POZOR NA PREDNÉ BRZDOVÉ HADIČKY !!!
- Autor
- Zpráva
-
Offline
- Příspěvky: 53
- Registrován: 18 roků 8 měsíců
- Bydliště: Bratislava
POZOR NA PREDNÉ BRZDOVÉ HADIČKY !!!
Dnes sa mi stala nepríjemná vec a síce tá, že mi praskla brzdová hadička na pravej prednej strane. Na veľké šťastie práve v momente keď som zaparkoval !!! Ako každý krát, zastavím,. zatiahnem ručnú brzdu a v tom mi brzdový pedál padol až na podlahu. Po "malinko" riskantnej pomalej jazde do VOLVO servisu /cca 1,5 km - za silnej pomoci ručnej brzdy/ sme došli k záveru, že jedna hadička praskla, a druhá je na tom podobne. Technik mi povedal, že približne po desiatich rokoch preventívne hadičky menia, lebo zvyknú praskať rovno v spoji, kde je samotná gumová časť zlisovaná s holendrom. Tá strana, ktorá je našroubovaná na brzdič. Údajne z toho, že pri vytáčaní kolies do plného rajdu sa dosť ohýbajú práve v tom mieste. Nie je to pri bežnej kontrole vidno, lebo samotná hadička je zabalená v drátenej ochrane. Keď sa to stalo, som si uvedomil, ako som mohol dopadnúť, keby sa mi to stalo počas jazdy...
Keď sa dá, PREKONTROLUJTE si preventívne hadičky, lebo je to nepríjemné situácia.
A ešte jedna otázka na odborne znalých: je možné, že pri prasknutí jednej brzdovej hadičky úplne zmizne kvapalina zo systému a nie je možné vôbec brzdiť? Doteraz som si myslel, že máme dvojokruhový systém a že ak vypadne jeden, núdzovo sa dá zastaviť. Ale mne kvapalina zmizla úplne z nádržky.
Ak je na tento problém niekde topik, ospravedlňujem sa...
Keď sa dá, PREKONTROLUJTE si preventívne hadičky, lebo je to nepríjemné situácia.
A ešte jedna otázka na odborne znalých: je možné, že pri prasknutí jednej brzdovej hadičky úplne zmizne kvapalina zo systému a nie je možné vôbec brzdiť? Doteraz som si myslel, že máme dvojokruhový systém a že ak vypadne jeden, núdzovo sa dá zastaviť. Ale mne kvapalina zmizla úplne z nádržky.
Ak je na tento problém niekde topik, ospravedlňujem sa...
_________________
Volvo S40, r.v.05/99,benzín 2.0i 16V 100kW /B4204S/automat,typ: /AW 4052 LE/ čierna metalíza
390tis. km
Volvo S40, r.v.05/99,benzín 2.0i 16V 100kW /B4204S/automat,typ: /AW 4052 LE/ čierna metalíza
390tis. km
-
Offline
- Příspěvky: 288
- Registrován: 15 roků 5 měsíců
- Vůz: Volvo V960 II 3.0
- Bydliště: Zlín
POZOR NA PREDNÉ BRZDOVÉ HADIČKY !!!
Oléé, mám V40, též by mne to zajímalo.
Jarku - pamatuješ si podvozek mého auta? Nebo mám raději dojet do Slušek?
Jarku - pamatuješ si podvozek mého auta? Nebo mám raději dojet do Slušek?
_________________
Vozy: V960 3.0 24V rv1995, automat
Krédo: Nad lidskou blbostí se nedá zvítězit, ale nikdy se nesmí přestat proti ní bojovat. J.Werich, Kratší už to nejde... Luckybeef
Vozy: V960 3.0 24V rv1995, automat
Krédo: Nad lidskou blbostí se nedá zvítězit, ale nikdy se nesmí přestat proti ní bojovat. J.Werich, Kratší už to nejde... Luckybeef
-
Offline
- Příspěvky: 361
- Registrován: 15 roků 11 měsíců
- Vůz: V40 B4164S LPG, 1998
- Zabanován: Trvale
POZOR NA PREDNÉ BRZDOVÉ HADIČKY !!!
Poď sem..http://www.volvoklub.sk/index.phpvlado píše:Dnes sa mi stala nepríjemná vec a síce tá, že mi praskla brzdová hadička na pravej prednej strane. Na veľké šťastie práve v momente keď som zaparkoval !!! Ako každý krát, zastavím,. zatiahnem ručnú brzdu a v tom mi brzdový pedál padol až na podlahu. Po "malinko" riskantnej pomalej jazde do VOLVO servisu /cca 1,5 km - za silnej pomoci ručnej brzdy/ sme došli k záveru, že jedna hadička praskla, a druhá je na tom podobne. Technik mi povedal, že približne po desiatich rokoch preventívne hadičky menia, lebo zvyknú praskať rovno v spoji, kde je samotná gumová časť zlisovaná s holendrom. Tá strana, ktorá je našroubovaná na brzdič. Údajne z toho, že pri vytáčaní kolies do plného rajdu sa dosť ohýbajú práve v tom mieste. Nie je to pri bežnej kontrole vidno, lebo samotná hadička je zabalená v drátenej ochrane. Keď sa to stalo, som si uvedomil, ako som mohol dopadnúť, keby sa mi to stalo počas jazdy...
Keď sa dá, PREKONTROLUJTE si preventívne hadičky, lebo je to nepríjemné situácia.
A ešte jedna otázka na odborne znalých: je možné, že pri prasknutí jednej brzdovej hadičky úplne zmizne kvapalina zo systému a nie je možné vôbec brzdiť? Doteraz som si myslel, že máme dvojokruhový systém a že ak vypadne jeden, núdzovo sa dá zastaviť. Ale mne kvapalina zmizla úplne z nádržky.
Ak je na tento problém niekde topik, ospravedlňujem sa...
_________________
est Volvo "I roll" Japan Volvo 600 japan horse best Volvo engine
est Volvo "I roll" Japan Volvo 600 japan horse best Volvo engine
-
Offline
- Příspěvky: 795
- Registrován: 16 roků 6 měsíců
- Bydliště: České Budějovice
- Vůz: XC60 D4 AWD MY 2017
POZOR NA PREDNÉ BRZDOVÉ HADIČKY !!!
shodou okolností mne na STK, kde jsme byl se svým 10 let starým autem na jaře, upozornili, že už začínají být přední brzd. hadičky načaté, a ať je před létem zkontroluji... asi to vyměním
_________________
XC60, MY 2017, 2,4, D4, 140 kW, AWD, R-Design Summum, automat
ex: V50, 2004, 2,4i, 125 kW, Summum, manual
ex: XC70, 2015, 2,4, D4 Polestar, 162 kW, AWD, Summum, automat
ex: XC90, 2004, 2,4, 120 kW, Summum, D5244T, automat
ex: V40, 1999, 1,8, 85 kW, B4184S, manual
XC60, MY 2017, 2,4, D4, 140 kW, AWD, R-Design Summum, automat
ex: V50, 2004, 2,4i, 125 kW, Summum, manual
ex: XC70, 2015, 2,4, D4 Polestar, 162 kW, AWD, Summum, automat
ex: XC90, 2004, 2,4, 120 kW, Summum, D5244T, automat
ex: V40, 1999, 1,8, 85 kW, B4184S, manual
-
Offline
- Příspěvky: 300
- Registrován: 15 roků 11 měsíců
- Bydliště: Plzeň
- Vůz: Není
POZOR NA PREDNÉ BRZDOVÉ HADIČKY !!!
Nevím jak u V40 a u aut s ABS, ale starší krabice s triangulárním brzdovým okruhem by měla mít při přeseknutí libovolné brzdové hadice zhruba 80% brzdné síly, pokud si dobře vzpomínám.vlado píše:Dnes sa mi stala nepríjemná vec a síce tá, že mi praskla brzdová hadička na pravej prednej strane. Na veľké šťastie práve v momente keď som zaparkoval !!! Ako každý krát, zastavím,. zatiahnem ručnú brzdu a v tom mi brzdový pedál padol až na podlahu. Po "malinko" riskantnej pomalej jazde do VOLVO servisu /cca 1,5 km - za silnej pomoci ručnej brzdy/ sme došli k záveru, že jedna hadička praskla, a druhá je na tom podobne. Technik mi povedal, že približne po desiatich rokoch preventívne hadičky menia, lebo zvyknú praskať rovno v spoji, kde je samotná gumová časť zlisovaná s holendrom. Tá strana, ktorá je našroubovaná na brzdič. Údajne z toho, že pri vytáčaní kolies do plného rajdu sa dosť ohýbajú práve v tom mieste. Nie je to pri bežnej kontrole vidno, lebo samotná hadička je zabalená v drátenej ochrane. Keď sa to stalo, som si uvedomil, ako som mohol dopadnúť, keby sa mi to stalo počas jazdy...
Keď sa dá, PREKONTROLUJTE si preventívne hadičky, lebo je to nepríjemné situácia.
A ešte jedna otázka na odborne znalých: je možné, že pri prasknutí jednej brzdovej hadičky úplne zmizne kvapalina zo systému a nie je možné vôbec brzdiť? Doteraz som si myslel, že máme dvojokruhový systém a že ak vypadne jeden, núdzovo sa dá zastaviť. Ale mne kvapalina zmizla úplne z nádržky.
Ak je na tento problém niekde topik, ospravedlňujem sa...
-
Offline
- Příspěvky: 53
- Registrován: 18 roků 8 měsíců
- Bydliště: Bratislava
POZOR NA PREDNÉ BRZDOVÉ HADIČKY !!!
Mňa hlavne prekvapilo to, že mi brzdy úplne odišli. Z toho som bol prekvapený, prečo nemám nejaký záložný okruh, aspoň na núdzové dobrzdenie. To je dosť nepríjemný pocit. Brzdový pedál mi absolútne nereagoval, dal sa až na podlahu a úplne bez účinku.
_________________
Volvo S40, r.v.05/99,benzín 2.0i 16V 100kW /B4204S/automat,typ: /AW 4052 LE/ čierna metalíza
390tis. km
Volvo S40, r.v.05/99,benzín 2.0i 16V 100kW /B4204S/automat,typ: /AW 4052 LE/ čierna metalíza
390tis. km
-
Offline
- Příspěvky: 300
- Registrován: 15 roků 11 měsíců
- Bydliště: Plzeň
- Vůz: Není
POZOR NA PREDNÉ BRZDOVÉ HADIČKY !!!
Pokud byly prasklý obě na obou okruzích, tak to asi něco podobného udělá.
-
Offline
- Příspěvky: 53
- Registrován: 18 roků 8 měsíců
- Bydliště: Bratislava
POZOR NA PREDNÉ BRZDOVÉ HADIČKY !!!
práve že praskla len jedna na pravej strane a o druhej som sa dozvedel až v servise po kontrole, že je najvyšší čas na výmenu, lebo môže každú chvíľu prasknúť. A v zadu sú hadičky OK. Tak z toho usudzujem, že neodišli naraz obidva okruhy.
_________________
Volvo S40, r.v.05/99,benzín 2.0i 16V 100kW /B4204S/automat,typ: /AW 4052 LE/ čierna metalíza
390tis. km
Volvo S40, r.v.05/99,benzín 2.0i 16V 100kW /B4204S/automat,typ: /AW 4052 LE/ čierna metalíza
390tis. km
-
Offline
- Moderátor
- Příspěvky: 5113
- Registrován: 19 roků 1 měsíc
- Bydliště: PRG
POZOR NA PREDNÉ BRZDOVÉ HADIČKY !!!
Protože jsi už předtím musel mít nefunkční jeden okruh (třeba zavzdušněný nebo s dlouhodobým lehkým únikem) a teď ti prasknul ten druhý :?vlado píše:Mňa hlavne prekvapilo to, že mi brzdy úplne odišli. Z toho som bol prekvapený, prečo nemám nejaký záložný okruh, aspoň na núdzové dobrzdenie. To je dosť nepríjemný pocit. Brzdový pedál mi absolútne nereagoval, dal sa až na podlahu a úplne bez účinku.
Dvouokruhové brzdy vypadají v principu takto:
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
_________________
Bestie V70XC-2.5T 20V___ (B5254T) (193hp/5100rpm, 270Nm/1800-5000rpm)__ (r.v. 1998, mod.99)
Modrej V70-2.5 20V _____ (B5254S) (170hp/6100rpm, 220Nm/4700rpm) ______ (r.v. 1997, mod.98)
Zenair CH-701D ___________ (zatím bez motoru, ve stádiu rekonstrukce)_______ (r.v. 2004)
Oliver CPI Oliver City____ (50ccm 2T) (3,2hp/7250rpm, 4,0Nm/5400rpm)_______ (r.v. 2005)
Bestie V70XC-2.5T 20V___ (B5254T) (193hp/5100rpm, 270Nm/1800-5000rpm)__ (r.v. 1998, mod.99)
Modrej V70-2.5 20V _____ (B5254S) (170hp/6100rpm, 220Nm/4700rpm) ______ (r.v. 1997, mod.98)
Zenair CH-701D ___________ (zatím bez motoru, ve stádiu rekonstrukce)_______ (r.v. 2004)
Oliver CPI Oliver City____ (50ccm 2T) (3,2hp/7250rpm, 4,0Nm/5400rpm)_______ (r.v. 2005)
-
Offline
- Příspěvky: 288
- Registrován: 15 roků 5 měsíců
- Vůz: Volvo V960 II 3.0
- Bydliště: Zlín
POZOR NA PREDNÉ BRZDOVÉ HADIČKY !!!
No, je blbé, že když člověk koupí ojeté auto, tak nikdy netuší, jak ostré mají být brzdy nového (resp. funkčního) vozu... Kvalitu brzdového systému jsou schopni změřit na brzdovém válci, a ten bývá často na STK, že?
_________________
Vozy: V960 3.0 24V rv1995, automat
Krédo: Nad lidskou blbostí se nedá zvítězit, ale nikdy se nesmí přestat proti ní bojovat. J.Werich, Kratší už to nejde... Luckybeef
Vozy: V960 3.0 24V rv1995, automat
Krédo: Nad lidskou blbostí se nedá zvítězit, ale nikdy se nesmí přestat proti ní bojovat. J.Werich, Kratší už to nejde... Luckybeef
-
Offline
- Moderátor
- Příspěvky: 5113
- Registrován: 19 roků 1 měsíc
- Bydliště: PRG
POZOR NA PREDNÉ BRZDOVÉ HADIČKY !!!
když ti nejde jeden okruh, tak to poznáš i při brždění - auto táhne do strany.
Na STK to musí poznat.
Na STK to musí poznat.
_________________
Bestie V70XC-2.5T 20V___ (B5254T) (193hp/5100rpm, 270Nm/1800-5000rpm)__ (r.v. 1998, mod.99)
Modrej V70-2.5 20V _____ (B5254S) (170hp/6100rpm, 220Nm/4700rpm) ______ (r.v. 1997, mod.98)
Zenair CH-701D ___________ (zatím bez motoru, ve stádiu rekonstrukce)_______ (r.v. 2004)
Oliver CPI Oliver City____ (50ccm 2T) (3,2hp/7250rpm, 4,0Nm/5400rpm)_______ (r.v. 2005)
Bestie V70XC-2.5T 20V___ (B5254T) (193hp/5100rpm, 270Nm/1800-5000rpm)__ (r.v. 1998, mod.99)
Modrej V70-2.5 20V _____ (B5254S) (170hp/6100rpm, 220Nm/4700rpm) ______ (r.v. 1997, mod.98)
Zenair CH-701D ___________ (zatím bez motoru, ve stádiu rekonstrukce)_______ (r.v. 2004)
Oliver CPI Oliver City____ (50ccm 2T) (3,2hp/7250rpm, 4,0Nm/5400rpm)_______ (r.v. 2005)
-
Offline
- Příspěvky: 53
- Registrován: 18 roků 8 měsíců
- Bydliště: Bratislava
POZOR NA PREDNÉ BRZDOVÉ HADIČKY !!!
Lachtan, tým že auto používam denne /taxi/, tak často kontrolujem techický stav a priebežne sa snažím odhaliť nedostatky. Paradox je, že dve hodiny po tom ako sa to stalo, som bol objednaný po roku na STK a týždeň pred tým som bol v servise na kontrolu po roku, mimo geometrie, nastavenia svetiel a ostatnej kontroly som nechal aj premerať na brzdovej stolici brzdy.
Výsledok: 1 Bv L:3.0 R:3.1
2 Bv L:1.6 R:1.5
3 Bv L:1.5B R:1.6B
Pri tomto meraní sme nezaznamenali žiadne abnormality, myslím že rozdiel v brzdných silách na jednotlivých stranách je uspokojivý.
Únik kvapaliny nebol nikde viditeľný, a priznám sa, hadičky sme prezerali asi povrchne, že sme neodkryli ten ochranný obal.
Takže bola by to náhoda, že v jednej chvíli povolili obidve naraz???
Idem za chvíľu do VOLVA pre auto, tak dám vedieť, čo sa presne stalo a asi ako.
Výsledok: 1 Bv L:3.0 R:3.1
2 Bv L:1.6 R:1.5
3 Bv L:1.5B R:1.6B
Pri tomto meraní sme nezaznamenali žiadne abnormality, myslím že rozdiel v brzdných silách na jednotlivých stranách je uspokojivý.
Únik kvapaliny nebol nikde viditeľný, a priznám sa, hadičky sme prezerali asi povrchne, že sme neodkryli ten ochranný obal.
Takže bola by to náhoda, že v jednej chvíli povolili obidve naraz???
Idem za chvíľu do VOLVA pre auto, tak dám vedieť, čo sa presne stalo a asi ako.
_________________
Volvo S40, r.v.05/99,benzín 2.0i 16V 100kW /B4204S/automat,typ: /AW 4052 LE/ čierna metalíza
390tis. km
Volvo S40, r.v.05/99,benzín 2.0i 16V 100kW /B4204S/automat,typ: /AW 4052 LE/ čierna metalíza
390tis. km
-
Offline
- Moderátor
- Příspěvky: 5113
- Registrován: 19 roků 1 měsíc
- Bydliště: PRG
POZOR NA PREDNÉ BRZDOVÉ HADIČKY !!!
Buď to byla těžko uvěřitelná náhoda, nebo začni přemýšlet koho jsi v poslední době nasr.l, nebo máš kromě jiného v háji hlavní brzdový válec (pouze teorie - jediné co mě ještě napadlo, že by se ty dva okruhy mohly někde prolínat, ale netuším, zda je to vůbec technicky možné/jak je to tam konstruované...)vlado píše:Takže bola by to náhoda, že v jednej chvíli povolili obidve naraz???.
_________________
Bestie V70XC-2.5T 20V___ (B5254T) (193hp/5100rpm, 270Nm/1800-5000rpm)__ (r.v. 1998, mod.99)
Modrej V70-2.5 20V _____ (B5254S) (170hp/6100rpm, 220Nm/4700rpm) ______ (r.v. 1997, mod.98)
Zenair CH-701D ___________ (zatím bez motoru, ve stádiu rekonstrukce)_______ (r.v. 2004)
Oliver CPI Oliver City____ (50ccm 2T) (3,2hp/7250rpm, 4,0Nm/5400rpm)_______ (r.v. 2005)
Bestie V70XC-2.5T 20V___ (B5254T) (193hp/5100rpm, 270Nm/1800-5000rpm)__ (r.v. 1998, mod.99)
Modrej V70-2.5 20V _____ (B5254S) (170hp/6100rpm, 220Nm/4700rpm) ______ (r.v. 1997, mod.98)
Zenair CH-701D ___________ (zatím bez motoru, ve stádiu rekonstrukce)_______ (r.v. 2004)
Oliver CPI Oliver City____ (50ccm 2T) (3,2hp/7250rpm, 4,0Nm/5400rpm)_______ (r.v. 2005)
-
Offline
- Příspěvky: 53
- Registrován: 18 roků 8 měsíců
- Bydliště: Bratislava
POZOR NA PREDNÉ BRZDOVÉ HADIČKY !!!
to sa priamo v servise poinformujem, ako je to konštrukčne vymyslené. podám hlásenie potom. náhoda to určite nebude, asi to mám napísané vo hviezdach. lebo presne takto pred rokom som mal nehodu a dva mesiace pred ňou ešte jednu. to som si myslel, že či to nebude do roka a do dňa zopakované. našťastie nie, ale bol som blízko.
_________________
Volvo S40, r.v.05/99,benzín 2.0i 16V 100kW /B4204S/automat,typ: /AW 4052 LE/ čierna metalíza
390tis. km
Volvo S40, r.v.05/99,benzín 2.0i 16V 100kW /B4204S/automat,typ: /AW 4052 LE/ čierna metalíza
390tis. km
POZOR NA PREDNÉ BRZDOVÉ HADIČKY !!!
Nechci se tě dotknout,ale technickou děláš poctivě,nebo přes kamarády???vlado píše:Lachtan, tým že auto používam denne /taxi/, tak často kontrolujem techický stav a priebežne sa snažím odhaliť nedostatky. Paradox je, že dve hodiny po tom ako sa to stalo, som bol objednaný po roku na STK a týždeň pred tým som bol v servise na kontrolu po roku, mimo geometrie, nastavenia svetiel a ostatnej kontroly som nechal aj premerať na brzdovej stolici brzdy.
-
Offline
- Příspěvky: 53
- Registrován: 18 roků 8 měsíců
- Bydliště: Bratislava
POZOR NA PREDNÉ BRZDOVÉ HADIČKY !!!
ja som mal ísť práve na STK. Paradoxne vyhladávam tie pracoviská, kde ma nepoznajú, práve kôli tomu, aby nemuseli akože prehliadať drobné nedostatky. Dokonca sa snažím tých pracovníkov upozorniť, že by som chcel prehliadku dosť podrobnú, nech viem na čom som. V tomto smere nechcem žiadne privilégia a ústupky...
_________________
Volvo S40, r.v.05/99,benzín 2.0i 16V 100kW /B4204S/automat,typ: /AW 4052 LE/ čierna metalíza
390tis. km
Volvo S40, r.v.05/99,benzín 2.0i 16V 100kW /B4204S/automat,typ: /AW 4052 LE/ čierna metalíza
390tis. km
-
Offline
- Příspěvky: 53
- Registrován: 18 roků 8 měsíců
- Bydliště: Bratislava
POZOR NA PREDNÉ BRZDOVÉ HADIČKY !!!
tak som bol pre auto v servise, vymenili 2ks hadičky a 2ks podložky, brzdovú kvapalinu, odvzdušnenie, práca a drobnosti za 170.- €...
potvrdili mi, že ak vypadne jeden okruh, druhý by mal pracovať správne. V mojom prípade všetci svatí pri mne stáli, keď ma "poslali" neplánovane na parkovisko. /neviem prečo som sa narýchlo rozhodol zmeniť trasu vtedy/. A v poslednej sekunde keď som už v podstate stál, praskli obidve hadičky...
potvrdili mi, že ak vypadne jeden okruh, druhý by mal pracovať správne. V mojom prípade všetci svatí pri mne stáli, keď ma "poslali" neplánovane na parkovisko. /neviem prečo som sa narýchlo rozhodol zmeniť trasu vtedy/. A v poslednej sekunde keď som už v podstate stál, praskli obidve hadičky...
_________________
Volvo S40, r.v.05/99,benzín 2.0i 16V 100kW /B4204S/automat,typ: /AW 4052 LE/ čierna metalíza
390tis. km
Volvo S40, r.v.05/99,benzín 2.0i 16V 100kW /B4204S/automat,typ: /AW 4052 LE/ čierna metalíza
390tis. km
-
Offline
- Příspěvky: 1081
- Registrován: 21 roků
- Bydliště: Praha
POZOR NA PREDNÉ BRZDOVÉ HADIČKY !!!
Taky jsem náhodou vlezl pod auto a při pohledu na brzdový hadičky jsem zblednul... druhej den mi je Marra měnil a říkal, že u 850 je odcházení předních hadiček častý problém... tu kontrolu doporučuju každému...
_________________
Je: Honda CBR1000RR Fireblade, 1000 ccm, 180 k, manuál, MY 2005, for fun | Opel Astra Sports Tourer, 1,4T, 140 k, kombi, automat, MY 2012, služebák
Bylo: Triumph Baby Speed, 600 ccm, 100 k, manuál, MY 2003, R.I.P. | Volvo 850 TDI, 140 k, kombi, automat, MY 1997, Prodáno... good luck v novém životě... | Volvo 940 D24TIC, kombi, automat, Prodáno na díly...
Je: Honda CBR1000RR Fireblade, 1000 ccm, 180 k, manuál, MY 2005, for fun | Opel Astra Sports Tourer, 1,4T, 140 k, kombi, automat, MY 2012, služebák
Bylo: Triumph Baby Speed, 600 ccm, 100 k, manuál, MY 2003, R.I.P. | Volvo 850 TDI, 140 k, kombi, automat, MY 1997, Prodáno... good luck v novém životě... | Volvo 940 D24TIC, kombi, automat, Prodáno na díly...
POZOR NA PREDNÉ BRZDOVÉ HADIČKY !!!
pokud se nepletu,žek vozidla taxislužby jezdí na STK každý rok.Nevěřím tomu,že za rok hadičky odešly.Takže někdo na předchozí STK byl šlendrián a hadičky nezkontroloval.Já koupil sedmu,která 4 roky stála dva měsíce jsem s ní jezdil,pak jsem se dostal za kamarádem na STK který mi řekl,že hadičky jsou popraskané a jedna dokonce prolínala.Nicméně než jsem se k opravě dostal uplynuly další tři měcíce ježdění a hadičky vydržely.to je další důvod,proč si nedat pancéřované sportovní hadice,neboť pod pancéřovaním není vidět stav gumy.vlado píše:tak som bol pre auto v servise, vymenili 2ks hadičky a 2ks podložky, brzdovú kvapalinu, odvzdušnenie, práca a drobnosti za 170.- €...
potvrdili mi, že ak vypadne jeden okruh, druhý by mal pracovať správne. V mojom prípade všetci svatí pri mne stáli, keď ma "poslali" neplánovane na parkovisko. /neviem prečo som sa narýchlo rozhodol zmeniť trasu vtedy/. A v poslednej sekunde keď som už v podstate stál, praskli obidve hadičky...
Jinak 170 euro je celkem slušná zlodějna.
-
Offline
- Příspěvky: 53
- Registrován: 18 roků 8 měsíců
- Bydliště: Bratislava
POZOR NA PREDNÉ BRZDOVÉ HADIČKY !!!
martin, mám STK každý rok, to je pravda. Tak isto je pravda, že pod tou pancierovou ochranou je možné prehliadnuť nejaký náznak a ďalšia vec je možná tá, že najazdených cca 45tis km za posledný rok u mňa mohol urobiť svoje. A to asi z 80% mesto. A keďže mám automat, tak brzdu využívam viac než dosť hlavne v meste. Takže v konečnom dôsledku je tu dosť faktorov, ktoré mohli ovplyvniť životnosť a namáhanie tých hadičiek. Ale už to neriešim, je to v poriadku a rozhodne si treba dávať pozor na to a priebežne kontrolovať.
A tých 170.- € je naozaj dosť, ale čo už. V danej chvíli som inak nemohol. Odťah do neznačkového servisu niečo stojí, hadičky by boli nejaké náhrady a k tomu práca === orig. VOLVO servis som mal 2 km vtedy. Tam som sa nejak doplazil po svojich. Asi by ma to vyšlo približne rovnako.
A tých 170.- € je naozaj dosť, ale čo už. V danej chvíli som inak nemohol. Odťah do neznačkového servisu niečo stojí, hadičky by boli nejaké náhrady a k tomu práca === orig. VOLVO servis som mal 2 km vtedy. Tam som sa nejak doplazil po svojich. Asi by ma to vyšlo približne rovnako.
_________________
Volvo S40, r.v.05/99,benzín 2.0i 16V 100kW /B4204S/automat,typ: /AW 4052 LE/ čierna metalíza
390tis. km
Volvo S40, r.v.05/99,benzín 2.0i 16V 100kW /B4204S/automat,typ: /AW 4052 LE/ čierna metalíza
390tis. km
-
Offline
- Servisman
- Příspěvky: 2404
- Registrován: 18 roků 4 měsíce
- Vůz: S80, 2,4
- Bydliště: Zlín
POZOR NA PREDNÉ BRZDOVÉ HADIČKY !!!
Brzdové okruhy jsou sice teoreticky 2 okruhové, ale rozhodně na to nespoléhejte. Pokud je auto nové a jeden okruh odejde, tak by měla být účinnost alespoň 60% a pedál bude zabírat výrazně níž. Pokud je auto staršího data, tak jsou už gumičky v hlavním válci mezi okruhy přece jen unavenější a dostanou se při sešlápnutí do míst, kde obvykle nechodí a může nastat propouštění mezi okruhy, takž přestává brzdit i druhý okruh.
U starších lednic bývá taková vychytávka, takový ventil, co uzavírá vadnou brzdovou trubku. Ne sice 100%, ale na dojetí to stačí, navíc i při zavzdušnění pomalým způsobem, rožne kontrolku na palubce. Tohle novější auta neumí, tam se to snažili vyřešit spínačem hladiny v nádobce, ale není to ono, protože to neřeší problém ale jen o něm informuje.
Praskání předních brzdových hadiček je normální u starších aut a je pravda že u pancéřovaných to není vidět. Kolikrát se divím na čem lidi jezdí.
U starších lednic bývá taková vychytávka, takový ventil, co uzavírá vadnou brzdovou trubku. Ne sice 100%, ale na dojetí to stačí, navíc i při zavzdušnění pomalým způsobem, rožne kontrolku na palubce. Tohle novější auta neumí, tam se to snažili vyřešit spínačem hladiny v nádobce, ale není to ono, protože to neřeší problém ale jen o něm informuje.
Praskání předních brzdových hadiček je normální u starších aut a je pravda že u pancéřovaných to není vidět. Kolikrát se divím na čem lidi jezdí.
_________________
V 740 GL r.v.88 B230F, ZF224HP , bylo V 960 B6304, 150kW s vlaječkou
V S80 , B5244S V 850 B5204
V 740 GL r.v.88 B230F, ZF224HP , bylo V 960 B6304, 150kW s vlaječkou
V S80 , B5244S V 850 B5204
-
Offline
- Příspěvky: 95
- Registrován: 11 roků 11 měsíců
- Bydliště: Slezsko
- Vůz: bylo:V40
POZOR NA PREDNÉ BRZDOVÉ HADIČKY !!!
něco podobného se mi stalo včera, akorát že za jízdy, takže jsem brzdil ručkou o 106, abych nevlítnul do auta na kruháči.
Kapalina v nádržce dost ubyla, domů jsem dojel krokem, dneska za světla to musím okouknout pod autem, kde to povolilo.
Dost nepříjemně mě to překvapilo, zřejmě někdo odbyl STK před rokem
Kapalina v nádržce dost ubyla, domů jsem dojel krokem, dneska za světla to musím okouknout pod autem, kde to povolilo.
Dost nepříjemně mě to překvapilo, zřejmě někdo odbyl STK před rokem
POZOR NA PREDNÉ BRZDOVÉ HADIČKY !!!
Jo to jsou ty STK kde auto ani nevidí,nebo nechají projít každý vrak.Jezdím na STK s auty docela pravidelně,a na 30% jsou přední hadice rozpraskané.john simple píše:něco podobného se mi stalo včera, akorát že za jízdy, takže jsem brzdil ručkou o 106, abych nevlítnul do auta na kruháči.
Kapalina v nádržce dost ubyla, domů jsem dojel krokem, dneska za světla to musím okouknout pod autem, kde to povolilo.
Dost nepříjemně mě to překvapilo, zřejmě někdo odbyl STK před rokem
-
Offline
- Příspěvky: 95
- Registrován: 11 roků 11 měsíců
- Bydliště: Slezsko
- Vůz: bylo:V40
POZOR NA PREDNÉ BRZDOVÉ HADIČKY !!!
razítko je Ostrava Hrabová. vzhledem k tomu, že tam před časem prošla STK i moje 120tka, tak si dovedu představit ty techniky Předchozí majitel v tom vozil údajně děti, prý to do servisu dával preventivně
-
Offline
- Příspěvky: 95
- Registrován: 11 roků 11 měsíců
- Bydliště: Slezsko
- Vůz: bylo:V40
POZOR NA PREDNÉ BRZDOVÉ HADIČKY !!!
volal jsem na to STK, nahlásil číslo protokolu, tak auto prošlo na poprvé, jen lehké závady, stabilizátor, budka karosérie a osvětlení spz. možná tam při udržbě někdo dal nekvalitní hadičku a časem odešla. Jakou značku tam koupit? Starline je dobrá značka ?
Kdo je online
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé