Provoz 850/V70 I s nefunkčním AWD

První generace velkých předokolek
  • Autor
  • Zpráva
Daniel Kout
Ověřený
Offline
Příspěvky: 1325
Registrován: 15 roků 5 měsíců
Bydliště: Liberec
Vůz: S90 B5

Provoz 850/V70 I s nefunkčním AWD

Příspěvek od Daniel Kout »

Nazdar majitelé a znalci Volvo AWD (pro 850 a V70I).

Zvažuji nákup V70I AWD a raději počítám s nefunkčním AWD. Pokud jsem četl správně AWD se připíná pouze při nedostatčné trakci předních kol. Je tedy možné provozovat V70 s nefunkčním AWD aniž by jakkoli trpěl zbytek auta?

Díky za rady. Dan
_________________
S90 B5

Vena
Offline
Příspěvky: 36
Registrován: 17 roků 6 měsíců
Vůz: Volvo S80 D5 2004
Bydliště: Stará Huť, Střední Čechy

Provoz 850/V70 I s nefunkčním AWD

Příspěvek od Vena »

Myslim, že by nemělo nic moc trpět. Jezdil sem asi měsíc bez kardanu, AWD mám ok a nic kromě hrabošících předních kol se nedělo. Jen se změnilo chování auta v zatáčkách, spotřeba šla krapítek dolu, jinak nic.O jízdě s např. rozbitou úhlovkou asi poreferuje Element5 ;-) Podle toho co psal, tak nefunkčnost poznal s prvním sněhem. Tudíž se to zřejmě chovalo jako 2WD bez zřejmých jiných při běžné jízdě pozorovatelných neduhů...
_________________
Volvo S80 D5, D5244T, 120kW r.v. 2004 ... Černoch
Ford Fiesta RS1800, 96kW, manuál, r.v. 1994
Bylo: 855 2.5T AWD, B5254T, 142kW, manuál, r.v.1996

Daniel Kout
Ověřený
Offline
Příspěvky: 1325
Registrován: 15 roků 5 měsíců
Bydliště: Liberec
Vůz: S90 B5

Provoz 850/V70 I s nefunkčním AWD

Příspěvek od Daniel Kout »

Subjektivně, nakolik je AWD přínosem pro běžnou / trochu ostřejší jízdu?

Spíná AWD i na suchém povrchu (např. při razantnější jízdě)?
_________________
S90 B5

Vena
Offline
Příspěvky: 36
Registrován: 17 roků 6 měsíců
Vůz: Volvo S80 D5 2004
Bydliště: Stará Huť, Střední Čechy

Provoz 850/V70 I s nefunkčním AWD

Příspěvek od Vena »

Vyloženě pomáhá při extrémních rozjezdech, kdy tě nezdržují prokluzující kola. Při ostřejší jízdě určitě, rychlejší průjezdy zatáček - auto nádherně drží stopu, nemá tendence jít po tečně do protisměru atd. Pokud budeš přecházet z 166kW na 142kW tak se ti auto bude zdát jako líná mrcha, takže s tím počítej. Kila navíc jsou hodně znát...
_________________
Volvo S80 D5, D5244T, 120kW r.v. 2004 ... Černoch
Ford Fiesta RS1800, 96kW, manuál, r.v. 1994
Bylo: 855 2.5T AWD, B5254T, 142kW, manuál, r.v.1996

element5
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 343
Registrován: 15 roků 6 měsíců
Bydliště: Příbram
Vůz: V70RAWD

Provoz 850/V70 I s nefunkčním AWD

Příspěvek od element5 »

Vena má pravdu, auto jsem koupil již jako FWD a vzhledem k tomu, že s Volvem jezdím jako s Volvem, trvalo nějakou chvíli, než mi ne úplně přesvědčivé jízdní vlastnosti domnělého AWD začaly vrtat v hlavě. Nefunkční AWD potvrdil až první napadaný sníh, na kterém bylo eRko vzhledem k výkonu pouze na přední nápravě skoro nepoužitelné...

Jinak, když projdeš příspěvky k tématu na v70r.com zjistíš, že ve státech je vymontování kardanu oblíbeným způsobem jinak celkem nákladné opravy porouchaného AWD, na kterém odchází prakticky všechno. U mě to byla rozpadlá úhlovka, která na kardan nepřenášela žádný výkon a vada se tak nedala jednoduše odhalit pomocí vibrací či zvláštních zvuků, které signalizují vadné homokinetické klouby nebo středové ložisko.

Jak už bylo zmíněno, pokud jsi do teď, nebo alespoň v poslední době, jezdil s předkolkou, vyndaný kardan při normální jízdě nepoznáš - auto se chová jako klasické FWD. To ti dá nějaký čas našetřit na opravu. ;-)
_________________
Volvo V70R AWD (B5244T2)

Daniel Kout
Ověřený
Offline
Příspěvky: 1325
Registrován: 15 roků 5 měsíců
Bydliště: Liberec
Vůz: S90 B5

Provoz 850/V70 I s nefunkčním AWD

Příspěvek od Daniel Kout »

Od podzima jezdím s FWD a aby bylo s T5 v zimě více srandy by to AWD chtělo. Pokud bych do něj šel, s opravou počítám. Jak jsem vyčetl mezi řádky, AWD odchází tak mezi 150 - 200 t. km, kdy většina prvních majitelů dává auto pryč.

I přes to mám o AWD zájem. Starší dcerka se začala učit lyžovat a i já si chci cestou na sportoviště trochu užít. 8) Teda ne že bych si neužíval, ale tady v kopcích by to občas kopanec od zadku sneslo.
_________________
S90 B5

wickey
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 3749
Registrován: 19 roků 6 měsíců
Bydliště: Bratislava
Vůz: V70 D5 AWD, S60 D5, C70 T5 Cab, XC90 V8
Bydliště: Bratislava - Staré Mesto

Provoz 850/V70 I s nefunkčním AWD

Příspěvek od wickey »

to mozna ano, ale da se na tom snehu a lede jezdit naprosto v pohode i s klasickou FWD..
je to jen o zvyku.
_________________
'01 C70 T5 cabrio - B5234T3, M56LK 176 kW #601 - signal red /// '06 V70 D5 AWD - D5244T4, M66 AWD 136 kW #459 - dawn blue pearl /// '06 S60 D5 - D5244T4, M66 136 kW #459 - dawn blue pearl
'08 XC90 V8 AWD Sport - B8444S, AWTF-80 SC 232 kW #612 - passion red /// '03 S60 T5 - B5234T3, AW55-50SN 184 kW #449 - mistral green metallic

ex: '84 760 GLE TD; '90 940 GLE; '96 850 2.5 20V; '91 440 1.8 K; '98 V70 R AWD; '97 850 R; '00 V70 R AWD, '87 740 GL, '97 850 GLE, '04 S60 R AWD, '98 V70 XC AWD Cross Country, '99 V70 XC AWD Cross Country, '99 S70 2.5 20V, '00 V70 XC AWD Cross Country, '04 XC90 2,5T AWD

petr´S
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 463
Registrován: 16 roků 6 měsíců
Bydliště: Česká Lípa

Provoz 850/V70 I s nefunkčním AWD

Příspěvek od petr´S »

Danniel74 píše:Od podzima jezdím s FWD a aby bylo s T5 v zimě více srandy by to AWD chtělo. Pokud bych do něj šel, s opravou počítám. Jak jsem vyčetl mezi řádky, AWD odchází tak mezi 150 - 200 t. km, kdy většina prvních majitelů dává auto pryč.

I přes to mám o AWD zájem. Starší dcerka se začala učit lyžovat a i já si chci cestou na sportoviště trochu užít. 8) Teda ne že bych si neužíval, ale tady v kopcích by to občas kopanec od zadku sneslo.
Přijeď na kafe a svezeš se funkční AWD, udidíš, že nejen na sněhu je to naprosto jiné svezení... ;-)
_________________
MB Viano MY2012, XC90 D5 Polestar MY2011
bylo S40 1.8 2003; 780 Bertone 1987; S60 2.5T AWD 2004, S80 V8 AWD 2007,V50 2.0D 2008, 262C Bertone, C70 T5 2010

http://www.plastservis.net

Daniel Kout
Ověřený
Offline
Příspěvky: 1325
Registrován: 15 roků 5 měsíců
Bydliště: Liberec
Vůz: S90 B5

Provoz 850/V70 I s nefunkčním AWD

Příspěvek od Daniel Kout »

petr S60 píše:
Danniel74 píše:Od podzima jezdím s FWD a aby bylo s T5 v zimě více srandy by to AWD chtělo. Pokud bych do něj šel, s opravou počítám. Jak jsem vyčetl mezi řádky, AWD odchází tak mezi 150 - 200 t. km, kdy většina prvních majitelů dává auto pryč.

I přes to mám o AWD zájem. Starší dcerka se začala učit lyžovat a i já si chci cestou na sportoviště trochu užít. 8) Teda ne že bych si neužíval, ale tady v kopcích by to občas kopanec od zadku sneslo.
Přijeď na kafe a svezeš se funkční AWD, udidíš, že nejen na sněhu je to naprosto jiné svezení... ;-)
Díky za nabídku, poslána SZ, určitě přijedu. Dan
_________________
S90 B5

element5
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 343
Registrován: 15 roků 6 měsíců
Bydliště: Příbram
Vůz: V70RAWD

Provoz 850/V70 I s nefunkčním AWD

Příspěvek od element5 »

petr S60 píše:
Přijeď na kafe a svezeš se funkční AWD, udidíš, že nejen na sněhu je to naprosto jiné svezení... ;-)
Jo jo, Petr má pravdu. Na sněhu se AWD s předkolkami nebo zadkolkami jízdními vlastnostmi nedá vůbec srovnat, ale nesmíš se nechat moc unést, abys pak pozdě nezjistil, že brzdí úplně stejně. ;-)

Minulý víkend jsem protáhl eRko vojenským prostorem po Brdech a byla to paráda. :palec:
_________________
Volvo V70R AWD (B5244T2)

berzerker
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 413
Registrován: 18 roků 1 měsíc
Bydliště: sk- trnava

Provoz 850/V70 I s nefunkčním AWD

Příspěvek od berzerker »

sice odveci, ale co takto kacirska myslienka kupit Subaru a neriesit rozbitý AWD ?
_________________
850 T5R 2.0 1995 green-ex momentalne bezvolvovec

petr´S
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 463
Registrován: 16 roků 6 měsíců
Bydliště: Česká Lípa

Provoz 850/V70 I s nefunkčním AWD

Příspěvek od petr´S »

berzerker píše:sice odveci, ale co takto kacirska myslienka kupit Subaru a neriesit rozbitý AWD ?
mno možná spolehlivější čtyřkolka, ale co zbytek auta, jak to vypadá atd....to bych za Volvo nevyměnil ani po base piv :mrgreen:
_________________
MB Viano MY2012, XC90 D5 Polestar MY2011
bylo S40 1.8 2003; 780 Bertone 1987; S60 2.5T AWD 2004, S80 V8 AWD 2007,V50 2.0D 2008, 262C Bertone, C70 T5 2010

http://www.plastservis.net

Maki Hira
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 159
Registrován: 17 roků 10 měsíců
Bydliště: Vysočina
Vůz: Volvo 940

Provoz 850/V70 I s nefunkčním AWD

Příspěvek od Maki Hira »

petr S60 píše:
berzerker píše:sice odveci, ale co takto kacirska myslienka kupit Subaru a neriesit rozbitý AWD ?
mno možná spolehlivější čtyřkolka, ale co zbytek auta, jak to vypadá atd....to bych za Volvo nevyměnil ani po base piv :mrgreen:
Já jo.
_________________
Volvo v70 II
Aro M461

Bylo:Volvo 940 - Sněhulák, v70 AWD 1997 LPG, 850 2,5 20ventil

GDPR_user

Provoz 850/V70 I s nefunkčním AWD

Příspěvek od GDPR_user »

petr S60 píše:
berzerker píše:sice odveci, ale co takto kacirska myslienka kupit Subaru a neriesit rozbitý AWD ?
mno možná spolehlivější čtyřkolka, ale co zbytek auta, jak to vypadá atd....to bych za Volvo nevyměnil ani po base piv :mrgreen:
Sorra,ale když 4x4 tak Subaru,nebo Audi Quattro (nemyslím svini s haldexem)

Daniel Kout
Ověřený
Offline
Příspěvky: 1325
Registrován: 15 roků 5 měsíců
Bydliště: Liberec
Vůz: S90 B5

Provoz 850/V70 I s nefunkčním AWD

Příspěvek od Daniel Kout »

Přiznám bez mučení, že jsem už i koukal po Legacy od roku 2000 výš. Starší Subaru nebudou asi vzor pasivní bezpečnosti. Nicméně od Volva bych nerad utíkal. Na to, že mám jen starou 850ku mě Volvo pěkně chytilo. :lol:
_________________
S90 B5

petr´S
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 463
Registrován: 16 roků 6 měsíců
Bydliště: Česká Lípa

Provoz 850/V70 I s nefunkčním AWD

Příspěvek od petr´S »

martinopel píše:
petr S60 píše:
mno možná spolehlivější čtyřkolka, ale co zbytek auta, jak to vypadá atd....to bych za Volvo nevyměnil ani po base piv :mrgreen:
Sorra,ale když 4x4 tak Subaru,nebo Audi Quattro (nemyslím svini s haldexem)
jj auto na závodění je tak jak říkáš, ale s 2.5T a výkonem 210k podle mě haldex naprosto stačí a osobně při tomto výkonu absolutně nepoznám rozdíl od stálé čtyřkolky. Pokud chce člověk opravdovou zbraň se 600koňmi tak pochopitelně stálou čtyřkolku, ale subaru zas nenabízí standartně tolik výkonu, je to vevnitř zpracovaný oproti volvu o dvě třídy jinde a MĚ se subaru nelíbí ani zvenku. to neznamená že má horší techniku a že se ostatním taky nelíbí. Samo je to individuální, navíc přiznám, že jsem se subaru nic nenajezdil....
Vona ta stálá 4x4 taky nemá jenom pozitiva a sociální jistoty, pro běžný provoz.
_________________
MB Viano MY2012, XC90 D5 Polestar MY2011
bylo S40 1.8 2003; 780 Bertone 1987; S60 2.5T AWD 2004, S80 V8 AWD 2007,V50 2.0D 2008, 262C Bertone, C70 T5 2010

http://www.plastservis.net

hroch32
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 785
Registrován: 16 roků 5 měsíců
Bydliště: Budkov, Vimperk

Provoz 850/V70 I s nefunkčním AWD

Příspěvek od hroch32 »

martinopel píše:...Sorra,ale když 4x4 tak Subaru,nebo Audi Quattro (nemyslím svini s haldexem)
Záleží na tom, k čemu to člověk potřebuje. Dle mého jsou všechny tři základní typy čtyřkolek určené k něčemu jinému:

STÁLÝ: pro hodně silná auta kvůli trakci, pro sporťáky typu Subaru Impreza a pro skutečné teréňáky

HALDEX: pro silnější auta, která mohou mít také problémy s přenosem výkonu na silnici a pro auta, která se častěji pohybují na horších komunikacích - ať už jsou to zasněžené okresky nebo polňačky (takže Haldex by se mi třeba hodil na Šumavě, kde se přidává ještě skutečnost, že 855 by občas do kopce potřebovala zezadu trochu popostrčit :) )

ZAŘADITELNÝ: pro auta, která se běžně pohybují po silnicích, ale očekává se u nich i pravidelní jízda mimo ně (to je zase přesně případ pracovního auta mé manželky)
_________________
Volvo 850 kombi, B5254, 1996
Volvo 740 kombi, B230F, 1990 - bylo => pojízdný kombajn na Mazdy; třeba ji od Adama koupím časem zpátky

hroch32
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 785
Registrován: 16 roků 5 měsíců
Bydliště: Budkov, Vimperk

Provoz 850/V70 I s nefunkčním AWD

Příspěvek od hroch32 »

Danniel74 píše:...Na to, že mám jen starou 850ku mě Volvo pěkně chytilo. :lol:
Omyl, právě proto, že máš starou 850, Tě chytilo ;-)
_________________
Volvo 850 kombi, B5254, 1996
Volvo 740 kombi, B230F, 1990 - bylo => pojízdný kombajn na Mazdy; třeba ji od Adama koupím časem zpátky

Daniel Kout
Ověřený
Offline
Příspěvky: 1325
Registrován: 15 roků 5 měsíců
Bydliště: Liberec
Vůz: S90 B5

Provoz 850/V70 I s nefunkčním AWD

Příspěvek od Daniel Kout »

hroch32 píše:
Danniel74 píše:...Na to, že mám jen starou 850ku mě Volvo pěkně chytilo. :lol:
Omyl, právě proto, že máš starou 850, Tě chytilo ;-)
Proč myslíš? 8)
_________________
S90 B5

Menhir
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 313
Registrován: 15 roků 11 měsíců
Bydliště: Praha
Vůz: 850 Estate
Bydliště: Praha 8

Provoz 850/V70 I s nefunkčním AWD

Příspěvek od Menhir »

hroch32 píše:Omyl, právě proto, že máš starou 850, Tě chytilo ;-)
Danniel74 píše:Proč myslíš? 8)
To není o myšlení, hroch jen konstatoval fakta. :razz:
_________________
Volvo 850 2,5 10V Estate, Graham Green, ∗ 1996, 106 kW

hroch32
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 785
Registrován: 16 roků 5 měsíců
Bydliště: Budkov, Vimperk

Provoz 850/V70 I s nefunkčním AWD

Příspěvek od hroch32 »

Tak tak, prostě nemáš "..jen starou 850..", máš 850! Dostatečně dobrý důvod k tomu, aby Tě Volvo chytlo :)
_________________
Volvo 850 kombi, B5254, 1996
Volvo 740 kombi, B230F, 1990 - bylo => pojízdný kombajn na Mazdy; třeba ji od Adama koupím časem zpátky

Marten
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 376
Registrován: 16 roků
Bydliště: Kroměříž
Vůz: MB 500 SEC,SL500,S320,Jag XJR,Saab 9-5

Provoz 850/V70 I s nefunkčním AWD

Příspěvek od Marten »

No řekl bych že mě AWD na sněhu rozhodilo trochu víc jak zadokolka. Třeba když jsem vyjížděl na sněhu z pravouhlé křižovatky a auto jelo rovně místo aby zatočilo. Připadlo mi že zadek tlačil auto ven. A u zadokolky ujede jen zadek což člověka tolik nepřekvapí. :neutral:

Daniel Kout
Ověřený
Offline
Příspěvky: 1325
Registrován: 15 roků 5 měsíců
Bydliště: Liberec
Vůz: S90 B5

Provoz 850/V70 I s nefunkčním AWD

Příspěvek od Daniel Kout »

hroch32 píše:Tak tak, prostě nemáš "..jen starou 850..", máš 850! Dostatečně dobrý důvod k tomu, aby Tě Volvo chytlo :)
Tak díky za podporu!!! Beru zpátky mám 850 !!! Díky, díky, díky :palec:
_________________
S90 B5

petr´S
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 463
Registrován: 16 roků 6 měsíců
Bydliště: Česká Lípa

Provoz 850/V70 I s nefunkčním AWD

Příspěvek od petr´S »

Danniel74 píše:
hroch32 píše:Tak tak, prostě nemáš "..jen starou 850..", máš 850! Dostatečně dobrý důvod k tomu, aby Tě Volvo chytlo :)
Tak díky za podporu!!! Beru zpátky mám 850 !!! Díky, díky, díky :palec:
pokrok nezastavíš.... ;-)
_________________
MB Viano MY2012, XC90 D5 Polestar MY2011
bylo S40 1.8 2003; 780 Bertone 1987; S60 2.5T AWD 2004, S80 V8 AWD 2007,V50 2.0D 2008, 262C Bertone, C70 T5 2010

http://www.plastservis.net

hroch32
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 785
Registrován: 16 roků 5 měsíců
Bydliště: Budkov, Vimperk

Provoz 850/V70 I s nefunkčním AWD

Příspěvek od hroch32 »

petr S60 píše:
Danniel74 píše: Tak díky za podporu!!! Beru zpátky mám 850 !!! Díky, díky, díky :palec:
pokrok nezastavíš.... ;-)
Tak tak, přesně podle hesla: "Každá změna je vždy k horšímu." ;-)
_________________
Volvo 850 kombi, B5254, 1996
Volvo 740 kombi, B230F, 1990 - bylo => pojízdný kombajn na Mazdy; třeba ji od Adama koupím časem zpátky

Zpět na „850, S / V70 (-00), C70“

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé