Teploměr chladící kapaliny

První generace velkých předokolek
  • Autor
  • Zpráva
Marek Vild
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 183
Registrován: 19 roků
Bydliště: Praha 4

Teploměr chladící kapaliny

Příspěvek od Marek Vild »

Ahoj všem, a hezké pondělí, pokud možno.

Měl jsem včera menší problém s teploměrem chladiče. Vracel jsem se zpět do Prahy po D5. Najel jsem na ni za Mýtem. Rychlost 120 km/h s tempomatem, motor točí cca 3250 otáček.
Po cca 15 km (před Berounem) začala stoupat ručka teploměru z vodorovné polohy, zastavila se asi 3 mm pod červeným polem. Dál to nelezlo.

Po asi 4 km je zúžení do jednoho (průjezd Berounem), snížení rychlosti 100 - 80 - 60km, teplota klésa a teploměr je téměř vodorovný.
Po orojetí zúžením, před stoupáním před Loděnicemi řadím čtyřku, kterou točím někam ke 4000, dávám za 5, nahoře na kopci tam mám asi 110-115 km, dolaďuji tempomatem na 120 km/h - teplměr je zase 3 mm pod čeveným polem.

Sjezd do Loděnic, teploměr jde dolů, výjezd do táhlého stopání před Rudnou, teploměr zase nahoru.

Dojezd po jižní spojce a sjezd u OBI Roztyly, rchlost cca 90 km, otáčky 1900 - 2000, teploměr nahoře.

Jelo se ve čtyřech, teplota venku 19-20 stupňů. Auto jelo jinak naprosto v pohodě, motor neškubal, a reagoval zcela normálně na přidání i ubrání plynu. Ráno jsem jel tu samou trasu v opačném směru, a o teploměru jsem nevěděl. Je to zhruba 70km.
------------------------------------------------------------------------------------
1) Nezdá se mi, že by teplota chladicího média lítala tak rychle. Když ručka teploměru klesala, šlo to tak rychle, že to bylo viditelné okem, asi 1mm za vteřinu. Nahoru lezla pomaleji.

2) Vyrovnávací nádržku chladiče mám dolitou na maximum. Pohledově nikde nic neteče.

3) Po dojezdu běžel ventilátor za chladičem. Vypnul se současně s vypnutím motoru. Neměl by běžet ještě nejakou chvilku potom?

4) Po dojezdu se dala na vrchním deklu hlavy motoru bez problému udržet ruka s otevřenou dlaní. Tipuju to na vadný čidlo teploměru.

Mám to sice v podpisu, ale pokud to někdo nenosíte zpaměti v hlavě, je to dvoulitr 93kw, 126 koní.

Přadem dík za rady a tipy, a ať Vám to všem dobře jezdí.

Výsledek: Problémem byl vadný termostat
_________________
Marek, V 850, 1996, B5202S

marra
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Servisman
Příspěvky: 894
Registrován: 19 roků 6 měsíců
Bydliště: Praha

Příspěvek od marra »

typoval bych na nedostatečnou cirkulaci okruhu,nebo zanešeny prostor mezi chladičema, termostat nebo vodní pumpu..
_________________
VOLVO C70 2.5 T aut. r.v. 1998. vstřiky 440ccm 19" turbo s provozem na E85
VOLVO 850 2.3 T5 20V r.v. 1996 man.R.I.P
50°06´18.15"S 14°21´31.50"V

Marek Vild
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 183
Registrován: 19 roků
Bydliště: Praha 4

Příspěvek od Marek Vild »

Ahoj Marro
Asi bych měl začít vyčištěním chladící soustavy, to by mělo nejmíň bolet, i finančně, ne?

Pokud jde o tu pumpu, na nějakém anglicko-jazyčném webu jsem četl, že 850 mívá po 200 000km problémy s vodní pumpou, já tam má teď 212 000, ale nevím jestli nekecali.
_________________
Marek, V 850, 1996, B5202S

black hawk
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 122
Registrován: 19 roků 2 měsíce
Bydliště: prag
Zabanován: Trvale

Příspěvek od black hawk »

vodní pumpa se má mněnit vždy s rozvodama

Marek Vild
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 183
Registrován: 19 roků
Bydliště: Praha 4

Příspěvek od Marek Vild »

Předchozí majitel to kupoval, když to mělo asi 140 000 km, rozvody měnili ve 120 000, tak nevím, jestli byla měněná. :?:
_________________
Marek, V 850, 1996, B5202S

Jarda S40
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 1471
Registrován: 19 roků 3 měsíce
Vůz: S40, V70-I, 850, 460 variomatik
Bydliště: Praha 9

Příspěvek od Jarda S40 »

Třeba je to blbost, ale měl jsem auto, kde lítal teploměr podle otáček motoru. Respektive podle napětí alternátoru. Asi byl někde špatný kontakt. Když jsem to zjistil, tak jsem to dál neřešil. Zkus to sledovat.

sven
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 42
Registrován: 18 roků 11 měsíců
Bydliště: Praha

Příspěvek od sven »

marra píše:typoval bych na nedostatečnou cirkulaci okruhu,nebo zanešeny prostor mezi chladičema, termostat nebo vodní pumpu..
můj tip je zas zanešenej chladič všema těma mouchama a vším, co se tam nachytá... osobní zkušenost.
_________________
bylo:
1973 Saab 99 GL 4dv. Tuzex verze
1981 Saab 900 Turbo 4dv.
1988 V240 B230K MAN arabská verze
1996 V850 AWD MAN
2001 V70XC 2,4T AT US verze
je:
2008 XC70 3,2 Summum
1993 Saab 900 Classic Convertible Nova Black
2002 Saab 9-3 Aero 5D modrá

Marek Vild
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 183
Registrován: 19 roků
Bydliště: Praha 4

Příspěvek od Marek Vild »

Tak jsem dnes nechal propláchnout chladič WAPkou, zas...ej byl docela slušně. Cestou zpět, začal teploměr zase jankovatět. Nebylo to už tak hrozný, ručka se zastavila cca 5 mm pod červeným, orpoti dřívějším 2-3mm, takže i to evidentně pomohlo.
Začínám mít téměř jistotu, že to bude termostat, asi funguje, ale nějak tak napůl, a tím že se umyl ten chladič, tak mu stačí i menší propustnost a neleze to tak vysoko. Půjde pryč, a bude nový.
Díky všem za rady, dám vědět jak to dopadlo.
_________________
Marek, V 850, 1996, B5202S

black hawk
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 122
Registrován: 19 roků 2 měsíce
Bydliště: prag
Zabanován: Trvale

Příspěvek od black hawk »

ručička teploměru u 850tek má vylést na prostředek a ani se nehnout.je to tak u všech.

standa
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 1743
Registrován: 20 roků 1 měsíc
Bydliště: Brno
Vůz: Amazon, 1800ES, 240, 480, 740,760, T603
Participant x 1

Příspěvek od standa »

Chápu, že následující rada je v tomhle počasí vražedná:
Když teploměr poleze k červenýmu, tak zapni topení a větrák na maximum. Jestli to bude mít vliv, tak to je termostatem.
_________________
121 Amazon, B20A, 1970
244 GL, 1980, B21A, Tuzex
3x 240 kombi, 1991-3, B200F, B230F, Super Polar, Eaton Diff Locker, Standheizung
Tatra 603, 1970, V8

Marek Vild
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 183
Registrován: 19 roků
Bydliště: Praha 4

Příspěvek od Marek Vild »

To Standa: To s tím topením mě taky napadlo, zkusím to. Mám kliku, že kamarád má na zahradě bazén, takže se tam pak vyléčím ;)

To Pulpes: Právě proto mě to tak rozčiluje, je to tak vesměs u všech (novějších) aut, ta ručička se nesmí ani hnout. Byl jsem z dob své éry se Škodou 120 zvyklý na to, že tam stačilo stát v létě chvilku v koloně, a už to lezlo nahoru. Nikdy nevařila, měl jsem chladící okruh v pořádku, jednou do roka jsem ho vždy nechal natlakovat a přetěsnit, takže v pohodě, ale ta ručička byla v horku vždycky výš.
Ale ve V 850 musí být vodorovně.
_________________
Marek, V 850, 1996, B5202S

black hawk
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 122
Registrován: 19 roků 2 měsíce
Bydliště: prag
Zabanován: Trvale

Příspěvek od black hawk »

opravdu ta ručička se ani nehne.volva maj chlazeni dost vymakaný.

Marek Vild
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 183
Registrován: 19 roků
Bydliště: Praha 4

Příspěvek od Marek Vild »

Tak mám vyměněný termostat, a zatím se to ani nehne. Doufám, že to bylo ono.
_________________
Marek, V 850, 1996, B5202S

Marek Vild
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 183
Registrován: 19 roků
Bydliště: Praha 4

Příspěvek od Marek Vild »

Tož, bylo to termostatem, zdá se, že je to v pohodě.
_________________
Marek, V 850, 1996, B5202S

bidak
Ověřený
Offline
Příspěvky: 221
Registrován: 19 roků 10 měsíců
Bydliště: Praha 5

Příspěvek od bidak »

Marek Vild píše:Tož, bylo to termostatem, zdá se, že je to v pohodě.
blahopreju, tohle potesi :)

me pro zmenu chladic tece...
_________________
850 '96 2,5 10V automat
S40 '00 1,8 automat
V70 '00 TDI automat
V70 '15 T5 automat

Marek Vild
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 183
Registrován: 19 roků
Bydliště: Praha 4

Příspěvek od Marek Vild »

Kdy by jste se v tom někdo chtěl vrtat sám tady je návod, jak vyměnit termostat a čidlo teploty pro 850/S a V 70.

http://www.volvospeed.com/volvo_performance.php

Ale musíte se tam proklikat přes Reapirs/Maintenance vlevo, a pak část Engine.
_________________
Marek, V 850, 1996, B5202S

Zpět na „850, S / V70 (-00), C70“

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé