S80, (ale i ostatní) - připojování a odpojování od baterie!!

850 a novější modely řad C/S/V/XC
  • Autor
  • Zpráva
Offline
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 10
Registrován: 15 roků 1 měsíc
Bydliště: Ústí nad Labem

#1 S80, (ale i ostatní) - připojování a odpojování od baterie!!

Příspěvek od Radomír_1 »

Vážení přátelé, vyznavači zn. VOLVO.

Přestože jsem majitelem S80 (viz podpis) téměř 3 roky, účastníkem tohoto diskuzního fóra jsem sotva několik týdnů. Takže mi dovolte využít tuto příležitost, abych Vás všechny pozdravil a popřál mnoho slastných kilometrů za volanty všech typů vozidel "naší" ZNAČKY. Jak bývá mým zvykem, několik týdnů jsem toto fórum sledoval a "nasával atmosféru" a musím říci, že jsem se zde hodně dozvěděl a přiučil. Za to díky všem, kteří se nebojí své problémy zveřejnit a ještě více těm, kteří problémům rozumí a jsou ochotni, mnohdy velice trpělivě, fundovaně poradit, vysvětlit či pomoci. Ještě jednou děkuji.

A nyní k tomu co bych potřeboval vědět já:
Při řešení mnoha problémů a to napříč celým fórem, často narážím na problematiku odpojování baterie, vypínaní klíčku, přepíná klíčku do určité polohy, na určitou dobu atd., atd..., při různých opravách, úpravách či postupech řešení různých problémů s tím, že když tak nebude učiněno, vyskočí různé chybové hlášky a nezbyde než řešení přes diagnostiku.
Několik podobných "operací" mě na mém autě taky čeká a tak bych si nerad naběhl.

Chci tedy požádat fundované odborníky a i všechny ostatní kolegy co mají dobré zkušenosti z touto "elektroproblematikou", zdali by zde nemohli vysvětlit a příp. zobecnit:

1) Co se stane s vozidlem, když odpojím baterii - co mohu dále bezpečně na vozidle provádět za úpravy, opravy, prohlídky, ošetření a co naopak bez připojené baterie dělat zásadně nesmím??? Na jak dlouho (max.) je bezpečné mít auto zcela bez "šťávy"???

2) Kdy naopak musím baterii odpojit předem, než se do něčeho pustím, než něco odpojím? (manipulace s váhou vzduchu?, s atorádiem?, s panelem klimatizace?, volantem?, odpojování různých čidel, konektrů... apod.???

3) Když se hovoří o odpojení baterie, postačuje jen vypnou či vytáhnout klíček ze skříňky nebo např. rozpojit plusovou svorkovnici (umístěna u S80 v motorové části na straně řidiče v rohu u motorové přepážky vedle nádržky brzdovky), nebo musím jít na baterii samotnou a "urvat" /+/ (nebo snad raději /-/)?

Budu rád i za jakoukoliv dílčí radu, zkušenost či doporučení!
Za všechny odpovědi a příspěvky moc děkuji?
_________________
Volvo S80 2.0T_1999, B5204T4 (120 kW), manual, sv. šedá metal.

L4W
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 595
Registrován: 16 roků 4 měsíce
Bydliště: Šumperk
Vůz: Volvo XC90 D5 MY07

#2 S80, (ale i ostatní) - připojování a odpojování od bater

Příspěvek od L4W »

Já se řídím zásadou, že před odpojením jakéhokoliv napájeného zařízení (autorádio, panel klimy, vlastně skoro všechno) odpojím i baterii. Po vytáhnutí klíčku ze zapalování počkám min. 10 minut, pak teprv odpojím baterii - vždy minus pól. Při opětovném zapojování nejdříve klíček do zapalování na polohu II, pak připojit baterii.
Mám S60 2001, takže myslim, že u tvé s80 by to mohlo být stejné.
_________________
Volvo XC90 D5 MY07 136 kW green
Bylo: Volvo S60 2.4 125 kW; Volvo S80II 2.5T MY07 147 kW; Volvo XC90 2.5T MY05 154 kW

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 3094
Registrován: 18 roků 3 měsíce
Bydliště: Teplicko
Vůz: TeslaS85D,Volvo S60 2.4T,V70 2.4,850T-5R
Bydliště: Bílina

#3 S80, (ale i ostatní) - připojování a odpojování od bater

Příspěvek od eLzyx »

přesně jak píše L4W ... já navíc odpojuji baterii i v případě, že do auta mlátím kladivem - kdo ví jak jsou ty airbag senzory citlivé ;-)
_________________
je: Millennium Falcon Tesla model S 85D 2015, Solid White; andělíček můj strážníček S60 2.4T 147kW 2001, Maya Yellow; Strup 850 T5R 7 místné kombi 177kW 1994, Cream Yellow (schovaná pod Stone Black); Weisser Riese - bílý obr V70 2.4i 103kW 2001, Polar White; lehárošwágen VW T2b 1.6 37,5kW 1973, Kansas Beige/Pastel White
bylo: S80 se zadřenou 2.5T avtomat AWD 2004; Volvo C70 T5 (B5234T3) 1999

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 295
Registrován: 15 roků 6 měsíců
Vůz: S70 2,5T
Bydliště: Banska Bystrica, Slovensko

#4 S80, (ale i ostatní) - připojování a odpojování od bater

Příspěvek od Tomas BB, SK »

V podstate suhlas s L4W. Odpojenie baterie s vytiahnutym klucikom od zapalovania. Robim to pomerne casto a nicomu to nevadi, akurat sa zresetuje PC a hodnoty v RJ motora naskocia na defaultne a chvilu (1 den) sa motor "uci" - pravdepodobne si nastavuje zmes a predzapal pre rozne teploty motora. Autoradio si nastavene predvolby stanic pamata aj po dvoch dnoch bez stavy. S airbagmi tiez nie je problem, nenaskakuje ziadna hlaska.

Aky pol odpojis je v zasade jedno, ale odpajania - polu ma tu vyhodu ze nehrozi nahodny skrat pri povolovani.

Akurat narozumiem preco by som mal baterku zapajat pri polohe klucu II.

podotykam ze mam S70, softturbo, 1998.
_________________
Volvo S70 2,5T, B5254T, '98 najeto cca 160 tis km

ok2ucx
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 2620
Registrován: 15 roků 10 měsíců
Bydliště: Beskydy
Vůz: V90CC-T6/S80-V8/740/940/C30
Kontaktovat uživatele:

#5 S80, (ale i ostatní) - připojování a odpojování od bater

Příspěvek od ok2ucx »

Tomas BB, SK píše:...Aky pol odpojis je v zasade jedno, ale odpajania - polu ma tu vyhodu ze nehrozi nahodny skrat pri povolovani...
Tohle bych asi zdůraznil jako velmi dobrou praktiku: mínus (záporný) pól odpojovat jako první a připojovat jako poslední. Nedodržení tohoto pravidla může mít za následek "svařovací" ohňostroje na nářadí, kterým se šroub/matice povoluje/utahuje, nemluvě o možných následcích na zdraví či životě z odletujícího žhavého kovu.

Baterku jsem odpojoval ve Volvu, bez klíčku, žádné efekty. Na drobné práce na autě baterku neodpojuji.
U Citroënu jsem baterku neodpojoval, ani když jsem sundával airbag z volantu, tam mám prověřeno, že ŘJ airbagů je bez klíčku zcela bez napětí, také žádná jiná elektronika není ve volantu v tu chvíli pod napětím. U Volva to patrně nebude jiné, napájet airbagy nemá smysl, samotné pytle se bez napětí nezapálí.

Pavel
_________________
.::. V90CC T6 2018 .::. S80 V8 2007 .::. 940 2.3 1995 .::. 940 Polar 1994 .::. 740 Turbo 1988 .::.
Repase/klonování/párování elektroniky VOLVO - DIM / ICM / ECM / CEM / DEM / SAS & Optimalizace motoru
Start nezávislého topení z telefonu, vzdálená diagnostika: VDD - https://d5t5.com/article/vdash-vdd-dongle
https://D5T5.com https://d5t5.com/helpdesk
Specializovaný Volvo servis - CarDiag.info
Odpovědět
  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek

Zpět na „850 / 60 / 70 / 80 / 90 / XC - opravy“