Teploměr chladící kapaliny
- Autor
- Zpráva
-
Offline
- Příspěvky: 183
- Registrován: 19 roků
- Bydliště: Praha 4
Teploměr chladící kapaliny
Ahoj všem, a hezké pondělí, pokud možno.
Měl jsem včera menší problém s teploměrem chladiče. Vracel jsem se zpět do Prahy po D5. Najel jsem na ni za Mýtem. Rychlost 120 km/h s tempomatem, motor točí cca 3250 otáček.
Po cca 15 km (před Berounem) začala stoupat ručka teploměru z vodorovné polohy, zastavila se asi 3 mm pod červeným polem. Dál to nelezlo.
Po asi 4 km je zúžení do jednoho (průjezd Berounem), snížení rychlosti 100 - 80 - 60km, teplota klésa a teploměr je téměř vodorovný.
Po orojetí zúžením, před stoupáním před Loděnicemi řadím čtyřku, kterou točím někam ke 4000, dávám za 5, nahoře na kopci tam mám asi 110-115 km, dolaďuji tempomatem na 120 km/h - teplměr je zase 3 mm pod čeveným polem.
Sjezd do Loděnic, teploměr jde dolů, výjezd do táhlého stopání před Rudnou, teploměr zase nahoru.
Dojezd po jižní spojce a sjezd u OBI Roztyly, rchlost cca 90 km, otáčky 1900 - 2000, teploměr nahoře.
Jelo se ve čtyřech, teplota venku 19-20 stupňů. Auto jelo jinak naprosto v pohodě, motor neškubal, a reagoval zcela normálně na přidání i ubrání plynu. Ráno jsem jel tu samou trasu v opačném směru, a o teploměru jsem nevěděl. Je to zhruba 70km.
------------------------------------------------------------------------------------
1) Nezdá se mi, že by teplota chladicího média lítala tak rychle. Když ručka teploměru klesala, šlo to tak rychle, že to bylo viditelné okem, asi 1mm za vteřinu. Nahoru lezla pomaleji.
2) Vyrovnávací nádržku chladiče mám dolitou na maximum. Pohledově nikde nic neteče.
3) Po dojezdu běžel ventilátor za chladičem. Vypnul se současně s vypnutím motoru. Neměl by běžet ještě nejakou chvilku potom?
4) Po dojezdu se dala na vrchním deklu hlavy motoru bez problému udržet ruka s otevřenou dlaní. Tipuju to na vadný čidlo teploměru.
Mám to sice v podpisu, ale pokud to někdo nenosíte zpaměti v hlavě, je to dvoulitr 93kw, 126 koní.
Přadem dík za rady a tipy, a ať Vám to všem dobře jezdí.
Výsledek: Problémem byl vadný termostat
Měl jsem včera menší problém s teploměrem chladiče. Vracel jsem se zpět do Prahy po D5. Najel jsem na ni za Mýtem. Rychlost 120 km/h s tempomatem, motor točí cca 3250 otáček.
Po cca 15 km (před Berounem) začala stoupat ručka teploměru z vodorovné polohy, zastavila se asi 3 mm pod červeným polem. Dál to nelezlo.
Po asi 4 km je zúžení do jednoho (průjezd Berounem), snížení rychlosti 100 - 80 - 60km, teplota klésa a teploměr je téměř vodorovný.
Po orojetí zúžením, před stoupáním před Loděnicemi řadím čtyřku, kterou točím někam ke 4000, dávám za 5, nahoře na kopci tam mám asi 110-115 km, dolaďuji tempomatem na 120 km/h - teplměr je zase 3 mm pod čeveným polem.
Sjezd do Loděnic, teploměr jde dolů, výjezd do táhlého stopání před Rudnou, teploměr zase nahoru.
Dojezd po jižní spojce a sjezd u OBI Roztyly, rchlost cca 90 km, otáčky 1900 - 2000, teploměr nahoře.
Jelo se ve čtyřech, teplota venku 19-20 stupňů. Auto jelo jinak naprosto v pohodě, motor neškubal, a reagoval zcela normálně na přidání i ubrání plynu. Ráno jsem jel tu samou trasu v opačném směru, a o teploměru jsem nevěděl. Je to zhruba 70km.
------------------------------------------------------------------------------------
1) Nezdá se mi, že by teplota chladicího média lítala tak rychle. Když ručka teploměru klesala, šlo to tak rychle, že to bylo viditelné okem, asi 1mm za vteřinu. Nahoru lezla pomaleji.
2) Vyrovnávací nádržku chladiče mám dolitou na maximum. Pohledově nikde nic neteče.
3) Po dojezdu běžel ventilátor za chladičem. Vypnul se současně s vypnutím motoru. Neměl by běžet ještě nejakou chvilku potom?
4) Po dojezdu se dala na vrchním deklu hlavy motoru bez problému udržet ruka s otevřenou dlaní. Tipuju to na vadný čidlo teploměru.
Mám to sice v podpisu, ale pokud to někdo nenosíte zpaměti v hlavě, je to dvoulitr 93kw, 126 koní.
Přadem dík za rady a tipy, a ať Vám to všem dobře jezdí.
Výsledek: Problémem byl vadný termostat
_________________
Marek, V 850, 1996, B5202S
Marek, V 850, 1996, B5202S
-
Offline
- Servisman
- Příspěvky: 894
- Registrován: 19 roků 6 měsíců
- Bydliště: Praha
-
Offline
- Příspěvky: 183
- Registrován: 19 roků
- Bydliště: Praha 4
Ahoj Marro
Asi bych měl začít vyčištěním chladící soustavy, to by mělo nejmíň bolet, i finančně, ne?
Pokud jde o tu pumpu, na nějakém anglicko-jazyčném webu jsem četl, že 850 mívá po 200 000km problémy s vodní pumpou, já tam má teď 212 000, ale nevím jestli nekecali.
Asi bych měl začít vyčištěním chladící soustavy, to by mělo nejmíň bolet, i finančně, ne?
Pokud jde o tu pumpu, na nějakém anglicko-jazyčném webu jsem četl, že 850 mívá po 200 000km problémy s vodní pumpou, já tam má teď 212 000, ale nevím jestli nekecali.
_________________
Marek, V 850, 1996, B5202S
Marek, V 850, 1996, B5202S
-
Offline
- Příspěvky: 122
- Registrován: 19 roků 2 měsíce
- Bydliště: prag
- Zabanován: Trvale
-
Offline
- Příspěvky: 183
- Registrován: 19 roků
- Bydliště: Praha 4
-
Offline
- Příspěvky: 1471
- Registrován: 19 roků 3 měsíce
- Vůz: S40, V70-I, 850, 460 variomatik
- Bydliště: Praha 9
-
Offline
- Příspěvky: 42
- Registrován: 18 roků 11 měsíců
- Bydliště: Praha
můj tip je zas zanešenej chladič všema těma mouchama a vším, co se tam nachytá... osobní zkušenost.marra píše:typoval bych na nedostatečnou cirkulaci okruhu,nebo zanešeny prostor mezi chladičema, termostat nebo vodní pumpu..
_________________
bylo:
1973 Saab 99 GL 4dv. Tuzex verze
1981 Saab 900 Turbo 4dv.
1988 V240 B230K MAN arabská verze
1996 V850 AWD MAN
2001 V70XC 2,4T AT US verze
je:
2008 XC70 3,2 Summum
1993 Saab 900 Classic Convertible Nova Black
2002 Saab 9-3 Aero 5D modrá
bylo:
1973 Saab 99 GL 4dv. Tuzex verze
1981 Saab 900 Turbo 4dv.
1988 V240 B230K MAN arabská verze
1996 V850 AWD MAN
2001 V70XC 2,4T AT US verze
je:
2008 XC70 3,2 Summum
1993 Saab 900 Classic Convertible Nova Black
2002 Saab 9-3 Aero 5D modrá
-
Offline
- Příspěvky: 183
- Registrován: 19 roků
- Bydliště: Praha 4
Tak jsem dnes nechal propláchnout chladič WAPkou, zas...ej byl docela slušně. Cestou zpět, začal teploměr zase jankovatět. Nebylo to už tak hrozný, ručka se zastavila cca 5 mm pod červeným, orpoti dřívějším 2-3mm, takže i to evidentně pomohlo.
Začínám mít téměř jistotu, že to bude termostat, asi funguje, ale nějak tak napůl, a tím že se umyl ten chladič, tak mu stačí i menší propustnost a neleze to tak vysoko. Půjde pryč, a bude nový.
Díky všem za rady, dám vědět jak to dopadlo.
Začínám mít téměř jistotu, že to bude termostat, asi funguje, ale nějak tak napůl, a tím že se umyl ten chladič, tak mu stačí i menší propustnost a neleze to tak vysoko. Půjde pryč, a bude nový.
Díky všem za rady, dám vědět jak to dopadlo.
_________________
Marek, V 850, 1996, B5202S
Marek, V 850, 1996, B5202S
-
Offline
- Příspěvky: 122
- Registrován: 19 roků 2 měsíce
- Bydliště: prag
- Zabanován: Trvale
-
Offline
- Příspěvky: 1743
- Registrován: 20 roků 1 měsíc
- Bydliště: Brno
- Vůz: Amazon, 1800ES, 240, 480, 740,760, T603
x 1
Chápu, že následující rada je v tomhle počasí vražedná:
Když teploměr poleze k červenýmu, tak zapni topení a větrák na maximum. Jestli to bude mít vliv, tak to je termostatem.
Když teploměr poleze k červenýmu, tak zapni topení a větrák na maximum. Jestli to bude mít vliv, tak to je termostatem.
_________________
121 Amazon, B20A, 1970
244 GL, 1980, B21A, Tuzex
3x 240 kombi, 1991-3, B200F, B230F, Super Polar, Eaton Diff Locker, Standheizung
Tatra 603, 1970, V8
121 Amazon, B20A, 1970
244 GL, 1980, B21A, Tuzex
3x 240 kombi, 1991-3, B200F, B230F, Super Polar, Eaton Diff Locker, Standheizung
Tatra 603, 1970, V8
-
Offline
- Příspěvky: 183
- Registrován: 19 roků
- Bydliště: Praha 4
To Standa: To s tím topením mě taky napadlo, zkusím to. Mám kliku, že kamarád má na zahradě bazén, takže se tam pak vyléčím
To Pulpes: Právě proto mě to tak rozčiluje, je to tak vesměs u všech (novějších) aut, ta ručička se nesmí ani hnout. Byl jsem z dob své éry se Škodou 120 zvyklý na to, že tam stačilo stát v létě chvilku v koloně, a už to lezlo nahoru. Nikdy nevařila, měl jsem chladící okruh v pořádku, jednou do roka jsem ho vždy nechal natlakovat a přetěsnit, takže v pohodě, ale ta ručička byla v horku vždycky výš.
Ale ve V 850 musí být vodorovně.
![Wink ;)](./images/smilies/wink.gif)
To Pulpes: Právě proto mě to tak rozčiluje, je to tak vesměs u všech (novějších) aut, ta ručička se nesmí ani hnout. Byl jsem z dob své éry se Škodou 120 zvyklý na to, že tam stačilo stát v létě chvilku v koloně, a už to lezlo nahoru. Nikdy nevařila, měl jsem chladící okruh v pořádku, jednou do roka jsem ho vždy nechal natlakovat a přetěsnit, takže v pohodě, ale ta ručička byla v horku vždycky výš.
Ale ve V 850 musí být vodorovně.
_________________
Marek, V 850, 1996, B5202S
Marek, V 850, 1996, B5202S
-
Offline
- Příspěvky: 122
- Registrován: 19 roků 2 měsíce
- Bydliště: prag
- Zabanován: Trvale
-
Offline
- Příspěvky: 183
- Registrován: 19 roků
- Bydliště: Praha 4
-
Offline
- Příspěvky: 183
- Registrován: 19 roků
- Bydliště: Praha 4
-
Offline
- Příspěvky: 221
- Registrován: 19 roků 10 měsíců
- Bydliště: Praha 5
-
Offline
- Příspěvky: 183
- Registrován: 19 roků
- Bydliště: Praha 4
Kdy by jste se v tom někdo chtěl vrtat sám tady je návod, jak vyměnit termostat a čidlo teploty pro 850/S a V 70.
http://www.volvospeed.com/volvo_performance.php
Ale musíte se tam proklikat přes Reapirs/Maintenance vlevo, a pak část Engine.
http://www.volvospeed.com/volvo_performance.php
Ale musíte se tam proklikat přes Reapirs/Maintenance vlevo, a pak část Engine.
_________________
Marek, V 850, 1996, B5202S
Marek, V 850, 1996, B5202S
Kdo je online
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé