Volvo V70 TDi tlaky ve válcích - Přísada od oleje???

jak si doma vyladit motor apod.
  • Autor
  • Zpráva
Daniel Kout
Ověřený
Offline
Příspěvky: 1320
Registrován: 15 roků 9 měsíců
Bydliště: Liberec
Vůz: S90 B5

Volvo V70 TDi tlaky ve válcích - Přísada od oleje???

Příspěvek od Daniel Kout »

Ahoj, toto téma se na fóru už jistě probíralo, přes to se zeptám formou nového topicu, děkuji.

Včera na diagnostice měřili u mojí V70 TDi tlaky ve válcích a ouha - jsou tam nižší tlaky než mají být, z toho jeden válec je horší. Jako jednu z možných variant (tu nejlevnější) mi poradili přísadu do oleje. Pozor NIC MI NENUTILI, pouze zkusili poradit.

Rada zní - spolu s každým novým olejem nalít: GOLD EAGLE, M15, MOTOR DOKTOR (MT15). Sami to prý u svých soukromých vylágrovaných TDi používají. Dostal jsem i kontakt na garážovku, která se zabývá výhradně VW Transporter a dle jejich názoru to celkem funguje, motor se zklidní, dojde ke zvýšení (asi jen mírnému) kompresních tlaků.

Máte s něčím podobným praktické zkušenosti? Vím, že toto je pro spoustu z Vás co dělají motory kontroverzní a zároveň obehrané téma. Proto spíš než přednášky z tribologie, o politice jednotlivých výrobců maziv a přidávaných aditiv do olejů mě zajímají PRAKTICKÉ ZKUŠENOSTI.

Díky za reakce. Dan
_________________
S90 B5

Daniel Kout
Ověřený
Offline
Příspěvky: 1320
Registrován: 15 roků 9 měsíců
Bydliště: Liberec
Vůz: S90 B5

Volvo V70 TDi tlaky ve válcích - Přísada od oleje???

Příspěvek od Daniel Kout »

Asi si teď odpovím sám: toto jsem našel k přísadám do oleje - celkem to vystihuje celou problematiky, přes to, pokud máte někdo osobní zkušenost, moc prosím o reakci, díky.

Přísady do oleje - citace:

"vytahuju jen to nejpodstatnější -
150Km ve Feldě bez kapky vody...Tomuhle se musím smát, co kompozice na šálách, atd...Keramika nekeramika.. Směje se i táta co mi koukl přez rameno - mimochodem automobilový inženýr, motorář s diplomem právě z ČVUT Praha..."-

No to je pekna blbost, vezmi v uvahu ze test ktery byl proveden ma pramalo spolecneho s podminkami v jakych pracuji treci pary v motoru. Vsechny tyto zazraky maji na obalu uvedeno kdejakou univerzitou byly testovane, coz casto byva pravda, prijdou do laboratore, zaplati testy, testy dopadnou na hovno, dostanou protokol z mereni a na obalu je po pravde napsano "testovano v laboratorich univerzity XY" Tyhle zazraky casto funguji na dvou princepech, jako modifikatory viskozity - viskoznejsi olej casto dokaze obnovit kompresni tlaky a snizit hlucnost opotrebeneho motoru, pripravky obsahujici mazivostni prisady na bazi halogenu zase dokazi velmi vyrazne zvetsit mazaci schopnosti oleje a snizit treni, tak proc je tam sakra nedavaji uz vyrobci oleju? Obvykle pouzitim takovychto prisad olej chemicky degraduje, motor byva nadmerne korozivne zatezovan a jeho zivotnost se spis snizuje.

---

Každý aspoň trochu slušný olej v sebě obsahuje všechny tyhle fujtably,ale ve vyváženém stavu tak,aby jeden přípravek nepotlačil druhý.Když přidáš do oleje ještě něco navíc/nějaký supr humus,třeba na ještě lepší mazání nebo na vytěsnění lágrů nebo pístu/tak porušíš vyvážení složek a olej má naprosto jiné složení než jaké udává na etiketě API a ACEA.A pokud jsi soudný a víš proč se motor točí tak uznáš sám žetyhle sajraty jsou pouze reklamní kydy a chtějí tě oškubat a vyhnat z kapsy peníze.

---

Tak to už mi dorazilo úplně, on je ten přípravek tak inteligentní, že ví, kam se má na tý vačce vrstvit! Viz opotřebení na prostředním obrázku (2) a jeho dokonelé vyplnění vpravo (3).
_________________
S90 B5

selap
Ověřený
Offline
Příspěvky: 1314
Registrován: 17 roků 7 měsíců
Bydliště: Brno
Vůz: V70 III D3 AT '12

Volvo V70 TDi tlaky ve válcích - Přísada od oleje???

Příspěvek od selap »

Zjednodušeně jde taky říct abys použil hustější olej,nalij tam nějaký kvalitní minerál 15w-40 a uvidíš.
_________________
V70III D3 aut. 2012
bylo 760 GLE 2.4 TD 1986,V70I 2.4 Tdi 1999, V70II 2.5TDI 01 man.

travex
Ověřený
Offline
Příspěvky: 1047
Registrován: 20 roků 7 měsíců
Bydliště: Praha

Volvo V70 TDi tlaky ve válcích - Přísada od oleje???

Příspěvek od travex »

ja jsem casem utavil motor ve svym fiatku, zacal zrat olej (asi tak litr na 1000) a tlaky nebyly zadna slava.... vyresil jsem to "hustsim" olejem, pomuze to, ale ne dost a ne na dlouho...

pokud to myslis se svym volvikem vazne a chces ho jeste nejakou delsi dobu mit a chces aby ti slouzil jeste mnoho km, tak radsi zgeneralkuj motor (minimalne ho prekrouzkuj, pokud je sance) a nemusis resit prisady... ve vysledku te to vyjde sice draz (ale ona i ta prisada neco stoji).... :-)
_________________

XC70 II Ocean Race/R B5244T3 ARD AUT 2002
MB W169 266.920 AUT 2005
BMW F800ST 2008
Romet Pony M301 1988

Daniel Kout
Ověřený
Offline
Příspěvky: 1320
Registrován: 15 roků 9 měsíců
Bydliště: Liberec
Vůz: S90 B5

Volvo V70 TDi tlaky ve válcích - Přísada od oleje???

Příspěvek od Daniel Kout »

Díky, GO motoru asi budu muset řešit. Motor má nízké tlaky ve válcích. Musím si rozmyslet, co s tím. Auto bylo levné, ale má chuť do něj investovat má určitý strop. Na kolik přijde taková GO motoru?
_________________
S90 B5

selap
Ověřený
Offline
Příspěvky: 1314
Registrován: 17 roků 7 měsíců
Bydliště: Brno
Vůz: V70 III D3 AT '12

Volvo V70 TDi tlaky ve válcích - Přísada od oleje???

Příspěvek od selap »

No to asi bude jak kde,ale když jsem před 4 lety chtěl překruhovat 6ti vál,tak se z toho stala výměna-písty,čepy, kruhy+nějaký drobnosti jako gufírka ventilů atd. a vyšlo to na 12tis.Takže bych to odhadl dnes na nějakých +-15.Třeba mě někdo doplní konkrétněji a taky nikdo neví,co všechno budeš potřebovat udělat.
_________________
V70III D3 aut. 2012
bylo 760 GLE 2.4 TD 1986,V70I 2.4 Tdi 1999, V70II 2.5TDI 01 man.

Daniel Kout
Ověřený
Offline
Příspěvky: 1320
Registrován: 15 roků 9 měsíců
Bydliště: Liberec
Vůz: S90 B5

Volvo V70 TDi tlaky ve válcích - Přísada od oleje???

Příspěvek od Daniel Kout »

selap píše:No to asi bude jak kde,ale když jsem před 4 lety chtěl překruhovat 6ti vál,tak se z toho stala výměna-písty,čepy, kruhy+nějaký drobnosti jako gufírka ventilů atd. a vyšlo to na 12tis.Takže bych to odhadl dnes na nějakých +-15.Třeba mě někdo doplní konkrétněji a taky nikdo neví,co všechno budeš potřebovat udělat.
Hmm - pěkný. A ještě budu půl roku chodit pěšky... Jak to může trvat dlouho - taková oprava????
_________________
S90 B5

selap
Ověřený
Offline
Příspěvky: 1314
Registrován: 17 roků 7 měsíců
Bydliště: Brno
Vůz: V70 III D3 AT '12

Volvo V70 TDi tlaky ve válcích - Přísada od oleje???

Příspěvek od selap »

Pokud je všechno nachystáno,nemělo by to přesáhnout 3 dny.Pokud je perfektně nachystáno,dalo by se stihnout za den.
_________________
V70III D3 aut. 2012
bylo 760 GLE 2.4 TD 1986,V70I 2.4 Tdi 1999, V70II 2.5TDI 01 man.

marra
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Servisman
Příspěvky: 893
Registrován: 19 roků 6 měsíců
Bydliště: Praha

Volvo V70 TDi tlaky ve válcích - Přísada od oleje???

Příspěvek od marra »

selap píše:Pokud je všechno nachystáno,nemělo by to přesáhnout 3 dny.Pokud je perfektně nachystáno,dalo by se stihnout za den.
v ponděli ti přivezu auto na GO motoru a chci tě vidět jak ve středu odjiždim... :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
_________________
VOLVO C70 2.5 T aut. r.v. 1998. vstřiky 440ccm 19" turbo s provozem na E85
VOLVO 850 2.3 T5 20V r.v. 1996 man.R.I.P
50°06´18.15"S 14°21´31.50"V

dali
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 4112
Registrován: 18 roků 6 měsíců
Bydliště: R.I.P.
Vůz: ---
Bydliště: Jindřichův Hradec

Volvo V70 TDi tlaky ve válcích - Přísada od oleje???

Příspěvek od dali »

Danniel74 píše:Ahoj, toto téma se na fóru už jistě probíralo, přes to se zeptám formou nového topicu, děkuji.

Včera na diagnostice měřili u mojí V70 TDi tlaky ve válcích a ouha - jsou tam nižší tlaky než mají být, z toho jeden válec je horší.
Nějaký konkrétní hodnoty by nebyly? Pokud je tlak v jednom válci výrazně horší, může to bejt taky ohnutá ojnice (který předcházelo uvaření motoru a prasklá hlava), tu žádnou přísadou do oleje nespravíš.
Kdybys přecejen chtěl experimentovat s těm zázračnejma vodičkama do oleje, tak jestli bych něčemu byl ochotnej věřit, tak RVS http://www.rvs-tec.cz/sadydiesel.html Byla tu na něj refernce od uživatele hynek9, kterej to měl v naftový 850. Je to finský a dost drahý, takže mi selskej rozum napovídá, že kdyby to za ty peníze nedělalo nic, nebo dokonce motor zabilo, tak už bysme o tom slyšeli v televizi. Teď jinou jejich srágoru kolega zkusmo vzal do Transportéra do převodovky, kde drhly synchrony a zlepšení je cítit.

selap
Ověřený
Offline
Příspěvky: 1314
Registrován: 17 roků 7 měsíců
Bydliště: Brno
Vůz: V70 III D3 AT '12

Volvo V70 TDi tlaky ve válcích - Přísada od oleje???

Příspěvek od selap »

Záleží co všecko děláš,pokud to máš jen přepístovat tak to takovej děs není,ale není GO jako GO.Samo,že komplet všechno trvá dýl,ale kdy naposledy jsi dělal GO komplet se vším?Na kolik by taková poctivá oprava vyšla?Samo vč. turba a čerpadla.Myslím by to zajímalo víc lidí,zkus to aspoň nahrubo nastínit.
_________________
V70III D3 aut. 2012
bylo 760 GLE 2.4 TD 1986,V70I 2.4 Tdi 1999, V70II 2.5TDI 01 man.

marra
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Servisman
Příspěvky: 893
Registrován: 19 roků 6 měsíců
Bydliště: Praha

Volvo V70 TDi tlaky ve válcích - Přísada od oleje???

Příspěvek od marra »

neni to tak dlouho, V70ka 2.4T benzin zadřena klika kompllet GO vše nove original, včetně náplní cena 55tis i s vyndanim a nandanim motoru
850 2.0T benzin vše nove včetně rozvodů a naplní zuším 37tis
ted skladam znovu 2.3T benzin vše z novejch dilů předběžnej odhad 45tis
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
_________________
VOLVO C70 2.5 T aut. r.v. 1998. vstřiky 440ccm 19" turbo s provozem na E85
VOLVO 850 2.3 T5 20V r.v. 1996 man.R.I.P
50°06´18.15"S 14°21´31.50"V

marra
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Servisman
Příspěvky: 893
Registrován: 19 roků 6 měsíců
Bydliště: Praha

Volvo V70 TDi tlaky ve válcích - Přísada od oleje???

Příspěvek od marra »

ceny nema smysl rozepisovat spousta lidi by začalo hledat levvnější varianty, navíc stejně pochybuju že by si někdo nechal dobrovolně udělat GO motoru na 850ce za 50tis. když auto ma hodnotu 30tis. :spat:
_________________
VOLVO C70 2.5 T aut. r.v. 1998. vstřiky 440ccm 19" turbo s provozem na E85
VOLVO 850 2.3 T5 20V r.v. 1996 man.R.I.P
50°06´18.15"S 14°21´31.50"V

dali
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 4112
Registrován: 18 roků 6 měsíců
Bydliště: R.I.P.
Vůz: ---
Bydliště: Jindřichův Hradec

Volvo V70 TDi tlaky ve válcích - Přísada od oleje???

Příspěvek od dali »

marra píše:ceny nema smysl rozepisovat spousta lidi by začalo hledat levvnější varianty, navíc stejně pochybuju že by si někdo nechal dobrovolně udělat GO motoru na 850ce za 50tis. když auto ma hodnotu 30tis. :spat:
Myslím, že jednoho takovýho magora znám :mrgreen:
Ten motor vypadá moc hezky :palec:
Naposledy upravil(a) dali dne 04 dub 2009 00:12, celkem upraveno 1 x.

Daniel Kout
Ověřený
Offline
Příspěvky: 1320
Registrován: 15 roků 9 měsíců
Bydliště: Liberec
Vůz: S90 B5

Volvo V70 TDi tlaky ve válcích - Přísada od oleje???

Příspěvek od Daniel Kout »

Hodnoty tlaků ve válcích jsou: 1, 3, 5 válec 26 bar, 4 válec 24 bar, 2 válec 21,5 bar.

Ideál má být 27 - 30 (tuším), pod 24 včetně je už (prý) kritické.
_________________
S90 B5

dali
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 4112
Registrován: 18 roků 6 měsíců
Bydliště: R.I.P.
Vůz: ---
Bydliště: Jindřichův Hradec

Volvo V70 TDi tlaky ve válcích - Přísada od oleje???

Příspěvek od dali »

Danniel74 píše: Hodnoty jsou: 1, 3, 5 válec 26 bar, 4 válec 24 bar, 2 válec 21,5 bar.
26 bar u vychladlýho motoru se steklým olejem si myslím že je na auto s 200-300 tisícema úplně vpohodě a mělo by to s tím i bez problémů startovat, kdybys měl 26 na všech válcích podle mě by šel jak hodinky. Tuším, že mám taky okolo 26 barů, najeto 210 poctivých, nežere to olej a emise jsem měl 0,18 s max odchylkou 0,03 mezi jednotlivýma pokusama. Fakt bych prověřil tu ojnici. Nevím jestli se to dá nějak zjistit bez sundání hlavy. Mimochodem, kdybys zjistil, že je krátká, měla by jít vyndat spodem se sundanou vanou, bez demontáže motoru.
Podle mě se nejedná o nadměrný opotřebení ale o nějakou havárii na jednom válci....

Daniel Kout
Ověřený
Offline
Příspěvky: 1320
Registrován: 15 roků 9 měsíců
Bydliště: Liberec
Vůz: S90 B5

Volvo V70 TDi tlaky ve válcích - Přísada od oleje???

Příspěvek od Daniel Kout »

Měření se provedlo při teplotě oleje 75°C. Jinak starty jsou ok - problémy začnou po cca. 2 minutách volnoběhu.
_________________
S90 B5

dali
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 4112
Registrován: 18 roků 6 měsíců
Bydliště: R.I.P.
Vůz: ---
Bydliště: Jindřichův Hradec

Volvo V70 TDi tlaky ve válcích - Přísada od oleje???

Příspěvek od dali »

Kdyby to mělo vyběhaný válce a smetený kroužky, tak by to taky mělo bejt znát na spotřebě oleje. Zaměřil bych se na ten nejhorší válec. Jestli mě paměť neklame, existuje kromě měření tlaků, kolik to vytlačí, taky obrácený postup - že se to natlakuje a kolik to udrží, tím by mělo jít zjistit, jestli neni třeba podpálenej ventil nebo nějaká zrada na kroužkách.

Daniel Kout
Ověřený
Offline
Příspěvky: 1320
Registrován: 15 roků 9 měsíců
Bydliště: Liberec
Vůz: S90 B5

Volvo V70 TDi tlaky ve válcích - Přísada od oleje???

Příspěvek od Daniel Kout »

dali píše:Kdyby to mělo vyběhaný válce a smetený kroužky, tak by to taky mělo bejt znát na spotřebě oleje. Zaměřil bych se na ten nejhorší válec. Jestli mě paměť neklame, existuje kromě měření tlaků, kolik to vytlačí, taky obrácený postup - že se to natlakuje a kolik to udrží, tím by mělo jít zjistit, jestli neni třeba podpálenej ventil nebo nějaká zrada na kroužkách.
Už jsme domluvení s Marrou na vstřikovací čerpadlo, uvidíme co se stane až ho vymění a jaký poté případně navrhne postup.
_________________
S90 B5

Sibr
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 1035
Registrován: 17 roků 6 měsíců
Bydliště: Slapy
Vůz: Volvo S60D5 a V70 AWD

Volvo V70 TDi tlaky ve válcích - Přísada od oleje???

Příspěvek od Sibr »

dali píše: Myslím, že jednoho takovýho magora znám :mrgreen:
Ale já už nemám naštěstí vosmpade... 8)
Jinak ten motor je orgáč, škoda že by se mi nevejde auto do obýváků :neutral: :mrgreen:
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
_________________
S60 D5, r.v.05, D5244T, V70AWD MY00, B5254T, ___ __ 5.0i, r.v. 99, S62, KoncernV10 BiTurbo, r.v.04, S60 D5, r.v.05, D5244T (Máti autí)
Bylo: 360 GL, 2.0i, r.v. 87, C70 T5, 2.3T, r.v. 02, coupe, B5234T3, 480 S, 2.0i, r.v.93 B20F, 855 T5, 2.3T, r.v.95 B5234Tx "Kouzelná krabička",
V40 T4, r.v.00(MY01!), B4204T5, 744Turbo IC, 2.3T, r.v. 89, B230FT, S80 D5, r.v. 04 D5244T, 855R , r.v. 96, B5204T, S70 2.5T, r.v. 97, 855TDI

Zpět na „Jak co vyladit???“

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé