Balast resistor

jak si doma vyladit motor apod.
This topic is 2 years a 5 months old and the forum Administrator has chosen not to allow any further replies. Instead, please begin a new topic or search for another related topic that may be more suitable.
  • Autor
  • Zpráva
standa
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 2025
Registrován: 07 kvě 2004 21:00
Bydliště: Brno

Příspěvek od standa »

crtcu - ty nás mystifikuješ!

psal jsi, že ke tvým odporům vedou čtyři dráty a celý je to ukostřený. Jestli je to pravda, pak to nemůže být zapojený podle šématu. Pokud bys našel na autě pět drátů, pak by to odpovídalo. Tak si to dobře rozmysli, jakou nám řekneš příště - já bych chtěl tu o Budulínkovi... 8)
_________________
121 Amazon, B20A, 1970
244 GL, 1980, B21A, Tuzex
3x 240 kombi, 1991-3, B200F, B230F, Super Polar, Eaton Diff Locker, Standheizung
Tatra 603, 1970, V8

crtec
Offline
Příspěvky: 310
Registrován: 09 říj 2003 15:44
Bydliště: Nedvědice
Vůz: 964(94, B200ET OD) 760(83, B23ET OD)
Bydliště: Nedvědice

Příspěvek od crtec »

:oops: ](*,)
omlouvám se všem zůčastněným, hlavně pak standovi :oops: , jsem lama. vycházím ze schématu, muselo jich tam bejt 5....
já tu součástku nemám, popisoval jsem jak si to pamatuju, zřejmě blbě... :)

o Budulínkovy si moc nepamatuju, ale umím o kuřátku co zabloudilo :p
_________________
964(94, B200ET OD)
760(83, B23ET OD)

DejFe
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 482
Registrován: 08 pro 2003 21:49
Bydliště: Brno
Vůz: Služební

Příspěvek od DejFe »

"Krtci a strilet se to nesmi" 8)
_________________
Volvo 960 _ B204FT _ M46 _´93 _ 140KW
Volvo 850 R
Volvo V70 I T5

Jarda S40
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 2863
Registrován: 23 úno 2005 22:27
Vůz: S40, V70-I, 850, 460 variomatik
Bydliště: Praha 9

Příspěvek od Jarda S40 »

Tak jsem prohledal Flotindu, ale onu součástku pod č.376 jsem nenalezl. Nicméně má pravdu Standa, představte si, že ono je tam vícebodové vstřikování :roll: . Já myslel, že tam bude maximálně Bosch monotronic či motronic nebo jak se to jmenuje. Takže je ale zajímavé, že na každém vývodu z těch dvou na vstřiku je skoro stejný odpor v rozmezí 500 až 550 ohmů. Jinak jsem právě dočetl to o tom kuřeti a jdu hledat tu součástku. Ale nevím, nevím, nic takého jsem neviděl :roll:

Jarda S40
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 2863
Registrován: 23 úno 2005 22:27
Vůz: S40, V70-I, 850, 460 variomatik
Bydliště: Praha 9

Příspěvek od Jarda S40 »

Balastrezistor nemohu najít, odpojil jsem znova vstřik a při zapnutém zapalování je na obou drátech +12V. Zkusil jsem měřit při běžícím motoru, kdyby byl jeden konec na okamžiky ukostřován a druhý pod napětím, mohl bych nepřímou metodou (pomocí dalšího rezistoru vytvořit odporový dělič a neviditelný odpor zpočítat) zjistit hledané. Bohužel, můj měřič mi neukáže, který konec je pod ,,tvrdým napětím" a který jde přes jednotku. Bojím se, abych potom neodpálil jednotku. Stando, máš nápad? Osciloskop již bohužel nemám.

crtec
Offline
Příspěvky: 310
Registrován: 09 říj 2003 15:44
Bydliště: Nedvědice
Vůz: 964(94, B200ET OD) 760(83, B23ET OD)
Bydliště: Nedvědice

Příspěvek od crtec »

heeeej prrrrrr! zas kvuli mě nerozmontuj celý auto! Nebo teda klidně jo, ale tak, aby po složení zase jelo :) díky
_________________
964(94, B200ET OD)
760(83, B23ET OD)

standa
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 2025
Registrován: 07 kvě 2004 21:00
Bydliště: Brno

Příspěvek od standa »

Jardo, jestli chceš znát verzi vstřikování Tvé dvoustovky, oddělej plastový kryt, který má spolujezdec vedle pravé nohy a opiš číslo na počítači (0280 000 xxx). Taky bys mohl změřit odpor cívky vstřikovače.

Hezkou sobotu (já jedu tatrou na sraz do Slavkova)
_________________
121 Amazon, B20A, 1970
244 GL, 1980, B21A, Tuzex
3x 240 kombi, 1991-3, B200F, B230F, Super Polar, Eaton Diff Locker, Standheizung
Tatra 603, 1970, V8

Jarda S40
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 2863
Registrován: 23 úno 2005 22:27
Vůz: S40, V70-I, 850, 460 variomatik
Bydliště: Praha 9

Příspěvek od Jarda S40 »

O.K. provedu, rozeberu, opíšu, změřím a vše vyčistím! :badgrin: jinak hezký weekend s tatřičkou!

crtec
Offline
Příspěvky: 310
Registrován: 09 říj 2003 15:44
Bydliště: Nedvědice
Vůz: 964(94, B200ET OD) 760(83, B23ET OD)
Bydliště: Nedvědice

Příspěvek od crtec »

standa píše: Vstřikovače jsou v zásadě dvojího druhu:
1. cívka vstřikovače má odpor cca 12-20 ohmů - zapojuje se přímo na 12 voltů (můj kombík)
2. cívka má 3-5 ohmů - zapojuje se do série s rezistorem, nebo je proud cívkou řízen computerem (u novějších konstrukcí)

Rezistor bude mít odpor ASI 10-20 ohmů a zatížitelnost 20-30 Wattů.
Takže moje vstřikovače číslo 0280150802 mají vnitřní odpor 3 ohmy, tož kolik těch ohmů má být zakletejch v rezistorech ? spíš těch 20?
Mluvíme o věci 376 na str 21
http://www.littplast.cz/motronic%20web/ ... et_jpg.htm
_________________
964(94, B200ET OD)
760(83, B23ET OD)

crtec
Offline
Příspěvky: 310
Registrován: 09 říj 2003 15:44
Bydliště: Nedvědice
Vůz: 964(94, B200ET OD) 760(83, B23ET OD)
Bydliště: Nedvědice

Příspěvek od crtec »

Dnes jsem zakoupil 4x rezistor 20 ohmů 40 Wattů, tak uvidíme. Stály pjeknej balík :)
_________________
964(94, B200ET OD)
760(83, B23ET OD)

crtec
Offline
Příspěvky: 310
Registrován: 09 říj 2003 15:44
Bydliště: Nedvědice
Vůz: 964(94, B200ET OD) 760(83, B23ET OD)
Bydliště: Nedvědice

Re: Balast resistor

Příspěvek od crtec »

dopadlo to tak ze jsem dle Standovi rady jeden reyistor zbavil izolace a jel po nem dratkem od vstriku od nejvetsiho odporu, dokud vstrikovac neyacal cvakat. bylo to uprostred valecku, tudiz cca 10 ohm. Takze ze 4 valecku jsem pouzil jen dva a motor pak bez problemu naturbil dalsich par desitek tkm
_________________
964(94, B200ET OD)
760(83, B23ET OD)

standa
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 2025
Registrován: 07 kvě 2004 21:00
Bydliště: Brno

Re: Balast resistor

Příspěvek od standa »

Crtcu - to je slušný, hned třináctej rok napsat jak to dopadlo... :D

Přijeď na Hálův mlýn, ať můžem porovnat, kdo víc ztloustnul a olysal :)
_________________
121 Amazon, B20A, 1970
244 GL, 1980, B21A, Tuzex
3x 240 kombi, 1991-3, B200F, B230F, Super Polar, Eaton Diff Locker, Standheizung
Tatra 603, 1970, V8
This topic is 2 years a 5 months old and the forum Administrator has chosen not to allow any further replies. Instead, please begin a new topic or search for another related topic that may be more suitable.

Rychlá odpověď

   

Zpět na „Jak co vyladit???“