schemy, lenze v mojom aute je to cele rozvrtane a napadnute kutilom domacim. kedze cez rele to nieje a to cvakanie co pocujem je solenoid tak do neho stava ide, rozmyslam ci nieje problem zeby bolo malo oleja a kvoli tlaku nemoze preradit.
_________________
VOLVO 765 GLE, D24TIC
VOLVO 854 GLE, B5252S

Sergej
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 2594
Registrován: 16 roků 8 měsíců
Vůz: V960, B6304F, 1992
Bydliště: Piešťany/Praha

M46 OVERDRIVE problem

Příspěvek od Sergej »

volvo740 píše:dik za radu a schemy, lenze v mojom aute je to cele rozvrtane a napadnute kutilom domacim. kedze cez rele to nieje a to cvakanie co pocujem je solenoid tak do neho stava ide, rozmyslam ci nieje problem zeby bolo malo oleja a kvoli tlaku nemoze preradit.
To su take nepodstatne informacie, ktore asi nema zmysel spominat...ze ? Olej v prevodovke snad asi skontrolovat vies, ide tam ATF typ F alebo G (zohnatelny u Kuceru alebo vo Volve), nudzovo DexronIIID, cca 1,5l.
Horsou moznostou je zly ventil, ktory je tym selenoidom ovladany. Ak by si chcel mam jeden OD funkcny.
Naposledy upravil(a) Sergej dne 03 úno 2011 08:15, celkem upraveno 1 x.
_________________
Je:V960TURBOB204FT1991V960GLEB6304F1992
Bolo:V940SEB200FT1992V760GLED24T1985
Oprava pristrojoviek 2xx/7xx/9xx

volvo740
Offline
Příspěvky: 81
Registrován: 15 roků 5 měsíců
Bydliště: Považská Bystrica
Vůz: 765.854.V70IID5
Bydliště: Považská Bystrica

M46 OVERDRIVE problem

Příspěvek od volvo740 »

skontrolujem to , prezrem a ak by bolo treba druhy OD tak ho urcite zoberiem.

to tlacitko na pake ma byt ako mikrospinac alebo klasicky vypinac? lebo ten moj ked stlacim tak ostane stlaceny. cize ma dve polohy a je cerveny. tak sa mi zda ze aj to tlacitko je vymenene za nejake ine. a ked mam vypnuty kluc od zapalovania a stlacim OD tak mi na palubke zasvieti kontrolka ze ho mam zapnuty, to znamena ze to je vsetko napriamo bez poistiek a rele.
_________________
VOLVO 765 GLE, D24TIC
VOLVO 854 GLE, B5252S

Sergej
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 2594
Registrován: 16 roků 8 měsíců
Vůz: V960, B6304F, 1992
Bydliště: Piešťany/Praha

M46 OVERDRIVE problem

Příspěvek od Sergej »

volvo740 píše:skontrolujem to , prezrem a ak by bolo treba druhy OD tak ho urcite zoberiem.

to tlacitko na pake ma byt ako mikrospinac alebo klasicky vypinac? lebo ten moj ked stlacim tak ostane stlaceny. cize ma dve polohy a je cerveny. tak sa mi zda ze aj to tlacitko je vymenene za nejake ine. a ked mam vypnuty kluc od zapalovania a stlacim OD tak mi na palubke zasvieti kontrolka ze ho mam zapnuty, to znamena ze to je vsetko napriamo bez poistiek a rele.
No to mas blbe... Ma tam byt klasicky spinac bez aretacie, tak ako je nakreslene na scheme. Ak by si to chcel uviest do povodneho stavu, tak rele pre OD mam, tlacitko by sa naslo tiez (u Kucery stoji akolo 50CZK aj s napisom 5) Na prevodovke je dalej spinac kontrolujuci zaradenu 4ku, bez zaradenej stvorky sa OD nezaradi, resp sa vyradi.
_________________
Je:V960TURBOB204FT1991V960GLEB6304F1992
Bolo:V940SEB200FT1992V760GLED24T1985
Oprava pristrojoviek 2xx/7xx/9xx

zoid
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 269
Registrován: 14 roků 9 měsíců
Bydliště: Česká Lípa
Vůz: XC70 ex740-760-780
Bydliště: Česká Lípa

M46 OVERDRIVE problem

Příspěvek od zoid »

Mám stejný problém, ale z časových důvodů ho momentálně nemám šanci řešit. Relátko cvaká, kontrolka svítí, dráty voděj elektriku tak jak maj, ale pětka nejede. Funguje jako čtyřka ale s volnoběhem. Nakonec jsem dle rady provedl test spojky OD, to znamená trošinku ostřejší rozjezd na spátečku. Spojka v OD prokluzuje a pravděpodobně to bylo poslední couvání s ní. Problém nezařaditelnosti 5 tedy vidím ve spojce v OD. K výměně OD se dostanu až za týden, napíšu jak jsem dopad. Jen bych se poptal na zaměnitelnost obou typů OD, tedy jestli je možné namontovat jakýkoliv typ OD na jakoukoliv převodovku v 740. Ještě bych poprosil o schéma samotného OD, má-li ho někdo a případně na skušenosti s jeho opravou. A Sergejovi díky za rady! :)
Ještě jen taková poznámka: napsal-li jsem nějakou technickou kravinu, tak se omlouvám, nejsem v tomto nijako zběhlí...
_________________
740/B230F-760/B230FT-780/B28E

Sergej
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 2594
Registrován: 16 roků 8 měsíců
Vůz: V960, B6304F, 1992
Bydliště: Piešťany/Praha

M46 OVERDRIVE problem

Příspěvek od Sergej »

OD su 2 typy: J typ a P typ. Jeden je urceny pre prenesenie vacsieho krutiaceho momentu (Turbobenziny) a druhy je pre diesle a hladke benziny. P typ je na vacsi vykon. Inak by mali byt zamenitelne (v sedmach 100%ne, niektore dvojky mozu vyuzivat mech nahon tachometru pri type J)
Rozstrel a postup zborky rozborky je v Haynesovi pre sedmy, postup vymeny aj tu na fore, staci hladat.
EDIT: Nie su zamenitelne, P type ma iny (vacsi) vstupny tisichran. Existuje aj typ J/P ktory bude pravdepodobne typ P s tisichranom J
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
Naposledy upravil(a) Sergej dne 03 čer 2012 21:10, celkem upraveno 1 x.
_________________
Je:V960TURBOB204FT1991V960GLEB6304F1992
Bolo:V940SEB200FT1992V760GLED24T1985
Oprava pristrojoviek 2xx/7xx/9xx

VanThomas
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 1199
Registrován: 17 roků 10 měsíců
Vůz: 745 D24T M46+OD 90'
Bydliště: Praha 3

M46 OVERDRIVE problem

Příspěvek od VanThomas »

greenbook overdrive údržba a opravy. Sice pro 2x, ale většina věcí je snad stejná...
_________________
V70 B5254T AW50 98'
bylo 745 D24T M46+OD 90'

trapiz
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 463
Registrován: 15 roků 10 měsíců
Bydliště: Náchodsko- Hořičky

M46 OVERDRIVE problem

Příspěvek od trapiz »

zdravim tak tedka když je uz skoro vše hotovo tak me začal zlobit 5 ka teda podle me , kdiž řadim tak mam 4 vitočenou poté zmačku vypínač v tom tam skoči hnedka 5 a pul sekundi nato se to tam hodi rychlost jako u automatu . předtim sem zmáčknul výpinač a pote spojku a až pote co sem ji pustil tak tam skočila 5 ka . nevite co by to mohlo být nebo zda je to normální?..
_________________
moje 760 GLE turbo diesel D24T r.v 1985 , overdrive M46, přestavba na D24TIC a po go motoru .
táta s mámou v70 ll D5 r.v.05

GDPR_user

M46 OVERDRIVE problem

Příspěvek od GDPR_user »

trapiz píše:zdravim tak tedka když je uz skoro vše hotovo tak me začal zlobit 5 ka teda podle me , kdiž řadim tak mam 4 vitočenou poté zmačku vypínač v tom tam skoči hnedka 5 a pul sekundi nato se to tam hodi rychlost jako u automatu . předtim sem zmáčknul výpinač a pote spojku a až pote co sem ji pustil tak tam skočila 5 ka . nevite co by to mohlo být nebo zda je to normální?..
Je to narozdíl od gramatiky normální.

trapiz
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 463
Registrován: 15 roků 10 měsíců
Bydliště: Náchodsko- Hořičky

M46 OVERDRIVE problem

Příspěvek od trapiz »

tak proč sem predtim musel mačkat spojku aby se peřadila rychlost ?.. :P
_________________
moje 760 GLE turbo diesel D24T r.v 1985 , overdrive M46, přestavba na D24TIC a po go motoru .
táta s mámou v70 ll D5 r.v.05

Ondra.
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Sponzor fóra
Příspěvky: 4671
Registrován: 19 roků 2 měsíce
Bydliště: VRZČ
Vůz: 240/V70II

M46 OVERDRIVE problem

Příspěvek od Ondra. »

trapiz píše:tak proč sem predtim musel mačkat spojku aby se peřadila rychlost ?.. :P
to nevim, každopádně OD vždy se spojkou, mam vychytaný že při řazení OD spojku současně s tlačítkem, při vyřazení OD napřed spojku
_________________
240 GLT B230F ´89 AT Tourist/diplomatic sales
V70 MY2001 D5252T - Erdogan D5T5 Stage 1
Mitsubishi Outlander, 2,0i FWD, man, 2018
bylo: 240 D24 ´85, 740 D24 ´85 , 4x 940 B230F, B230FK, D24TIC, B200F V70/1 fturbu, 4x 850 různých výbav a motorizací, V70II 2,4i AT, SAAB 9-3 SC
Plastíky kilowattama nenahradíš

trapiz
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 463
Registrován: 15 roků 10 měsíců
Bydliště: Náchodsko- Hořičky

M46 OVERDRIVE problem

Příspěvek od trapiz »

hmm tak to ja sem přetim musel jak v nakladaku když davaš pulky , zmačkneš čudlik a se spojkou se tam hodi rychlost a p když vyřazuješ tak zase zmačkneš čudlik a se spojku přeřadiš na 4ku , to tedka to jenom zmačku a žadnou spojku nedavam a hodi se tma 5 ka sama ..
_________________
moje 760 GLE turbo diesel D24T r.v 1985 , overdrive M46, přestavba na D24TIC a po go motoru .
táta s mámou v70 ll D5 r.v.05

Ondra.
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Sponzor fóra
Příspěvky: 4671
Registrován: 19 roků 2 měsíce
Bydliště: VRZČ
Vůz: 240/V70II

M46 OVERDRIVE problem

Příspěvek od Ondra. »

trapiz píše:hmm tak to ja sem přetim musel jak v nakladaku když davaš pulky , zmačkneš čudlik a se spojkou se tam hodi rychlost a p když vyřazuješ tak zase zmačkneš čudlik a se spojku přeřadiš na 4ku , to tedka to jenom zmačku a žadnou spojku nedavam a hodi se tma 5 ka sama ..
teď se to chová líp
_________________
240 GLT B230F ´89 AT Tourist/diplomatic sales
V70 MY2001 D5252T - Erdogan D5T5 Stage 1
Mitsubishi Outlander, 2,0i FWD, man, 2018
bylo: 240 D24 ´85, 740 D24 ´85 , 4x 940 B230F, B230FK, D24TIC, B200F V70/1 fturbu, 4x 850 různých výbav a motorizací, V70II 2,4i AT, SAAB 9-3 SC
Plastíky kilowattama nenahradíš

moravec
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 185
Registrován: 17 roků 10 měsíců
Bydliště: Praha 8

M46 OVERDRIVE problem

Příspěvek od moravec »

no kucí pro mě tada zajímavé téma, já řadim bez spojky. myslim si, že je to částečně vymyšleno pro ulehčení šlapání na spojku.
když řadim na pětku, tak zmáčknu čudlik lehce polevim na plynu a pak při zařazení zas šlápnu na plyn (sekundová záležitost) - většinou nad sedmdesát.
při podřazování mezi šedesátkou a padesátkou kvůli plynulosti.
někdy se to povede tak lehce, že to nejde ani poznat.
_________________
valícíse kamení

Sarkasmic
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 1646
Registrován: 17 roků 1 měsíc
Bydliště: Žďár nad Sázavou
Vůz: Volvo 1980-97

M46 OVERDRIVE problem

Příspěvek od Sarkasmic »

Ano,má to jít i bez spojky,ale vzhdem k tomu že se to časem opotřebuje,vzniknou nám vůle a i ten solenoid se unaví,je to se spojkou lepší zhlediska životnosti... Třeba u jedný sedmy to bez spojky teměř ani nešlo,pokaždý to byl cukanec jak prase... Zas na bráchovo můžu bez spojky řadit i pod plynem a jen si to lehce škubne...
_________________
343 GL r.v. 1981 B14 2E,V70 r.v. 1997 B5234 T3

Fery
Offline
Příspěvky: 278
Registrován: 17 roků 5 měsíců
Vůz: Volva
Bydliště: Havlíčkův Brod

M46 OVERDRIVE problem

Příspěvek od Fery »

Sarkasmic píše: Třeba u jedný sedmy to bez spojky teměř ani nešlo,pokaždý to byl cukanec jak prase...
Tak tam byl perfektní OD - určitě neklouzal ...

trapiz
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 463
Registrován: 15 roků 10 měsíců
Bydliště: Náchodsko- Hořičky

M46 OVERDRIVE problem

Příspěvek od trapiz »

no ja myslel že se to rozbilo a ono to začalo fungovat tak jak má.. :D
_________________
moje 760 GLE turbo diesel D24T r.v 1985 , overdrive M46, přestavba na D24TIC a po go motoru .
táta s mámou v70 ll D5 r.v.05

trapiz
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 463
Registrován: 15 roků 10 měsíců
Bydliště: Náchodsko- Hořičky

M46 OVERDRIVE problem

Příspěvek od trapiz »

tak sem už docela v koncích po žačinajcím zlobení se samovolným vyřazovaní za jízdy ,a opětovnému nefungování zařadit 5 ky sem natáhnul nové kabely a všechno sem proměřil a šlo to ale po 2 krát zařazení už to zase nešlo , relátko sem proměřil ,na modrým je 12,5 , zbytek kostry ,a červenej co vede od spinače dává jen 7,5 v ale proud de z vývodu na relátku i při přívodu 12v nic relátko necvakne , tak mě napadlo že by byl špatnej spínač na převodovce a nebo relátko ....
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
_________________
moje 760 GLE turbo diesel D24T r.v 1985 , overdrive M46, přestavba na D24TIC a po go motoru .
táta s mámou v70 ll D5 r.v.05

Fery
Offline
Příspěvky: 278
Registrován: 17 roků 5 měsíců
Vůz: Volva
Bydliště: Havlíčkův Brod

M46 OVERDRIVE problem

Příspěvek od Fery »

Tak ukostři ten drát co vede ke spinači vpředu na převodovce (pos.77). Mělo by to od 2.stupně řadit jak půlky u náklaďáku ...

trapiz
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 463
Registrován: 15 roků 10 měsíců
Bydliště: Náchodsko- Hořičky

M46 OVERDRIVE problem

Příspěvek od trapiz »

no ale nejde mě do hlavy proč u vývodu z relatka de 7,5 v ,že by byl blbej spínač na převodovce a blbě to kostřilo ?..
_________________
moje 760 GLE turbo diesel D24T r.v 1985 , overdrive M46, přestavba na D24TIC a po go motoru .
táta s mámou v70 ll D5 r.v.05

standa
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 1742
Registrován: 19 roků 6 měsíců
Bydliště: Brno
Vůz: Amazon, 1800ES, 240, 480, 740,760, T603
Participant x 1

M46 OVERDRIVE problem

Příspěvek od standa »

Nevyšetřuj, proč je na otevřeném spínači 7,5 voltu, ale jak píše Fery: zkontroluj, jestli je spínač při zařazené čtyřce BETONOVĚ ukostřen. Nejlíp se to zjistí připojením pískacího ohmmetru ke kablíku u relátka, čímž se "proklepne" i kablík. Stačí chvilkový výpadek ukostření a relátko pětku vyřadí. Kdysi jsem to řešil na sedanu, spínač mi kostřil až na konci dráhy šaltrpáky. Stačilo mít za jízdy na křivé silnici na šaltrpáce ruku a vypínač občas mžikově vypnul... Pomohlo vyměnit tesnící kroužek spínače za tenší (hergot, nebo tlustší???), no prostě posunout spínač o kousíček, aby sepnul dřív.
_________________
121 Amazon, B20A, 1970
244 GL, 1980, B21A, Tuzex
3x 240 kombi, 1991-3, B200F, B230F, Super Polar, Eaton Diff Locker, Standheizung
Tatra 603, 1970, V8

trapiz
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 463
Registrován: 15 roků 10 měsíců
Bydliště: Náchodsko- Hořičky

M46 OVERDRIVE problem

Příspěvek od trapiz »

dík chlapi moc mě to pomohlo, napojil sem ten červenej na festovní kostru pro zatím a funguje takže to bude ve spodním spínači , takže ještě jedno dík moc
_________________
moje 760 GLE turbo diesel D24T r.v 1985 , overdrive M46, přestavba na D24TIC a po go motoru .
táta s mámou v70 ll D5 r.v.05

Robert OV
Offline
Příspěvky: 3
Registrován: 9 roků 10 měsíců
Vůz: 740 D24TIC r.1990
Bydliště: Ostrava

M46 OVERDRIVE problem

Příspěvek od Robert OV »

Ahoj, šoupnu to sem. Chystám se měnit olej v OD a chci se zeptat, zda se musím měnit těsnění malé olejové vany na OD, protože ho nikde v nabídce nemůžu najít. Chci to sundat, abych se dostal na filtr. Dále nemůžu nikde v katalogu najít manžetu převodovky viz. foto, protože ji mám rozskekanou. Dík moc
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
_________________
740 D24TIC r.1990 - bylo
XC70 2,4 136kW 2006

Zpět na „700 / 900 - opravy“

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé