mirdaman píše:recept na dvouhmotovy setrvak = automat

ten 5-st Aisin fakt stoji za hrich
to máš geartronic, nebo klasiku?[/quote]
Mam klasiku, v praci jezdim s automatem co ma moznost sekv. razeni a stejne to clovek nepouziva. U D5 (i bez cipu) staci slapnout plyn na podlahu a zacnou se dit veci

Je fakt ze automat u nejakeho slabeho benzinu 1.6 nebo 1.8 je utrpeni, ale s D5 to skoro nemusi radit a navic:
1/ v zime se daleko lepe jezdi, protoze nastup vysokeho Mt je plynule utlumeno hydro menicem takze do toho nemusi kecat kontrola trakce a nenicis pneu
2/ zadna turbodira protoze elektronika drzi otacky motoru v optimalnim rozsahu otacek motoru
3/ pokud se nepletu tak od 3° nahoru se pri srovnani otacek prevodovky a motoru uzamkne menic takze prokluz = 0, spotreba na dalnic je nizsi nez s manualem - auto jede vyssi rychlosti na nizsi otacky
Jedine negativum co zatim sleduji = vetsi opotrebeni brzd. U manualu jsem vice brzdil motorem a na brzdu slapal az kdyz bylo fakt potreba prudce brzdit. Dalsi auto ale bude asi zase manual

- zena ma radeji razeni