8V vs 16V

Všechno o sedmách a devítkách!
  • Autor
  • Zpráva
Sarkasmic
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 1594
Registrován: 18 roků 7 měsíců
Bydliště: Žďár nad Sázavou
Vůz: Volvo 1980-97

8V vs 16V

Příspěvek od Sarkasmic »

je rozdíl v něčem jíném kromě rozvodů na 8V a 16V? Respektive jde na motor B200F dostat 16V hlavu? Bo je to trošku víc komplikated? Bylo by fajn kdyby to byla plug and play výměna... :D Děkuji za vaše fundované rady....
_________________
343 GL r.v. 1981 B14 2E,V70 r.v. 1997 B5234 T3

GDPR_user

8V vs 16V

Příspěvek od GDPR_user »

Sarkasmic píše:je rozdíl v něčem jíném kromě rozvodů na 8V a 16V? Respektive jde na motor B200F dostat 16V hlavu? Bo je to trošku víc komplikated? Bylo by fajn kdyby to byla plug and play výměna... :D Děkuji za vaše fundované rady....
je to hodně komplikated,musel bys řešit rozvody.
http://www.ovlov.net

Sarkasmic
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 1594
Registrován: 18 roků 7 měsíců
Bydliště: Žďár nad Sázavou
Vůz: Volvo 1980-97

8V vs 16V

Příspěvek od Sarkasmic »

no ale kromě rozvodů-je ješt+ něco? Co na to poví řj? nebo vstřiky,trubky,palivo.... To může zůstat původní????
_________________
343 GL r.v. 1981 B14 2E,V70 r.v. 1997 B5234 T3

GDPR_user

8V vs 16V

Příspěvek od GDPR_user »

Sarkasmic píše:no ale kromě rozvodů-je ješt+ něco? Co na to poví řj? nebo vstřiky,trubky,palivo.... To může zůstat původní????
JJ

travex
Offline
Příspěvky: 1035
Registrován: 21 roků 6 měsíců
Bydliště: Praha

8V vs 16V

Příspěvek od travex »

Sarkasmic píše:no ale kromě rozvodů-je ješt+ něco? Co na to poví řj? nebo vstřiky,trubky,palivo.... To může zůstat původní????
sestnactiventila mam doma, lisi se docela dost veci... byt nektere nenií asi potreba resit:

- je jinej blok motoru, ale hlavu prehodit pujde (lisi se uchyceni a drzak prislusenstvi (altik, kompresor...)
- jsou uplne jine roézvody se dvema remeny, kde druhy pohani vyvazovaci hridele a vodni pumpu (motor je osazen dvema pritibeznymi vyvazovacimi hrideli v samostatnych hlinikovych pouzdrech po stanach bloku motoru
- vstriky by mely byt stejne, ale ECU se lisi, stejne jako vaha vzduchu a dalsi cidla take nejsou zamenna (vcetne napr. cidla teploty), ale to bys musel resit pri vymene ECU

nic proti 16V, ale dost dobre nechapu, proc chces z auta delat tak komplikovanej orloj, netusim jake prinosy od toho ocekavas, osobne bych radsi premyslel jak vyuzit turbinu...

Ja sam sjem si 16V koupil jen proto, ze je v super stavu, ta slozitost se mi docela i libi a hlavne si muzu dovolit platit vic za servis... (treba rozvody vyjdou skoro na ctyrnasobek toho, co stojej rozvody na B230F a jeste je problem sehnat kladku napinaku... a i dalsi dily jsou pomerne obtizne dostupne....)... vykasli se na to, nema to smysl
_________________

XC70 II Ocean Race/R B5244T3 ARD AUT 2002
MB W169 266.920 AUT 2005
BMW F800ST 2008
Romet Pony M301 1988

GDPR_user

8V vs 16V

Příspěvek od GDPR_user »

travex píše:
Sarkasmic píše:no ale kromě rozvodů-je ješt+ něco? Co na to poví řj? nebo vstřiky,trubky,palivo.... To může zůstat původní????
sestnactiventila mam doma, lisi se docela dost veci... byt nektere nenií asi potreba resit:

- je jinej blok motoru, ale hlavu prehodit pujde (lisi se uchyceni a drzak prislusenstvi (altik, kompresor...)
- jsou uplne jine roézvody se dvema remeny, kde druhy pohani vyvazovaci hridele a vodni pumpu (motor je osazen dvema pritibeznymi vyvazovacimi hrideli v samostatnych hlinikovych pouzdrech po stanach bloku motoru
- vstriky by mely byt stejne, ale ECU se lisi, stejne jako vaha vzduchu a dalsi cidla take nejsou zamenna (vcetne napr. cidla teploty), ale to bys musel resit pri vymene ECU

nic proti 16V, ale dost dobre nechapu, proc chces z auta delat tak komplikovanej orloj, netusim jake prinosy od toho ocekavas, osobne bych radsi premyslel jak vyuzit turbinu...

Ja sam sjem si 16V koupil jen proto, ze je v super stavu, ta slozitost se mi docela i libi a hlavne si muzu dovolit platit vic za servis... (treba rozvody vyjdou skoro na ctyrnasobek toho, co stojej rozvody na B230F a jeste je problem sehnat kladku napinaku... a i dalsi dily jsou pomerne obtizne dostupne....)... vykasli se na to, nema to smysl
Přesně tak 16V hlava má smysl pouze na motor B230FT jinak je to dle mého zbytečnost

Sarkasmic
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 1594
Registrován: 18 roků 7 měsíců
Bydliště: Žďár nad Sázavou
Vůz: Volvo 1980-97

8V vs 16V

Příspěvek od Sarkasmic »

asi takhle-já to dělat nechci ani bych to nikomu nedoporučil,jen mě to právě napadlo když sem koukal na některá videa z youtube....
_________________
343 GL r.v. 1981 B14 2E,V70 r.v. 1997 B5234 T3

jarek.krizan
Offline
Uživatelský avatar
Servisman
Příspěvky: 2356
Registrován: 18 roků 11 měsíců
Vůz: S80, 2,4
Bydliště: Zlín

8V vs 16V

Příspěvek od jarek.krizan »

Kdyby někdo chtěl, zbyly nám tu nějaké rozvody na 16V
_________________
V 740 GL r.v.88 B230F, ZF224HP , bylo V 960 B6304, 150kW s vlaječkou
V S80 , B5244S V 850 B5204

travex
Offline
Příspěvky: 1035
Registrován: 21 roků 6 měsíců
Bydliště: Praha

8V vs 16V

Příspěvek od travex »

jarek.krizan píše:Kdyby někdo chtěl, zbyly nám tu nějaké rozvody na 16V
a NOVOU kladku hydraulickeho napinaku tam nahodou nemas? (ja mam rovody novy je na nich najeto anine 8 tkm, ale kladku jsem nesehnal a kdyz jsem na ni narazil tak za tak strasnou cenu, ze jsem ji stejne nekoupil...)
_________________

XC70 II Ocean Race/R B5244T3 ARD AUT 2002
MB W169 266.920 AUT 2005
BMW F800ST 2008
Romet Pony M301 1988

jarek.krizan
Offline
Uživatelský avatar
Servisman
Příspěvky: 2356
Registrován: 18 roků 11 měsíců
Vůz: S80, 2,4
Bydliště: Zlín

8V vs 16V

Příspěvek od jarek.krizan »

To se musím podívat, protože mám pocit, že se už něco z toho bralo.
Tak není, ale dá se objednat SKF 2237,- kč bez DPH . INA nevím jaká je cena. No tyto rozvody nic levného.
_________________
V 740 GL r.v.88 B230F, ZF224HP , bylo V 960 B6304, 150kW s vlaječkou
V S80 , B5244S V 850 B5204

travex
Offline
Příspěvky: 1035
Registrován: 21 roků 6 měsíců
Bydliště: Praha

8V vs 16V

Příspěvek od travex »

jarek.krizan píše:To se musím podívat, protože mám pocit, že se už něco z toho bralo.
Tak není, ale dá se objednat SKF 2237,- kč bez DPH . INA nevím jaká je cena. No tyto rozvody nic levného.
hmm to jen potvrzuje to, ze je vyrazne levnejsi objednat ji za 46 EUR v nemeckem autorizaku....
_________________

XC70 II Ocean Race/R B5244T3 ARD AUT 2002
MB W169 266.920 AUT 2005
BMW F800ST 2008
Romet Pony M301 1988

al-pacino
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 118
Registrován: 16 roků 11 měsíců
Bydliště: Praha

8V vs 16V

Příspěvek od al-pacino »

kromě zmiňovaných rozvodů jsou tam jiný vnitřnosti motoru-jsou jiný písty-jsou tam výlisky na ventily,jsou jinak rozmítěný uložení motoru-záleží na ročníku.
Další trabl je s ventilama-tenhle motor se ti potká jenom jednou.
např. jenom ventil stojí 1100kč...cena a problém s upravou rozvodů tady už probraná je,...
Pokud by jsi ovšem chtěl zakomponovat turbo,tak musíš počítat s úpravou vodní,olejové-ostřik pístu ze spodní strany,přepad z turba zpět do bloku motoru nad olejvou vanu ,vzduchové cesty-interculer,sání,rozmístění hadic,
Další fakt jsou kontrolní budíky-minimálně tlak turba,...hlídal bych si i tlak a teplotu oleje...fakt toho je moc...
_________________
164,245,745...
bylo 744,765,960,121/4dv....

Sarkasmic
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 1594
Registrován: 18 roků 7 měsíců
Bydliště: Žďár nad Sázavou
Vůz: Volvo 1980-97

8V vs 16V

Příspěvek od Sarkasmic »

tak nad turbinou sem ani nepřemejšlel,to už bych si radši koupil auto kde ta turbína už je namontovaná.... :D
_________________
343 GL r.v. 1981 B14 2E,V70 r.v. 1997 B5234 T3

jarek.krizan
Offline
Uživatelský avatar
Servisman
Příspěvky: 2356
Registrován: 18 roků 11 měsíců
Vůz: S80, 2,4
Bydliště: Zlín

8V vs 16V

Příspěvek od jarek.krizan »

Už jsem takový potkaný motor dělal ( byl to B234F ) a dá se to zvládnout. Komplet i s prací to vyšlo kolem 34 000 kč, ale stále sháním řemenici a váhu vzduchu ( nové stojí balík )
_________________
V 740 GL r.v.88 B230F, ZF224HP , bylo V 960 B6304, 150kW s vlaječkou
V S80 , B5244S V 850 B5204

al-pacino
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 118
Registrován: 16 roků 11 měsíců
Bydliště: Praha

8V vs 16V

Příspěvek od al-pacino »

Sarkasmic píše:tak nad turbinou sem ani nepřemejšlel,to už bych si radši koupil auto kde ta turbína už je namontovaná.... :D
tak to nevim,jestly se ti ta přestavba výkonově,finančně nebo časově vyplatí...16v má sice lepší spalování a trošku jinej průběh výkonu,ale bez turba to takřka nemá cenu-čistě můj názor...běhěm měsíce sem vložim fotky z přestavby...teda s origo 16v motorem,ale s turbem z T5 a trochou dalších uprav
_________________
164,245,745...
bylo 744,765,960,121/4dv....

al-pacino
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 118
Registrován: 16 roků 11 měsíců
Bydliště: Praha

8V vs 16V

Příspěvek od al-pacino »

jarek.krizan píše:Už jsem takový potkaný motor dělal ( byl to B234F ) a dá se to zvládnout. Komplet i s prací to vyšlo kolem 34 000 kč, ale stále sháním řemenici a váhu vzduchu ( nové stojí balík )
cena je velice hezká,...to se musí nechat,ale stále je zde otázka,jestly se to u atmosféry s tímhle datem vyplatí
_________________
164,245,745...
bylo 744,765,960,121/4dv....

Sarkasmic
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 1594
Registrován: 18 roků 7 měsíců
Bydliště: Žďár nad Sázavou
Vůz: Volvo 1980-97

8V vs 16V

Příspěvek od Sarkasmic »

já tam tu 16v palici dávat nebudu! To byla jen teorie! Jako realnější bych viděl tu zástavbu klimi.... :lol:
_________________
343 GL r.v. 1981 B14 2E,V70 r.v. 1997 B5234 T3

hroch32
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 768
Registrován: 17 roků 7 měsíců
Bydliště: Budkov, Vimperk

8V vs 16V

Příspěvek od hroch32 »

jarek.krizan píše:Už jsem takový potkaný motor dělal ( byl to B234F ) a dá se to zvládnout. Komplet i s prací to vyšlo kolem 34 000 kč, ale stále sháním řemenici a váhu vzduchu ( nové stojí balík )
Takový blbý dotaz: není lepší sehnat jiný motor? Nevím, proto se ptám, tak mě prosím nebijte (aspoň do hlavy nee :) ).
_________________
Volvo 850 kombi, B5254, 1996
Volvo 740 kombi, B230F, 1990 - bylo => pojízdný kombajn na Mazdy; třeba ji od Adama koupím časem zpátky

travex
Offline
Příspěvky: 1035
Registrován: 21 roků 6 měsíců
Bydliště: Praha

8V vs 16V

Příspěvek od travex »

al-pacino píše: tak to nevim,jestly se ti ta přestavba výkonově,finančně nebo časově vyplatí...16v má sice lepší spalování a trošku jinej průběh výkonu,ale bez turba to takřka nemá cenu-čistě můj názor...běhěm měsíce sem vložim fotky z přestavby...teda s origo 16v motorem,ale s turbem z T5 a trochou dalších uprav
troufnul bych si oponovat, prestavovat se rozhodne nevyplati, do toho bych nesel... ja mam B234F doma, koupil jsem ho proto, ze je v naproso uzasnym stavu a tenhle komplikovanej orloj jsem schopnej uservisovat (jednak se mi libi, vyznam se v nem a ani finance nejsou takovej problem...). Proste takova laska na druhy pohled :-). Ve srovani s trilitrem (momentalne jarkuv vlajkonos) jede sestnactiventil minimalne srovnatelne (tohle poznani potvrdil i Bidak, kterej ma trilitra taky..), subjektivne je dokonce i lepsi, rozdily se dostavi az po prekroceni u nas povolenych rychlosti.... do 160ti jede slusne a to i v kombinaci s automatem (osmiventil se stejnou prevodovkou je lemra). Turbo by se sice hodilo, pravda, ale kupodivu neni potreba - staci nemit v aute zbytecny kraviny co zerou akorat vykon a pridavaj na hmotnosti (kone se holt musej vic potit, kdyz maj tahat na hrbete vyrazne vetsi hmotnost - to je taky duvod proc orloj pojezdi trilitr, rozdil je skoro petina tuny). Jen nastup se lisi, v nizsich a strednich tockach se chova 16V asi jako B230F, ale pote co otacky povyskocej bliz k cervenymu to zacina byt vyrazne zajimavejsi... akorat spotreba je ponekud slabsi (ted v zime prumer 13 ve meste... trilitr umel stejny rezim za 15 a vic....). Jen pro poradek: 230ET s manualem mi samozrejme ujede o tom zadna. A B200FT s manualem pro zmenu zase dokaze ujet sestnactiventil... takze rozhodne lepsi nez B230F a nekde mezi B200FT a B230ET.

Za nejvetsi slabinu sestnactiventilovyho orloje povazuju vyvazovaci hridele - hlavne co do hlucnosti a tesnosti (camra z nich olej a v ulozeni hlucej, i kdyz jsem to mel snahu opravit tak to vydrzelo par kilometru a zase jsem tam, kde jsem byl... ).

Takze pokud bych chtel nejaky ctyrvalcovy trhac asfaltu tak by bylo asi nejlepsi vzit osmiventilovy turbo a poradne ho porochnit, 16V poovazuju za skoro zbytecnou komplikaci - ocekavany prinos nevidim umerny znacnemu zkomplikovani motoru. Muj kousek je sice pomerne spolehlivy, patri k tomu lepsimu co jsem kdy mel od volva v baraku, ale rozhdone je co se servisnich nakladu tyce jednoznacne nejdrazi auto co jsem kdy na denni jezdeni mel (trilitr by ho dokazal asi predehnat, ale chybelo mi potrebne nadseni...). Sestnactiventil bych doporucil leda nejakemu extremnimu hracickovi, komukoliv jinemu vyrazne nedoporucuji.
_________________

XC70 II Ocean Race/R B5244T3 ARD AUT 2002
MB W169 266.920 AUT 2005
BMW F800ST 2008
Romet Pony M301 1988

jarek.krizan
Offline
Uživatelský avatar
Servisman
Příspěvky: 2356
Registrován: 18 roků 11 měsíců
Vůz: S80, 2,4
Bydliště: Zlín

8V vs 16V

Příspěvek od jarek.krizan »

Travex to napsal dost výstižně. Většina těchto zajímavých motorizací je pro ty, co jsou je ochotni ladit, léčit a investovat do nich svůj čas.
Vloni jsem v muzeu Volva viděl motor, se kterým bych se i rád svezl a který bych i snesl ve svém voze. B234FT :!: Originál Volvo, žádná překopávka, krásně vyvedený v chromu a mít ho tak v sedmičce. Jenže jsem nohama na zemi a tak si neustále hraju s naladěním svého 3.0.
I tam jsou obrovské rezervy, jenže na to bych musel mít sponzora.
_________________
V 740 GL r.v.88 B230F, ZF224HP , bylo V 960 B6304, 150kW s vlaječkou
V S80 , B5244S V 850 B5204

Fery
Offline
Příspěvky: 274
Registrován: 18 roků 11 měsíců
Vůz: Volva
Bydliště: Havlíčkův Brod

8V vs 16V

Příspěvek od Fery »

A co takhle na B230ET posadit 16ventilovou makovici a zvednot tlak turba tak na rozumných 1,2 bar? Ten tlak turba jsem zvednul na 8ventilu a byl to nářez (což ostatně potvrdí i Mopl). Nestačil jsem ani řadit ...

travex
Offline
Příspěvky: 1035
Registrován: 21 roků 6 měsíců
Bydliště: Praha

8V vs 16V

Příspěvek od travex »

Fery píše:A co takhle na B230ET posadit 16ventilovou makovici a zvednot tlak turba tak na rozumných 1,2 bar? Ten tlak turba jsem zvednul na 8ventilu a byl to nářez (což ostatně potvrdí i Mopl). Nestačil jsem ani řadit ...
pro 230ET je 16V hlava uplne zbytecna... prinos nebude tak dramaticky, aby podobne zlepseni neslo ziskat jinak....
_________________

XC70 II Ocean Race/R B5244T3 ARD AUT 2002
MB W169 266.920 AUT 2005
BMW F800ST 2008
Romet Pony M301 1988

Fery
Offline
Příspěvky: 274
Registrován: 18 roků 11 měsíců
Vůz: Volva
Bydliště: Havlíčkův Brod

8V vs 16V

Příspěvek od Fery »

travex píše:pro 230ET je 16V hlava uplne zbytecna... prinos nebude tak dramaticky, aby podobne zlepseni neslo ziskat jinak....
Až bude trochu počasí a budeš na chalupě, tak se s ET za tebou zastavím. Testnem ho a pomůžeš mi něco nenáročnýho zrealizovat ...

GDPR_user

8V vs 16V

Příspěvek od GDPR_user »

Fery píše:
travex píše:pro 230ET je 16V hlava uplne zbytecna... prinos nebude tak dramaticky, aby podobne zlepseni neslo ziskat jinak....
Až bude trochu počasí a budeš na chalupě, tak se s ET za tebou zastavím. Testnem ho a pomůžeš mi něco nenáročnýho zrealizovat ...
Hlavně vyřeš aby ta svině nevypadávala.

Fery
Offline
Příspěvky: 274
Registrován: 18 roků 11 měsíců
Vůz: Volva
Bydliště: Havlíčkův Brod

8V vs 16V

Příspěvek od Fery »

martinopel píše:Hlavně vyřeš aby ta svině nevypadávala.
Až ji zase postavím na značky, tak testnu jestli je to v zapalování, nebo benzínu. Co se týče benzínu, tak jsem někde na netu viděl ventil tlaku řízenej podtlakem. Nechá se nastavit tak, že je schopnej dát až 5,5 bar na liště při plnym knedlíku, normálně kolem 3 bar. Pakliže to bude v zapalování, bude to systémem pokus, omyl ...

Zpět na „700 / 900“

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé