Motorová záhada

...i nemožném! ALE JEN POKUD TO SOUVISÍ S VOLVEM!!! (potažmo evt. s jinými automobily)

VYKECAT SE MŮŽETE V LAMPÁRNĚ!!!
  • Autor
  • Zpráva
standa
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 1789
Registrován: 21 roků 1 měsíc
Bydliště: Brno
Vůz: Amazon, 1800ES, 240, 480, 740,760, T603
Participant x 1

Motorová záhada

Příspěvek od standa »

Dostalo se ke mně volvo s dvoulitrovým redblokem, které je velmi líné - po kontrole vstřikování, zapalování a průchodnosti výfuku jsem zkontroloval komprese a ejhle - naměřil jsem 6,5atm. na všech válcích (kontrolní měření na mém autě - cca 10atm.). Dle majitele se "lenost" objevila asi 2000km po výměně oleje (první výměna současného majitele) během asi 1000km. Auto je z roku 91 a má najeto asi 180tisíc km, velmi zachovalé, bez tažného zařízení. Po vstříknutí hustého oleje do válce stoupla komprese na 8,5atm.
Při výměně oleje byl použit polosyntetický olej Mobil 10W-40, původní oleje, které se požívaly, nejsou známy (motor je dost zakarbonovaný, tedy snad se používal i minerál). Zahřátému motoru svítila na volnoběh kontrolka tlaku oleje. Místo Mobilu jsem nalil Paramo :D 15W-50 a kontrolka nesvítí.

Čili: během 1000km došlo k vydření všech válců motoru, který obvykle najezdí v plné síle nejmíň 350tis. km.

CO SE STALO???

Děkuji za fundované odpovědi.
_________________
121 Amazon, B20A, 1970
244 GL, 1980, B21A, Tuzex
3x 240 kombi, 1991-3, B200F, B230F, Super Polar, Eaton Diff Locker, Standheizung
Tatra 603, 1970, V8

Honza
Offline
Uživatelský avatar
Člen VK
Příspěvky: 5022
Registrován: 21 roků 9 měsíců
Bydliště: České Budějovice
Vůz: V70 D5, 03, man, lah. zelená

Motorová záhada

Příspěvek od Honza »

standa píše:CO SE STALO???

Děkuji za fundované odpovědi.
Někdo tomu přilepšil lepším olejem a ten vymyl karbon z pístů a vůbec ze všeho kde to bylo těsněný karbonem. Dřív to snad jezdilo na olej do v3sky.
_________________
V70II D5, 2003 / V850 2,5TDi, '96, použita na orgány

doktor
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 3186
Registrován: 17 roků 1 měsíc
Bydliště: Slaný, okr. Kladno
Vůz: SAAB 9-5 AERO 04, V70II R 04, C70 T5 98

Motorová záhada

Příspěvek od doktor »

standa píše:Dostalo se ke mně volvo s dvoulitrovým redblokem, které je velmi líné - po kontrole vstřikování, zapalování a průchodnosti výfuku jsem zkontroloval komprese a ejhle - naměřil jsem 6,5atm. na všech válcích (kontrolní měření na mém autě - cca 10atm.). Dle majitele se "lenost" objevila asi 2000km po výměně oleje (první výměna současného majitele) během asi 1000km. Auto je z roku 91 a má najeto asi 180tisíc km, velmi zachovalé, bez tažného zařízení. Po vstříknutí hustého oleje do válce stoupla komprese na 8,5atm.
Při výměně oleje byl použit polosyntetický olej Mobil 10W-40, původní oleje, které se požívaly, nejsou známy (motor je dost zakarbonovaný, tedy snad se používal i minerál). Zahřátému motoru svítila na volnoběh kontrolka tlaku oleje. Místo Mobilu jsem nalil Paramo :D 15W-50 a kontrolka nesvítí.

Čili: během 1000km došlo k vydření všech válců motoru, který obvykle najezdí v plné síle nejmíň 350tis. km.

CO SE STALO???

Děkuji za fundované odpovědi.
kolegyně natankovala do Focusu nějaké šméčko béňo (bylo to snad i medializované, že špatný benzín poškodil motor) a odnesli to po pár km kroužky. Auto mělo najeto 6.500. Po výměně kroužků zase ok.
_________________
V70R II 2,5T AWD, manual, 220 KW,´04, SAAB 9-5 AERO 2.3T, B235R, manual, 184 kW, ´03, Volvo C70 2,0 T5, B5204T3, 166kW ´98, manual, ARD tuning stage 2, 195kW,
bylo Volvo 460 2.0, B20F manual, 80kW,´95, bylo Volvo V70 2.5 10V, B5252S automat, 106kW,´99, bylo Volvo 850 R, 2.3, B5234T5 automat, 176kW,´96, Volvo V70 T5 2.3, B5234T3, manual, 176kW, ´99,
Vstup do galerie ZDE

Pavel-K
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 128
Registrován: 19 roků 5 měsíců
Bydliště: Zlín

Motorová záhada

Příspěvek od Pavel-K »

Taky si myslím, že se nabízí dlouhodobé používání šméčka oleje a silné usazování karbonu a potom nalití plné, nebo polosyntetiky a silné rozpouštění a ....

Doctor : Která benzinka ?
_________________
Pavel VOLVO V40 1,8i, 92kW, B4184SM, 99

doktor
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 3186
Registrován: 17 roků 1 měsíc
Bydliště: Slaný, okr. Kladno
Vůz: SAAB 9-5 AERO 04, V70II R 04, C70 T5 98

Motorová záhada

Příspěvek od doktor »

Pavel-K píše:Taky si myslím, že se nabízí dlouhodobé používání šméčka oleje a silné usazování karbonu a potom nalití plné, nebo polosyntetiky a silné rozpouštění a ....

Doctor : Která benzinka ?
zeptám se jí.
_________________
V70R II 2,5T AWD, manual, 220 KW,´04, SAAB 9-5 AERO 2.3T, B235R, manual, 184 kW, ´03, Volvo C70 2,0 T5, B5204T3, 166kW ´98, manual, ARD tuning stage 2, 195kW,
bylo Volvo 460 2.0, B20F manual, 80kW,´95, bylo Volvo V70 2.5 10V, B5252S automat, 106kW,´99, bylo Volvo 850 R, 2.3, B5234T5 automat, 176kW,´96, Volvo V70 T5 2.3, B5234T3, manual, 176kW, ´99,
Vstup do galerie ZDE

GDPR_user

Motorová záhada

Příspěvek od GDPR_user »

Nebyl v oleji cítit benzín???

standa
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 1789
Registrován: 21 roků 1 měsíc
Bydliště: Brno
Vůz: Amazon, 1800ES, 240, 480, 740,760, T603
Participant x 1

Motorová záhada

Příspěvek od standa »

Nene, olej Mobil měl obvyklou viskozitu, vůni, barvu i chuť :kuch: , v motoru ho bylo dost. (benzin v oleji byl v mém "zimním" kombajnu, který jsem koupil na podzim jako nepojízdný křáp - po prvním nastartování ukazoval tlakoměr oleje 8) sotva půl baru a kontrolka furt svítila. Benzin v oleji byl důsledkem předchozích "odborných" zásahů do vstřikování. Právě na tomto mučeném motoru byla kontrolně měřena komprese - 10atm.)

Je to celý záhadný - přece redbloky se používaly i v době, kdy polosyntetický olej nebyl předepsán a motory to v pohodě snášely, viděl jsem spoustu tak zakarbonovaných redbloků, až se mi navalovalo.
Jak píše Honza, že nový olej rozpustil karbon, který těsnil a po rozpuštění dotěsnil... - to bych si asi nechal patentovat novou metodu oprav vyběhaných moderních motorů nalitím koncentrovaného karbonu :pij:
Prostě se mi nezdá, že dobrou kompresi všech starých motorů zajišťují úsady karbonu a po jeho rozpuštění by se musely vyhodit. Navíc nezapomeňte, že záhadný motor má najeto necelých dvěstětisíc - to se u redbloků považuje za lehce zajetý... :?
_________________
121 Amazon, B20A, 1970
244 GL, 1980, B21A, Tuzex
3x 240 kombi, 1991-3, B200F, B230F, Super Polar, Eaton Diff Locker, Standheizung
Tatra 603, 1970, V8

GDPR_user

Motorová záhada

Příspěvek od GDPR_user »

standa píše:Nene, olej Mobil měl obvyklou viskozitu, vůni, barvu i chuť :kuch: , v motoru ho bylo dost. (benzin v oleji byl v mém "zimním" kombajnu, který jsem koupil na podzim jako nepojízdný křáp - po prvním nastartování ukazoval tlakoměr oleje 8) sotva půl baru a kontrolka furt svítila. Benzin v oleji byl důsledkem předchozích "odborných" zásahů do vstřikování. Právě na tomto mučeném motoru byla kontrolně měřena komprese - 10atm.)

Je to celý záhadný - přece redbloky se používaly i v době, kdy polosyntetický olej nebyl předepsán a motory to v pohodě snášely, viděl jsem spoustu tak zakarbonovaných redbloků, až se mi navalovalo.
Jak píše Honza, že nový olej rozpustil karbon, který těsnil a po rozpuštění dotěsnil... - to bych si asi nechal patentovat novou metodu oprav vyběhaných moderních motorů nalitím koncentrovaného karbonu :pij:
Prostě se mi nezdá, že dobrou kompresi všech starých motorů zajišťují úsady karbonu a po jeho rozpuštění by se musely vyhodit. Navíc nezapomeňte, že záhadný motor má najeto necelých dvěstětisíc - to se u redbloků považuje za lehce zajetý... :?
Ještě dotaz byl to mobil v originálním balení,nebo bečkový?

GDPR_user

Motorová záhada

Příspěvek od GDPR_user »

MOBIL SUPER M 10W40 je klasický minerální olej,takže tam bych nějak extra problém nehledal

standa
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 1789
Registrován: 21 roků 1 měsíc
Bydliště: Brno
Vůz: Amazon, 1800ES, 240, 480, 740,760, T603
Participant x 1

Motorová záhada

Příspěvek od standa »

tím hůř...

Takže PROČ??? Komprese je špatná na všech válcích (6,0 - 6,5 atm.), takže můžeme vyloučit (tedy skoro 8) ) podpálený ventily a písty, prasklý kroužky - prostě havárky jednotlivých válců motoru. Původce musí být takříkajíc vně válco-písto-vetilové skupiny - olej, palivo, vzduch, sabotáž, permoníci, zachvilku se probudím :D .

Jo a - nic netlakuje nikam, dlaň přiložená na nalívací otvor oleje není odtlačována spalinami (po přidání plynu je vcucnuta dovnitř), zvuk motoru - šepot květin a bublající potůček...
Naposledy upravil(a) standa dne 02 úno 2009 11:51, celkem upraveno 1 x.
_________________
121 Amazon, B20A, 1970
244 GL, 1980, B21A, Tuzex
3x 240 kombi, 1991-3, B200F, B230F, Super Polar, Eaton Diff Locker, Standheizung
Tatra 603, 1970, V8

e.w.i.n.g.1
Offline
Příspěvky: 922
Registrován: 21 roků 1 měsíc
Bydliště: ČR
Vůz: Volvo 740

Motorová záhada

Příspěvek od e.w.i.n.g.1 »

Tady je Super M 10W40 také v sekci polosyntetických olejů:

http://www.mercedesautodily.cz.tl/oleje-mobil.htm

Honza
Offline
Uživatelský avatar
Člen VK
Příspěvky: 5022
Registrován: 21 roků 9 měsíců
Bydliště: České Budějovice
Vůz: V70 D5, 03, man, lah. zelená

Motorová záhada

Příspěvek od Honza »

Teď tu mám jednoho mechanika a přiklání se taky k mojí verzi. Budeš to rozebírat?
_________________
V70II D5, 2003 / V850 2,5TDi, '96, použita na orgány

GDPR_user

Motorová záhada

Příspěvek od GDPR_user »

e.w.i.n.g.1 píše:Tady je Super M 10W40 také v sekci polosyntetických olejů:

http://www.mercedesautodily.cz.tl/oleje-mobil.htm
http://www.sweb.cz/marde/mobil/osobni_automobily.htm

Jde o klasický minerální olej.Pokud můžeš odeber vzorek oleje.
Jak vypadal olej po vylití???

standa
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 1789
Registrován: 21 roků 1 měsíc
Bydliště: Brno
Vůz: Amazon, 1800ES, 240, 480, 740,760, T603
Participant x 1

Motorová záhada

Příspěvek od standa »

Honzo, jak jsem psal výš, tvoje teorie by znamenala, že dobrou kompresi všech starých motorů zajišťují úsady karbonu a po jeho rozpuštění by se musely vyhodit... a to se mě nezdá, o tom by se už dávno psalo a mnoho starých motorů tento problém nemá

Ale - taky jsem konzultoval problém a jeden názor (od velmi sečtělého a "kriticky" myslícího kolegy - starší pán, závodník s historickými vozy, nacouval tolik, co jsem já najel dopředu a motorů rozdělal a složil víc, než jsem já viděl)) je na zváženou - moderní olej rozpustí úsady ze starých olejů, které jsou schopny motor doslova " vydřít". Jeden motor prý takto odrovnal.

Je zajímavý, že poškozený redblok má problém s tlakem oleje - že by vůle na klice byla taky tak velká, že olejový čerpadlo už nestíhá? Po nalití hustějšího oleje (15W-50) kontrolka na volnoběh už nesvítí...

Mople, vzorek mohu poskytnout - na co? Olej vypadal normálně - černej, normálně hustej, nesmrděl po benzínu, žádná zrada...
_________________
121 Amazon, B20A, 1970
244 GL, 1980, B21A, Tuzex
3x 240 kombi, 1991-3, B200F, B230F, Super Polar, Eaton Diff Locker, Standheizung
Tatra 603, 1970, V8

GDPR_user

Motorová záhada

Příspěvek od GDPR_user »

standa píše:Honzo, jak jsem psal výš, tvoje teorie by znamenala, že dobrou kompresi všech starých motorů zajišťují úsady karbonu a po jeho rozpuštění by se musely vyhodit... a to se mě nezdá, o tom by se už dávno psalo a mnoho starých motorů tento problém nemá

Ale - taky jsem konzultoval problém a jeden názor (od velmi sečtělého a "kriticky" myslícího kolegy - starší pán, závodník s historickými vozy, nacouval tolik, co jsem já najel dopředu a motorů rozdělal a složil víc, než jsem já viděl)) je na zváženou - moderní olej rozpustí úsady ze starých olejů, které jsou schopny motor doslova " vydřít". Jeden motor prý takto odrovnal.

Je zajímavý, že poškozený redblok má problém s tlakem oleje - že by vůle na klice byla taky tak velká, že olejový čerpadlo už nestíhá? Po nalití hustějšího oleje (15W-50) kontrolka na volnoběh už nesvítí...

Mople, vzorek mohu poskytnout - na co? Olej vypadal normálně - černej, normálně hustej, nesmrděl po benzínu, žádná zrada...
Bohužel se dosti množí případy nalévaných olejů do origo obalů.Nechal bych udělat rozbor.Stojí to cca 300Kč

Honza
Offline
Uživatelský avatar
Člen VK
Příspěvky: 5022
Registrován: 21 roků 9 měsíců
Bydliště: České Budějovice
Vůz: V70 D5, 03, man, lah. zelená

Motorová záhada

Příspěvek od Honza »

standa píše:Honzo, jak jsem psal výš, tvoje teorie by znamenala, že dobrou kompresi všech starých motorů zajišťují úsady karbonu a po jeho rozpuštění by se musely vyhodit... a to se mě nezdá, o tom by se už dávno psalo a mnoho starých motorů tento problém nemá

Ale - taky jsem konzultoval problém a jeden názor (od velmi sečtělého a "kriticky" myslícího kolegy - starší pán, závodník s historickými vozy, nacouval tolik, co jsem já najel dopředu a motorů rozdělal a složil víc, než jsem já viděl)) je na zváženou - moderní olej rozpustí úsady ze starých olejů, které jsou schopny motor doslova " vydřít". Jeden motor prý takto odrovnal.

Je zajímavý, že poškozený redblok má problém s tlakem oleje - že by vůle na klice byla taky tak velká, že olejový čerpadlo už nestíhá? Po nalití hustějšího oleje (15W-50) kontrolka na volnoběh už nesvítí...
Netvrdím že to tak musí bejt , vycházim jen z doby kda se jezdilo na oleje třídy A=minerál a začali se užívat oleje AD = polosintetika a těch mororů šlo do kytek fakt moc. Při A oleji se karbon usazoval všude , pod kroužky, pod šálama a prakticky to dotěsňoval. Po nalití AD (mylná představa že je to lepší olej, jo lepší byl ale nesměl se použít po A) se karbon vyplách a bylo vymalováno.
Ten strejda říká prakticky to samí.
Problém u toho AD byl že nerozpouštěl karbon na stravitelnou velikost částic , ale na větší šupinky a kousky a ty vydírali válce a šály a mimo jiné zacpávaly i kanálky a filtry.
_________________
V70II D5, 2003 / V850 2,5TDi, '96, použita na orgány

standa
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 1789
Registrován: 21 roků 1 měsíc
Bydliště: Brno
Vůz: Amazon, 1800ES, 240, 480, 740,760, T603
Participant x 1

Motorová záhada

Příspěvek od standa »

Honzo, rozdíl tu je - z tvého tvrzení lze dovodit, že každý motor je po najetí 180 tisíc km vlastně na odpis a jen díky karbonu ho lze používat - běda, pokud se odstraní...

Jestli jsem správně pochopil "strejdu", tak v motoru je karbon usazenej mimo styčná místa (i když má něco naběháno, tak jsou vůle ok a karbon jako těsnidlo není potřeba) a žije si tam vcelku neškodně - ale pak přijde zlej olej, karbon rozpustí, vrhne ho na třecí plochy a úplně je zničí. Konec pohádky.

"Strejdova" pohádka se mi jeví pravděpodobnější, protože si nedovedu představit tak chytrej karbon, kterej ví, v jaké vrstvě se má kde usadit tak, aby nahradil otřený kov, správně těsnil a přitom nezpůsobil zadření.

Navíc usazování čehokoliv na třecích místech je jiný pohádkový obor (různý zázračný vodičky a sračičky do oleje, GO bez otevření kapoty...) :D
_________________
121 Amazon, B20A, 1970
244 GL, 1980, B21A, Tuzex
3x 240 kombi, 1991-3, B200F, B230F, Super Polar, Eaton Diff Locker, Standheizung
Tatra 603, 1970, V8

Honza
Offline
Uživatelský avatar
Člen VK
Příspěvky: 5022
Registrován: 21 roků 9 měsíců
Bydliště: České Budějovice
Vůz: V70 D5, 03, man, lah. zelená

Motorová záhada

Příspěvek od Honza »

standa píše:Honzo, rozdíl tu je - z tvého tvrzení lze dovodit, že každý motor je po najetí 180 tisíc km vlastně na odpis a jen díky karbonu ho lze používat - běda, pokud se odstraní...

Jestli jsem správně pochopil "strejdu", tak v motoru je karbon usazenej mimo styčná místa (i když má něco naběháno, tak jsou vůle ok a karbon jako těsnidlo není potřeba) a žije si tam vcelku neškodně - ale pak přijde zlej olej, karbon rozpustí, vrhne ho na třecí plochy a úplně je zničí. Konec pohádky.

"Strejdova" pohádka se mi jeví pravděpodobnější, protože si nedovedu představit tak chytrej karbon, kterej ví, v jaké vrstvě se má kde usadit tak, aby nahradil otřený kov, správně těsnil a přitom nezpůsobil zadření.

Navíc usazování čehokoliv na třecích místech je jiný pohádkový obor (různý zázračný vodičky a sračičky do oleje, GO bez otevření kapoty...) :D
Od každýho kousek, Karbon je sviňa a usazuje se úplně všude , někde ve větší vrstvě někde jen v malej. Usazuje se pod kroužkama, v drážkách kroužků, pod šálama a tím vymezuje vůle a po vypláchnutí to tam všechno lítá jak vítr v bedně. Kdyb yjsi sehnal starej škodováckej motor kterej běhal na minerál tak od kroužkama je 0,1-0,2 mm karbonu, v drážce je taky nad i pod kroužkem nějaká vrstva která po čase zabrání kroužku ve vertikálnímu pohybu a kroužek přestane těsnit protože se nemůže rozpínat. Viděl jsem několik pístů který byli jako špalek, prostě kroužky nevyskočili když se píst vyndal z válce.
_________________
V70II D5, 2003 / V850 2,5TDi, '96, použita na orgány

e.w.i.n.g.1
Offline
Příspěvky: 922
Registrován: 21 roků 1 měsíc
Bydliště: ČR
Vůz: Volvo 740

Motorová záhada

Příspěvek od e.w.i.n.g.1 »

Pokud to tedy bylo způsobeno lepším olejem, tak co byste poradili novým majitelům, kteří si zakoupili ojetý vůz a neví, jaký olej tam lil původní majitel? Jak se vyvarovat toho, co se stalo právě tomuto motoru?

GDPR_user

Motorová záhada

Příspěvek od GDPR_user »

Honza píše:
Netvrdím že to tak musí bejt , vycházim jen z doby kda se jezdilo na oleje třídy A=minerál a začali se užívat oleje AD = polosintetika a těch mororů šlo do kytek fakt moc. Při A oleji se karbon usazoval všude , pod kroužky, pod šálama a prakticky to dotěsňoval. Po nalití AD (mylná představa že je to lepší olej, jo lepší byl ale nesměl se použít po A) se karbon vyplách a bylo vymalováno.
Ten strejda říká prakticky to samí.
Problém u toho AD byl že nerozpouštěl karbon na stravitelnou velikost částic , ale na větší šupinky a kousky a ty vydírali válce a šály a mimo jiné zacpávaly i kanálky a filtry.
Honzo máš hrubé nedostatky. AD nebo A není značení minerálního nebo polosyntetického oleje.A znamená olej aditivovaný AD znamená olej aditivovaný s detergenty,což jsou přísady uvolňující karbon.
Kromě speciálních olejů,které se vyrábějí pro veterány dnes všechny oleje detergenty obsahují, a je jedno,jestli je to olej minerální,polosyn,nebo plně syntetický.

GDPR_user

Motorová záhada

Příspěvek od GDPR_user »

e.w.i.n.g.1 píše:Pokud to tedy bylo způsobeno lepším olejem, tak co byste poradili novým majitelům, kteří si zakoupili ojetý vůz a neví, jaký olej tam lil původní majitel? Jak se vyvarovat toho, co se stalo právě tomuto motoru?
Nevěřím,že to bylo způsobeno lepším olejem.Nenalil někdo místo motorového oleje převodový??

e.w.i.n.g.1
Offline
Příspěvky: 922
Registrován: 21 roků 1 měsíc
Bydliště: ČR
Vůz: Volvo 740

Motorová záhada

Příspěvek od e.w.i.n.g.1 »

Olej byl dodán do servisu vlastní v litrových originál plastových nádobách a sice MOBIL SUPER M 10W40. Tak nepředpokládám, že by se tam nalilo něco jiného.

selap
Offline
Příspěvky: 1302
Registrován: 18 roků 8 měsíců
Bydliště: Brno
Vůz: V70 III D3 AT '12

Motorová záhada

Příspěvek od selap »

Popis přechodu z oleje M6A na Agip Supertraktor v motoru Zetor Super 50,Ačko bylo používáno asi 30 let.
1)vypuštění a nalití oleje,filtry ponechány,olej vypuštěn po asi 10 min(do zahřátí) chodu naprázno,teklo bahno
2)další olej + fitry,provoz asi 30 min,vypuštěno bahno
3)další olej + filtry,1 odpoledne orání,vypuštěn hodně znečištěný olej
4)další olej+ filtry,olej již okamžitě nezčernal a byl ponechán do norm.provozu
Tož asi tak to někteří řeší.Po této procedůře nám sloužil v lese na výbornou asi 1 rok,pak sem ho ztratil z dohledu.
_________________
V70III D3 aut. 2012
bylo 760 GLE 2.4 TD 1986,V70I 2.4 Tdi 1999, V70II 2.5TDI 01 man.

Honza
Offline
Uživatelský avatar
Člen VK
Příspěvky: 5022
Registrován: 21 roků 9 měsíců
Bydliště: České Budějovice
Vůz: V70 D5, 03, man, lah. zelená

Motorová záhada

Příspěvek od Honza »

martinopel píše:Honzo máš hrubé nedostatky. AD nebo A není značení minerálního nebo polosyntetického oleje.A znamená olej aditivovaný AD znamená olej aditivovaný s detergenty,což jsou přísady uvolňující karbon.
Kromě speciálních olejů,které se vyrábějí pro veterány dnes všechny oleje detergenty obsahují, a je jedno,jestli je to olej minerální,polosyn,nebo plně syntetický.
Tak stršný to zas nedude, jen jsem použi terminoligii kdy se tyhle oleje používali a to jsi koukal učitelká MŠ pod sukni. Prostě A byl a obyč srač... AD lepší kterej rozpouštěl karbon a ostatní. Tenkrát v tej době nějaký značení co se používá dnes bylo každýmu putna.
_________________
V70II D5, 2003 / V850 2,5TDi, '96, použita na orgány

GDPR_user

Motorová záhada

Příspěvek od GDPR_user »

Honza píše:
martinopel píše:Honzo máš hrubé nedostatky. AD nebo A není značení minerálního nebo polosyntetického oleje.A znamená olej aditivovaný AD znamená olej aditivovaný s detergenty,což jsou přísady uvolňující karbon.
Kromě speciálních olejů,které se vyrábějí pro veterány dnes všechny oleje detergenty obsahují, a je jedno,jestli je to olej minerální,polosyn,nebo plně syntetický.
Tak stršný to zas nedude, jen jsem použi terminoligii kdy se tyhle oleje používali a to jsi koukal učitelká MŠ pod sukni. Prostě A byl a obyč srač... AD lepší kterej rozpouštěl karbon a ostatní. Tenkrát v tej době nějaký značení co se používá dnes bylo každýmu putna.
Ale pleteš dohromady hrušky z jablkama,to už říkala ona učitelka MŠ. ;-)

Zpět na „o všem možném :-)“

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé