"Sahara" - stále v chodu
- Autor
- Zpráva
-
Offline
- Příspěvky: 50
- Registrován: 18 roků 10 měsíců
- Bydliště: Bechyně
"Sahara" - stále v chodu
Zdravím vespolek. Tak po nějaké době jsem utrpěl závadičku, se kterou si zatím nevím rady. Po nastartování motoru se mi po cca 1s prodlevě rozběhne větrák na chladiči a to bez ohledu na teplotu motoru. Relé je v pořádku a podle schémátka (bohužel nemám celé) to vypadá, že do toho mluví ŘJ (v souvislosti s klimatizací atd.). Každopádně čidlo teploty chladící kapaliny (u termostatu) se chová normálně (ručička vodorovně). Po jeho odpojení větrák běží dál, tak usuzuji na tu klimu (kterou mám momentálně prázdnou, ale už delší dobu a zatím to nevadilo.). Jinak věc se začala projevovat na podzim v souvislosti s deštěm občas, a teď, jak je nasoleno tak vlastně trvale. Tak jsem zatím odpojil kostru větráku (při -10 stupních není potřeba). Jinak bych řekl, že elektroinstalaci mám v celkem slušném stavu, takže (i když je to možné) závadu někde ve "štekru" nepředpokládám. Netušíte někdo kam šáhnout? Díky
_________________
bylo: 850 2.5 20V B5254S man. 125 kW 1993 LPG
bylo: 850 2.5 20V B5254S man. 125 kW 1993 LPG
-
Offline
- Člen VK
- Příspěvky: 5162
- Registrován: 20 roků 2 měsíce
- Bydliště: České Budějovice
- Vůz: V70 D5, 03, man, lah. zelená
"Sahara" - stále v chodu
Nejni to čidlo náhodou na chladiči?jerguš píše: Netušíte někdo kam šáhnout? Díky
_________________
V70II D5, 2003 / V850 2,5TDi, '96, použita na orgány
V70II D5, 2003 / V850 2,5TDi, '96, použita na orgány
-
Offline
- Příspěvky: 1064
- Registrován: 20 roků
- Bydliště: Praha
"Sahara" - stále v chodu
Honza píše:Nejni to čidlo náhodou na chladiči?jerguš píše: Netušíte někdo kam šáhnout? Díky
naftak na chladici zadny cidlo nema a rek bych ze u benzina rto nejni jinak.... do spusteni sahary keca RJ motoru a ty zas do toho keca RJ klimatizace.... v kazdym pripade staci aby byly bud zkratovany draty ve svazku smerem k rele a nebo rele samotne... to ze sepne se zpozdenim dlee meho nic neznamena....
a ted k reseni
muzes prosim zmerit napeti na obou ovladacich vstupech rele vetraku (dva tenke draty na tom mensim konektoru?) a hlavne zmenu napeti po nastrtovani? bezi vetrak na nizkou nebo vysokou rychlost?
No a protoze to budes merit pred aa po nastartovani s odpojenym konektorem tak se take dozvime jestli se vetrak rozebehne i s odpojenym ovladanim rele vetraku = znamenalo by specene kontakty v rele....
_________________
XC70 II Ocean Race/R B5244T3 ARD AUT 2002
MB W169 266.920 AUT 2005
BMW F800ST 2008
Romet Pony M301 1988
XC70 II Ocean Race/R B5244T3 ARD AUT 2002
MB W169 266.920 AUT 2005
BMW F800ST 2008
Romet Pony M301 1988
-
Offline
- Moderátor
- Příspěvky: 5057
- Registrován: 18 roků 3 měsíce
- Bydliště: PRG
"Sahara" - stále v chodu
Nemáš.jerguš píše:...Jinak bych řekl, že elektroinstalaci mám v celkem slušném stavu, takže ...
Voda a hlavně ten nasolenej bordel ti někde něco zkratují a tím se sepne ventilátor - neznám přesně zapojení, ale pořádně zkontroluj napájecí kabel ventilátoru a kostru - hlavně v místech kam se může dostávat ten nasolenej bordel.jerguš píše:...Jinak věc se začala projevovat na podzim v souvislosti s deštěm občas, a teď, jak je nasoleno tak vlastně trvale...

_________________
Bestie V70XC-2.5T 20V___ (B5254T) (193hp/5100rpm, 270Nm/1800-5000rpm)__ (r.v. 1998, mod.99)
Modrej V70-2.5 20V _____ (B5254S) (170hp/6100rpm, 220Nm/4700rpm) ______ (r.v. 1997, mod.98)
Zenair CH-701D ___________ (zatím bez motoru, ve stádiu rekonstrukce)_______ (r.v. 2004)
Oliver CPI Oliver City____ (50ccm 2T) (3,2hp/7250rpm, 4,0Nm/5400rpm)_______ (r.v. 2005)
Bestie V70XC-2.5T 20V___ (B5254T) (193hp/5100rpm, 270Nm/1800-5000rpm)__ (r.v. 1998, mod.99)
Modrej V70-2.5 20V _____ (B5254S) (170hp/6100rpm, 220Nm/4700rpm) ______ (r.v. 1997, mod.98)
Zenair CH-701D ___________ (zatím bez motoru, ve stádiu rekonstrukce)_______ (r.v. 2004)
Oliver CPI Oliver City____ (50ccm 2T) (3,2hp/7250rpm, 4,0Nm/5400rpm)_______ (r.v. 2005)
-
Offline
- Příspěvky: 50
- Registrován: 18 roků 10 měsíců
- Bydliště: Bechyně
"Sahara" - stále v chodu
Díky kluci, relé je určitě v cajku a čidlo na chladiči to nemá...Ten větrák běží na větší rychlost... a dál zase nevim...
_________________
bylo: 850 2.5 20V B5254S man. 125 kW 1993 LPG
bylo: 850 2.5 20V B5254S man. 125 kW 1993 LPG
-
Offline
- Příspěvky: 1064
- Registrován: 20 roků
- Bydliště: Praha
"Sahara" - stále v chodu
jerguš píše:Díky kluci, relé je určitě v cajku a čidlo na chladiči to nemá...Ten větrák běží na větší rychlost... a dál zase nevim...
a zmeril jsi co jsem po tobe chtel????? bez toho zase dal nevim ja.
Pokud to zmerit neumis, tak tto predej nekomu, kdo to umi nebo s tim prijed....
_________________
XC70 II Ocean Race/R B5244T3 ARD AUT 2002
MB W169 266.920 AUT 2005
BMW F800ST 2008
Romet Pony M301 1988
XC70 II Ocean Race/R B5244T3 ARD AUT 2002
MB W169 266.920 AUT 2005
BMW F800ST 2008
Romet Pony M301 1988
-
Offline
- Příspěvky: 50
- Registrován: 18 roků 10 měsíců
- Bydliště: Bechyně
"Sahara" - stále v chodu
Přes víkend se k tomu asi nedostanu, až to změřím, tak se ozvu. Zatím díky.
_________________
bylo: 850 2.5 20V B5254S man. 125 kW 1993 LPG
bylo: 850 2.5 20V B5254S man. 125 kW 1993 LPG
-
Offline
- Příspěvky: 50
- Registrován: 18 roků 10 měsíců
- Bydliště: Bechyně
"Sahara" - stále v chodu
Tak jsem měřil napětí na těch tenkých kablících ovládání relé větráku a ono je to obráceně, tj. to relé spíná ukostřením. A v mém případě je ukostřen (ač by teda být neměl) vodič č.1 v tom malém konektoru (ten bíložlutý), co podle schématu vede do pinu č.17 na ŘJ a tím moje schéma končí. Cvičně jsem rozebral všechny dosažitelné konektory v motorovém prostoru včetně vyndání ŘJ a jak jsem už psal, jsou v super stavu, žádná oxidace atd. tak co dál? Pak se mi venku setmělo a pokračování příště. Zkusím ještě nějak prověřit klimu (vyblikat závady???) atd., protože si pořád říkám, jestli není chyba tam někde (tím nechci jakkoli odvádět pozornost tímto směrem, je to jen moje teorie, protože po stránce teploty chladící kapaliny to vypadá ok). Tak zase příště...
_________________
bylo: 850 2.5 20V B5254S man. 125 kW 1993 LPG
bylo: 850 2.5 20V B5254S man. 125 kW 1993 LPG
-
Offline
- Příspěvky: 50
- Registrován: 18 roků 10 měsíců
- Bydliště: Bechyně
"Sahara" - stále v chodu
Tak jsem už definitivně vyloučil špatné čidlo teploty chladící kapaliny a dalším výzkumem jsem zjistil, že do toho mluví ta klimatizace. Když vyndám pojistku klimy, tak je klid a stejně tak když odpojím ovládání klimy. Nevíte, kde bych našel schéma zapojení té klimatizace (je to klasická automatická), ev. z čeho ona usoudí, že je třeba spustit ventilátor na chladiči? A náhodou postup, jak se resetuje?
_________________
bylo: 850 2.5 20V B5254S man. 125 kW 1993 LPG
bylo: 850 2.5 20V B5254S man. 125 kW 1993 LPG
-
Offline
- Příspěvky: 50
- Registrován: 18 roků 10 měsíců
- Bydliště: Bechyně
"Sahara" - stále v chodu
Hotovo, uděláno, funguje, jak má... Nejhorší je, že nevím proč a nevím čím to bylo. Rozebral a proměřil jsem kdejaké čidlo, prostudoval všechny závady, co vyblikal počítač, rozebral jsem kdejaký konektor, vyresetoval, co vyresetovat šlo, složil jsem to dohromady a funguje to. Takže oprava jak v Rusku, ani se tím nechci chlubit, to jen abych to uzavřel. Díky za spolupráci. 

_________________
bylo: 850 2.5 20V B5254S man. 125 kW 1993 LPG
bylo: 850 2.5 20V B5254S man. 125 kW 1993 LPG
-
Offline
- Příspěvky: 1064
- Registrován: 20 roků
- Bydliště: Praha
"Sahara" - stále v chodu
ajerguš píše:Hotovo, uděláno, funguje, jak má... Nejhorší je, že nevím proč a nevím čím to bylo. Rozebral a proměřil jsem kdejaké čidlo, prostudoval všechny závady, co vyblikal počítač, rozebral jsem kdejaký konektor, vyresetoval, co vyresetovat šlo, složil jsem to dohromady a funguje to. Takže oprava jak v Rusku, ani se tím nechci chlubit, to jen abych to uzavřel. Díky za spolupráci.
proc oprava jak v rusku? pocitacum kolikrat nejvic pomuze vypnout/zapnout.... moje kara uz mi nekolikrat predvedla, ze nejslepsi nez neco rozvrtam je na hodinu odpojit baterku a po znovu pripojeni neni uz co resit.... naposledy treba nemoznost komunikace s jednotkou topeni...
_________________
XC70 II Ocean Race/R B5244T3 ARD AUT 2002
MB W169 266.920 AUT 2005
BMW F800ST 2008
Romet Pony M301 1988
XC70 II Ocean Race/R B5244T3 ARD AUT 2002
MB W169 266.920 AUT 2005
BMW F800ST 2008
Romet Pony M301 1988
-
Offline
- Příspěvky: 50
- Registrován: 18 roků 10 měsíců
- Bydliště: Bechyně
"Sahara" - stále v chodu
Tak mě nepomůže odpojení baterky ani na celý den, já to musím resetovat čudlem...Ale tím to nebylo. Ohledně ruský opravy, to vždycky říká kamarád, když něco nefunguje, ty to rozebereš, nic nezjistíš, složíš to a chodí to jak nové. 

_________________
bylo: 850 2.5 20V B5254S man. 125 kW 1993 LPG
bylo: 850 2.5 20V B5254S man. 125 kW 1993 LPG
Kdo je online
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé