Volvo na snehu

...i nemožném! ALE JEN POKUD TO SOUVISÍ S VOLVEM!!! (potažmo evt. s jinými automobily)

VYKECAT SE MŮŽETE V LAMPÁRNĚ!!!
  • Autor
  • Zpráva
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 295
Registrován: 15 roků 6 měsíců
Vůz: S70 2,5T
Bydliště: Banska Bystrica, Slovensko

#1 Volvo na snehu

Příspěvek od Tomas BB, SK »

Hoj,
kedze nam zacalo trochu snezit, co tak si pohovorit o vlastnostiach nasich sobikov pri pohybe v ich prirodzenom prostredi?

Jelikoz mam auto kratko a snezi sotva par dni, vela skusenosti nemam, ale prve predsa ... :

nevyhody:
1- velke vodorovne plochy (kufor, strecha, kapota) - odhrabanie spod 10 cm snehu mi trva asi 10 minut co je dvojnasobny cas oproti inym autam
2- rez sa stalo ze zamrzli vsetky dvere (nielen mne ale aj ostatnym autam) - pri prvom snezeni a dennej teplote nad nulou a naslednej nocnej klade vsetko zamrzlo a dostat sa dnu mi pripominalo kombinaciu jezek v kleci a pevnost Bojaard :!: Odvtedy sa ale situacia nezopakovala, neviem cim to mohlo byt ...
3- Nasavanie vzduchu do kabiny - v strbine pod prednou kapotou (v mieste uchytenia stieracov) - roztopeny sneh z celneho skla steka prave tam + drzi sa tam sneh - blbo sa to odmeta (treba to doslovne "vyskrabat" ruckou metlicky), ak sa to ale neodmetie, do kabiny neprudi skoro ziadny vzduch - zahmlievanie okien (ten co sa dnu predsalen dostane je vlhky od snehu) a velmi pomaly nabeh kurenia (ventilator na "AUT" sa skoro netoci)...

vyhody
tazke auto, dobry pritlak na kolesa + trakcia (205-ky starsie zimne gumy cca 5mm dezen). Aj ked nehovorim ze si to obcas jemne nehrabne (TCS sa s tym vysporiada, pokial teda nedam plny plyn :D )
Na ceste to sedi pomerne dobre (vyssie rychlosti som este neskusal), obcas sa sice auto "zavrti" ked prechadzam z kolaji cez kasovity sneh z pruhu do pruhu, ale nic hrozneho a neposobi to na mna nebezpecne.
Velka svetla vyska, nie je problem pri brodeni snehom a breckou, nezavadzia dole ziadny priblbly spojler a ine "ozdoby", auto nema tendenciu "sadnut si na brucho".
Velky zdvih plynoveho pedala a tvrda spojka - dobre davkovanie vykonu a jeho prenos na hnane kolesa (aj napriek tomu ze je benzinove turbo s velkym tocakom pri nizkych otackach). :palec:

Tot moje prve postrehy, na 90% vysoko pozitivne... Este si musim najst velke a dlhe prazdne parkovisko vyskusat handling a nejaky smyky. :mrgreen:

Volvu zdar!
_________________
Volvo S70 2,5T, B5254T, '98 najeto cca 160 tis km

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 4
Příspěvky: 286
Registrován: 15 roků 8 měsíců
Bydliště: Praha
Vůz: XC90 D5 147kW 2011
Bydliště: Praha, Č.B.

#2 Volvo na snehu

Příspěvek od lookass_V70 »

Jinak taky tady pár užitečných info... :palec:
viewtopic.php?f=4&t=15035&hilit=
_________________
XC90 I D5 , 147kW, 2011, D5244T18, AT, silver, černá kůže
bylo: V70 II D5, 120kW, 2002, D5244T, man., platinum green, béžový interiér, kůže, ALU Canaveral... pěkně ošvédovanej kočár!

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 7
Příspěvky: 3094
Registrován: 18 roků 4 měsíce
Bydliště: Teplicko
Vůz: TeslaS85D,Volvo S60 2.4T,V70 2.4,850T-5R
Bydliště: Bílina

#3 Volvo na snehu

Příspěvek od eLzyx »

moje postřehy
výhody:
skoro okamžitě topí, do té doby si hřeju aspoň zadek a záda vyhřejvanejma seslama
pomalu chladne, takže když se po hodině vrátím k autu, tak je ještě trochu zahřáté
když předjíždím letní klouzače a "nerozvážně" přidám plný plyn, tak si to auto ureguluje tak, abych bezpečně předjel
perfektně drží stopu na namrzlé silnici (při takových rychlostech by byla už astra ve škarpě)
za hustého nočního sněžení jsou stěrače na světlech k nazaplacení

nevýhody
je to navykové :twisted:
a přijde mi, že mám s Volvem delší brzdnou dráhu než moje bývalá Astra - asi rozdíl hmotností.
_________________
je: Millennium Falcon Tesla model S 85D 2015, Solid White; andělíček můj strážníček S60 2.4T 147kW 2001, Maya Yellow; Strup 850 T5R 7 místné kombi 177kW 1994, Cream Yellow (schovaná pod Stone Black); Weisser Riese - bílý obr V70 2.4i 103kW 2001, Polar White; lehárošwágen VW T2b 1.6 37,5kW 1973, Kansas Beige/Pastel White
bylo: S80 se zadřenou 2.5T avtomat AWD 2004; Volvo C70 T5 (B5234T3) 1999

raadjek
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 379
Registrován: 17 roků 4 měsíce
Bydliště: Úvaly
Vůz: V70 III 2.0 Bi-fuel (CNG) aut. MY2013
Bydliště: Úvaly

#4 Volvo na snehu

Příspěvek od raadjek »

Tomas BB, SK píše: nevyhody:
1- velke vodorovne plochy (kufor, strecha, kapota) - odhrabanie spod 10 cm snehu mi trva asi 10 minut co je dvojnasobny cas oproti inym autam
njn, je to velky auto. I kdyby by bylo kulatejsi, tak se ten snih na sikmych plochach taky udrzi...
Tomas BB, SK píše: 3- Nasavanie vzduchu do kabiny - v strbine pod prednou kapotou (v mieste uchytenia stieracov) - roztopeny sneh z celneho skla steka prave tam + drzi sa tam sneh - blbo sa to odmeta (treba to doslovne "vyskrabat" ruckou metlicky), ak sa to ale neodmetie, do kabiny neprudi skoro ziadny vzduch - zahmlievanie okien (ten co sa dnu predsalen dostane je vlhky od snehu) a velmi pomaly nabeh kurenia (ventilator na "AUT" sa skoro netoci)...
Dokud se motor nezahreje, tak na AUT moc neventiluje - foukal by na tebe studenej vzduch. Zacne foukat az po zahrati. Jelikoz mam diesel, tak to trva nekdy dost dlouho. Ale pokud se ti mlzi okna, nastav ovladani funkce klimy nahoru (na 12 hodin) = ofuk celniho skla. Automaticky se zapne klima a vysousi vzduch kterym fouka na okno. To pomaha. Pravda, vetrak jede na maximum, takze dost huci, ale staci to tak nechat jenom chvilku.
_________________
V70 III, 2.0T Bi-Fuel, aut., 2012, hnědá...............Obrázek
Renault Zoe Z.E. 40, 2018, bílá
S60, 2.0T (B5204T5), aut., 2004, zlatá..................Obrázek
Bylo: V70 I, 2.5 TDI (D5252T), man., 1997, bílá...............6,66 l/100km
Bylo: V40 I, 2.0 (B4204S), man., 1997, stříbrná...............9,28 l/100km

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 295
Registrován: 15 roků 6 měsíců
Vůz: S70 2,5T
Bydliště: Banska Bystrica, Slovensko

#5 Volvo na snehu

Příspěvek od Tomas BB, SK »

raadjek píše:
Tomas BB, SK píše: nevyhody:
1- velke vodorovne plochy (kufor, strecha, kapota) - odhrabanie spod 10 cm snehu mi trva asi 10 minut co je dvojnasobny cas oproti inym autam
njn, je to velky auto. I kdyby by bylo kulatejsi, tak se ten snih na sikmych plochach taky udrzi...

Ved hej, ale ja som krpec (nieco ako Tok Cruise ale hezci :mrgreen: ) a na streche mi v strede zostava neodhrabany pasik ako tie priserky-pankaci (tusim gremlin ci ako sa to volalo) ponevac tam dobre nedociahnem ... Asi bude chyba v kratkej metlicke :idea:
Tomas BB, SK píše: 3- Nasavanie vzduchu do kabiny - v strbine pod prednou kapotou (v mieste uchytenia stieracov) - roztopeny sneh z celneho skla steka prave tam + drzi sa tam sneh - blbo sa to odmeta (treba to doslovne "vyskrabat" ruckou metlicky), ak sa to ale neodmetie, do kabiny neprudi skoro ziadny vzduch - zahmlievanie okien (ten co sa dnu predsalen dostane je vlhky od snehu) a velmi pomaly nabeh kurenia (ventilator na "AUT" sa skoro netoci)...
Dokud se motor nezahreje, tak na AUT moc neventiluje - foukal by na tebe studenej vzduch. Zacne foukat az po zahrati. Jelikoz mam diesel, tak to trva nekdy dost dlouho. Ale pokud se ti mlzi okna, nastav ovladani funkce klimy nahoru (na 12 hodin) = ofuk celniho skla. Automaticky se zapne klima a vysousi vzduch kterym fouka na okno. To pomaha. Pravda, vetrak jede na maximum, takze dost huci, ale staci to tak nechat jenom chvilku.
Jo, za normalnych okolnosti vsetko funguje ako pises, ale dnes rano som bol hnily auto poometat poriadne, ten sneh pri stieracoch som nechal, prisiel som do roboty, motor pekne zohriaty a furt to nekurilo. tak som to vysprtal von, nechal motorcek bezat, dal cigaro a cuduj sa svete po dofajceni (3 min) v aute sauna (myslim teplo, nie vlhko, ze jo Vlasticko ;-) )
_________________
Volvo S70 2,5T, B5254T, '98 najeto cca 160 tis km

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 384
Registrován: 15 roků 11 měsíců
Bydliště: Nitra
Vůz: Volvo V60 Polestar (MY2013)
Bydliště: Nitra

#6 Volvo na snehu

Příspěvek od BaDDog »

Auto mám zhruba pol roka... najazdil som s ním cca 7-8t km... toto bol moj prvý sneh.. a hned som si padol s volvíčkom do oka... handling na jednotku... v sobotu večer bola pekna chumelica... a napadlo cca 3-4cm... + nejaký ten mráz.. hned som šiel vyskúšat pred jeden obchodák na parkovisko...
Pekne som si zablbol.. drifting okolo stlpu vverejneho osvetlenia bez problémov... :palec:

Mal som kopu aut.. (medák 4-matik, audi quatttro, bmw, a pod.. ) ale volvo je doma na snehu... celkovo chladná zima mu nerobí problém... na zimu jedine volvo... ale to rád by som chcel vidiet a vyskúšat ako sa darí volvám s triedy XC... ;-)
_________________
Volvo V60 / D4 (D5204T3) / TF-80SC / MY2013 / R-design / Polestar (Rebel Blue)

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 20
Registrován: 15 roků 11 měsíců
Bydliště: Praha

#7 Volvo na snehu

Příspěvek od henry »

Zrovna teď v sobotu o víkendu jsem si v Sosnové u České lípy na okruhu celkem zablbnul na škole smyku - počasí bylo geniální napadal nám den předem sníh a ještě padal ráno cestou tam. Perfektně jsem si vyzkoušel, jaké to je, když se ty skoro 2 tuny materiálu dají jednou do pohybu :-))) Na jednu stranu zábava, na druhou si teprve člověk uvědomí, co ta hmota v pohybu dělá (doteď jsem se také klouzal, ale většinou s lehčími autíčky). Projet zatáčku na ledě s vrstvou sněhu navrch nešlo prakticky ani v 20 km/h :-) A těch přejetejch kuželek při pokusu o vyhejbání se na ledovém povrchu :-)))
OK8K1406.jpg
OK8K1406.jpg (30.76 KiB) Zobrazeno 2657 x
_________________
---
XC 70 AWD, D5 man. (2008)

koch
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 1549
Registrován: 16 roků 7 měsíců
Bydliště: Opava (Oščadnica, SK)
Vůz: Volvo S60 2.4T

#8 Volvo na snehu

Příspěvek od koch »

mik70 píše:diagonálním přibržďováním kol.
cece jak poznas ktere kolo ti brzdi a ktere ne? neboli lepe receno pribrzduje?

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 20
Registrován: 15 roků 11 měsíců
Bydliště: Praha

#9 Volvo na snehu

Příspěvek od henry »

mik70 píše:...Vypnul jsem DSTC a přesto mi zasáhne elektronika do řízení diagonálním přibržďováním kol. Dá se to nějak vypnout??? ...
Taky mi sice není jasné, jak poznáš, co ti kde přibrzdí, ale co vím, tak DSTC ti vypne jen protiprokluz, ale nevypne úplně stabilizační systém jako takový: Když vypnu DSTC, tak si můžu vesele zahrabat všema čtyřma, což byla na ploše a ve sněhu fakt zábava. Ale nevím, jak vypnout stabilizaci úplně. Na druhou stranu, ani na tom ledu na škole smyku při vyhejbacích manévrech a podobně jsem nebyl schopen pozorovat nějakej zásah do řízení. Takže když zjistíš, jak to přesně chodí, nechám se rád podat.
_________________
---
XC 70 AWD, D5 man. (2008)

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 55
Registrován: 15 roků 7 měsíců
Bydliště: Brno
Vůz: 850 T5
Bydliště: Brno

#10 Volvo na snehu

Příspěvek od hpridal »

No já jsem jezdil s Matizem, měl na zimu 145/70 a na sněhu si na něj teda Volvo ani nedosáhne, ale to je 800kg a tenký gumy ;-)

Nedávno mě předběhnul zadek v zatáčce (už na zimákách), bylo mokro a nějak razantně jsem nejel. Jsem zvyklej spíše na malý auta se kterýma se dá v zatáčce mnohem lépe hrát a blbnout takže to zvykání na Volvo jde někdy ztěžka.

Ale abych jen nekritizoval, dost rychle to topí, akorát postrádám vyhřívání sedaček, takže mi po ránu pěkně mrzne zadek :oops:
_________________
bylo: C70 T5
bylo: 850 T5 1993 BSR Stage2, TD0HL-19T @1.3bar, "3" downpipe, R-svody, 297hp/450Nm. LPG @ 0,5bar
je: Nissan Leaf (ale tu je to sprosté slovo)

koch
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 1549
Registrován: 16 roků 7 měsíců
Bydliště: Opava (Oščadnica, SK)
Vůz: Volvo S60 2.4T

#11 Volvo na snehu

Příspěvek od koch »

hpridal píše:No já jsem jezdil s Matizem, měl na zimu 145/70 a na sněhu si na něj teda Volvo ani nedosáhne, ale to je 800kg a tenký gumy ;-)

Nedávno mě předběhnul zadek v zatáčce (už na zimákách), bylo mokro a nějak razantně jsem nejel. Jsem zvyklej spíše na malý auta se kterýma se dá v zatáčce mnohem lépe hrát a blbnout takže to zvykání na Volvo jde někdy ztěžka.

Ale abych jen nekritizoval, dost rychle to topí, akorát postrádám vyhřívání sedaček, takže mi po ránu pěkně mrzne zadek :oops:
jo a v matizu jsi mel vyhrivane sesle... yeah, sure...

hroch32
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 782
Registrován: 16 roků 6 měsíců
Bydliště: Budkov, Vimperk

#12 Volvo na snehu

Příspěvek od hroch32 »

Hele, nechci bejt jedovatej, ale jestli Ti Matiz seděl líp než C70, tak je někde chyba ;-)
_________________
Volvo 850 kombi, B5254, 1996
Volvo 740 kombi, B230F, 1990 - bylo => pojízdný kombajn na Mazdy; třeba ji od Adama koupím časem zpátky

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 178
Registrován: 16 roků 3 měsíce
Bydliště: Valtice

#13 Volvo na snehu

Příspěvek od Mirus »

No taky teda nevím jestli Matiz sedí líp než C70, kterou jsem ještě nejel. Ale zato jsem najezdil něco i s Matizem a ten se dal odpochodovat z každé zatáčky a v každé druhé je možno s tím jezdit po dvou kolech.
_________________
V850 T5, 155 kW 1994
V70II D5,120 kW 2002
XC70 D4,133kW 2016
Mitsubishi L200 2022

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 4
Příspěvky: 286
Registrován: 15 roků 8 měsíců
Bydliště: Praha
Vůz: XC90 D5 147kW 2011
Bydliště: Praha, Č.B.

#14 Volvo na snehu

Příspěvek od lookass_V70 »

hroch32 píše:Hele, nechci bejt jedovatej, ale jestli Ti Matiz seděl líp než C70, tak je někde chyba ;-)
taky se mi zdá :twisted:
_________________
XC90 I D5 , 147kW, 2011, D5244T18, AT, silver, černá kůže
bylo: V70 II D5, 120kW, 2002, D5244T, man., platinum green, béžový interiér, kůže, ALU Canaveral... pěkně ošvédovanej kočár!

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 7
Příspěvky: 3094
Registrován: 18 roků 4 měsíce
Bydliště: Teplicko
Vůz: TeslaS85D,Volvo S60 2.4T,V70 2.4,850T-5R
Bydliště: Bílina

#15 Volvo na snehu

Příspěvek od eLzyx »

hroch32 píše:Hele, nechci bejt jedovatej, ale jestli Ti Matiz seděl líp než C70, tak je někde chyba ;-)
řekl bych, že je to ve váze. A asi nepůjde o to jak to sedí na zasněžené silnici (tam bude ve výhodě Céčko), ale o to jak bezpečně projíždět sazněžený zatáčky atp. S Astrou (850kg) se mi zasněžený zatáčky taky pojížděly líp než s Céčkem (1450Kg). Céčko má díky váze delší brzdnou dráhu, dřív jde po tečně ven ze zatáčky, takže je zapotřebí před zatáčkou dřív brzdit.
_________________
je: Millennium Falcon Tesla model S 85D 2015, Solid White; andělíček můj strážníček S60 2.4T 147kW 2001, Maya Yellow; Strup 850 T5R 7 místné kombi 177kW 1994, Cream Yellow (schovaná pod Stone Black); Weisser Riese - bílý obr V70 2.4i 103kW 2001, Polar White; lehárošwágen VW T2b 1.6 37,5kW 1973, Kansas Beige/Pastel White
bylo: S80 se zadřenou 2.5T avtomat AWD 2004; Volvo C70 T5 (B5234T3) 1999

hroch32
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 782
Registrován: 16 roků 6 měsíců
Bydliště: Budkov, Vimperk

#16 Volvo na snehu

Příspěvek od hroch32 »

eLzyx píše:
hroch32 píše:Hele, nechci bejt jedovatej, ale jestli Ti Matiz seděl líp než C70, tak je někde chyba ;-)
řekl bych, že je to ve váze. A asi nepůjde o to jak to sedí na zasněžené silnici (tam bude ve výhodě Céčko), ale o to jak bezpečně projíždět sazněžený zatáčky atp. S Astrou (850kg) se mi zasněžený zatáčky taky pojížděly líp než s Céčkem (1450Kg). Céčko má díky váze delší brzdnou dráhu, dřív jde po tečně ven ze zatáčky, takže je zapotřebí před zatáčkou dřív brzdit.
Astra neni Matiz! Astra má podstatně níž těžiště a větší rozvor.

Jestli Matiz seděl líp jak Cčko, tak buď na něm jsou Koni tlumiče, nebo na Cčku jsou stejné, jak mám já na osumsetpade, tzn. jednopolohové - furtvřiti :lol:
_________________
Volvo 850 kombi, B5254, 1996
Volvo 740 kombi, B230F, 1990 - bylo => pojízdný kombajn na Mazdy; třeba ji od Adama koupím časem zpátky

st_Andy
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 1929
Registrován: 15 roků 5 měsíců
Bydliště: Košice - Staré mesto
Vůz: V90 D5 AWD Inscription

#17 Volvo na snehu

Příspěvek od st_Andy »

hroch32 píše:
eLzyx píše: řekl bych, že je to ve váze. A asi nepůjde o to jak to sedí na zasněžené silnici (tam bude ve výhodě Céčko), ale o to jak bezpečně projíždět sazněžený zatáčky atp. S Astrou (850kg) se mi zasněžený zatáčky taky pojížděly líp než s Céčkem (1450Kg). Céčko má díky váze delší brzdnou dráhu, dřív jde po tečně ven ze zatáčky, takže je zapotřebí před zatáčkou dřív brzdit.
Astra neni Matiz! Astra má podstatně níž těžiště a větší rozvor.

Jestli Matiz seděl líp jak Cčko, tak buď na něm jsou Koni tlumiče, nebo na Cčku jsou stejné, jak mám já na osumsetpade, tzn. jednopolohové - furtvřiti :lol:
Mozem potvrdit!!! :mrgreen: Je to sice uplny for, ale Matiz je tak primitivny, ze je do snehu uplne dokonaly! Aj bez Koni tlmicov.. :mrgreen: Mama mala roky Matiza a teraz sme jej poridili Chevy Spark (new Matiz). K novym zimakom som mu cestou z pneuservisu hned doprial "rally" testjazdu po najblizsich kopeckoch a lesnych stezkach (neodolal som 30cm nadielke) :mrgreen: V snehu sa to brodi ako dva spojene horske bicykle s motorom :tlesk: :mrgreen: Je to male, lahke a hlavne vysoke na galuskach, jeden svedsky ideal! Neuveri kto nevyskusal....

S R-kom nemam srdce na tie uzke hlboke stezky ani pomysliet 8) Vobec nie uz s C-ckom.. to je California :P

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 5
Příspěvky: 4151
Registrován: 18 roků 4 měsíce
Bydliště: R.I.P.
Vůz: ---
Bydliště: Jindřichův Hradec

#18 Volvo na snehu

Příspěvek od dali »

A u některých z vás jsme zase u tý vaší zaslepenosti.. Jak by moh nějakej korejskej kapotovanej skútr bejt lepší ve sněhu než nejlepší auto na světě? :shock: Úplně hravě. Měl jsem Citroena AX a na sněhem pokrytý cesty, který na gumách šíře 145 dokázal projet bych si s Volvem netroufnul strčit ani čumák, abych nemusel někoho otravovat ať mi tu těžkou krávu přijede pomoct vyprostit. Gumy stačily prostě nějaký zimní nebo letní s dostatečným vzorkem a poradilo si to s dost vysokým sněhem, světlost to mělo taky velice slušnou. Při vyjíždění z garáže jsem pomalu nevěděl, co je to lopata... (když jsem v poledne chvátal do školy, na nějaký prohrnování většinou nebyl čas :mrgreen: ) když to nešlo po předu, na pětníku jsem se otočil a a odcouval to. První zimu jsem na V70 nějakou nešťastnou náhodou měl Barumky Polaris a můžu říct že průchodnost se blížila nenanloženýmu Transitu se zadním pohonem...Jediná cesta jak V70 trochu uschopnit je vybírat kvalitní moderní zimní gumy, který se dobře umísťujou v testech, od tý doby OK, ale pořád mám na paměti že to auto na sněhu žádnej přeborník neni a tak si dávám bacha, kam vjedu a vjezd prohrnuju, i kdyby tam ležely 2 cm sněhu... Problém V70 je podle mě nedostatečná váha na přední nápravu při daný dýlce auta. Třeba minimálně stejně těžký dodávky s předním pohonem tenhle problém neznají páč sedíte mnohem blíž přední nápravě...
Naposledy upravil(a) dali dne 19 pro 2008 21:51, celkem upraveno 1 x.

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 111
Registrován: 17 roků 2 měsíce
Bydliště: Praha
Vůz: Volvo V40 1.9D 85kW 2003
Kontaktovat uživatele:

#19 Volvo na snehu

Příspěvek od sejra »

Zatim mam sve zkusenosti z Trabantem a musim se ptat, kam se na to hrabou podstatne drazsi, novejsi a vybavenejsi vozy. Nas drahy zapadni vuz si poradi se vsim, nejlepsi bylo, kdyz za sebou nechal hrabajici Avinu. Myslel jsem, ze ten Aviatik (:-) ) sezere volant. Docela by me zajimal souboj trabant vs volvo...
_________________
Je: Volvo V40 1.9D 85kW r.v. 2003 - Vovín
Bylo: Volvo V40 1.6 r.v. 1998 - Vovve - v blinkavě červené barvě
Bylo: Volvo 850 T5 r.v. 1995 v měřítku 1/43

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 55
Registrován: 15 roků 7 měsíců
Bydliště: Brno
Vůz: 850 T5
Bydliště: Brno

#20 Volvo na snehu

Příspěvek od hpridal »

Vy jste to nepochopili, nesrovnával jsem Matiza a C70 jako auta, ale co do vlastností na sněhu (o tom je tohle vlákno, ne?). Tam kam vyjedete s Matizem se můžete s C70 tak akorát dívat dalekohledem (vím že to zní na tomto foru hrozně ale i pravda někdy bolí). Jak tu psal s tím AX, nikdy nejsou potřeba řetězy, pač co to nevyjede popředu, to zaručeně vycouve.

Tyto 2 auta jako taková nelze srovnat v ničem. Ale třeba teď o víkendu jsem si posteskl když jsem jezdil po přeplněném nákupním centru a projel jsem kolem 3 míst kam by se matýsek vešel úplně bez problémů a s Volvem jsem tam ani nestrčil čumák :-) Každé auto má své přednosti a rozhodně bych to nezatracoval. Udělalo to za 10 let provozu výbornou službu, investice téměř žádné (živil jsem to jako student) a naložilo se do toho určitě víc než do C70.. Na druhou stranu motor, image, bezpečnost atd nemusíme asi diskutovat..

Chápu lidi co si koupí Logan, chápu lidi co si koupí BMW. Je to fuk, jezdil jsem ve všem, je to jen o pohodlí a pocitu. Z místa A do místa B totiž Favoritem dojedete úplně stejně jako C70 (teda ne stejně rychle) a pokud zrovna někdo není při penězích, bude se mu někdo posmívat za to že jezdí starým/čínským nebo jakýmkoliv jiným autem jen hlupák.

A bezpečnost: Jo beru, ale když to auto jezdí jen po městě není to taková hrůza. A já třeba jezdím motorky a skútry a proti tomu je bezpečnější i Schade 105... Logicky - auto do města je do města a nelze srovnávat třeba se střední třídou. Na parkování, obratnost atd se tomu prostě nic nevyrovná.
_________________
bylo: C70 T5
bylo: 850 T5 1993 BSR Stage2, TD0HL-19T @1.3bar, "3" downpipe, R-svody, 297hp/450Nm. LPG @ 0,5bar
je: Nissan Leaf (ale tu je to sprosté slovo)

jarek.krizan
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Servisman
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 2427
Registrován: 17 roků 10 měsíců
Vůz: S80, 2,4
Bydliště: Zlín

#21 Volvo na snehu

Příspěvek od jarek.krizan »

Jezdím se spoustou aut a je fakt, že malé auta se chovají zrádně a nevypočitatelně, pokud se mění povrch ( třeba sníh na led, nebo suchý beton apod. ) Jde to velmi lehce poslat na boudu, nebo do škarpy. Těžké předokolky jsou na tom trochu líp, jen zase ta průjezdnost je v háji. Zato zadokolky jsou na tom o poznání lépe ( viz pekelník minulou zimu ) . Asi nejlepší auto na zimu ( pokud neberu v úvahu 4 kolky ) je řada 7xx. Dostal jsem se tam co dokázal jen Jeep a T805 a to na 185/70/14. Takže žádné nízkoprofilové, hodně palcové děsy, ale na zimní podmínky asi nejlepší volba k danému autu.
Ale abych se vrátil k tématu, malé a lehké auto na zimu nikdy. Překvapení jsem si užil už dost a stejnou trasu co třeba s Maltézákem, nebo R5, či jiným kotrmelcem, projedu s mou 740 daleko rychleji a plynuleji.
Jezdil jsem i s Audi, řadou 70, 40 a dalšími a fakt to není ono. Volva do krutých severských podmínek byly asi jen klasiky. I když ani nové Volva nemůže zastavit pár cm sněhu, jen to chce změnit styl jízdy.
_________________
V 740 GL r.v.88 B230F, ZF224HP , bylo V 960 B6304, 150kW s vlaječkou
V S80 , B5244S V 850 B5204

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 7
Příspěvky: 3094
Registrován: 18 roků 4 měsíce
Bydliště: Teplicko
Vůz: TeslaS85D,Volvo S60 2.4T,V70 2.4,850T-5R
Bydliště: Bílina

#22 Volvo na snehu

Příspěvek od eLzyx »

Netušíte někdo k čemu jezdí na silnicích tenhle nesmysl?
sypac.jpg
sypac.jpg (65.16 KiB) Zobrazeno 860 x
Zdržuje to, májáčkem to oslňuje, navíc když jsem ho předjížděl, tak jsem dostal nějakým bordelem co rozhazoval :evil:
_________________
je: Millennium Falcon Tesla model S 85D 2015, Solid White; andělíček můj strážníček S60 2.4T 147kW 2001, Maya Yellow; Strup 850 T5R 7 místné kombi 177kW 1994, Cream Yellow (schovaná pod Stone Black); Weisser Riese - bílý obr V70 2.4i 103kW 2001, Polar White; lehárošwágen VW T2b 1.6 37,5kW 1973, Kansas Beige/Pastel White
bylo: S80 se zadřenou 2.5T avtomat AWD 2004; Volvo C70 T5 (B5234T3) 1999

jarek.krizan
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Servisman
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 2427
Registrován: 17 roků 10 měsíců
Vůz: S80, 2,4
Bydliště: Zlín

#23 Volvo na snehu

Příspěvek od jarek.krizan »

Vím k čemu to je, jen jsem to už strašně dlouhou dobu neviděl. Kde si to našel ?
_________________
V 740 GL r.v.88 B230F, ZF224HP , bylo V 960 B6304, 150kW s vlaječkou
V S80 , B5244S V 850 B5204

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 7
Příspěvky: 3094
Registrován: 18 roků 4 měsíce
Bydliště: Teplicko
Vůz: TeslaS85D,Volvo S60 2.4T,V70 2.4,850T-5R
Bydliště: Bílina

#24 Volvo na snehu

Příspěvek od eLzyx »

Jeden před barákem - nahrnul mi ten bílej sajrajt na čerstvě zametenej chodník :evil: A druhej na jedný zapomenutý okresce, kde mi překážel
_________________
je: Millennium Falcon Tesla model S 85D 2015, Solid White; andělíček můj strážníček S60 2.4T 147kW 2001, Maya Yellow; Strup 850 T5R 7 místné kombi 177kW 1994, Cream Yellow (schovaná pod Stone Black); Weisser Riese - bílý obr V70 2.4i 103kW 2001, Polar White; lehárošwágen VW T2b 1.6 37,5kW 1973, Kansas Beige/Pastel White
bylo: S80 se zadřenou 2.5T avtomat AWD 2004; Volvo C70 T5 (B5234T3) 1999

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 5
Příspěvky: 4151
Registrován: 18 roků 4 měsíce
Bydliště: R.I.P.
Vůz: ---
Bydliště: Jindřichův Hradec

#25 Volvo na snehu

Příspěvek od dali »

eLzyx píše:Netušíte někdo k čemu jezdí na silnicích tenhle nesmysl?
Zdržuje to, májáčkem to oslňuje, navíc když jsem ho předjížděl, tak jsem dostal nějakým bordelem co rozhazoval :evil:
Já vím ;-) Tzv. mobilní retardér. Vysazujou to hromadně na silnice, aby lidi nejezdili zbytečně moc rychle :mrgreen:
Odpovědět
  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek

Zpět na „o všem možném :-)“