
8V vs 16V
- Autor
- Zpráva
-
Offline
- Příspěvky: 1594
- Registrován: 18 roků 7 měsíců
- Bydliště: Žďár nad Sázavou
- Vůz: Volvo 1980-97
8V vs 16V
je rozdíl v něčem jíném kromě rozvodů na 8V a 16V? Respektive jde na motor B200F dostat 16V hlavu? Bo je to trošku víc komplikated? Bylo by fajn kdyby to byla plug and play výměna...
Děkuji za vaše fundované rady....

_________________
343 GL r.v. 1981 B14 2E,V70 r.v. 1997 B5234 T3
343 GL r.v. 1981 B14 2E,V70 r.v. 1997 B5234 T3
8V vs 16V
je to hodně komplikated,musel bys řešit rozvody.Sarkasmic píše:je rozdíl v něčem jíném kromě rozvodů na 8V a 16V? Respektive jde na motor B200F dostat 16V hlavu? Bo je to trošku víc komplikated? Bylo by fajn kdyby to byla plug and play výměna...Děkuji za vaše fundované rady....
http://www.ovlov.net
-
Offline
- Příspěvky: 1035
- Registrován: 21 roků 6 měsíců
- Bydliště: Praha
8V vs 16V
sestnactiventila mam doma, lisi se docela dost veci... byt nektere nenií asi potreba resit:Sarkasmic píše:no ale kromě rozvodů-je ješt+ něco? Co na to poví řj? nebo vstřiky,trubky,palivo.... To může zůstat původní????
- je jinej blok motoru, ale hlavu prehodit pujde (lisi se uchyceni a drzak prislusenstvi (altik, kompresor...)
- jsou uplne jine roézvody se dvema remeny, kde druhy pohani vyvazovaci hridele a vodni pumpu (motor je osazen dvema pritibeznymi vyvazovacimi hrideli v samostatnych hlinikovych pouzdrech po stanach bloku motoru
- vstriky by mely byt stejne, ale ECU se lisi, stejne jako vaha vzduchu a dalsi cidla take nejsou zamenna (vcetne napr. cidla teploty), ale to bys musel resit pri vymene ECU
nic proti 16V, ale dost dobre nechapu, proc chces z auta delat tak komplikovanej orloj, netusim jake prinosy od toho ocekavas, osobne bych radsi premyslel jak vyuzit turbinu...
Ja sam sjem si 16V koupil jen proto, ze je v super stavu, ta slozitost se mi docela i libi a hlavne si muzu dovolit platit vic za servis... (treba rozvody vyjdou skoro na ctyrnasobek toho, co stojej rozvody na B230F a jeste je problem sehnat kladku napinaku... a i dalsi dily jsou pomerne obtizne dostupne....)... vykasli se na to, nema to smysl
_________________
XC70 II Ocean Race/R B5244T3 ARD AUT 2002
MB W169 266.920 AUT 2005
BMW F800ST 2008
Romet Pony M301 1988
XC70 II Ocean Race/R B5244T3 ARD AUT 2002
MB W169 266.920 AUT 2005
BMW F800ST 2008
Romet Pony M301 1988
8V vs 16V
Přesně tak 16V hlava má smysl pouze na motor B230FT jinak je to dle mého zbytečnosttravex píše:sestnactiventila mam doma, lisi se docela dost veci... byt nektere nenií asi potreba resit:Sarkasmic píše:no ale kromě rozvodů-je ješt+ něco? Co na to poví řj? nebo vstřiky,trubky,palivo.... To může zůstat původní????
- je jinej blok motoru, ale hlavu prehodit pujde (lisi se uchyceni a drzak prislusenstvi (altik, kompresor...)
- jsou uplne jine roézvody se dvema remeny, kde druhy pohani vyvazovaci hridele a vodni pumpu (motor je osazen dvema pritibeznymi vyvazovacimi hrideli v samostatnych hlinikovych pouzdrech po stanach bloku motoru
- vstriky by mely byt stejne, ale ECU se lisi, stejne jako vaha vzduchu a dalsi cidla take nejsou zamenna (vcetne napr. cidla teploty), ale to bys musel resit pri vymene ECU
nic proti 16V, ale dost dobre nechapu, proc chces z auta delat tak komplikovanej orloj, netusim jake prinosy od toho ocekavas, osobne bych radsi premyslel jak vyuzit turbinu...
Ja sam sjem si 16V koupil jen proto, ze je v super stavu, ta slozitost se mi docela i libi a hlavne si muzu dovolit platit vic za servis... (treba rozvody vyjdou skoro na ctyrnasobek toho, co stojej rozvody na B230F a jeste je problem sehnat kladku napinaku... a i dalsi dily jsou pomerne obtizne dostupne....)... vykasli se na to, nema to smysl
-
Offline
- Příspěvky: 1594
- Registrován: 18 roků 7 měsíců
- Bydliště: Žďár nad Sázavou
- Vůz: Volvo 1980-97
8V vs 16V
asi takhle-já to dělat nechci ani bych to nikomu nedoporučil,jen mě to právě napadlo když sem koukal na některá videa z youtube....
_________________
343 GL r.v. 1981 B14 2E,V70 r.v. 1997 B5234 T3
343 GL r.v. 1981 B14 2E,V70 r.v. 1997 B5234 T3
-
Offline
- Příspěvky: 1035
- Registrován: 21 roků 6 měsíců
- Bydliště: Praha
8V vs 16V
a NOVOU kladku hydraulickeho napinaku tam nahodou nemas? (ja mam rovody novy je na nich najeto anine 8 tkm, ale kladku jsem nesehnal a kdyz jsem na ni narazil tak za tak strasnou cenu, ze jsem ji stejne nekoupil...)jarek.krizan píše:Kdyby někdo chtěl, zbyly nám tu nějaké rozvody na 16V
_________________
XC70 II Ocean Race/R B5244T3 ARD AUT 2002
MB W169 266.920 AUT 2005
BMW F800ST 2008
Romet Pony M301 1988
XC70 II Ocean Race/R B5244T3 ARD AUT 2002
MB W169 266.920 AUT 2005
BMW F800ST 2008
Romet Pony M301 1988
-
Offline
- Servisman
- Příspěvky: 2356
- Registrován: 18 roků 11 měsíců
- Vůz: S80, 2,4
- Bydliště: Zlín
8V vs 16V
To se musím podívat, protože mám pocit, že se už něco z toho bralo.
Tak není, ale dá se objednat SKF 2237,- kč bez DPH . INA nevím jaká je cena. No tyto rozvody nic levného.
Tak není, ale dá se objednat SKF 2237,- kč bez DPH . INA nevím jaká je cena. No tyto rozvody nic levného.
_________________
V 740 GL r.v.88 B230F, ZF224HP , bylo V 960 B6304, 150kW s vlaječkou
V S80 , B5244S V 850 B5204
V 740 GL r.v.88 B230F, ZF224HP , bylo V 960 B6304, 150kW s vlaječkou
V S80 , B5244S V 850 B5204
-
Offline
- Příspěvky: 1035
- Registrován: 21 roků 6 měsíců
- Bydliště: Praha
8V vs 16V
hmm to jen potvrzuje to, ze je vyrazne levnejsi objednat ji za 46 EUR v nemeckem autorizaku....jarek.krizan píše:To se musím podívat, protože mám pocit, že se už něco z toho bralo.
Tak není, ale dá se objednat SKF 2237,- kč bez DPH . INA nevím jaká je cena. No tyto rozvody nic levného.
_________________
XC70 II Ocean Race/R B5244T3 ARD AUT 2002
MB W169 266.920 AUT 2005
BMW F800ST 2008
Romet Pony M301 1988
XC70 II Ocean Race/R B5244T3 ARD AUT 2002
MB W169 266.920 AUT 2005
BMW F800ST 2008
Romet Pony M301 1988
-
Offline
- Příspěvky: 118
- Registrován: 16 roků 11 měsíců
- Bydliště: Praha
8V vs 16V
kromě zmiňovaných rozvodů jsou tam jiný vnitřnosti motoru-jsou jiný písty-jsou tam výlisky na ventily,jsou jinak rozmítěný uložení motoru-záleží na ročníku.
Další trabl je s ventilama-tenhle motor se ti potká jenom jednou.
např. jenom ventil stojí 1100kč...cena a problém s upravou rozvodů tady už probraná je,...
Pokud by jsi ovšem chtěl zakomponovat turbo,tak musíš počítat s úpravou vodní,olejové-ostřik pístu ze spodní strany,přepad z turba zpět do bloku motoru nad olejvou vanu ,vzduchové cesty-interculer,sání,rozmístění hadic,
Další fakt jsou kontrolní budíky-minimálně tlak turba,...hlídal bych si i tlak a teplotu oleje...fakt toho je moc...
Další trabl je s ventilama-tenhle motor se ti potká jenom jednou.
např. jenom ventil stojí 1100kč...cena a problém s upravou rozvodů tady už probraná je,...
Pokud by jsi ovšem chtěl zakomponovat turbo,tak musíš počítat s úpravou vodní,olejové-ostřik pístu ze spodní strany,přepad z turba zpět do bloku motoru nad olejvou vanu ,vzduchové cesty-interculer,sání,rozmístění hadic,
Další fakt jsou kontrolní budíky-minimálně tlak turba,...hlídal bych si i tlak a teplotu oleje...fakt toho je moc...
_________________
164,245,745...
bylo 744,765,960,121/4dv....
164,245,745...
bylo 744,765,960,121/4dv....
-
Offline
- Servisman
- Příspěvky: 2356
- Registrován: 18 roků 11 měsíců
- Vůz: S80, 2,4
- Bydliště: Zlín
8V vs 16V
Už jsem takový potkaný motor dělal ( byl to B234F ) a dá se to zvládnout. Komplet i s prací to vyšlo kolem 34 000 kč, ale stále sháním řemenici a váhu vzduchu ( nové stojí balík )
_________________
V 740 GL r.v.88 B230F, ZF224HP , bylo V 960 B6304, 150kW s vlaječkou
V S80 , B5244S V 850 B5204
V 740 GL r.v.88 B230F, ZF224HP , bylo V 960 B6304, 150kW s vlaječkou
V S80 , B5244S V 850 B5204
-
Offline
- Příspěvky: 118
- Registrován: 16 roků 11 měsíců
- Bydliště: Praha
8V vs 16V
tak to nevim,jestly se ti ta přestavba výkonově,finančně nebo časově vyplatí...16v má sice lepší spalování a trošku jinej průběh výkonu,ale bez turba to takřka nemá cenu-čistě můj názor...běhěm měsíce sem vložim fotky z přestavby...teda s origo 16v motorem,ale s turbem z T5 a trochou dalších upravSarkasmic píše:tak nad turbinou sem ani nepřemejšlel,to už bych si radši koupil auto kde ta turbína už je namontovaná....
_________________
164,245,745...
bylo 744,765,960,121/4dv....
164,245,745...
bylo 744,765,960,121/4dv....
-
Offline
- Příspěvky: 118
- Registrován: 16 roků 11 měsíců
- Bydliště: Praha
8V vs 16V
cena je velice hezká,...to se musí nechat,ale stále je zde otázka,jestly se to u atmosféry s tímhle datem vyplatíjarek.krizan píše:Už jsem takový potkaný motor dělal ( byl to B234F ) a dá se to zvládnout. Komplet i s prací to vyšlo kolem 34 000 kč, ale stále sháním řemenici a váhu vzduchu ( nové stojí balík )
_________________
164,245,745...
bylo 744,765,960,121/4dv....
164,245,745...
bylo 744,765,960,121/4dv....
-
Offline
- Příspěvky: 768
- Registrován: 17 roků 7 měsíců
- Bydliště: Budkov, Vimperk
8V vs 16V
Takový blbý dotaz: není lepší sehnat jiný motor? Nevím, proto se ptám, tak mě prosím nebijte (aspoň do hlavy neejarek.krizan píše:Už jsem takový potkaný motor dělal ( byl to B234F ) a dá se to zvládnout. Komplet i s prací to vyšlo kolem 34 000 kč, ale stále sháním řemenici a váhu vzduchu ( nové stojí balík )

_________________
Volvo 850 kombi, B5254, 1996
Volvo 740 kombi, B230F, 1990 - bylo => pojízdný kombajn na Mazdy; třeba ji od Adama koupím časem zpátky
Volvo 850 kombi, B5254, 1996
Volvo 740 kombi, B230F, 1990 - bylo => pojízdný kombajn na Mazdy; třeba ji od Adama koupím časem zpátky
-
Offline
- Příspěvky: 1035
- Registrován: 21 roků 6 měsíců
- Bydliště: Praha
8V vs 16V
troufnul bych si oponovat, prestavovat se rozhodne nevyplati, do toho bych nesel... ja mam B234F doma, koupil jsem ho proto, ze je v naproso uzasnym stavu a tenhle komplikovanej orloj jsem schopnej uservisovat (jednak se mi libi, vyznam se v nem a ani finance nejsou takovej problem...). Proste takova laska na druhy pohledal-pacino píše: tak to nevim,jestly se ti ta přestavba výkonově,finančně nebo časově vyplatí...16v má sice lepší spalování a trošku jinej průběh výkonu,ale bez turba to takřka nemá cenu-čistě můj názor...běhěm měsíce sem vložim fotky z přestavby...teda s origo 16v motorem,ale s turbem z T5 a trochou dalších uprav

Za nejvetsi slabinu sestnactiventilovyho orloje povazuju vyvazovaci hridele - hlavne co do hlucnosti a tesnosti (camra z nich olej a v ulozeni hlucej, i kdyz jsem to mel snahu opravit tak to vydrzelo par kilometru a zase jsem tam, kde jsem byl... ).
Takze pokud bych chtel nejaky ctyrvalcovy trhac asfaltu tak by bylo asi nejlepsi vzit osmiventilovy turbo a poradne ho porochnit, 16V poovazuju za skoro zbytecnou komplikaci - ocekavany prinos nevidim umerny znacnemu zkomplikovani motoru. Muj kousek je sice pomerne spolehlivy, patri k tomu lepsimu co jsem kdy mel od volva v baraku, ale rozhdone je co se servisnich nakladu tyce jednoznacne nejdrazi auto co jsem kdy na denni jezdeni mel (trilitr by ho dokazal asi predehnat, ale chybelo mi potrebne nadseni...). Sestnactiventil bych doporucil leda nejakemu extremnimu hracickovi, komukoliv jinemu vyrazne nedoporucuji.
_________________
XC70 II Ocean Race/R B5244T3 ARD AUT 2002
MB W169 266.920 AUT 2005
BMW F800ST 2008
Romet Pony M301 1988
XC70 II Ocean Race/R B5244T3 ARD AUT 2002
MB W169 266.920 AUT 2005
BMW F800ST 2008
Romet Pony M301 1988
-
Offline
- Servisman
- Příspěvky: 2356
- Registrován: 18 roků 11 měsíců
- Vůz: S80, 2,4
- Bydliště: Zlín
8V vs 16V
Travex to napsal dost výstižně. Většina těchto zajímavých motorizací je pro ty, co jsou je ochotni ladit, léčit a investovat do nich svůj čas.
Vloni jsem v muzeu Volva viděl motor, se kterým bych se i rád svezl a který bych i snesl ve svém voze. B234FT :!: Originál Volvo, žádná překopávka, krásně vyvedený v chromu a mít ho tak v sedmičce. Jenže jsem nohama na zemi a tak si neustále hraju s naladěním svého 3.0.
I tam jsou obrovské rezervy, jenže na to bych musel mít sponzora.
Vloni jsem v muzeu Volva viděl motor, se kterým bych se i rád svezl a který bych i snesl ve svém voze. B234FT :!: Originál Volvo, žádná překopávka, krásně vyvedený v chromu a mít ho tak v sedmičce. Jenže jsem nohama na zemi a tak si neustále hraju s naladěním svého 3.0.
I tam jsou obrovské rezervy, jenže na to bych musel mít sponzora.
_________________
V 740 GL r.v.88 B230F, ZF224HP , bylo V 960 B6304, 150kW s vlaječkou
V S80 , B5244S V 850 B5204
V 740 GL r.v.88 B230F, ZF224HP , bylo V 960 B6304, 150kW s vlaječkou
V S80 , B5244S V 850 B5204
-
Offline
- Příspěvky: 274
- Registrován: 18 roků 11 měsíců
- Vůz: Volva
- Bydliště: Havlíčkův Brod
8V vs 16V
A co takhle na B230ET posadit 16ventilovou makovici a zvednot tlak turba tak na rozumných 1,2 bar? Ten tlak turba jsem zvednul na 8ventilu a byl to nářez (což ostatně potvrdí i Mopl). Nestačil jsem ani řadit ...
-
Offline
- Příspěvky: 1035
- Registrován: 21 roků 6 měsíců
- Bydliště: Praha
8V vs 16V
pro 230ET je 16V hlava uplne zbytecna... prinos nebude tak dramaticky, aby podobne zlepseni neslo ziskat jinak....Fery píše:A co takhle na B230ET posadit 16ventilovou makovici a zvednot tlak turba tak na rozumných 1,2 bar? Ten tlak turba jsem zvednul na 8ventilu a byl to nářez (což ostatně potvrdí i Mopl). Nestačil jsem ani řadit ...
_________________
XC70 II Ocean Race/R B5244T3 ARD AUT 2002
MB W169 266.920 AUT 2005
BMW F800ST 2008
Romet Pony M301 1988
XC70 II Ocean Race/R B5244T3 ARD AUT 2002
MB W169 266.920 AUT 2005
BMW F800ST 2008
Romet Pony M301 1988
-
Offline
- Příspěvky: 274
- Registrován: 18 roků 11 měsíců
- Vůz: Volva
- Bydliště: Havlíčkův Brod
8V vs 16V
Až bude trochu počasí a budeš na chalupě, tak se s ET za tebou zastavím. Testnem ho a pomůžeš mi něco nenáročnýho zrealizovat ...travex píše:pro 230ET je 16V hlava uplne zbytecna... prinos nebude tak dramaticky, aby podobne zlepseni neslo ziskat jinak....
8V vs 16V
Hlavně vyřeš aby ta svině nevypadávala.Fery píše:Až bude trochu počasí a budeš na chalupě, tak se s ET za tebou zastavím. Testnem ho a pomůžeš mi něco nenáročnýho zrealizovat ...travex píše:pro 230ET je 16V hlava uplne zbytecna... prinos nebude tak dramaticky, aby podobne zlepseni neslo ziskat jinak....
-
Offline
- Příspěvky: 274
- Registrován: 18 roků 11 měsíců
- Vůz: Volva
- Bydliště: Havlíčkův Brod
8V vs 16V
Až ji zase postavím na značky, tak testnu jestli je to v zapalování, nebo benzínu. Co se týče benzínu, tak jsem někde na netu viděl ventil tlaku řízenej podtlakem. Nechá se nastavit tak, že je schopnej dát až 5,5 bar na liště při plnym knedlíku, normálně kolem 3 bar. Pakliže to bude v zapalování, bude to systémem pokus, omyl ...martinopel píše:Hlavně vyřeš aby ta svině nevypadávala.
Kdo je online
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé