Dostalo se ke mně volvo s dvoulitrovým redblokem, které je velmi líné - po kontrole vstřikování, zapalování a průchodnosti výfuku jsem zkontroloval komprese a ejhle - naměřil jsem 6,5atm. na všech válcích (kontrolní měření na mém autě - cca 10atm.). Dle majitele se "lenost" objevila asi 2000km po výměně oleje (první výměna současného majitele) během asi 1000km. Auto je z roku 91 a má najeto asi 180tisíc km, velmi zachovalé, bez tažného zařízení. Po vstříknutí hustého oleje do válce stoupla komprese na 8,5atm.
Při výměně oleje byl použit polosyntetický olej Mobil 10W-40, původní oleje, které se požívaly, nejsou známy (motor je dost zakarbonovaný, tedy snad se používal i minerál). Zahřátému motoru svítila na volnoběh kontrolka tlaku oleje. Místo Mobilu jsem nalil Paramo 15W-50 a kontrolka nesvítí.
Čili: během 1000km došlo k vydření všech válců motoru, který obvykle najezdí v plné síle nejmíň 350tis. km.
standa píše:Dostalo se ke mně volvo s dvoulitrovým redblokem, které je velmi líné - po kontrole vstřikování, zapalování a průchodnosti výfuku jsem zkontroloval komprese a ejhle - naměřil jsem 6,5atm. na všech válcích (kontrolní měření na mém autě - cca 10atm.). Dle majitele se "lenost" objevila asi 2000km po výměně oleje (první výměna současného majitele) během asi 1000km. Auto je z roku 91 a má najeto asi 180tisíc km, velmi zachovalé, bez tažného zařízení. Po vstříknutí hustého oleje do válce stoupla komprese na 8,5atm.
Při výměně oleje byl použit polosyntetický olej Mobil 10W-40, původní oleje, které se požívaly, nejsou známy (motor je dost zakarbonovaný, tedy snad se používal i minerál). Zahřátému motoru svítila na volnoběh kontrolka tlaku oleje. Místo Mobilu jsem nalil Paramo 15W-50 a kontrolka nesvítí.
Čili: během 1000km došlo k vydření všech válců motoru, který obvykle najezdí v plné síle nejmíň 350tis. km.
CO SE STALO???
Děkuji za fundované odpovědi.
kolegyně natankovala do Focusu nějaké šméčko béňo (bylo to snad i medializované, že špatný benzín poškodil motor) a odnesli to po pár km kroužky. Auto mělo najeto 6.500. Po výměně kroužků zase ok.
_________________ V70R II 2,5T AWD, manual, 220 KW,´04, SAAB 9-5 AERO 2.3T, B235R, manual, 184 kW, ´03, Volvo C70 2,0 T5, B5204T3, 166kW ´98, manual, ARD tuning stage 2, 195kW,
bylo Volvo 460 2.0, B20F manual, 80kW,´95, bylo Volvo V70 2.5 10V, B5252S automat, 106kW,´99, bylo Volvo 850 R, 2.3, B5234T5 automat, 176kW,´96, Volvo V70 T5 2.3, B5234T3, manual, 176kW, ´99,
Vstup do galerie ZDE
Taky si myslím, že se nabízí dlouhodobé používání šméčka oleje a silné usazování karbonu a potom nalití plné, nebo polosyntetiky a silné rozpouštění a ....
Doctor : Která benzinka ?
_________________ Pavel VOLVO V40 1,8i, 92kW, B4184SM, 99
Pavel-K píše:Taky si myslím, že se nabízí dlouhodobé používání šméčka oleje a silné usazování karbonu a potom nalití plné, nebo polosyntetiky a silné rozpouštění a ....
Doctor : Která benzinka ?
zeptám se jí.
_________________ V70R II 2,5T AWD, manual, 220 KW,´04, SAAB 9-5 AERO 2.3T, B235R, manual, 184 kW, ´03, Volvo C70 2,0 T5, B5204T3, 166kW ´98, manual, ARD tuning stage 2, 195kW,
bylo Volvo 460 2.0, B20F manual, 80kW,´95, bylo Volvo V70 2.5 10V, B5252S automat, 106kW,´99, bylo Volvo 850 R, 2.3, B5234T5 automat, 176kW,´96, Volvo V70 T5 2.3, B5234T3, manual, 176kW, ´99,
Vstup do galerie ZDE
Nene, olej Mobil měl obvyklou viskozitu, vůni, barvu i chuť :kuch: , v motoru ho bylo dost. (benzin v oleji byl v mém "zimním" kombajnu, který jsem koupil na podzim jako nepojízdný křáp - po prvním nastartování ukazoval tlakoměr oleje sotva půl baru a kontrolka furt svítila. Benzin v oleji byl důsledkem předchozích "odborných" zásahů do vstřikování. Právě na tomto mučeném motoru byla kontrolně měřena komprese - 10atm.)
Je to celý záhadný - přece redbloky se používaly i v době, kdy polosyntetický olej nebyl předepsán a motory to v pohodě snášely, viděl jsem spoustu tak zakarbonovaných redbloků, až se mi navalovalo.
Jak píše Honza, že nový olej rozpustil karbon, který těsnil a po rozpuštění dotěsnil... - to bych si asi nechal patentovat novou metodu oprav vyběhaných moderních motorů nalitím koncentrovaného karbonu :pij:
Prostě se mi nezdá, že dobrou kompresi všech starých motorů zajišťují úsady karbonu a po jeho rozpuštění by se musely vyhodit. Navíc nezapomeňte, že záhadný motor má najeto necelých dvěstětisíc - to se u redbloků považuje za lehce zajetý... :?
standa píše:Nene, olej Mobil měl obvyklou viskozitu, vůni, barvu i chuť :kuch: , v motoru ho bylo dost. (benzin v oleji byl v mém "zimním" kombajnu, který jsem koupil na podzim jako nepojízdný křáp - po prvním nastartování ukazoval tlakoměr oleje sotva půl baru a kontrolka furt svítila. Benzin v oleji byl důsledkem předchozích "odborných" zásahů do vstřikování. Právě na tomto mučeném motoru byla kontrolně měřena komprese - 10atm.)
Je to celý záhadný - přece redbloky se používaly i v době, kdy polosyntetický olej nebyl předepsán a motory to v pohodě snášely, viděl jsem spoustu tak zakarbonovaných redbloků, až se mi navalovalo.
Jak píše Honza, že nový olej rozpustil karbon, který těsnil a po rozpuštění dotěsnil... - to bych si asi nechal patentovat novou metodu oprav vyběhaných moderních motorů nalitím koncentrovaného karbonu :pij:
Prostě se mi nezdá, že dobrou kompresi všech starých motorů zajišťují úsady karbonu a po jeho rozpuštění by se musely vyhodit. Navíc nezapomeňte, že záhadný motor má najeto necelých dvěstětisíc - to se u redbloků považuje za lehce zajetý... :?
Ještě dotaz byl to mobil v originálním balení,nebo bečkový?
Takže PROČ??? Komprese je špatná na všech válcích (6,0 - 6,5 atm.), takže můžeme vyloučit (tedy skoro ) podpálený ventily a písty, prasklý kroužky - prostě havárky jednotlivých válců motoru. Původce musí být takříkajíc vně válco-písto-vetilové skupiny - olej, palivo, vzduch, sabotáž, permoníci, zachvilku se probudím .
Jo a - nic netlakuje nikam, dlaň přiložená na nalívací otvor oleje není odtlačována spalinami (po přidání plynu je vcucnuta dovnitř), zvuk motoru - šepot květin a bublající potůček...
Naposledy upravil(a) standa dne 02 úno 2009 11:51, celkem upraveno 1 x.
Honzo, jak jsem psal výš, tvoje teorie by znamenala, že dobrou kompresi všech starých motorů zajišťují úsady karbonu a po jeho rozpuštění by se musely vyhodit... a to se mě nezdá, o tom by se už dávno psalo a mnoho starých motorů tento problém nemá
Ale - taky jsem konzultoval problém a jeden názor (od velmi sečtělého a "kriticky" myslícího kolegy - starší pán, závodník s historickými vozy, nacouval tolik, co jsem já najel dopředu a motorů rozdělal a složil víc, než jsem já viděl)) je na zváženou - moderní olej rozpustí úsady ze starých olejů, které jsou schopny motor doslova " vydřít". Jeden motor prý takto odrovnal.
Je zajímavý, že poškozený redblok má problém s tlakem oleje - že by vůle na klice byla taky tak velká, že olejový čerpadlo už nestíhá? Po nalití hustějšího oleje (15W-50) kontrolka na volnoběh už nesvítí...
Mople, vzorek mohu poskytnout - na co? Olej vypadal normálně - černej, normálně hustej, nesmrděl po benzínu, žádná zrada...
standa píše:Honzo, jak jsem psal výš, tvoje teorie by znamenala, že dobrou kompresi všech starých motorů zajišťují úsady karbonu a po jeho rozpuštění by se musely vyhodit... a to se mě nezdá, o tom by se už dávno psalo a mnoho starých motorů tento problém nemá
Ale - taky jsem konzultoval problém a jeden názor (od velmi sečtělého a "kriticky" myslícího kolegy - starší pán, závodník s historickými vozy, nacouval tolik, co jsem já najel dopředu a motorů rozdělal a složil víc, než jsem já viděl)) je na zváženou - moderní olej rozpustí úsady ze starých olejů, které jsou schopny motor doslova " vydřít". Jeden motor prý takto odrovnal.
Je zajímavý, že poškozený redblok má problém s tlakem oleje - že by vůle na klice byla taky tak velká, že olejový čerpadlo už nestíhá? Po nalití hustějšího oleje (15W-50) kontrolka na volnoběh už nesvítí...
Mople, vzorek mohu poskytnout - na co? Olej vypadal normálně - černej, normálně hustej, nesmrděl po benzínu, žádná zrada...
Bohužel se dosti množí případy nalévaných olejů do origo obalů.Nechal bych udělat rozbor.Stojí to cca 300Kč
standa píše:Honzo, jak jsem psal výš, tvoje teorie by znamenala, že dobrou kompresi všech starých motorů zajišťují úsady karbonu a po jeho rozpuštění by se musely vyhodit... a to se mě nezdá, o tom by se už dávno psalo a mnoho starých motorů tento problém nemá
Ale - taky jsem konzultoval problém a jeden názor (od velmi sečtělého a "kriticky" myslícího kolegy - starší pán, závodník s historickými vozy, nacouval tolik, co jsem já najel dopředu a motorů rozdělal a složil víc, než jsem já viděl)) je na zváženou - moderní olej rozpustí úsady ze starých olejů, které jsou schopny motor doslova " vydřít". Jeden motor prý takto odrovnal.
Je zajímavý, že poškozený redblok má problém s tlakem oleje - že by vůle na klice byla taky tak velká, že olejový čerpadlo už nestíhá? Po nalití hustějšího oleje (15W-50) kontrolka na volnoběh už nesvítí...
Netvrdím že to tak musí bejt , vycházim jen z doby kda se jezdilo na oleje třídy A=minerál a začali se užívat oleje AD = polosintetika a těch mororů šlo do kytek fakt moc. Při A oleji se karbon usazoval všude , pod kroužky, pod šálama a prakticky to dotěsňoval. Po nalití AD (mylná představa že je to lepší olej, jo lepší byl ale nesměl se použít po A) se karbon vyplách a bylo vymalováno.
Ten strejda říká prakticky to samí.
Problém u toho AD byl že nerozpouštěl karbon na stravitelnou velikost částic , ale na větší šupinky a kousky a ty vydírali válce a šály a mimo jiné zacpávaly i kanálky a filtry.
_________________ V70II D5, 2003 / V850 2,5TDi, '96, použita na orgány
Honzo, rozdíl tu je - z tvého tvrzení lze dovodit, že každý motor je po najetí 180 tisíc km vlastně na odpis a jen díky karbonu ho lze používat - běda, pokud se odstraní...
Jestli jsem správně pochopil "strejdu", tak v motoru je karbon usazenej mimo styčná místa (i když má něco naběháno, tak jsou vůle ok a karbon jako těsnidlo není potřeba) a žije si tam vcelku neškodně - ale pak přijde zlej olej, karbon rozpustí, vrhne ho na třecí plochy a úplně je zničí. Konec pohádky.
"Strejdova" pohádka se mi jeví pravděpodobnější, protože si nedovedu představit tak chytrej karbon, kterej ví, v jaké vrstvě se má kde usadit tak, aby nahradil otřený kov, správně těsnil a přitom nezpůsobil zadření.
Navíc usazování čehokoliv na třecích místech je jiný pohádkový obor (různý zázračný vodičky a sračičky do oleje, GO bez otevření kapoty...)
standa píše:Honzo, rozdíl tu je - z tvého tvrzení lze dovodit, že každý motor je po najetí 180 tisíc km vlastně na odpis a jen díky karbonu ho lze používat - běda, pokud se odstraní...
Jestli jsem správně pochopil "strejdu", tak v motoru je karbon usazenej mimo styčná místa (i když má něco naběháno, tak jsou vůle ok a karbon jako těsnidlo není potřeba) a žije si tam vcelku neškodně - ale pak přijde zlej olej, karbon rozpustí, vrhne ho na třecí plochy a úplně je zničí. Konec pohádky.
"Strejdova" pohádka se mi jeví pravděpodobnější, protože si nedovedu představit tak chytrej karbon, kterej ví, v jaké vrstvě se má kde usadit tak, aby nahradil otřený kov, správně těsnil a přitom nezpůsobil zadření.
Navíc usazování čehokoliv na třecích místech je jiný pohádkový obor (různý zázračný vodičky a sračičky do oleje, GO bez otevření kapoty...)
Od každýho kousek, Karbon je sviňa a usazuje se úplně všude , někde ve větší vrstvě někde jen v malej. Usazuje se pod kroužkama, v drážkách kroužků, pod šálama a tím vymezuje vůle a po vypláchnutí to tam všechno lítá jak vítr v bedně. Kdyb yjsi sehnal starej škodováckej motor kterej běhal na minerál tak od kroužkama je 0,1-0,2 mm karbonu, v drážce je taky nad i pod kroužkem nějaká vrstva která po čase zabrání kroužku ve vertikálnímu pohybu a kroužek přestane těsnit protože se nemůže rozpínat. Viděl jsem několik pístů který byli jako špalek, prostě kroužky nevyskočili když se píst vyndal z válce.
_________________ V70II D5, 2003 / V850 2,5TDi, '96, použita na orgány
Pokud to tedy bylo způsobeno lepším olejem, tak co byste poradili novým majitelům, kteří si zakoupili ojetý vůz a neví, jaký olej tam lil původní majitel? Jak se vyvarovat toho, co se stalo právě tomuto motoru?
Honza píše:
Netvrdím že to tak musí bejt , vycházim jen z doby kda se jezdilo na oleje třídy A=minerál a začali se užívat oleje AD = polosintetika a těch mororů šlo do kytek fakt moc. Při A oleji se karbon usazoval všude , pod kroužky, pod šálama a prakticky to dotěsňoval. Po nalití AD (mylná představa že je to lepší olej, jo lepší byl ale nesměl se použít po A) se karbon vyplách a bylo vymalováno.
Ten strejda říká prakticky to samí.
Problém u toho AD byl že nerozpouštěl karbon na stravitelnou velikost částic , ale na větší šupinky a kousky a ty vydírali válce a šály a mimo jiné zacpávaly i kanálky a filtry.
Honzo máš hrubé nedostatky. AD nebo A není značení minerálního nebo polosyntetického oleje.A znamená olej aditivovaný AD znamená olej aditivovaný s detergenty,což jsou přísady uvolňující karbon.
Kromě speciálních olejů,které se vyrábějí pro veterány dnes všechny oleje detergenty obsahují, a je jedno,jestli je to olej minerální,polosyn,nebo plně syntetický.
e.w.i.n.g.1 píše:Pokud to tedy bylo způsobeno lepším olejem, tak co byste poradili novým majitelům, kteří si zakoupili ojetý vůz a neví, jaký olej tam lil původní majitel? Jak se vyvarovat toho, co se stalo právě tomuto motoru?
Nevěřím,že to bylo způsobeno lepším olejem.Nenalil někdo místo motorového oleje převodový??
Olej byl dodán do servisu vlastní v litrových originál plastových nádobách a sice MOBIL SUPER M 10W40. Tak nepředpokládám, že by se tam nalilo něco jiného.
Popis přechodu z oleje M6A na Agip Supertraktor v motoru Zetor Super 50,Ačko bylo používáno asi 30 let.
1)vypuštění a nalití oleje,filtry ponechány,olej vypuštěn po asi 10 min(do zahřátí) chodu naprázno,teklo bahno
2)další olej + fitry,provoz asi 30 min,vypuštěno bahno
3)další olej + filtry,1 odpoledne orání,vypuštěn hodně znečištěný olej
4)další olej+ filtry,olej již okamžitě nezčernal a byl ponechán do norm.provozu
Tož asi tak to někteří řeší.Po této procedůře nám sloužil v lese na výbornou asi 1 rok,pak sem ho ztratil z dohledu.
martinopel píše:Honzo máš hrubé nedostatky. AD nebo A není značení minerálního nebo polosyntetického oleje.A znamená olej aditivovaný AD znamená olej aditivovaný s detergenty,což jsou přísady uvolňující karbon.
Kromě speciálních olejů,které se vyrábějí pro veterány dnes všechny oleje detergenty obsahují, a je jedno,jestli je to olej minerální,polosyn,nebo plně syntetický.
Tak stršný to zas nedude, jen jsem použi terminoligii kdy se tyhle oleje používali a to jsi koukal učitelká MŠ pod sukni. Prostě A byl a obyč srač... AD lepší kterej rozpouštěl karbon a ostatní. Tenkrát v tej době nějaký značení co se používá dnes bylo každýmu putna.
_________________ V70II D5, 2003 / V850 2,5TDi, '96, použita na orgány
martinopel píše:Honzo máš hrubé nedostatky. AD nebo A není značení minerálního nebo polosyntetického oleje.A znamená olej aditivovaný AD znamená olej aditivovaný s detergenty,což jsou přísady uvolňující karbon.
Kromě speciálních olejů,které se vyrábějí pro veterány dnes všechny oleje detergenty obsahují, a je jedno,jestli je to olej minerální,polosyn,nebo plně syntetický.
Tak stršný to zas nedude, jen jsem použi terminoligii kdy se tyhle oleje používali a to jsi koukal učitelká MŠ pod sukni. Prostě A byl a obyč srač... AD lepší kterej rozpouštěl karbon a ostatní. Tenkrát v tej době nějaký značení co se používá dnes bylo každýmu putna.
Ale pleteš dohromady hrušky z jablkama,to už říkala ona učitelka MŠ.