Balast resistor

jak si doma vyladit motor apod.
This topic is 2 years a 6 months old and the forum Administrator has chosen not to allow any further replies. Instead, please begin a new topic or search for another related topic that may be more suitable.
  • Autor
  • Zpráva
crtec
Offline
Příspěvky: 310
Registrován: 09 říj 2003 15:44
Bydliště: Nedvědice
Vůz: 964(94, B200ET OD) 760(83, B23ET OD)
Bydliště: Nedvědice

Balast resistor

Příspěvek od crtec »

Čau, mám dotaz na elektrikáře ;)
Čím nahradit tyhle odpory? Jsou to odpory za vstřiky. Nevim přesně nač a elektrony v nich asi taky ne. A myslim že jim bude jedno, když poběří resistorem bez loga VOLVO :lol:
Takže kolik čeho? Je to Bosh Motronic, ale myslim že to bude stejne i pro LH Jetronic, nebo? Dikec, crtec
_________________
964(94, B200ET OD)
760(83, B23ET OD)

standa
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 2032
Registrován: 07 kvě 2004 21:00
Bydliště: Brno

Příspěvek od standa »

Nahradit rezistory (to jsou ty součástky) s odporem (jejich vlastnost) a zatížitelností stejnými. Jde o život vstřiků, tak bych nelaboroval ;) . Ohmmetrem změř jejich odpor, šuplerou rozměry a kup stejně veliký, nebo o chlup větší (jak rozměrama, tak odporem). Jestli máš problém s nákupem, zavolej mě na 603 428 678, já je koupím a nějak si je předáme.
V Brně je koupíš na Botanické 28 (fa. EZK), nebo na Kolišti (fa. GM electronic).

Čau, Standa
_________________
121 Amazon, B20A, 1970
244 GL, 1980, B21A, Tuzex
3x 240 kombi, 1991-3, B200F, B230F, Super Polar, Eaton Diff Locker, Standheizung
Tatra 603, 1970, V8

crtec
Offline
Příspěvky: 310
Registrován: 09 říj 2003 15:44
Bydliště: Nedvědice
Vůz: 964(94, B200ET OD) 760(83, B23ET OD)
Bydliště: Nedvědice

Příspěvek od crtec »

supr, díkza info. Tak ještě :
Kdo má Motronic??? A byl by ochoten do něj sáhnout ohmmetrem a zjistit odpor? Moje původní rezistory totiž rozmázla kolize po celým blaťáku :(
diky
_________________
964(94, B200ET OD)
760(83, B23ET OD)

DejFe
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 482
Registrován: 08 pro 2003 21:49
Bydliště: Brno
Vůz: Služební

Příspěvek od DejFe »

K tomu to mam take otazecku :?: jaktoze kazde volvo co jsem mel melo LH-Jetronic 2,x ; 2,2 ... a co tak tady ctu tak tady ma kde kdo motronic cos se podle dokumentace Bosch dodavalo jen do 850GL/Turbo,960GLT/GLE asi do modelu s pozdejsim rokem vyroby protoze napr. 960 i 850 je uvedena i s LH Jetronic :idea: ma te v tom nekdo detailni prehled :?:
_________________
Volvo 960 _ B204FT _ M46 _´93 _ 140KW
Volvo 850 R
Volvo V70 I T5

black hawk
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 332
Registrován: 08 dub 2005 17:59
Bydliště: prag

Příspěvek od black hawk »

lišili se to rokem výroby a hlvně motorem

crtec
Offline
Příspěvky: 310
Registrován: 09 říj 2003 15:44
Bydliště: Nedvědice
Vůz: 964(94, B200ET OD) 760(83, B23ET OD)
Bydliště: Nedvědice

Příspěvek od crtec »

jo lisi se to nevimcim,muj motronic je z B200ET r.v. 86.
v 960 12/93 byl taky motronic a uz se vali v krabici :)
_________________
964(94, B200ET OD)
760(83, B23ET OD)

DejFe
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 482
Registrován: 08 pro 2003 21:49
Bydliště: Brno
Vůz: Služební

Příspěvek od DejFe »

No u toho 6-ti cylinderu to pochopym ale u B200ET coz je mechanicka strikacka " K-Jetronic " ale "motronic" je system rizeni motoru spojuje L-jetronic (elektrickou strikacku) s elektrickym zapalovanim : jinymi slovy to cele uz ridi jedna ridici jednotka ... je jeste mono-motronic coz je jedno bode el.vstrikovani (tusim meli to felicie) :arrow: kazdopadne netvrdim ze mit motronic s mechanickou strikackou neni mozne :idea: ja jsem jen takovou nevidel ;)
_________________
Volvo 960 _ B204FT _ M46 _´93 _ 140KW
Volvo 850 R
Volvo V70 I T5

crtec
Offline
Příspěvky: 310
Registrován: 09 říj 2003 15:44
Bydliště: Nedvědice
Vůz: 964(94, B200ET OD) 760(83, B23ET OD)
Bydliště: Nedvědice

Příspěvek od crtec »

žádná mechanika, vysokotlaký čerpadlo a vstřiky 4 - slovy čtyři :) a turbína. co je na tom k neuvěření?
_________________
964(94, B200ET OD)
760(83, B23ET OD)

standa
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 2032
Registrován: 07 kvě 2004 21:00
Bydliště: Brno

Příspěvek od standa »

crtecu, odkud víš, že to je motronic a ne jetronic? já bych se přikláněl k názoru dejfa, zvlášť kvůli roku 86...
_________________
121 Amazon, B20A, 1970
244 GL, 1980, B21A, Tuzex
3x 240 kombi, 1991-3, B200F, B230F, Super Polar, Eaton Diff Locker, Standheizung
Tatra 603, 1970, V8

crtec
Offline
Příspěvky: 310
Registrován: 09 říj 2003 15:44
Bydliště: Nedvědice
Vůz: 964(94, B200ET OD) 760(83, B23ET OD)
Bydliště: Nedvědice

Příspěvek od crtec »

aaach jo, vy mě vyženete do tmy :(
http://www.littplast.cz/motronic%20web/
skoda ze sel standa spat :(
376 je ta vec co pocebuju
_________________
964(94, B200ET OD)
760(83, B23ET OD)

crtec
Offline
Příspěvky: 310
Registrován: 09 říj 2003 15:44
Bydliště: Nedvědice
Vůz: 964(94, B200ET OD) 760(83, B23ET OD)
Bydliště: Nedvědice

Příspěvek od crtec »

jo a ze je to motronic vim jen podle samolepky na ecu a taky podle toho, ze vsechny soucastky se s tim schematem shoduji...
_________________
964(94, B200ET OD)
760(83, B23ET OD)

standa
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 2032
Registrován: 07 kvě 2004 21:00
Bydliště: Brno

Příspěvek od standa »

dobře, dobře, už Ti věříme ;)

Hodnotu rezistorů by šla zjistit ještě nepřímo - dej k dispozici ostatním číslo vstřikovačů a pokud bude mít někdo stejný, mohl by změřit jejich odpor.
_________________
121 Amazon, B20A, 1970
244 GL, 1980, B21A, Tuzex
3x 240 kombi, 1991-3, B200F, B230F, Super Polar, Eaton Diff Locker, Standheizung
Tatra 603, 1970, V8

crtec
Offline
Příspěvky: 310
Registrován: 09 říj 2003 15:44
Bydliště: Nedvědice
Vůz: 964(94, B200ET OD) 760(83, B23ET OD)
Bydliště: Nedvědice

Příspěvek od crtec »

No to je dost ! :)
diky za radu, du to okouknout :)
_________________
964(94, B200ET OD)
760(83, B23ET OD)

DejFe
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 482
Registrován: 08 pro 2003 21:49
Bydliště: Brno
Vůz: Služební

Příspěvek od DejFe »

crtec píše:žádná mechanika, vysokotlaký čerpadlo a vstřiky 4 - slovy čtyři :) a turbína. co je na tom k neuvěření?
No k neuvereni je napriklad to ze motor s oznacenim B200ET ma schema jako motor B200FT :lol:
_________________
Volvo 960 _ B204FT _ M46 _´93 _ 140KW
Volvo 850 R
Volvo V70 I T5

crtec
Offline
Příspěvky: 310
Registrován: 09 říj 2003 15:44
Bydliště: Nedvědice
Vůz: 964(94, B200ET OD) 760(83, B23ET OD)
Bydliště: Nedvědice

Příspěvek od crtec »

B200FT ještě nemám, nemůžu porovnat :)
A jesi máš ty B200FT, nemohl bys mi změřit ten odpor toho rezistoru?
Jinak na vstřikovačích jsou čísla548 a pak 0280150802. Pak ještě jedno 3ciferný ale to jsem nerozlouskl. za rady dík
_________________
964(94, B200ET OD)
760(83, B23ET OD)

standa
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 2032
Registrován: 07 kvě 2004 21:00
Bydliště: Brno

Příspěvek od standa »

Vstřikovače 0280150802 se montovaly i do B200FT, takže ctění čtenáři, kdo HO má a crtecovi HO změří?
_________________
121 Amazon, B20A, 1970
244 GL, 1980, B21A, Tuzex
3x 240 kombi, 1991-3, B200F, B230F, Super Polar, Eaton Diff Locker, Standheizung
Tatra 603, 1970, V8

crtec
Offline
Příspěvky: 310
Registrován: 09 říj 2003 15:44
Bydliště: Nedvědice
Vůz: 964(94, B200ET OD) 760(83, B23ET OD)
Bydliště: Nedvědice

Příspěvek od crtec »

Jojo, chci HO změřit, kdo to pro mě udělá? :lol:
_________________
964(94, B200ET OD)
760(83, B23ET OD)

Jarda S40
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 2854
Registrován: 23 úno 2005 22:27
Vůz: S40, V70-I, 850, 460 variomatik
Bydliště: Praha 9

Příspěvek od Jarda S40 »

Stando, já ho mám, ale Crtecovi ho měřit odmítám. :badgrin: :badgrin: :badgrin: U S40 to už asi není, co?

standa
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 2032
Registrován: 07 kvě 2004 21:00
Bydliště: Brno

Příspěvek od standa »

8)

Možná jsou na Floridě.
_________________
121 Amazon, B20A, 1970
244 GL, 1980, B21A, Tuzex
3x 240 kombi, 1991-3, B200F, B230F, Super Polar, Eaton Diff Locker, Standheizung
Tatra 603, 1970, V8

DejFe
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 482
Registrován: 08 pro 2003 21:49
Bydliště: Brno
Vůz: Služební

Příspěvek od DejFe »

Mam ted jen B204FT ale myslim ze ten odpor bude stejnej ;)
Ted mi jeste rekni kde ze ho presne najdu at ho dlouho nehledam :roll:
_________________
Volvo 960 _ B204FT _ M46 _´93 _ 140KW
Volvo 850 R
Volvo V70 I T5

standa
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 2032
Registrován: 07 kvě 2004 21:00
Bydliště: Brno

Příspěvek od standa »

hledej, šmudlo
_________________
121 Amazon, B20A, 1970
244 GL, 1980, B21A, Tuzex
3x 240 kombi, 1991-3, B200F, B230F, Super Polar, Eaton Diff Locker, Standheizung
Tatra 603, 1970, V8

crtec
Offline
Příspěvky: 310
Registrován: 09 říj 2003 15:44
Bydliště: Nedvědice
Vůz: 964(94, B200ET OD) 760(83, B23ET OD)
Bydliště: Nedvědice

Příspěvek od crtec »

DejFe píše:Mam ted jen B204FT ale myslim ze ten odpor bude stejnej ;)
Ted mi jeste rekni kde ze ho presne najdu at ho dlouho nehledam :roll:
super! Diky, ja Ho měl na LP blatníku, jdi po drátcích od vstřiku a na konci bude. Jesi to vypadá jak můj, jdou to 4 válečky v kleci z plechu, vedou k tomu 4 drátky a je to namontovaný na kostře. a ani to nemusíš hledat, stačí sundat konektor ze vstřiku a změřit odpor obou pinů proti kostře.. Jeden by asi měl mít nekonečně velkej odpor-ten ovládaci a druhej odpor xxx, to je ten náš :) a nebo je to jinak stando?
ale potřebuju i velikost rozměrů, takže lepčí by bylo kdybys ho našel. Díky moc!

Tady vpravo dole ( na str 21) je to celkem dobře nakreslený - věc 376
http://www.littplast.cz/motronic%20web/ ... et_jpg.htm
_________________
964(94, B200ET OD)
760(83, B23ET OD)

Jarda S40
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 2854
Registrován: 23 úno 2005 22:27
Vůz: S40, V70-I, 850, 460 variomatik
Bydliště: Praha 9

Příspěvek od Jarda S40 »

Jestli by to mělo být na Florindě, tak jste to měli říct dávno. To vy furt samý Turbo. Ráno se podívám. Já ji ještě neznám..

standa
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 2032
Registrován: 07 kvě 2004 21:00
Bydliště: Brno

Příspěvek od standa »

Vážení, to, co Vám teď napíšu, je pouze moje dedukce a nepřebírám odpovědnost za vzniklé škody:

Vstřikovače jsou v zásadě dvojího druhu:
1. cívka vstřikovače má odpor cca 12-20 ohmů - zapojuje se přímo na 12 voltů (můj kombík)
2. cívka má 3-5 ohmů - zapojuje se do série s rezistorem, nebo je proud cívkou řízen computerem (u novějších konstrukcí)

Rezistor bude mít odpor ASI 10-20 ohmů a zatížitelnost 20-30 Wattů.

P.S. Crtec má s tím měřením pravdu.
_________________
121 Amazon, B20A, 1970
244 GL, 1980, B21A, Tuzex
3x 240 kombi, 1991-3, B200F, B230F, Super Polar, Eaton Diff Locker, Standheizung
Tatra 603, 1970, V8

crtec
Offline
Příspěvky: 310
Registrován: 09 říj 2003 15:44
Bydliště: Nedvědice
Vůz: 964(94, B200ET OD) 760(83, B23ET OD)
Bydliště: Nedvědice

Příspěvek od crtec »

o - ou, teď se znova koukam na to schema a ony ty rezistory nejsou ukostřený!!! vede z nich pátý drát kamsi na pojistky a je na něm +12V! Tkže jedinná cesta najít ten díl a změřit odpor proti tomuto pátému drátu. Všechny jsou vyvedeny do jednoho konektoru.... DJe to zamotaný.. :( díky
_________________
964(94, B200ET OD)
760(83, B23ET OD)
This topic is 2 years a 6 months old and the forum Administrator has chosen not to allow any further replies. Instead, please begin a new topic or search for another related topic that may be more suitable.

Rychlá odpověď

   

Zpět na „Jak co vyladit???“