Příklad: Vstávám do práce, včera sem se dostal domů po jedenácté, předevčírem taky, dnes to nebude lepší. Sednu do čehokoli od koncernu, kouknu na palubku, zjistím, že sem v krematoriu a ze zoufalství vjedu pod autobus. Nebo sednu do švédského obýváku a zjistím, že na světě je vlastně dobře.
Příklad: Otevřu kufr, strčím tam bicykl (nějaký pořádný, se součtem zdvihů přes 400 mm), pár tašek, naložím dvě děti a jedu. A je mi úplně jedno, že třeba Impreza je rychlejší - s bikem na střeše by nebyla

Prostě V70II je autobus (btw, dělají se sedmimístné okty?). A autobus s 300 losy pod kapotou (v sérii, jde i víc) je sexy. Na tom autě je nejlepší jeho nenápadnost. Tichá voda...
Kdybych neměl volvo, měl bych asi něco mezi Transporterem a Ivecem. Ale takhle je na světě líp :pij:
A teď zkušenosti.
Ve V70R II jsem seděl před pár dny. A přišlo mi, že na pětku to zrychluje famózně. To bylo, pravda, asi v rychlostech okolo 180. Ale při nižších si přeci můžu podřadit, ne. Vždyť se to dá točit do 7500! Krouťák OK, výkon OK, spojku to má, plynový pedál to má, řadicí páku taky, tak že by to nezrychlovalo? Co mi uniká :?:
Jiná věc je, jak funguje a co vydrží 4C. To ještě pozjišťuji a pokud to nebude vyložená katastrofa, do dvou let jezdím eRkem. (Když jsem to - seděli jsme zrovna ve švédském obýváku ze světlé kůže - naznačil manželce, odpověděla: "Já si stejně myslim, že tohle je moje!". Pak doma u internetu pohledala fotky na mobile.de a pravila: "To je krásný, to si kup!") S podvoxkem bude právě potíž, odezva od kol, vnímání jízdního povrchu, tady V70II ztrácí. Včera jsem celou cestu na Mogul Safety Cup řval: "Já chci eRko! Já chci eRko!" Pak na autodromu: "Já chci Festera, království za Festera!" (Před vypuknutím nekontrolovatelné populační exploze u nás doma jsme měli Subaru F. v turbu). Poněvadž u naší generace XC70 máte auto lehce nedotáčivé, pak se zapojí zadek a je přetáčivé - a vy musíte ten moment trefit. Je to sranda, ale není to moc moc uklidňující. No, a cestou domů "Já chci eRko!" Tak doufám, že Four-C/4C/ForeSee tak od roku 2005 na tom bude líp. Odezvu od podvozku budu muset oželet.
Shrnutí:
Za klíčové vlastnosti R považuji
- nenápadnost, vypadá jako rodinný kombík
- prostornost - je to rodinný kombík
- interface - v autě se chci cítit jako v obýváku (skořicová kůže...

- AWD - už jsem viděl kravaťáka, jak nešťastně pobíhá kolem S-klasse s jedním hnaným kolem nad výmolem a neví co dělat. Auto mne má dovézt, kam potřebuji. V70II má zoufalý rejd - otočit se na úzké okresce je snazší, když nemusíte mít všechna kola na asfaltu.
Mínusy:
- odezva od spodu, tupost podvozku
- rejd
- na delší cesty režimen hop od pumpy k pumpě
Omlouvám se za dlouhý příspěvěk, nepíšu často, ale když už, jde o skutečný mentální výron...
Jo, a rozdíl mezi Comfort-Sport-Adv. je zřetelně cítit (na zahr. fórech se hodně řeší, že se to nepozná).