olej D5 120kW

850 a novější modely řad C/S/V/XC
  • Autor
  • Zpráva
mr1
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 2416
Registrován: 15 roků 2 měsíce
Bydliště: Rudice/BK

#1 olej D5 120kW

Příspěvek od mr1 »

Předem se omlouvám, pokud už to tady někde je. Něco sem taky našel, ale chtěl bych to trošku rozebrat. Mám najeto asi 36tkm, na motoru je olejové štítek Castrol SLX LL2 0W-30, další čenž při 42. Kompl :poc: mě už mě žene do servisu. Předpokládám, že jenom kvůli tomu ojlu. Dost často sem četl, že Castrol není zrovna nic moc. Co tam chlapy lejete? A na jak dlouho? Ročně najedu kolem 25tkm. Ještě sem se chtěl zeptat, jestli máte někdo zkušenosti s naložením kočárku? Zítra ho jedem někam koupit, tak budem kupovat podle "díry" do kufru. Další na co bych se chtěl zeptat, je můj způsob řazení qvaltů. Dnes jsem zjistil, že pro moje běžný costování na okreskách mě vystačí asi 1200 ot. Klidně si to dokážu takle kadlat na 6q. Neřeším teď spotřebu, která je takto samozřejmě o něco menší, jde mě jen o to, že už mám v životě nějaký ty kiláky za sebou, a určitě neřadím podle otáčkoměru, ale tak nějak podle uší. Proto, když jsem neska kókl na palubku a zjistil, že to tahám pomalu na volnoběh, skoro sem se zhrozil! Kurňa nepodtáčím to? Samozřejmě že takle jedu jenom když od toho nic nečekám - jenom si to takle kadlám, a v podstatě nějak udržuju po těch rovinkách nějakou rychlost, ale zdá se mě to opravdu málo. S každým D co sem kdy jel, sem potřeboval aspoň tak 1600-1800 ot, aby se mě to zvukově zdálo ok, tohle mě opravdu zaskočilo. Tak jak to vidíte? ;-)
_________________
je: S60 2,4D r.06/854 TDI r.96/964 3.0 r.95/S80 TDI r.00/XC90 D5 r.05
bylo: 944 2.3FB r.92/363 2.0K r.??/S40 2.0LPT r.00/V70 TDI r.97
Obrázky Spotřeby

jou81
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 1038
Registrován: 16 roků
Bydliště: Brno / Hradec Králové
Vůz: XC90 MY17 Inscription

#2 olej D5 120kW

Příspěvek od jou81 »

Já leju Mobil1 5W40 :prace:
_________________
https://www.zidekmir.cz/ - Volvo diagnostika s úsměvem, v Brně zdarma :-)
Oprava přístrojovek a jiné elektroniky z S/V/XC s doživotní zárukou :-) tel. 602749614

S80 V8 Executive, XC90 2017 Inscription, ice white. S60R MY05. Byla S80 T6 200kw MY04, S60 D5 2002.

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 32
Registrován: 18 roků 1 měsíc
Bydliště: Tišnov

#3 olej D5 120kW

Příspěvek od mirdaman »

5W40 - raději méně barevnou plechovku za míň peněz a každých 10tkm pokud nejezdíš štreky, nechci zklamat některé značkofily, ale na značce nezáleží,hlavně ať to splňuje specifikaci kterou najdeš v manuálu, hodně info najdeš na http://www.oleje.cz
_________________
JE: V50 2004 2.4 125 kW Obrázek
BYLO: V70 II 2002 2.4 D5 120 kW automat Obrázek
BYLO: V40 2001 1.8 90 kW BYLO: V70 1998 2.5TDI 103 kW

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 120
Registrován: 16 roků 7 měsíců
Vůz: V70 D5 04´ černá
Bydliště: Náchodsko

#4 olej D5 120kW

Příspěvek od josef »

Správně by tam měl být 0W 30, ale kamarád mechanik mi říkal, že tento olej se nebude vyrábět. Takže pro případné dolévání jsme zvolili 5W 30 Excel, který splňuje požadavky na viskozitu dle manuálu. Trvanlivost 1 rok nebo 25 tis. km.
_________________
Valič V 70 D5 2004, černá, momentum, automat, xenony,
byla V 40 1,9 TD 66 kW, 1997
předtím Mazda 626 2,0 i

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 286
Registrován: 15 roků 8 měsíců
Bydliště: Praha
Vůz: XC90 D5 147kW 2011
Bydliště: Praha, Č.B.

#5 olej D5 120kW

Příspěvek od lookass_V70 »

mě to dolejvaj ve Volvu... myslim že taky 5W40 - prostě plnou syntetiku :) zatím mi palubák nic nehlásí, ale taky ho budu měnit pravidelně na servisních intervalech, tzn. 1x ročně nebo po 20kkm :pij:
a ten kočárek by mě taky zajímal ;) když ho jen složíte, vejde se vám tam s nasazenou korbou i kolečkama?? :tlesk:
_________________
XC90 I D5 , 147kW, 2011, D5244T18, AT, silver, černá kůže
bylo: V70 II D5, 120kW, 2002, D5244T, man., platinum green, béžový interiér, kůže, ALU Canaveral... pěkně ošvédovanej kočár!

hajnej
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Sponzor fóra
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 9879
Registrován: 15 roků 6 měsíců
Bydliště: Dubí
Vůz: XC70 P3 S80 P3

#6 olej D5 120kW

Příspěvek od hajnej »

mr1 píše: Dnes jsem zjistil, že pro moje běžný costování na okreskách mě vystačí asi 1200 ot. Klidně si to dokážu takle kadlat na 6q. Neřeším teď spotřebu, která je takto samozřejmě o něco menší, jde mě jen o to, že už mám v životě nějaký ty kiláky za sebou, a určitě neřadím podle otáčkoměru, ale tak nějak podle uší. Proto, když jsem neska kókl na palubku a zjistil, že to tahám pomalu na volnoběh, skoro sem se zhrozil! Kurňa nepodtáčím to? Samozřejmě že takle jedu jenom když od toho nic nečekám - jenom si to takle kadlám, a v podstatě nějak udržuju po těch rovinkách nějakou rychlost, ale zdá se mě to opravdu málo. S každým D co sem kdy jel, sem potřeboval aspoň tak 1600-1800 ot, aby se mě to zvukově zdálo ok, tohle mě opravdu zaskočilo. Tak jak to vidíte? ;-)

a co ty otáčky, chlapi? Taky mě to zajímá, jestli tomu motoru moc člověk neubližuje, když ho takhle šolíchá???
_________________
XC70 D5 151kw AWD, 2011, TF-80SC, +300tis km
S80 D5 151kw, 2011, TF-80SC, +410tis km
ex. V70 D5 120kw, S60 2.4i LPG, V70 D5 136kW AWD

raadjek
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 379
Registrován: 17 roků 4 měsíce
Bydliště: Úvaly
Vůz: V70 III 2.0 Bi-fuel (CNG) aut. MY2013
Bydliště: Úvaly

#7 olej D5 120kW

Příspěvek od raadjek »

Já to mám "pocitově" taky tak nějak. Snažím se radši aspoň 1300 (to je +- 50km/h na 4.°) ale občas mi to taky spadne na 1200 když jen tak plynule udržuji rychlost. Nicméně fakt netuším jestli to není špatně. Takže to neber jako potvrzení čehokoliv (jenom snad toho, že nejsi sám :-))
_________________
V70 III, 2.0T Bi-Fuel, aut., 2012, hnědá...............Obrázek
Renault Zoe Z.E. 40, 2018, bílá
S60, 2.0T (B5204T5), aut., 2004, zlatá..................Obrázek
Bylo: V70 I, 2.5 TDI (D5252T), man., 1997, bílá...............6,66 l/100km
Bylo: V40 I, 2.0 (B4204S), man., 1997, stříbrná...............9,28 l/100km

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 568
Registrován: 16 roků 8 měsíců
Bydliště: Slovensko, Sliač

#8 olej D5 120kW

Příspěvek od Boss »

Na margo oleja: ja mám za to, že Castrol nie je zlý, akurát sa platí za značku. A dnes sú už asi iba 3 koncerny, čo vyrábajú olej, takže podstatné je, dodržať potrebnú viskozitu prepísanú Volvom ( výrobcom auta ).
A aj keď nerád, teraz idem dávať Castrol, pretože chcem pokračovať v tom, čo tam lieval nemčúr. Do predchádzajúcich áut som dával Mobil 5W40 a bol som spokojný - je to dobrá značka, ale aj Shell, Agip... Napr. francúzi majú Total a ten som dával do všetkých frantíkov, kvalitatívne je super, ale myslím, že hlavne do frantíkov.
Vždy je to dilema, čo dať. Ja zvyknem pokračovať v tom, čo bolo a ak tam bola nejaká značka, čo mi nič nehovorí a nepáči sa mi, dám potom niečo lepšie.
Ak som ti pomohol, tak je dobre, ak nie, daj si poradiť v servise, alebo sa opýtaj aspoň 5 mechanikov, čo ti odporučia.Akurát BP sa mi nepáči a ja ho dávať do auta nebudem.

Na margo otáčok: podľa mňa je 1500-1600 ot/min vpohode, ale 1000-1200 je už málo. Motor má slušný krútiaci moment, takže 1500 a vyššie aj pri miernych stúpaniach mu nič neurobí. Skús to otestovať: ideš cca 1200 ot/min, skús zošliapnuť pedál ( nemusí byť na podlahu ) a ak nebude ťahať ani po cca 2-3 sec, tak to máš pod otáčkami. Ak jazdíš podľa ucha, tak potom rozpoznáš, či ho dusíš, alebo je to ešte v norme ( pri prudšom pridaní plynu ).
Myslím si ale, že je lepšie máličko viac ako máličko menej otáčok. 8) - som to ale lingvista...
_________________
XC90 D5 (D5244T) '05, geartronic, čierna
bolo: V70 II D5 (D5244T) '03, 120kW, čierna *** V70 II 2,5D (D5252T) '00, čierna *** V70 I 2.5 TDI (D5252T) 12/98, čierna

mr1
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 2416
Registrován: 15 roků 2 měsíce
Bydliště: Rudice/BK

#9 olej D5 120kW

Příspěvek od mr1 »

Tak pánové, olej je vyměněn. Nakonec tam můj dvorní mechanik nalil Castrol Edge LolngLive 0W-30. Údajně mu to vyplivnul nějaký soft v komplu, včetně intervalu 1jár bo 20tkm, 6,2L. Tak doufám že to bude ok. Co se otáček týká, tak to samozřejmě netahám z těchto 1000-1200 někam do výkonů. Jde o situace, např. rovinka popř. mírnej kopeček, kadla kadla... prostě pohoda. Ucho mě to netrhá, tak doufám, že ten motor nijak nedrajdím. Kočárek do kufru dám, složenej, kolečka nesundávám, ale vtipná poznámka "véčkaře" -lookass_V70 - o kočárku s korbičkou.... :lol: no jo no. Tak to fakt teda ne. :( Asi budu muset koupit ještě nějaký véčko. Nebo spíš někde sehnat dvojku, ta byla mým snem někdy od 14 let.
_________________
je: S60 2,4D r.06/854 TDI r.96/964 3.0 r.95/S80 TDI r.00/XC90 D5 r.05
bylo: 944 2.3FB r.92/363 2.0K r.??/S40 2.0LPT r.00/V70 TDI r.97
Obrázky Spotřeby

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 286
Registrován: 15 roků 8 měsíců
Bydliště: Praha
Vůz: XC90 D5 147kW 2011
Bydliště: Praha, Č.B.

#10 olej D5 120kW

Příspěvek od lookass_V70 »

mr1 píše:Kočárek do kufru dám, složenej, kolečka nesundávám, ale vtipná poznámka "véčkaře" -lookass_V70 - o kočárku s korbičkou.... :lol: no jo no. Tak to fakt teda ne. :( Asi budu muset koupit ještě nějaký véčko...
:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :palec: :pij:
_________________
XC90 I D5 , 147kW, 2011, D5244T18, AT, silver, černá kůže
bylo: V70 II D5, 120kW, 2002, D5244T, man., platinum green, béžový interiér, kůže, ALU Canaveral... pěkně ošvédovanej kočár!

karelvolvo
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 2166
Registrován: 14 roků 8 měsíců
Bydliště: Vrchoslavice
Vůz: Volvo 340 1.6D Volvo 460 1.9TD

#11 olej D5 120kW

Příspěvek od karelvolvo »

tak jsem nějak narazil na tyto články a mám osobní zkušenost s těmi otáčkami na vyšší kvalty 4 a 5 nechodím pod 1400 na 5 pětku spíš pod 1500 stačí si to vyzkoušet ideální rovina kterou jezdíš třeba denně tak třeba šedesát jde jet na pětku a mrkni na počítač jakou ukazuje spotřebu a pak tam dej čtverku máš tam asi 1500 otáček a spotřeba bude asi o litr nižší mislím že v tomto se počítači věřit dá. Apři takovém podtáčení si myslím že ta 0W30 bude taky akorát na škodu osobně dávám 10W40 ale pod 5W40 bych nešel. vždyt v příručce je doporučen i klasika někdo by řek zastaralá 15W40 Jezdím s D5 asi 2.5 roku a nedělá mi problém jezdit 5 až max 6 litrů 100km
_________________
V70 D5 2002 stříbrná 408tkm 460 1.9TD 1994 stříbrná 773tkm momentálně depozit V40 1.9D 85kw 2004 stříbrná 236tkm 340 1.6D 1986 oceanbluemetalic 187tkm S60 D5 2002 stříbrná 264tkm S60 D5 2002 stříbrná Volfinka od Albertuse 438 tkm

hajnej
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Sponzor fóra
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 9879
Registrován: 15 roků 6 měsíců
Bydliště: Dubí
Vůz: XC70 P3 S80 P3

#12 olej D5 120kW

Příspěvek od hajnej »

já leju Mobil 5W30 LL special
a s těma otáčkama a spotřebou, vyzkoumal jsem, přesně na rovince jak píše kolega, že menšíí spotřeba je kolem 1800 otáček, kdy funguje turbo, takže se snažim jezdit kolem 2000 otáček a moc nepodtáčim....poslední dobou takhle jezdim, ale na spotřebu to ve finále vliv nemělo...
takže kde je pravda? vadí to motoru? kadla kadla :D
_________________
XC70 D5 151kw AWD, 2011, TF-80SC, +300tis km
S80 D5 151kw, 2011, TF-80SC, +410tis km
ex. V70 D5 120kw, S60 2.4i LPG, V70 D5 136kW AWD

mr1
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 2416
Registrován: 15 roků 2 měsíce
Bydliště: Rudice/BK

#13 olej D5 120kW

Příspěvek od mr1 »

Pánové, kolegové, volváci...
je jasný, že motor má menší spotřebu, když jede jakoby "lehčeji", tzn. v nějakých ot, když už podává výkon a nějaký Mk. Ale pokud jde jen o jakési udržení rychlosti, bez chtěného nárůstu rychlosti-výkonu, myslím, že by těm našim motorům vadit určitě nemělo. Samože, pokud chceš přidat-je rozhodně rozumnější podřadit, a nééé to tahat od "kadla kadla". On to totiž ten brykeťák zvládá, a nečiní mu to zas až takový potíže, ale kapinu to zatěžuje/ničí vše okolo. Tohle je asi všeobecně platný dehtový pravidlo. No, já sám už to teď tak moc netahám, psal jsem to sem v prvopočátcích mého ježdění s D5. Jezdím prostě na "poslech", a těch 1200-1500ot mě opravdu přišlo pro udržení rychlosti skutečně OK. No, doufám že mě to nevytrestá předčasnou výměnou dvouhmoty. Tak nevím...
_________________
je: S60 2,4D r.06/854 TDI r.96/964 3.0 r.95/S80 TDI r.00/XC90 D5 r.05
bylo: 944 2.3FB r.92/363 2.0K r.??/S40 2.0LPT r.00/V70 TDI r.97
Obrázky Spotřeby

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 286
Registrován: 15 roků 8 měsíců
Bydliště: Praha
Vůz: XC90 D5 147kW 2011
Bydliště: Praha, Č.B.

#14 olej D5 120kW

Příspěvek od lookass_V70 »

Jezdím většinou 1800 - 2000 ot. 8) Přes 2000 to táhnu, jen když předjíždím nebo přeřazuju, ale pod cca 1600 to nepouštím! Myslím, že kolem těch 2000 nebo kousek pod je to i poslechově fajn :twisted:
Asi je to i tím, že mám trochu větší kochár než ty S60...
_________________
XC90 I D5 , 147kW, 2011, D5244T18, AT, silver, černá kůže
bylo: V70 II D5, 120kW, 2002, D5244T, man., platinum green, béžový interiér, kůže, ALU Canaveral... pěkně ošvédovanej kočár!
Odpovědět
  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek

Zpět na „850 / 60 / 70 / 80 / 90 / XC - opravy“