volvsteine, co je s "kruťáskem"?

Pro sedmy a devítky

Moderátor: wickey

This topic is 14 years a 8 months old and the forum Administrator has chosen not to allow any further replies. Instead, please begin a new topic or search for another related topic that may be more suitable.
  • Autor
  • Zpráva
standa
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 2025
Registrován: 07 kvě 2004 21:00
Bydliště: Brno

volvsteine, co je s "kruťáskem"?

Příspěvek od standa »

Neměl jsi tady vlákno, kde se řešil Tvůj kuckající motor?
Jestli ano, tak nechápu, proč bylo smazáno.
Podařilo se to opravit? Čím to bylo? (rád bych si vzal ponaučení pro příště)
_________________
121 Amazon, B20A, 1970
244 GL, 1980, B21A, Tuzex
3x 240 kombi, 1991-3, B200F, B230F, Super Polar, Eaton Diff Locker, Standheizung
Tatra 603, 1970, V8

Volvstein
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 33
Registrován: 21 bře 2005 14:45
Vůz: Volvo 960 Estate 1996 2.5l 4Qautomat
Bydliště: Spytihněv

JJ

Příspěvek od Volvstein »

Toto vlákno jsem přehlédl, odpovídám až v reakci na SZ :oops:

Předchozí problém jsem vyřešil pomocí spreje na kontakty, který jsem použil na zásuvku do řídící jednotky. Potom veškeré problémy ustaly a auto jelo jak by mělo. Proto jsem požádal o výmaz vlákna, aby to nebylo "mnoho povyku pro nic". Ale od té doby mám s autem potíže dál a to
za studena nedrží otáčky(chcípá) a nechce jet. Za tepla je vše v pohodě.
Už jsem provedl uzemnění drátem (té řídící krabičky JETRONIC, klec v které byla měla strženy všechny 3 šruby a držela na "žvýkačce" ), pak
to jelo, ale byl samo teplý motor. Teď mě to furt zlobí. Napadá mě opět zkusit ty kontakty nějakým jiným sprejem, a nebo si vyblikat závadu (jak bylo uvedeno v jiném vlákně). Ale návod na "vyblikání" je anglicky a tak to bude asi docela
sranda :badgrin: .
Tož tak
V.
_________________
Je: Volvo 960 - II ESTATE ;"Drahoš", 1996; B6254S 125kw; 4st. automat, fialová met. Obrázek - Shell V Power
Bylo: "Kruťásek" Volvo 740 Turbo16V, 1990; B204FT 140kw; 4Q+OD, Multilink

standa
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 2025
Registrován: 07 kvě 2004 21:00
Bydliště: Brno

Příspěvek od standa »

Svítí kontrolka "lambda" na palubce?

Vyblikání závady:
zapneš zapalování, otevřeš krabičku (je u levého pantu kapoty), drátek strčíš do dírky č.2 a tlačítko zmáčneš na 1 vteřinu a spočítáš bliknutí (každá závada je vyblikána pomocí tří sérií bliknutí od 1-1-1 do max. 4-4-4 blikanců), pak drátek strčíš do dírky č.6 a uděláš to samé.

Podle výsledků blikacího testu určíme další postup. Ahoj
Naposledy upravil(a) standa dne 12 srp 2005 18:10, celkem upraveno 1 x.
_________________
121 Amazon, B20A, 1970
244 GL, 1980, B21A, Tuzex
3x 240 kombi, 1991-3, B200F, B230F, Super Polar, Eaton Diff Locker, Standheizung
Tatra 603, 1970, V8

black hawk
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 332
Registrován: 08 dub 2005 17:59
Bydliště: prag

Příspěvek od black hawk »

konkrétně kod 1-1-1 je bez závad

Volvstein
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 33
Registrován: 21 bře 2005 14:45
Vůz: Volvo 960 Estate 1996 2.5l 4Qautomat
Bydliště: Spytihněv

Takže...

Příspěvek od Volvstein »

Sem dal kolek do dvojky zmáčknu a nic...fiknu to kontoxem a "morseův display" ukázal 111. Kolek v 6 a "MD" ukazuje 144.
Toť vše.
V.
_________________
Je: Volvo 960 - II ESTATE ;"Drahoš", 1996; B6254S 125kw; 4st. automat, fialová met. Obrázek - Shell V Power
Bylo: "Kruťásek" Volvo 740 Turbo16V, 1990; B204FT 140kw; 4Q+OD, Multilink

standa
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 2025
Registrován: 07 kvě 2004 21:00
Bydliště: Brno

Příspěvek od standa »

Kód 144: řídící jednotka zapalování nemá informaci o zatížení motoru, kterou má poskytovat ř.j. vstřikování paliva (při volnoběhu cca 370 mV). Zkontroluj vodič spojující pin 25 ř.j. vstřikování (stříbrná krabice LH Jetronic) s pinem 8 ř.j. zapalování (černá plastová krabice).

Pokud je vodič v pořádku a ř.j. vstřikování signál nedává, tak je asi k.o.

Jestli máš stroboskop, tak zkus změřit předstih (cca 10 st. před HÚ)
_________________
121 Amazon, B20A, 1970
244 GL, 1980, B21A, Tuzex
3x 240 kombi, 1991-3, B200F, B230F, Super Polar, Eaton Diff Locker, Standheizung
Tatra 603, 1970, V8

Volvstein
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 33
Registrován: 21 bře 2005 14:45
Vůz: Volvo 960 Estate 1996 2.5l 4Qautomat
Bydliště: Spytihněv

TSTPMR

Příspěvek od Volvstein »

Takže na kontaktu 25 mám při volnoběhu 372mV. Ale ten kontakt 8 v černé skříňce se
mi nepodařilo nalézt - je v motoru nebo interieru. Když jsme šli po káblech, tak jsme zjistili že končí v chladiči.... :lol:
Ne vážně jsme to nenašli, kde by ta krabička mohla být :?


Jo a tu 144 to ukazuje jen když je závada a nebo do té doby, pokud se to nevymaže?
V.
_________________
Je: Volvo 960 - II ESTATE ;"Drahoš", 1996; B6254S 125kw; 4st. automat, fialová met. Obrázek - Shell V Power
Bylo: "Kruťásek" Volvo 740 Turbo16V, 1990; B204FT 140kw; 4Q+OD, Multilink

black hawk
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 332
Registrován: 08 dub 2005 17:59
Bydliště: prag

Příspěvek od black hawk »

jednotka zapalování je nad volantovou tyčí

standa
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 2025
Registrován: 07 kvě 2004 21:00
Bydliště: Brno

Příspěvek od standa »

závada se zapíše do paměti, dokud se nevymaže
_________________
121 Amazon, B20A, 1970
244 GL, 1980, B21A, Tuzex
3x 240 kombi, 1991-3, B200F, B230F, Super Polar, Eaton Diff Locker, Standheizung
Tatra 603, 1970, V8

Volvstein
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 33
Registrován: 21 bře 2005 14:45
Vůz: Volvo 960 Estate 1996 2.5l 4Qautomat
Bydliště: Spytihněv

tAK

Příspěvek od Volvstein »

K elektrice jsem se ještě nedostal, ale teď mi při jízdě na prdy(LPG) smrdí benzin jaxviňa. Chci ze zeptat, jak se lze dostat k čerpadlu, respektive vývodu paliva z nádrže. Předpokládám že to bude pod místem kde mám nádrž na prdy (v kufru za sedačkama). Jo a napasuju 4Q+OD z nafťáka no mého Kruťase? (Nějaké opačné otvory na starter?....)
Díky za pomoc
V.
_________________
Je: Volvo 960 - II ESTATE ;"Drahoš", 1996; B6254S 125kw; 4st. automat, fialová met. Obrázek - Shell V Power
Bylo: "Kruťásek" Volvo 740 Turbo16V, 1990; B204FT 140kw; 4Q+OD, Multilink

marra
Offline
Uživatelský avatar
Servisman
Příspěvky: 1861
Registrován: 27 lis 2004 14:29
Bydliště: Praha

Příspěvek od marra »

jjj přesně tak na plovák se dostaneš přes kufr, na levé straně po směru je dekl...
Jinak převodofku vyměníš dělali jsme to s Katty stačí vyměnit fremu a unašeč jinak je fšecko stejny....
_________________
VOLVO C70 2.5 T aut. r.v. 1998. vstřiky 440ccm 19" turbo s provozem na E85
VOLVO 850 2.3 T5 20V r.v. 1996 man.R.I.P
50°06´18.15"S 14°21´31.50"V

Volvstein
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 33
Registrován: 21 bře 2005 14:45
Vůz: Volvo 960 Estate 1996 2.5l 4Qautomat
Bydliště: Spytihněv

TAAK

Příspěvek od Volvstein »

Ani jsem nestačil se dostat k opravám, a byl jsem (teprve) potřetí
dotažen na laně. Nechtělo mi to nastartovat, ale zachoval jsem duchapřítomnost a (za neustálého klení a kopání do pneu) nechal jsem si
vyblikat kód. MD na 2-ce ukazuje 121 a pak 223. Nevíte prosím co Kruťase tak rozhodilo? :lol:
V.
_________________
Je: Volvo 960 - II ESTATE ;"Drahoš", 1996; B6254S 125kw; 4st. automat, fialová met. Obrázek - Shell V Power
Bylo: "Kruťásek" Volvo 740 Turbo16V, 1990; B204FT 140kw; 4Q+OD, Multilink

standa
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 2025
Registrován: 07 kvě 2004 21:00
Bydliště: Brno

Příspěvek od standa »

121 - chybný signál do/z měřiče množství vzduchu
223 - závada na vedení nebo přímo závada volnoběžného ventilu

Naučím Tě ještě jeden test - strč kolík do 2 a třikrát zmáčkni tlačítko na 1 - 3 sekundy. Měly by se rozklapat vstřikovací ventily, ventil volnoběhu a případně i startovací ventil (LEDka bliká do rytmu) - cvaká?

Osobně se přikláním k tomu, že závada nebude v jednotlivých komponentech (měřič vzduchu a volnoběžný ventil), ale v uzemění řídících jednotek nebo komponentů, nebo krátké výpadky napájení.... Očisti a dotáhni všechny uzemňovací kabely, které jsou na sacím potrubí (černé vodiče, tuším tři). Zabzučí asi na 2 sekundy při zapnutí zapalování čerpadla?

Teď mě ješte napadla jedna věc - sedmistovky mají do vedení ke vstřikovačům vřazen jakýsi odrušovač - pokud bude potřeba, pohledám podrobnosti. Zatím máš myslím dost námětů na zkoumání. Ahoj
_________________
121 Amazon, B20A, 1970
244 GL, 1980, B21A, Tuzex
3x 240 kombi, 1991-3, B200F, B230F, Super Polar, Eaton Diff Locker, Standheizung
Tatra 603, 1970, V8

Volvstein
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 33
Registrován: 21 bře 2005 14:45
Vůz: Volvo 960 Estate 1996 2.5l 4Qautomat
Bydliště: Spytihněv

Dnes

Příspěvek od Volvstein »

Ahoj.
Dnes jsem se v tom vrtal.
Krátce o projevech závady(závad).
Auto studené nastartovalo bez problémů (i když zatepla nechtělo),
nechce se mu držet volvoběh(překlep...ehm), ale jede.
Výkon to má jako S105LPG, při dojezdu(po 10km) už velice brble a
tak chci přidat plyn, ale už chcípne a nejde nastartovat. Při této super 105 jízdě pořád cvaká nějaké relátko ve středovém panelu.
Hráli jsme na blikanou...
Překvapení je, při zásunu do dvojky svítí dioda neustále(???). Zhasne až když jsem použil tvůj trik na pobídnutí jednotky k předvedení ventilů a spol. Předvedla to skvěle a všechno poslušně cvakalo v rytmu diody. (Ha - pokud mi něco neušlo.)
Ad čerpadla. Pokud auto stojí chvíli tak asi na vteřinu zabzučí. Ale stane se že když třikrát krátce po sobě startuji, tak nebzučelo nic. (Ale šly slyšet asi vstřikovače(???) - tikání.
Elektriku jsem čistil, našel jsem však jen jeden kabel. To hledání jiných se mi nedaří.
Tak to je asi zatím vše.
Díky a zatím čau.
V.
_________________
Je: Volvo 960 - II ESTATE ;"Drahoš", 1996; B6254S 125kw; 4st. automat, fialová met. Obrázek - Shell V Power
Bylo: "Kruťásek" Volvo 740 Turbo16V, 1990; B204FT 140kw; 4Q+OD, Multilink

standa
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 2025
Registrován: 07 kvě 2004 21:00
Bydliště: Brno

Příspěvek od standa »

Pokud je cvakající krabička bílá, v prostřední řadě úplně vlevo, tak je to super. Krabičku vyndat, kuchnout (uvnitř jsou dvě relé?), všechny spoje propájet a vyzkoušet.

S LEDkou je to zvláštní...

Pokud cvakal volnoběžný ventil, tak je přívod i cívka v něm ok. Může ale být zaseknuté šoupátko a ventil nereguluje (osobní zkušenost). Rozdělával bych ho ale až po vyřešení cvakajícího relátka. Ahoj
_________________
121 Amazon, B20A, 1970
244 GL, 1980, B21A, Tuzex
3x 240 kombi, 1991-3, B200F, B230F, Super Polar, Eaton Diff Locker, Standheizung
Tatra 603, 1970, V8

jojo
Offline
Uživatelský avatar
Člen VK
Příspěvky: 2656
Registrován: 11 říj 2004 09:50
Bydliště: Nižbor

Příspěvek od jojo »

Nazdar Stande!
Behem dovolene jsem nemel co delat a tak jsem si hral s tou diagnostickou krabickou, jak tady o ni basnis a dosah jsem pouze toho, ze ledka sviti bez prerusovani jenom kdyz drzim zmacknutej klofnik.
Cekal jsem nejaky tri jednicky, nebo tak neco ale houbeles...
Mas nejakou radu pro amatera?
_________________
V/240 Classic, r.v.92, B230F, 5q Scharnhorst
V/244GL, r.v.80, B21A, 4q+OD Gneisenau - na prodej
V/264TE, r.v.79, B27E, aut.3q Tirpitz
V/264GLE, r.v.80, B27E, aut.3q Bismarck

standa
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 2025
Registrován: 07 kvě 2004 21:00
Bydliště: Brno

Příspěvek od standa »

http://brickboard.com/FAQ/700-900/Engin ... sticCodesi

a nebo

http://www.marathos.de/volvo/oldtimer/j ... _lh_24.htm

Pozdravuj doma. Ahoj
_________________
121 Amazon, B20A, 1970
244 GL, 1980, B21A, Tuzex
3x 240 kombi, 1991-3, B200F, B230F, Super Polar, Eaton Diff Locker, Standheizung
Tatra 603, 1970, V8

wickey
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 5610
Registrován: 09 srp 2004 00:09
Bydliště: Bratislava
Vůz: C70 T5 cabrio + V70 XC Cross Country
Bydliště: Bratislava - Staré Mesto

Příspěvek od wickey »

stando - ty carodeji!! ty si to zakrikol... Riesim teraz LPG problemy - na prdy nejede - resp jede, ale blbe. n avolnobeh drzi, pri pridani plynu chcipa / kucka.. filter plynu som vycistil, nic platne..
nasle som skatulu!!!
test: do 2 dirky - 1-2-1
do 6 dirky - 1-4-3 a na druhy pokus 1-4-4

preklapavanie - 1 seria v poho, do rytmu, druha seria len blikala ledka, tretia seria v pohode do rytmu..
to prve 1-2-1 si viem vysvetlit - vahu vzduchu mam odpojenu. ale to druhe je dost blbe..
_________________
'01 C70 T5 cabrio - B5234T3, M56LK 176 kW #601 - signal red /// '00 V70 XC AWD Cross Country - B5244T, M58 142 kW #421/460 - dark olive pearl/grey
'08 XC90 V8 AWD Sport - B8444S, AWTF-80 SC 232 kW #612 - passion red /// '99 S70 - B5254S DENSO, AW50-42 125 kW #427 - graphite grey metallic

ex: '84 760 GLE TD; '90 940 GLE; '96 850 2.5 20V; '91 440 1.8 K; '98 V70 R AWD; '97 850 R; '00 V70 R AWD, '87 740 GL, '97 850 GLE, '04 S60 R AWD, '98 V70 XC AWD Cross Country, '99 V70 XC AWD Cross Country

standa
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 2025
Registrován: 07 kvě 2004 21:00
Bydliště: Brno

Příspěvek od standa »

Wickeyi, to Ti teda nezávidím - ve Tvým autě je tolik drátů, že by se i Marconi zastyděl.

Proč je odpojena váha vzduchu? Jak to jede na benzín?

Vyfoť mě prosím zplynovač a pokud možno také řídící jednotku plynu (je tam vůbec)

závada 144: podívej se výše
neklape volnoběžný ventil: dtto
_________________
121 Amazon, B20A, 1970
244 GL, 1980, B21A, Tuzex
3x 240 kombi, 1991-3, B200F, B230F, Super Polar, Eaton Diff Locker, Standheizung
Tatra 603, 1970, V8

wickey
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 5610
Registrován: 09 srp 2004 00:09
Bydliště: Bratislava
Vůz: C70 T5 cabrio + V70 XC Cross Country
Bydliště: Bratislava - Staré Mesto

Příspěvek od wickey »

na benzin to jede ohne problem (zatim, chvalabohu) - vaha vzduchu bola odpojena odvzdy, jak som to kupil - bolo mi to divne, ale typ predo mnou s tym tak jazdil.. anyway som ju teraz zapojil - ziadna zmena spravania..
ad 144 - moja schopnost zmerat uvedene veci sa rovna niecomu pod nulou, takze... :( skusim zajtra plynovy servis..
_________________
'01 C70 T5 cabrio - B5234T3, M56LK 176 kW #601 - signal red /// '00 V70 XC AWD Cross Country - B5244T, M58 142 kW #421/460 - dark olive pearl/grey
'08 XC90 V8 AWD Sport - B8444S, AWTF-80 SC 232 kW #612 - passion red /// '99 S70 - B5254S DENSO, AW50-42 125 kW #427 - graphite grey metallic

ex: '84 760 GLE TD; '90 940 GLE; '96 850 2.5 20V; '91 440 1.8 K; '98 V70 R AWD; '97 850 R; '00 V70 R AWD, '87 740 GL, '97 850 GLE, '04 S60 R AWD, '98 V70 XC AWD Cross Country, '99 V70 XC AWD Cross Country

wickey
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 5610
Registrován: 09 srp 2004 00:09
Bydliště: Bratislava
Vůz: C70 T5 cabrio + V70 XC Cross Country
Bydliště: Bratislava - Staré Mesto

Příspěvek od wickey »

s tym volnobeznym ventilom nieco bude... Dnes som spravil reset systemu :lol: - odpojenie od baterky na cca 15 minut. Potom som sa presiel (na plyn, bez problemu.. :?: :!: :? ) a po diagnostike mi ukazalo 2-2-3 v dvojke a 1-1-1 v sestke..
a ted babo rad.. :x
_________________
'01 C70 T5 cabrio - B5234T3, M56LK 176 kW #601 - signal red /// '00 V70 XC AWD Cross Country - B5244T, M58 142 kW #421/460 - dark olive pearl/grey
'08 XC90 V8 AWD Sport - B8444S, AWTF-80 SC 232 kW #612 - passion red /// '99 S70 - B5254S DENSO, AW50-42 125 kW #427 - graphite grey metallic

ex: '84 760 GLE TD; '90 940 GLE; '96 850 2.5 20V; '91 440 1.8 K; '98 V70 R AWD; '97 850 R; '00 V70 R AWD, '87 740 GL, '97 850 GLE, '04 S60 R AWD, '98 V70 XC AWD Cross Country, '99 V70 XC AWD Cross Country

Volvstein
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 33
Registrován: 21 bře 2005 14:45
Vůz: Volvo 960 Estate 1996 2.5l 4Qautomat
Bydliště: Spytihněv

Pokrac...

Příspěvek od Volvstein »

wickey píše: nasel som skatulu!!!
..gratuluji... :badgrin:

Takže, relátka jsem všechny zkontroloval (co mi schopnosti dovolily),
a nezměnilo se vůbec nic.
Takže v pondělí pojedu (potáhnou mě) do Bosch Supr Diagnosticc Classic Servic........budiž mi peněženka těžká :evil:
V.
_________________
Je: Volvo 960 - II ESTATE ;"Drahoš", 1996; B6254S 125kw; 4st. automat, fialová met. Obrázek - Shell V Power
Bylo: "Kruťásek" Volvo 740 Turbo16V, 1990; B204FT 140kw; 4Q+OD, Multilink

wickey
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 5610
Registrován: 09 srp 2004 00:09
Bydliště: Bratislava
Vůz: C70 T5 cabrio + V70 XC Cross Country
Bydliště: Bratislava - Staré Mesto

Příspěvek od wickey »

zajimave je to, ze dnes Lubka fachala na prdy uplne normalne - mozno jej ten tvrdy reset pomohol :lol: - uvidime zajtra - skuska ohnom ;)
_________________
'01 C70 T5 cabrio - B5234T3, M56LK 176 kW #601 - signal red /// '00 V70 XC AWD Cross Country - B5244T, M58 142 kW #421/460 - dark olive pearl/grey
'08 XC90 V8 AWD Sport - B8444S, AWTF-80 SC 232 kW #612 - passion red /// '99 S70 - B5254S DENSO, AW50-42 125 kW #427 - graphite grey metallic

ex: '84 760 GLE TD; '90 940 GLE; '96 850 2.5 20V; '91 440 1.8 K; '98 V70 R AWD; '97 850 R; '00 V70 R AWD, '87 740 GL, '97 850 GLE, '04 S60 R AWD, '98 V70 XC AWD Cross Country, '99 V70 XC AWD Cross Country

Volvstein
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 33
Registrován: 21 bře 2005 14:45
Vůz: Volvo 960 Estate 1996 2.5l 4Qautomat
Bydliště: Spytihněv

So...

Příspěvek od Volvstein »

Takže diagnóza - vadná jednotka vstřikování.
Už je poptávka v patřičné sekci.......
V.
_________________
Je: Volvo 960 - II ESTATE ;"Drahoš", 1996; B6254S 125kw; 4st. automat, fialová met. Obrázek - Shell V Power
Bylo: "Kruťásek" Volvo 740 Turbo16V, 1990; B204FT 140kw; 4Q+OD, Multilink

Volvstein
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 33
Registrován: 21 bře 2005 14:45
Vůz: Volvo 960 Estate 1996 2.5l 4Qautomat
Bydliště: Spytihněv

N.

Příspěvek od Volvstein »

Jednotka sehnaná,
jedu pro ni v sobotu, uvidíme co to udělá.
V.

Už se těším, a nebo netěším. ;)
_________________
Je: Volvo 960 - II ESTATE ;"Drahoš", 1996; B6254S 125kw; 4st. automat, fialová met. Obrázek - Shell V Power
Bylo: "Kruťásek" Volvo 740 Turbo16V, 1990; B204FT 140kw; 4Q+OD, Multilink
This topic is 14 years a 8 months old and the forum Administrator has chosen not to allow any further replies. Instead, please begin a new topic or search for another related topic that may be more suitable.

Rychlá odpověď

   

Zpět na „700 / 900 - opravy“