co sem zase pleteš Castrol - ty jsi s tím snad posedlý.....martinopel píše:A jak strašně špatně na tom bude teprve olej který má podle SAE 0W40 .deanoli píše: 1) lehkoběžné oleje tu zdaleka nejsou jen kvůli snížení spotřeby ale hlavně kvůli rychlejšímu promazání všech potřebných míst u moderních motorů a v neposlední řadě kvůli vyšší teplotní odolnosti a oxidační stabiltě což je nutné pro dosažení delšího výměnného intervalu. Pro info: při 0W-30 potřebuješ pro zaolejování celého motoru a teplotě 0st. cca 5 vteřin u 10W-40 10 vteřin. Při teplotě -10 však už jde o rozdíl cca 25 vteřin a při teplotě -20 dokonce až 50 vteřin v neprospěch 10W-40.![]()
Mám technický dotaz.Proč Castrol Magnatec 5W50 najeto cca 1000km po rozetření mezi prsty dře,zatím co i pitomý Mogul ve spejné specifikaci na stejné ruce na stejných prstech citelně maže???

Jinak, já už to nezažil ale podobně se přejímal letecký petrolej v Milovicích. Pamětníci z branže ještě zažili jak přijeli vagony, ruský oficír pustil ventil, rozetřel petrolej po dlani a skazál "eto charašo". Netvrdím samozřejmě že těch pár migů tehdá spadlo kvůli palivu - přesto se raději spoléhám na exaktnější metody než prsty byť zkušeného mechanika (samozřejmě při vší úctě k Tobě).