Provoz 850/V70 I s nefunkčním AWD
- Autor
- Zpráva
-
Offline
- Příspěvky: 1427
- Registrován: 14 roků 6 měsíců
- Bydliště: Liberec
- Vůz: S60 T6 AWD MY14, R-design
Provoz 850/V70 I s nefunkčním AWD
Nazdar majitelé a znalci Volvo AWD (pro 850 a V70I).
Zvažuji nákup V70I AWD a raději počítám s nefunkčním AWD. Pokud jsem četl správně AWD se připíná pouze při nedostatčné trakci předních kol. Je tedy možné provozovat V70 s nefunkčním AWD aniž by jakkoli trpěl zbytek auta?
Díky za rady. Dan
Zvažuji nákup V70I AWD a raději počítám s nefunkčním AWD. Pokud jsem četl správně AWD se připíná pouze při nedostatčné trakci předních kol. Je tedy možné provozovat V70 s nefunkčním AWD aniž by jakkoli trpěl zbytek auta?
Díky za rady. Dan
_________________
S60 T6 AWD MY14, R-design
S60 T6 AWD MY14, R-design
-
Offline
- Příspěvky: 54
- Registrován: 16 roků 7 měsíců
- Vůz: Volvo S80 D5 2004
- Bydliště: Stará Huť, Střední Čechy
Provoz 850/V70 I s nefunkčním AWD
Myslim, že by nemělo nic moc trpět. Jezdil sem asi měsíc bez kardanu, AWD mám ok a nic kromě hrabošících předních kol se nedělo. Jen se změnilo chování auta v zatáčkách, spotřeba šla krapítek dolu, jinak nic.O jízdě s např. rozbitou úhlovkou asi poreferuje Element5
Podle toho co psal, tak nefunkčnost poznal s prvním sněhem. Tudíž se to zřejmě chovalo jako 2WD bez zřejmých jiných při běžné jízdě pozorovatelných neduhů...

_________________
Volvo S80 D5, D5244T, 120kW r.v. 2004 ... Černoch
Ford Fiesta RS1800, 96kW, manuál, r.v. 1994
Bylo: 855 2.5T AWD, B5254T, 142kW, manuál, r.v.1996
Volvo S80 D5, D5244T, 120kW r.v. 2004 ... Černoch
Ford Fiesta RS1800, 96kW, manuál, r.v. 1994
Bylo: 855 2.5T AWD, B5254T, 142kW, manuál, r.v.1996
-
Offline
- Příspěvky: 1427
- Registrován: 14 roků 6 měsíců
- Bydliště: Liberec
- Vůz: S60 T6 AWD MY14, R-design
Provoz 850/V70 I s nefunkčním AWD
Subjektivně, nakolik je AWD přínosem pro běžnou / trochu ostřejší jízdu?
Spíná AWD i na suchém povrchu (např. při razantnější jízdě)?
Spíná AWD i na suchém povrchu (např. při razantnější jízdě)?
_________________
S60 T6 AWD MY14, R-design
S60 T6 AWD MY14, R-design
-
Offline
- Příspěvky: 54
- Registrován: 16 roků 7 měsíců
- Vůz: Volvo S80 D5 2004
- Bydliště: Stará Huť, Střední Čechy
Provoz 850/V70 I s nefunkčním AWD
Vyloženě pomáhá při extrémních rozjezdech, kdy tě nezdržují prokluzující kola. Při ostřejší jízdě určitě, rychlejší průjezdy zatáček - auto nádherně drží stopu, nemá tendence jít po tečně do protisměru atd. Pokud budeš přecházet z 166kW na 142kW tak se ti auto bude zdát jako líná mrcha, takže s tím počítej. Kila navíc jsou hodně znát...
_________________
Volvo S80 D5, D5244T, 120kW r.v. 2004 ... Černoch
Ford Fiesta RS1800, 96kW, manuál, r.v. 1994
Bylo: 855 2.5T AWD, B5254T, 142kW, manuál, r.v.1996
Volvo S80 D5, D5244T, 120kW r.v. 2004 ... Černoch
Ford Fiesta RS1800, 96kW, manuál, r.v. 1994
Bylo: 855 2.5T AWD, B5254T, 142kW, manuál, r.v.1996
-
Offline
- Příspěvky: 354
- Registrován: 14 roků 7 měsíců
- Bydliště: Příbram
- Vůz: V70RAWD
Provoz 850/V70 I s nefunkčním AWD
Vena má pravdu, auto jsem koupil již jako FWD a vzhledem k tomu, že s Volvem jezdím jako s Volvem, trvalo nějakou chvíli, než mi ne úplně přesvědčivé jízdní vlastnosti domnělého AWD začaly vrtat v hlavě. Nefunkční AWD potvrdil až první napadaný sníh, na kterém bylo eRko vzhledem k výkonu pouze na přední nápravě skoro nepoužitelné...
Jinak, když projdeš příspěvky k tématu na v70r.com zjistíš, že ve státech je vymontování kardanu oblíbeným způsobem jinak celkem nákladné opravy porouchaného AWD, na kterém odchází prakticky všechno. U mě to byla rozpadlá úhlovka, která na kardan nepřenášela žádný výkon a vada se tak nedala jednoduše odhalit pomocí vibrací či zvláštních zvuků, které signalizují vadné homokinetické klouby nebo středové ložisko.
Jak už bylo zmíněno, pokud jsi do teď, nebo alespoň v poslední době, jezdil s předkolkou, vyndaný kardan při normální jízdě nepoznáš - auto se chová jako klasické FWD. To ti dá nějaký čas našetřit na opravu.
Jinak, když projdeš příspěvky k tématu na v70r.com zjistíš, že ve státech je vymontování kardanu oblíbeným způsobem jinak celkem nákladné opravy porouchaného AWD, na kterém odchází prakticky všechno. U mě to byla rozpadlá úhlovka, která na kardan nepřenášela žádný výkon a vada se tak nedala jednoduše odhalit pomocí vibrací či zvláštních zvuků, které signalizují vadné homokinetické klouby nebo středové ložisko.
Jak už bylo zmíněno, pokud jsi do teď, nebo alespoň v poslední době, jezdil s předkolkou, vyndaný kardan při normální jízdě nepoznáš - auto se chová jako klasické FWD. To ti dá nějaký čas našetřit na opravu.

_________________
Volvo V70R AWD (B5244T2)
Volvo V70R AWD (B5244T2)
-
Offline
- Příspěvky: 1427
- Registrován: 14 roků 6 měsíců
- Bydliště: Liberec
- Vůz: S60 T6 AWD MY14, R-design
Provoz 850/V70 I s nefunkčním AWD
Od podzima jezdím s FWD a aby bylo s T5 v zimě více srandy by to AWD chtělo. Pokud bych do něj šel, s opravou počítám. Jak jsem vyčetl mezi řádky, AWD odchází tak mezi 150 - 200 t. km, kdy většina prvních majitelů dává auto pryč.
I přes to mám o AWD zájem. Starší dcerka se začala učit lyžovat a i já si chci cestou na sportoviště trochu užít.
Teda ne že bych si neužíval, ale tady v kopcích by to občas kopanec od zadku sneslo.
I přes to mám o AWD zájem. Starší dcerka se začala učit lyžovat a i já si chci cestou na sportoviště trochu užít.

_________________
S60 T6 AWD MY14, R-design
S60 T6 AWD MY14, R-design
-
Offline
- Příspěvky: 4360
- Registrován: 18 roků 7 měsíců
- Bydliště: Bratislava
- Vůz: C70 T5 cabrio + V70 XC Cross Country
- Bydliště: Bratislava - Staré Mesto
Provoz 850/V70 I s nefunkčním AWD
to mozna ano, ale da se na tom snehu a lede jezdit naprosto v pohode i s klasickou FWD..
je to jen o zvyku.
je to jen o zvyku.
_________________
'01 C70 T5 cabrio - B5234T3, M56LK 176 kW #601 - signal red /// '00 V70 XC AWD Cross Country - B5244T, M58 142 kW #421/460 - dark olive pearl/grey
'08 XC90 V8 AWD Sport - B8444S, AWTF-80 SC 232 kW #612 - passion red /// '03 S60 T5 - B5234T3, AW55-50SN 184 kW #449 - mistral green metallic
ex: '84 760 GLE TD; '90 940 GLE; '96 850 2.5 20V; '91 440 1.8 K; '98 V70 R AWD; '97 850 R; '00 V70 R AWD, '87 740 GL, '97 850 GLE, '04 S60 R AWD, '98 V70 XC AWD Cross Country, '99 V70 XC AWD Cross Country, '99 S70 2.5 20V
'01 C70 T5 cabrio - B5234T3, M56LK 176 kW #601 - signal red /// '00 V70 XC AWD Cross Country - B5244T, M58 142 kW #421/460 - dark olive pearl/grey
'08 XC90 V8 AWD Sport - B8444S, AWTF-80 SC 232 kW #612 - passion red /// '03 S60 T5 - B5234T3, AW55-50SN 184 kW #449 - mistral green metallic
ex: '84 760 GLE TD; '90 940 GLE; '96 850 2.5 20V; '91 440 1.8 K; '98 V70 R AWD; '97 850 R; '00 V70 R AWD, '87 740 GL, '97 850 GLE, '04 S60 R AWD, '98 V70 XC AWD Cross Country, '99 V70 XC AWD Cross Country, '99 S70 2.5 20V
-
Offline
- Příspěvky: 536
- Registrován: 15 roků 7 měsíců
- Bydliště: Č. Lípa
Provoz 850/V70 I s nefunkčním AWD
Přijeď na kafe a svezeš se funkční AWD, udidíš, že nejen na sněhu je to naprosto jiné svezení...Danniel74 píše:Od podzima jezdím s FWD a aby bylo s T5 v zimě více srandy by to AWD chtělo. Pokud bych do něj šel, s opravou počítám. Jak jsem vyčetl mezi řádky, AWD odchází tak mezi 150 - 200 t. km, kdy většina prvních majitelů dává auto pryč.
I přes to mám o AWD zájem. Starší dcerka se začala učit lyžovat a i já si chci cestou na sportoviště trochu užít.Teda ne že bych si neužíval, ale tady v kopcích by to občas kopanec od zadku sneslo.

_________________
MB Viano MY2012, XC90 D5 Polestar MY2011
bylo S40 1.8 2003; 780 Bertone 1987; S60 2.5T AWD 2004, S80 V8 AWD 2007,V50 2.0D 2008, 262C Bertone, C70 T5 2010
http://www.plastservis.net
MB Viano MY2012, XC90 D5 Polestar MY2011
bylo S40 1.8 2003; 780 Bertone 1987; S60 2.5T AWD 2004, S80 V8 AWD 2007,V50 2.0D 2008, 262C Bertone, C70 T5 2010
http://www.plastservis.net
-
Offline
- Příspěvky: 1427
- Registrován: 14 roků 6 měsíců
- Bydliště: Liberec
- Vůz: S60 T6 AWD MY14, R-design
Provoz 850/V70 I s nefunkčním AWD
Díky za nabídku, poslána SZ, určitě přijedu. Danpetr S60 píše:Přijeď na kafe a svezeš se funkční AWD, udidíš, že nejen na sněhu je to naprosto jiné svezení...Danniel74 píše:Od podzima jezdím s FWD a aby bylo s T5 v zimě více srandy by to AWD chtělo. Pokud bych do něj šel, s opravou počítám. Jak jsem vyčetl mezi řádky, AWD odchází tak mezi 150 - 200 t. km, kdy většina prvních majitelů dává auto pryč.
I přes to mám o AWD zájem. Starší dcerka se začala učit lyžovat a i já si chci cestou na sportoviště trochu užít.Teda ne že bych si neužíval, ale tady v kopcích by to občas kopanec od zadku sneslo.
_________________
S60 T6 AWD MY14, R-design
S60 T6 AWD MY14, R-design
-
Offline
- Příspěvky: 354
- Registrován: 14 roků 7 měsíců
- Bydliště: Příbram
- Vůz: V70RAWD
Provoz 850/V70 I s nefunkčním AWD
Jo jo, Petr má pravdu. Na sněhu se AWD s předkolkami nebo zadkolkami jízdními vlastnostmi nedá vůbec srovnat, ale nesmíš se nechat moc unést, abys pak pozdě nezjistil, že brzdí úplně stejně.petr S60 píše:
Přijeď na kafe a svezeš se funkční AWD, udidíš, že nejen na sněhu je to naprosto jiné svezení...

Minulý víkend jsem protáhl eRko vojenským prostorem po Brdech a byla to paráda.

_________________
Volvo V70R AWD (B5244T2)
Volvo V70R AWD (B5244T2)
-
Offline
- Příspěvky: 469
- Registrován: 17 roků 2 měsíce
- Bydliště: sk- trnava
Provoz 850/V70 I s nefunkčním AWD
sice odveci, ale co takto kacirska myslienka kupit Subaru a neriesit rozbitý AWD ?
_________________
850 T5R 2.0 1995 green-ex momentalne bezvolvovec
850 T5R 2.0 1995 green-ex momentalne bezvolvovec
-
Offline
- Příspěvky: 536
- Registrován: 15 roků 7 měsíců
- Bydliště: Č. Lípa
Provoz 850/V70 I s nefunkčním AWD
mno možná spolehlivější čtyřkolka, ale co zbytek auta, jak to vypadá atd....to bych za Volvo nevyměnil ani po base piv :mrgreen:berzerker píše:sice odveci, ale co takto kacirska myslienka kupit Subaru a neriesit rozbitý AWD ?
_________________
MB Viano MY2012, XC90 D5 Polestar MY2011
bylo S40 1.8 2003; 780 Bertone 1987; S60 2.5T AWD 2004, S80 V8 AWD 2007,V50 2.0D 2008, 262C Bertone, C70 T5 2010
http://www.plastservis.net
MB Viano MY2012, XC90 D5 Polestar MY2011
bylo S40 1.8 2003; 780 Bertone 1987; S60 2.5T AWD 2004, S80 V8 AWD 2007,V50 2.0D 2008, 262C Bertone, C70 T5 2010
http://www.plastservis.net
-
Offline
- Příspěvky: 193
- Registrován: 16 roků 11 měsíců
- Bydliště: Vysočina
- Vůz: Volvo 940
Provoz 850/V70 I s nefunkčním AWD
Já jo.petr S60 píše:mno možná spolehlivější čtyřkolka, ale co zbytek auta, jak to vypadá atd....to bych za Volvo nevyměnil ani po base piv :mrgreen:berzerker píše:sice odveci, ale co takto kacirska myslienka kupit Subaru a neriesit rozbitý AWD ?
_________________
Volvo v70 II
Aro M461
Bylo:Volvo 940 - Sněhulák, v70 AWD 1997 LPG, 850 2,5 20ventil
Volvo v70 II
Aro M461
Bylo:Volvo 940 - Sněhulák, v70 AWD 1997 LPG, 850 2,5 20ventil
Provoz 850/V70 I s nefunkčním AWD
Sorra,ale když 4x4 tak Subaru,nebo Audi Quattro (nemyslím svini s haldexem)petr S60 píše:mno možná spolehlivější čtyřkolka, ale co zbytek auta, jak to vypadá atd....to bych za Volvo nevyměnil ani po base piv :mrgreen:berzerker píše:sice odveci, ale co takto kacirska myslienka kupit Subaru a neriesit rozbitý AWD ?
-
Offline
- Příspěvky: 1427
- Registrován: 14 roků 6 měsíců
- Bydliště: Liberec
- Vůz: S60 T6 AWD MY14, R-design
Provoz 850/V70 I s nefunkčním AWD
Přiznám bez mučení, že jsem už i koukal po Legacy od roku 2000 výš. Starší Subaru nebudou asi vzor pasivní bezpečnosti. Nicméně od Volva bych nerad utíkal. Na to, že mám jen starou 850ku mě Volvo pěkně chytilo. 

_________________
S60 T6 AWD MY14, R-design
S60 T6 AWD MY14, R-design
-
Offline
- Příspěvky: 536
- Registrován: 15 roků 7 měsíců
- Bydliště: Č. Lípa
Provoz 850/V70 I s nefunkčním AWD
jj auto na závodění je tak jak říkáš, ale s 2.5T a výkonem 210k podle mě haldex naprosto stačí a osobně při tomto výkonu absolutně nepoznám rozdíl od stálé čtyřkolky. Pokud chce člověk opravdovou zbraň se 600koňmi tak pochopitelně stálou čtyřkolku, ale subaru zas nenabízí standartně tolik výkonu, je to vevnitř zpracovaný oproti volvu o dvě třídy jinde a MĚ se subaru nelíbí ani zvenku. to neznamená že má horší techniku a že se ostatním taky nelíbí. Samo je to individuální, navíc přiznám, že jsem se subaru nic nenajezdil....martinopel píše:Sorra,ale když 4x4 tak Subaru,nebo Audi Quattro (nemyslím svini s haldexem)petr S60 píše:
mno možná spolehlivější čtyřkolka, ale co zbytek auta, jak to vypadá atd....to bych za Volvo nevyměnil ani po base piv :mrgreen:
Vona ta stálá 4x4 taky nemá jenom pozitiva a sociální jistoty, pro běžný provoz.
_________________
MB Viano MY2012, XC90 D5 Polestar MY2011
bylo S40 1.8 2003; 780 Bertone 1987; S60 2.5T AWD 2004, S80 V8 AWD 2007,V50 2.0D 2008, 262C Bertone, C70 T5 2010
http://www.plastservis.net
MB Viano MY2012, XC90 D5 Polestar MY2011
bylo S40 1.8 2003; 780 Bertone 1987; S60 2.5T AWD 2004, S80 V8 AWD 2007,V50 2.0D 2008, 262C Bertone, C70 T5 2010
http://www.plastservis.net
-
Offline
- Příspěvky: 920
- Registrován: 15 roků 6 měsíců
- Bydliště: Budkov, Vimperk
Provoz 850/V70 I s nefunkčním AWD
Záleží na tom, k čemu to člověk potřebuje. Dle mého jsou všechny tři základní typy čtyřkolek určené k něčemu jinému:martinopel píše:...Sorra,ale když 4x4 tak Subaru,nebo Audi Quattro (nemyslím svini s haldexem)
STÁLÝ: pro hodně silná auta kvůli trakci, pro sporťáky typu Subaru Impreza a pro skutečné teréňáky
HALDEX: pro silnější auta, která mohou mít také problémy s přenosem výkonu na silnici a pro auta, která se častěji pohybují na horších komunikacích - ať už jsou to zasněžené okresky nebo polňačky (takže Haldex by se mi třeba hodil na Šumavě, kde se přidává ještě skutečnost, že 855 by občas do kopce potřebovala zezadu trochu popostrčit

ZAŘADITELNÝ: pro auta, která se běžně pohybují po silnicích, ale očekává se u nich i pravidelní jízda mimo ně (to je zase přesně případ pracovního auta mé manželky)
_________________
Volvo 850 kombi, B5254, 1996
Volvo 740 kombi, B230F, 1990 - bylo => pojízdný kombajn na Mazdy; třeba ji od Adama koupím časem zpátky
Volvo 850 kombi, B5254, 1996
Volvo 740 kombi, B230F, 1990 - bylo => pojízdný kombajn na Mazdy; třeba ji od Adama koupím časem zpátky
-
Offline
- Příspěvky: 920
- Registrován: 15 roků 6 měsíců
- Bydliště: Budkov, Vimperk
Provoz 850/V70 I s nefunkčním AWD
Omyl, právě proto, že máš starou 850, Tě chytiloDanniel74 píše:...Na to, že mám jen starou 850ku mě Volvo pěkně chytilo.

_________________
Volvo 850 kombi, B5254, 1996
Volvo 740 kombi, B230F, 1990 - bylo => pojízdný kombajn na Mazdy; třeba ji od Adama koupím časem zpátky
Volvo 850 kombi, B5254, 1996
Volvo 740 kombi, B230F, 1990 - bylo => pojízdný kombajn na Mazdy; třeba ji od Adama koupím časem zpátky
-
Offline
- Příspěvky: 1427
- Registrován: 14 roků 6 měsíců
- Bydliště: Liberec
- Vůz: S60 T6 AWD MY14, R-design
Provoz 850/V70 I s nefunkčním AWD
Proč myslíš?hroch32 píše:Omyl, právě proto, že máš starou 850, Tě chytiloDanniel74 píše:...Na to, že mám jen starou 850ku mě Volvo pěkně chytilo.

_________________
S60 T6 AWD MY14, R-design
S60 T6 AWD MY14, R-design
-
Offline
- Příspěvky: 370
- Registrován: 15 roků
- Bydliště: Praha
- Vůz: 850 Estate
- Bydliště: Praha 8
Provoz 850/V70 I s nefunkčním AWD
hroch32 píše:Omyl, právě proto, že máš starou 850, Tě chytilo
To není o myšlení, hroch jen konstatoval fakta.Danniel74 píše:Proč myslíš?

_________________
Volvo 850 2,5 10V Estate, Graham Green, ∗ 1996, 106 kW
Volvo 850 2,5 10V Estate, Graham Green, ∗ 1996, 106 kW
-
Offline
- Příspěvky: 920
- Registrován: 15 roků 6 měsíců
- Bydliště: Budkov, Vimperk
Provoz 850/V70 I s nefunkčním AWD
Tak tak, prostě nemáš "..jen starou 850..", máš 850! Dostatečně dobrý důvod k tomu, aby Tě Volvo chytlo 

_________________
Volvo 850 kombi, B5254, 1996
Volvo 740 kombi, B230F, 1990 - bylo => pojízdný kombajn na Mazdy; třeba ji od Adama koupím časem zpátky
Volvo 850 kombi, B5254, 1996
Volvo 740 kombi, B230F, 1990 - bylo => pojízdný kombajn na Mazdy; třeba ji od Adama koupím časem zpátky
-
Offline
- Příspěvky: 383
- Registrován: 15 roků 1 měsíc
- Bydliště: Kroměříž
- Vůz: MB 500 SEC,SL500,S320,Jag XJR,Saab 9-5
Provoz 850/V70 I s nefunkčním AWD
No řekl bych že mě AWD na sněhu rozhodilo trochu víc jak zadokolka. Třeba když jsem vyjížděl na sněhu z pravouhlé křižovatky a auto jelo rovně místo aby zatočilo. Připadlo mi že zadek tlačil auto ven. A u zadokolky ujede jen zadek což člověka tolik nepřekvapí. :neutral:
-
Offline
- Příspěvky: 1427
- Registrován: 14 roků 6 měsíců
- Bydliště: Liberec
- Vůz: S60 T6 AWD MY14, R-design
Provoz 850/V70 I s nefunkčním AWD
Tak díky za podporu!!! Beru zpátky mám 850 !!! Díky, díky, díkyhroch32 píše:Tak tak, prostě nemáš "..jen starou 850..", máš 850! Dostatečně dobrý důvod k tomu, aby Tě Volvo chytlo

_________________
S60 T6 AWD MY14, R-design
S60 T6 AWD MY14, R-design
-
Offline
- Příspěvky: 536
- Registrován: 15 roků 7 měsíců
- Bydliště: Č. Lípa
Provoz 850/V70 I s nefunkčním AWD
pokrok nezastavíš....Danniel74 píše:Tak díky za podporu!!! Beru zpátky mám 850 !!! Díky, díky, díkyhroch32 píše:Tak tak, prostě nemáš "..jen starou 850..", máš 850! Dostatečně dobrý důvod k tomu, aby Tě Volvo chytlo

_________________
MB Viano MY2012, XC90 D5 Polestar MY2011
bylo S40 1.8 2003; 780 Bertone 1987; S60 2.5T AWD 2004, S80 V8 AWD 2007,V50 2.0D 2008, 262C Bertone, C70 T5 2010
http://www.plastservis.net
MB Viano MY2012, XC90 D5 Polestar MY2011
bylo S40 1.8 2003; 780 Bertone 1987; S60 2.5T AWD 2004, S80 V8 AWD 2007,V50 2.0D 2008, 262C Bertone, C70 T5 2010
http://www.plastservis.net
-
Offline
- Příspěvky: 920
- Registrován: 15 roků 6 měsíců
- Bydliště: Budkov, Vimperk
Provoz 850/V70 I s nefunkčním AWD
Tak tak, přesně podle hesla: "Každá změna je vždy k horšímu."petr S60 píše:pokrok nezastavíš....Danniel74 píše: Tak díky za podporu!!! Beru zpátky mám 850 !!! Díky, díky, díky

_________________
Volvo 850 kombi, B5254, 1996
Volvo 740 kombi, B230F, 1990 - bylo => pojízdný kombajn na Mazdy; třeba ji od Adama koupím časem zpátky
Volvo 850 kombi, B5254, 1996
Volvo 740 kombi, B230F, 1990 - bylo => pojízdný kombajn na Mazdy; třeba ji od Adama koupím časem zpátky
Kdo je online
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé