Ako na denné svietenie (DRL) u 440 ?

Malé, ale Volvo...
  • Autor
  • Zpráva
T440
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 60
Registrován: 20 roků 8 měsíců
Bydliště: Žilina, SR

Ako na denné svietenie (DRL) u 440 ?

Příspěvek od T440 »

Ahoj,
tak máme celoročné svietenie aj na Slovensku. viz. https://forum.volvoklub.cz/viewtopic.php?f=9&t=16833 .
Nechcem riešiť či je to OK alebo nie, to dosť rozoberali napr. tu: http://www.dfens-cz.com/view.php?cisloclanku=2008030901
Skôr mi ide o riešenie technického problému:
Ako ste to riešili na svojom volve vy ? Ja mám vo volve signalizáciu zapnutých svetiel pri otvorených dverách a vypnutom motore. Nedá sa ten pípak využiť aj na signalizáciu stavu : zapnutý motor, zhasnuté svetlá ? Zopár krát som to zabudol aj teraz v zime, a uvedomil som si to až keď ma "preblikli" protiidúce vozidlá ( minulú zimu dokonca raz aj policajti :-) )
Alebo, ako dodatočne zapnúť DRL (Daytime Running Light) režim na mojom, pôvodne Rakúskom, volve ? Anglické verzie volva 4XX to myslím mali. Možno stačí niečo niekde prepojiť ....
Prípadne čo si myslíte o prídavných LED DRL svetlách ? :
http://www.tuning.sk/dokument-led-diody-denne-svietenie-osvetlenie-predne-svetla-daylight&search_query=denn%C3%A9%20svetlo
_________________
Richard, V440 1,8 T 1992 ( B18FT )

maxwell
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 284
Registrován: 17 roků 5 měsíců
Bydliště: Znojmo
Vůz: Volvo 343 DL 2.0i + LPG, Limuz. - 116 HP
Bydliště: Znojmo

Ako na denné svietenie (DRL) u 440 ?

Příspěvek od maxwell »

Relé, relé a pípák, nebo se na to dá koupit sada která sama zapíná světla, stojí asi 200 kč.

Pokud by jsi použil jen relé, musel by jsi ho dát mezi vypínač světel a klíček zapalování - pozice 2. Potom by ti svítily světla jen pokud by si neustálě měl vypínač na potkávačkách, a kdyby jsi vypl klíček tak by to zhaslo. Výhoda je, že se dají světla vypnout. Ovšem je to jen pro zkušené.

Relé s pípákem by tě upozornilo že máš zhaslé světla a musel by jsi je zapnout, vypnout, sám. Je to jednodušší a měl by to zvládnou středně zručnej člověk.

No a sada je sada je tam i zapojení, akurát prostě stojí penízky. Domácí kutil by to mohl zvládnout, jestli ne kdekoliv v servise ti to zapojí.


Ještě bych dodal že já tím taky trpěl ale už jsem se naučil rozsvítit když sednu do auta. Při startu se světla stejně vypnou.
_________________
Bylo: Volvo 343 DL 2.0i + LPG, Limuz. - 116 HP
Bylo: Volvo 360 GL 2.0 Karbec, Limuz. - 105 HP
Bylo: Citroen Évasion 2.0i Turbo T.C + CNG, MPV - 147 HP
Je: Ford Mondeo 1.8 SCi 130Hp r. v2004 Mk. 3
Je: Ford Mondeo 2.2 Tdi 173Hp r. v2008 Mk. 4

To že nemám Volvo neznamená, že ho už mít nebudu ;)
VOLVO CAR IS DAF BORN

T440
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 60
Registrován: 20 roků 8 měsíců
Bydliště: Žilina, SR

Ako na denné svietenie (DRL) u 440 ?

Příspěvek od T440 »

Tak mi to nedalo pokoj ( a navyše ma opäť "preblikávali" 8) ) a tak som prehrabal elektroschémy a našiel som celkom uchádzajúce riešenie. Aj keď ako plán B by som realizoval "pípak".
Zdá sa, že vo volve sú v kabeláži aj káble určené na realizáciu denného svietenia. Netuším pre ktorú krajinu to bolo v roku 1992 (rok výroby môjho volva) určené (možno GB), ale, tak či tak, som ich vo svojom volve našiel. Malo to len jednu chybičku, že na tom hlavnom trojpolohovom prepínači svetiel nie sú osadené kontakty ( označené ako 5 a 7 ), ktoré majú zabezpečiť prepojenie tých káblov v polohe '0'.Pritom v konektore, čo sa nasadzuje na tento prepínač, sú zodpovedajúce kontakty zapojené ( vodiče: modrý s červenými pruhmi a žltý )
Pozri schému: http://volvo.ic.cz/elektro/original/12-54.gif . Prepínač je označený ako C14, vodič z kontaktu 7 je označený ako Bl-R ( Blue-Red ) a vodič z kontaktu 5 je označený ako Y ( Yellow ).
Kontakty do prepínača sa mi podarilo doplniť a napodiv to funguje : :-)
poloha '0' pri vypnutom zapalovaní - tma
poloha '0' pri zapnutom zapalovaní - svietia stretávačky a diaľkovými sa dá len "preblikávať" nedá sa prepnúť na stálo
strednápoloha - všetko tak ako pred úpravou
poloha svetlá zapnuté - všetko tak ako pred úpravou

Chýbajúce kontakty do prepínača svetiel sa dajú buď vyrobiť, alebo, ako som to urobil ja, mal som ešte jeden rovnaký volvo prepínač a z neho som vybral dva vhodné kontakty. Najlepšie to ide pomocou tepla ( spájkovačka ). Kontakty po prebrúsení a vyčistení som vlepil na patričné miesto do môjho prepínača. Správna otočenie kontaktnej plošky sa dá určiť podľa ostatných kontaktov (žiaľ, zabudol som odfotiť :( ). Pri otváraní toho prepínača treba dávať pozor, ten plast prepínača je už predsa len dosť krehký. Mne to šlo mikrošrobovákom. Pri skladaní zase treba dať pozor na strunku a kontaktný pliešok. Opäť to šlo pomocou mikrošrobováka. Postup možno viac objasnia obrázky (možno) :? .

-Predtým, ako sa pustíte do "bastlenia" skontrolujte existenciu vodičov na konektore ( Bl-R , Y ) , ak tam sú, kusom drátu ich prepojte a skusmo "cvičte" kľučom v zapaľovaní. Sledujte či sa svetlá zapnú, ale pri samotnom štartovaní, až do naskočenia motora, by mali zhasnúť. Najlepšie si na to zohnať nejakého "hlásiča" viz. "Vrchný prchni" :lol:
-Vodič z kontaktu 7 by sa dal využiť aj na napájanie prídavných LED DRL svetiel. Ale na staršom voze je to vraj gýčovité ( čo ja viem, mne sa to ale celkom pozdáva... )
Ak chcete, skúste - samozrejme na "vlastné triko" za nič neručím ! Ale mne to funguje celkom fajn.
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
_________________
Richard, V440 1,8 T 1992 ( B18FT )

Zpět na „300 / 400“

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé