Nivomaty

všeobecné dotazy na domácí opravy...
Pravidla fóra
Vážení uživatelé tato sekce je určena pouze pro dotazy všeobecné, které nejdou zařadit k příslušnému typu auta.
Například: Jak nalakovat plecháče a podobně. Ostatní pište podle typových řad tam kam patří.
  • Autor
  • Zpráva
Sergej
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 2597
Registrován: 17 roků 1 měsíc
Vůz: V960, B6304F, 1992
Bydliště: Piešťany/Praha

Nivomaty

Příspěvek od Sergej »

Nasiel som pekny clanok o nivomatoch. http://cadillacfaq.com/faq/answers/pdf/nivomat.pdf
Doteraz som si myslel, ze su na vzduch - kompresor, cidlo naklonu a nejaka RJ...
_________________
Je:V960TURBOB204FT1991V960GLEB6304F1992
Bolo:V940SEB200FT1992V760GLED24T1985
Oprava pristrojoviek 2xx/7xx/9xx

jojo
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 2128
Registrován: 19 roků 6 měsíců
Bydliště: Nižbor

Nivomaty

Příspěvek od jojo »

Sorry za OT, ale bombastický je, že hned na prvním obrázku je DVOJKA!!! :mrgreen: 8) :mrgreen: 8) :mrgreen: 8)
_________________
Bylo: 240 Classic, r.v. 92, B230F, 5q Scharnhorst
264GLE, r.v. 80, B27E, aut.3q Bismarck
Je: 264TE, r.v. 79, B27E, aut.3q Tirpitz
244GL, r.v .80, B21A, 4q+OD Gneisenau
244GL, r.v. 80, B21E, 4q+OD Lützow

pekelnik
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 1488
Registrován: 18 roků 3 měsíce
Bydliště: Brno
Vůz: Volvo 264 a S80
Bydliště: Brno

Nivomaty

Příspěvek od pekelnik »

A proč ne. dvojku jsi s nivomatama neviděl? jí několik. hlavně u kombíků. ale měla to i 262C (1977) v Hannoveru, kde bylo tažný. :roll:
_________________
264TE - 1977, B27E / S80 - 2007, D5
bylo: 244-1983, 760-1990, S90-1997, 960-1991, 244-1979, 945-1996, 264-1978, C70-2000, 262C-1980, 264-1975, S80-2006, 262C-1979, 264-1980, S80-1999, 265-1979, 240-1988

jojo
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 2128
Registrován: 19 roků 6 měsíců
Bydliště: Nižbor

Nivomaty

Příspěvek od jojo »

Scharnhorst má nivomaty... 8)
_________________
Bylo: 240 Classic, r.v. 92, B230F, 5q Scharnhorst
264GLE, r.v. 80, B27E, aut.3q Bismarck
Je: 264TE, r.v. 79, B27E, aut.3q Tirpitz
244GL, r.v .80, B21A, 4q+OD Gneisenau
244GL, r.v. 80, B21E, 4q+OD Lützow

tomasss
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 2163
Registrován: 16 roků
Bydliště: Sydney - AUS
Vůz: Mitsubishi Challenger

Nivomaty

Příspěvek od tomasss »

Je nejakej klic podle kteryho se da urcit jestli byly na my 760tce puvodne nivomaty (vybava, VIN, ...) ?
_________________
Je: Mitsubishi Challenger 2002 3.0 V6 aut
Bylo: V40 D2 6q 88kW MY2017, 760GLE B280F AW71 108kW, 960II B6304S3 AW30-43 150kW, 2x 740TURBO B204GT M90 147kW, S70R B5234T3 AW50-42 176kW

OndraH
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 177
Registrován: 20 roků
Bydliště: Praha východ
Vůz: Volvo S70 B5234T3 1997

Nivomaty

Příspěvek od OndraH »

Na tvý 760-tce nivomaty byly a měly by být i teď, tak jako na všech sedanech s multilinkem. Akorát na sedmě s multilinkem jsou nivomaty které se na správnou světlou výšku vypumpují jízdou samy, do dvojek se dávaly nivomaty s měchy, které se dofukovaly.
Jinak první generace multilinku se dán předělat na standartní tlumiče, akorát se musí předělat spodní uchycení tlumiče. Plus se musí dát silnější pružiny. Tudíž pokud někdo něco takového nepředělal na tvojí sedmě, tak bys tam měl mít nivomaty.
_________________
Je:BMW 325xi 2006
Bylo:Volvo S70, B5234T3, 1997Volvo V70, B5252S, 1998/Subaru Legacy Outback EJ25 2000/Volvo 764 D24TIC 1988/Volvo 245 D24 1985

tomasss
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 2163
Registrován: 16 roků
Bydliště: Sydney - AUS
Vůz: Mitsubishi Challenger

Nivomaty

Příspěvek od tomasss »

Ondra Hrubý píše:Na tvý 760-tce nivomaty byly a měly by být i teď, tak jako na všech sedanech s multilinkem. Akorát na sedmě s multilinkem jsou nivomaty které se na správnou světlou výšku vypumpují jízdou samy, do dvojek se dávaly nivomaty s měchy, které se dofukovaly.
Jinak první generace multilinku se dán předělat na standartní tlumiče, akorát se musí předělat spodní uchycení tlumiče. Plus se musí dát silnější pružiny. Tudíž pokud někdo něco takového nepředělal na tvojí sedmě, tak bys tam měl mít nivomaty.
Koukali jsme na to se Sorelem, ale nemam vzadu barometriky a pri nalozeni zade se nic nedopumpuje, tudiz zrejme jde o prekopavku na klasicky tlumice... Zajima mne to v souvislosti se stelovanim svetlometu - mam elektricky samostelovani, ale zajima mne odkud bere RJ informace a nalozeni zadku auta?
_________________
Je: Mitsubishi Challenger 2002 3.0 V6 aut
Bylo: V40 D2 6q 88kW MY2017, 760GLE B280F AW71 108kW, 960II B6304S3 AW30-43 150kW, 2x 740TURBO B204GT M90 147kW, S70R B5234T3 AW50-42 176kW

OndraH
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 177
Registrován: 20 roků
Bydliště: Praha východ
Vůz: Volvo S70 B5234T3 1997

Nivomaty

Příspěvek od OndraH »

tomasss píše:Koukali jsme na to se Sorelem, ale nemam vzadu barometriky a pri nalozeni zade se nic nedopumpuje, tudiz zrejme jde o prekopavku na klasicky tlumice... Zajima mne to v souvislosti se stelovanim svetlometu - mam elektricky samostelovani, ale zajima mne odkud bere RJ informace a nalozeni zadku auta?
Barometry tam ani mít nemůžeš, tahle verze nivomatů se do sedanu s multilinkem nedávala. Ale pokud se záď ani při jízdě nevrátí do roviny tak jsou buď nivomaty v háji, a nebo je to překopané na klasické tlumiče jak píšeš. A to samoštelování světel mi taky nejde do hlavy - na autě se samonivelací není přece potřeba. Chtělo by to vidět.
_________________
Je:BMW 325xi 2006
Bylo:Volvo S70, B5234T3, 1997Volvo V70, B5252S, 1998/Subaru Legacy Outback EJ25 2000/Volvo 764 D24TIC 1988/Volvo 245 D24 1985

tomasss
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 2163
Registrován: 16 roků
Bydliště: Sydney - AUS
Vůz: Mitsubishi Challenger

Nivomaty

Příspěvek od tomasss »

Psal jsem do Sterbohol a oni jsou podle VINu schopni u tyhle rady zjistit jen zacatek zaruky :D
Jinak vubec by me neprekvapilo kdybych mel nejakej atyp, stejne jako mam atypycky svetla, atypickou klimu, atypickej vejfuk, ....
Je mozny ze italsky verze nivomaty nemely?
_________________
Je: Mitsubishi Challenger 2002 3.0 V6 aut
Bylo: V40 D2 6q 88kW MY2017, 760GLE B280F AW71 108kW, 960II B6304S3 AW30-43 150kW, 2x 740TURBO B204GT M90 147kW, S70R B5234T3 AW50-42 176kW

OndraH
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 177
Registrován: 20 roků
Bydliště: Praha východ
Vůz: Volvo S70 B5234T3 1997

Nivomaty

Příspěvek od OndraH »

tomasss píše:Psal jsem do Sterbohol a oni jsou podle VINu schopni u tyhle rady zjistit jen zacatek zaruky :D
Jinak vubec by me neprekvapilo kdybych mel nejakej atyp, stejne jako mam atypycky svetla, atypickou klimu, atypickej vejfuk, ....
Je mozny ze italsky verze nivomaty nemely?
No to netuším ale moje bývalá sedma byla z Itálie a nivomaty měla, takže bych na to nesázel. Nemáš náhodou fotku toho tlumiče?
_________________
Je:BMW 325xi 2006
Bylo:Volvo S70, B5234T3, 1997Volvo V70, B5252S, 1998/Subaru Legacy Outback EJ25 2000/Volvo 764 D24TIC 1988/Volvo 245 D24 1985

Sergej
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 2597
Registrován: 17 roků 1 měsíc
Vůz: V960, B6304F, 1992
Bydliště: Piešťany/Praha

Nivomaty

Příspěvek od Sergej »

tomasss píše:Psal jsem do Sterbohol a oni jsou podle VINu schopni u tyhle rady zjistit jen zacatek zaruky :D
Jinak vubec by me neprekvapilo kdybych mel nejakej atyp, stejne jako mam atypycky svetla, atypickou klimu, atypickej vejfuk, ....
Je mozny ze italsky verze nivomaty nemely?
Ze si ty ten clanok v odkaze necital ? Ci mas na aute Nivomaty zustis lahko: Nivomat ma na spodnom dieli vlnovec z gumy, klasicky tlmic je celoplechovy. Vrchna polovica nivomatu je abnormalne hruba (fi cca 9 cm, standardny tmic cca 5). Dalsim spoznavacim znamenim je spodny uchyt tlmica - na klasickom tlmici je to prevlecna matica, na nivomate su to 2 sroby zo spodu rame, smerom hore, k tlmicu. Ziadnu RJ ani ani kompresor ani hadice nenajdes - to maju medvede a citrony. Vtip nivomatu spociva v tom, ze vsetko je integrovane v tlmici. Neviem co sa pchalo do dvojek, ale nivomaty na sedmu su len 2 druhy - podla vsetkeho pre sedany a pre kombiky.
_________________
Je:V960TURBOB204FT1991V960GLEB6304F1992
Bolo:V940SEB200FT1992V760GLED24T1985
Oprava pristrojoviek 2xx/7xx/9xx

Sergej
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 2597
Registrován: 17 roků 1 měsíc
Vůz: V960, B6304F, 1992
Bydliště: Piešťany/Praha

Nivomaty

Příspěvek od Sergej »

Mam taky problem co ma velmo se..znepokojuje.
Stare nivomaty (este z vyroby) si pomaly sadali, a to tak, ze pravy viac ako lavy. Po vymene za zanovne (vraj málo jazdene a podla vonkajsieho stavy by to aj mohla byt pravda) asi mesiac vsetko super, ale pravy si zasa zacina sadat rychlejsie ako lavy. Co moze byt s pravou stranou ? Alebo je to len nahoda ?
_________________
Je:V960TURBOB204FT1991V960GLEB6304F1992
Bolo:V940SEB200FT1992V760GLED24T1985
Oprava pristrojoviek 2xx/7xx/9xx

wickey
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 3741
Registrován: 19 roků 8 měsíců
Bydliště: Bratislava
Vůz: V70 D5 AWD, S60 D5, C70 T5 Cab, XC90 V8
Bydliště: Bratislava - Staré Mesto

Nivomaty

Příspěvek od wickey »

40 kilo zlata v kufri na pravej strane?
_________________
'01 C70 T5 cabrio - B5234T3, M56LK 176 kW #601 - signal red /// '06 V70 D5 AWD - D5244T4, M66 AWD 136 kW #459 - dawn blue pearl /// '06 S60 D5 - D5244T4, M66 136 kW #459 - dawn blue pearl
'08 XC90 V8 AWD Sport - B8444S, AWTF-80 SC 232 kW #612 - passion red /// '03 S60 T5 - B5234T3, AW55-50SN 184 kW #449 - mistral green metallic

ex: '84 760 GLE TD; '90 940 GLE; '96 850 2.5 20V; '91 440 1.8 K; '98 V70 R AWD; '97 850 R; '00 V70 R AWD, '87 740 GL, '97 850 GLE, '04 S60 R AWD, '98 V70 XC AWD Cross Country, '99 V70 XC AWD Cross Country, '99 S70 2.5 20V, '00 V70 XC AWD Cross Country, '04 XC90 2,5T AWD

Drtic
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 1064
Registrován: 17 roků 5 měsíců
Bydliště: Bangkok
Vůz: XC70 B5244T3 '02

Nivomaty

Příspěvek od Drtic »

Co pruziny..?
_________________
Volvo XC70, B5244T3, AW50/51, 170kW(ard), 2002 Obrázek
Volvo 964, B280E, AW71, 125kW, 1991, diplomat, jeste vetsi plna palba Obrázek
Volvo 744, B200E, M47, 85kW, 1991, diplomat - Bushovka, plna palba
Volvo 244, B19A, 1983 - v renovaci

jarek.krizan
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Servisman
Příspěvky: 2427
Registrován: 17 roků 10 měsíců
Vůz: S80, 2,4
Bydliště: Zlín

Nivomaty

Příspěvek od jarek.krizan »

Sergej píše:Mam taky problem co ma velmo se..znepokojuje.
Stare nivomaty (este z vyroby) si pomaly sadali, a to tak, ze pravy viac ako lavy. Po vymene za zanovne (vraj málo jazdene a podla vonkajsieho stavy by to aj mohla byt pravda) asi mesiac vsetko super, ale pravy si zasa zacina sadat rychlejsie ako lavy. Co moze byt s pravou stranou ? Alebo je to len nahoda ?
Jakmile načneš na jedné straně péra, tak už to tak dělá. Já vyměnil péra celkem 4x, než jsem docílil nějakého výsledku. Jinak většinou padá pravá strana rychleji než levá.
_________________
V 740 GL r.v.88 B230F, ZF224HP , bylo V 960 B6304, 150kW s vlaječkou
V S80 , B5244S V 850 B5204

Sergej
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 2597
Registrován: 17 roků 1 měsíc
Vůz: V960, B6304F, 1992
Bydliště: Piešťany/Praha

Nivomaty

Příspěvek od Sergej »

Ako nacnem ? Ze na jednej strane su proste unavene ? Este som si vsimol, ze pri vymene nivomatov mi preva strana isla vymenit horsie ako druha, nivomat sa suchal o pruzinu (len vo vyvesenom stave, v zatazenom stave sa nesucha)
_________________
Je:V960TURBOB204FT1991V960GLEB6304F1992
Bolo:V940SEB200FT1992V760GLED24T1985
Oprava pristrojoviek 2xx/7xx/9xx

jarek.krizan
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Servisman
Příspěvky: 2427
Registrován: 17 roků 10 měsíců
Vůz: S80, 2,4
Bydliště: Zlín

Nivomaty

Příspěvek od jarek.krizan »

Přehoď P a L péra a uvidíš
_________________
V 740 GL r.v.88 B230F, ZF224HP , bylo V 960 B6304, 150kW s vlaječkou
V S80 , B5244S V 850 B5204

Zpět na „Jak co opravit???“

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé